Vapaa kuvaus

Harrastuksena www-suunnittelu, ristikoiden ratkonta ja kuntoliikunta. Digipiirtämistäkin pitäisi ehtiä harrastamaan, mutta se on jäänyt.

Aloituksia

267

Kommenttia

7703

1. Joku ihan oikeutetusti kritisoi sivujeni latautumista viittaamalla erääseen työkaluun. Kuten kerroin, Wordpress lisää paljon kamaa ja lisäosat lisäävät niitä myös.
    Löysin lisäosan, jolla voi hallita lisäosien käyttöä. Sain joidenkin lisäosien käytön rajattua vain sivuille, joissa niitä käytetään.

Poistin pari foorumiosion härpäkettä, joiden merkitys oli niin vähäinen, ettei niitä ollut järkevä pitää. Ulkoasukin hieman siistiytyi.

Toivottavasti toimenpiteet auttavat parantamaan käyttäjäkokemusta. WordPress & bbPress -sivustot vaan nyt eivät voi toimia aivan yhtä nopeasti kuin Sanarin kaltaiset kokonaan itse kyhätyt viritelmät.

Tietosuojan kanssa kerran möhlin, mutta ongelmaohjelmaa ei ole enää.
    Tietokantaongelmat eivät olleet sen paremmin tietoturva- kuin tietosuojaongelmia. Löysin luotettavasti toimivan tietokannan varmuustallennusohjelman. Jouduin sitä pakostikäyttämään kun foorumiosio ei toiminut. Varmuuskopiointi on kerran päivässä, joten menetin n. yhden päivän uudet sisällöt.

Runko-ohjeömisto ja monet lisäosat päivittyvät säännöllisesti, joten tietoturvaingelmia ei pitäisi olla. Jos joskus sivusto kaatuu pieneen koodausvirheeseen, se ei ole mikään tietoturvaongelma. Kun oma koodi on pääosin CodeSnippet-lisäosalla ja se koskee tällä hetkellä vain näkyviä www-sivuja, koko sivusto ei kaadu virheisiin. En ole saanut pystyy tietokoneelle testiversiota. Uudistukset ovat siten riskialttiita.

Koen pahansuopana panetteluna sen, etyä varoitetaan sivuilleni menemisestä. Muut sanaristikoita siältävät foorumit sisältävät minusta suurempia riskejä.

Kyllä minä oyrin pitämään tietosuoja, tietoturvan ja sivuston käytön sujuvuuden kunnossa, mutta WordPressin kaltaisissa systeemeissä se ei aina ole helppoa.
  2. On valheellusta väittää, etyä nöyryytän tägeillä. Käytän tägejä siksi, että haluan antaa ratkojille AINA vain sen verran apua kun ratkoja oikeasti tarvitsee. Pyrin viimeiseen asti kunnioittamaan ratkojien omaa oivalluskykyä.

Esikuvani on sivuillani joskus minulle apua antanut nimimerkki "silppuri". Hän osasi aina antaa minulle sopivasti apua. Minulle jäi hänen apujensa jälkeen aina omaa pohdintaa. Itse tuskin ikinä yllän silppurin tasolle, mutta hänen tasolleen pyrin.

Vaikka en ole yhtä hyvä vinkkien antaja kuin silppuri, sivustoni käyttäjät ovat aina kiittäneet minua hyvistä vinkeistä.

Kun paukuttelet suoria vastauksia, pilaat sellaisten ratkojien ratkontoja, jotka vahingossa lukevat paukauttamasi ratkaisusanat. Et tällä sivustolla pysty auttamaan toisia ratkojia pilaamatta toisten ratkontoja. Käytän tägejä ennen kaikkea siksi, että en kenenkään ratkontaa edes vahingossa pilaa.

Minulle on kunnia-asia, etten pilaa toisten ratkontaa. Vasta muutaman kuukauden olen voinut toteuttaa ihanteitani. Kyllä muutkin voivat tulla auttamaan toisia ratkojia tavalla, jossa toisia ratkojia voidaan mahdollisimman hyvin kunnioittaa.

Ei apua tarvitse hakea sivustolta, jossa toisten ratkontoja väistämättä pilataan. Tein harjoittelusivun, jossa voi opetella Suomen fiksuinta auttamistapaa.

VAROITUS! Jos haluat, ettet vahingossakaan saa apua vihjeisiin, joihin et halua apua, älä käytä tätä sivustoa!

Sivustollani on vinkkejä toistaiseksi lähinnä Vaalamon ristikkoon, hieman Holopaisenkin.
  3. En yleistä koko palstaan, mutta aidosti koen, että spoilauslistan aloittaja on ylimielinen nöyryyttäjä. Mjnun on mahdoton ajatella häntä vilpittömänä auttajana.

Ihmettelen, mijsi jotkut hyvät ratkojat eivät häntä vastusta.

Kyllä moni muikin pitään HP:tä arveluttavana persoonana, jonka motiivit ovat varsin kyseenalaisia. Ei foorumini käyttäjät eikä Sanarisin foorumin kävijät häntä arvosta. Täällä on oudon kieroutunut meininki.