Vapaa kuvaus

Harrastuksena www-suunnittelu, ristikoiden ratkonta ja kuntoliikunta. Digipiirtämistäkin pitäisi ehtiä harrastamaan, mutta se on jäänyt.

Aloituksia

267

Kommenttia

7703

1. Poistettu kommrntti liittyy unelmiini. Tapani auttaa on optimaalinen henkilölle, joka haluaa saada avun vain muutamaan kohtaan eikä missään nimessä halua apua enempään kuin missä oikeasti apua kaipaa. Ratkoja myös ratkoo palkintokisa-ajan ohittaneita ristikoita, joihin hän ei halua myöskään liikoja apuja.

Itse olen tällainen ratkoja. Itselleni oma sivusto on ainut paikka, josta itse voisin saada haluamallani tavalla apua. Toki täällä olen joskus saanut avun ihan sopivastikin. Mutta jos johonkin olen täällä saanut svun, silloin on saatettu pilata jonkun toisen ratkontaa, joka ei juuri kysymääni kohtaan olisi halunnut apua vaan hän olisi itse halunnut pohtia vihjettä.

Tiedän, etyä samaan tyyliin ajattelebia on muitakin.

Kun ratkoin vanhoja IS:n koviksi ja yritin tarkistaa Googlen avulla ratkaisuja Sanarisin sivustoa hyödyntäen, sain aina välillä ratkaisusanoja, joita en halunnut. Näin kävi siksi, että hakutuloksissa näkyi muitakin ratkaisusanoja kuin vain juuri etsimääni vihjeeseen. Minulle Sanarisin suvusto oli silloin tällöin kuin spoilauslista, toki vähemmässä määrin kuin ns. HP:n spoilauslistat, joita oidän ylimisen nöyryyttävinä.

Koska itse inhoan ratkontani spoilaamista, en voi ajatella, että tahallani spoilaisin toisten ratkontaa.

Toivoisin, etyä muillakin sivustoilla olisi toimintakulttuuri, missä autetaan toisia, mutta pyritään välttämään toisten ratkontojen pilaaaminen.

Tavoitteenani on ristikkofoorumien yleinen tason nosto. Sanarisin foorumissa tason nostoon ehkä olisi henkisesti halua, mutta tekniseen kehittämiseen ei taida haluja tai osaamista riittää. Minusta Sanarisiin pitäisi vähän osoittaa ylpeyttä ja pyrkiä tarjoamaan teknisessä mielessä sivustoni tasoinen sivusto auttamiselle.

Täällä tason nosto ei taitaisi onnistua, vaikka tekniikka sille lisättäisiin. Editorilla pitäisi olla painike, että homma olisi riitävän helppoa. Ylilauta tarjoaa spoilerin, mutta se pitää kirjoittaa tekstinä. Spoilerin olemassaolo moni ei edes tiedä. Spoilerille oli joskus painike, mutta painike poistettiin. Painikkeen palauttamista on pyydetty.

TechBBS:n XenForo olisi hyvä alusta ristikkokeskusteluille, mutta tuskin se antaa oikeutta luoda ristikoille säikeitä. Kaiketi kaikissa XenForo-foorumeissa on samat ominaisuudet käytettävissä. Tosin en tiedä salliikko XenForo kirjoittamisen ilman käyttäjätunnuksia.

Eki voisi ostaa XenForo-lisenssin. Sitten hän voisi tarjota niin kuvien näyttämisen kuin spolerin, joiden avulla ristikoissa auttaminen voisi toimia varsin optimaalisesti.

Spoilerin ja kuvat voisi yhdistääkin - kuvan voisi laittaa spoilerin sisään. Näin pieniä alueita ristikoista voisi käsitellä julkisesti.

Yhden ongelman tavassani tiedostan. Jos säie halutaan pitää auttamissäikeenä, aina kun pitäisi perusteellisesti käsitellä vihjeitä, pitäisi perusteellisille käsittelyille luoda oma säie. Sen ei luulisi olevan liian hankalaa.
  2. IS-säikeessä on adias, joka olisi kuulunut tänne:
    https://keskustelu.suomi24.fi/t/17985590/is-viikonloppu-26--27-8-2023#comment-122786348

Tuo liittyy suorituskykyyn ja ominaisuuksiin. WordPress itsessään sisältää paljon tavaraa. On oaljon asipita, joihin en voi vaikuttaa.