Vapaa kuvaus

Harrastuksena www-suunnittelu, ristikoiden ratkonta ja kuntoliikunta. Digipiirtämistäkin pitäisi ehtiä harrastamaan, mutta se on jäänyt.

Aloituksia

267

Kommenttia

7703

1. Jotkut+kokivat+tämän+ristikon+olevan+ylivaikea+IS:ään.+Tähän+astisista+ristikoista+vuoden+pahimpana+joku+sen+pitikin.+Toni+Pitkälän+ristikossa+omien+sanojen+käyttö+olisi+sikälikin+epäreilua,+että+ristikko+oli+IS:n+muutekin+maksimaalisen+vaikea,+ehkä+kuulunut+pikemminkin+Punaiseen+Pelikaaniin.Ylivaikeudesta+kertoi+joku+anatomian+lukenut.+Olisi+kiva,+jos+jotenkin+saisi+ihmisiä+lukemaan+myös+oman+vihjeanalyysini.+Siinä+minä+olen+yrittänyt+"rautalangasta+vääntäen"+auttamaan+ymmärtämään+joidenkin+vihjeiden+ideaa.+Tämä+vääntäminen+koskee+lähinnä+piilistyyppisiä+vihjeitä.+Ainakin+nämä+vihjeet+kelpaisivat+mielestäni+piilosanatehtäviin:Kotieläimen+brittinainen!Laulaja,+partitiivissa+oli+kuntaKirjailija,+rotta+kuuluu+minulle!+Salot+kyäksi!+Mies+ei+unohtanut!+Brittinäyttelijä+laskettelukeskuksessaEhkä+myös+nämä:Poika+vika+I:näkinVauhdilla+4.+E:näkinNoissahan+on+suora+vihje.+Piilovihje+olisi+se,+että+tietyllä+muutoksella+saadaan+samaan+asiaan+liittyvä+toinen+asia.+Piilovihje+olisi+kyllä+aika+heikko.+En+nyt+osaa+varmuudella+sanoa,+olisiko+tällainen+kelvollinen+piilovihjetyyppi.+Jotenkin+on+vain+jotain+samankaltaista+hämärästi+muistuu+piiliksissä+käytetyn.Kuten+tästä+listasta+huomataan,+myös+piiliksiä+kannattaa+alkaa+ratkomaan,+jos+niitä+ei+ennen+ole+ratkonut.+Piilisten+ratkonta+auttaa+myös+kovisten+ratkonnassa!Toni+Pitkälä+ei+itse+mainitse,+että+luettelemani+vihjeet+ovat+sellaisia,+joita+voitaisiin+käyttää+piiliksissä.
  2. Anna+yhdessä+suhteessa+tunnustusta+Sanariksen+foorumille.+Siellä+kirjoittaa+ristikoista+erittän+osaavia+ratkojia+ja+ristikoiden+laatijoita.+Jos+kysymys+ei+koske+palkintoristikkoa,+jolla+on+vielä+palautusaikaa,+sieltä+saa+asiantuntevaa+apua+ongelmakohtiin.+Liikaa+ei+kuitenkaan+kannata+kysyä+ei+varsinkaan+vanhoista+ristikoista.