Vapaa kuvaus

Harrastuksena www-suunnittelu, ristikoiden ratkonta ja kuntoliikunta. Digipiirtämistäkin pitäisi ehtiä harrastamaan, mutta se on jäänyt.

Aloituksia

267

Kommenttia

7703

1. Jos+jonkin+vihjeen+selitys+on+virheellinen,+erittele,+mikä+on+väärin!+Jos+et+halua+käyttää+analyysejäni+älä+käytä,+mutta+älä+vaadi+sitä,+että+kukaan+muukaan+ei+saisi+niitä+käyttää!Huomaa,+että+nimimerkki+"silppuri"+on+tarkistanut+analyysini.+Olen+saanut+vaikutelman,+että+nimimerkki+"silppuri"+on+varsin+kokenut+ristikoiden+ratkoja,+minua+selvästi+parempi.+Kun+hän+ei+katso+niissä+nyt+olevan+virheitä,+uskon+näin+olevan.Formaatti+muistuttaa+Antti+Skytän+formaattia.+Se+on+mielestäni+selkein.+Sanariksella+on+myös+huonommin+laadittuja+analyysejä,+joissa+laatija+ei+ole+laittanut+esille+sekä+vihjettä+että+siihen+liittyvää+ratkaisusanaa+tai+on+laittanut+ne+esille+vain+osittain.+Tällainen+analyysi+on+merkittävästi+huonompi.Täten+omat+analyysini+ovat+parempia+kuin+osa+Sanariksen+ristikon+anatomiaan+laitetut+anatomiat.+Mielestäni+kaikki+Sanariksen+foorumin+ristikon+anatomiat+saisivat+noudattaa+Antti+Skytän+formaattia.+Näin+kaikki+olisivat+selkeämpiä.+Kun+olisi+sama+formaatti,+niistä+olisi+enemmän+hyötyä+ratkojille.Koska+analyyseissäni++on+pikku+kuvia,+kuvia+ei+tarvitse+selitellä.Kysyin+foorumilleni+s-postilla+lupaa+käyttää+Sanariksen+ristikoista+pieniä+yksittäisiin+vihjeisiin+liittyviä+kuvia.+Lupaa+tosin+kysyin+foorumiosioon+enkä+analyyseihini,+mutta+ajattelin,+että+voin+käyttää+niitä+myös+analyyseissäni.Jos+Vuokila+suostuisi+tekemään+yhteistyötä,++kaikki+analyysit/anatoimiat+olisivat+olisivat+laadukkaampia,+kun+voisi+tuoda+esille+myös+paakuvat.+Jos+saisi+laatijoilta+vielä+pienen+johdantotekstin,+tilanne+olisi+loistava.
  2. Mikä+kielto+tässä+on?"Kaikki+on+pilalla!"+Ihan+täyttä+puppua!+Minkä+ihmeen+takia+minun+tulee+lukea+tämmöistä+puppua!Kyllä+minä+uskon+vakaasti,+että+viimeksi+laatimani+analyysi+on+täysin+oikein+ihan+kaikissa+suhteissa.+Ja+vaikka+olisi+virheitäkin,+kuka+tahansa+voi+esittää+korjausehdotuksen.+Selittäähän+Vuokilakin+sivustollaan+vihjeitä+ja+kuten+moni+muu+myös+-+ovatko+ne+selitykset+sitten+jotenkin+minun+selityksiä+parempia.+Tuskin.+Useimmissa+tapauksissa+esitän+selityksen+perusteellisemmin+ja+ymmärrettävämmin.+Nimimerkki+"silppuri"+on+esittänyt+tähän+mennessä+korjausehdotuksia,+jos+niille+on+ollut+tarvetta.+Joskus+olen+muiltakin+henkilöiltä,+kuten+nimimerkki+Jukkis+korjauksia+saanut.+Korjaukset+ovat+olleet+yleensä+aika+pieniä,+joskin+yhtä+Ilmo+Juhani+Liljeroos+-tiimin+sekä+yhtä+Antti+Viitamäen+analyysiäni+piti+aika+paljon+korjata.+Kaikki+julkaistut+ovat+kyllä+nyt+ihan+OK.+Voisihan+jonkun+toki+selittää+eri+sanoin.+Pyrin+laittamaan+selityksen+mahdollisimman+selkeinä,+"rautalankaa+vääntäen".Koska+selityksiä+on+korjattu,+missään+selityksessä+ei+pitäisi+olla+asiat+esitetty+eri+tavalla+kujin+laatija+on+tarkoittanut+lukuun+ottamatta+yhtä+vihjettä.+Vain+sana+"öreä"+saattaa+sellainen+olla,+mitä+laatija+ei+ole+tarkoittanut,+kun+en+voi+tietää,+mikä+on+laadintavirheen+syynä.Jos+jollakulla+on+esittää+selkeämpi+selitys,+laittakoon+siitä+kommentin+foorumiini.+Olen+valmis+aina+ottamaan+vastaan+parannusehdotuksia.+Voi+aina+myös+lisätä+selityksiä.+Olen+joskus+lisännyt+jonkin+selityksen,+kun+minua+on+pyydetty+lisäämään.
  3. Nyt+on+muistettava+koko+ajan,+mikä+on+Sanariksen+ristikoiden+anatomioiden+ja+omien+vihjeanalyysieni+perimmäinen+tarkoitus.Niitä+on+kaksi:1)+Niiden+tarkoitus+on+auttaa+pääsemään+sisälle+vaikeisiin+ristikoihin+henkilöillä,+joille+ns.+kovisristikot+eivät+ole+tuttuja.++Päämääränä+on+siis+laajentaa+niiden+ratkontakuntaa.+Tämä+on+taloudellisessa+mielessä+etu+ainakin+Sanarikselle,+Kolmiokirjalle,+IS:lle.2)+Niistä+voi+kootusti+tarkistaa+vihjeiden+logiikkaa.Viimeaikaisissa+tekemissäni+vihjeanalyyseissä+on+paljon+parempi+kooste+ristikoiden+ongelmakohdista,+mitä+löytyy+Sanariksen+foorumista.Onko+joku+niin+kateellinen+tästä+asiasta,+että+pyrkii+kaikin+keinoin+siihen,+että+sivustoni+parempia+koosteita+ei+lueta.Toki+sivustollani+on+parempien+koosteiden+ohella+epämiellyttävän+oloista+kritiikkiä.+Jos+en+kritisoisi+vaan+vain+esittäisin+parempia+koosteita,+olisivatko+Sanariksen+ristikoihin+ihastuneet+tyytyväisiä.Aidosti+pidän+useimmista+Sanariksen+ristikoista.+Pidin+tästä+ristikostakin+paljon.+Mutta+en+ole+Sanaris-fani.+Minä+olen+aina+vierastanut+sitä,+että+puolustetaan+Sanariksen+laatijoiden+vihjeitä+viimeiseen+asti,+vaikka+niissä+olisi+selkeitä+puutteita+tai+jopa+virheitä.+Toki+olen+myös+väärin+puuttunyt+vihjeisiin.+Jos+niin+on+käynyt+olen+aina+rehellisesti+tunnustanut+olevani+väärässä.+Vaikka+olen+täysin+ymmärtänyt+vihjeiden+logiikan,+on+ollut+tilanteita,+jossa+näkemys,+mikä+on+oikein+ja+väärin,+on+minulla+eri+kuin+joillakin+toisilla.+Mutta+enkö+saisi+olla+pysyvästi+jostakin+asiasta+eri+mieltä?+Sitä+minulta+ei+ole+aina+hyväksytty+vaan+on+yritetty+painostaa+hyväksymään+tietty+ratkaisu+täysin+moitteettomana,+vaikka+olen+eri+mieltä+asiasta.+Tällaista+painostusta+en+Suomi24:ssä+aio+sietää.+Sille+on+nollatorelanssi+omassa+foorumissani.
  4. Mutta+en+minäkään+pidä,+että+spoiltaan+säikeeseen+kuulumattomilla+kommenteilla+asialliset+kommenttini.+Onko+spoilaaminen+yksi+keino+yritää+pistää+laastari+suuhuni?Jos+et+tykkää+aloittamistani+säikeistä,+älä+katso+niitä,+siten+et+pilaa+omaa+ratkontakokemustasi.+Ei+kukaan+pakota+avaamaan+jotain+säiettä.+Jos+ei+ole+asiaa,+on+parempi+olla+kirjoittamatta+mitään.
  5. Miten+niin+pilaan?Ensinnäkään+ei+heti+julkaise+analyysejäni.+Tämän+julkaisen+aikaisintaan+12.1.2020.On+siinä+yli+viikko+aikaa+pohtia+ilman+vinkkejäni+ilman,+että+minä+mitenkään+pilaisin+ratkontakokemusta.+Idea+on+siinä,+että+jos+ei+viikossa+saa+ratkottua,+mutta+haluaa+osallistua+palkintokisaan,+tarjoan+avun.+Apua+ei+ole+pakko+ottaa+vastaan.+En+siis+pilaa+kenenkään+ratkontakokemusta,+jos+ratkoja+ei+halua+apuja.Sanariksen+foorumissa+pyydetään+IS:nkin+koviksiin,+kuten+Suomen+Kuvalehden+koviksiin+apuja+ennen+ratkonnan+lähettämisen+päättymistä.+Noihin+siellä+apua+ei+ennenaikaisesti+saa+antaa.+Sen+sijaan+HS:n+ristikoissa+apua+saa+antaa.+Varsin+epäjohdonmukainen+linja.Minulta+kerran+pyydettiin+apua+uuteen+IS:n+ristikkoon.+Pyydettiin+jopa+analyysiä+ennen+ristikon+palauttamisajan+päättymistä.+Kirjoitin,+että+ennen+kuin+ratkonnan+palautusaika+päätyy,+en+anna+vinkkejä.+Pyytäjä+hävisi+sivuiltani.Jotkut+tykkäisivät+kimpparatkonnasta.+Annan+siihen+mahdollisuuden,+jos+siihen+on+haluja.+Toki+suositan,+että+ihan+alkuun+ei+anneta+ratkaisusanoja+vaan+vain+autetaan+eteenpäin.Tässä+foorumissa+en+aio+ketään+auttaa.+Jos+joku+haluaa+pieniä+vinkkejä+tähän+kovikseen.+Suoria+vastauksia+en+ennen+12.1.2020+anna,+mutta+pikkuvinkkejä+saa+vapaasti+kysyä.Toki+kun+Googlella+etsii+apua+ja+sitä+on+tarjolla+ennen+ratkonnan+lähettämisen+päättymisaikaa,+voi+vahingossa+spoilata+ratkontaansa.+On+sitä+myös+ratkojat.fi,+jonka+kanssa+voi+käydä+samoin,+jos+sitä+tulee+käyttäneeksi.+Olen+sen+verran+laiska,+että+faktatietoja+tulee+etsittyä+ratkojat.fi.+Joskus+käy+niin,+että+faktaksi+luulemani+asia+onkin+jokin+jekku+-+harmittaa,+että+spoilasin+itseltäni+jonkun+vihjeen+hoksaamisen.+Näin+käy+tosin+harvoin.Kun+Sanaris+on+ottanut+tiukan+linjan,+moni+nimenomaisesti+käyttää+ratkojat.fi+jakaakseen+toisille+IS:n+kovisten+vaikeita+vihjeitä.Käyttäkää+sivustoani+ratkojat.fi+sijaan+-+ainakin+on+luotettavampaa+tietoa!+Ainakin+on+vähemmän+virheitä.+Ja+jos+on+virheitä,+ne+kyllä+korjaan+niin+pian+kuin+suinkin.