Asun nyt velattomassa rivitalokaksiossa Rovaniemellä. Niin syrjässä, että tarvin autoa liikkumiseen. Haluan luopua autosta, muuttaa paikkakunnalle missä on hyvät julkiset kulkuvälineet. En ihan etelään mutta johonkin mistä voisi helposti käydä jossain halvoilla matkoilla.
Enkä en enää osta omaa asuntoa vaan vuokralle tai osaomistus. Ihan pienen kaksion. Ottaako mikään kunta enää vanhempaa eläkeläistä vuokralle? Eläke ei on sellainen keskitasoa millä olen hyvin elänyt, ainut on tuo auto mitä ei ehkä ole varaa enää pitää,
Itse olen katsellut Heinolaa, olisiko muita vaihtoehtoja antaa? Turku olisi ihanne mutta sinne ei taida olla varaa. Kiitos vastauksista.
Mille paikkakunnalle muuttaisin?
84
787
Vastaukset
- Anonyymi
Vuokralle minäkin menisin mikäli tulisi tarve, on ollut mietinnässä. Vähät kulkemiset hoituu taksilla, auton pitämisestä ainakin minulle tuli enemmän riesaa.
- Anonyymi
Monissa kunnissa on liikaa tyhjiä asuntoja, menneinä vuosina rakennettiin väestön pohjan mukaan. Nykyään väestö vähenee ja asunnot jää tyhjilleen, kolmekymmentä vuotta vanhoja kerrostaloja puretaan kiivaaseen tahtiin.
- Anonyymi
Oletko katsellut Jyväskylää, vai onko liian kaukana Hesasta? Täällä viihtynyt kohta 40 vuotta, sitä ennen kävin 10 vuotta kokeilemassa Hesassa enkä viihtynyt. Autoa ei ole itsellä ollut koskaan , mutta hyvin olen päässyt liikkumaan silloin kun ollut tarvis. Kaupungin joukkoliikenne toimii hyvin ja Waltti- arvokortilla pääsee jopa naapurikuntiin kätevästi käymään. Suoraan ei täältäkään pitkän matkan bussit kulje joka paikkaan, kiitos Onnibussin, mutta mutkan kautta ja kuitenkin suht hyvät yhteydet ympäri Suomen julkisillakin, myös junalla. Osaomistus- tms asuntoja tarjolla ympäri kaupunkia lähes aina ja lisää rakennetaan, myös vuokra-asuntoja löytyy niin yksityisiltä kuin esim Sato, Lumo yms, myös yksityisiltä
- Anonyymi
Jyväskylässä myös eläkeläisille hyviä etuja , esim joukkoliikenne, seniorikortti jolla pääsee uimaan ja kuntosalille tosi edullisesti
- Anonyymi
Heinola on aika pieni paikka. Entäs Tampere, sieltäkin aika hyvin pääsee joka suuntaan ja kaupungin joukkoliikenne taitaa myös toimia hyvin
- Anonyymi
Äh, muuta laitamilta vaikka Korkalovaaraan, sieltä pääset nopsaan Lordin aukiolle ulkomaalaisia pällistelemään.
- Anonyymi
Matkalla pohjoiseen tuli yleensä yövyttyä Rovaniemellä, olisin voinut muuttaa sinne asumaan siihen aikaan.
- Anonyymi
Turussa parasta on u-käännös Helsinkiin. En muuttaisi ainakaan sinne.
Itseriittoiset turkulaiset voi olla shokki pohjoisen välittömien ihmisten jälkeen.
Jos olisi pakko muuttaa muuttaisin Tampereelle. Siellä on mukava tunnelma
samoin kuin Helsingissä on rentoa ja ystävällisiä ihmisiä ja kaupunki on vehreän
kaunis meren äärellä ja hyvät yhteydet minne vain. Liikenne pelaa ja on
erilaisia kulttuuritapahtumia paljon. En täältä lähde pois. Tule sinäkin tänne !- Anonyymi
Turkulaiset ovat tosi välittömiä, tyyliin ,elää ja anna muidenkin elää. Siellä ei tuijotella toisten tekemisiä. Kaikki julkiksetkin saavat olla ihan rauhassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turkulaiset ovat tosi välittömiä, tyyliin ,elää ja anna muidenkin elää. Siellä ei tuijotella toisten tekemisiä. Kaikki julkiksetkin saavat olla ihan rauhassa.
Turkulaiset itse luulevat olevansa ihania. Rovaniemi on loistokaupunki Turkuun
verrattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turkulaiset itse luulevat olevansa ihania. Rovaniemi on loistokaupunki Turkuun
verrattuna.Sehän on niin että missä itse viihtyy on itselle ihana paikka . Itse pitäisin hieman vilkkaasta paikasta jossa voisi olla yhteydessä ihmisiin ja keskustella kaiken mailman joka päivöisistä asioista
Kun olin nuori niin äitini selitti että kaikki vanhatihmiset ovat hyviä ja ymmärtäväisiä , kivoja ihmisiä koska ovat eläneet pitkän elämän ja kokeneet surut ja ilot , ja minä pöljä uskoin siihen monia vuosia . Vaan ruusuiset ajatukset muuttuivat toisiksi kun tulin vanhemmaksi ja ihmåmettelin kovasti kun naapurin vanhat mummot riitelivät toistensa kanssa. Ja sanoivat ilkeästi toisilleen ja kirosivat . . Siinä meni nekin ajatukset ymmärtäväisiltä vanhuksista . Nyt kun olen itse vanha. Niin tajuan että ihmiset on ihan samanlaisia kun ovat olleet nuoruudessaan , luonteestaan se johtuu millainen on , ei vanhuudesta .. ajattelin monet kerrat miksi ja mistä hän oli sen ajatuksen saanut, ilmeisesti omasta tädistään , vaikka sanoi että kaikki ..
Joskus aina tulee mieleen nuoruuden aikaisia uskomuksia. Elämästä
- Anonyymi
Kyllä vuokralle pääsee minne vaan, kun on varaa maksaa vuokra.
Kuntien tai kaupunkien asuntoihin ei ole suurta toivoa missään.
Niihin on pitkät jonot ja rajoituksensa.- Anonyymi
Mikkelissä vuokra-asuntoja yllin kyllin, kaupungin vuokratalo tarjoaa asuntoa jopa kuukauden koe asumiseen ilmaiseksi.
Kerrostaloja puretaan kun ei riitä asukkaita.
Muutenkin Mikkeli on varteen otettava kaupunki asua, keski-suomessa muitakin paikkakuntia
- Anonyymi
Turku on aivan ihana kaupunki. Julkisilla pääsee kaikkialle. Jos, sinulla on pieni eläke pääset kaupungin vuokraasuntoon, siel on paljo niitä,uusia. Muuten vapaita vuokra-asuntoja on yli 200. Katsoppa ,vuokraovi Turku.
Turkulaiset on tosi mukavia. - Anonyymi
Täytyy olla varovainen siis syrjässä Rovaniemellä
Oletko katsonut yhtään millä hinnalla niitä myydään? Siinä lähistöllä
https://www.etuovi.com/myytavat-asunnot/rovaniemi/asuinalue
Sitten, ettet jää kahdenasunnon loukkuun
Voitko myydä ensin ja vasta sitten ostaa?
Ydinkeskusta 3500 - 4000 neliö arvaushinta? 100 m keskustaan eli halliin Jokisen lihatiskille ja kalaa torilta
https://asunnot.oikotie.fi/talo/linnankatu-19-turku/171886
Minulla on sijoitusasunto Turussa omaan käyttöön- Anonyymi
En aio jäädä kahden asunnon loukkuun, en ehkä enää osta omaa asuntoa. Ei tämä nyt niin syrjässä ole ettei menisi kaupaksi. Mutta joukkoliikenne kyllä on huono ja haluaisin käydä edelleen kirjastossa, kuntosalilla ja uimassa ilman, että odotan bussia tunteja ja takaisin pääsisi joskus.
Jyväskylä kyllä näyttää hyvältä eikä kovin kalliilta. Kiitos vastauksista ap.
- Anonyymi
Myy ensin kaksiosi, ja asu vaikka hotellissa päiviä, tai viikkoja ja rauhassa etsit uutta asuntoa.
- Anonyymi
Jyväskylä on rauhaton, vihervassari opiskelijoitten kansoittama kylä.
Pohosesta suuntaat meren äärelle satamakaupunki Kotkaan, halpoja kämppiä tarjolla.
Käyt viihtymässä nostalgisessa Kairossa = ravintola Kotkassa.- Anonyymi
Ei mihinkään syrjäisiin tuppukyliin kannata muuttaa, vaan hyvien yhteyksien päähän
kaupunkeihin missä elämää. - Anonyymi
Höpön höpön. Rauhallisiakin alueita löytyy ja jopa ihan keskustan kupeesta.
- Anonyymi
Höpön höpön, ei ole sen rauhattomampi kuin muutkaan opiskelijakaupungit.
- Anonyymi
Joop..
Roissa luemma hankala asuntotilanne, turismi ja airbnb. Muutenhan järkevintä sulla varmaan ois etsiä uus luukku sieltä paremmilta hoodeilta.
Muuttamiseen liityy muutakin, kuin kulkuyhteydet. Meinaan, asuinalueissa isojakin eroja saman kaupungin sisällä. Tiivistetysti sanottuna rahalla saa. Jos paljon vuokraluukkuja, ei hyvä. Osake ullanlinnassa eri asia, kuin vuokraluukku mogadisnu avenuella.
Sitten on suku, tuttavat, naapurit. Oudossa ympäristössä voi olla yksinäistä, tylsää, peloittavaa, ties millaista.
Kun paikkaa kuitenkin utelit, suosittelen tamperetta. Asuin joitamia vuosia siellä ja viihdyin erinomaisesti. Nykyisin siellä myös ratikkakin. Paljon kulttuuria, hyvät palvelut. Yliopistokaupunki, se vaikuttaa meininkiin. Ja hyvät paarit, sekä mustamakkara.
Mutta juu, miettisin muuttamista roin sisällä. Ehkä onnistuukin, jos eka myyt vanhan luukkusi ja olet haukkana uutta ostamassa. Asu vaikka teltassa, jahka uuden löydät. Vuokra-asumista en siinä kylässä suosittele.
=DW=- Anonyymi
Mulla ei ole juurikaan sukua Roissa ja olen nytkin yksinäinen. Mutta viihdyn yksin. En siis ole perheellinen ja siksi ajattelinkin voivani asua lopun elämäni missä huvittaa.
Tampere on hieno kaupunki käydä mutten ehkä sinne muuta. ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei ole juurikaan sukua Roissa ja olen nytkin yksinäinen. Mutta viihdyn yksin. En siis ole perheellinen ja siksi ajattelinkin voivani asua lopun elämäni missä huvittaa.
Tampere on hieno kaupunki käydä mutten ehkä sinne muuta. apMitä toivot kaupungilta, jonne muuttaisit ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampere on hieno kaupunki käydä mutten ehkä sinne muuta. apRovaniemi on tosiaan aivan liian pohjoisessa, muuten ihan hyvä paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rovaniemi on tosiaan aivan liian pohjoisessa, muuten ihan hyvä paikka.
Mihin nähden liian pohjoisessa ? Rovaniemi on kiva paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin nähden liian pohjoisessa ? Rovaniemi on kiva paikka.
Kesälläkin on kylmää siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kesälläkin on kylmää siellä.
Kylmyys tulee olemaan valtti, kun ilmastonmuutos alkaa vaikuttaa yhä enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä toivot kaupungilta, jonne muuttaisit ?
Hyvä joukkoliikenne, koska ikinä en sellaista ole vielä kokenut. Naurua.
Hyvät jatkoyhteydet, kun kuitenkin haluan vielä käydä Lapissa. Ja ehkä asunnon myynnin jälkeen jää rahaa matkustella jonnekin.
Niitä palveluja, kuten kirjasto, uimahalli, kuntosali. En ehkä kaipaa luontoa, kun aina se on ollut vieressä. Meri voisi olla ylimääräinen hyvä juttu mutta sekin niin, että sinne pääsisi joukkoliikenteellä. Tai no, mitä merellä tekisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvät jatkoyhteydet, kun kuitenkin haluan vielä käydä Lapissa. Ja ehkä asunnon myynnin jälkeen jää rahaa matkustella jonnekin.
Niitä palveluja, kuten kirjasto, uimahalli, kuntosali. En ehkä kaipaa luontoa, kun aina se on ollut vieressä. Meri voisi olla ylimääräinen hyvä juttu mutta sekin niin, että sinne pääsisi joukkoliikenteellä. Tai no, mitä merellä tekisin.Paikkakunnasta riippumatta pitää valita asuntonsa joukkoliikenteen varrelta
eikä mistään pusikosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä palveluja, kuten kirjasto, uimahalli, kuntosali. En ehkä kaipaa luontoa, kun aina se on ollut vieressä. Meri voisi olla ylimääräinen hyvä juttu mutta sekin niin, että sinne pääsisi joukkoliikenteellä. Tai no, mitä merellä tekisin.Sitten pitää ottaa taksi. Ei joukkoliikenteellä voi hakea ketään kotiovelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä palveluja, kuten kirjasto, uimahalli, kuntosali. En ehkä kaipaa luontoa, kun aina se on ollut vieressä. Meri voisi olla ylimääräinen hyvä juttu mutta sekin niin, että sinne pääsisi joukkoliikenteellä. Tai no, mitä merellä tekisin.Jyväskylästä pääsee hyvin pohjoiseen sekä bussilla että junalla ja myös takaisin jopa ilman vaihtoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten pitää ottaa taksi. Ei joukkoliikenteellä voi hakea ketään kotiovelta.
Sitähän en edes odota, voin hyvin kävellä vaikka 1-2 km pysäkille. Mutten enää jaksa tätä, että bussi tulee aamulla ja takaisin pääsee joskus 16 jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmastonmuutos saadaan kuriin, kyllä ihminen keinot keksii, kokoajan kehitetään uusia teknologisia ratkaisuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä palveluja, kuten kirjasto, uimahalli, kuntosali. En ehkä kaipaa luontoa, kun aina se on ollut vieressä. Meri voisi olla ylimääräinen hyvä juttu mutta sekin niin, että sinne pääsisi joukkoliikenteellä. Tai no, mitä merellä tekisin.Flyttaa stadiin !!!
Täällä on sujuva joukkoliikenne, kohtuu hintainen ja sköne ihan rantskussa:) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpöä nuo ilmaston lämpenemiset, meille on luvattu jo 40 vuotta kesiä jolloin helle käristää, vaan kylmemmäksi menee. Ennen oli lumettomia jouluja Tampere - Helsinki, ei enää 2020 luvulla.
- Anonyymi
olen koditon en voi neuvoa teitä
tarjoan yhteisen kommuunin jos olette nainen - Anonyymi
Stadissa on hyvä joukkoliikenne.
- Anonyymi
Junarahan varteen ehdottomasti, kuinka olisi Hämeenlinna - kaunis kaupunki ja nopeasti käveltävissä vaikka läpi. Hyvät yhteydet.
Riihimäki?- Anonyymi
Hämeenlinna kyllä olisi hyvä vaihtoehto. Siellä olisi sopiva asumisoikeusasuntokin.
Ehkä nyt on Jyväskylä, Hämeenlinna tai Turku, joka taitaa olla liian kallis.
- Anonyymi
Lähelle Pöykkölään .
- Anonyymi
Mitähän palveluita Pöykkölässä muuta on kuin ruokakauppa ja pitseria? Eikä kovin hyvä joukkoliikennekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän palveluita Pöykkölässä muuta on kuin ruokakauppa ja pitseria? Eikä kovin hyvä joukkoliikennekään.
Hanki joku kottero kulkupeliksi kuten mopo tai sähköpyörä ellet autoa.
Eikä se Rollon keskus kaukana ole. Pikku kaupunki!
Synnyin seutuni tää, tänne jäin. Osa Mikkeliin mänijöistä jäi asemalle ' osa meni ohitse Mikkelin mut täällä on lepo paikkani viimeinen.
- Anonyymi
Sevettijärvi. Saisi olla erossa teistä.
- Anonyymi
Älä mene pilaamaan Sevettijärven ihmisen elämää.
- Anonyymi
Köhäkaulat pohtivat kurjat asumistaan se nyt vain on niin että teillä rakoilla eiole massia muuttaa minnekään siis elävänä
Tähän ikään mennessä ovat löytäneet asuinpaikka kuntansa yleensä työnperässä, hyväkuntoisena eläkkeellä vielä mahdollisuus niin moni tekeekin paluu muuttajana lapsuuden maisemiin.
- Anonyymi
Ihan jos pelkästään kriteerinä on kaupungin viihtyisyys ja kauneus niin muuta Tampereelle, Ouluun, Kajaaniin tai Kuopioon
Ja älä missään nimessä Kouvolaan, Saloon, Espooseen tai Vantaalle - Anonyymi
Merenranta kaupungeissa tuulee melkein koko ajan. Miten olisi Lahti. Siellä hyvät hiihtoladut, uimahallit, järvet joissa kalastaa, ym ym.
Itse en ole koskaan siellä asunut.- Anonyymi
Tai Kuopio? Kallavesi.
Mihin tahansa kaupunkiin muutatkin, niin älä keskikaupungille vaan reunamille, jossa luonto lähellä. Näin myös Helsingin kohdalla. Mutta kaupunginosissakin on viihtyvyys- ja turvallisuuseronsa.
Katso, minkälainen sairaanhoitotilanne kyseisessä kaupungissa on eli sairaalat, terveysasemat. Myös kauppakeskukset, apteekit, ym. tärkeät palvelut tulevan asuntosi lähellä. Bussilinjat. Sekä: mitä ongelmia. Maahanmuuttajat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai Kuopio? Kallavesi.
Mihin tahansa kaupunkiin muutatkin, niin älä keskikaupungille vaan reunamille, jossa luonto lähellä. Näin myös Helsingin kohdalla. Mutta kaupunginosissakin on viihtyvyys- ja turvallisuuseronsa.
Katso, minkälainen sairaanhoitotilanne kyseisessä kaupungissa on eli sairaalat, terveysasemat. Myös kauppakeskukset, apteekit, ym. tärkeät palvelut tulevan asuntosi lähellä. Bussilinjat. Sekä: mitä ongelmia. Maahanmuuttajat?Kerropa, mistä katsotaan sairaanhoitotilanne? En ole tiennytkään, että senkin voi jostain tarkistaa.
Jonotilannetta tarkoittanet?
Terveysaseman saa ihan ite valita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai Kuopio? Kallavesi.
Katso, minkälainen sairaanhoitotilanne kyseisessä kaupungissa on eli sairaalat, terveysasemat. Myös kauppakeskukset, apteekit, ym. tärkeät palvelut tulevan asuntosi lähellä. Bussilinjat. Sekä: mitä ongelmia. Maahanmuuttajat?"Mihin tahansa kaupunkiin muutatkin, niin älä keskikaupungille vaan reunamille, jossa luonto lähellä."
Jos haluaa hyvät liikenneyhteydet ei laitamille kannata muuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mihin tahansa kaupunkiin muutatkin, niin älä keskikaupungille vaan reunamille, jossa luonto lähellä."
Jos haluaa hyvät liikenneyhteydet ei laitamille kannata muuttaa.Riippuu.
Itellä tsadin sytjäslummissa hyvät yhteydet. Ei ole ratikkas, eikä metroa. Mutta bussit kulkee tiheesti ja samaten paikallisjunat. Lentokenttäkään ei kaukana ja kehätielle ei pitkää matkaa.
Hesassa ongelmansa lähinnä poikittaisliikenne, siks ois hyvä olla metro lähempänä. Mutta pitkittäisliikenne pelaa tosihyvin.
Ostettiin luukku aikanaan siten, piirsin paperikarttaan kaks ympyrää kaikkien juna ja metroasemien ympärille. Kilsan ja puolentoista säteet. Just siks ei liika lähellä ostaria, mutta muuten ok. Sitten vaan etittiin sopeva kämppä.
Täytyy myöntää, onnnistunut ostos. Hyvin rauhallista hyvillä yhteyksillä.
On vielä autokin, sitä tarvii lähinnä mökkireissuilla ja joskus kauppareissuilla. Muuten aika tarpeeton nykyisin.
Mutta tsadissanin on paikkoja, missä ei ole näin hyvin.
Suosittelen harpin käyttämistä asuntoa haeskellessa.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu.
Itellä tsadin sytjäslummissa hyvät yhteydet. Ei ole ratikkas, eikä metroa. Mutta bussit kulkee tiheesti ja samaten paikallisjunat. Lentokenttäkään ei kaukana ja kehätielle ei pitkää matkaa.
Hesassa ongelmansa lähinnä poikittaisliikenne, siks ois hyvä olla metro lähempänä. Mutta pitkittäisliikenne pelaa tosihyvin.
Ostettiin luukku aikanaan siten, piirsin paperikarttaan kaks ympyrää kaikkien juna ja metroasemien ympärille. Kilsan ja puolentoista säteet. Just siks ei liika lähellä ostaria, mutta muuten ok. Sitten vaan etittiin sopeva kämppä.
Täytyy myöntää, onnnistunut ostos. Hyvin rauhallista hyvillä yhteyksillä.
On vielä autokin, sitä tarvii lähinnä mökkireissuilla ja joskus kauppareissuilla. Muuten aika tarpeeton nykyisin.
Mutta tsadissanin on paikkoja, missä ei ole näin hyvin.
Suosittelen harpin käyttämistä asuntoa haeskellessa.
=DW=Kiitos hyvä neuvo ja tuli Jyväskylä.
Olen vieläpä harkinnut, että ostaisin tai vuokraisen sieltä asunto-oikeusasunnon. ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos hyvä neuvo ja tuli Jyväskylä.
Olen vieläpä harkinnut, että ostaisin tai vuokraisen sieltä asunto-oikeusasunnon. apasumisoikeusasunto, siis. ap
- Anonyymi
Meren rannalle syntynyt tukehtuisi sisämaahan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vieläpä harkinnut, että ostaisin tai vuokraisen sieltä asunto-oikeusasunnon. apAsumisoikeusasunto on HUONOIN vaihtoehto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asumisoikeusasunto on HUONOIN vaihtoehto.
Voisitko perustella tätä? Minulla kuitenkin jää hyvin rahaa, kun myyn asuntoni. Jos ostaisin ao-asunnon ja sijoittaisin siihen esim. 20000e saisin jo hyväkuntoisen pienen asunnon.
Enkä tarvi mitään isoja sijoitussummia, kun ei ole läheisiä perittvänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vieläpä harkinnut, että ostaisin tai vuokraisen sieltä asunto-oikeusasunnon. apHyvä keino käydä tutustumassa kaupunkiin muutaman päivän lomalla, majoituksia löytyy monenlaista niin keskustasta kuin vähän kauempaakin. Voi rauhassa kierrellä ja tunnustella tuntemuksiaan viihtyisikö paikassa. Kaupungin joukkoliikenteellä pääsee helposti liikkumaan etäämmällekin keskustasta. Vuorokauskortti bussiin ja suhaamaan ympäri kaupunkia, toisina päivinä tutustuu sitten enemmän kävellen ydinkaupunkiin. Voisin vaikka oppaaksikin lähteä, vaikka en kaikkia alueita ole itsekään vuosien varrella kolunnut.
terv. Anonyymi
2025-06-29 11:31:01
- Anonyymi
Ei missään tapauksessa muuttaisi Helsingiin.
- Anonyymi
Itse olin ajatellut muuttaa synnyin seudulleni , mutta siellä on enää ainoastaan suvun haudat, kukaan tädeistä ja sedistä ei elä enää , joten olisin siellä,ihan yksin ,
päiväkodista asti paras ystäväni oli vielä elossa hiljattain vaan hänkin kuoli että ei oikeastaan ole enää ketään jäljellä jonka tuntisin , eikä,ole sisaruksiakaan .
Joten jotain muutosta halaisi todella hiljaisuuteen , vaan mikä se olisi , en tiedä- Anonyymi
Sama ongelma. Ei ole ketään enää joten olen päättänyt, että en muuta mihinkään,
että olisi edes tuttua elämässäni, kun läheisiä ja tuttuja ei enää ole.
- Anonyymi
Parasta pysyä kyselijän Lapissa, ihmiset ovat siellä ihan eri "rotua" kuin etelässä.
- Anonyymi
Niin, saamelaisetkin keskenään riitelee.
- Anonyymi
Kotikonnuiltaan ei ole helppoa muuttaa pois, harkita pitää tarkoin.
- Anonyymi
Mihin sitä kotoaan lähtisi ? Koti on paras paikka. Uuteen kotiin kestää
vuosia tottua. Jos olisi pakko muuttaa muuttaisin Helsinkiin.
Minulla on sukulaisia siellä sun täällä, joiden luona käyn ja tykkään
Helsingistä. Siellä on kaikkea ja ystävällisiä ihmisiä.
Ei mitään epäsosiaalisia hidasjärkisiä tuppisuita. - Anonyymi
Joko päätit minne muutat ?
- Anonyymi
Jo päätin ja se on Hämeenlinna. Asuntooni teen pienen pintaremontin ja pistän myyntiin. Alustavasti olen jo puhunut yksityisen vuokraajan kanssa asunnon vuokraamisesta.
Katselin kyllä Rovaniemen keskustan asuntoja, ei pahemmin ole vuokra-asuntoja.
Kiitos mukavasta keskustelusta kaikille. ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo päätin ja se on Hämeenlinna. Asuntooni teen pienen pintaremontin ja pistän myyntiin. Alustavasti olen jo puhunut yksityisen vuokraajan kanssa asunnon vuokraamisesta.
Kiitos mukavasta keskustelusta kaikille. apSaanko olla utelias, mitkä olivat perusteesi Hämeenlinnan valitsemiselle ?
Mitkä seikat puolsivat Hämeenlinnaa sinun toivomuslistallasi ? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos mukavasta keskustelusta kaikille. apHämeenlinnassa kallista asua. Itse asun pienellä paikkakunnalla pohjois-savossa, muutin tänne Vantaalta.
Puolta halvempaa asua.
- Anonyymi
Menisit Inariin, kotan lämpöön Maggojen sekkaan , vällyjen välliin.
- Anonyymi
Lappilainen hitaitten hämäläisten sekaan, jossa vähäinen sanottava , hoidetaan urahtelulla pitkän ajan kuluttua.
- Anonyymi
Hidastuuhan elo vanhemmiten muutenkin...sopivaa.
- AnonyymiUUSI
Seuraavana, Kokkola. Johan se on nähty että jääkausi on alkamassa. On siis loogista muuttaa etelämmäs. Paras on jokin keskikokoinen kaupunki mikä on silti elinkelpoisella ilmastovyöhykkeellä.
- AnonyymiUUSI
Rovaniemellä on paras olla jos vain voi,olen käynyt asumassa muitakin paikkoja mutta ihmiset ovat aika erilaisia.
- AnonyymiUUSI
Hyvinkää
- AnonyymiUUSI
Jätit sitten Sisäsuomen pienet kaupungit väliin. Nuo taantuvat paikkakunnat
tarjoavat tosi halvalla asuntoja, vaikka Savonlinna, Varkaus ,Pieksämäki ja
vaikka Kiteen. Asunnotkin maksaa vain 15-20.000 € ja kulkuyhteydet on
ihan riittäviä. Kaikki yliopistokaupungit ovat vahvasti ylihinnoiteltuja.
Pienemmissä taajamissakin on halpoja vuokra-asuntoja tarjolla ja
kauppaan, terveysasemalle, julkisen liikenteen pysäkille on lyhyt matka. - AnonyymiUUSI
Haaparanta ( pienemmät verot vrt Suomi ) ( tehokkaampia naisia )
Monaco ( ei veroja ollenkaan ) ( vosuja joka sormelle ) - AnonyymiUUSI
Jokin pieni paikkakunta keskeisellä kohtaa Suomessa.
Riippuu sitä mitä tarvitset ympärillesi, pitääkö olla iso järvi, pitääkö olla kaupunki vai riittääkö pieni kylä.
Iisalmi! - AnonyymiUUSI
Googlaa Savonlinna ?
- AnonyymiUUSI
Kouvola, Lappeenranta ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 19311656
- 585509
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462807- 402425
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k142019Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131891Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441885Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut301803Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61526Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421498