Vapaa kuvaus

Harrastuksena www-suunnittelu, ristikoiden ratkonta ja kuntoliikunta. Digipiirtämistäkin pitäisi ehtiä harrastamaan, mutta se on jäänyt.

Aloituksia

267

Kommenttia

7703

1. Vuokila+itse+vastasi+näin+luodessaan+anatomian:Sanaa+ÖREÄ+ei+löydy+sanakirjoista.+Itse+vihje+on+kuitenkin+täsmällinen+ja+yksiselitteinen.+Olisiko+minun+pitänyt+hylätä+koko+ristikko+tuon+sanan+takia?+Toki+ristikkoa+tsekatessa+huomattiin,+että+sitä+ei+löydy,+mutta+sana+kuulosti+silti+luontevalta+ja+ymmärrettävältä.+Virhe+sen+käyttö+ei+ole+mutta+aika+pitkä+miinus+muuten+hienossa+laatimuksessa.+Sen+muuttaminen+olisi+aiheuttanut+jättiremontin+koko+ristikossa+eli+käytännössä+hieno+ristikko+olisi+pitänyt+sen+takia+hylätä. Virhe+ei+myöskään+ole+sanojen+LÄSI+ja+PLÄSI+esiintyminen+samassa+ristikossa,+koska+ne+tarkoittavat+aivan+eri+asioita,+niillä+on+vain+samanpohjainen+vihje.Minun+mielipide+on,+että+ristikko+olisi+pitänyt+hylätä+ja+vaatia+korjaus.+Korjattuna+ristikon+olisi+voinut+julkaista.+Minusta+ei+ole+hyvä+linja,+että+jos+tämän+tason+heikkous+huomataan,+ristikko+silti+julkaistaan.+Jos+tällaista+tapahtuu+muutamankin+kerran,+sillä+pilataan+ratkojien+silmissä+Sanariksen+maine.En+pitänyt+LÄSI+ja+PLÄSI+esiintymistä+lähekkäin+virheenä+vaan+huonon+tuntuisena+laadintana.