Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TiuhtinWau
profiilit
TiuhtinWau
TiuhtinWau
Vapaa kuvaus
Aloituksia
24
Kommenttia
955
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
🎵+Happoradio++-Silta
https://www.youtube.com/playlist?list=RD9sy7IACm8ZQ&feature=share&playnext=1
24.06.2020 09:38
🎵+Vedetön+virta
https://youtu.be/Jq04BTTWgDs
Sakari+Heikkilä
24.06.2020 07:43
Saan+myös+olla+mukana+rakentamassa+kirkkoa+sisältä+päin.+Jos+kohtaat+minut+kirkossa+saat+olla+varma,+että+en+vain+”muka+rakasta+sinua,+kunhan+et+lesboile”+vaan+hyväksyn+sinun+koko+persoonasi+kaikki+puolet,+myös+sen+seksuaalisen,+kokonaisuudessaan+ja+voin+luvata+että+meitä+on+muitakin.+😀
24.06.2020 00:34
En+voi+sun+kivustasi+puoliakaan+tietää😔
24.06.2020 00:12
Otin+puhelimitse+(+tuli+pitkä+puhelu+😢)+yhteyttä+Sinuiksi+-tuki+ja+neuvontapalveluun,+sieltä+neuvoivat+hyvin+tarkoilla+askelilla+eteen+päin.+
Antoivat+oman+paikkakunnan+omaan+tilanteeseen++sopivimman+tukiryhmän+tiedot+ja+paljon+muuta+tarpeellista+infoa.+Tärkein+kuitenkin+oli+sen+ammatti-ihmisen+keskustelu+apu+ja+henkinen+tuki.++Hän+osasi+sanoa+just+oikeat+sanat,+jäi+autettu+ja+tuettu+olo.+Tästä+hyvillä+mielellä+eteen+päin👍
24.06.2020 00:09
Ahneus+on+hyvä+elämää+suojeleva+biologinen+sisäänrakennettu+tarve.+Pieni+vauva,+on+täysin+viaton+Ajattelen,+että+vauvan+etiytymis+vaiheen+ja+kasvamisen+(vastuun)+myötä+potentiaali+pahuuteen+lisääntyy.+Pahuus+on+se+raja,+kun+ylittyy+oma+etu,+toisen+edun+kustannuksella.+
Siinä+missä+lapsi+jää+sielultaan+vajaaksi+kasvaessaan+(+esim.traumat+tms),+ahneus+kätkeytyy+ja+jää+sisäiseksi+rakenteeseen.+Se+missä+ihminen+ei+kasva.+Minulle++usko+on+auttanut+tunnistamaan+tätä+omaa+pahuutta,+sellaista+muka+rakkautta+joka+vaatii+ahneesti++itselleen.+Vääristynyt+uskonnollisuus+on+taas+vaikuttanut+mun+elämään+niin,+että+olen+hylännyt+itseni+uhrannut+oman+tarpeeni+(+seksuaalisuuden+jne.)+liika+yhteisen+hyvän+eteen,+luulin+itsestäni+liikoja+(+enkeli+patsas+jutut)+olenkin+vain+ihminen,+ihan+tavallinen+pulliainen+😉+ja+se+on+hyvä,+hyvä+niin.+
Kyllä++näkisin,+että+ahneutta+on+ihmissuhteissa+aika+paljon,+eikä+se+ole+tahallista+pahuutta,+on+vain+vaille+jääneitä+ihmisiä+haavoineen++ja+tarpeineen.
23.06.2020 23:59
Olet+ihan+oikeassa,+samoilla+sanoilla+mennään+ja+samaa+kristinuskoa+kaikki.+Joka+paikassa+on+kaiken+tyyppisiä,+hiljaisia+ja+paasaajia.+Hyvä,+jos+ei+liikoja+erottele.
23.06.2020 23:39
Ei+haittaa,+hyvä+kun+tulit+kommentoimaan!
23.06.2020 23:34
Sinun+kommentti+jäi+erityisesti+mieleen!+Voi,+mun+niin+tekis+mieli+kysyä+lisää,+ei+viitsi+kuitenkaan+tätä+kirkon+seinää+täyttää+noilla+kohdilla:
1)+Tahdittomuus+
2)++Kaksinaamaisuus+
3)+Tunnekylmyys
+jotka+jäivät+mieleen.+Minulla+on+omat+sokeat+pisteeni+ja+selvästi+olet+nähnyt+jotain,+ehkä+oleellisia+juttuja,+mitä+mun+olis+hyvä+työstää.++
Jäkeenjääneisyyss+ei+psyykkisesti+täsmää,+vaikka+tunnistan+kyllä+ylisuojatun+seurakunta+ympäristön+turvatun+aikuisuuden+tuoman+"ei+tästä+maailmasta+efektin".+Välillä+tuntuu+kuin+olisi+tullut+pienitalo+preeriasta.
Mahdoitko+hakea+sanaa+neuroottisuus,+siitä+tunnistan+itseni+kyllä+🧐+No+oli+miten+oli,+sun+vastaanotolle+istuisin+heti++ja+lasku+ehdottomasti,+ei+mitään+ilmaista+ystävän+palvelusta.
23.06.2020 23:08
Tämän+ei+ollut+tarkoitus+olla+mikään+kiva+juttu,+aika+monilla+oikeutettua+vihaa+ja+katkeruutta+kirkkoa+kohtaan.+Tuli+tästä+kuitenkin+aika+kiva🙂,+kun+on+hyviä+tyyppejä+uskonnosta+viis,+ihmiset+on+tärkeitä.
23.06.2020 22:50
Tässä+kirkossa+ei+ole+uskovaisuus+mittareita😄+tai+sellaiseen+vaatimusta,+ole+rauhassa.+olemme+kaikki+yhtä+arvokkaita!
23.06.2020 22:47
Hei,+kiitos!
Tämä+soinut+aina+aika+ajoin+muutenkin.+Kiva+versio,+en+ollut+kuullut+ennen👍
Ps.+Olen+siirtynyt+eilisestä+lähtien+Setan+toimintaan+mukaan.
Kaikkea+hyvää+uskonto+kielteisille+ja+siunausta+jokaiselle+palstalaiselle,+joka+sen+haluaa+vastaanottaa+yli+uskovaisuus/uskonnottomuus+rajojen!
23.06.2020 22:44
Hieno+kommentointi😊,+suoraa,+palauttetta+antavaa+ja+arvostavaa.
Kun+katsoo+ympärilleen,+en+usko+että+ihminen+on+pohjimmiltaan+hyvä.+Ajattelen,+että+ihmisessä+on+syntymästään+lähtien+aika+helkkarin+ahne.+Mieti+nyt+vaikka+pientä+vauvaa,+jonka+tarpeet+on+täytettävä+sillä+sekuntilla+tai+mielummin+jo+vähän+ennen+kun+raivo+itku+alkaa.+
Vauvalle+on+suotavaa+saada+tarpeilleen+välitön+tyydytys,+se+on+elin+ehto.+Kuitenkin,+kaikille+ihmisille+jää+vajauksia+meidän+maallisten+vanhempien+vajaavuuksien+tähden+sukupolvelta,+toiseen+aina+Aatamiin+saakka.
Ihmisellä+on+kyky+hyvään+ja+pahaan.+Paha+usein+kätkeytyy+hyvältä+näyttäviin+motiiveihin,+mutta+saattaakin+ajan+ja+tekojen+myötä+osoittautua+vain+ahneudeksi.+Siksi+samaksi+raivo+itkuksi+kuin+vauvana,+jos+ei+omille+tarpeilleen+(vaikka+parisuhteessa)++saa+tyydytystä.+Kasvaessaan+ihminen+oppii+kätkemään+vaille+jäämisen+ja+miten+tyydytystä+raivo+itkuun+haetaan+sosiaalisesti+hyväksytysti.
Näyttäkää+mulle+hyvä+ihminen,+niin+minä+näytän+teille...
23.06.2020 22:34
Tätä+minä+juuri+toivoinkin,+että+tulee+rehellisiä+mielipiteitä!+Kritiikki,+huomiot+ja+kyseenalaistukset,+voivat+parhaassa+tapauksessa+kasvattaa+ihmistä.+Harmittavan+vähän+ihmisiä,+jotka+sanovat+mitä+oikeasti+ajattelevat,+ainakaan+kasvotusten.+Helppohan+se+olisi+aina+vaan+miellyttää+muita,+mutta+silloin+jäädään+jumiin+niihin+pokseihin,eikä+aitoa+yhteyttä+synny.
(Tulen+ihan+jumalattomasta+rikkinäisestä+perhe+taustasta,+voi+kun+vaan+tietäisitte.+Alaikäisenä+liittyminen+epäterveeseen+fundamentaaliseen+hyvin+mustavalkoiseen+seurakunta+yhteisöön,+oli+minun+epätoivoinen+tapani+kapinoida+teini-ikää.+(Järkyttää+jälkeen+päin,+miten+laki+sallii+reippaasti+alaikäisen+liittämisen+lahko+toimintaan+ilman+vanhempien+suostumusta😰)
Edellä+mainituista+olen+onneksi+saanut+käydä+psykodynaamista+terapiaa+4-+vuoden+ajan.+Silloin+hetken+mietin+menenkö+johonkin+uskontojen+uhrit+ryhmään,+mutta+löysin+vuoden+harkinnan+jälkeen+ihanan+tervehenkisen+seurakunnan.)
23.06.2020 22:13
Luonnossa+ja+taiteessa+on+pyhän+sanaton+tuntu,+paljastaa+ja+laittaa+miettimään,+näiden+edessä+tuntee+helposti+kiitollisuutta+ja+nöyryyttä.+Terapia+ja+ystävät,+kuulostaa+jumalalliselta+reseptiltä+ihmisen+elämään.+
Kirkoista+instituutioina,+jos+lähtee+armoa+hakemaan,+voi+käydä+hyvin+tai+hyvin+huonosti,+ihmisten+rakennelma.+Kirkon+katon+alta+voit+löytää+paholaisen+tai+jotain+muuta,+olen+onnekseni+löytänyt+ihmisiä+ja+armon+hetkiä.
23.06.2020 21:58
Äh+lähti+liian+aikaisin.+Sitä+vaan+vielä,+että,+Sun+tekstistä+ja+sanoista+näkee+arvostuksen.
23.06.2020 21:45
Ensi+kerralla,+kun+uskovainen+ärsyttää,+sääli+häntä.+On+jumissa+poksissaan,+(Apulannan+Kuution+biisit+sopis+tähän+kohtaan,+en+jaksa+linkata).+Se+on+melkoinen+ihmismielen+kyhäelmä,+minkä+ahdistunut++ihminen+voi+uskonnolla+ottaa+yliminänsä+käyttöön.
23.06.2020 21:44
Oli+hyvä+video,+(on+tullut+vastaan+aikaisemminkin).++Kiitos,+kun+jaoit👍+Oli+hyvä,+että+Tynkkynen+toi+avoimesti+erottamisensa+esille.+Tosi+surullista,+ei+voi+muuta+sanoa.+Joka+seurakunnassa+on+ihmisiä,+jotka+ajattelevat+toisin+ja+asiat+menevät+eteenpäin,+se+on+selvä.
23.06.2020 21:33
Voi+ei+😔,+ikävää,+että+sinulle+on+tultu+tuputtamaan.+Itse,+kun+on+saanut+uskonelämästä+paljon,+sitä+samaa+hyvää++haluaa+muille,+joskus+voi+olla+niin+innoissaan+asiastaan,+että+tilannetaju+häviää+Se+voi+ylittää+paikalla+olijoiden+rajoja,+ei+hyvä!+Mulle+käy+joskus+niin,+että+vuotaa+yli+äyräiden,+mutta+en+halua+loukata+ketään,+enkä+varsinkaan+pitää+mitään+yksinpuhelua😅+
Toinen+asia+ovat+ne,+jotka+ovat+niin+ahdistuksissaan+omasta+ja++toisten+ihmisten+elämästä,+että+hätääntyneinä+tuputtavat+ja+näin+tehdessään+rikkovat+pahasti+toisten+ihmisten+rajoja.
Minulla+on+tuttavia+joka+ikisestä+kristillisestä+kirkkokunnasta+Suomen+maassa+ja+hyviä+tyyppejä,+osa+lesboja+tai+homoja.+En+halua+kertoa+omaa+kotiseurakuntaa+täällä.
23.06.2020 21:09
Olet+pitänyt+itsesi+poissa+ongelmista,+olemalla+sekaantumatta+Raamattuun+tai+uskon+asioihin.+Hyvä+sinulle,+ihan+oikeasti.+En+vähättele+tai+pidä+kokemustasi+vähempi+arvoisena,+vaikka+itsellä+on+toinen+kokemus.😊
Olen+saanut+uskosta+Jeesukseen+(tämä+voi+olla+paha+monelle,+tämä+J....s+sana,+koita+kestää😉),+Raamatusta+ja+seurakuntayhteydestä+valtavan+paljon+hyvää+omaan+elämääni.+
Ilman+Raamattua+ja+henkilökohtaista+hengellistä+elämää,+olisin+kuin+merenpohjaan+kehää+kiertämään+jäänyt+sukeltaja.+Metsään+eksynyt+kehää+kävelevä+suunnistaja+ja+korkkiruuville+vääntynyt+ihminen.+Usko+ja+Raamattu+piti+minut+pinnalla+silloin,+kun+pyristelin+irti+hengellisesti+väkivaltaisesta+yhteisöstä.+Vieläkin+olen+kiero,+kuin+korkkiruuvi,+mutta+armon+varassa+on+levollista,+olla+ja+elää+omien+puutteiden+kanssa.+Ihmisenä+oleminen,+anteeksi+pyytäminen+ja+saaminen+on+helpotus,+joka+tavalla.
23.06.2020 20:54
7 / 48