Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ajatuksetovatilmaisia
ajatuksetovatilmaisia
ajatuksetovatilmaisia
Vapaa kuvaus
Aloituksia
375
Kommenttia
1317
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinun asenteesi, jonka mukaan virkamiehen pitää päättää rauhassa ei tarkoita sitä, että syyt sijaishuoltoon ovat olemassa. Niin ei kuule Suomen laki ihan toimi
25.08.2023 08:53
Kuka tahansa voi menettää lapsensa sijaishuoltoon riippumatta lapsen voinnista taivanhemmuuden laadusta
25.08.2023 08:46
Tautologia: Lapsen huostaanotto todistaa syiden huostaanottoon olevan olemassa
25.08.2023 08:17
Lastensuojeluorganisaatio tekaisee vanhemman sopimattomuuden saadakseen sijaishuollon näyttämään oikeutetulta ja määräysvaltaa syrjimällä vanhempia omaksi edukseen
25.08.2023 08:12
Sanat "oikein" ja "ihan" ovat ideologisia, tekaisemisen pois selittelyä. Todisteita ei tarvita, kun se on oletettua
25.08.2023 08:08
Pirjo vastasi: Vaikka tottelisit niin silti tekaisee
Teemu: Et ole totellut täysin. Lastensuojelutyöntekijä ei erittele johtuuko tottelemattomuus tahdosta vai sairaudesta vai olosuhteista vai toisten ennakkoluuloista. Kaikki on lastensuojelulle tottelun toteutumisasia. He antavat tukitoimia, jotka eivät ole suunnattu todelliseen asiaan ja jos lastensuojeluilmoitukset eivät lopu niillä tai ei suostu tukitoimiin, he vetoavat tekaistuun syyhyn kieltää tukitoimet ja aloittaa sijaishuolto.
25.08.2023 08:06
Sosiaalityöntekijä esiintyy oikeudessa päätöksen tekijänä ja suojelee sosiaalilautakuntaa, jonka toimintaa ei paljasteta.
18.08.2023 08:09
Tämä tekee vanhemman tapaamista sosiaalitekijästä, konsultoivasta sosiaalityöntekijästä, kiertävistä tuntemattomista sosiaalityöntekijöistä ja sosiaaliohjaajasta sosiaalilautakunnan nukkeja tai politrukkeja, jotka manipuloivat vanhemmat taipumaan sosiaalilautakunnan tahtoon. Kun siitä kieltäytyy, heidän kutsutaan takaisin ja pakkovalta toteutetaan kasvottomasti.
17.08.2023 21:23
Tuula kirjoitti: "Minä en osaisi olla tuollaisessa tilanteessa luonnollinen ja lapsi vaistoaa vanhemmpansa jännityksen. Pitäisi kuin "pallojen päällä kävellä", varoen sitä, että kohta horjahtaa... Pimeintä on aina ennen aamunkoittoa"
Teemu: Minä osaan kävellä vartioinnista huolimatta ja teen Toivosta nerokkaasti onnellisen samalla, kun minua alistetaan. Olen saanut valvojat hämmästymään ja yllättymään Toivon reagoidessa ruokaan ja hyvään isään "ooh, tsssss".
17.08.2023 07:54
Mahdollisuus alkoholismii n ilman varsinaista alkoholimsia johtaa lastensuojelutoimiin
16.08.2023 07:56
Kukaan ei ole narkki tai alkoholisti ja sellainen nimittely ei kuulu terapia-ajatteluun. Se ei ole tapahtunut lapsen seurassa eikä sosiaalityöntekijä ole pätevä arvioimaan riippuvuutta. Lastensuojelun tehtävä on suojella lasta toiminnalta eikä ennakkoluuloilta.
16.08.2023 07:49
Alkuperäinen teksti Birgitta Wolfilta
https://birgittawulf2.blogspot.com/2023/08/voiko-olla-mahdollista-etta-viela.html?fbclid=IwAR2gVGEeid1MjBhBXJt3Ibkw2ZehOYbqcpS0Cr5jhvkwLgQDfqAvwmWInKg_aem_AULwcFceSkOTzGJXeMRUpQyOwXJc1hlTsD2vt00qWDMoGowJyO8RkcACLCb1kSJZzxs&m=1
Voiko olla mahdollista että vielä syntymättömästä lapsesta tehdään lastensuojeluilmoitus???
elokuuta 15, 2023
Sain viestiä eräältä todella järkyttyneeltä äidiltä. Tässä hänen postauksensa sanasta sanaan kopioituna hänen luvallaan.
"Kostaa minä haluaisin niille jotka perheeni tuhosivat, mutta en minä, eivätkä lapseni saa niitä hukattuja, tuhlattuja, itkettyjä ja tyhjiä vuosia enää takaisin. Eniten minä haluan ja toivon oikeutta kaikille perheille ja varsinkin lapsille. joille äärimmäistä kärsimystä nämä ihmisoikeuksista piittaamattomat sadistisossut ja koko lasten"suojelu" on aiheuttanut. Haluan niin kovasti isolla joukolla saada näiden laittomasti vietyjen lasten äänet kuuluviin, jotta seuraavien sukupolvien tuleva jälkikasvu ei joudu saman syvän kärsimyksen saattamana elämään puolittaista elämää ilman rakkautta. jota lastensuojelun varjolla on systemaattisesti tuhottu Suomessa jo vuosikymmenten ajan. Mitä ihminen on ilman rakkautta. Ei mitään. Koko elämän syvin tarkoitus ja merkitys on tapettu silloin, eikä sillä ole enää merkitystä vaikka ihmiskunnan joukkosukupuutto tulisi. Rakkauden puolesta pitää taistella niin pitkään kun jäljellä on edes jotain minkä vuoksi taistelua jatkaa.
Olen ollut pitkässä ja tasapainoisessa parisuhteessa ja miehellä ei ole lastensuojelun asiakkuutta. Nyt on sellainen tilanne että olen raskaana ja pelko on niin voimakas että menetän tämän lapsen joka tapauksessa, niin joudun keskeyttämään raskauden. Miehenkin pelko on niin voimakas että päädyttiin tähän ratkaisuun. Hain keskeytystä heti kun raskaustesti oli positiivinen ja nyt olen odottanut 7 viikkoa aikaa keskeytykseen. Ultrakuvat mukaan antoivat, Lastensuojelulle meni suoraan tieto raskaudestani ja sanoivat suoraan sieltä että ennakoivan lastensuojeluilmoituksen kirjaavat kun raskaus on kestänyt 22 viikkoa. Viikko 9 on nyt menossa ja sydän murtuneena ensi viikolla ratkaisu on tehtävä. Stressi ja pelko on niin voimakas, ettei taida mielenterveys kestää kun on oltava tukena murrosiän kynnyksellä oleville kaksosille. On kuin sosiaalityöntekijöiden fantasiakirjallisuutta lukisi. Meillä on nyt 15:sta sosiaalityöntekijä kierroksessa..."
16.08.2023 07:34
"Sosiaalityöntekijä kirjoitti 21.9.2021: “Isän todettiin olevan
älylliseltä kapasiteetiltaan keskivertoa paremmaksi, mutta hänellä
tiedetään olevan olevan vaikeuksia hahmottaa yksityiskohdista
kokonaisuuksia sekä kykenemättömyyttä toimia ryhmässä ja
ihmissuhteiden solmimisessa”
Lastensuojelutyöntekijä yrittää antaa minusta sellaisen kuvan, että en
ole kehittynyt joillain kehityspsykologian osa-alueilla ja siksi
Toivon kehitys vaarantuisi minun kasvatukseni alaisena. Sana
"tiedetään" vihjaa, että minä olisin jotenkin tekemisissä psykologien
kanssa nyt eikä 90-luvulla.
Hän kirjoitti 21.9.2021 myös, että "edelleen ilman kypärää"
Meillä oli kypärä ja sängyt kehotuksesta jo ennen tätä huostaanottoa.
Kun yritin selittää sosiaalityöntekijälle sen, hän jätti sen huomiotta
eikä korjannut merkintäänsä. Hän yritti tahallaan antaa valheellisen
kuvan saadakseen Toivon huostaan.
30.07.2023 14:33
Ihmisen psykologinen kehitys, s. 218
"Mikäli vanhempien ero on väistämätön, olisi lasten kokemuksia pehmennettävä ja pyrittävä välttämään monien muutosten äkkinäinen kasaantuminen"
Minä sanoin Toivolle, "nyt äiti ei halua enää olla isän kanssa. Sinut vietiin kotoa, koska täti ei osaa. Täti luulee, että isä ei ole hyvä isä. Nyt sinut saatetaan taas viedä, koska minä en sanoin tädille, että EN halua enää puhua. Minä olen hyvä isä".
Sosiaalityöntekijä kirjoitti huostaanottopäätökseen: "Lapsen rajaaminen on puutteellista, isän ikätasoisessa hoidossa on huolta, isällä on pahoja puheita".
"Tärkeintä on huolehtia, että lapsella on hyvät suhteet molempiin vanhempiin"
Minä otin asunnon äidin vierestä, äiti ja Toivo kävivät vapaasti yökylässä, liikkuminen oli vapaaehtoista, sovimme hoidon spontaanisti.
Sosiaalityöntekijä kirjoitti, että "isän asuinjärjestelyt ovat ennakoimattomia ja muuttuvia, äiti ja Toivo nukkuvat patjalla isän kotona, vaihtojärjestelyt ovat turvattomia, isä on kiinni avioliitossa"
“Vanhemmat pääsivät tutustumaan perhekuntoutus 12.12.2020, jolloin heillä oli mahdollisuus arvioida, haluavatko he aloittaa perhekuntoutuksen”
Huomaa painotukset “tutustumaan” ja “haluavatko”. Meitä kiristettiin lapsen ollessa poissa. Tutustuminen vihjaa, että “perhekuntoutus on asiallinen ja järkevä”. Se oli autoritaarinen ja aggressiivinen. “Haluavatko” vihjaa piilottaa näkyvistä lapsen poisviemisen ja luo teennäisen vapaaehtoisen vaikutelman ideologiseksi työkaluksi, jolla tehdään estetään arvostelu: “Kun se kerran on vapaaehtoista, niin kieltäytyminen olisi huono teko”. Tässä tulee esiin lastensuojeluviranomaisen järjenvastaisuus, fanaattisuus ja epäpätevyys. Se muistuttaa vähän sitä, kun äiti piilotti Toivon kengät kaappiin.
“Isä ei suostunut tutustumiskäynnillä puhumaan mitään ja äiti puolestaan vastasi, että ei halua perhekuntoutukseen, mutta sanoi: “let´s do this”.
Sosiaalityöntekijä valehtelee, että “isän puhumattomuus osoittaa kyvyttömyyttä yhteistyöhön”. Meitä pakotettiin epäoikeudenmukaisesti paikkaan, jossa ei ole sitä psykoterapiaa tai parisuhdeterapiaa, joka auttaisi minun ja äidin välillä. On selvää, etten voi puhua sortajahoitajille ja koen olevani uhri. Tästä lähtien lastensuojelun toimenpiteet olivat väkivaltaan turvautuvia ja vuoropuhelun kieltäviä. Lastensuojelu heikensi perheeni tilannetta ja uhkasi seuraamuksilla, jos he eivät saa valtaa. On selvää, että asiat eivät hoidu enää. Sitä ennen ne olivat epäpätevän sosiaalityöntekijän ja varhaiskasvatustyöntekijöiden kanssa juttelua, johon ei liittynyt konkreettisia tukitoimia.
“Ohjeistettu vanhempia tuomaan asunnolle perheen henkilökohtaisia tavaroita ja ruokaa...”.
“Lisäksi yhtenä aamuna päiväkodin työntekijän houkutellessa Toivoa sisätiloihin, oli isä alkanut hyppimään korkeita tasajalkahyppyjä kiinnittääkseen Toivon huomion takaisin itseensä”.
Kannustin Toivoa menemään ovesta sisään. Korkeat tasajalkahypyt ja käsien yhteentaputus ovat iloinen ele. Sosiaalityöntekijä vääristää, että “yritin estää Toivoa menemästä sisään”.
30.07.2023 14:30
Ihmisen psykologinen kehitys, s. 218
"Mikäli vanhempien ero on väistämätön, olisi lasten kokemuksia pehmennettävä ja pyrittävä välttämään monien muutosten äkkinäinen kasaantuminen"
Minä sanoin Toivolle, "nyt äiti ei halua enää olla isän kanssa. Sinut vietiin kotoa, koska täti ei osaa. Täti luulee, että isä ei ole hyvä isä. Nyt sinut saatetaan taas viedä, koska minä en sanoin tädille, että EN halua enää puhua. Minä olen hyvä isä".
Sosiaalityöntekijä kirjoitti huostaanottopäätökseen: "Lapsen rajaaminen on puutteellista, isän ikätasoisessa hoidossa on huolta, isällä on pahoja puheita".
"Tärkeintä on huolehtia, että lapsella on hyvät suhteet molempiin vanhempiin"
Minä otin asunnon äidin vierestä, äiti ja Toivo kävivät vapaasti yökylässä, liikkuminen oli vapaaehtoista, sovimme hoidon spontaanisti.
Sosiaalityöntekijä kirjoitti, että "isän asuinjärjestelyt ovat ennakoimattomia ja muuttuvia, äiti ja Toivo nukkuvat patjalla isän kotona, vaihtojärjestelyt ovat turvattomia, isä on kiinni avioliitossa"
“Vanhemmat pääsivät tutustumaan perhekuntoutus 12.12.2020, jolloin heillä oli mahdollisuus arvioida, haluavatko he aloittaa perhekuntoutuksen”
Huomaa painotukset “tutustumaan” ja “haluavatko”. Meitä kiristettiin lapsen ollessa poissa. Tutustuminen vihjaa, että “perhekuntoutus on asiallinen ja järkevä”. Se oli autoritaarinen ja aggressiivinen. “Haluavatko” vihjaa piilottaa näkyvistä lapsen poisviemisen ja luo teennäisen vapaaehtoisen vaikutelman ideologiseksi työkaluksi, jolla tehdään estetään arvostelu: “Kun se kerran on vapaaehtoista, niin kieltäytyminen olisi huono teko”. Tässä tulee esiin lastensuojeluviranomaisen järjenvastaisuus, fanaattisuus ja epäpätevyys. Se muistuttaa vähän sitä, kun äiti piilotti Toivon kengät kaappiin.
“Isä ei suostunut tutustumiskäynnillä puhumaan mitään ja äiti puolestaan vastasi, että ei halua perhekuntoutukseen, mutta sanoi: “let´s do this”.
Sosiaalityöntekijä valehtelee, että “isän puhumattomuus osoittaa kyvyttömyyttä yhteistyöhön”. Meitä pakotettiin epäoikeudenmukaisesti paikkaan, jossa ei ole sitä psykoterapiaa tai parisuhdeterapiaa, joka auttaisi minun ja äidin välillä. On selvää, etten voi puhua sortajahoitajille ja koen olevani uhri. Tästä lähtien lastensuojelun toimenpiteet olivat väkivaltaan turvautuvia ja vuoropuhelun kieltäviä. Lastensuojelu heikensi perheeni tilannetta ja uhkasi seuraamuksilla, jos he eivät saa valtaa. On selvää, että asiat eivät hoidu enää. Sitä ennen ne olivat epäpätevän sosiaalityöntekijän ja varhaiskasvatustyöntekijöiden kanssa juttelua, johon ei liittynyt konkreettisia tukitoimia.
“Ohjeistettu vanhempia tuomaan asunnolle perheen henkilökohtaisia tavaroita ja ruokaa...”.
“Lisäksi yhtenä aamuna päiväkodin työntekijän houkutellessa Toivoa sisätiloihin, oli isä alkanut hyppimään korkeita tasajalkahyppyjä kiinnittääkseen Toivon huomion takaisin itseensä”.
Kannustin Toivoa menemään ovesta sisään. Korkeat tasajalkahypyt ja käsien yhteentaputus ovat iloinen ele. Sosiaalityöntekijä vääristää, että “yritin estää Toivoa menemästä sisään”.
30.07.2023 14:29
Tiedemies ei siis voi kyseenalaistaa mediaa, koska hänen tehtävänsä ei ole kertoa uutisia?
22.07.2023 14:31
Sitten avulias ja opettavainen käräjätuomari lisäsi: "Totean, että kyseisellä huomiolla on tarkoitettu saattaa tietoonne, että viittaaminen ”teonkuvauksena” luettelonomaisesti lastensuojelussa tehtyihin päätöksiin ei ole riittävä yksilöinti. Käräjäoikeus ei itse lähde arvioimaan päätösten sisältöä tai niiden oikeellisuutta, vaan haastehakemuksessa on Teidän nimettävä, millä tavalla katsotte oikeuttanne loukatun."
Yritän suhtautua järkiperäisesti.
Oikeusapuhakemuksessa ei ole edes merkitty vastapuoleksi valintaa "virkamies".
29.06.2023 21:29
-MCleod, J (2003) Reading Colonial Discourses, Chapter 2 in Beginning Post-Colonialism. Manchester: Manchester University Press
reading and politics
-kolonialismi edellyttää
-fyysisen voiman käyttöä ja
-uskomuksia, joiden mukaan toisten maan hallitseminen on oikein
-uskomukset on koodattu siirtomaaherrojen kieleen, johon valloitettu kulttuuri alistetaan, ja heidät saadaan uskomaan suhteellisiin eroihin valloittajakulttuurin ja oman kulttuurin välillä
-Chris Tiffin, Alan Lawson 1994: kolonialismi ja rasismi ovat diskurssia toteuttavia operaatioita
-kolonialismin diskurssianalyysi toimii kolmella tavalla
-se kieltää humanistisen olettamuksen, jonka mukaan kirjallisuustekstit eivät riipu historiallisista konteksteista ja esittää kuinka historialliset kontekstit vaikuttavat merkityksiin ja kirjalliset representaatiot muokkaavat historiaa
-se paljastaa korkeakulttuurin yhteyden siirtomaariistoon
-se auttaa vastustamaan uuskolonialismia
-reading orientalism
-Edward W. Said 1967 'Orientalism' on tutkimus siitä, kuinka Britannia ja Ranska representoivat Pohjois-Afrikan ja Keski-Aasian maita 1900-luvun vaihteessa
-Saidin käsite 'orient' viittaa näihin paikkoihin
-toiset käyttävät sitä Kauko-Idästä
-orientalismi käsitteenä, ei kirjana tarkoittaa kolonialismin aikaisia Lännen käsityksiä näistä maista
-orientalismi on edelleen voimissaan, joten kolonialismin koneiston voidaan katsoa säilyneen itsenäistymisen jälkeenkin
-the shape of orientalism
-orientalism constructs binary divisions
-orientti ja occidentti (Länsi) ovat holhotun ja holhoajan rooleissa
-orientalismi paljastaa enemmän kuvaajista kuin kuvatuista (2011 kandi gradu vrt. Ajatukseni siitä, että ulossulkemisen tekosyy, ja taustalla oleva agenda, kuvaavat aina enemmän ulospotkijaa kuin potkittua ja syytettyä, homo syyttää naisten häirinnästä, lakitieteen opiskelija syyttää terrorismista)
27.06.2023 09:54
-summary of section 3:
-tilastoluokittelut ilmentävät 'muiden' määrittelyä ja 'meidän' homogenisoimista
-tilastojen kategoriat ovat puolueellisia ja määrittelevät, nimeävät ja luokittelevat rodun autoritatiivisesti
-tällainen governmentaliteetti esiintyi kolonialismissa laskemallisuutena, luokitteluna ja delieationa (vertaussuhteen vähättelynä)
-tilastojen institutionaaliset praktiikat uusintavat diskursiivisesti rotua
-whiteness
-tilastolaskelmat ovat fiksoituneita ei-valkoisiin, 'muihin'
-uudet kategoriat eivät tarkenna määritelmäänsä vaan lisäävät hämmennystä ja ongelmien määrää
-kategorisoitava rotu on epävakaa ja siksi se pakenee aina määritelmiä
-whiteness: dominant and fractured
-sosiaalidarwinismi
-eugenics: power and population
-eugeniikka on poliittinen strategia geneettisesti ylivertaisten geenimassojen lisäämiseksi ja muiden tukahduttamiseksi
- the end of whiteness?
-summary of section 4
-valkoihoisuuden valta syntyi toisten, eli Euroopan ulkopuolisten valkoisten, juutalaisten ja irlantilaisten ulossulkemisesta
-luokkajaot ja sukupuolijaot ovat päällekkäisiä valkoihoisuuden kanssa (?)
-eugeniikan tarkoitus on pelastaa valkoihoisuus ja sen väestön rationaalinen ja tehokas organisoiminen viittaa hallituksen harjoittamaan valkoihoisuuden säätelyyn
-valkoihoisuuden rajat ovat ulossulkevia ja joustavia yhtäaikaa (?)
-conclusion
-Gilroy 2000: rotuajattelua ei voi poistaa sosiologiasta antiteeseillä, vaan kosmopoliittisilla ja kulttuurien välisillä tutkimuksilla
-Gilroy on väärässä, koska hän puhuu rodusta negatiivisesti. Rotuja tarvitaan rotuajattelun lopettamiseksi
27.06.2023 09:47
Meidän pitää tunnustaa oikea syy Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen antamiin huomautuksiin. Vetoaminen lapsen etuun ja näennäiseen hoidon tarpeeseen estää teitä tunnustamasta sitä.
Adoptio on sijaishuollon tavoin huono toimenpide tässä tilanteessa, jossa sosiaalityöntekijöiden valehtelua ei pystytä kyseenalaistamaan. Vaikka adoptio tehtäisiin tästä lähtien lapsen edun verukkeella ilman vanhempien ja lapsen suostumusta, olisi se silti samaan ongelmaan takertumista. Sijaishuoltopäätöksiä tehdään valehtelemalla, että vanhemmalla on päihde- tai mielenterveysongelma. Maksuton oikeusapu ei muuta hallinto-oikeuden toimintaa, jossa 93 % perheistä häviää ja todistelu sosiaalityöntekijöiden valheista ei joko onnistu tai se ei kumoa viraston luomaa kaltevan pinnan argumenttia. Muista, että virkamiehellä on oikeus esittää näkemyksensä perheen tilanteesta, vaikka siinä olisi virheitäkin. Lisäksi koko prosessin langettaminen pelkästään hallinto-oikeudelle tai käräjäoikeudelle ei estä lapsen viemistä sijaishuoltoon valheellisesti ensin.
Pyydän sinua, juristi Mirjam Aranevaa, ajattelemaan konkreettisemmalla tavalla. Kumpaa sinun mielestäsi pitäisi tavoitella? Sosiaalityöntekijöiden valehtelun lopettamista vai halpaa, yksinkertaista ja autoritaarista adoptiota?
23.06.2023 09:36
15 / 66