YrttitarhanMorsian
Vapaa kuvaus
Laulujen laulu l. 5:1
"Minä tulen yrttitarhaani, siskoni, morsiameni;
minä poimin mirhani ja balsamini, minä syön mesileipäni
ja hunajani, juon viinini ja maitoni."
Syökää, ystävät, juokaa ja juopukaa rakkaudesta." "
Aloituksia
28
Kommenttia
85
Israel Ben Elieser eli Baal Shem Tov
Israel Ben Elieser eli Ba’al Shem Tov opetti: "Synti itsessään on vain käärmeenpurema. Todellinen tuho tulee myrkystä,5214Jeesus on täydellinen Jumala ja täydellinen ihminen
C.H. MacIntosh; Kolmas Mooseksen kirja, sivu 40: ”Jos vähänkin epäilemme, ettei Kristus ole iäinen Jumalan Poika, jos e701109Sikajuttua
Matt.8:30-, Mark.5:11- ja Luuk.8:32- Opetuslapset saivat todistaa merkillistä ihmettä. Jeesus paransi erittäin pahasti25609Erikoinen rukousvastaus
Lukukohtani tänään oli Hebrealaiskirjeestä: "Älkää jättäkö seurakunnankokousta . . ." Rukoukseni: Minkä yhteisön kokouk7356Miten kolmesta enkelistä tuli kaksi?
Lukuvuorossa oli I. Mooseksen kirja luvut 18-19 Olen aiemminkin ihmetellyt, onko tässä jokin virhe. Kun rukoilin selity2107JOOSUAN KIRJA
Ihmettelen, miksi Joosuan kirjasta ei juurikaan kuule kommentteja eikä saarnoja. Sehän on merkittävin kirja Israelin kan25192- 33650
Viimeinen pasuuna
Tänään löysin yhtymäkohdan 1. Korinttolaiskirjeen ja Ilmestyskirjan väliltä: 1.Kor. 15:52 ”yht'äkkiä, silmänräpäyksessä2295Ristin kantaminen
Tämän aamun avaus ja oivallus: Lk. 9:22-25 "ja (Jeesus) sanoi: "Ihmisen Pojan pitää kärsimän paljon ja joutuman vanhinte25249Jeesuksen viitan tupsut
Tämän aamun lukukohtani: Matt.14:35b-36 "hänen tykönsä tuotiin kaikki sairaat. Ja he pyysivät häneltä, että vain saisiv10356RAKASTA VIHAMIESTÄSI
https://www.facebook.com/sermonnetwork/photos/a.10158917084051942/10160440615226942 Jeesus oli (on) juutalainen, Juudan3749KESKUSTELU JW-PARISKUNNAN KANSSA
Menin ulkona seisovan JW-pariskunnan luo ja kysyin, saanko tehdä heille yhden kysymyksen, ja sain auliisti luvan. Kysymy1051091Mitä Jeesus sanoisi sinusta Isälle
Eräässä työpaikkahaastattelussa olin valmistautunut hankaliin kysymyksiin: - miksi haet juuri meille? -mikä on huonoin/p12829Ei minulta mitään puutu.
Matteuksen evankeliumissa Jeesus on Messiaamme. Markuksen evankeliumissa Jeesus on palveleva kuninkaamme. Luukkaan evank14183VALITSE ELÄMÄNTAVAKSI KOHTUULLISUUS
Ökyrikkaana sinusta tulee muista piittaamaton ja tylsä ateisti. Rutiköyhänä sinusta tulee katkera ja kateellinen elämän893PAPILLISEN PALVELUSVUORON PITUUS?
Esimerkiksi: Luuk.1:8-9 "Niin tapahtui, kun hänen osastonsa palvelusvuoro tuli ja hän (Sakarias) toimitti papillisia te3631SE TUNNE KUN LOPULTA HUOMAAT . . .
When you finally realize that the prosperity gospel offers you everything that satan offered Jesus Christ. Se tunne kun0112TÄMÄ SUKUPOLVI EI KATOA
Matt. 24: 34-35 ”Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta231211KAUNIS PORTTI
Tämä portti mainitaan vain Apostolien tekojen 3:2, 10 kohdissa. Ei missään muualla. Mikähän portti tämä oli ja missä ko3259Jeesus sijamuodoissa
Jumalan Karitsa Jeesus maksoi ristillä meidän pahuutemme rangaistuksen, että kaikissa paikallissijoissa elämämme olisi:17129