Vapaa kuvaus

Kiva kun poikkesit tsekkaamaan profiiliani :) Olen yksi J-lan luoduista ja eräs Hänen monista kuvistaan. Kannan sydämessäni uskon salaisuutta ja Hänen antamaansa lupausta iankaikkisesta elämästä uskon kautta Hänen Poikaansa, Yeshua HaMashiach'an. J-lani on sisimmältä olemukseltaan ikuinen ja täydellinen Rakkaus. Hän on antanut minulle elävän toivon Pojassaan. Uskon tarkasti käännettyyn Raamattuun ja olen Yeshuaa takaisin palaavaksi odottava jeshualainen. Omaan terveelliset elämäntavat ja rakastan kävelyä luonnossa Herrani kanssa ja pidän mielelläni yhteyttä uskoviin ystäviini. Rakastan erityisesti niitä uskovia, jotka rakastavat Herraani Yeshuaa ja rukoilemista Pyhässä Hengessä sekä ymmärtävät mistä pelastus on lähtöisin: "...Sillä pelastus on juutalaisista. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa; sillä sen kaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa." (Joh.4:22b-24) Jos tahdot periä iankaikkisen elämän, niin sinun on synnyttävä uudesti ylhäältä. Kuten Yeshua sanoi: "Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Kuningaskuntaa." (Joh.3:3) Hän lisäsi myös sanoen: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan Kuningaskuntaan." (Joh.3:5) 'Uudestisyntyminen' tarkoittaa sitä, että otat tänään Yeshua HaMashiach'n vastaan uskon kautta sydämeesi asumaan. Vapahtajamme hebrealaiset alkuperäisnimet ovat Yeshua HaMashiach. Voin kokemuksesta vakuuttaa sinulle, että myös sinä voit syntyä uudesti ylhäältä! Voit kysyä, että miten niin? No siksi, että Johannes todistaa Yeshuasta näin: "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi!" Joh.1:12 Tuon jakeen sana 'kaikille' sisältää myös sinut. Ota siis tänään Yeshua uskossa vastaan sydämeesi asumaan ja koe tänään uudestisyntyminen ihmisen lapsesta J-lan lapseksi! Yeshuan vastaanottaminen sydämeen tarkoittaa pelastussanomaan uskomista eli uskonkuuliaisuutta Yeshuaa kohtaan, mikä merkitsee seuraavaa: (Apt.2:38-40 tässä juutalaiset kysyivät ensin, että mitä heidän tulee TEHDÄ pelastuakseen?) "38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Jos koet J-lan kutsuvan sinua nyt pelastukseen ja tahdot olla kuuliainen Yeshuaa kohtaan, niin ota jo tänään yhteyttä minuun kuvien alla olevan meiliosoitteeni kautta! ------- Mieliaforismini: "Voit kulkea maailman ympäri etsien jotain kaunista, sitä kuitenkaan löytämättä, ellet kanna sitä mukanasi." - Emerson. Voimme nähdä, kokea ja aistia luonnon äärettömän kauneuden vain Pyhän Hengen kautta! Siksi tarvitsemme Hänet sydämeemme ja oppaaksemme myös täällä alhaalla vaeltaessamme. Vapaa-aikani kuluu hengellisissä harrastuksissa. Pidän erityisesti hartaasta hengellisestä musiikista, edellyttäen, että se on Pyhän Hengen synnyttämää ja sitä esitetään Pyhän Hengen voitelussa. Pyhä Henki on hebreaksi Ruah HaKodesh. Soittelen toisinaan akustista kitaraa ja lauleskelen ylistystä Herralle ja omaksi ilokseni. Jos et vielä ole uskossa tai olet uskossa, mutta olet yhä ilman pelastusvarmuutta, niin opastan mielelläni sinua uskontiellä eteenpäin. Olet Herralle ylen rakas! Kavahdan lahkoja, joten ota rohkeasti yhteyttä! Herra J-lan nimi hebreaksi on Y-H-W-H Elohim. Olisi kiva saada teiltä uskovilta rakentavaa palautetta. Voisit esimerkiksi kertoa mitä kaikkea Yeshua sinulle merkitsee ja miten tulit tuntemaan Hänet. Kerro myös saamistasi rukousvastauksista ja ajankohtaisista rukousaiheistasi, jotka voimme yhdessä kiittäen kantaa taivaan Isän luo. "Vanhurskaan rukous on voimallinen ja tehokas!" (Yakov 5:16). Suomennettu käännöksestä: Complete Jewish Bible (David H. Stern) "Kaikki unelmamme voivat muuttua todeksi, jos meillä on kylliksi rohkeutta tavoitella niitä!" Tuo tietenkin edellyttää sitä, että unelmamme ovat J-lalle mieluisia! Silloin ne ovat meillekin parhaaksi! Voit ottaa yhteyttä: [email protected] Lisäksi voit lukea blogiani: http://yeshuahamashiachonherra.blogspot.com/ Voit myös tutustua nettisivuun: TV is the Image of the Beast: http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/ Myös kotisivuni olen päivittänyt ja pääset sinne yllä olevalta nettisivulta. Iloisiin tapaamiin ja siunausta Yeshuassa! Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=hIxdJWWduBM, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030303570, http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/, http://www.thefreedictionary.com/reversed, http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm, http://www.tucows.com/windows.html, http://www.aish.com/wallcam/default.asp, http://www.zionministry.com/bst_dan.html, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030251277, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030279386, http://www.wyattmuseum.com, http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/, http://www.yeshua-is-adonai.comoj.com/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Skype: Yakov Email: [email protected] Hakusanat: Yeshua, HaMashiach, Y-H-W-H, Elohim, Tanakh, B'rit Chadashah, Ruah HaKodesh

Aloituksia

236

Kommenttia

7621

1. .
    Kun aikoinaan vuonna 1971 olin tullut syvään hengelliseen herätykseen ja lukenut tarkkaan miettien koko Johanneksen evankeliumin läpi, niin uskoin siihen.

Pohtiessani juuri Tekun 3.:n vuosikurssin tenttikauteni väliin tulleen pääsiäisviikon keskiviikkona, että mitä muuta Yeshua Messias voisi minulle henkilökohtaisesti merkitä, kuin sitä, että olen juuri menossa Hänen ansionsa vuoksi 5-päiväiselle pääsiäislomalle, sain kohdata Hänet silloin Hesassa odotellessani linja-autoa Lasipalatsin seinustan vieressä (baari Meteorin lähistöllä).

Hän ilmestyi ikäänkuin sumupilvestä. Muuten kirkkaana iltapäivänä jalkakäytävälle ilmestyi kuin tyhjästä sumupilvi, jonka haihduttua sen sisältä paljastui vaalean siniharmaaseen pukuun pukeutunut harmaatukkainen noin 50-vuotias mies.

Hän käveli rauhallisesti luokseni katsoen koko ajan minua suoraan silmiin ja pyysi saada 5 penniä rahaa yösijaa varten, sillä vain sen verran Häneltä uupui 4 mk:n yösijamaksusta. Näin hänen silmistään, että kyseessä ei ollut ihminen. Sellaisia sinisiä silmiä, joista loisti valo jo kaukaa, ei unohda koskaan !

Kaivoin lompakkoani ja olin juuri aikeissa ottaa esille 5 mk setelin, mutta ennen sitä Hän sanoi: "Vain 5 penniä, ei enempää !" Silloin tajusin, että puhuessaan Hänen suunsa oli kiinni ja ettemme olleet kommunikoineet lainkaan suullamme eli äänellämme puhuen, vaan pelkästään ajatuksilla viestittäen alusta alkaen !

Kun tämän tajusin, niin kauhistuin sitä, että kuka edessäni oikein on. Nostin katseeni Häneen ja näin hänen katsovan suoraan silmieni kautta sieluni pohjaan saakka ja samalla kaikki pahat tekoni tulivat kuin filminauhana esille. Sitten Hän sanoi sanansa rauhallisella äänellä, rakkautta ja sääliä tulvillaan: "Totisesti, sinä olet suurisyntinen ihminen."

Tunsin Hänen pyhyytensä niin läpitunkevana, että häveten painoin katseeni maahan ja etsin silmilläni pientä maanrakoa, voidakseni paeta Hänen kasvojensa edestä. Silloin aivan yllättäen minusta - sisimmästäni - astui esiin voimallinen Henki, joka vastasi Hänelle minun puolestani: "Totisesti minä olen suuri syntinen ihminen, mutta minä turvaan kaikessa Jumalan armoon."

Tuokin viestiminen oli ajatuksen tasolla ja sen kuullessani hämmästyin vielä enemmän ja tartuin heti noihin sanoihin, sanoen Hänelle ajatuksissani: "Juuri niin, minä olen suuri syntinen ihminen, mutta minä turvaan kaikessa Jumalan armoon." (Mikä helpotus tuo sanoma olikaan !)

Ihmeiden tapahtumaketju jatkui seuraavasti: Sanottuani nuo sanat (ajatuksissani) kuulin edelleen minua puolustavan Hengen sanovan Hänelle: "Isä, minulla on raskasta olla tässä maailmassa. Ota minut pian takaisin luoksesi."

Kuullessani Hengen puhuttelevan Häntä Isäkseen, tajusin Hänen olevan Henkien Isä eli Jumala. Miten ihanan syvä rauha Hänen edessään seisoessani tuntuikaan minut täyttävän ja minua ympäröivän. Hän katsoi kauan minua edelleen syvälle silmiin ja oli vaiti. Koin Hänestä virtaavan ennenkäsittämätöntä rakkautta ollessani Hänen silmiensä tarkkailtavana. Sitten otin lompakosta esille kaikki kolikkoni yhteensä 7 penniä ja annoin Hänelle sanoen: "Ota nämä kaikki, että varmasti riittää !"

Olisin näet tahtonut antaa hänelle kaikki rahani, mutta Hän ei tahtonut niitä. Tilanne oli sikäli ongelmallinen, että olin luvannut Yeshualle saman päivän aamuna toteuttaa Hänen opetustaan Vuorisaarnassa ("Anna sille, joka sinulta anoo!") antaa kaikille pummeille kaksi kertaa sen summan kuin he pummaavat, jos mulla vain on siihen varaa ja nyt en voinut antaa 10 penniä (joka sekin olisi ollut naurettavan vähän), koska mulla oli vain 7 penniä, eikä Hän tahtonut seteleitä, eikä enempää kuin 5 penniä.

Kun annoin nuo 7 penniä Hänen käteensä, hän katsoi minua suuresti ihmetellen, otti rahat ja pani ne taskuunsa. Sen jälkeen Hän käveli rauhallisesti Mannerheimintien suuntaisesti (Nykyisen Foorumin suuntaan, jota ei silloin ollut). Katselin Hänen jälkeensä, että katoaako Hän samalla tavalla kuin Hän tulikin. Noin 30 m:n päässä Hän kääntyi minua kohden, nosti oikean kätensä taivasta kohti ja huusi sanoen: "Totisesti, me tapaamme vielä !"

Sitten Hän jatkoi matkaansa lopulta kadoten näkyvistäni ihmisten sekaan.

Siis miettiessäni, että mitä muuta Yeshua Messias voisi minulle merkitä, sain tavata Henkien Isän ihmiseksi verhoutuneena Hesan kadulla iltapäivän aikaan auringon paistaessa keväiseltä sinitaivaalta.

Kertomukseni voi tuntua useimmista lukijoista uskomattomalta ja uskon, että sen voivat käsittää vain ne, joille Yeshua on jollain muulla tavalla konkreettisesti ilmestynyt.

Siunausta Yeshuassa !
    .
  2. .
    ...koska se on epätodellista. Tällaisten ns. filmieksytysten kautta eksytetään paljon ihmisiä tuhlaamaan kallisarvoinen etsikkoaikansa turhuuteen käteisvarojensa tuhlaamisen ohessa. Siis se etsikkoaika, jonka Korkein on luomilleen ihmisille antanut TOTUUDEN etsimistä varten.

Jo profeetta sakarja kirjoitti näistä seikoista reilut 2500 vuotta sitten sanoen: (Sak.5:1-4)

"1. Minä nostin jälleen silmäni, ja katso: oli lentävä kirjakäärö.

2. Ja hän sanoi minulle: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen lentävän kirjakäärön, kahtakymmentä kyynärää pitkän ja kymmentä kyynärää leveän".

3. Hän sanoi minulle: "Tämä on kirous, joka käy yli kaiken maan. Sillä tämän kirouksen mukaisesti siitä puhdistetaan pois jokainen varas, ja jokainen vannoskelija puhdistetaan siitä pois.

4. Minä lasken sen irti, sanoo Adonai-Tzva'ot, ja se menee varkaan kotiin ja sen kotiin, joka vannoo väärin minun nimeeni. Se jää sisälle hänen kotiinsa ja kalvaa sen loppuun asti, sekä sen puut että sen kivet."

- - -

Minkä kokoinen onkaan tuo kirjakäärö ? Tässä puhutaan toorarullan kaltaisista kokoonkäärittävistä kirjallisista tuotteista. 20 kyynärää pitkä on noin 10 m ja 10 kyynärää leveä on noin 5 m. Ajattelehan, että 10x5m on juuri sopivan kokoinen VALKOKANGAS pieneen elokuvateatteriin, vai mitä ?

- - -

Sakarjan saman luvun seuraavat jakeet kertovat sitten aiheessa pysyen riittävän tarkasti TV-vastaanotinten teknisen rakenteen ja sen käyttötarkoituksen saatanan välikappaleena. Minkä muun teknisen kojeen avulla on kylvetty yhtä paljon henkistä saastetta ihmissydämiin audiovisuaalisin menetelmin kautta koko maanpiirin ?

(Oikea vastaus: ei minkään muun !)

Siunausta Yeshuassa !
    .
  3. .
    Yeshuan vastaus kysymykseesi (Matt.25:41-46)

"41. Sitten (taivaan Kuningas eli Yeshua Messias) hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, siihen ikuiseen tuleen, joka on valmistettu Paholaista ja hänen enkeleitään varten.

42. Sillä minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.

43. Minä olin muukalainen, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alaston, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairaana ja vankeilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'

44. Silloin hekin vastaavat hänelle: 'Adon, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai muukalaisena tai alastomana tai sairaana tai vankilassa, emmekä palvelleet sinua ?'

45. Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Edellä olevasta selviää, että kaikki ne ihmiset, jotka eivät turvaa Adonai Yeshua Messiaaseen ainoana sijaissovittajanaan ja Pelastajanaan, joutuvat tuomituiksi OMIEN TEKEMÄTTÄ JÄTTÄMIENSÄ LÄHIMMÄISEN RAKKAUDEN TEKOJEN VUOKSI.

Voit kysyä, miksi noin hirveä rangaistus ?

Mietihän itse miltä sinusta tuntuisi, jos olisin tuon Yeshuan mainitseman kärsivän ihmisparan asemassa ja lihavat hyvinvoivat länsimaalaiset kävelisivät nenä pystyssä - kenties nenäänsä pidellen vaatteistasi lähtevän kaamean löyhkän vuoksi, joka niihin tarttuu slummeissa asuviin - ohitsesi ?

Tosiasiaksi jää, että olemme Yeshuan luomassa universumissa ja olemme sen perusteella Hänen määräysvaltansa alla. Hänellä on oikeus tehdä itse luomille olennoilleen mitä ikinä tahtoo aivan samoin kuin jos sinä loisit ensin saven, sitten siitä savikukon ja puhaltaisit siihen itsestäsi elämän hengen.

Mitä muuten itse tekisit sellaisille hirmuhallitsijoille, kuten Stalin, Paul Pott, Maria Verinen, keisari Nero, Adolf Hitler ?

Laskisitko heidät Taivaaseen jatkamaan kesken jäänyttä aherrustaan enempien ihmisten tuhoamiseksi ?

Jos kysyt, miksei Kaikkivaltias voi sitten tehdä jumalattomat olemattomiksi ?

Vastaus siihen kuuluu: Koska Hän on tehnyt kaikki ihmiset alunperin kuvakseen ja kaltaisekseen. Tämä 'kaltaisuus' merkitsee ylempää ja todellista tietoisuutta oikeasta ja väärästä ja samantien vastuuta siitä, kumman niistä valitsee.

Ihminen ei ole pelastukseensa nähden tietämätön valintansa seurauksista, vaan hän tekee tietoisen valinnan ja siksi hän on itse vastuussa valinnastaan.

Pelastukseen nähden on ihan sama tilanne, jos sinua varoitetaan menemästä illalla uimaan Niilivirtaan sellaiseen paikkaan, missä ui krokodiilejä. Jos silti menet ja joudut krokodiilin raadeltavaksi ja tappamaksi, on vastuu siitä AINOASTAAN SINUN.

Siunausta Yeshuassa !
    .
  4. .
    ...kaikkia luotuja varten on olemassa mahdollisuus saada kokea rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi.

Tämän rauhan kokeminen on kahdollista vain syntymällä uudeksi luomukseksi uskon kautta Adonai Yeshua Messiaan vereen ja sovitustyöhön Golgatan ristillä liki 2000 vuotta sitten.

Yeshua sanoi: "Minä en anna niinkuin maailma antaa, minun rauhani, sen minä annan teille."

Kuten varmaan olet huomannutkin, antaa tämä maailma vain rauhattomuutta !

Siunausta ja syvää rauhaa Yeshuassa !
    .
  5. .
    ???
  6. .
    ...
  7. .
    Eräs keskeinen totuus Kristinuskossa on seuraava:

"10. Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

11. Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,

12. kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä";

13. ja taas: "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka EL'ELYON on minulle antanut!"

14. Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,

15. ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia."

- Siis eritoten Hebr.2:11 jakeen sanat:

"...ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä...".

Me, jotka EL'ELYON tulee Pojassaan Yeshuassa pyhittämään, olemme kaikki alkuisin EL'ELYON'ista, koskapa Hän on meidät synnyttänyt venakeliumin sanan kautta Pojassaan Yeshuassa uusiksi katoamattomiksi hengellisiksi luomuksiksi ja elävään toivoon.

Mitä taas tulee niihin, jotka torjuvat pelastuksen evankeliumin kohdallaan, ovat he kaikki alkuisin aivan toisesta, vaikkakin heille yhteisestä isästään, jota Yeshua nimitti isä perkeleeksi, valheen isäksi ja murhaajaksi.

Siunausta Yeshuassa !
    .
  8. .
    ...kuka tahansa voi keksiä moisia kysymyksiä.
    Tuollaisen aiheettoman arvostelemisen tietä ei yksinkertaisesti kannata jatkaa metriäkään eteenpäin. Syy siihen käy ilmi alla olevista kolmesta kohdasta a), b), c) ja d).

Olet varmaan kuullut kysymyksen: "Voiko Jumala luoda niin ison kiven, ettei jaksa sitä nostaa ?" ...ja jos vastaa, että voi, niin jatkokysymyksen tiedät...

- - -

Sinun olisi korkea aika katsoa seuraavia tosiasioita silmiin:

a) Sinä et ole itsesi Luoja, etkä tiedä miksi juuri sinut on luotu. Siksi sinun tehtävänäsi on ottaa asia selville. Luojaasi haukkumalla et sitä asiaa selville saa !

b) Sinä syydät taitamattomia sanoja Luojaasi vastaan, vaikka et itse kykene luomaan edes yhtä hiusta omaan päähäsi. Sinun olisi aika ottaa oppia vanhurskaasta Yov'ista, joka katui Luojansa arvostelemista peruen kaikki puheensa Häntä vastaan tomussa ja tuhkassa ja sai ne anteeksi.

c) Sitten kun olet luonut tätä nykyistä paremman universumin, on sinulla aihetta ja referenssejä tulla arvostelemaan Häntä, joka on maailmankaikkeutemme Luoja. Siis ei koskaan, luit aivan oikein: Ei koskaan !

d) Korkein ei sinulta vaadi liikaa ja sitä vähääkään mitä Hän meiltä kaikilta vaatii sinä et tahdo tehdä, vaan haukut Luojaasi sadistiksi yms. nimillä. Suhtautumisesi osoittaa kenen lammaslaumaan olet itse tähän saakka valinnut kuuluvasi... Toivottavasti valintasi ei ole lopullinen, sillä kallis etsikkoaikasi kuluu koko ajan ja vain Luoja tietää, milloin se loppuu.

Oikein on Yeshua opettanut sanoessaan niille juutalaisille, jotka koko ajan vain etsivät tilaisuutta solmiakseen valheellisilla sanoilla Hänet, tuon jalon Messiaansa eli kiusasivat Häntä, joka eli kuin vaeltava muukalainen tehden kaikille vain hyvää, jolla ei ollut ihmisenä paikkaa mihin illan tullen päänsä kallistaisi... Niin että mitä Hän heille sitten sanoi ?

Hän sanoi heille näin: "Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne ja ne seuraavat minua ja minä annan heille iankaikkisen elämän eivätkä he ikinä huku. Te ette kuule minua siksi, että te ette ole minun lampaitani."

Kenen lampaita nuo kyseiset juutalaiset sitten olivat ? No, heidän tekonsa osoittivat, että saatanan.

Vastaus selviää Yeshuan vertauksesta pellon lusteesta. He olivat saatanan kylvöä ja siksi heidät tullaan myös yhdessä saatanan kanssa polttamaan. Et kai kuvittele, että Korkein tahtoo vikoilijat taivaalliseen hoviinsa valheillaan laastaroimaan, ryöstämään ja raiskaamaan sekä juonittelemaan milloin mitäkin ?

Lisäksi Yeshua sanoi kyseisille vainoojilleen: "Te olette isästä perkeleestä ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti. Totuudessa hän ei pysy, sillä totuutta hänessä ei ole ja kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."

Vastaus voi tuntua kovalta, mutta Yeshua oli ja aina on itse totuus ja sitä Hän myös puhui ja yhä puhuu.

PS. Jos edelleen vain jatkat Luojasi arvostelemista, niin en vastaa mokomiin mieltä vailla oleviin väitteisiisi. Keskustelen mieluummin aitojen etsijien kanssa, jotka nöyrästi etsivät vastauksia iankaikkisuuttaan koskeviin kysymyksiinsä. Maailmassa, Suomi mukaan lukien, on tuhansia ja taas tuhansia aitoja Luojansa etsijöitä joille mieluummin teen häntä tiettäväksi.

Siunausta ja hyvää yötä Yeshuan siipien suojissa !
    .
  9. .
    ...sen klassisen tarinan kaveriin, joka putosi mereen ja huusi Jumalaa avukseen.

Kuin sattumalta ohi kulki helikopteri ja ohjaaja huomasi miehen hädän. Hänen kaverinsa laskeutui vaijereilla kiinnitetyssä häkissä hukkumaisillaan olevan luo, mutta tämä sanoi: "Häivy, sillä minä en huoli apua muilta kuin itse Jumalalta !"

Mies jatkoi räpiköintiään kylmässä meressä ja kohta muuan alus meni ohitse. Sen kannella oleva matkustaja huomasi miehen meressä ja hälytti pelastusmiehistön noutamaan miehen merestä. Tultuaan miehen luo tämä sanoi: "Minä en huoli teidän apuanne, sillä ellei Jumala taivaasta tule alas auttamaan, niin minä mieluummin hukun. Häipykää siitä !"

Jonkin ajan kuluttua tuli muuan vanha kalastaja veneellään miehen luo ja heitti pelastusrenkaan miehelle. Tämä torjui myös tämän kolmannen avuntarjoajan ja käski kalastajaa häipymään, sanoen, että ellei itse Jumala tule alas auttamaan häntä, ei hän huoli mistään avusta.

- - -

Kun mies sitten parin tunnin päästä hukkui ja hänet vietiin taivaaseen suoraan Luojansa eteen:

Luoja kysyi: "Miksi kuolit ennen aikaasi ?"

Mies vastasi: "Minähän huusin sinua avukseni, mutta et tullut apuun."

Luoja vastasi: "Minä näin paljon vaivaa sinun pelastamiseksi. Lähetin helikopterimiehet, jotka ikäänkuin sattumalta lensivät juuri sinun yllesi taivaalle ja huomasivat sinut. He tarjosivat apua, mutta sinä kieltäydyit. Sitten olin järjestänyt erään matkustajan laivan kannelle, vaikka oli sade ja ravistin hänet hereille huomaamaan sinut meressä. Hän hälytti pelastusvenemiehistön sinun avuksesi, mutta et huolinut avusta. Annoin sitten sinulle vielä kolmannen mahdollisuuden jäädä eloon: Lähetin vanhan kalastajan isolla kalastusaluksella, mutta myös hänen apunsa sinä epäsit."

"Kaikkein suurimman virheen teit kuitenkin siinä, että kieltäydyit ottamasta vastaan sanomaa minun Poikani Yeshuan suorittamasta sielusi täydellisestä lunastustyöstä, kun ensimmäisen kerran sinua voimakkaasti kutsuin luokseni. Olisit saanut elää laskelmieni mukaan 30 vuotta lisää maan päällä ja olisin vielä järjestänyt sulle kaksi uutta voimakasta herätyksen aikaa voidaksesi vielä hyljätä epäuskosi ja ottaa vastaan evankeliumin. Kuitenkin ylpeytesi petti sinut ja kieltäydyit ottamasta apua vastaan merihädässäsi ja nyt joudut synneissäsi kuoltuasi Helvettiin."

- - -

Mieti kuitenkin vielä mikä sinä olet arvostelemaan Luojaasi ? Jos Hän olisi tehnyt sinusta sekasikiön, niin se olisi ollut Hänen oma asiansa ja jos olisit ymmärtäväinen, niin olisit tyytynyt siihenkin osaasi. Todennäköisesti olet kuitenkin melko normaali ihminen, joka on vain 'eilispäivän lapsia', joka ei juurikaan mitään tiedä hengellisten maailmoiden toimintaperiaatteista.

Jos olisit ymmärtäväinen, niin myöntäisit olevasi erittäin vähän tai ollenkaan perillä Korkeimman aivoituksista koskien Hänen maailmankaikkeuden luomistaan ja sinunkin luomista ajallaan sen asukkaaksi.

Kuten Tanakh opettaa: Kaikki kansat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa ja ovat kuin ei-mitään Hänen edessään, Hänen, joka nostaa merensaaret kuin hiekan hitusen.

Minä otan taivaan ja maan todistajaksi, että olen ainakin parhaani yrittänyt osoittaakseni sulle iankaikkiseen elämään johtavan tien, joka avautuisi eteesi vain, jos uskot Yeshua Messiaaseen ja Hänen suorittamaansa lunastustyöhön sinunkin puolestasi Golgatan ristillä liki 2000 vuotta sitten.

Nyt näyttää siltä, että työnnät Korkeimman lähettämän pelastusrenkaan luotasi tällä erää. Sanon sinulle mitä nöyrimmin ja todella vakavalla sydämellä: Muista kuitenkin, että sinulle ei välttämättä tule toista yhtä hyvää tilaisuutta ottaa vastaan pelastuksen evankeliumi kuin nyt.

Useimmat kaikista, erään brittiläisen tutkimuksen mukaan, jopa noin 90% nyt uskossa olevista ovat tulleet uskoon alle 15-vuotiaina. Syynä tähän on se, että maailmassa on tätä nykyä niin paljon valheoppeja (kuten Darvinismi, Epäjumala nimeltä Tiede ja lisäksi satoja tuhansia harhauskontoja), että vanhetessaan ihmiset ajautuvat yhä kauemmaksi Luojastaan ja paaduttavat Hänen pelastukseen kutsuvan äänensä...

Juudan kuningaskunnan kuningas Manasse sai olla kuninkaana 55 vuotta, josta osan aikaa Baabelin vankeudessa, koska eli jumalattomasti. Hän sai palata takaisin isiensä maahan ja sai takaisin kuninkuutensa heti, kun nöyrtyi Jumalansa edessä ja rukoili tältä apua.

Hänen poikansa Aamon sai olla vain 2 vuotta Juudan kuningaskunnan kuninkaana, kunnes hänet tapettiin. Hän eli jumalattomasti ja sai siis vain vähän aikaa elää, koska häneltä vaadittiin enemmän kuin isältään, koska oli omin silmin nähnyt ja isältään kuullut, miten Jumala armahti häntä. (Luin kyseisen historian tämänpäiväisestä Tanakh'in tekstistäni).

Kenelle paljon on annettu, siltä sitä enemmän vaaditaan. Vaikka kirjoitinkin sinun tietävän hengellisistä asioista erittäin vähän tai ei-mitään, niin sinulla on kuitenkin ollut mahdollisuus lukea Raamattua usean vuoden ajan ja etsiä yhteyttä Luojaasi monissa eri uskovien seurakunnissa. Ei vain näytä kiinnostaneen sinua...

Siunausta Yeshuassa !
    .
  10. .
    ...meille kerrotaan sekä Tanakh'issa (T) että B'rit HaDashah'ssa (BH), että Korkeimman Poika loi kaiken sen mitä universumissamme on luotua:

a) T:n mukaan: Jes.40:25-26,28

"25. "Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä.

26. Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä luonut? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki; suuri on hänen voimansa ja valtainen hänen väkensä: ei yksikään jää häneltä pois.
    - - -
    28. Etkö tiedä, etkö ole kuullut: J-H-W-H (Herra) on iankaikkinen ELOHIM (Jumala), joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton."

b) BH:n mukaan: Hebr.1:1-14

"1. Sittenkuin (Isä-)Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,

2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, JONKA KAUTTA HÄN MYÖS ON MAAILMAN LUONUT

3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,

4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.

5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

6. Ja siitä, kun hän JÄLLEEN tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".

7. Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";

8. mutta Pojasta (EL'ELYON sanoo): "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;

11. ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,

12. ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".

13. Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?

14. Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?"

c) BH: Vielä Paavalin maininta Yeshua HaMashiach'sta Luojana ja Lunastajana, Kol.1:16

"14. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,

15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

16. Sillä HÄNESSÄ LUOTIIN KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI ON LUOTU HÄNEN KAUTTANSA JA HÄNEEN,

17. ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa."

- - -

Sitten oma näkemykseni kysymyksiisi:

Kysyit: "Miksi Kaikkivaltiaan Luojan pitäisi ylipäänsä tuhota mitään ? Miksi Hän antoi itseään pahoinpidellä jotta voi antaa itselleen anteeksi? Voihan anteeksi antaa ilman verimässäilyäkin jos kerran on kaikkivaltias."

Vastaan: Siksi, että Hän todellakin loi ihmisen alussa kuvakseen ja KALTAISEKSEEN, jolta ei puuttunut mitään ja jolla oli täysi syy pitää Luojaansa luotettavana. Ihminen koetukselle pantuna EI TAHTONUT olla alamainen Luojalleen, vaan tahtoi korottaa itsensä saatanan yllytyksestä Luojansa rinnalle.

Syy siihen, miksi Jumala ei voi sivuuttaa tuonkaltaista rikosta on ilmeinen: Taivaassa ei ole miliisivoimia, ei salakuuntelulaitteita eikä vankiloita, vaan siellä kaikki luodut palvelevat vapaaehtoisesti Luojaansa pyrkimättä tekemään vallankumousta. Jos jonkun luodun aikaansaama vallankumous onnistuisi (mikä ei ole mahdollista), niin kaikki muut luodut joutuisivat ahdinkoon, mitä Korkein ei voi sallia.

Kirjoitit: "Jos taas osaa ihmiskuntaa todella odottaa helvetti silloin olisi todella ollut parempi tuhota alkuihmiset. Joka ei ole syntynytkään ei osaa mitään kaivata. Mitä paitsi olisimme jääneet?"

Vastaan: Täytyy muistaa, että Luojamme toimii kaikessa itsenäisesti ja alunperinkin Hän loi sen mitä loi omaksi mieltymyksekseen. Me kaikki olimme olemassa jo sinä hetkenä, jona Aadam luotiin. Kuten BH:ssa mainitaan, olivat mm. kaikki leeviläiset jo Aabrahamin kupeissa. Samoin on asian laita Aadamiin verraten meihin kaikkiin muihinkin nähden. Emme tule tyhjyydestä, vaan Korkeimman valmistamasta, ihmissilmille näkymättömästä ulottuvuudesta.

Tämä on osoitettu seuraavilla BH:n jakeilla: Room.8:28-33

"
    28. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.

29. Sillä ne, jotka hän on EDELTÄtuntenut, hän on myös EDELTÄmäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;

30. mutta jotka hän on EDELTÄmäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, NE HÄN ON myös KIRKASTANUT.

31. Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?

32. Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?

33. Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

34. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."

Lopuksi vielä: Vastaan siihen, että 'mitä paitsi olisimme jääneet ?' seuraavasti: Olisin jäänyt kaikkien muitten yeshualaisten kanssa ilman taivasosuutta, johon minulla ja kaikilla meikäläisillä Hänen luotuinaan on oikeus, sillä olen itsenäinen yksilö.

Kirjoitit: "Ei ole kohtuullinen vaatimus...

Vastaan: Siis Luojan ei muka saisi vaatia MITÄÄN (esim. uskonkuuliaisuutta) luodultaan pelastuksen ehtona ???

Kirjoitit: "Luoja ei pysty kohtuudella vaatimaan luodulta mitään..."

Vastaan: Toki pystyy, sillä Hän on KAIKKIVALTIAS ja Hänellä on oikeus tehdä kaikille luoduilleen mitä ikinä tahtoo, koska ne ovat Hänen omaisuuttaan, eikä uskonkuuliaisuuden vaatimus ole kohtuutonta.

Kaiketi sullekin kotona (lapsena) asetettiin rajat, että mitä sait ja mitä et saanut tehdä ?

Kirjoitit: "Jos ei usko niin ajallisesta seuraa iankaikkinen rangaistus, outoa rakkautta. Joko uskot että rakastan sinua tai kidutan sinua ikuisesti. Kuulostaa psykopaatin vaatimukselta."

Vastaan kysymyksellä: Mitä koiranomistaja tekee koiralleen, joka ei kertakaikkiaan suostu tottelemaan isäntäänsä, vaan puree ja raatelee lakkaamatta sekä isäntäänsä että muita ihmisiä ?
    (Oikea vastaus: 'päästää ilmat pihalle')

Kirjoitit (sama kuin edellä): "Jos ei usko niin ajallisesta seuraa iankaikkinen rangaistus, outoa rakkautta. Joko uskot että rakastan sinua tai kidutan sinua ikuisesti. Kuulostaa psykopaatin vaatimukselta."

Vastaan (näinkin): Helvettiin joutuvia ihmisiä kiusaavat heidän omat himonsa siellä, eivätkä he saa himoonsa tyydytystä. Yeshua sanoi: "Heidän matonsa ei kuole, eikä tuli sammu !"

Vastaan lisäksi: Tutki ennenkaikkea itseäsi ja mieti mikä henki sinussa jatkuvasti nousee Vanhurskasta ja laupiasta Luojaasi kohtaan ja mieti kunnolla, että miksi sinä vihaat Häntä, joka tahtoo pelastaa juuri sinut joutumasta Helvettiin ?

Kuten aiemmin mainitsin, ihmiset (siis koko ihmiskunta) ovat Aadamin luomisessa jo tulleet olemassaoleviksi hengellisessä ulottuvuudessa, vaikka synnymmekin tänne (ketä nyt ei sitä ennen abortoida) ajallamme tähän tomumajaamme elämääm etsikkoaikaamme eli etsiäksemme elävän yhteyden Luojaamme. Vaikkemme syntyisikään tomumajaan, on meidän persoonamme jo olemassa Jumalan maailmoissa ja Hänen syvyyksissään.

Vielä mainittakoon, että sinä et ole itse itseäsi luonut, vaan olet olemassa Korkeimman luovan Sanan voimasta. Eikö olisikin viisasta hyväksyä tämä lähtökohta olemassaolollesi ja pyrkiä elämään sen kanssa mahdollisimman rikasta elämää ?

Siis, koska Sinä et voi muuttaa Luojaasi mieleiseksesi, niin eikö olisi kohtuullista sinun muuttua Hänen mieleisekseen. Hänellä on AINOASTAAN hyvät aikeet sinun pelastamisesi suhteen, joten älä pakoile äläkä pelkää...

Voin kertoa, ettei Korkeimman kanssa eläminen ole mitenkään orjuuttavaa, päinvastoin: saa täyden varjeluksen ja saa oppia jatkuvasti yhä uusia hengellisiä syvyyksiä Hänen hetymättömästä aarrekammiostaan Hänen lähettämänsä Ruah HaKodesh'in opastamana.

Siunausta Yeshuassa !
    .