Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jokainen juo minkämerkkistä olutta haluaa ;D
Sepä siitä.
Jos saan ajoitettua Suomi-reissuni sopivasti, niin olen mukana joko teidän paluumatkallanne tai sitten olen itse palailemassa kotiin päin kun lähdette Turusta.
02.08.2005 21:12
Suomi ei ole ainakaan vielä lähtenyt aseistettuna turvaamaan öljyn saantiaan...Ja jos sen erehtyvät tekemään niin voi käydä huonosti...
02.08.2005 21:01
No hyvä, että ruljanssi on ohi!
"Iliminieroohan" itsestäsi kun olet levännyt tarpeeksi!
02.08.2005 11:19
tai lapsenlapsesi jos USA saisi päähänsä lähteä väkivalloin turvaamaan öljynsaantinsa jossakin arabimaassa?
02.08.2005 09:55
jos et voi pitää sudokuristikkoa ja Nato-keskustelua erillään!
02.08.2005 09:50
on artikkeli terroristien mahdollisista iskukohteista Ruotsissa.
Mediassa on kerrottu aikaisemmin että "tärkeillä" terroristeillä on päämaja Ruotsissa, mistä ohjaillaan toimintaa ympäri maailmaa.
Ehkäpä se tietoisuus saa ruotsalaiset poliitikot pysymään varovaisina Nato-kysymyksissä. He tietävät, että jos avoimesti on Naton kannalla niin ei tiedetä missä paukahtaa ja milloin paukahtaa.
Tunteekohan Tony Blair minkäänlaista syyllisyyttä Lontoon terroristi-iskuista? Englanti oli niin hanakasti Naton apuna Irakissa, että jonkinlainen kosto oli odotettavissa.
Itse pelkään tanskalaisten puolesta, kun heitä kohtaan on esitetty uhka. Mitä kauheata voisi tapahtua Öresundin siltaan kohdistuvassa iskussa?
Sota on saanut uudet kasvot.
Joo SkillaN, kyllä ristikoitten ratkomista tarvitaan välillä. Olipa ne sitten kirjaimia tai sudokun numeroita.
Minä ratkon niitä aamulla vessassa istuessani!
Tuli vessasta mieleen vanhan ajan monireikäiset ulkohyyssit, missä saattoi olla joku juttukaverina. Jos ei "iso tarve" irronnut suosiolla niin voi vetää sormikoukkua vieruskaverinsa kanssa! :DDD Se auttoi!
02.08.2005 08:45
Tulin vaan niin uteliaaksi kun kirjoitit:
"Minusta tuntuu, että meistä tulisi yystäviä. Tai ehkä olemmekin. Minulla on kuitenkin esto. En voi paljastaa kuka olen. (tästä tulee pilkkaa, mutta kestetään)."
Parasta on tietenkin olla paljastamatta henkilöllisyyttään.
Poikkeustapauksiakin on. Itse olen paljastanut
henkilöllisyyteni parille henkilölle täällä ja ollut meiliyhteydessäkin palstan ulkopuolella.
Silloin voi jutella enemmän asioista, joita ei latele tänne yleisille palstoille.
Internet on tuonut ainakin minun elämääni paljon mielenkiintoisia tuttavuuksia ympäri maailmaa,
fantastisia ihmisiä joilla on ollut niin paljon jännittävää kerrottavaa.
Ajattelen esim. irlantilaista Eamondia, joka nykyään asuu Englannissa, mutta on asunut kauan Afrikassa ja puhuu swahilia kuin tyhjää vaan.
Hänellä on mitä värikkäimpiä juttuja Afrikan ajoilta, mm kun häntä pisti vihreä mamba ja hän häilyi elämän ja kuoleman välillä pitkän aikaa...
Tai Helen Uudessa-Seelannissa, Eneida Brasiliassa...
Todella, nettituttavuuksista voi tulla ystäviä.
02.08.2005 08:26
Kaikki mitä kerron Ruotsista on totta, olenhan asunut naapurimaassa yli puolet elämästäni.
Bergman elää erakoituneena, kuin rangaistusvanki, Fåröllä, katselee päivittäin filmejänsä yksityisessä biosalongissaan siellä saarella.
Mutta kiltti Maalaismies! Yhteystietoni ovat profiilissani, voit kirjoittaa niistä "estoista",
ehkäpä paljastaa kuka oikeastaan olet?
01.08.2005 23:56
Aloitukseni oli aivan mielijohteen tulos, kun olin ollut ulkona ja ostanut iltalehden, missä päivän sudokuristikko on.
Ei sillä mitään tekemistä Natoon liittymisen kanssa ole. Poikkesimme Maalaismiehen kanssa aiheesta, mutta haitanneko tuo mitään :-)?
01.08.2005 23:35
että minulla on sekä tavallisia sanaristikkoja että sudokuja vessassa! :DDD
Kirjoitinkin tuohon aloitukseeni ensin vahingossa, että sudoku on hyvää aamuvoimistelua, (ratkon niitä yleensä aamulla herättyäni) sitten huomasin ettei noin voi kirjoittaa vaan sehän on aivovoimistelua ;))
Ajankulua, ettei saa ahtaanpaikan kammoa!
Onhan tuo sudoku vähän samantapaista kuin elämän palapelin paikoilleen saaminen, että palaset loksahtavat paikoilleen ja muodostavat hyväksyttävän kokonaisuuden.
01.08.2005 23:25
Tilaa on, eikä täällä varsinaisia ikäkarsinoita ole!
Ajatuksia meidän "pökkelöitten" päässä vielä on ja tarkoitus lienee juuri ajatusten vaihto, maailmanmenon pähkäily, olipa ikä mikä tahansa.
01.08.2005 22:48
oli v 1960 495 mk/kk, lomien alkaessa sain palkan päälle korvaukset talven aikana pitämistäni nuorisokerhoista.
Muistan että palkkani oli melkein kymmenkertainen sisareni palkkaan verrattuna, kun sisareni oli
myymäläharjoittelijana!
On varmaan opettajien palkat laskeneet sen jälkeen! Tai sitten ei kellään myymäläapulaisella ole enää niin huonoja palkkoja kuin oli silloin.
01.08.2005 22:25
on japanilaista alkuperää, mutta ensimmäinen vastaava ristikko on peräisin 1700-luvun loppupuolelta, jolloin Leonard Euler julkaisi
v 1783 latinalaiset neliöt.
Näissä japanilaisissa neliöissä on vielä 9 ruudun pikkuneliöt suuremman sisällä.
Ristikossa on annettu muutamia numeroita, keskivaikeassa versiossa on yleensä 32 numeroa.
Täällä meillä on iltalehdet ottaneet sudokun sivuilleen. Seuraavana päivänä voi tarkistaa tulokset.
01.08.2005 22:13
sellaista joka vie ajatukset muualle, johon on keskityttävä, aivan kuin golfin peluussa.
Hyvä tapa rentoutua, ettei pinna kiristy liikaa! :-)
Siinä katsomassani TV-ohjelmassa haastateltiin monta amerikkalaista kuinka heidän silmänsä aukenivat (Natosta puheenollen).
Moni oli kuvitellut että syyskuun 11. päivän tapahtumilla ja Irakin sodalla oli jotakin yhteistä... mutta ei ollutkaan.
Bush oli valehdellut päin naamaa.
Niin minäkin uskon, että sekä Suomen että Ruotsin on itse puolustettava itseään.
EU-yhteistyö tulee varmasti romahtamaan monella alueella.
Naton läsnäolo vaan ärsyttää terroristeja, mutta
siitä Amerikka ei välitä vähääkään.
01.08.2005 22:01
Siitä alkavat sekä suomalaiset että ruotsalaiset poliitikot olla vakuuttuneita.
USAn hyökkäys Irakia vastaan oli laiton teko.
Olkoonkin että Saddam syöstiin vallasta, mutta nyt siellä on ihmisillä entistäkin vaikeampaa.
Tietenkin olisi USAn mielestä hienoa jos saataisiin myötärikollisia kasaan kunnon kopla ja voitaisiin jakaa huono omatunto useamman kesken.
NATOssa ei ajatella pienten maitten turvallisuutta vaan niitten manipulointia
jotta USAn valta olisi taattu kun tähdätään katseet uusia (keksittyjä) vihollisia kohtaan.
Uhka ei enää ole idässä vaan lännessä.
01.08.2005 18:08
muuten törkeitä yleistyksiä, eikä uskoisi vielä tänä päivänä tuollaista pimeyttä olevan olemassa.
01.08.2005 12:39
Palstalaisten tarkoitus oli keskustella Natosta, jos oikein ymmärsin, eikä "mamman pojista".
Niin ystäväiseni, Natoa voidaan katsella yhdessä ja samassa maassa niin eri tavalla.
Niin tekevät suomalaiset ja niit tekevät varmasti mamman pojatkin.
01.08.2005 12:32
Tulithan sinä! Äkkiä tämä talkooporukalla on taas järjestetty kuntoon!
Aivan uskomatonta, että on jo elokuun 1. päivä.
Tuntuu että on niin vähän aikaa kun olin rivieralla ja Monte Carlossakin, missä F1-kilpailuja valmisteltiin.
Kesä on mennyt kuin unta nähden. On ollut ihana kesä!
Pidän myös syksystä, kirkkaista kuulaista päivistä, raikkaasta syysilmasta, kauniista väreistä.
Ja nythän on luvassa taas kauniita ilmoja, että elokuustakin voi tulla oikein hyvä jatko kesälle!
Nautitaan niin paljon kuin voimme, jokaisesta päivästä, jonka saamme!
Hyvää jatkoa kahvipirtille!
01.08.2005 10:21
Katsomassani TV-ohjelmassa tarkasteltiin amerikkalaisten sotakoneistoa ja sen "anatomiaa".
Sotateollisuus on niin suuri, että tuotteille on
saatava käyttöä kaikenlaisilla vippaskonsteilla.
01.08.2005 10:09
Ruotsissakin!
Olitpa ruotsalainen tai suomalainen niin kysymykset ovat samat:
Miksi USA sotii? Miksi maailman viimeinen supervaltio lähtee kerta toisensa jälkeen sotimaan keksittyjä vihollisia vastaan? Mitkä voimat ovat kaiken takana? Mitkä ihmiset johtavat?
Huomaa, että ohjelma ei ollut ruotsalainen vaan amerikkalainen.
01.08.2005 10:07
109 / 150