Vapaa kuvaus

Aloituksia

162

Kommenttia

2982

  1. Tuli mieleeni Eeva Kilven runo "Laulu rakkaudesta"
    kun kerroit niin kauniisti vaimosi syntymäpäivästä!
    Moni on tämän runon lukenut, mutta kannattaa palauttaa mieliin välillä...

    Kaikkea hyvää teille vanhuuden tiellä!

    --------------------------------------------------
    Ja eräänä päivänä
    me koukistumme toistemme ympärille
    ja naksahdamme lukkoon emmekä irtoa enää,
    sinun kulumavikasi minun kihtiini kietoutuneena,
    minun mahahaavani sinun sydänvikasi vieressä
    ja reumatismini sinun noidannuoltasi vasten,
    emme erkane konsana ei.
    Ja rakas, sinä unohdat rytmihäiriösi,
    hengenahdistuksesi
    ja kuolion
    joka sydämessäsi jo on
    ja minä unohdan katarrini, levottomat jalkani
    ja sen alituisen kalvamisen vasemmalla puolella
    ja tulkohon hallat ja harmit ja muut.
    Minun rintani tyhjät ja litteät
    ota käsiisi rakas
    sillä eräänä päivänä kun katsot ne riippuvat pitkinä,
    rakastatko minua silloin
    tula tuulan tuli toi?
    Herra, opeta meitä hyväksymään vanhojen rakkaus,
    nuorten rakkaus, keski–ikäisten ihmisten rakkaus,
    rumien rakkaus, lihavien rakkaus, köyhien rakkaus,
    huonosti puettujen rakkaus
    ja yksinäisten rakkaus.
    Opeta meidät hyväksymään rakkaus,
    me niin pelkäämme sitä.
    Ja sinä otat käsiisi minun rintani,
    minun venyneet litteät rintani
    ja kosketat huulillasi kurttuisia nipukoita
    ja kaihi silmissäsi sinä sairaspaikkaa odotellessasi
    hapuilet sokeana luokseni,
    tunnustelet minua käsimielin.
    Tunnustele vaa:
    kaikkien näitten ryppyjen alla se olen minä,
    tähän valepukuun elämä meidät viimein pakotti,
    mesimarjani, pulmuni, pääskyni mun.
    Ja minun kyhmyni painautuvat sinun kuoppiisi,
    sinun ryppysi minun uurteisiini
    ja kärsimystesi äärellä minä rukoilen hiljaa kuolemaasi.
    On kirkkaana päivä ja ilta.

    .............
  2. Maailma saattaa olla käsittämätön meille aikaihmisille ja epäilemme usein
    onko olemassa jotakin suurempaa ja voimakkaampaa "yläkerrassa".
    Lapset sitä vastoin epäilevät vähemmän ja heidän kontaktinsa korkeimpiin
    voimiin on suora...

    - Hyvä Jumala, tiedän että rakastat kaikkia, mutta et ole tavannut vielä
    siskoani. (Anton 8 v)

    - Rakas Jumala, valitettavasti en voinut laittaa rahaa kolehtiin, koska isä ei
    ole korottanut viikkorahaani. (Kerstin 10 v)

    - Rakas Jumala, äitini on syvästi uskovainen. Hän menee joka viikko kirkkoon
    pelaamaan bingoa, vaikka olisi nuhainenkin. (Anette 9 v)

    - Hyvä Jumala, haluaisin jonakin päivänä tulla taivaaseen, koska tiedän että
    veljeni ei tule olemaan siellä. (Stefan 8 v)

    - Rakas Jumala, luulen että kirkkoosi tulisi paljon enemmän ihmisiä,
    jos siirtäisit sen Disneylandiin. (Lena 9 v)

    - Rakas Jumala, isä sanoo että minun pitäisi oppia kaikki kymmenen
    Jumalan käskyä, mutta minä en halua, koska meillä on jo niin paljon
    käskyjä kotona. (Joakim 10 v)

    - Rakas Jumala, onko piruja maan päällä? Minä nimittäin luulen,
    että meidän luokalla on yksi. (Carla 10 v)

    - Muistatkos Jumala, kun satoi niin paljon lunta että ei tarvinnut mennä kouluun?
    Voisitko tehdä sen uudestaan? (Lars 7 v)