Vapaa kuvaus

Aloituksia

154

Kommenttia

2671

1. http://www.destination-stockholm.se/

Jos klikkaa "Teater & Nöjen" niin sieltä löytyy ajankohtaisia esityksiä, mm ABBA-Björnin ja Bennyn musikaali Mamma Mia.
  2. Mahtaako syynä siihen että jotkut onnistuvat tällaisissa ystävyyssuhteissa paremmin kuin toiset, olla se, että on jo lapsesta saakka tottunut leikkimään sekä tyttöjen että poikien kanssa tasapuolisesti?
    Useinhan tapahtuu "karsinoimista" jo hyvin varhaisessa vaiheessa, tytöt leikkivät kotia ja nukkeleikkejä, poikia ei oteta mukaan ja poikien leikit ovat rajumpia, juostaan, kiipeillään, ollaan enemmän vauhdissa.
    Karsinoiminen jatkuu sitten aikuisiässäkin ja kanssakäyminen vastakkaisen sukupuolen kanssa tuntuu luonnottomalta, jos siihen ei ole ikäänkuin kasvanut ja jos se ei ole rakkaussuhde.

Itse olin enemmän poikatyttö-tyyppiä, viihdyin paremmin mäenlaskussa veljien ja heidän kavereittensa kanssa kuin tuvan nurkassa siskojeni kanssa. Veljieni kaverit ottivat itsestäänselvyytenä että olin mukana heidän leikeissään.
    Veljeni ovat ensimmäiset miespuoliset ystäväni. Aikuisiässäkin he ovat pystyneet puhumaan sisimmässään liikkuvista asioista minulle mutta ei vaimoilleen tai kenellekään muulle.

Ystävyyden raja on näkymätön mutta vahva. Sitä ei ylitetä noin vaan.
    Minulle on sattunut kerran niin, että tapasin erään miehen taidetapahtumien yhteydessä ja sovimme että lähettelemme töistämme kuvia toisillemme. Alku meni ihan suunnitelmien mukaan, mutta sitten hän alkoi lähetellä kuvia kodistaan (arkkitehti) ja antoi ymmärtää että hän oli kiinnostunut minusta kotinsa valtijattarena (= ehkä siivoojana, piikana ;-))
    mutta minä en ollut hänestä itsestään kiinnostunut. Huomautin että olimme sopineet ainoastaan taulujemme esittelemisestä, ei muusta.
    Niin hän sitten itsekin myönsi ja sanoi, että kai se on tyypillistä miehille että on kokeiltava vetovoimaansa, vaikka ehdot olisi olleet kuinka selvät tahansa.
    Jatkoimme yhteydenpitoa siihen saakka kunnes hän tapasi naisen, joka karsi kaikki ystävyyteen viittavat kontaktit miehen elämästä :-)

Omalle partnerille on tehtävä selväksi, mitä nämä ystävät merkitsevät, ettei tule aiheettomia mustasukkaisuusjuttuja.
    Voihan partnerista tuntua käsittämättömältä, että jollakin ystävällä on tilaa oman puolison sydämessä, ikäänkuin heillä olisi sellaisia salaisuuksia joihin itsellä ei ole osaa.
    On ehkä vaikea ymmärtää, ettemme omista toisiamme, sillä siitähän on kysymys, jos emme suvaitse puolisomme/partnerimme ystäviä, olivatpa he mitä sukupuolta tahansa.