Vapaa kuvaus

Aloituksia

588

Kommenttia

837

1. Jumala ei ole tyhmä.
  2. Kirjoitin Uuteen Suomeen 18.10.2010 oheisen kirjoituksen, jonka tuon tännekin. Toivon, että vastineeni voisi jollain tavoin selventää tilannetta, jossa on aika paljon myös väärinkäsityksen aineksia. Jos on lisää kysymyksiä, niin yritän vastata niihin.
    Mutta tässä vastaukseni.
    __________________________________________________________________________________________________

Vastaukseni ja pahoitteluni homokirjoitukseni kommenttien johdosta

Ilta-Sanomissa ja Uudessa Suomessa on tuotu esiin Uuden Suomen blogikirjoitukseni (Miksi ja keiden tahdosta maailmassa on homomyönteinen buumi?) kommenteissa ollut yksi lauseeni: ”Olen sitä mieltä, että homoseksuaalisuus on joko sairaus tai rikos.”

Olen pahoillani epätarkasti muotoillusta lauseesta. On käynyt ilmi, että kun tuo yksi lause on irrotettu kokonaisuudesta, on mielipiteistäni syntynyt väärä käsitys. Pahoittelen myös mahdollista KD:lle aiheutunutta harmia.

Kirjoitin nimittäin heti tuon mainitun lauseen jälkeen seuraavasti: ”Tarkemmin sanottuna homoseksuaalisuus on julkeaa syntiä Jumalan luomisjärjestystä vastaan.” Mutta sitä lausetta toimittaja ei katsonutkaan tarpeelliseksi referoida. En siis kirjoittanut maallisesta rikoksesta, vaan rikoksesta Jumalan lakia ja luomisjärjestystä vastaan.

Kirjoitin myöhemmin blogini kommenttiosiossa asiasta vielä selvemmin: ” Tällä hetkellä tilanne on se, että maallistuneessa yhteiskunnassa on mahdotonta palata siihen, että homoseksuaalisuus määriteltäisiin uudestaan rikokseksi, vaikka rikosmäärittelystä ei ole aikaa kuin n. 40 vuotta. Sitä ennen ja pitkään Suomen laki määritteli homoseksuaalisuuden rikokseksi.”

Tämä johtuu siitä, että maallinen esivalta, joka ei hae ensi sijassa oikeutta Jumalan ilmoituksesta, ei voi perustaa rikosmäärittelyä Jumalan sanaan vaan johonkin muuhun perusteeseen.

Mitä tulee sairauteen, niin vaikka Suomen laista poistettiin homoseksuaalisuuden sairausluokitus v. 1981, niin monien asiantuntijoiden mukaan kyseessä on psyykkinen kehityshäiriö, jonka taustalta löytyy usein vaikea tai puuttuva suhde isään sekä valitettavasti myös monesti väkivaltaista homopedofiliaa eli nuorten poikien alistamista väkisin homoaktiin.
    On myös huomattava, että itselle vahinkoa aiheuttava homoseksuaalisuus on edelleen sairausluokiteltu Suomessa.

Kaikella edellä sanotulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, etteivätkö homot ja homopariskunnat voi olla ihania ja mukavia ihmisiä. Totta kai he voivat olla sitä. Ei pidä sekoittaa asioita ja ihmisiä keskenään. Minä en tuomitse yhtäkään homoa. Minä tuomitsen vain homoseksuaalisuuden, koska Raamattu tuomitsee sen ja koska en näe homoseksuaalisuutta yhteiskuntaa rakentavana voimana.

Jouko Piho

KD:n kansanedustajaehdokas
    Uudenmaan vaalipiirissä
  3. Jouko Pihon uni 17.5.2010

Näin 17.5.2010 unta, jossa olin kokouksessa, jossa puhui helluntaisaarnaaja Uuno Palonen. Yhtäkkiä Palonen sanoi: "Seuraavaksi minulla on sanoma Jouko Piholle." Sitten Palonen, joka ei tietääkseni osaa ihmeemmin englantia, sanoi kaksi kertaa painokkaasti: "Flee, flee (pakene, pakene)!" Sen jälkeen Palonen sanoi toisen sanoman, mutta sitä minä en enää muista.

Uskon, että lopunaikoina monille ihmisille, varsinkin uskoville, voi tulla tilanne, jolloin he joutuvat pakenemaan kodistaan, kotiseudultaan ja kenties kotimaastaan tai heidät karkotetaan muualle.

Tällöin meidän on hyvä muistaa, että pakolaistilanteessakin me voimme luottaa Jumalan apuun ja huolenpitoon. Jeesus itse oli pakolainen, kun hän joutui pakenemaan vanhempiensa kanssa Herodeksen vihaa ja murhanhimoa Egyptiin. Vasta kun Herodes kuoli, Jeesus saattoi palata noin
    4-vuotiaana Marian ja Joosefin kanssa Nasaretiin.
  4. Nimimerkki "elän toivossa"

Olin tänään tekemässä vaalityötä Porvoon torilla, josta vasta hetki sitten tulin kotiin, joten en ole ennen voinut vastata sinun viestiisi.

Kiitän sinua ennakkoluulottomasta asennoitumisesta uskovaa kristittyä kohtaan. En minäkään halua olla ennakkoluuloinen ateistia kohtaan. Me kaikki olemme ihmisiä ja me kaikki olemme suomalaisia.

Olen tosiaan tutkinut viime aikoina monien asioiden ohella paljon talouteen, rahamaailmaan, kansainvälisiin pankkiireihin ja ökykapitalismiin liittyviä asioita ja olen havainnut siellä paljon syntiä ja vääryyttä ja kytköksiä, jotka eivät ole Suomelle eduksi. Olen talousdemokratian kannattaja, jonka mukaan rahan liikkeelle laskemisen oikeus pitää olla valtiolla, tai myös vaikka pienemmässä mittakaavassa kunnilla, mutta ei ahneilla kansainvälisillä yksityispankkiireilla, jotka orjuuttavat koko ihmiskuntaa ja velkaannuttavat kaikki valtiotkin niille väärin perustein annetun rahan liikkeelle
    laskemisen oikeuden takia. Eihän sellainen oikeus voi kuulua yksityispankeille? Nyt kuitenkin kuuluu ja Suomen valtiokin velkaantuu järjettömästi ulkomaisille pankeille, vaikka Suomen valtio voisi luoda rahan itsekin siinä kuin yksityisomisteiset pankitkin.

Mitä tulee arveluusi siitä, ovatko hallituksemme ministerit tyhmiä vai piittaamattomia, niin oma arveluni on, että kyse ei ole kummastakaan, vaan luultavimmin kyse on tietämättömyydestä.

Kiitos kehuista. En ylpisty niistä. Minä saan vastapainoksi eri foorumeilla niin paljon vastustusta ja myös henkilökohtaisuuksiin menevää loanheittoa, että olen päättänyt kestää sekä haukut masentumatta että kehut ylpistymättä.

Kiitän sinua ilmaisemastasi henkisestä vaalituesta, kun kirjoitit toivovasi, että saan ääniä ja pääsen läpi. Viestisi rohkaisi minua suuresti.

Kirjoitit lopuksi: "Saattaa minulta jokunen kopeekka kilataa vaalitukeakin.."

Sinä olet ensimmäinen ihminen, joka on ilmaissut mitään tuohon suuntaan. Kiitän sinua ajatuksesta, mikä tuntuu sitäkin merkittävämmältä, että sen esittäjä on ateisti.

Mutta näissä Suomen kohtalon asioissa ei ole kyse siitä, onko uskova vai ei-uskova. Me olemme kaikki samassa Suomi-veneessä, jonka perälauta vuotaa ja pahasti.

Uskon, että nimimerkkisi "elän toivossa" ei ole turha. Suomella on toivoa.

Muuten, voinko laittaa sinun viestisi nettisivuilleni osioon Poliittinen toimintani ( http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu37.htm ) ?

Jos haluat jatkaa poliittista tai muutakin keskustelua kanssani, niin voit lähettää minulle sähköpostia osoitteeseen: [email protected] .