Tämä viesti on kopioitu Jooko Pihon kotisivulta:
Lisätty viimeksi eli 1.10.2010:
1. Rukous-osioon Jouko Pihon esirukouspyyntö v. 2011 eduskuntavaalien johdosta
Tunnustan nöyrästi, että en usko pääseväni huhtikuun 2011 vaaleissa eduskuntaan, ellei Jumalan siunaus ja suosio ole ylläni. Pyydän siksi, että mikäli uskot siihen, että minulla on kristittynä annettavaa Suomen eduskunnan lainsäädäntötyössä, niin muistat minua esirukouksin näiden seuraavien kuukausien aikana aina 17.4.2011 asti, jolloin on varsinainen vaalipäivä.
Kiitos esirukouksista!
2. Poliittinen toimintani -osioon tiedonanto mahdollisuudesta tukea taloudellisesti Jouko Pihon eduskuntavaalikampanjaa
Elän eläkkeelläni siten, että ruokaa riittää ja laskut tulevat maksetuiksi, mutta minulla ei ole itselläni mitään ylimääräisiä rahavaroja eduskuntavaalikampanjan käymiseen. Joten kysyn suoraan, haluaisitko tukea eduskuntavaalikampanjaani taloudellisesti? Voit antaa tukesi puolueen tilin kautta henkilökohtaisella viitenumerollani, jonka avulla rahasi ohjataan kampanjaani. Näillä tiedoilla lahjoittaminen onnistuu:
Tilinumero: Nordea 106530-225528
Saaja: Suomen Kristillisdemokraatit
Viitenumeroni: 5 015 511
KD:n valtakunnallinen rahankeräyslupa POHADno/2010/1166, päättyy 30.4.2011, tili: Nordea 106530-225528
Kiitos jo etukäteen!
3. Kuukauden raamatunjae -osioon lokakuu 2010
"Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen teidät siirtänyt. Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne." Jer.29:7.
4. Kuukauden rukous -osioon lokakuu 2010
Herra, anna minulle siunaus ja menestys eduskuntavaalikampanjassani! Ilman sinun suosiotasi en voi päästä tavoitteeseeni. Siunaa samoin KD:n toista Loviisan ehdokasta, Arto Lehkamoa! Anna suuri vaalimenestys koko KD:lle ja kaikille kristillisdemokraattisille ehdokkaille ympäri Suomea!
Äänestäkää ihmeessä! Vaalirahaakin kannattaa laittaa sekä myös rukoilla että hän pääsee eduskuntaan.
Piho eduskuntaan!
29
577
Vastaukset
- Huhahhhei
"Herra, anna minulle siunaus ja menestys eduskuntavaalikampanjassani! Ilman sinun suosiotasi en voi päästä tavoitteeseeni."
Noin mahtava tukija ja rahaa pitää silti kerätä? Pistää miettimään.Ei Jumalan apuun turvautuminen ja rahan kerääminen vaalikampanjaan ole ristiriidassa keskenään.
Kaikkein tärkeintä on Jumalan siunaus. Mutta sen lisäksi minun pitää itse tehdä rankkaa vaalikampanjaa, olla monilla toreilla ihmisiä tapaamassa, kirjoittaa eri foorumeille ja lehtiin ajatuksistani, miettiä yhä uudestaan vaaliteemojani, lukea koko ajan informaatiota eri ajankohtaisista aiheista, toimia käytännön asioiden hyväksi, kuten valokuvaus, eri mainokset, yhteydet moniin eri ihmisiin jne. Jumala ei tee kaikkea tätä työtä minun puolestani. Minun täytyy tehdä se itse. Eli kyse on tilanteesta "rukoile ja tee työtä". Molempia tarvitaan, sekä minun työtäni että Jumalan siunausta.
Sama koskee raha-asioita. Minä tarvitsen Jumalan siunausta, että hän vaikuttaisi ihmisissä halua auttaa minua. Mutta miten ihmiset voivat auttaa minua, ellen minä ilmoita heille pankkitilin numeroa, mihin raha-avustuksen voi osoittaa?- Huhahhhei
JoukoPiho kirjoitti:
Ei Jumalan apuun turvautuminen ja rahan kerääminen vaalikampanjaan ole ristiriidassa keskenään.
Kaikkein tärkeintä on Jumalan siunaus. Mutta sen lisäksi minun pitää itse tehdä rankkaa vaalikampanjaa, olla monilla toreilla ihmisiä tapaamassa, kirjoittaa eri foorumeille ja lehtiin ajatuksistani, miettiä yhä uudestaan vaaliteemojani, lukea koko ajan informaatiota eri ajankohtaisista aiheista, toimia käytännön asioiden hyväksi, kuten valokuvaus, eri mainokset, yhteydet moniin eri ihmisiin jne. Jumala ei tee kaikkea tätä työtä minun puolestani. Minun täytyy tehdä se itse. Eli kyse on tilanteesta "rukoile ja tee työtä". Molempia tarvitaan, sekä minun työtäni että Jumalan siunausta.
Sama koskee raha-asioita. Minä tarvitsen Jumalan siunausta, että hän vaikuttaisi ihmisissä halua auttaa minua. Mutta miten ihmiset voivat auttaa minua, ellen minä ilmoita heille pankkitilin numeroa, mihin raha-avustuksen voi osoittaa?se ristiriidoille tai niiden puuttumisille on. Mietityttää enemmänkin se, veteletkö johtopäätöksiä sinun ja jumalasi suhteesta sen jälkeen, kun et about viidellätoista äänellä, ahkerasta rukoilusta ja rahankeräilystä huolimatta, selviä ihan eduskuntaan saakka?
Ei tarvitse vastata.
- Inhottava realisti
Olen jotenkin surullinen siitä, että uskonnolla ratsastetaan politiikassa. Mistään päin maailmaa meillä ei ole hyviä esimerkkejä noiden kahden asian yhdistämisestä.
Minä en ratsasta uskonnolla politiikassa. Minä en vain kätke uskoani, vaan sanon suoraan, että aion toimia kristittynä politiikassa.
Eikö oman vakaumuksensa julkituominen ole oikein ja rehellistä toimintaa?
Ja jos sitten pyydän esirukousta puolestani, niin eikö se ole nöyrää Jumalaan turvautumista?
Minä todellakin tarkoitan sitä, että ilman Jumalan siunausta minulla ei ole mitään asiaa Arkadianmäelle.- Inhottava realisti
JoukoPiho kirjoitti:
Minä en ratsasta uskonnolla politiikassa. Minä en vain kätke uskoani, vaan sanon suoraan, että aion toimia kristittynä politiikassa.
Ja jos sitten pyydän esirukousta puolestani, niin eikö se ole nöyrää Jumalaan turvautumista?
Minä todellakin tarkoitan sitä, että ilman Jumalan siunausta minulla ei ole mitään asiaa Arkadianmäelle.Uskonnolla voi ratsastaa monessakin eri mielessä.
Minun näkökulmastani uskonnolla ratsastamista on se, että kalastelet uskonnollisten ihmisten ääniä. Annat heidän ymmärtää joko suorasanaisesti tai rivien välistä luettuna, että Eduskunnassa olisi mahdollista laajassakin mielessä asioita uskonnollisin perustein päättää. Suhtaudun moiseen ajatukseen varsin skeptisesti.
Esirukouksen pyytäminen on yksi asia. Rahallisen tuen anominen on toinen asia. Kyseenalaiseksi touhu muuttuu, jos "kunnon uskovaiselta" odotetaan vaikkapa nyt sitten tietyn ehdokkaan tukemista. En väitä, että sinun tapauksessasi olisi kysymys siitä.
Ihmisillä on mitä erilaisimpia motiiveja politiikkaan lähdölleen. En ole varma, onko uskonnollinen lähtökohta sen huonompi tai parempi kuin mikään muukaan. Politiikka kiinnostaa minuakin - lähinnä seuraamismielessä - joten lähtökohtaisesti odotan päättäjiltä rationaalista ajattelua ja kykyä tehdä päätökset puolueettomasti. Se on takuuvarmasti hankalaa kaikille ja en ole ylipäätään varma siitä, kykeneekö ihminen rationaaliseen toimintaan, mikäli uskonnollisuus laajalti sanelee hänen maailmankuvaansa ja toimiaan käytännön elämässä muillakin kuin hengellisen elämän osa-alueilla.
Ehdokkuutesi ei kuitenkaan ole minun ongelmani eikä minun päätösvallassani. Äänestäjät päättävät omassa vaalipiirissäsi läpimenostasi.
Se, mistä EN oikein pidä, on teidän politikon urasta haaveilevien profeettojen & profeettakokelaiden halu mainostaa ehdokkuuttanne tämän kaltaisilla keskustelufoorumeilla. Sekään asia ei kuitenkaan ole minun päätettävissäni. Jos moderaattorit touhun hyväksyvät, siitä vain.
Toivottavasti osaat vaalikampanjassasi välttää ne virheet, joita meidän johtavat politikkomme edellisissä vaaleissa tekivät. Älkööt rahoitussotkut himmentäkö kampanjaasi. Inhottava realisti kirjoitti:
Uskonnolla voi ratsastaa monessakin eri mielessä.
Minun näkökulmastani uskonnolla ratsastamista on se, että kalastelet uskonnollisten ihmisten ääniä. Annat heidän ymmärtää joko suorasanaisesti tai rivien välistä luettuna, että Eduskunnassa olisi mahdollista laajassakin mielessä asioita uskonnollisin perustein päättää. Suhtaudun moiseen ajatukseen varsin skeptisesti.
Esirukouksen pyytäminen on yksi asia. Rahallisen tuen anominen on toinen asia. Kyseenalaiseksi touhu muuttuu, jos "kunnon uskovaiselta" odotetaan vaikkapa nyt sitten tietyn ehdokkaan tukemista. En väitä, että sinun tapauksessasi olisi kysymys siitä.
Ihmisillä on mitä erilaisimpia motiiveja politiikkaan lähdölleen. En ole varma, onko uskonnollinen lähtökohta sen huonompi tai parempi kuin mikään muukaan. Politiikka kiinnostaa minuakin - lähinnä seuraamismielessä - joten lähtökohtaisesti odotan päättäjiltä rationaalista ajattelua ja kykyä tehdä päätökset puolueettomasti. Se on takuuvarmasti hankalaa kaikille ja en ole ylipäätään varma siitä, kykeneekö ihminen rationaaliseen toimintaan, mikäli uskonnollisuus laajalti sanelee hänen maailmankuvaansa ja toimiaan käytännön elämässä muillakin kuin hengellisen elämän osa-alueilla.
Ehdokkuutesi ei kuitenkaan ole minun ongelmani eikä minun päätösvallassani. Äänestäjät päättävät omassa vaalipiirissäsi läpimenostasi.
Se, mistä EN oikein pidä, on teidän politikon urasta haaveilevien profeettojen & profeettakokelaiden halu mainostaa ehdokkuuttanne tämän kaltaisilla keskustelufoorumeilla. Sekään asia ei kuitenkaan ole minun päätettävissäni. Jos moderaattorit touhun hyväksyvät, siitä vain.
Toivottavasti osaat vaalikampanjassasi välttää ne virheet, joita meidän johtavat politikkomme edellisissä vaaleissa tekivät. Älkööt rahoitussotkut himmentäkö kampanjaasi.Onko uskonnollisten ihmisten äänten kalastelemisessa jotain väärää? Ei minun mielestäni. Sehän on normaalia kohderyhmäajattelua, että yritetään kohdentaa sanomaa sinne, mistä voisi tulla vastakaikua.
Tuo sanonta "kalastelu" on vain jo itsessään jotenkin kielteinen, ikään kuin ihmisten tavoittaminen siinä mielessä, että saisi ääniä, olisi jotenkin pahaa. Eihän se ole pahaa. Se on normaalia vaalikampanjointia. Minä en ymmärrä tällaista syyllistämistä ja moittimista ollenkaan, kun teen vain tavallista vaalityötäni. Täytyyhän minun tehdä itseäni ja ajatuksiani tunnetuksi, että ihmiset vosivat halutessaan äänestää minua. Ei siinä ole mitään pahaa.
Mitä tulee siihen, että mainostaisin itseäni täällä, niin minä en ole tehnyt sitä. Jos katsot tämänkin viestiketjun alkua, jossa on minun vaalikampanjaani liittyvää informaatiota, niin en minä tätä ketjua aloittanut, vaan joku nimimerkki "ironiaa", joka halusi tuoda tänne kotisivuiltani kopioimiaan poliittisia ilmoituksiani ivamielessä. Mutta minä en ole markkinoinut täällä eduskuntavaaliehdokkuuttani, vaikka siitä minua arvosteletkin. Kyseessä on siis väärä syytös.- keisarin vaatteet
JoukoPiho kirjoitti:
Onko uskonnollisten ihmisten äänten kalastelemisessa jotain väärää? Ei minun mielestäni. Sehän on normaalia kohderyhmäajattelua, että yritetään kohdentaa sanomaa sinne, mistä voisi tulla vastakaikua.
Tuo sanonta "kalastelu" on vain jo itsessään jotenkin kielteinen, ikään kuin ihmisten tavoittaminen siinä mielessä, että saisi ääniä, olisi jotenkin pahaa. Eihän se ole pahaa. Se on normaalia vaalikampanjointia. Minä en ymmärrä tällaista syyllistämistä ja moittimista ollenkaan, kun teen vain tavallista vaalityötäni. Täytyyhän minun tehdä itseäni ja ajatuksiani tunnetuksi, että ihmiset vosivat halutessaan äänestää minua. Ei siinä ole mitään pahaa.
Mitä tulee siihen, että mainostaisin itseäni täällä, niin minä en ole tehnyt sitä. Jos katsot tämänkin viestiketjun alkua, jossa on minun vaalikampanjaani liittyvää informaatiota, niin en minä tätä ketjua aloittanut, vaan joku nimimerkki "ironiaa", joka halusi tuoda tänne kotisivuiltani kopioimiaan poliittisia ilmoituksiani ivamielessä. Mutta minä en ole markkinoinut täällä eduskuntavaaliehdokkuuttani, vaikka siitä minua arvosteletkin. Kyseessä on siis väärä syytös.Älä vain piho laita omaa rahaa tai ota velkaa vaaleja varten vaikka kuinka huumaannuttaisi, sillä kun sait kunnallisvaaleissa vain 12 ääntä (sehänon surkean vähän), ei edk-vaaleissakaan tulee juuri enempää. Eihän sinua valitettavasti kukaan muu äänestä kuin samanlainen "maailmanloppuun valmistautuja" eikä teitä ole monta. Meistä "tavallisista" kaikki tuohon ajatusmaailmaan liittyvä varustautuminen, ennustelu ym. on aivan outoa.
keisarin vaatteet kirjoitti:
Älä vain piho laita omaa rahaa tai ota velkaa vaaleja varten vaikka kuinka huumaannuttaisi, sillä kun sait kunnallisvaaleissa vain 12 ääntä (sehänon surkean vähän), ei edk-vaaleissakaan tulee juuri enempää. Eihän sinua valitettavasti kukaan muu äänestä kuin samanlainen "maailmanloppuun valmistautuja" eikä teitä ole monta. Meistä "tavallisista" kaikki tuohon ajatusmaailmaan liittyvä varustautuminen, ennustelu ym. on aivan outoa.
Kiitos neuvosta nimimerkki "keisarin vaatteet", mutta olin ajatellut jo ennen sinun neuvojasi aivan samoin.
Minulla ei ole itselläni rahaa minkäänlaiseen vaalikampanjaan enkä aio ottaa velkaa.
Mitä tulee minua äänestäviin, niin niitä on monia muitakin kuin "maailmanloppuun valmistautujia".
Minulla on tiedossani itse asiassa varsin monia kohderyhmiä, joista voi löytyä minua äänestäviä ihmisiä.- yks uskis mv
JoukoPiho kirjoitti:
Kiitos neuvosta nimimerkki "keisarin vaatteet", mutta olin ajatellut jo ennen sinun neuvojasi aivan samoin.
Minulla ei ole itselläni rahaa minkäänlaiseen vaalikampanjaan enkä aio ottaa velkaa.
Mitä tulee minua äänestäviin, niin niitä on monia muitakin kuin "maailmanloppuun valmistautujia".
Minulla on tiedossani itse asiassa varsin monia kohderyhmiä, joista voi löytyä minua äänestäviä ihmisiä.Ite en sua luultavasti voisi edes äänestää koska mulla ei oo hajuakaan missä on loviisa...
Mutta eduskuntaan pitää saada sellasia ihmisiä joilla on maalaisjärkee, kristilliset arvot ja ymmärrystä maatalouspolitiikan päälle! Seuraava poppoo joutuu tappelemaan maataloustuista enemmän kun moni muu poppoo eduskunnassa aikoihin... "CAP"- uudituu taas pian ja siinä pitää osata puollustaa suomee niin etttä meillä on mahdollisuus säilyttää edes jotenkin kannattava maatalous. Olis myös hyvä et ymmärtää että maatalous työllistää viljeliöiden ohella, lomittajaia, kuljetuksia ja tehdastyöntekiöitä (atria, hk, snelman, valio, fatzer yms) ja kaupan väkeä. Eli kyse ei oo pikkusesta joukosta ihmisiä...
Tää jätevesikiista osottaa myös kuinka tärkeetä on osata myöntää omat virheet ja tutkia asioita vielä kerran...
Kyllä uskovia sinne halutaan koska niillä on moraali korkeemalla. Harva tav. kansalainen olis halunu lesboille/yksineläville naisille hedelmöiyshoitoa... - Viisas sisar
JoukoPiho kirjoitti:
Minä todellakin tarkoitan sitä, että ilman Jumalan siunausta minulla ei ole mitään asiaa Arkadianmäelle.Jos sinulla on paljon sanottavaa, paljon annettavaa ja ennenkaikkea Jumalalta saatua, niin kyllä ihmiset sinua haluavat kuulla ilman Arkadianmäkeäkin eikö vain? Vai onko kaiken takana sittenkin raha?
Huom. Jumalan omat eivät tarvitse julkisuutta voidakseen toimia. Viisas sisar kirjoitti:
Jos sinulla on paljon sanottavaa, paljon annettavaa ja ennenkaikkea Jumalalta saatua, niin kyllä ihmiset sinua haluavat kuulla ilman Arkadianmäkeäkin eikö vain? Vai onko kaiken takana sittenkin raha?
Huom. Jumalan omat eivät tarvitse julkisuutta voidakseen toimia.Minua kuunneltaisiin kansanedustajana paljon enemmän kuin nyt. Lisäksi voisin olla konkreettisesti vaikuttamassa lakien sisältöön ennen kaikkea valiokuntatyöskenetelyn kautta.
Jumalan omat eivät ehkä tarvitse julkisuutta voidakseen toimia, mutta minä tarvitsen ainakin Jumalan omanakin julkisuutta ja ääniä voidakseni päästä toimimaan Arkadianmäelle.- kummallisteknikko
JoukoPiho kirjoitti:
Minä todellakin tarkoitan sitä, että ilman Jumalan siunausta minulla ei ole mitään asiaa Arkadianmäelle.Minkälaista disclaimeria olet vaalilupauksillesi ajatellut?
"sanon suoraan, että aion toimia kristittynä politiikassa"
???
Millähän tavoin se toteutuisi kun et suotta kursaile laittaa samanhenkisiä profetioita uudelleen vuosi toisensa jälkeen vaikka edellisten best föret ovat umpeutuneet jatkuvasti. Näistä tietenkin vaikenet. Ilmeisesti olet tottunut kantamaan täyden poliittisen vastuun, joten eduskunnassakin olisi välillä kiva huseerata.
niin, jos Jeesus eläiisi nyt täällä ja asuisi Jouko Pihon tai KD:n vaalipiirien alueella, niin äänestäisikö hän heitä?
Toisin sanoen osllistuisiko hän politiikkaan? Osallistuiko omana aikanaan?
Jos vastaus on kyllä äänestäisi, niin siitähän saisi kyseiset ehdokkaat tosi hyviä, ehdokkaita tukevia vaalislouganeita.
Ennen niiden julkaisua kannattaa kuitenkin olla varma asiasta.Mä taidan tietää mitä lausetta sä ajat takaa ;)
Jos me nyt kuitenkin Joken kanssa pysytellään näisä tavanomaisissa: rehti, luotettava, vahva vaikuttaja.....yms.K.D kirjoitti:
Mä taidan tietää mitä lausetta sä ajat takaa ;)
Jos me nyt kuitenkin Joken kanssa pysytellään näisä tavanomaisissa: rehti, luotettava, vahva vaikuttaja.....yms.sanoa mitä lausetta ajattelin.
Sen sijaan sähän voisit käyttää edellä mainittujen sanojen lisäksi lausetta "mukaansa tempaava", tosin se uskovien joukko tempaus ei nyt sitten taida tulla ennen kevään 2011 vaaleja.
Se myös saattaa aiheuttaa ristiriitaa "rehdin" ja "luotettavan" suhteen.
Joukolle tuo lause ei taida sopia kuin hän taitaa yrittää vartoo "kättä pidemmän" kanssa sinne hamaan loppumetreille asti.sumunlapsi kirjoitti:
sanoa mitä lausetta ajattelin.
Sen sijaan sähän voisit käyttää edellä mainittujen sanojen lisäksi lausetta "mukaansa tempaava", tosin se uskovien joukko tempaus ei nyt sitten taida tulla ennen kevään 2011 vaaleja.
Se myös saattaa aiheuttaa ristiriitaa "rehdin" ja "luotettavan" suhteen.
Joukolle tuo lause ei taida sopia kuin hän taitaa yrittää vartoo "kättä pidemmän" kanssa sinne hamaan loppumetreille asti.Näitä muutoman äänenkerääjiä tarvii mm Tarja Talgvist läpi päästäkseen.
- Touho_ankka
Jos KD äänestäjät tykkäävät kristillisistä arvoista niin täytyy olla tarkka että keitä noista kristillisdemokraateista äänestää. Kristittyjen joukossa kun on niin monenmoista persoonaa. Sen hajaannuksen näkee jo kun katsoo suomalaista kristittyjen verkostoa, kirkkoja, seurakuntia, lahkoja ym. Toisissa kirkoissa ajatellaan asioista toisin kuin toisessa kirkossa. Siksi niitä kirkkoja ja lahkoja varmaan niin paljon onkin kun ajatukset ja arvot eivät ole käyneet yksiin. Jotkut haluaa noudattaa raamattua enenmmän kuin toiset. Vaikka siellä olisi kristilliset arvot niin joillakin voi tulla erittäin pahoja ylilöyntejäkin joissain asioissa.
Lyhyesti sanottuna on vaarallista äänestää kristillisdemokraatteja jos ei tunne henkilöä jota aikoo äänestää. Sama se on muissakin puolueissa, ei kokoomuksessakaan kai kaikki halua köyhiä kyykkyyn tai keskustassa ei kaikki ole huijareita.
Ihmisellä on täysi vapaus äänestää ketä haluaa, jos tykkää ja on samalla viivalla esim. pihon ajatuksien kanssa ja haluaisi hänen olevan eduskunnassa niin siitä vaan äänestämään.
Pihon taloudessakin tulisi ihan toinen ääni kelloon kun eläkkeen päälle pamahtaa kansanedustajan palkka 5000-6000 euroa.- Huhahhhei
sillä rahalla aseita isommallekin porukalle.
- Jope.48.
Raamattu tälläisistä miehistä? 2. Tim.4:10.Sillä tähän nykyiseen maailmaan rakastuunena jätti minut Deemas ja matkusti Tessolonikaan. Vaiko oliko EDUSKUNTAAN.
Oliko Joosef rakastunut tähän maailmaan, kun faarao korotti Joosefin Egyptin pääministeriksi?
Ei ollut.
Joosefin toiminta pelasti Jaakobin perheen nälkäkuolemasta.
Oliko Daniel rakastunut tähän maailmaan, kun hän toimi Babylonian kuninkaan hovipalvelijana?
Ei ollut.
Babyloniassa ollessaan Daniel sai toimia Jumalan profeettana vastaanottaen jumalallisia näkyjä ja selittäen kuninkaiden unia.- elän toivossa
JoukoPiho kirjoitti:
Oliko Joosef rakastunut tähän maailmaan, kun faarao korotti Joosefin Egyptin pääministeriksi?
Ei ollut.
Oliko Daniel rakastunut tähän maailmaan, kun hän toimi Babylonian kuninkaan hovipalvelijana?
Ei ollut.
Babyloniassa ollessaan Daniel sai toimia Jumalan profeettana vastaanottaen jumalallisia näkyjä ja selittäen kuninkaiden unia.hyvä, hyvä. Itse olen ateisti ja pidän Raamattua satukirjana kuten suuri osa Jeesuksen aikaisista juutalaisista piti Jeesus-tarinoita hömppänä. Uskonnollinen agenda ei siis pure minuun. Silti, jos olisin Loviisan alueelta niin äänestäisin sinua. Mutta kun en ole niin äänestän paikallista perussuomalaista ehdokasta. Lueskelin hiukan poliittisia ja talouspoliittisia näkemyksiäsi ja yllätyin iloisesti. Olet valovuosia edellä nykyisiä ministereitä ja kansanedustajia siinä tietämyksessä mihin globalisaatio on meitä suomalaisiakin viemässä. Uskon myös että olet rehellinen sekä itsellesi että muille.
Suomen kansa on pohjimmiltaan hiukan laiskantihkeää mutta olosuhteiden pakottamana on kuitenkin tehtävä yhtä ja toista että elämä pysyisi turvattuna. Emme siis voi kehuskella että olisimme tehneet jotain etukäteen ja voisimme hengähtää. Päinvastoin, esim vaalien lähestyessä emme vaivaudu ottamaan selvää mitä ehdokkaamme todella ajattelee, onko hänellä jotain mielipiteitä ja ennenkaikkea miten hän mielipiteensä perustelee, esim. ilmastomuutoksesta, millaisena hän näkee tulevaisuuden energiapolitiikan, onko tarkoitus täyttää keski-euroopan energiantarve rakentamiemme ydinvoimaloiden energialla. Suuri osa suomalaisista vastustaa geenimuunnelluilla ravintokasveilla tuotettuja elintarvikkeita mutta silti he äänestävät eduskuntaan geenimuunteluun myönteisesti suhtautuvia edustajia jne, vain muutaman esimerkin mainitakseni.
Erityisesti minua viehättää se että olet pohtinut talouspolitiikan kiemuroita. Niitä kiemuroita joita suurten monikansallisten yhtiöiden miljoonat lobbarit syöttävät hallituksille ja parlamenteille, miten maailmanpankki, kansainvälinen valuuttarahasto ym instanssit työstävät kansallisvaltioita joka suunnasta hyväksymään sitä ja tätä arveluttavaa vaikkapa vapaakauppasopimuksiin vedoten. Nyt näitä lobbareita istuu meidän veronmaksajien rahoilla hyvissä valtionviroissa valtionhallinnon kaikkilla osa-alueilla, ministeriöissä, Kelassa, Sitrassa, Suomenpankissa jne eli kaikissa paikoissa joissa tehdään päätöksiä miten rahavirtoja säädetään siten että yhteinen maailmanlaajuinen suurkapitalismi toteutuisi. Miten lobbarien virittämää rysän nielua kiristetään huomaamattomasti samalla kun toistellaan mantraa kulttuurien säilyttämisestä ja maailmanperinnön säilyttämisestä. En haluaisi uskoa että hallituksemme ministerit ovat tyhmiä, mutta kun vaihtoehtoina ovat mielestäni tyhmyys tai piittaamattomuus oman kansakunnan kohtalosta pidän tyhmyys vaihtoehtoa todennäköisenä.
En kehu sinua enempää ettei sinusta tule ylpeää. Toivon todella että saat ääniä ja pääset läpi. Sinunlaisia rehellisiä ja suoraselkäisiä Suomi tarvitsee. Näitä tuppilautamiehiä ja kanervikoita kun täällä tuppaa olemaan jo liiankin kanssa. Saattaa minulta jokunen kopeekka kilataa vaalitukeakin.. - -
elän toivossa kirjoitti:
hyvä, hyvä. Itse olen ateisti ja pidän Raamattua satukirjana kuten suuri osa Jeesuksen aikaisista juutalaisista piti Jeesus-tarinoita hömppänä. Uskonnollinen agenda ei siis pure minuun. Silti, jos olisin Loviisan alueelta niin äänestäisin sinua. Mutta kun en ole niin äänestän paikallista perussuomalaista ehdokasta. Lueskelin hiukan poliittisia ja talouspoliittisia näkemyksiäsi ja yllätyin iloisesti. Olet valovuosia edellä nykyisiä ministereitä ja kansanedustajia siinä tietämyksessä mihin globalisaatio on meitä suomalaisiakin viemässä. Uskon myös että olet rehellinen sekä itsellesi että muille.
Suomen kansa on pohjimmiltaan hiukan laiskantihkeää mutta olosuhteiden pakottamana on kuitenkin tehtävä yhtä ja toista että elämä pysyisi turvattuna. Emme siis voi kehuskella että olisimme tehneet jotain etukäteen ja voisimme hengähtää. Päinvastoin, esim vaalien lähestyessä emme vaivaudu ottamaan selvää mitä ehdokkaamme todella ajattelee, onko hänellä jotain mielipiteitä ja ennenkaikkea miten hän mielipiteensä perustelee, esim. ilmastomuutoksesta, millaisena hän näkee tulevaisuuden energiapolitiikan, onko tarkoitus täyttää keski-euroopan energiantarve rakentamiemme ydinvoimaloiden energialla. Suuri osa suomalaisista vastustaa geenimuunnelluilla ravintokasveilla tuotettuja elintarvikkeita mutta silti he äänestävät eduskuntaan geenimuunteluun myönteisesti suhtautuvia edustajia jne, vain muutaman esimerkin mainitakseni.
Erityisesti minua viehättää se että olet pohtinut talouspolitiikan kiemuroita. Niitä kiemuroita joita suurten monikansallisten yhtiöiden miljoonat lobbarit syöttävät hallituksille ja parlamenteille, miten maailmanpankki, kansainvälinen valuuttarahasto ym instanssit työstävät kansallisvaltioita joka suunnasta hyväksymään sitä ja tätä arveluttavaa vaikkapa vapaakauppasopimuksiin vedoten. Nyt näitä lobbareita istuu meidän veronmaksajien rahoilla hyvissä valtionviroissa valtionhallinnon kaikkilla osa-alueilla, ministeriöissä, Kelassa, Sitrassa, Suomenpankissa jne eli kaikissa paikoissa joissa tehdään päätöksiä miten rahavirtoja säädetään siten että yhteinen maailmanlaajuinen suurkapitalismi toteutuisi. Miten lobbarien virittämää rysän nielua kiristetään huomaamattomasti samalla kun toistellaan mantraa kulttuurien säilyttämisestä ja maailmanperinnön säilyttämisestä. En haluaisi uskoa että hallituksemme ministerit ovat tyhmiä, mutta kun vaihtoehtoina ovat mielestäni tyhmyys tai piittaamattomuus oman kansakunnan kohtalosta pidän tyhmyys vaihtoehtoa todennäköisenä.
En kehu sinua enempää ettei sinusta tule ylpeää. Toivon todella että saat ääniä ja pääset läpi. Sinunlaisia rehellisiä ja suoraselkäisiä Suomi tarvitsee. Näitä tuppilautamiehiä ja kanervikoita kun täällä tuppaa olemaan jo liiankin kanssa. Saattaa minulta jokunen kopeekka kilataa vaalitukeakin..Eikö sinua "ateistina" (hah) huolestuta ollenkaan se, mitä fundamentalistiuskovien ajatusmaailmaan kuuluu?
Valehteleminen on rumaa. - yksin armosta
JoukoPiho kirjoitti:
Ei ollut.
Ei ollut.
Babyloniassa ollessaan Daniel sai toimia Jumalan profeettana vastaanottaen jumalallisia näkyjä ja selittäen kuninkaiden unia.Näissä tapauksissa YKSIKÄÄN ei pyrkinyt siihen virkaan.
Jumala korotti heidät. elän toivossa kirjoitti:
hyvä, hyvä. Itse olen ateisti ja pidän Raamattua satukirjana kuten suuri osa Jeesuksen aikaisista juutalaisista piti Jeesus-tarinoita hömppänä. Uskonnollinen agenda ei siis pure minuun. Silti, jos olisin Loviisan alueelta niin äänestäisin sinua. Mutta kun en ole niin äänestän paikallista perussuomalaista ehdokasta. Lueskelin hiukan poliittisia ja talouspoliittisia näkemyksiäsi ja yllätyin iloisesti. Olet valovuosia edellä nykyisiä ministereitä ja kansanedustajia siinä tietämyksessä mihin globalisaatio on meitä suomalaisiakin viemässä. Uskon myös että olet rehellinen sekä itsellesi että muille.
En kehu sinua enempää ettei sinusta tule ylpeää. Toivon todella että saat ääniä ja pääset läpi. Sinunlaisia rehellisiä ja suoraselkäisiä Suomi tarvitsee. Näitä tuppilautamiehiä ja kanervikoita kun täällä tuppaa olemaan jo liiankin kanssa. Saattaa minulta jokunen kopeekka kilataa vaalitukeakin..Nimimerkki "elän toivossa"
Olin tänään tekemässä vaalityötä Porvoon torilla, josta vasta hetki sitten tulin kotiin, joten en ole ennen voinut vastata sinun viestiisi.
Kiitän sinua ennakkoluulottomasta asennoitumisesta uskovaa kristittyä kohtaan. En minäkään halua olla ennakkoluuloinen ateistia kohtaan. Me kaikki olemme ihmisiä ja me kaikki olemme suomalaisia.
Olen tosiaan tutkinut viime aikoina monien asioiden ohella paljon talouteen, rahamaailmaan, kansainvälisiin pankkiireihin ja ökykapitalismiin liittyviä asioita ja olen havainnut siellä paljon syntiä ja vääryyttä ja kytköksiä, jotka eivät ole Suomelle eduksi. Olen talousdemokratian kannattaja, jonka mukaan rahan liikkeelle laskemisen oikeus pitää olla valtiolla, tai myös vaikka pienemmässä mittakaavassa kunnilla, mutta ei ahneilla kansainvälisillä yksityispankkiireilla, jotka orjuuttavat koko ihmiskuntaa ja velkaannuttavat kaikki valtiotkin niille väärin perustein annetun rahan liikkeelle
laskemisen oikeuden takia. Eihän sellainen oikeus voi kuulua yksityispankeille? Nyt kuitenkin kuuluu ja Suomen valtiokin velkaantuu järjettömästi ulkomaisille pankeille, vaikka Suomen valtio voisi luoda rahan itsekin siinä kuin yksityisomisteiset pankitkin.
Mitä tulee arveluusi siitä, ovatko hallituksemme ministerit tyhmiä vai piittaamattomia, niin oma arveluni on, että kyse ei ole kummastakaan, vaan luultavimmin kyse on tietämättömyydestä.
Kiitos kehuista. En ylpisty niistä. Minä saan vastapainoksi eri foorumeilla niin paljon vastustusta ja myös henkilökohtaisuuksiin menevää loanheittoa, että olen päättänyt kestää sekä haukut masentumatta että kehut ylpistymättä.
Kiitän sinua ilmaisemastasi henkisestä vaalituesta, kun kirjoitit toivovasi, että saan ääniä ja pääsen läpi. Viestisi rohkaisi minua suuresti.
Kirjoitit lopuksi: "Saattaa minulta jokunen kopeekka kilataa vaalitukeakin.."
Sinä olet ensimmäinen ihminen, joka on ilmaissut mitään tuohon suuntaan. Kiitän sinua ajatuksesta, mikä tuntuu sitäkin merkittävämmältä, että sen esittäjä on ateisti.
Mutta näissä Suomen kohtalon asioissa ei ole kyse siitä, onko uskova vai ei-uskova. Me olemme kaikki samassa Suomi-veneessä, jonka perälauta vuotaa ja pahasti.
Uskon, että nimimerkkisi "elän toivossa" ei ole turha. Suomella on toivoa.
Muuten, voinko laittaa sinun viestisi nettisivuilleni osioon Poliittinen toimintani ( http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu37.htm ) ?
Jos haluat jatkaa poliittista tai muutakin keskustelua kanssani, niin voit lähettää minulle sähköpostia osoitteeseen: [email protected] .- Valtakunnan rakentam
yksin armosta kirjoitti:
Näissä tapauksissa YKSIKÄÄN ei pyrkinyt siihen virkaan.
Jumala korotti heidät.Vääristelyä
Meidän Herramme Jeesus on Kuningasten Kuningas ja Herrain Herra. Hän on käskenyt:
”Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa.” Matt 7:33
Kristyttyjä ei ole tarkoitettu ”rakentamaan” tämän katovan maailman valtakuntia, vaan edistämään sitä Valtakuntaa, joka yksin pysyy aina, ja ikuisesti. Jeesus itse antoi esimerkin.
Näin:
”Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta. Niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä.” Joh 18:36
Apostoli Paavali opettaa:
”Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta vapahtajaksi.” Filpp 3:20. Yhdyskunta tarkoittaa ”yhteisten asioiden hoitamista (kreik.politikeo”) ja sen Hallitus ja Valtaistuin on taivaassa.
Siis: Jeesus ei osallistunut ”poliittiseen” peliin, saati kilpailuun. Puoluepolitiikka on tämän maailman peliä, kilpaa, likaista sellaista. Siitä ei puhtain paperein selviä kukaan. Kyse on altruismin aatteeksi naamioidusta vallanhalusta.
Vetoaminen Vanhan Testamentin tapauksiin on harhaa. Kyse oli esikuvallisista asioista. Joosef oli Jeesuksen esikuva, eikä Daniel pyrkinyt ”poliittiseen” vaikutuskenttään. Hän avasi 3 x päivässä ikkunat Jerusalemiin päin, rukoili, kumartamatta paikallisia ”jumalia”, joutui siitä leijonien luolaankin. Politiikka oli tuolloinkin Jumalan käsissä; Hänen kansansa oli syntien takia PAKKOSIIRTOLAISYYDESSA, eikä Daniel käyttänyt poliittista "valtaa".
Dramaattisin esimerkki ”poliittisesta” mahdollisuudesta on Loot. Hän istui ”Sodoman portissa”, oli siis paikallisia päättäjiä. Miten kävi? Hän ei kyennyt estämään turmiokehitystä, ja Jumala tuhosi lopuksi kaupungin. 1. Moos 18. ja 19. luvut.
TOTUUS on, ettei ns. kristillinen puoluepeli ole kyennyt (menneinä vuosina) edes rajoittamaan Suomen ”jumalattomuuskehitystä” - saati tuomaan elävää Jumalan ilmestymistä! Vuosi toisensa perästä on säädetty jumalattomia lakeja: kristittyjen kansanedustajien voimatta sitä jarruttaa. Jumala ei ole ko. Poliitikkojen takeena. He pelaavat peliä, nostavat palkkioita, käyttävät valtaa, jota Jeesus ei käskenyt politiikan puitteissa käyttää. Köyhät köyhtyvät, rikkaat rikastuvat. On absurdi ajatuskin, että joku yksittäinen kansanedustaja voisi "ajaa" sitä ja tätä asiaa! Ryhmäkuri ja puolueen oma ohjelma sanelee, mitä "ajetaan" - mikä jää illuusioksi...
Kaikki jotka puolustelevat Raamatulla politiikan tekemistä vääristelevät Raamattua. Tämän maailman kansat ovat tulelle talletettuja, Jumalan tuomion alle jätettyjä. Täältä pitää kutsua pelastukseen niitä, jotka tahtovat Taivaan Valtakunnan kansalaisiksi. Meidät (kristityt) on kutsuttu evankelioimaan, ei pelaamaan poliitikan likaisilla, ahneilla, vallanhaluisilla toreilla!
Vain VAHVA Jumalan kansa voi olla "valona ja suolana", jarruttaa tuormiota. Politiikan "aseet" ovat saatanan käsissä, ja siksi sitä kautta voittoja ei tule. VASTAA Kerro kaverille: - ===!!!
Valtakunnan rakentam kirjoitti:
Vääristelyä
Meidän Herramme Jeesus on Kuningasten Kuningas ja Herrain Herra. Hän on käskenyt:
”Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa.” Matt 7:33
Kristyttyjä ei ole tarkoitettu ”rakentamaan” tämän katovan maailman valtakuntia, vaan edistämään sitä Valtakuntaa, joka yksin pysyy aina, ja ikuisesti. Jeesus itse antoi esimerkin.
Näin:
”Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta. Niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä.” Joh 18:36
Apostoli Paavali opettaa:
”Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta vapahtajaksi.” Filpp 3:20. Yhdyskunta tarkoittaa ”yhteisten asioiden hoitamista (kreik.politikeo”) ja sen Hallitus ja Valtaistuin on taivaassa.
Siis: Jeesus ei osallistunut ”poliittiseen” peliin, saati kilpailuun. Puoluepolitiikka on tämän maailman peliä, kilpaa, likaista sellaista. Siitä ei puhtain paperein selviä kukaan. Kyse on altruismin aatteeksi naamioidusta vallanhalusta.
Vetoaminen Vanhan Testamentin tapauksiin on harhaa. Kyse oli esikuvallisista asioista. Joosef oli Jeesuksen esikuva, eikä Daniel pyrkinyt ”poliittiseen” vaikutuskenttään. Hän avasi 3 x päivässä ikkunat Jerusalemiin päin, rukoili, kumartamatta paikallisia ”jumalia”, joutui siitä leijonien luolaankin. Politiikka oli tuolloinkin Jumalan käsissä; Hänen kansansa oli syntien takia PAKKOSIIRTOLAISYYDESSA, eikä Daniel käyttänyt poliittista "valtaa".
Dramaattisin esimerkki ”poliittisesta” mahdollisuudesta on Loot. Hän istui ”Sodoman portissa”, oli siis paikallisia päättäjiä. Miten kävi? Hän ei kyennyt estämään turmiokehitystä, ja Jumala tuhosi lopuksi kaupungin. 1. Moos 18. ja 19. luvut.
TOTUUS on, ettei ns. kristillinen puoluepeli ole kyennyt (menneinä vuosina) edes rajoittamaan Suomen ”jumalattomuuskehitystä” - saati tuomaan elävää Jumalan ilmestymistä! Vuosi toisensa perästä on säädetty jumalattomia lakeja: kristittyjen kansanedustajien voimatta sitä jarruttaa. Jumala ei ole ko. Poliitikkojen takeena. He pelaavat peliä, nostavat palkkioita, käyttävät valtaa, jota Jeesus ei käskenyt politiikan puitteissa käyttää. Köyhät köyhtyvät, rikkaat rikastuvat. On absurdi ajatuskin, että joku yksittäinen kansanedustaja voisi "ajaa" sitä ja tätä asiaa! Ryhmäkuri ja puolueen oma ohjelma sanelee, mitä "ajetaan" - mikä jää illuusioksi...
Kaikki jotka puolustelevat Raamatulla politiikan tekemistä vääristelevät Raamattua. Tämän maailman kansat ovat tulelle talletettuja, Jumalan tuomion alle jätettyjä. Täältä pitää kutsua pelastukseen niitä, jotka tahtovat Taivaan Valtakunnan kansalaisiksi. Meidät (kristityt) on kutsuttu evankelioimaan, ei pelaamaan poliitikan likaisilla, ahneilla, vallanhaluisilla toreilla!
Vain VAHVA Jumalan kansa voi olla "valona ja suolana", jarruttaa tuormiota. Politiikan "aseet" ovat saatanan käsissä, ja siksi sitä kautta voittoja ei tule. VASTAA Kerro kaverille:"Kristittyä ei ole tarkoiotettu rakentamaan tämän maailman valtakuntia...."
Kristityn tulee toimia sen paikkakunnan parhaaksi missä vaikuttaa. Loot ei yksin varmasti kyennyt tekemään paljoakaan, mutta hän oli selkeästi piikkinä sen paikan ihmisten lihassa ja ilmiselvästi pyrkinyt toimimaan sen paikkakunnan parhaaksi.
9. Mutta he vastasivat: "Mene tiehesi!" Ja he sanoivat: "Tuo yksi on tullut tänne asumaan muukalaisena, ja yhtäkaikki hän alati pyrkii hallitsemaan. Nytpä me pitelemmekin sinua pahemmin kuin heitä."Mutta he vastasivat: "Mene tiehesi!" Ja he sanoivat: "Tuo yksi on tullut tänne asumaan muukalaisena, ja yhtäkaikki hän alati pyrkii hallitsemaan. Nytpä me pitelemmekin sinua pahemmin kuin heitä."
Jumala vaikuttaa monilla eri aloilla ja uskon täysin , että on Jumalan tahto, että kristitykin pyrkivät omalla panoklsellaan vaikuttamaan ettei lisää jumalttomia lakeja säädetä. Toki jokainen tietää, että tämä maailma on tulelle talletettu, mutta niin kauan kun on elämää on toivoa ja silloin tulee työskennellä sen paikkakunna parhaaksi missä vaikuttaa. - Vartijan silmin
===!!! kirjoitti:
"Kristittyä ei ole tarkoiotettu rakentamaan tämän maailman valtakuntia...."
Kristityn tulee toimia sen paikkakunnan parhaaksi missä vaikuttaa. Loot ei yksin varmasti kyennyt tekemään paljoakaan, mutta hän oli selkeästi piikkinä sen paikan ihmisten lihassa ja ilmiselvästi pyrkinyt toimimaan sen paikkakunnan parhaaksi.
9. Mutta he vastasivat: "Mene tiehesi!" Ja he sanoivat: "Tuo yksi on tullut tänne asumaan muukalaisena, ja yhtäkaikki hän alati pyrkii hallitsemaan. Nytpä me pitelemmekin sinua pahemmin kuin heitä."Mutta he vastasivat: "Mene tiehesi!" Ja he sanoivat: "Tuo yksi on tullut tänne asumaan muukalaisena, ja yhtäkaikki hän alati pyrkii hallitsemaan. Nytpä me pitelemmekin sinua pahemmin kuin heitä."
Jumala vaikuttaa monilla eri aloilla ja uskon täysin , että on Jumalan tahto, että kristitykin pyrkivät omalla panoklsellaan vaikuttamaan ettei lisää jumalttomia lakeja säädetä. Toki jokainen tietää, että tämä maailma on tulelle talletettu, mutta niin kauan kun on elämää on toivoa ja silloin tulee työskennellä sen paikkakunna parhaaksi missä vaikuttaa.Aika aikaa kutakin?
Niinkuin Loot (eikä edes Aabrahamin hartaat rukoukset) voineet pelastaa Sodomaa tuholta ja tuomiolta, niin ei enää ole mitään rajoittavia seikkoja, jotka tätä kansakuntaa voisivat varjella - vastaavalta. Joka lukea tahtoo, mitä mieltä Jumala asioista on, Jumalan VAROITUS (9.10.2020) löytyy sivulta www.suomistory.vuodatus.net (Sivulla SuomiDiary2010, osa 11) - Huhahhhei
- kirjoitti:
Eikö sinua "ateistina" (hah) huolestuta ollenkaan se, mitä fundamentalistiuskovien ajatusmaailmaan kuuluu?
Valehteleminen on rumaa.Usko ja politiikka. Kaikki keinot sallittuja, jopa ateistina esiintyminen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2712340En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831021Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n571010- 108980
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi81941- 44861
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa21848Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67746- 33697
Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä299694