Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
piho
profiilit
piho
piho
Vapaa kuvaus
Aloituksia
588
Kommenttia
837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aleeert, joka toi Tuija Suistomaan uninäyn sivuiltani tänne, olisi voinut saman tien laittaa mukaan minun kommenttini. No, tässä ne nyt ovat.
Jouko Pihon kommentti 28.9.2010
En tiennyt, mikä raamatunkohta tuo Matteus 10:27 on, mutta minulle tuli heti mieleeni, että kyseessä on varmaan se kohta, jossa puhutaan katoilta kuuluttamisesta. Ja niinhän asia olikin.
Kyseinen raamatunkohta kuuluu: "Minkä minä sanon teille pimeässä, se julistakaa päivänvalossa, ja mitä kuulette korvaanne kuiskattavan, se kuuluttakaa julki katoilta." Se että minulle tuli heti mieleen oikea raamatunkohta, oli minulle vahvistus siitä, että nämä näyt on syytä julkaista.
Julkaisen nämä näyt siitäkin huolimatta, että niissä on aikamääriä. Ehkä niilläkin on kuitenkin jokin merkitys.
Ensin vuosi 2017, jolloin näyssä nähty keskeneräinen risti tulisi olemaan valmis. Näyn näkijällä ei ole siihen selitystä eikä ole minullakaan. Ainoa mikä tulee mieleen on se, että viime aikoina on ollut muitakin sanomia vuoden 2017 merkityksestä.
Se että aika loppuu puolentoista vuoden kuluttua ja että silloin, keväällä 2012, Jeesus tulee, ei viittaa
minun käsittääkseni Jeesuksen takaisintuloon noutamaan omiaan ylös taivaaseen, kuten näyn näkijä unensa ymmärsi. Olen posttribulationisti eli uskon, että uskovat ovat maan päällä Antikristuksen vaivanajassa ja uskovien ylöstempaus tapahtuu vasta Pedon 3½ vuotta kestävän valtakauden loppuaikoina. Koska Antikristus ei ole vielä ilmestynyt, niin mikäli Ilmestyskirjan tulkintani on oikea, niin Jeesus ei voi tulla vielä v. 2012. Ajan loppuminen ja Jeesuksen tuleminen keväällä 2012 voisi sen sijaan tarkoittaa nykyisen kaltaisen ajan ja rauhallisen elämänmenon loppumista sekä Jeesuksen tulemista Suomen kansalle suuren hengellisen herätyksen muodossa.
28.09.2010 20:15
KD ei kannata puolueena NATOa ja siihen liittymistä. Tässä asiassa mielipiteet hajoavat. Jotkut kansanedustajat kannattavat NATOon liittymistä, jotkut eivät.
Minä en kannata NATOon liitymistä, vaan vahvaa ja uskottavaa omaa puolustusta.
Jouko Piho
KD:n kansanedustajaehdokas
Uudenmaan vaalipiirissä
28.09.2010 17:16
Kyllä 5 %:n suolapitoisuus on hyvä, mutta voihan se olla suurempikin, siinä 6 %:n tietämissä.
Jouko Piho
Uudenmaan vaalipiirissä
28.09.2010 16:47
Siinä viestissä ei sanottu, että Venäjä miehittää Suomen elokuussa 2008. Oli vain venäläisiä panssarivaunuja ja sitten teksi taivaalla "Elokuu 2008".
Elokuussa 2008 venäläiset panssarit vyöryivät Georgiaan.
27.09.2010 19:37
Venäjän vaakuna on kaksipäinen kotka, mutta se ei ole kuitenkaan Venäjän symboli, mikä on ollut jo pitkään karhu.
Jos joku haluaa asiasta lisätietoa, niin googlettamalla löytyy.
27.09.2010 00:57
Mutta kun Raamatusta ei löydy mitään kohtaa sinun spekulaatiosi tueksi.
Ei Raamatusta köydy mitään kohtaa Venäjänkään miehitykselle, vaan kyse on Jumalaan profeetoilleen antamista ilmoituksista. Raamatussa ei ole kirjoitettuna kaikkia mahdollisia eri kansojen kohtaloita.
Ruotsi valloitti aikoinaan Suomen 700 vuodeksi, mutta ne ajat eivät palaa enää koskaan. Viro, Norja tai Tanska eivät ole koskaan miehittäneet Suomea.
27.09.2010 00:07
Karhu on ollut jo pitkään Venäjän symboli sekä Venäjällä että muualla.
Esim. Moskovan v. 1980 olympialaisten maskottina oli Misha-karhu. Miksi karhu
oli venäläisten itsensä valitsema maskotti, jos sillä ei muka ole mitään yhteyttä venäläisiin ja venäläisyyteen?
Karhu on yhtä paljon Venäjän symboli kuin leijona on Suomen symboli. "Ihanaa leijonat , ihanaa..." (Antero Mertaranta v. 1995, kun Suomen leijonat voittivat jääkiekon maailmanmestaruuden).
Danielin kirjan karhu tarkoitti Meedo-Persian valtakuntaa. Siihen aikaan eli noin 500 vuotta ennen ajanlaskumme alkua Venäjästä ei ollut hajuakaan. Venäjä alkoi syntyä vasta joskus 1500 vuotta ajanlaskumme jälkeen.
27.09.2010 00:01
Korjaan kohdan 9, johon tuli näköjään kirjoitusvirhe.
Ei siis pidä olla että "anna anteeksi", vaan tietysti että "annan anteeksi kaikille minua vastaan rikkoneille".
Tämä Suomi24:n systeemi, että ei voi korjata omia virheitään jälkikäteen on hankala.
22.09.2010 20:48
Vastaukseni nimimerkille "Yhteenvetäjä"
1. Halusin Kokoomuksen ehdokkaaksi, koska minulla on suvussani kokoomuslaisia ihmisiä, joilta olen lapsuudesta asti saanut kodin, uskonnon ja isänmaan henkeä. Luulin, että Kokoomus olisi sitä edelleenkin. Liityin siksi Kokoomukseen keväällä 2009. Mutta kävikin niin päin, että minulle sanottiin Loviisan Kokoomuksen johdon taholta, että minua ei voida asettaa kuntavaaliehdokkaaksi (kotisivuillani olevien "outojen" kirjoitusten takia) ja että minun tulisi miettiä sitä, olenko minä väärässä puolueessa. No, en ollut mielestäni, mutta koska olin muiden mielestä väärässä puolueessa, niin minun tieni Kokoomuksessa päättyi syksyllä 2009.
2. Minä liityin Kristillisdemokraatteihin, koska minua pyydettiin sinne sen jälkeen kun tuli tietoon, että olin saanut kenkää Kokoomuksesta. Mikään muu puolue ei lähestynyt minua. En kyllä itsekään voisi ajatella mitään muuta puoluetta.
3. Minulle politiikan sisältö on kaikkein tärkeintä, teki sitä mikä puolue tahansa. Kaikissa puolueissa on puolueen jäsenten kesken hyvinkin poikkeavia käsityksiä eri asioista. Niin myös KD:ssa. Minusta tämä on aika rasittavaa. Puolueet voisi pitemmällä tähtäimellä lakkauttaa kokonaan ja me voisimme siirtyä johonkin täysin toiseen systeemiin. Mutta ei siitä enempää tässä yhteydessä.
Mutta myönnän rehellisesti, että minun itseni ajamat asiat ovat minulle tärkeämpiä kuin puolue. Mutta koska nykyisin Suomen politiikassa ei voi oikein vaikuttaa muutoin kuin puolueiden kautta, niin minullakaan ei ole tällä hetkellä muuta mahdollisuutta kuin yrittää kanavoida omat ajatukseni KD:n kautta ja sen kautta, että saisin äänestäjiä. Tällöin ajattelen niin, että tämän itsenäisen ajatteluni takia minua voisi äänestää moni sellainenkin, joka ei yleensä äänestä KD:ta. Eli he eivät ensisijaisesti äänestäisi KD:ta vaan Jouko Pihoa.
4. Minulla on rohkeutta, ennakkoluulottomuutta, yhteistyökykyä, ideaalisuutta, realistisuutta, visionäärisyyttä, luovuutta, lahjomattomuutta sekä elämänkokemuksen ja Korkeimman antamaa viisautta.
5. Ajattelen niin, että Jumalan siunaaman avioliiton pyhyys on rikkomaton. Minä itse olen eronnut (tai pikemminkin erotettu), mutta vain sen takia, että silloinen vaimoni halusi erota. Minä en halunnut erota, koska pidin avioliittoa rikkomattomana. Mutta minkä minä sille mahdoin, että vaimo lähti ja otti avioeron.
6. Minun motiivini politiikkaan lähtemisessä on vaikuttaa eduskunnassa oikeudenmukaisten ja Jumalan tahdon mukaisten lakien säätämiseen. Tiedän, että maailmaan ja Suomeen on tulossa lähivuosina vaikeita aikoja. Haluan olla silloin, kansakuntamme kohtalon hetkinä, päättäjien joukossa, koska silloin Suomen johtajistossa tarvitaan Jumalaan luottavia miehiä.
7. On jonkinlainen, mutta ei riittävä. Toivon ja odotan, että tämä henkilökohtainen keskusteluyhteys Jumalan kanssa lisääntyisi. Rukoilen sitä joka päivä.
8. Minun näkyni ja visioni tulevat Raamatusta, muiden näkijöiden ja profeettojen kirjoituksista, uutisista ja ajan tapahtumien tiiviistä seuraamisesta sekä omista kokemuksistani, joita minulla on jonkin verran ja niiden kaikkien yhteensovittamisesta Jumalan minulle antaman intuitiivisen ymmärryksen avulla.
9. Anna anteeksi kaikille minua vastaan rikkoneille.
10. Jokainen antaa rahaa sinne, mihin haluaa ja minkä kohteen katsoo olevan hänen lahjoituksensa arvoinen. Minulle antavat rahaa ne henkilöt, jotka haluavat tukea minua ja poliittisia ajatuksiani. Samat henkilöt voivat antaa rahaa myös hädänalaisille. Tästä on turha tehdä mitään vastakkainasettelutilannetta.
22.09.2010 20:19
Täällä on kysytty, miksi en vastaa kaikkiin kysymyksiin ja kissako vei kielen.
Ei ole kissa vienyt kieltä, mutta minä en voi vastata kysymyksiin, koska minulle ei ole esitetty kysymyksiä. Esim. nimimerkki "Ristin tiellä" ilmoitti, että hän ei äänestä minua ja sen jälkeen toi esille minun outouttani, mutta ei hän kysynyt minulta mitään. Enkä minä näe tarpeelliseksi kommentoida kaikkia ihmisten väitteitä minusta.
21.09.2010 14:30
Muorikka 1921
Kiitän Teitä viestistänne, joka ilahdutti minua suuresti!
Ymmärrän sen, jos ei ole mahdollisuutta auttaa rahallisesti. Te arvostettuna sotaveteraanin leskenä ja maatalousyrityksen ansaittua eläkettä nauttivana seniorikansalaisena olette jo antaneet oman panoksenne Suomen rakentamiseen sillä rintamalla.
Mutta Te voitte auttaa minua paljon esirukoustenne kautta, ja kyllä lupaamanne ääni on myös minulle hyvin tärkeä. Joskus vaalit voivat ratketa jopa yhden äänen erotuksella. Tunnetuin tapaushan on presidentinvaalit v. 1956, kun Urho Kekkonen valittiin presidentiksi yhden äänen enemmistöllä.
Kiitän myös sinua Marjukka M, joka kirjoitit tämän minua rohkaisseen viestin isoäitisi puolesta.
Jouko Piho
Uudenmaan vaalipiirissä
20.09.2010 22:06
Ei rahan pyytäminen vaalikampanjaan ole kerjäämistä, vaan mahdollisuuden antamista niille, jotka haluavat tukea jonkun vaalikampanjaa.
19.09.2010 16:57
Kohdat 1 ja 3 eivät ole ristiriidassa keskenään. Minä en tarkoita sellaisia, jotka huutavat viranomaismielivallasta, kun ovat itse ensin tehneet kaikenlaista laitonta. Minä viittaan todelliseen viranomaismielivaltaan, jota esim. milla on saanut kokea.
11.09.2010 15:48
Tuom. kirjoitti: "Jos näitä asioita ajat ja tartut köyhää ja kurjaa kädestä, niin silloin äänestän ja pyydän muitakin äänestämään."
Olen tehnyt alustavan vaaliesitteen, jossa on 18 eri vaaliteemaa. Kolme ensimmäistä kohtaa on tässä:
1. Harmaa talous kuriin. 2. Korruptio kitkettävä. 3. Viranomaisten mielivaltaan puututtava.
Haluan toimia kaikenlaista vääryyttä, lahjontaa ja hyvä veli -systeemin väärinkäytöksiä vastaan. Sellainen oikeuden ja vanhurskauden puolesta toimiminen sopii hyvin profeetalliselle poliitikolle.
11.09.2010 14:25
Sanoma ei saa olla ristiriidassa Raamatun ilmoituksen kanssa. Tosin siinäkin on se tosiasia, että kristittyinäkin me ymmärrämme monia raamatunkohtia eri tavoin. Mutta periaatteessa profetia ei voi olla räikeässä ristiriidassa Raamatun kanssa.
Kun sitten tulee sanomia vaikka Suomen kansalle, niin ei Raamatusta voi löytää mitään taustaa sellaiselle, kun siellä ei puhuta Suomesta mitään (Pohjoisesta maasta kylläkin), muuta kuin, että Raamatussa on paljon eri kansoille osoitettuja kehotuksia ja varoituksia.
Minä luen minulle tulleita sanomia rukouksen hengessä ja pyydän, että Herra auttaa minua erottamaan oikeat sanomat vääristä ja julkaisemiseen tarkoitetut sanomat niistä, joita ei ole syytä julkaista. Viimeksi muutama minuutti sitten luin erään minulle lähetetyn unen ja tein päätöksen olla julkaisematta sitä.
11.09.2010 12:50
Nimimerkki Tuom. kirjoitti: "Kuulutko sinä tuohon mafiaan, mikä poistattelee millan kirjoituksia? Millalla oli hyvää asiaa mm. paastosta. En taida äänestääkään sua."
En kuulu mihinkään mafiaan. En ole ottanut yhteyttä ylläpitoon enkä ole vaatinut millan kirjoituksia poistettavaksi. Minulla ei ole mitään tekemistä millan kirjoitusten poistumisen kanssa.
Joten tältä osin voit kyllä äänestää minua, jos olet ajatellut muutoin, että voisit äänestää minua.
11.09.2010 12:44
Pirocha kirjoitti seurakunnassa tapahtuvasta profetoimisesta.
Sen lisäksi on myös profeettojen toimintaa, joka koskettaa seurakunnan ulkopuolisia ihmisiä, joiden tavoittamisessa Internet on hyvä väline.
11.09.2010 12:36
Meillä on eri näkemys profetioista ja profeetan tehtävistä nykypäivinä. Minä uskon, että Jumala voi puhua tämän päivän profeetoille sellaistakin, mitä ei ole millään tavoin mainittu Raamatussa. Eihän Suomeakaan ole mainittu Raamatussa. Uskon silti, että Jumala voi antaa sanomia Suomelle.
Jumala ei ole mykkä. Hän voi puhua tänä päivänä täysin uusia asioita, mitä ei ole mainittu Raamatussa. Miksi ei voisi? Ei Jumalaa pidä rajoittaa vain Raamattuun. Jumala puhuu edelleen ja uusia asioita uusille sukupolville.
Ei Raamatusta pidä tehdä epäjumalaa. Raamattu on Jumalan ilmoitusta, mutta Raamattu ei ole jumala eikä Raamattu ole Jumalan viimeisin ilmoitus ikään kuin Jumala ei voisi puhua enää mitään Raamatun kirjoittamisen jälkeen.
11.09.2010 00:33
Minä olen kirjoittanut tänne koko ajan, mutta en vain halunnut kommentoida mitenkään Millan minuun kohdistamia syytöksiä.
11.09.2010 00:26
Raamatussa ei ole mitään kohtaa, jossa profetoitaisiin siitä, että lopunaikana Venäjä miehittää osittain Suomen.
Miksi Raamatussa edes pitäisi olla sellaista profetiaa?
Minä uskon, että Jumala puhuu tänäkin päivänä profeetoilleen, aivan samalla tavalla kuin Raamatun ajan profeetoille.
Jos tätä ei usko, vaan vaatii, että kaikki pitää olla kirjoitettuna Raamatussa eikä mitään meidän aikamme profetointia ole olemassa, niin sitten olemme näissä asioissa täysin eri linjoilla, jonka takia emme voi saavuttaa minkäänlaista yhteisymmärrystä.
11.09.2010 00:06
33 / 42