Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
profiilit
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
489
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<<No+sama+kun+otettaisiin+yksi+huume+markkinoilta+pois...eli+ei+juuri+mitään+vaikutusta+kokonaisuuteen+>>>
Ai+niin+unohdin+tämän+pääasenteen.+Mikään+ei+auta,+voi+voi,+luovutetaan,+hanskat+tiskiin,+kohta+tulee+taivaasta+mielikuvitusolentoni,+enkelit+vetää+pasuunalla+jatsia+vieressä+ja+MINÄ+pääsen+mielikuvitusystäväni+kanssa+jakamaan+ihmisiä+vuohiin+ja+lampaisiin.
Mutta+ehkäpä+voit+tosiaan+pohtia+asiaa+siltä+kantilta,+että+millainen+on+ihminen,+joka+palvoo+jumalaa,+joka+ei+suvaitse+muita+jumalia,+vaikka+niitä+jumalia+on+tuhansia,+joita+eri+väriset,+erilaiset+ja+kaikin+tavoin+toisenlaiset+ihmiset+kuin+sinä+palvovat.
Auttaako+se+sinua+hyväksymään+toisenlaisuutta,+kun+jo+jumalasi+on+niin+saatanan+tiukkapipoinen+muita+jumalia+kohtaan+sekä+pahimman+luokan+rasisti+ja+syrjijä.
Kehtaa+ilmoittaa+että+ei+saa+hengailla+muiden+jumalien+kanssa,+vaikka+niitä+on+tuolla+tuhansia+tuhansien+perään+ja+kaikki+yhtä+mahtavia+ja+aikaansaavia+kuin+hän+itse+on.
07.12.2016 07:30
<<Etkös+sinä+ole+syyttänyt+uskontoja+tästä+vastakkainasettelusta+me+ja+nuo+muut?>>
Olen+kirjoittanut,+että+uskonto+on+yksi+väline+erottaa+ihmisiä,+eli+jakaa+meihin+ja+muihin.+Ja+hyvin+tehokas+onkin.
Minun+mielestäni+Suomeen+pitää+saada+rakentaa+moskeijoita,+koska+jos+yksi+taikausko+on+sallittu,+pitää+olla+toinenkin.
Kristityt+tuntuvat+olevan+sitä+mieltä,+että+noiden+toisten+taikausko+ei+saa+tulla+tänne+meitä+kiusaamaan,+meitä+oikeita+uskovia,+joilla+on+oikea+jumala,+jota+noiden+jumala+ei+ole.
<<Jos+se+onkin+evoluution+aikaansaamaa,+niin+eikös+se+silloin+ole+vain+hyvä+asia+ja+merkki+"olosuhteisiin+sopeutumisesta"?>>
Edelleenkään+et+ymmärrä+evoluutiosta+yhtään+mitään.+Evoluutio+ei+tuota+hyvää,+eikä+pahaa.+Ei+tarkoituksellista+tai+tarkoituksetonta.+
<<<Ja+miten+ateismi+käytännössä+poistaisi+tämän+muukalaisvihamielisyyden+ja+miksi+edes+pitäisi+poistaa?>>>
Ai+kun+olisi+yksi+keino+vähemmän+jakaa+ihmisiä+meihin+ja+muihin,+niin+miten+se+auttaisi?
No+mietipä+sitä+kaikessa+rauhassa+ja+kysy+vaikka+jumalaltasi+neuvoa,+joka+ei+suvaitse+muita+jumalia.
06.12.2016 22:27
>>>+Arveletko,+että+vastaavasti+myös+heteroseksuaalit+ryhtyvät+konsertissa+julkisiin+seksipuuhiin?+Niinkö+itse+tekisit,+jos+olisi+tilaisuus?++>>>
Oikein+mainio+huomio!
Uskovaisilla+on+hyvin+kummallinen+näkemys+ihmissuhteista,+kun+ne+ovat+nähtävästi+pelkkiä+seksisuhteita,+ainakin+jos+puhutaan+ihmissuhteesta,+jossa+on+jonkin+mielikuvitusolennon+mielikuvituksen+vastainen+yhdistelmä+sukupuolia.
Uskovainen+näkee+silmissään+heti+pelkkää+seksiä,+seksiä+ja+seksiä,+kun+on+puhe+kahden+normaalin+ihmisen+suhteesta,+jos+ne+normaalit+ihmiset+ovatkin+kaksi+miestä+tai+kaksi+naista.
Mitähän+Freud+sanoisi?
Uskovainen+ei+millään+kykene+kuvittelemaan+että+kaksi+samaa+sukupuolta+olevaa+ihmistä+voisi+rakastaa+toisiaan,+voisi+haluta+läheisyyttä,+kumppanin,+eikä+että+elämä+on+pelkkää+seksiä+kaikissa+mahdollisissa+asennoissa+ja+kaikissa+mahdollissa+paikoissa,+koko+ajan,+24/7.
06.12.2016 13:45
>>>+Pysytään+nyt+vaan+siinä,+miten+se+on+tulkittu+jo+aikaisemmin+ennen+kuin+oli+merkkiäkään+Brexitistä+tai+EU:n+hajoamisesta...++>>>
Aikaisemmin?
Nimimerkki+q.v+oli+kylläkin+oikeassa,+eli+jokainen+sukupolvi+on+tulkinnut+noita+typeriä+horinoita+omasta+näkökulmastaan+2000+vuotta+ja+jokainen+sukupolvi+on+ollut+väärässä,+mutta+he+ovat+luulleet+olevansa+yhtä+oikeassa+kuin+sinä+nyt.
Ja+siihen+nyt+ei+mitään+profetiaa+tarvitse+ennustamaan,+että+EU+tai+mikä+tahansa+valtioliitto+hajoaa,+kun+annetaan+tarpeeksi+aikaa.+Ei+tarvitse+kuin+pysytellä+hetki+hereillä+koulussa+historian+tunnilla+ja+miettiä+sitä,+että+historiasta+oppii+paljon+tulevaisuutta.
Valtiot,+valtioiden+rajat+yms+ovat+vain+ja+ainoastaan+olemassa+meidän+kollektiivisessa+mielikuvituksessa+ja+meidän+sopimustemme+tulosta.+OIkeasti+ei+ole+olemassa+EU:ta,+ei+Suomea,+ei+Ruotsia,+vaan+ne+on+keksittyjä+kaikki,+jos+yhtään+tarkemmin+asiaa+pysyähty+pohtimaan.
Esimerkiksi+Asteekkien+imperiumi+oli+paljon+mahtavampi+kuin+EU+koskaan,+koska+se+alisti+kymmeniä,+jopa+satoja+eri+valtiorakennelmia+allensa.
Se+syntyi,+se+eli+ja+se+hajosi.+Kuten+lukemattomat+muut.+Mutta+se+sinun+sankarisi,+tämä+puusepän+aikamiespoika+ei+vain+ole+saanut+piikkareita+irti+telineistä.
Miksiköhän?
Historia+osoittaa,+että+EU+on+aika+kevyttä+kauraa+erilaisten+menneiden+imperiumien+rinnalla.
Sargon+Suuri+(n+2250+eea)+väitti+hallitsevansa+koko+maailmaa+ja+tokihan+hänen+imperiuminsa+oli+valtaisa,+ottaen+huomioon+että+hän+aloitti+pienen+mesopotamialaisen+kaupunkivaltion+pomona.+Sittemmin+hän+valloitti+kaikki+Mesopotamian+kaupunkivaltiot+ja+suuria+alueita+sen+ulkopuolelta+jne.
Hän+hallitsi+satoja+kansoja.+Imperiumi+oli+kaikilla+mittareilla+valtaisa+EU:hun+verrattuna.
Sitten+imperiumeja+tuli+ja+meni,+kunnes+Persian+Kyyros+Suuri+pisti+vielä+paremmaksi+kuin+Sargon+ja+jotka+ovat+olleet+historian+tunneilla+hereillä,+tietävät+lopputuloksen.
Evoluutio+on+tehnyt+ihmisestä+muukalaisvihamielisen+eläimen,+joka+jakaa+hetkessä+yhteisön+meihin+ja+muihin,+niin+eipä+siinä+jumalia+tai+profetioita+tarvita+ennustamaan+minkä+tahansa+valtioliiton+kohtaloa,+jonka+toki+historia+meille+näyttää+kauniisti.
Kaikki+nisäkkäät+ovat+muukalaisvihamielisiä+eläimiä,+eikä+ihminen+ole+poikkeus+nisäkkäiden+sarjassa.
Me+olemme+sinun+ja+minun+kaltaisia+ihmisiä,+joilla+on+yhteinen+kieli+ja+tavat.+Me+olemme+aina+olleet+erilaisia+kuin+ne,+emmekä+me+halua+niitä+alueellemme.+Meitä+ei+edes+kiinnosta+tippaakaan,+mitä+ne+tekevät+alueellaan,+mutta+meidän+alueelle+he+eivät+tule.+Ne+tuskin+ovat+edes+ihmisiä,+kuten+me.
Susi+ajattelee+noin+omassa+kontekstissaan,+samoin+ihminen.
06.12.2016 13:22
Tuli+mieleen+noista+tuplaviesteistä,+että+käytätkö+mobiililiittymää?
Niillä+on+taipumusta+moiseen+toimintaan.+Jos+kättely+tukiaseman+ja+mobiiliverkon+päätelaitteen+välillä+on+sopivassa+kohdassa,+päätelaite+ei+saa+ilmoitusta,+että+toiminto+on+tehty,+se+tekee+saman+heti+perään+uudelleen+ja+näin+tuplaviesti+on+luotu.
Eli+jos+käytät+mobiiliverkkoa+ja+olet+sopivasti+parin+tukiaseman+kantavuusalueella+ja+mobiiliverkko+hyppii+kahden+tukiaseman+välillä,+se+tekee+noita+viestien+tuplauksia.
06.12.2016 12:59
Ei+pidä+paikkaansa.
Liebermann+osallistui+senaatin+kokouksiin+ja+äänestyksiin+sapattina.+Samoin+kaikkiin+kissanristiäisiin+ollessaan+Goren+varapresidenttiehdokas.
Hän+kertoo+olevansa+"observant"+juutalainen,+joka+on+vastakohta+"orthodox"+juutalaisille,+jotka+hölmöilevät+Mooseksen+taikauskon+mukaisissa+lakihössötyksissä.
He+said+when+he+first+got+into+public+service+he+made+a+conscious+decision+not+to+participate+in+political+activities+on+the+Sabbath.
"As+much+as+my+ambitions+and+my+obligations+would+lead+me+to+do+that,+it+wasn't+the+right+thing+to+do,+it+wasn't+consistent+with+the+Sabbath,"+he+said.
Nuorena+poikana+hänkin+kiihkoili+asiasta,+mutta+ymmärsi+vanhemmiten+asian+typeryyden.
05.12.2016 21:12
<<<Onhan+näistä+väännetty+jo+aikaisemminkin,+joten+turhaa+taitaa+olla+>>>
Minua+kiinnostaa+tietenkin+nyt+eksakti+yhteys+jakeesta+todellisuuteen.+
Mikä+raamatun+höpinä+viittaa+mihin+todellisuudessa?
Koska+uskovaiset+ovat+noin+2000+vuotta+nyt+kiljuneet+kurkku+suorana+että+katsokaa+te+uskomattomat,+teidän+silmienne+edessä+toteutuu+juuri+nyt+raamatun+profetia,+niin+jonkun+sukupolven+on+pakko+olla+väärässä.
Usko+on+siitä+outoa+että+kun+ihminen+huomaa+raamatun+olleen+jokaisen+sukupolven+kohdalla+väärässä+"ennustuksineen",+ihminen+ei+välitä+siitä,+vaan+se+onkin+todiste+siitä,+että+minun+aikanani+kaikki+profetoitu+tapahtuu.
Ja+kun+ei+tapahdu,+se+ei+taas+sitä+seuraavaa+sukupolvea+häiritse+ollenkaan.
Näin+on+menty+nyt+2000+vuotta.+Eurooppa+on+yhdentynyt+ja+hajonnut+useita+kertoja.+Maat+ovat+sotineet,+olleet+sotimatta,+on+ollut+pitkiä+aikoja+rauhaa+ja+pitkiä+aikoja+sotaa.+On+ollut+saastetta,+vähemmän+ja+enemmän.+Jokaisen+asian+kohdalla+uskovaiset+ovat+huutaneet+että+profetia+toteutuu.+2000+vuotta.
Silti+sitä+päähenkilöä+ei+ole+näkynyt,+sitä+puusepän+toimetonta+aikamiespoikaa,+joka+lupasi+kannattajilleen+palata+takaisin+kun+he+elävät+vielä.
Miten+tyhmä+pitää+ihmisen+ollakseen+ymmärtämättä+tosiasioita?
05.12.2016 19:31
<<<Se+taas+edellyttäisi,+että+tämän+uskon+tilalle+pitäisi+tulla+jotain+muuta,+mikä+selittäisi+tätä+"ihmisenä+olevaisuutta"sekä+hyvän+ja+pahan+ongelmaa,+sillä+ateismi+ei+riitä+ainakaan+minulle...>>>
Vaikka+menee+aiheen+ulkopuolelle,+niin+tämä+minua+aina+hymyilyttää.+Tosiasiassa+yksikään+uskonto+ei+anna+vastauksia+mihinkään+"miksi"+-kysymykseen.
Yksikään+uskonto+ei+selitä+mitään+ihmisenä+olemisesta,+ihmisyydestä,+hyvän+ja+pahan+ongelmasta+tai+yhtään+mistään.
Uskontojen+muka-vastaukset+ovat+pelkkää+metafyysistä+uhoa,+ei+yhtään+mitään+muuta.+Sanoja+peräkkäin,+jotka+eivät+liity+toisiinsa,+saatikka+kysymykseen.
Jokainen+uskonto+antaa+pelkästään+tunteen,+että+miksi-kysymyksiin+olisi+vastattu.+Se+antaa+kaikkiin+kysymyksiin+täsmälleen+saman+vastauksen:+tutkimattomat+ovat+Herramme+tiet.+Tämäkään+lausuma+ei+selitä+mitään,+sillä+se+on+identtinen+tokaisulle+”en+tiedä”.+Se+on+mantra,+joka+viestii,+ettei+puhujalla+ole+hajuakaan+miksi+kyseinen+asia+on+niin+tai+näin+mutta+että+hän+uskoo+Jumalan+olevan+olemassa+ja+jollakin+tavoin+pitävän+maailman+hanskassaan;+että+tällainen+on+hänen+elämänasenteensa.
Miksi+on+paha?+Miksi+hyvä?+Miksi+ihminen+on+täällä?+Miksi+syntyy,+miksi+kuolee?+
Jokaisen+uskonnon+vastaus+on+sama:+tutkimattomia+ovat+jumalamme+tiet.
Kun+yhdenkään+uskonnon+tarjoamia+vastauksia+alkaa+purkaa+kappaleiksi+ja+tutkia+lähemmin,+niin+huomaa,+että+jokainen+vastaus+ei+vastaa+mihinkään,+vaan+tuottaa+vain+uusia+kysymyksiä+nipun.
05.12.2016 15:42
Tähän+on+hyvin+helppo+vastaus,+eli+pyöreä+nolla.
Jos+raamatussa+olisi+jokin+oikea+profetia+niin+sitten+siitä+asiasta+tietäisivät+jotkut+muutkin+kuin+vain+kyseiseen+taikauskoon+hurahtaneet.
Sama+on+kaikissa+uskonnoissa,+eli+jokaisen+uskonnon+luonteeseen+kuuluu+jokin+yliluonnollinen+kysy+ennustaa+määrättyjä+asioita+jossain+tulevaisuudessa.+Siihen+uskoo+vain+ja+ainostaan+kyseisen+uskonnon+harjoittajat,+eivät+koskaan+ketkään+muut.
Tuosta+selväpäisen+ihmisen+pitäisi+ymmärtää+että+koko+ajatus+profetioista+on+täydellistä+typeryyttä+ja+pelkkää+taikauskoa.
Jos+itse+et+usko+toisen+uskonnon+profetioita,+niin+miksi+kenelläkään+on+edes+yksi+hyvä+syy+uskoa+sinun+uskontosi+profetioita?
Aikoinaan+jopa+eri+maiden+päättäjät+uskoivat+uskontojen+horinoihin,+mutta+se+aika+on+mennyt+ja+uskontojen+jutut+ovat+kovaa+valuuttaa+enää+uskonnon+omalla+kutistuvalla+hiekkalaatikolla,+ei+missään+muualla.
Omaa+uskontoa+kannattaa+katsella+hetki+toisen+uskonnon+näkökulmasta.+Miksi+oma+uskonto+olisi+yhtään+sen+uskottavampi+kuin+ne+sadat,+jotka+itse+on+hylännyt+epäuskottavina?
Miksi+yksikään+jumala+tuhansista,+joihin+ei+itse+kykene+uskomaan,+olisi+sen+uskottavampi+kuin+se+yksi,+johon+vielä+jostain+syystä+kykenee+uskomaan?
05.12.2016 15:26
Tästä+asiasta+tulee+vielä+adventtikirkolle+suuri+ongelma.+Ensinnäkin+Ben+Carson+ei+vaikuttanut+olevan+kovin+välkky+tyyppi,+vaan+täysin+kajahtanut.+Puheet+pyramideista+Joosefin+rakentamina+puhuvat+tästä+vakuuttavasti.+Yms+yms+yms.
http://yle.fi/uutiset/3-8435734
Toisekseen+hänen+on+hyvin+vaikea+pitää+sapattia+enää,+vaan+hänen+pitää+osallistua+kaiken+maailman+kissanristiäisiin+lauantaisin,+eikä+yksikään+valtion+huippuvirassa+oleva+voi+kieltäytyä+edustamasta+jollain+niin+typerällä+syyllä+kuin+mitä+adventtikirkko+edellyttää.+
Että+joku+Trumpin+hallinnon+johtotehtävissä+oleva+kieltäytyy+tapaamisista,+kokouksista+tai+illallisista+kun+hänen+mielikuvitusystävänsä+voisi+suuttua,+eikä+ota+häntä+sitten+taivaaseensa.+
Eli+voi+käydä+niin+että+tästä+tuleekin+iso+taakka+ja+jopa+imagotappio+adventtikirkolle+lopulta.+Jos+Carson+alkaa+temppuilla+sapatin+kanssa,+niin+siitä+tulee+melkoinen+keskustelu+tuolla.+Joku+jalkapalloilija+voi+niin+tehdä,+mutta+ei+yhdenkään+ministeriön+pää.
05.12.2016 15:17
<<<Mikä+Jumalan+profetia+Raamatussa+ei+pidä+paikkaansa?>>
Jos+tarkkoja+ollaan+niin+jokainen.
Koska+kaikki+on+kirjoitettu+vasta+tapahtumien+jälkeen,+mutta+profetian+muotoon,+joka+oli+tuolloin+yleinen+tapa.
05.12.2016 13:22
Itselleni+riittää+se,+että+Jeesus+lupasi+kannattajilleen+tulla+takaisin+heidän+vielä+eläessä.
Se+lupaus+on+helppo+osoittaa+vääräksi,+joten+sen+myötä+kaatuu+koko+hutera+taikauskon+korttitalo.
Tosin+ei+mitään+uutta,+koska+jumalat+pettävät+aina.
05.12.2016 12:31
>>>+Niin,+väität+tuomareita,+yrittäjiä,+lääkäreitä,+jopa+ylilääkäreitä,+poliiseja,+ym.+uskovia+tyhmäksi.+Heillä+on+meriittiä+tarkastella+asioita+ja+silti+he+uskovat+kirjoitettuun+Sanaan,+sekä+Jumalaan.+>>>
Juu,+tällaista+se+on.+Kyllä+minä+tunnen+lääkäreitä,+jotka+uskovat+homeopatiaan,+vaikka+se+on+täydellistä+huuhaata.+En+sitten+tiedä,+että+onko+sellainen+erityisen+viisas+henkilö,+joka+uskoo+tosiasioiden+vastaisesti+johonkin,+joka+ei+voi+olla+totta.
Käsittääkseni+uskovaisillakin+on+taipumusta+pitää+sellaisia+henkilöitä+vähemmän+viisaina+kuin+itse+ovat,+jos+eivät+jostain+syystä+satu+uskomaan+samaan+mielikuvitusolentoon+kuin+mihin+uskovainen+uskoo.
Mutta+noin+yleisesti+usko+saadaan+kasvatuksesta,+eli+lääkäri,+tuomari,+poliisi+yms+on+kasvatettu+uskomaan+johonkin+mielikuvitusolentoon.
Tämä+on+helppo+todistaa+siten,+että+yksikään+ihminen+ei+ole+alkanut+uskomaan+yhteenkään+jumalaan,+ennen+kuin+hänelle+on+kerrottu+siitä,+elijumalat+eivät+itse+kykene+itsestään+kertomaan+yhtään+mitään.+Sellaisia+mielikuvitusolennot+yleensä+ovat.
Jokainen+sademetsän+pakana+on+alkanut+uskomaan+vasta+siinä+vaiheessa,+kun+hänet+on+opetettu+uskomaan+tai+pakotettu+uskomaan.+Siksihän+jokaisen+uskonnon+ei-uskovia+on+maailma+pullollaan,+kun+usko+saadaan+ulkoa+opettamalla,+ei+yhdenkään+jumalan+ilmestyksellä.
Jos+joku+aikuisena+tuomarin+koulutuksen+saanut+ihminen+olisi+aivopesty+lapsesta+saakka+uskomaan+Erkki-nimiseen+metsän+haltijaan,+niin+toki+hän+saattaisi+aikuisenakin+vielä+uskoa+haltijoihin,+erityisesti+Erkki-nimiseen.+Eipä+se+tee+siitä+Erkki-haltijasta+sinulle+kovin+uskottavaa,+mutta+toki+sinun+taikauskosi+jumalasta+tekee,+kun+siihen+sinut+on+opetettu+jossain+välissä+elämääsi.
Eli+minulle+yhdestäkään+jumalasta+ei+tule+uskottava+sillä+perusteella,+että+joku+on+opetettu+uskomaan+siihen,+vaikka+sitten+tuomari+tai+lääkäri.
Olen+kertonut,+että+jokainen+jumala+on+tervetullut+luokseni+kahville,+kunhan+käyttäytyy+nätisti,+sinunkin+jumalasi,+mutta+eipä+ole+vieläkään+näkynyt.+Lupaan+uskoa+sellaiseen+jumalaan+heti,+joka+itse+henkilökohtaisesti+ilmestyy+minulle,+antaa+nimmarin+ja+saan+ottaa+selfien+hänen+kanssaan,+mutta+ennen+sitä+on+turha+yrittää+opettaa+minua+uskomaan+taikauskoiseen+hevonpaskaan+tarinoilla+jumalista.
>>>+Niin,+tietoa+heillä+on+ja+siksi+voivat+uskoa+todelliseen+Jumalaan.++>>>
Yksikään+jumala+ei+ole+toista+todempi,+eli+jos+et+usko+yhteen+tuhansista,+niin+ei+se+sinunkaan+voi+kovin+kummoinen+olla.
Jumalat,+jokainen+niistä,+on+vain+ihmisen+mielikuvituksen+tulosta.
Se+lääkärikin,+joka+niihin+vielä+uskoo,+tietää+sen+kyllä,+mutta+kun+siellä+kinkereillä+on+kaikki+kaverit+ja+sitten+on+näitä,+jotka+pelaavat+varman+päälle,+eli+jos+olisi+kuitenkin+pieni+mahdollisuus,+että+jokin+jumala+on+olemassa,+niin+uskonpa+varuilta.+Sen+langan+varassa+jumalien+ja+muiden+mielikuvituskavereiden+elämä+vielä+lepää.+Uskonpa+varuilta.
05.12.2016 08:53
<<<Ainoa+keino,+jolla+vot+säästyä+typerys+ym.+nimittelyiltä+on+se,+että+mitä+pikimmin+tunnustaudut+ateistiksi.+Sen+jälkeen+voit+kirjoitella+tai+tehdä+ihan+mitä+tahansa+"iloisia"+idioottimaisuuksia,+eikä+bushmanni+tartu+niihin+sanallakaan.>>
Heh.+Kyse+voi+olla+myös+siitä+että+en+vaivaudu+vastaamaan+selkeiden+kuvitteellisten+hahmojen+kirjoituksiin,+joilla+on+vain+tiukkapipojen+ärsytystarkoitus,+jos+viittaat+iloiseen+naurajaan.+Hänen+viesteihinsä+vastailu+on+täydellistä+ajanhukkaa,+joten+se,+että+en+vastaa+joillekin,+ei+kerro+siitä+että+olisin+samaa+mieltä,+vaan+lähinnä+siitä,+ei+ei+kiinnosta.
01.12.2016 15:13
<<Kuten+arvasinkin:+valitsit+taas+ajatuksia,+joita+voit+irvailla.>>
Voit+toki+siirtää+keskustelun+minuun,+mutta+sinä+ne+ajatukset+tuotit.
<<Vai+onko+asenteesi+minua+kohtaan+ystävällinen>>
Voit+sen+kuvitella+miksi+tahansa.+Itse+olin+jälkikäteen+kiitollinen+niille,+jotka+osoittivat+minulle+oman+taikauskoni+typeryyden.
Toki+silloin+kun+luulin+että+taikausko+on+totta,+olin+yhtä+herkkähipiäinen+ja+suivaantunut+kuin+sinäkin+typerien+ajatusteni+typeräksi+osoittamisesta.
<<<Se+vaikuttaa+ylimielisen+alentuvalta.
Vaivaudut+vastaamaan+kylähullulle+korostaaksesi
omaa+älyllistä+ylemmyyttäsi.>>>
Toki+sinulla+on+oikeus+olla+mitä+mieltä+tahansa+ja+siirtää+keskustelu+pohtimaan+toisen+kirjoittajan+motiiveja.+Se+on+hyvin+yleistä+silloin+kun+ei+keksi+omien+typeryyksien+puolustamiseksi+yhtään+mitään.
<<<Miten+hauskoja+hetkiä+sinulla+on+ystäviesi+seurassa?>>>
Erittäin+hauskoja.+Kykenemme+kyseenalaistamaan+myös+toistemme+ajatuksia+siitä+loukkaantumatta.+Kaikilta+se+ei+onnistu.
01.12.2016 15:10
<<<Olet+leimannut+minut+kylähulluksi+sopertelijaksi>>>
Missä?
Kirjoitin+vain+havaintoni.+Kun+ihminen+sopertelee+sekavia,+häntä+pidetään+kylähulluna+sopertelijana.
Mutta+uskonto+muuttaa+joidenkin+näkemyksen,+eli+jos+ihminen+tuolla+sopertelee+itseksensä+mielikuvituskaveriensa+kanssa,+jotka+sattuvat+olemaan+jumalia+tai+vaikka+enkeleitä,+hän+ei+olekaan+enää+hullu+sopertelija,+koska+muutoin+niiden+uskovaisten+olisi+pakko+myöntää,+että+juu,+onhan+tämä+pöljää+touhua,+ainakin+välillä.
Uskonnollisia+pöljyyksiä+soperteleva+ei+siten+olekaan+uskonnollisten+mielestä+yhtä+hullu+kuin+muuten+vain+pöljyyksiä+itsekseen+soperteleva.+
Vai+oletko+eri+mieltä?
Esimerkiksi+Vaasan+ja+Kuopion+psykiatrisissa+vankeinhoidon+erikoisyksiköissä+on+aika+monta+takaisin+palannutta+Jeesusta+ja+muita+uskonnon+sairastuttamia+tyyppejä,+jotka+sitten+menevät+hulluudessa+sille+asteella,+että+he+ovat+umpikahjoja+jopa+uskovaistenkin+mielestä.
<<<Keskusteletko+sinä+kaikkien+kanssa+osoittaen+heidän
käsittämättömän+idiootimaisuutensa,+vai
minäkö+vain+saan+sinulta+tämän+"tunnustuksen"?>>>
Teen+lähinnä+havaintoja+ihmisten+tänne+kirjoittamista+ajatuksista.
Ymmärrän+toki+sen,+että+toiset+ovat+herkempiä+kuin+toiset,+etenkin+jos+heidän+ajatustensa+takaa+paljastuu+vain+taikausko.
01.12.2016 14:23
>>>+Jumalan+luomassa+ihmisessä+toimii+tämmöiset+mekanismit,+etkä+sinä+tätä+tiennyt?+>>>
Ja+mikäs+jumala+on+kyseessä+tällä+kertaa,+kun+jokainen+niistä+tuhansista+asuu+samassa+paikassa,+noin+kaksi+senttiä+oikean+korvan+yläpuolelta.
Jos+nyt+et+ymmärtänyt,+niin+se+tarkoittaa+sitä,+että+nämä+kaikki+jumalat+ovat+olemassa+vain+ihmisen+mielikuvituksessa.
+>>>+Sinun+arviosi+jumalasta+ei+vastaa+minun+Jumalaani.+>>>
Tietenkin,+koska+jokainen+jumala+asuu+ihmisen+mielikuvituksessa,+noin+kaksi+senttiä+oikean+korvan+yläpuolelta.
Siksi+mormonien+jumala+ei+vastaa+sinun+jumalaasi,+eikä+sinun+jumala+Jehovan+todistajien+jumalaa,+hindujen+jumala+ei+vastaa+sinun,+eikä+sinun+jumalasi+ortodoksien+jumalaa+ja+jos+laitamme+10+000+uskovaa+vertailemaan+jumaliansa,+kovin+harva+jumala+täsmää+toisen+kanssa,+tarkemmin+ei+yksikään.
Se+johtuu+siitä,+että+jumalia+ei+ole+olemassa+kuin+ihmisen+mielikuvituksessa.
01.12.2016 12:31
>>>+"Luo+selvä+kuva,+mitä+haluat,+miksi+haluat+ja+elä+kuin+se+olisi+jo+toteutunut".+>>>
Kyllä.+Aivan+oikein,+mutta+kumpi+tekee+työt?+Sinä+itse,+vai+jokin+taivaallinen+taikaukko?
Kyllä+se+olet+sinä+itse,+joka+tekee+omista+unelmistasi+työt+ja+jos+jäät+odottelemaan+jonkin+taivaallisen+taikaukon+taikatemppuja,+jäät+odottelemaan,+koska+jumalat+pettävät+aina.
>>>+Ole+varovainen+toivoessasi.+Se+saattaa+toteutua!++>>>
Jos+olet+valmis+tekemään+työtä+toiveesi+eteen,+se+toteutuu+paremmalla+prosentilla,+kuin+että+jäät+vain+ihmettä+odottelemaan.+Ihmeitä+ei+ole+olemassa+ja+vaikka+jokin+saattaa+sellaiselta+tuntua,+sen+takaa+löytyy+aina+jokin+ihan+normaali+syy.
Tosin+nyt+mentiin+jo+hieman+ulos+avausviestin+kontekstista,+mutta+mitäpä+siitä.
01.12.2016 12:24
>>>+jne.+Tämä+raamatullinen+kuvakieli+on+rikas,+mutta+sitä+pitää+OPPIA+lukemaan+Hengessä.++>>>
Epäilemättä.
Luin+taas+kirjoituksesi+enkä+ymmärtänyt+riviäkään.
Jos+tuo+sepustus+oli+kirjoitettu+jonkin+hengen+vaikutuksessa+ja+sen+ymmärtämiseen+tarvitaan+jokin+henki,+niin+se+henki+on+sairas,+vinksahtanut+ja+totaalisen+hullu.+Se+henki+tarvitsisi+hyvin+voimakkaat+psyykelääkkeet+ja+pian.
Tosin+veikkaan,+että+kohta+tulee+taas+joku,+joka+on+ymmärtänyt+tärähtäneestä+viesteistäsi+aivan+kaiken,+mutta+kun+pyydän+kertomaan,+että+mitä+siinä+haluttiin+sanoa,+tulee+hiljaisuus.
01.12.2016 12:19
Selkeä+todiste+siitä+että+jumalasi+on+sukupuoleltaan+mies.
Miehelle+lapsen+tekeminen+on+hupia+ja+lähinnä+nautinto,+kun+taas+nainen+saa+sitten+maksaa+laskun+kipujen+kautta.
Sairas+jumala,+vinksahtanut+kerta++kaikkiaan.
Miksipä+jumalasi+ei+samalla+rankaissut+miestäkin+vaikkapa+siten+että+siemennesteen+lähteminen+liikenteeseen+tuntuisi+siltä+kuin+iskettäisiin+piikki+veitikkaan?
No+evoluutioteoria+kykenee+selittämään+naisen+synnytysvaikeudet+ilman+hulluja+ja+sekopäisiä+jumalia.
01.12.2016 10:27
78 / 416