Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
v.aari
v.aari
v.aari
Liittynyt 15v sitten
96
aloitusta ·
5326
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Useimmat+pystyvät+tekemään+eron+satujen+ja+tosikertomusten+välillä.+Silloin+satukirjojen+lukeminen+ei+uhkaa+todellisuudentajua.
Saduilla+voidaan+usein+havainnollistaa+asioita,+joiden+ymmärtäminen+on+ihan+hyödyllistä.
30.01.2017 14:16
Eipä+tuosta+voi+moittia+sinänsä.+AIka+moni+täällä+haluaa+pitää+omana+tietonaan+sellaiset+yksityiskohdat,+jotka+auttavat+henkilöllisyyden+selvittämisessä.
Minusta+te+tiedätte,+että+olen+mies,+jolla+on+vähintään+yksi+lapsenlapsi+ja+että+asustelen+jossakin+pääkaupunkiseudulla.+Näillä+tuntomerkeillä+onneksi+löytyy+aika+monta+osumaa…
30.01.2017 14:04
Täynnä+symboliikkaa,+joo.+Enemmän+kuin+arvaatkaan.
30.01.2017 14:01
Hyvänen+aika,+eivätkö+kaikki+suomalaiset+tunne+muumitarinoita?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Muumi
30.01.2017 13:59
Ateismi+ei+määritelmällisesti+ota+mitään+kantaa+siihen,+mitä+ihmisen+tietoiselle+minuudelle+mahdollisesti+tapahtuu+kuolemassa.
Sen+vuoksi+ateisteilla+voi+olla+siitä+asiasta+hyvin+monenlaisia+käsityksiä+ja+aavistuksia.+Ainoastaan+ne+käsitykset,+joihin+sisältyy+Jumala,+eivät+kuulu+ateismiin.
Ja+kertaanpa+vielä+lämpimikseni,+että+suurin+osa+ateisteista+on+sitä+sorttia,+etteivät+he+ota+mitään+kantaa+siihen,+onko+Jumalaa+tai+jumalia+olemassa.+He+vain+eivät+käytä+sellaisia+käsitteitä,+koska+eivät+koe+tarvitsevansa+niitä+mihinkään.
30.01.2017 13:56
Kertomus+taivaan+kapinasta+ja+Lusiferista+on+kehittynyt+vähän+samaan+tapaan+kuin+tarinat+joulupukista.+Kun+Markus+Rautio+kerran+lasten+tunnilla+Suomen+karttaa+katsellen+keksi++sanoa,+että+joulupukki+asuu+Korvatunturilla+ja+siksi+kuulee+kaikki+lasten+puheet,+se+on+ollut+siitä+lähtien+totuus.
Tuon+paholaistarinan+monet+yksityiskohdat+ovat+aika+myöhäistä+genreä+kristinuskon+kerroksissa.+Yhtenä+tarinoitsijana+muiden+mukana+on+ollut+Ellen+White.
Jesajan+14.+luvun+tulkinta+paholaisen+historiaksi+on+peräisin+kirkkoisiltä+Tertullianus+ja+Origenes.+Ja+heitä+oli+paljolti+asiassa+innoittamassa+apokryfinen+Henokin+kirja.
Kertomus+langenneesta+aamutähden+jumaluudesta+tunnetaan+myös+vanhassa+kanaanilaisessa+mytologiassa.+Attar,+"aamun+poika"+yritti+ottaa+Baalin+paikan,+mutta+epäonnistui+siinä.
30.01.2017 13:49
Korjaan,+Trumpin+neuvonantaja+Bannonin+etunimi+on+Stephen+eikä+Sean.
30.01.2017 11:39
Vertailun+vuoksi+nappaan+pätkän+Hesarin+uutisesta+26.1.+Siinä+The+New+York+Times+-lehden+toimittaja+kysyy+Donald+Trumpin+neuvonantajalta+Sean+Bannonilta,+menettikö+Valkoisen+talon+tiedottaja+Sean+Spicer+uskottavuutensa+muun+muassa+antaessaan+väärää+tietoa+virkaanastujaisten+yleisömäärästä,+Bannon+totesi:
”Pilailetko?+Sehän+oli+kunniakasta!+Medialla+on+nollarehellisyys,+nollaälykkyys,+eikä+se+tee+tarpeeksi+työtä.”
Tämä+on+syvällistä+keskustelua,+joka+havainnollistaa+erilaisia+tapoja+hahmottaa+rehellisyyttä+ja+valehtelua.
30.01.2017 11:25
«Siis+kysyn,+miksi+ateismissa+sanotaan,+että+kaikki+hyvä+on+sekopäätä?»
No+semmoista+kysyt,+huh+huh.+Onhan+visainen+kysymys.
Minä+kysyn+puolestani,+miksi+kristinuskossa+sanotaan,+että+orava+on+lintu?
30.01.2017 11:17
Siis+ehdotat,+että+oltaisiin+hyviä+toisillemme+eikä+oltaisi+pahoja?
Ihan+hyvä+ehdotus.+Kannatan.
30.01.2017 11:14
Voisit+joskus+kertoa+edes+suurin+piirtein,+mitä+tarkoitat+sillä+iankaikkisella+elämällä,+joka+ihmisellä+siis+joko+on+tai+ei+ole.
Minusta+tuntuu,+että+asia+on+sinulle+itsellesikin+aika+hämärä.
Äärettömän+pitkä+aika+on+semmoinen+juttu,+että+sitä+ei+tässä+universumissa+ole.
Ainoa+mahdollinen+iankaikkiusuus+on+ajattomuus,+joka+ei+ole+tässä+ajassa+eikä+paikassa+missään+erityisesti,+vaan+joka+hetki+ja+kaikkialla.+Ja+sen+voi+löytää.+Tai+sitten+voi+olla+löytämättä.
Ainoa+tapa+olla+kuolematon+on+se,+että+ei+ollenkaan+synny.
Mieti+nyt+ainakin+puoli+minuuttia+ennen+kuin+alat+vängätä+vastaan.+Jos+luulet+olevasi+eri+mieltä,+kyse+on+noin+100%+todennäköisyydellä+siitä,+että+et+vain+ymmärtänyt,+mitä+tarkoitin.
30.01.2017 11:08
Olen+vastannut+niihin+juttuihisi+rakkaudesta+ja+oikeudenmukaisuudesta+useita+kertoja.+Et+vain+ole+tykännyt+minun+vastauksistani+ja+siksi+väität,+että+minä+en+ota+kantaa+asiaan+ollenkaan.
Minusta+näyttää+kovasti+siltä,+että+sinä+olet+lukenut+Raamattua+sillä+tavalla,+että+jo+ennen+aloittamista+on+vankka+ja+yksityiskohtainen+näkemys+siitä,+mikä+on+sen+"kokonaissanoma".+Ennakkoluuloton+lukija+ei+ikinä+löytäisi+esittämiäsi+juttuja+Raamatusta.
Ja+sitten+olen+ihmetellyt+niitä+loogisia+perustelujasi,+että+Raamattu+on+totta,+koska+5+5=10+ja+hanasta+tulee+tavallisesti+juomakelpoista+vettä.+Eihän+siinä+ole+mitään+järjen+hiventäkään.
Ilmeisesti+luet+minun+vastauksiani+samaan+tapaan+kuin+Raamattuakin:+poimit+vain+ne+sanat,+jotka+vastaavat+ennakkokäsitystäsi.+Ja+jos+niitä+ei+löydy,+luulet+minun+jättäneen+vastaamatta+kokonaan.
30.01.2017 11:01
Olet+jauhanut+siitä+katkeruudesta+toistuvasti+sen+jälkeen+kun+asianomainen+on+sinua+valistanut,+että+katkeruudesta+ei+ole+ollenkaan+kysymys.+Väität+siis+häntä+valehtelijaksi+ja+että+tiedät+itse+häntä+paremmin,+mikä+on+hänen+kirjoittamisensa+motiivi.
Alex,++se+on+aivan+kolossaalisen+noloa.+Ja+miksi+niin+teet,+siihen+on+varmaankin+jokin+syy.+Kun+ihminen+arvaa+väärin+toisen+ihmisen+vaikuttimet,+se+yleensä+johtuu+siitä,+että+hän+virheellisesti+uskoo+tuon+toisen+olevan+itsensä+kaltainen+kyseisessä+asiassa.+Tästä+päättelen,+että+sinä+olet+katkera.+QED.
Siinä,+että+sosiaalisen+keskustelumedian+käyttäjällä+on+tähän+käyttöön+jokin+sosiaalinen+syy,+ei+ole+tietääkseni+mitään+erikoista.+Keskusteluryhmä+valitaan+usein+sellaiseksi,+että+kirjoittajilla+on+jokin+yhteinen+kiinnostuksen+kohde.+Sellaista+"me"-ilmiötä.
Mutta+kun+sitä+hämmästelet,+on+minun+kai+sitten+uskottava,+että+sinua+eivät+tämän+palstan+aiheet+ja+ihmiset+kiinnosta+tippaakaan,+vaan+kirjoittelet+muuten+vain+rakkaudesta+taiteeseen+tai+jotain+muuta+sekopäistä.
30.01.2017 10:55
Muutama+kymmenen+tuhatta+geeniä+on+hämmästyttävän+vähän.
On+hyvin+luultavaa,+että+stabiileja+muotoja,+jotka+tuottavat+elämää,+on+vain+rajallinen+joukko.
Sattumalla+on+luultavasti+vähemmän+pelitilaa+kuin+on+luultu.+Mutta+sen+vaihtoehdoksi+en+nyt+tarjoa+Jumalaa,+vaan+välttämättömyyttä.
29.01.2017 21:59
Nyt+vasta+hoksasin,+että+luulit+minun+jotenkin+morkanneen+nimimerkki+kerettiläistä.
Näinhän+asia+ei+oikeasti+ole.+Lue+vaikka+se+viestini+uudestaan+ja+jos+se+vieläkin+näyttää+kielteiseltä+arvostelulta+niin+kysy+joltain+itseäsi+viisaammalta.
Käsitit+siis+väärin.+Tajuatko?
Sen+hermostuneisuuden+saat+pitää+ihan+kokonaan+itse.
29.01.2017 21:54
Vielä+yritän+muutamaa+tarkentavaa+kysymystä.
Missä+asiassa+ja+kenen+kanssa+tarkoitat+minun+olevan+yhedssä+oikeassa?
Mikä+saa+sinut+kuvittelemaan,+että+en+ole+kiinnostunut+niistä+asioista,+joista+kirjoitan?
Mitä+asennetta+minulla+olisi+muka+tarve+puolustaa?
29.01.2017 20:18
Selitä+mitä+selität.+Kumminkin+olet+vain+katkera+jostain+ja+siksi+kirjoitat.+Tiedän+sen+siitä,+kun+kuvittelet+niin+monen+muun+olevan+katkera.+Ainoa+uskottava+syy+sille+on,+että+olet+itse+katkera.
Et+sinä+typeryyksilläsi+loukkaa+ketään,+vaan+saatat+vain+itsesi+naurunalaiseksi.+Sinä+et+oikeasti+tiedä+kenenkään+vaikuttimia+tänne+kirjoittelulle.+Et+tiedä+niitä+vielä+sittenkään,+kun+kukin+asianomainen+kirjoittaja+on+sen+sinulle+huolellisesti+kertonut.+Sinä+vain+uskot+tietäväsi+paremmin.+Se+on+oikeasti+naurettavaa.
No+miksi+entiset+adventistit+kirjoittavat+adventismi-palstalle?+Olisikohan+se+yhdistävä+tekijä+vaikkapa+yhteinen+tuttujen+ihmisten+verkosto,+alakulttuurin+hyvä+tunteminen+ja+halu+ymmärtää,+minkälaisessa+yhdyskunnassa+oikeastaan+tuli+olluksi+mukana?+Ja+kyllähän+täällä+on+ollut+tarjolla+myös+vertaistukea.
Tämä+kysymyksesi:+«Oletko+ihan+varma+että+teillä+ei+ole+jonkinlainen+yhteinen+"me"+-+kanta+?»+ei+valitettavasti+aukene+minulle+millään+järjellisellä+tavalla.+Uskon,+että+tarkoitit+sillä+jotakin,+mutta+minulla+ei+ole+aavistustakaan,+mitä.+Se+tuli+selväksi,+että+sinulla+on+tuosta+minulle+käsittämättömästä+asiasta+jokin+mielipide.
29.01.2017 20:12
Esitit+nähtävästi+jonkinlaisen+vetoomuksen.+Sen+sisältö+jäi+hiukan+hämäräksi.+Joko+teksti+oli+sekavaa+tai+sitten+minua+vain+väsyttää.
Mainitsit+juomisen+ja+huumeet.+Ne+eivät+mitenkään+erityisesti+liity+ateismiin.
Kyllä+ateistitkin+pääsääntöisesti+pyrkivät+hyvään+elämään.+Ei+siinä+mitään+ristiriitaa+ole+siltä+osin+uskovien+kanssa.
29.01.2017 14:44
No+mutta+hyvänen+aika,+Audi+ja+Adventtikirkko+alkavat+samalla+kirjaimella+ja+molemmissa+on+myös+d-+ja+i-kirjaimet!
Audi-yhtiö+on+saanut+nimensä+niin,+että+perustajan,+August+Horchin+sukunimi+käännettiin+latinan+kielelle.+Nimi+tarkoittaa+"Kuule!".
Usko+tulee+kuulemisesta,+kuten+tiedämme.+Senhän+takia+Adventtikirkon+saarnaajat+ovat+suosineet+saarnojensa+taltiointia+äänitteeksi+tai+videolle.+Pelkkä+tekstin+lukeminen+ei+ilmeisesti+samalla+tavalla+herätä+uskoa.
Ehkä+vakuuttavuutta+on+omiaan+lisäämään,+jos+saarnaaja+saapuu+paikalle+Audilla.
29.01.2017 11:13
Heh+heh,+Alex.
Pikku+lepotauko+ei+sitten+saanut+sinua+luopumaan+pahasta+tavastasi+olla+tietävinäsi+toisten+kirjoittajien+vaikuttimia+–+jopa+paremmin+kuin+asianomaiset+itse.
Mikä+sitten+on+sinun+tarkoituksesi+kirjoittamisellasi?+Älä+suinkaan+kuvittele,+että+tietäisit+sen+omin+avuin.+Se+tieto+pitää+saada+meiltä+muilta+keskustelijoilta.+Jätän+kuitenkin+tämän+tärkeän+tehtävän+toisille,+koska+tunnen+vähäisyyteni+paranormaaleissa+kyvyissä.
29.01.2017 11:01
112 / 267