Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
v.aari
profiilit
v.aari
v.aari
Vapaa kuvaus
Aloituksia
96
Kommenttia
5326
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun+sanot+väärässä+olemista+kategorisesti+valehteluksi,+paljastat+itsesi+lopullisesti.
Tältä+osin+ei+tarvita+enempää+näyttöä+ja+perusteluja.
24.04.2018 13:36
Taitaa+olla+poliisille+aika+hyödytöntä+ottaa+yhteyttä+tyyppiin,+joka+on+ilmoittanut+edistävänsä+uskonnollisperusteisten+kuolemanrangaistusten+käyttöönottoa.
Tarkkailulistalle+otettuja+ei+tietääkseni+varoiteta+siitä+tarkkailusta.
Ihanko+oikeasti+yrität+saada+käyttöön+kuolemanrangaistuksia?
24.04.2018 13:34
Kyllä+sinä+kovasti+kipeältä+vaikutat+ihan+riippumatta+siitä,+että+sanomasi+tuon+rikosilmoituksen+osalta+piti+paikkansa.
Jos+sinä+esität+erikoisen+oloisen+väitteen,+se+vaatii+tavallista+huolellisempaa+tarkistamista.+Tähänastisen+näytön+vuoksi+lähtökohtaisesti+joudun+olettamaan,+että+kirjoitat+pötyä.
24.04.2018 13:30
Ai+olen+tekeytynyt+“uskovaksi”?+Jännä.
Et+taida+kovin+huolellisesti+lukea+näitä+juttuja.
Minä+en+kuulu+mihinkään+uskonnolliseen+kerhoon+tai+tunnustukseen.+Kuulun+ihmiskuntaan+ja+minulla+on+ihan+henkilökohtainen+ja+suora+suhde+oikeasti+olevaan+todellisuuteen.
Tunnen+adventistien+opetusta+ja+kulttuuria+juurieni+vuoksi.+Siksi+keskustelen+täällä.
Enimmäkseen+johdattelen+keskustelua+tekemällä+kysymyksiä.+Joskus+poimin+esiin+jonkin+yleisesti+hyväksytyn+periaatteen.
Jos+kuvittelet+minun+tekeytyneen+Kristuksen+apostoliksi,+olet+vielä+pahemmin+kuutamolla+kuin+ajattelin+vielä+hetki+sitten.
Olet+pahassa+solmussa+sekoilujesi+verkossa.+Uskottavuutesi+on+alle+nollan.
24.04.2018 13:25
No+jopa+on+melko+vesseli+tämä+kristitty.net.
En+ole+ihan+kaikkea+jaksanut+lukea+täältä+ja+tuo+on+mennyt+ohi.
Jos+kaveri+oikeasti+kertoi+edistäneensä+kuolemanrangaistuksen+käyttöönottoa+ja+vielä+ohi+maamme+lainsäädännön+ja+-valvonnan,+poliisille+vinkkaaminen+on+ollut+perusteltua.
Ja+jos+kysymys+oli+jonkin+sortin+huumorista,+se+on+ainakin+minusta+tosi+huonoa.
Taas+yksi+syy+lisää+pysyä+nimettömänä.
24.04.2018 13:18
Kas.+Mikä+mahtoi+olla+rikosnimike?
Kolminaisuusopin+puolesta+ja+vastaan+väittelemisessä+ei+kovin+helposti+täyty+minkään+rikoksen+tunnusmerkistö.
Ja+jos+täällä+sanoo+toista+keskustelijaa+vaikkapa+törpöksi+ja+ääliöksi,+se+on+katsottava+kuuluvaksi+normaaliin+keskusteluun,+vaikka+se+huonoa+käytöstä+onkin.
24.04.2018 13:12
Aika+rumasti+sanoit+minun+isästäni,+joka+minun+mielestäni+oli+varsinkin+vanhetessaan+ja+viisastuessaan+erittäin+kunnioitettava,+aidosti+nöyrä+ja+rakkaudellinen.
Jos+jokainen+järkevä+ihminen+pystyy+havaitsemaan,+että+sinä+et+kirjoita+messiaskompleksin+vallassa,+järkevien+suhteellinen+osuus+väestöstä+on+huolestuttavan+pieni.
En+usko,+että+niin+suureen+huoleen+on+syytä.
24.04.2018 13:10
Vai+että+oikein+rikosilmoituksen+on+tehnyt?+Mikä+on+tietolähteesi?
Veikkaan,+että+se+on+se,+jota+sanot+Pyhäksi+hengeksi.
Pakkohoidon+kynnys+on+joskus+liian+korkea.
24.04.2018 13:00
Minusta+kovasti+näyttää+tuossa+siltä,+että+sovellat+itseesi+sitä,+kun+Jeesus+tarkoittaa+itseään.
Messiaskompleksi.+https://en.wikipedia.org/wiki/Messiah_complex
24.04.2018 12:56
Tarvitaanko+sinua+sen+tulisen+järven+sytyttämiseen?
Etkö+luota+siihen,+että+kaikkivaltias+Jumala+osaa+huolehtia+tuomioista+ihan+itse?
24.04.2018 12:52
Mitä+tappamismenetelmää+suosit+näiden+väärin+saarnaavien+kohdalla?
24.04.2018 12:35
Sinulla+ei+ole+muuta+perustetta+oikeassa+olemisellesi+kuin+katteeton+itseluottamus.
Tapasi+käyttää+Raamattua+on+vääristelevä+ja+kammottava.
Sinun+toimintasi+hedelmä+on+pelkkä+ahdistus+ja+paha+olo.+Se+paljastaa+sinun+henkesi.
24.04.2018 12:34
Tuosta+profeetaksi+julistautumisesta+on+pelottavan+lyhyt+matka+siihen,+että+kaveri+alkaa+ammuskella+mielestään+vääräuskoisia+ihmisiä+hengiltä+Herran+nimessä+ja+kunniaksi.
Näiden+takia+en+halua+paljastaa+henkilöllisyyttäni+julkisesti,+vaikka+muutama+täällä+hyvin+tietääkin+sen.
24.04.2018 12:30
Tuossa+psalmin+kirjoittaja+valittaa+sitä,+että+Jumala+ei+tunnu+toimivan+vaikeana+aikana.
Sen+lisäksi+siinä+kuvataan+pahantekijää,+joka+juonittelee,+himoitsee+ja+käyttää+hyväkseen+toisen+vaikeaa+tilannetta.+Ja+tuo+“jumalaton”+uskaltaa+tehdä+pahojansa,+koska+hän+ei+usko,+että+mikään+Jumala+kostaa.
Ateismi+ei+siis+ole+asian+ytimessä,+vaan+pahuus.+Ja+psalmissa+murehditaan+sitä,+ettei+Jumala+rankaise+pahantekijää,+vaan+antaa+palvelijansa+kärsiä+ahdingossaan.
Ateismista+ei+seuraa,+että+ihminen+alkaa+tehdä+pahojansa.+Minua+kauhistuttaa+sellainen+ihminen,+joka+pitäytyy+pahanteosta+vain+siksi,+että+pelkää+Jumalan+kauheaa+kostoa.+Hän+siis+haluaisi+olla+paha,+muttei+uskalla.+Ovatko+uskovaiset+sellaisia?
Minusta+tämä+psalmiteksti+ei+vahvistanut+sellaista+käsitystä,+että+voisi+pilkata+jotakin,+mitä+ei+tunne.
24.04.2018 12:26
Voin+kuvitella,+että+ateisti+pilkkaa+Jumalaan+uskomista,+koska+hänen+mielestään+koko+Jumalan+käsite+on+tarpeeton+ja+haitallinen+eikä+pohjaudu+mihinkään+todelliseen.
Onko+se+Jumalan+pilkkaamista?+Minun+mielestäni+ei+ole.
Ja+kuka+oikeastaan+on+ateisti?+Minä+kyllä+jyrähdän,+jos+täällä+joku+pilkkaa+minun+Jumalaani.
Ajanlaskun+ensimmäisillä+vuosisadoilla+kristittyjä+pidettiin+Rooman+valtakunnassa+ateisteina,+koska+he+eivät+kunnioittaneet+toisten+jumalia,+vaan+pitivät+vain+omaansa+arvossa.
24.04.2018 10:43
Ei+pitäisi+loukata+liskoja+tuolla+tavalla…
Yritän+sanoa+jotakin+henkien+tunnistamisesta.
Joistakin+ihmisistä+ja+heidän+toiminnastaan+tuntuu+sellainen+kylmä+veto,+että+se+vie+aivan+kohtuuttomasti+omia+voimia.+Tulee+pelkoa,+ahdistusta+ja+lyöty+olo.+Tiedätte+varmasti+tämän+kaltaisia+ihmisiä.
Sitten+on+toisia,+joiden+lähellä+tuntee+voimiensa+kasvavan+ja+tuntee+tulleensa+hyväksytyksi.+Siinä+kasvaa+ilo,+rauha+ja+rakkaus.+Toivon+ja+uskon,+että+olette+myös+tällaisia+tavanneet.
Kysymys+ei+ole+siitä,+saako+kehuja+vai+moitteita.+Molempia+voi+tulla+kummalta+tahansa+ihmistyypiltä.
Joskus+tuo+ilmiö+tuntuu+yllättävän+väkevästi+tekstin+välitykselläkin.+Täälläkin+nettikeskustelussa+törmää+joskus+sellaiseen.
Ehdotan,+että+tämä+ominaisuus+opastaa+meitä+tunnistamaan,+mikä+henki+kenessäkin+vaikuttaa.
24.04.2018 10:38
Voiko+kukaan+oikeasti+pilkata+jotakin+sellaista,+mitä+ei+tunne?+Eikö+silloin+käy+niin,+että+pilkkalauseet+ovat+vain+tyhjiä+sanoja?
24.04.2018 10:32
No+niin.+Minä+olen+lukenut+sen+puheenvuoron+melko+kauan+sitten+Nykyaika-lehdestä.+Sen+lisäksi+olen+kuullut,+kun+Kai+ihan+samassa+huoneessa+tuo+esiin+tätä+ajatustaan+Pyhän+hengen+pilkasta.
Jos+sama+juttu+löytyy+myös+suomi24-palstalta+niin+minä+en+ole+ainakaan+sitä+lukenut.
No+mitä+sanot,+nimimerkki+näin.on:+Milloin+tuo+tarkoittamasi+teksti+on+ollut+suomi24-keskustelussa?
23.04.2018 19:30
Se+puheenvuoro+ei+ollut+täällä+suomi24-keskusteluissa.
23.04.2018 13:49
Voisit+vielä+lisätä+varmemmaksi+vakuudeksi+noihin+julistuksiisi:+“näin+sanoo+HERRA!+Amen.”
Kun+käyttää+profeetallisia+fraaseja,+isoja+kirjaimia+ja+huutomerkkiä,+asia+muuttuu+heti+taas+vähän+todemmaksi.
23.04.2018 12:34
50 / 267