Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jjeeves
jjeeves
jjeeves
Liittynyt 14v sitten
2
aloitusta ·
7144
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nimimerkkisi+on+siis+mitä+luonnollisin.
Itsekin+vasenkätisenä+olen+tympääntynyt+tölkkeihin,+merkistä+riippumatta.+Samoin+joissakin+riisilaatikoissa+yms.+on+avuliaasti+laitettu+repäisyt+oikeakätisiä+varten.+Ei+muuta+kuin+sakset+esille+ja+loota+saksilla+auki+vasenkätiselle+sopivasta+kohtaa.
+Meillä+vasenkätisillä+hallitsee+tietääkseni+oikea+aivopuolisko.+Se+on+hyvä+muistaa+niiden,+jotka+vinoilevat+vasenkätisille.
++Itse+vinoilen+julkisilla+paikoilla,+kun+on+paljon+takana+tulijoita,+avaamalla+ovet+vasemmalla,+vahvemmalla+kädellä.+Sellaista+kun+takanatulijat+eivät+välttämättä+odota,+olen+huomannut,
+Selkeä+vähemmistö+olemme.+Onhan+meitäkin+yritetty+"eheyttää".+
+Oikeakätiset+yrittäkööt+eheytymistä+ryhtymällä+vasenkätisiksi.+Miksei+se+onnistuisi,+jos+vasen+käsi+on+terve+ja+normaali?
29.12.2018 20:35
Onko+näin?+Perustele.
Ja+mitä+tarkoitat+"arvostelulla"?+Tarkoitatko+sitä,+että+arvostellaan+toisten+esittämiä+tulkintoja+Raamatusta?
29.12.2018 10:18
En+tiedä+noista+henkimaailman+asioista,+mutta+maanpäällisissä+asioissa+jonot+ovat+merkki+"järjestyneestä+yhteiskunnasta",+sopeutujista+ja+parempaa+odottavista.+Mutta+kun+jonottajat+kääntyvät+45+astetta+ja+kaikki+samaan+suuntaan!
29.12.2018 10:11
Onko+koskaan+ollutkaan+aikakautta+ilman+viholliskuvia?++Onko+sellaista+aikaa+ollut+edes+kristinuskon+omassa+historiassa?+
"Uskoin+kerran+ihmisihin,
en+nyt+uskone+enempi,
ihmiset+on+ilvesheimo,
paha,+karsas,+kahlehdittu;
jos+joku+kohoopi+heistä,
sen+he+iskevät+ijäksi,
riemuitsevat+rinnassansa:
ollut+meitä+ei+parempi!+"
Tuo+oli+Eino+Leinon+"Äijön+virrestä",+joka+on+"Helkavirsä"-kokoelmassa.+Allekirjoitan+täysin+tuon+suuren+runoilijan+ja+täyttä+elämää+eläneen+ihmisen+tekstin.
29.12.2018 09:42
Lauantaiaamun+verryttelyksi+tein+testin,+ja:
"Yksi+jumalistasi+olet+sinä+itse+–+eikä+tämä+ole+negatiivisesti+tarkoitettu.+Luotat+itseesi,+vahvuuteesi+ja+suorituskykyysi.+Pyrit+aktiivisesti+löytämään+mahdollisuutesi+sekä+toteuttamaan+ja+kasvattamaan+niitä.+Tutkit+innostuneena+ja+itsenäisenä+maailmaa+ympärilläsi.+Yksi+tai+useampi+seuraavista+periaatteista+on+sinulle+erityisen+tärkeä:+henkilökohtainen+kasvu,+vapaus,+haastavuus,+ainutlaatuisuus,+mielikuvitus,+suorittaminen,+vaikutusvalta+ja+maailman+ymmärtäminen."
+Olisikohan+pitänyt+vastata+tarkemmin+harkiten?+
+On+aina+hyvä pohtia,+mihin+uskoo+ja+millä+hinnalla.+Sanotaan,+että päivittäin+olisi+hyvä+rukoilla.+Itse+olen+sitä+mieltä,+että+hyvä+on+päivittäin+kyseenalaistaa+asioita.
29.12.2018 09:21
15.+näkökulma:+köyhät+eivät+ole+toistaiseksi+vielä+muodostaneet+rintamaa,+he+muodostavat+vain+jonoja.
29.12.2018 08:04
Passienväärennystehtaisiinkin+vaaditaan+kovat+suositukset.
29.12.2018 08:00
Johanneksen+ilmestys+on+kyllä+kreikaksi.+Lieneekö+mistään+vielä+löydetty+hepreankielisiä+alkutekstejä?
29.12.2018 07:54
Kyllä+noita+hirmuhallitsijoita+on+riittänyt+tähänkin+asti.
29.12.2018 07:52
Kukapa+ei+ajaisi+omaa+etuaan?+Minä,+sinä+ja+Juorkunan+Jussi.+Kaikki+yritämme+toimia+niin,+että+pärjäisimme.+Kuvittelitko+muslimien+muodostavan+poikkeuksen?
28.12.2018 14:15
Vain+tämä+pätee+koko+Raamattua+ajatellen.+Löytyy+jo+"Mooseksen+kirjoista":
++++שמע+ישראל+י-ה-ו-ה+אלהינו+י-ה-ו-ה+אחד
++++Šema+Israel!+Adonai+eloheinu+Adonai+eḥad.
++++Kuule+Israel!+Herra+meidän+Jumalamme,+Herra+on+yksi
28.12.2018 14:12
He+eivät+ole+ehtineet+vielä+perustaa+niitä+paperitehtaita.
Siis+osuustoiminta+kunniaan.
28.12.2018 13:56
Jospa+Trump+aloitti+haravoimalla+toisten+metsiä?
Maksetaanko+nykyään+käpyjen+keräämisestä?
Mitä+kaikkea+kunnon+kristitty+voi+kahmia+hautaansa?
28.12.2018 13:52
Nykyään+ihmisten+on+käytännössä+omistettava+tietokoneita+ja+mobiililaitteita+yksistään+jo+pankki-+ja+muuta+asiointia+varten.+Mobiililaitteet+"vanhenevat"+muutamassa+vuodessa,+päivityksiä+ei+enää+saa.+"Kuuluu+asiaan",+että+perheessä+jokaisella+on+henkilökohtainen+puhelin+-+ennen+oli+se+yksi+yhteinen+20+vuotta+kestävä+lankapuhelin+eteisen+nurkassa.+Tämä+on+yksi+asia,+jossa+on+vaikea+kovin+paljon+säästää.+Liittymien+hintojen+räätälöinti+voi+hiukan+auttaa,+ja+edullisten+laitteiden+osto.
+Ihminen+ei+halua+vaikuttaa+köyhältä.+Tietysti+voi+aina+väittää+olevansa+downshiftaaja.+
+Ennen+maailmassa+kun+oli+sääty-yhteiskunta,+oli+helpompaa+olla+köyhä.+Kurjuudesta+ei+ollut+mahdollista+nousta,+eikä+se+ollut+sallittuakaan.+Jokaisen+oli+elettävä+säätynsä+mukaan.+Kun+kansalaiset+nyt+ovat+tasa-arvoisia,+köyhyys+koetaan+jokaisen+omaksi+viaksi,+itse+aiheutetuksi.+Julmaa.
27.12.2018 16:18
Jospa+Jumala+onkin+"vihervassu"?+Eikö+tuohon+johtopäätökseen+tule+jo+Raamattua+lukemalla?
27.12.2018 16:03
Ihmettely+kuuluu+toimittajien+ammattiin.
Huhujen+märehtiminen+taas+suuren+yleisön+sirkushuveihin.
27.12.2018 15:40
Mistä+lähteestä+on+tietosi,+että+maahanmuuttajat+saavat+koko+elämänsä+ajan+kaiken+ilmaiseksi+Suomessa?
27.12.2018 15:38
Kaikkiko+saatava+ilmaiseksi?+
+Jos+asunnon+vuokralle,+sähkölaskuille,+ehjille+kengille,+bussilipuille+ynnä+muille+ei+ole+muuta+vaihtoehtoa+kuin+maksaa+ne+rahalla,+niin+eräs+ratkaisu+ruokalaskun+vähentämiseksi+voivat+olla+ns.+leipäjonot.+Kun+ihmiset+ovat+maksaneet+kaikki+nuo+luettelemani+ja+muun,+minkä+saa+vain+rahalla,+ja+käyvät+sitten+leipäjonoissa,+niin+eivät+he+tosiaankaan+ole+saaneet+"kaikkea+ilmaiseksi".+Leipäjonojen+tarjonta+taitaa+sekin+olla+vai+osa+talouden+ruokahelpotuksesta.+Loput+joutuu+ostamaan+rahalla.
++Sosialismi+ei+todellakaan+ole+huono+asia,+jos+se+takaa+ihmisille+perusasiat+ilman+että+tarvitsee+kerjätä.+
+Sitä+"sosialismiasi"+odotellessa.
27.12.2018 15:28
Saarnaajan+kirjassa+on+myös+hellenismin+vaikutusta.+Jonkinlaista+yritystä+pohdintaan+jo.
27.12.2018 09:06
Minullakaan+ei+ole+siniset+silmät.+Aiotko+karkottaa+minut+synnyinmaastani?
Vai+oikein+sinisilmäisten+maa!+
Suomalaiset+ovat+sinisilmäinen+suvaitsematon+tutisijakansa.
27.12.2018 09:04
106 / 358