Tapahtumat Jeesuksen tulemuksessa

HerraPalajaa

Emme tiedä varmuudella kuinka kaikki tapahtuu. Raamattu antaa siitä kuitenkin viitteitä.

Melko yleinen käsitys nk. tempauksesta on seuraavanlainen:
1. Kuulemme suuren pasuunan äänen.
2. Näemme ylhäällä taivaalla enkeleitä sekä Jeesuksen seisomassa pilvien päällä.
3. Nyt suuri joukko ihmisiä alkaa nousta taivaalle, katoavan pilvien taa. Taivaalle nousevat Kristuksen omat. Muut jäävät maan päälle. Tässä kohdin joku saattaisi kysyä itseltään olisiko sittenkin kannattanut kastattaa lapsensa. Niin tai näin, tämä tieto olisi nyt kuitenkin jo liian myöhäinen.

4. Sitten tulee mykistynyt hiljaisuus. Jota kestää tovin, jonka jälkeen puhelinlinjat menevät tukkoon. Netti pätkii. Joku rukoilee kädet ristissä kontallaan, joku toinen ampuu itseään päähän.

5. Valhemediat saattavat aluksi kutsua tapahtumaa "ylösnousemukseksi", mutta pian moiset "harhaväitteet" kiistetään. Poliisi tutkii asiaa. Presidentti pitää sekavan puheen televisiossa ja kehoittaa kansalaisia rauhallisuuteen. Vasemmistoanarkistit kumppaneineen aloittavat ryöstelyn. Alkaa väkivallan aalto. Presidentti ja pääministeri Sipilä tulevat tulokseen, että ehkä armeija on kutsuttava paikalle. Mutta poliisin lisäksi nyt armeijakin liittyy anarkisteihin ja on vallalla täysi kaaos.

6. Nyt ilmaantuu monenlaista profeettaa. Kirkot ja moskeijat täyttyvät, kaikilla on omat selityksensä. Parapsykologit ilmoittavat kyseessä olleen ufo-invaasion ja monta reipasta ufoasiantuntijaa ilmaantuu esittäytyen "taivaan yhdyshenkilöksi". Nämä istuvat tärkeän näköisinä Ylen A-studiossa ja kysymyksiä saa esittää tekstiviesteillä. Yhteyshenkilöt hymyilevän alistuvasti kumoavat toinen toistensa näkemyksiä.

7. Ei vielä seuraavalla, mutta varmasti jo sitä seuraavalla viikolla ilmestyy televisioon maailman Pelastaja, lempeän ja vaatimattoman näköinen mies, joka ilmoittaa olevansa valmis rakentamaan maailman uusin keinoin, nyt kun Jeesus Kristus halpamaisesti oli sen sekaisin pistänyt. Löytyi syyllinen: ei ufot, vaan Jeesus Nasaretilainen! Maailma on yhtä mieltä siitä, että kristinusko on kaiken pahan alku ja juuri. Kristinusko lailla kielletään ja Jeesuksen Nimen mainitsemisestakin saa kuolemantuomion.

32

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukupolvi_katosi

Jeesuksen piti palata jo kuulijoidensa elinaikana, "tämä sukupolvi ei katoa". Enpä siis hirveästi luottaisi hänen muihinkaan sanomisiinsa tai väitettyihin sanomisiin.

• Itsekin odottaisin järkeviä kirjoituksia; ei tuollaisia huuhaa-juttuja.

• Eikiitosjeesus

Tuo on epätoivoisten hurahtaneiden käsitys . Mutta ei se tule. Otti ja kuoli aikoinaan. Se siitä.
      Pasuuna on vähän vanhentunut merkkiääni ja kantaa korkeintaan pienen hiekkaheimon verran. Jos jumalalla olisi sanottavaa se twiittaisi.

• 7y6t5r

"Näemme ylhäällä taivaalla enkeleitä sekä Jeesuksen seisomassa pilvien päällä."

Siis ketkä näkee ja millä pallonpuoliskolla? Kaikki ei voi nähdä. Maapallo on pyöreä.

"Presidentti ja pääministeri Sipilä tulevat tulokseen, että ehkä armeija on kutsuttava paikalle."

Eli tämän ennustuksen on toteuduttava maaliskuuhun mennessä. Sen jälkeen Sipilä ei enää ole pääministeri ja ennustus paljastuu vale-ennustukseksi jälleen kerran.

• Pilvien päällä ei myös voi seisoa, muinaiset ihmiset luulivat että voi, koska eivät tienneet että pilvet ovat vesihöyryä .Siksi muinaisessa kirjallisuudessa" taivaasta" tulevat ratsastavat /seisovat pilvien päällä, ne kuviteltiin tukeviksi alustoiksi .

• TuskanParahdus

Onko olemassa paljonkin aikuisia ketkä uskovat näitä lapsellisia satuja?

Ei hyvää päivää...

• ValitseJeesus

Todellisuudessa vain pieni vähemmistö tähän uskoo. Ja sen enemmistön suusta todella kuuluu TuskanParahdus, kun Jeesus hakee omansa täältä ja senjälkeen vallan täällä ottaa hirmuhallitsija antikristus, jolle minkäänlainen väkivalta ja pahan tekeminen kaikille vastustajilleen ei ole vierasta.

• ValitseJeesus kirjoitti:

Todellisuudessa vain pieni vähemmistö tähän uskoo. Ja sen enemmistön suusta todella kuuluu TuskanParahdus, kun Jeesus hakee omansa täältä ja senjälkeen vallan täällä ottaa hirmuhallitsija antikristus, jolle minkäänlainen väkivalta ja pahan tekeminen kaikille vastustajilleen ei ole vierasta.

Kyllä noita hirmuhallitsijoita on riittänyt tähänkin asti.

• jos.niin.perustele
        jjeeves kirjoitti:

Kyllä noita hirmuhallitsijoita on riittänyt tähänkin asti.

Väitätkö Jeesusta hirmuhallitsijaksi?

• Eikiitosjeesus
        jos.niin.perustele kirjoitti:

Ei Jesse eikä isäpuolensa ole mitään hallitsijoita. Eivät hallitse edes hommiaan tai itseään.
        Hirmuisia sadisteja ne kyllä on. Pitävät tyhmempiään jatkuvan pelon ja uhan alla.

• jos.niin.perustele kirjoitti:

Jeesus ei ole ikinä hallinnut mitään: ei edes hirmuisesti.

• Näinseasiaon

Nämä ketjuun laitetut skenaariot eivät kyllä ole mitenkään raamatun-, eikä kristillisen kirkon opetuksen mukaisia, vaan lähinnä edustavat vapaiden suuntien ja erinäisten muiden lahokuntien eri tavoin jalostuneita näkemyksiä.

Valtaosa kristikunnasta, mukaanlukien kaikki klassista kristinuskoa edustavat suuret, vanhat ja merkittävät kirkkokunnat edustavat eskatologisesti samaa Raamattuun perustuvaa opetusta, jonka mukaan silloin kun Kristuksen paruusia, eli toinen tulemus tapahtuu, ei enää sen jälkeen toimiteta maan päällä yhtään mitään, eikä tänne jää mitään "valhemedioita" tai "antikristuksia" yms. vaan sitten kun elävät ja kuolleet on herätetty, ja tuomio kullekin julistettu, kutsutaan vanhurskaat ja autuaat Taivaan juhlaan, ja jumalattomat, pelkurit, miehimykset (=homoseksuaalit), pilkkaajat ja muut ateistit heitetään tuliseen järveen kärsimään päättymätöntä rangaistustaan.

Tämä nykyinen maa hävitetään tulella, taivaat kääritään kokoon suuurella pauhinalla ja alkuaineet hajoavat kuumuudesta sekä Kaikkivaltaiaan vihan voimasta, tästä kaikesta mitä nyt ympärillämme näemme, siitä ei jää jäljelle mitään. Hurskaita varten luodaan uudet taivaat ja uusi maa, helvetin tulijärvi on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleilleen, mutta sinne heitetään myös kaikki uskosta osattomat ja ne jotka Jumalan sanaa eli Pyhää Raamattua katsoivat täällä ajassa ylen.

Kannattaa laskea oikein, haluaako hetken kestävän hekuman täällä maan päällä vaiko iäisen ilon autuudessa, Jeesuksen ja enkeleiden luona! Mutta ihmisten silmät on sokaistu, nimittäin niiden joiden on määrä mennä kadotukseen.

• valhekirjoja

Aloitetaanko siitä, että jeesuksen sanomisia on vääristelty alusta asti, jotta kirkko kasvaisi vaikutusvallassa?

Mihin tietoon voit oikeasti luottaa?

Nämä ovat erittäin voimaannuttavia, mutta täysin järjettömiä fantasioita.

• Jeesuksen paluu kuuluu samaan sarjaan uskovien tempauksen kanssa. Kaunis (?) satu ja fantasia, joka ei toteudu.

• Näinseasiaon

Kannattaisi suhtautua vähän suuremmalla vakavuudella asiaan koska sinäkin olet yksi siellä kerran seisovista. Uskoit sinä siihen tai et. Se ei ole riippuvainen siitä.

• Näinseasiaon kirjoitti:

Kannattaisi suhtautua vähän suuremmalla vakavuudella asiaan koska sinäkin olet yksi siellä kerran seisovista. Uskoit sinä siihen tai et. Se ei ole riippuvainen siitä.

En usko. Uskon faktoihin, en luuloihin ja toiveisiin.

• Näinseasiaon
        InhottavaRealisti kirjoitti:

En usko. Uskon faktoihin, en luuloihin ja toiveisiin.

Kuule, se on ihan sama uskotko sinä sen vai et. Sitä ei kysytä sinulta. Voit panna pääsi pensaaseen ja kuvitella ettei se ole totta mutta se saavuttaa sinut uskoit sinä siihen tai et.

Kuule, se on ihan sama uskotko sinä sen vai et. Sitä ei kysytä sinulta. Voit panna pääsi pensaaseen ja kuvitella ettei se ole totta mutta se saavuttaa sinut uskoit sinä siihen tai et.

Älä viitsi jauhaa.

• Näinseasiaon

Älä viitsi jauhaa.

Pyydät siis ettei sinulle kerrottaisi kadotuksen vaarasta eikä siitä että tuossa tilassasi, jumalattomana ja parannusta tekemättömänä jolet matkalla kohti helvettiä ja iäistä tuskaa?

Tahdotko että sinulle sen sijaan kerrottaisiin "suloisia" asioita että "ei sinun käy huonosti, vaan hyvin" , vaikka jatkaisit nykyisessä jumalattomuudessasi?

Kuule; -sellaiset asiat sanotaan vain jumalan lapsille ja niille jotka tekevätparannuksen. Pilkkaajia odottaa helvetin tuli.

Nyt on vielä aikaa on sinullakin etsikon aika kun kuulet Jumalan sanan kutsuvat:

Tahtosi tiedän, kuulen varoituksen
        ja sydämessä tunnen kutsumuksen.
        Luoksesi, Herra, tulla tahtoisin,
        kun tiesi vain nyt oikein tuntisin.

4.
        Vaan miten sokeana nähdä voisi
        ja tiekö eksyneelle tuttu oisi,
        mitenkä rampa pääsee liikkumaan,
        mitenkä kuollut nousee haudastaan?

5.
        Kun sanot johtavasi tiellä taivaan
        murheeseen, ristiin, kärsimiseen, vaivaan,
        myös lupaat viedä kautta kuoleman
        kunniaan minut, kruunun voittajan.

6.
        Vaan minä raukka pelkään kuolemaani,
        en suostu ristiin, sinun antamaasi,
        kipuja, vaivoja vain pakenen,
        en taivu koskaan alle murheitten.

7.
        Ah ole, Jeesus, tienä eksyneelle,
        virvoittajaksi tule väsyneelle
        ja elämäksi mulle kuolleelle
        ja totuudeksi valheen orjalle.

8.
        Voimallas ryöstä saalis saatanalta
        ja sydämestä särje synnin valta.
        Tee rakkaammaksi mulle ristin tie,
        se armon tuntemiseen minut vie.

Virsi 371

Tämän annan sinulle neuvoksi etkä voi itseäsi millään puolustaa jos niin ylen kalliin armon katsot ylen ja hylkäät epäuskollasi. On sanottu että kaikkein suurin tragedia on mennä vapaahetoisesti sovitetuilla synneillä kadotukseen, ehdoin tahdoin!

Onko se sinunkin osasi? Mitä sinä siitä hyödyt vaikka voittaisit omaksesi koko maailman, mutta saisit sielullesi iankaikkisen vahingon?

Pyydät siis ettei sinulle kerrottaisi kadotuksen vaarasta eikä siitä että tuossa tilassasi, jumalattomana ja parannusta tekemättömänä jolet matkalla kohti helvettiä ja iäistä tuskaa?

Tahdotko että sinulle sen sijaan kerrottaisiin "suloisia" asioita että "ei sinun käy huonosti, vaan hyvin" , vaikka jatkaisit nykyisessä jumalattomuudessasi?

Kuule; -sellaiset asiat sanotaan vain jumalan lapsille ja niille jotka tekevätparannuksen. Pilkkaajia odottaa helvetin tuli.

Nyt on vielä aikaa on sinullakin etsikon aika kun kuulet Jumalan sanan kutsuvat:

Tahtosi tiedän, kuulen varoituksen
        ja sydämessä tunnen kutsumuksen.
        Luoksesi, Herra, tulla tahtoisin,
        kun tiesi vain nyt oikein tuntisin.

4.
        Vaan miten sokeana nähdä voisi
        ja tiekö eksyneelle tuttu oisi,
        mitenkä rampa pääsee liikkumaan,
        mitenkä kuollut nousee haudastaan?

5.
        Kun sanot johtavasi tiellä taivaan
        murheeseen, ristiin, kärsimiseen, vaivaan,
        myös lupaat viedä kautta kuoleman
        kunniaan minut, kruunun voittajan.

6.
        Vaan minä raukka pelkään kuolemaani,
        en suostu ristiin, sinun antamaasi,
        kipuja, vaivoja vain pakenen,
        en taivu koskaan alle murheitten.

7.
        Ah ole, Jeesus, tienä eksyneelle,
        virvoittajaksi tule väsyneelle
        ja elämäksi mulle kuolleelle
        ja totuudeksi valheen orjalle.

8.
        Voimallas ryöstä saalis saatanalta
        ja sydämestä särje synnin valta.
        Tee rakkaammaksi mulle ristin tie,
        se armon tuntemiseen minut vie.

Virsi 371

Tämän annan sinulle neuvoksi etkä voi itseäsi millään puolustaa jos niin ylen kalliin armon katsot ylen ja hylkäät epäuskollasi. On sanottu että kaikkein suurin tragedia on mennä vapaahetoisesti sovitetuilla synneillä kadotukseen, ehdoin tahdoin!

Onko se sinunkin osasi? Mitä sinä siitä hyödyt vaikka voittaisit omaksesi koko maailman, mutta saisit sielullesi iankaikkisen vahingon?

Jopa Sinun tasoisesi filosofin olettaisi käsittävän, että uskonnollinen, ei-faktoihinpohjautuva julistus ei tehoa minuun. Tarvittaisiin jotakin muuta.

Kun julistat uskoasi, se vain romahduttaa uskottavuutesi silmissäni. Jos haluat vakuuttaa minut uskosi oikeellisuudesta, puhu asiaa äläkä julista.

• Näinseasiaon

Jopa Sinun tasoisesi filosofin olettaisi käsittävän, että uskonnollinen, ei-faktoihinpohjautuva julistus ei tehoa minuun. Tarvittaisiin jotakin muuta.

Kun julistat uskoasi, se vain romahduttaa uskottavuutesi silmissäni. Jos haluat vakuuttaa minut uskosi oikeellisuudesta, puhu asiaa äläkä julista.

Oletko sinä siinä luulossa että minä pyrin "vaikuttamaan" sinuun, sinun tahtoosi tällä puheellani?

Erehdyt pahasti. Minä julistan sinulle Jumalan erehtymätöntä sanaa ja totuutta niinkuin Jeesus on käskenyt koko maailmalle julistaa. Jos sinä et ota sanaa vastaan, se on oma vahinkosi. Mutta se sinun pitää tietämän ettet sinä toru minun sanaani vaan sinä torjut sen joka minut lähetti!

Joka tapauksessa sinulla ei nyt ole mitään millä itseäsi puolustaisit.

Johanneksen evankeliumi, 15. luku:

"Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. 21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. 22. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat. 23. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni. 24. Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni. 25. Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä'"

Oletko sinä siinä luulossa että minä pyrin "vaikuttamaan" sinuun, sinun tahtoosi tällä puheellani?

Erehdyt pahasti. Minä julistan sinulle Jumalan erehtymätöntä sanaa ja totuutta niinkuin Jeesus on käskenyt koko maailmalle julistaa. Jos sinä et ota sanaa vastaan, se on oma vahinkosi. Mutta se sinun pitää tietämän ettet sinä toru minun sanaani vaan sinä torjut sen joka minut lähetti!

Joka tapauksessa sinulla ei nyt ole mitään millä itseäsi puolustaisit.

Johanneksen evankeliumi, 15. luku:

"Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. 21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. 22. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat. 23. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni. 24. Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni. 25. Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä'"

Sinä nimenomaan ET julista mitään muuttumattonta totuutta, vaan muutamia kohtia Raamatusta.

Lisäksi me EMME ole täällä julistamassa vaan keskustelemassa. jos et kkene puhumaan aiheista, olet väärässä paikassa.

• Näinseasiaon

Sinä nimenomaan ET julista mitään muuttumattonta totuutta, vaan muutamia kohtia Raamatusta.

Lisäksi me EMME ole täällä julistamassa vaan keskustelemassa. jos et kkene puhumaan aiheista, olet väärässä paikassa.

Hylätessäsi minun sanani, tai kenen tahansa Raamatun totuutta julistavan kristityn sanan, sinä hylkäät Jeesuksen ja pelastuksesi! Selitteleminen ei auta.

Ja sikäli kuin minä puhun, ja niinkuin nytkin olen puhunut sinulle, -Jumalan muuttumatonta totuutta, sinä olet vastussa siitä miten kuulet ja otat sinulle julistetun sanan vastaan.

Vaikka yrität paeta ja piiloutua ja kiemurrella kuin mato koukussa, sinä olet nyt ollut Jumalan ilmoitussanan kanssa tekemisissä. Minun kauttani tällä kertaa.

Hylätessäsi minun sanani, tai kenen tahansa Raamatun totuutta julistavan kristityn sanan, sinä hylkäät Jeesuksen ja pelastuksesi! Selitteleminen ei auta.

Ja sikäli kuin minä puhun, ja niinkuin nytkin olen puhunut sinulle, -Jumalan muuttumatonta totuutta, sinä olet vastussa siitä miten kuulet ja otat sinulle julistetun sanan vastaan.

Vaikka yrität paeta ja piiloutua ja kiemurrella kuin mato koukussa, sinä olet nyt ollut Jumalan ilmoitussanan kanssa tekemisissä. Minun kauttani tällä kertaa.

Höpön höpön.

• Eikiitosjeesus
        Näinseasiaon kirjoitti:

Hyvänen aika. Ei kai kukaan ota enää todesta hiekkakansan tarinoita. Jumalallasi kun ei ole meihin mitään valtaa. Toista on toki niillä, jotka ovat alistuneet jumalharhoihin.

Hylkään ainoastaan Sinun väitteesi.

• Näinseasiaon

Hylkään ainoastaan Sinun väitteesi.

No, se tullaan kyllä kerran näkemään.

• Liekösenoinkaannoei
        Näinseasiaon kirjoitti:

Tai sitten ei tulla. Mistäs muka moisen tietäisit.

Et voi tietää tulevasta sen enempää kuin muutkaan.

• hahahahahahahahahah

On aloittaja yhdessä asiassa oikeassa, jos ylöstempaus tapahtuisi niin Sipilä ja Sauli Niinistö eivät siihen joukkoon kuuluisi. Ja yleisemminkin yksikään lestadiolainen ei pääse taivaaseen eikä helluntailaiset.

• Pohjois- Ruotsissa vaikutti aikoinaan lestadiolainen herätysliike, nimeltään korpelalaisuus, he olivat lähdössa Siioniin.
      Kristallialuksen piti tulla noutamaan. Aikakin oli tiedossa.

Alusta ei sitten tullutkaan ja koko lahkokin lopetettiin, oli mennyt vähän viinanhuuruiseksi ja muutenkin seksi-seksi ... koko seurakunta.

• Tuhat luvun lopussa, sen viimeisinä päivinä ihmiset Euroopassa odottivat mailmanloppua.

Kaikki olivat todella ystävällisiä toisilleen, pyydettiin anteeksi ja annettiin lahjoja. Karjat päästettiin vapaiksi, ja kauppiaat jakoivat tavaroita ilmaiseksi. Viimeisenä päivänä kaikki kirkot täyttyivät ihmisistä, jotka kauhulla mutta samalla nöyrinä väistämättömän edessä kokoontuivat yhteen kokemaan sen viimeisen päivän ja yhteisen lopun.

Kello tikitti kohti keskiyötä, ihmiset istuivat kädet rirtissä ja lapset sylissä odottaen kuinka kauhea leimahdus se tulee olemaan. Syvän hiljaisuuden vallitessa sydänten pelonsekaisen sykkeen saatoi helposti kuulla.
      Kaikki oli sovittu lähimmäisten kanssa, mikään synti ei painanut, mutta silti... ei koskaan tiedä jos jotakin vielä olisi ollut, eikä muistanut, ja miten sen helvetin kanssa, jos sinne kuitenkin joutuu.

Näitä pyöritellessä pienessä mielesssä, huomasi yks'kaks' että päitä nousi nöyryyden nuupoksesta ja ihmiset katselivat toisiaan. Kellon viisari oli vierähtänyt minuutin yli puolen yön ja pian kaksi ja sitten kolme, eikä mitään tapahtunut.

Voisi kuvitella, että seurakunta oli hämmennyksen tilassa. Pitäisikö olla helpottunut ja onnellinen ja kiljahdella riemusta, kun toisaalta tuntui, että oli petetty. Oli niin valmistauduttu lähtöön ihan taivaallisiin kartanoihin ja nyt piti palata kurjiin kortteleihin ja karjamajoille.

Mutta siitä se elämä taas jatkui. Jonkin aikaa sitä muisteltiin, kunnes taas syntikin palasi seuraan omine ihanuuksineen ja kurjuuksineen, kuten elämässä tuppaa käymään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1567
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe