Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"ELOSSA olevista Vanhin tieto oli 1550 on Yrjö poika Lauri vihitty n. 35 vuotiaana , joten helposti menee 1400 luvun puolelle kun tuo yrjö on syntynyt . toisen lainen"
Hiukkasen käy kateeksi sukusi pitkäikäisyys.
Jos ELOSSA OLEVISTA - kuten sanot - vanhin tieto on vuodelta 1550, aletaan kohta jo lähetyä vanhatestamentillisia ikävuosia. Varmaan joku lehti tekisi mielellään jutun kun niitä tehdään jo satavuotiaistakin.
04.12.2012 19:16
" ja oon ihan ihmeissäni siitä ettei mua olla haukuttu lyttyyn täällä :)!"
Miten kukaan voisi haukkua lyttyyn kaltaisesi kärsivän, apua ja ystäviä tarvitsevan ihmisen? Huiomaatko miten erilaisista lähtökohdistamme huolimatta Arto T:llä ja minulla on aivan yhtäläinen huoli sinun hyvinvoinnistasi?
Ainakin meidät tekisit itsemurhallasi hyvin, hyvin surullisiksi.
03.12.2012 17:42
"että oon menttäny mun ystävät, omalla käytöksellä, koska nyt oon aivan yksin ja pelkään."
Jos ne on oikeita ystäviä, voit omalla käytöksellä saada ne takaisin! Olisiko iso homma ottaa luuri käteen, laittaa tekstiviesti joka alkaa "Anteeks ny oon ollu näin hiljaa pitkän aikaa. Voitaisko tavata..." tai vastaava?
Koetapas.
03.12.2012 07:06
"Kerrot nyt nimimerkki 11x7 ihan ensimmäiseksi miten sinä uskot, palataan sen jälkeen tähän tärkeään asiaan, taivaasta alas laskettuun uuteen Jerusalemiin. "
Juu, parempi totella tätä palstan keskustelujohtajaa koska hänen sanansa on täällä laki, ainakin hänen omasta mielestään.
Hän jakaa puheenvuorot ja määrittelee, ketkä palstalla saavat keskustella. Minut hän on määrännyt poistumaan jo useampaan kertaan. Kovat näkyy pojalla olevan saarnahalut.
03.12.2012 06:39
"Ihminen joka ei ole kiinnostunut pääsemään taivaaseen ei kuulu tälle keskustelupalstalle ollenkaan."
Ohhoh, nyt olen jäänyt jostain todella tärkeästä viestistä paitsi. Voitko vielä antaa linkin tai viitteen johonkin, jossa tämä määritellään taivaaseenpyrkijöiden palstaksi. Minä kun ihan luulin että täällä keskustellaan kaikenlaisesta lestadiolaisuuteen liittyvästä.
Kysehän ei tietenkään ole itse keksimästäsi säännöstä, eihän?
"Tämä tulee ymmärtää ihan itse"
Ymmärrän sen heti kun annat linkin palstan omistajien kirjoittamaan lähteeseen missä annetaan kuvauksesi mukainen määrittely.
03.12.2012 06:35
"kummallinen 'satukirja' kun se jutut pitaa paikkaansa"
Kuten
- puhuva aasi
- puhuva käärme
- ajanlaskusta 'kadonnut' päivä
- taistelun aikana paikallaan pysynyt aurinko
- vedenpaisumus
jne...
02.12.2012 00:22
"Emeritushellari, jos sinulla ei ole lukutaitoa eikä ymmärrystä, niin olisi hyvä lopettaa nyt tähän."
Omatekoinen poliisi/tuomari, jos sinulla ei oleesittää mandaattia jolla alat häätämään toisia pois palstalta, niin olisi hyvä lopettaa nyt tähän.
Puhuin minä sitten ihan mistä tahansa, sinä et ole minun valvojani etkä tuomarini, paina se paksuun kalloosi.
01.12.2012 23:00
"N 625000 palestiinalaista muutti YK:n tilaston mukaan pois v 48 sodan seurauksena."
Kyllä vaan. Mutta kun arabien karkottaminen alkoi jo brittiläisen mandaatin aikana. Britithän lupasivat juutalaisille näiden pyhänä pitämän maan, minkä seurauksena alueelle alkoi valtava muuttoliike jo maailmansotien välisenä aikana sekä tietysti heti 2 ms:n jälkeen. Tapahtumathan ketjuttuivat välittömästi toinen toisiinsa kuten historiaa tuntevana varmaan tiedät.
"Samanaikaisesti n 600000 juutalaista karkoitettiin naapurivaltioista ja suurin osa heistä muutti Israeliin.
Miksihän näiden "paluu-oikeudesta ei puhuta mitään??"
Tottakai sama oikeus koskee heitäkin. Kumma kun virta tuntuu ihan vapaaehtoisesti olevan Israeliin päin, ei sieltä pois. En ole kuullut yhdenkään juutalaisen haikailevan muutosta arabimaihin - oletko sinä?
Palestiinalaiset saavat nyt oikeuden haastaa Israel Haagin kansainväliseen tuomioistuimeen ihmisoikeusrikkomuksista, joista Länsirannalla ei puutu esimerkkejä. Omaisuutensa menettäneiden israelilaisten kannattaisi tehdä samoin.
01.12.2012 18:07
"jos tulee maailman loppu kohta"
Jos joku älypää ei poksauta ydinpommia ja toiset lähde siihen mukaan, maailmanloppu tulee noin miljardin vuoden kuluttua. Silloin nimittäin aurinko on turvonnut sen verran että elämä käy maapallolla mahdottomaksi.
Sinulla on siis kaiken todennäköisyyden mukaan ~500 000 000 vuotta aikaa. Käytä se hyvin.
01.12.2012 09:53
"funtsin"
Vaikka ateistina tarkastelen asioita täysin eri näkökulmasta kuin Arto T, olen suurelta osin samaa mieltä hänen kanssaan.
Juuri sinun osaltasi itsemurha on kaikkea muuta kuin suositeltava vihtoehto. Olen varma, että joku ihminen välittää sinusta ihan oikeasti. Vanhempasi? Sisaruksesi? Joku työ- tai koulukaverisi? Itsemurhalla aiheutat mittaamatonta kärsimystä juuri niille, joista eniten välität.
Profiilisi mukaan olet 20-vuotias. Itselläni tuntuivat vaihtoehdot olevan kovin vähissä teini-iässä, kun kamppailin homoseksuaalisuuteni kanssa ja luulin sen vievän minut minut kadotukseen. Nyt kuitenkin kaikki on taas hyvin, vaikka tuolloin näin vain mustaa ympärilläni.
Nyt ehkä sanot, että minun on helppo sanoa, kun en tunne olosuhteitasi. Ehkä niin, mutta onko kaikki niin täysin peruuttamatonta, ettekö voisi ottaa uutta alkua joissain asioissa? Jos tuntuu sille että puuttuu voimia, ehkä Arto T:n ratkaisu on sinulle kuitenkin se oikea? En nyt tässä ota sen todellisuuteen kantaa - tärkeää on se miten KOET sen.
Monet ihmiset ovat selvinneet havaitsemalla, miten paljon ilon aiheita heillä on ympäristössään. Itse elän juuri nyt ulkomailla, missä näen valtaan monen asian olevan sadoilla tuhansilla ihmisillä paljon huonommin kuin 99 %:lla suomalaisista.
Olen lämpimin ajatuksin yhdessä puolisoni kanssa vierelläsi. Toivoisin niin kovasti voivani valaa sinuun rohkeutta ja elämänuskoa...
01.12.2012 09:46
"Israelin rajat laajenevat vielä ja isosti!"
"Me tahdomme suureksi Suomenmaan,
me voitamme vastustajan
ja Vienanlahdesta Laatokkaan
me piirrämme miekalla rajan.
Se meidän on veljinä velvollisuus,
tää veikot on tunnussana:
Suur-Suomelle aamu on koittava uus
viel' untakin kirkkaampana."
Kuulostaako yhtään tutulle?
01.12.2012 08:26
"Hän säät ja ilmat säätää
ja aallot tainnuttaa
ja hyisen hallan häätää
ja viljan vartuttaa."
Kyllä tuo Sibeliuksen säveltämä virsi on kotoa hyvinkin tuttu. Ja jos jokaisella lumimyrskyllä, maanjäristyksellä ja tulvalla on joku eskatologinen merkitys, kyllä siitä taas rakastavan jumalan tuntee: hän rakastaa ihmisiä niin että hukuttaa, jäädyttää tai upottaa maamassojen ja sortuvien talojen alle sadointuhansin.
Mitä erityistä uutta noissa ilmoissa on?
01.12.2012 08:24
"Tässähän vain toteutuu Jumalan sana:
Sak 12:3
"Ja kaikki maan sukukunnat kokoontuvat sitä vastaan"!"
Pikemminkin tässä toteutuu suomalainen sanonta: "Sitä saa mitä tilaa."
Et vissiin muistanut, että Israelin perustamisen aikoihin juutalaiset ajoivat yli miljoona arabia kotikonnuiltaan, jossa nämä ja näiden esi-isät olivat asuneet satoja vuosia.
01.12.2012 08:21
",kun Jumala sanoo isr.. kansan olevan Hanen valittu kansa"
Tarkoitit kai että raamattu sanoo. Tuo israelin kansan keskuudesta koottu tarina- ja satukirja. Kumma vaan kun mikään ulkopuoiinen lähde ei vahvista tuota.
01.12.2012 08:18
" loppuiko sekin lupaus, että jokainen joka avuksi huutaa herran nimeä, pelastuu !"
Ei koska se ei ole koskaan alkanutkaan. Olen itse hyvä esimerkki siitä että se on pask.apuhetta.
01.12.2012 08:16
"Vaan monet arabikansat palestiinalaiset mukaan lukien hyökkäsivät täydellä ylivoimalla vasta perustettua Israelia vastaan."
Juu, niin taisivat hyökätä, ja mikähän siihen oli syynä? Käypäs lukemassa vielä vähän paikallishistoriaa niin saat selville miten Israel on saanut Lebensraumin. Ei varsinaisesti mikään ihme, että arabit ovat olleet kiukkuisia. Se Israelin valloituspolitiikka nimittäin alkoi jo brittiläisen mandaatin aikana, ja Lähi-Idässä kyllä tiedettiin että meno senkun pahenee kun Israel itsenäistyy, Ja näinhän siinä kävi.
30.11.2012 18:07
"Etelä-Suomen sää Jumalan vastaus suomen äänestyspäätökselle."
Jaa jumpe osoitti mieltään niinku lumisateella...?
30.11.2012 18:04
"Ketjun aloittajan olisi hyvä tutustua ensin raamatunhistoriaan ennen kuin kirjoittaa.
Room. 9:28
Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti"
Juu, on tullut luettua tuo Lähi-Idän Kalevala, monilta osin sumerien tarinoista koottu tarukokoelma.
"Rajojen tutkimisen voi aloittaa vaikkapa tästä:
Joosua 14"
Jos valtioiden rajoja aletaas vedellä tuhansia vuosia vanhojen paimentolaissatujen mukaan, silloin alkaa melkoinen kansainvaellus. Vaikka en Lutherista muuten perusta, hänen kahden regimentin oppinsa oli kyllä järkevä.
30.11.2012 18:03
"Kun kirjoutus vahvistaa uskoa Kristukseen tai on kiinnostunut lestadiolaisuudesta
se on täällä sallittu."
Kiva kuulla. Ja varmaan esität vielä otteen säännöistä missä tuo todetaan.
"Ateismin ja epäuskon levittämiseen tämä palsta ei ole tarkoitettu."
Ei kai tämä palsta ole tarkoitettu oikeastaan minkään levittämiseen vaan lähinnä keskustelemiseen. Mutta ateismia saa takuulla esittää käypänä vaihtoehtona lestadiolaisuudelle, Silloinhan keskustellaan lestadiolaisuudesta.
"Sen kaltaiset ajatukset kirjoitetaan aiheensa mukaiselle palstalle."
Ja sinä tarkkasilmä suoritat sitten erottelun?
30.11.2012 17:58
"Mitä he sitten tarkkailevat. Ovat ne jo nykyisin tarkkailleet israillaisten käytöstä heitä kohtaa."
Juu, hyvä että tarkkaillaan. Vähenisi tuo kyykytys jota israelilaiset tekevät länsirantalaisille. En nyt puhu mitään Gazasta - vaikka kannattaa muistaa senkin lähtökohta, eli yli miljoonan arabin ajaminen vuosisataisilta asuinsijoiltaan, minä uskovaiset yhteen ääneen hyväksyvät.
Parasta jutussa on, että nyt Palestiina voi haastaa Israelin Haagin kansainväliseen tuomioistuimeen. Ei sillä, että Israel siitä pask'atkaan välittäisi. Aineistoa kyllä on, enemmän kuin tarpeeksi.
30.11.2012 06:56
109 / 132