Teutalle kysymys?

tiukkis vai ei?

Missä liikkeessä korostetaan että pitää varauksessa luottaa ruotsinlapin vanhimpiin (siis heikkoihin erehtyviin ihmisiin)?

Missä liikkeessä opetetaan että liike on ensisyntynyt Kristuksen seurakunta tällä etsikkoajalla? Ja muiden seurakuntien piirissä Kristuksen sana on mitätön.

Jos et mielellään enää kirjoittaisi niin ristiriitaisia viestejä kun vastauksessasi eslestalle. Ole sitä taikka tätä, mutta älä enää ja kaksilla rattailla rinnakkain, menee lopullisesti uskottavuus!

27

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta

Olen useasti kuullut meikä saanaajien näin sanovan , vai pitääkö
      alkaa kyseleen että tälläisiä on olemassa ( luottamus Lapin vanhimpiin )
      Minusta se on ihmis oppia jos mikä ?.

Mitä nihotat lue Vanhintenkirjaa , vaikkei siellä noin sanota , sinäkin voisit
      keskustella ihmisiks jos osaat , Raattamaa sanoo että Jälkeentulevat seu-
      rakunnat ,voivat verrata itseensä Siihen seurakuntaan Jonka Jeesus Kristus
      ensin perusti , ja jos kaikki on yhtä , silloin on serakunta samaa..

Mistähän tää veijari on saanut osoitteen ?
      Olisi erittäin suotavaa , että tustuisit viestiini kunnolla .
      Minkähän takia epäilet , luultavasti olen 6, v ja 5 kk aikana kirjoittanut ,
      niin monta viestiä että minun , mielipiteen jo täällä kaikki tuntee..
      Ei sinunkaan tule minuun uskoa , vaan Jeesuksen Kristukseen .
      minä vastaan omat mokani jos osaan , loput ei kuule tänne. .

• rauhaa siit huolimat

Vastasit nimimerkille "eslesta" täysin omaan ajatteluusi ja tosiasioihin verrattuna sopimattomasti!

Samaa mieltä kanssasi , minä myö en ole kuullut , koskaan että johonkin .
        ihmiseen pitäisi tukeutua , tai seurakuntaan , tai ristillisyyteen .

Älä siis puhu niuhottamisesta, vaan vastaa kysymykseeni oletko sinä tiukkis tiukkiksen seurassa? :-(

Kirjoitit: " ... minä myö en ole kuullut , koskaan että johonkin .
        ihmiseen pitäisi tukeutua , tai seurakuntaan , tai ristillisyyteen ..."

Jos sen ihan suoraan sanon, niin puhut täyttä p****aa tuossa.
        Sinä olet kuullut ja me kaikki muutkin jotka esikoislestadiolaisten seuroissa käymme, olemme kuulleet!!!

En pidä siitä, että sama ihminen on kahta vastakkaista mieltä samana päivänä.

Eri nimimerkki ei pelasta teutaa, siihen älä koskaan luota, kaikki teutan viestit erottaa meistä jokainen, - nimimerkistä riippumatta!

• nyt teu ruotuun sit
        rauhaa siit huolimat kirjoitti:

Vastasit nimimerkille "eslesta" täysin omaan ajatteluusi ja tosiasioihin verrattuna sopimattomasti!

Älä siis puhu niuhottamisesta, vaan vastaa kysymykseeni oletko sinä tiukkis tiukkiksen seurassa? :-(

Kirjoitit: " ... minä myö en ole kuullut , koskaan että johonkin .
        ihmiseen pitäisi tukeutua , tai seurakuntaan , tai ristillisyyteen ..."

Jos sen ihan suoraan sanon, niin puhut täyttä p****aa tuossa.
        Sinä olet kuullut ja me kaikki muutkin jotka esikoislestadiolaisten seuroissa käymme, olemme kuulleet!!!

En pidä siitä, että sama ihminen on kahta vastakkaista mieltä samana päivänä.

Eri nimimerkki ei pelasta teutaa, siihen älä koskaan luota, kaikki teutan viestit erottaa meistä jokainen, - nimimerkistä riippumatta!

Kerrataan nykyinen es.lest. opetus:

- Pitää luottaa varauksetta lapinvanhimpiin.
        - Lapin vanhimmat eivät erehdy.
        - Es.lest. on ainoa joukko jossa tullaan autuaiksi, (pikkulapset pois lukien).
        - Ihminen ei voi saada syntejään anteeksi muutoin kun es.lestadiolaisen henkilön suullisen todistuksen kautta.

Neljä esimerkkiä. Hyvin vaarallista ihmisoppia siis!

• teu.
        nyt teu ruotuun sit kirjoitti:

- Ihminen ei voi saada syntejään anteeksi muutoin kun es.lestadiolaisen henkilön suullisen todistuksen kautta.

Kertoisko joku todella , että minä olen varauksetta sanonun luottavani lp vanhihinpiin
        Miksi sitten sodin vastaan , eikö täällä huomaa kukaan oikealaitaa,

Kyllä lapin vanhin , näissä uusissa /nyky nuorissa jotka on sitä ikäluokkaa kuin
        minde ja pärsteri ja nuorenpia , Sanon kuin EH hehin ei voi luottaa ..Toiseksi .

Es lesta , voi olla ainoa kuten sanot , joka tulee autuaaksi , mutta vain sinun mielestäsi , minusta se on torkeä valhe Kristusta kohtaan . Hännän sanoi : että
        Jos sinä uskot minut (Jeesuksen ) Jumalan Pojaksi , sinä pelastut , sinä saat
        silloin olla mitä tahansa kuntaa , Koska Hän pelestaa , ei Es /Lesta ole tietääkseni
        koskaan ketaan pelastanut , ilman Kristusta jolloin Hänen sanansa pätee ..

Ihminen voi saada Synnit anteeksi , vain Jeesuksen Kristuksen kautta !
        Jeesus Kristus on Vapahtajamme , Hänen kauttaan saadaan JA ON JO SAATU
        SYNNIT ANTEEKSI , JOS SITÄ EI USKOTA EI TEISTÄKÄÄN KUKAAN TULE AUTUAAKSI USKOTTEKO ..Ei missään kohtaa Raamatussa sanota LLL:n
        eikä sitä että Lestaadiolaisen kautta pelkästään autuus saadaan . Sillä
        kai te jokainen olette lukeneet että syntisen on pikkusen helpompi lähteä
        anteeksi anomaan jos hänettä on uskova tuttu . Mutta synnit anteesi antaa
        Jeesus Kristus.. Hän joka ei ole tehty kävely kepiksi, tai koetettu laittaa yhdistyk-
        sen kassakaappiin , .

Kun Jeesus oli herätetty kuolleista 1. pääsiäispävänä Hän ilmestyi yläsaliin
        hyöhään kuinka ? . Raumankiele sanottiin , niinko tuoksaus , kuinka luulette
        että tälläinen pysyisi jossakin kaapissa , tai Pyhä Henki , ei voi olettaa että
        heitä sidotaan missään . Jeesus on Jumalan Poika . Eikö Raamattu selitä
        tarpeeksi siitä , millainen on Jumalan olemus ? Ja kaiken kaikkiaan myös.
        Luther: selittää tämän olemuksen ,,myös Pojan olemuksen ,,nyt kysyn mitä
        te kysyitte , voisitteko tehdä kysymyksiä uudelleen , ajatuksella ,, jos voitte
        tehkääpä se ja huomioikaa aikaisemmin sanomani , ilman nilviäisiä..

• 2+4#
        teu. kirjoitti:

Kertoisko joku todella , että minä olen varauksetta sanonun luottavani lp vanhihinpiin
        Miksi sitten sodin vastaan , eikö täällä huomaa kukaan oikealaitaa,

Kyllä lapin vanhin , näissä uusissa /nyky nuorissa jotka on sitä ikäluokkaa kuin
        minde ja pärsteri ja nuorenpia , Sanon kuin EH hehin ei voi luottaa ..Toiseksi .

Es lesta , voi olla ainoa kuten sanot , joka tulee autuaaksi , mutta vain sinun mielestäsi , minusta se on torkeä valhe Kristusta kohtaan . Hännän sanoi : että
        Jos sinä uskot minut (Jeesuksen ) Jumalan Pojaksi , sinä pelastut , sinä saat
        silloin olla mitä tahansa kuntaa , Koska Hän pelestaa , ei Es /Lesta ole tietääkseni
        koskaan ketaan pelastanut , ilman Kristusta jolloin Hänen sanansa pätee ..

Ihminen voi saada Synnit anteeksi , vain Jeesuksen Kristuksen kautta !
        Jeesus Kristus on Vapahtajamme , Hänen kauttaan saadaan JA ON JO SAATU
        SYNNIT ANTEEKSI , JOS SITÄ EI USKOTA EI TEISTÄKÄÄN KUKAAN TULE AUTUAAKSI USKOTTEKO ..Ei missään kohtaa Raamatussa sanota LLL:n
        eikä sitä että Lestaadiolaisen kautta pelkästään autuus saadaan . Sillä
        kai te jokainen olette lukeneet että syntisen on pikkusen helpompi lähteä
        anteeksi anomaan jos hänettä on uskova tuttu . Mutta synnit anteesi antaa
        Jeesus Kristus.. Hän joka ei ole tehty kävely kepiksi, tai koetettu laittaa yhdistyk-
        sen kassakaappiin , .

Kun Jeesus oli herätetty kuolleista 1. pääsiäispävänä Hän ilmestyi yläsaliin
        hyöhään kuinka ? . Raumankiele sanottiin , niinko tuoksaus , kuinka luulette
        että tälläinen pysyisi jossakin kaapissa , tai Pyhä Henki , ei voi olettaa että
        heitä sidotaan missään . Jeesus on Jumalan Poika . Eikö Raamattu selitä
        tarpeeksi siitä , millainen on Jumalan olemus ? Ja kaiken kaikkiaan myös.
        Luther: selittää tämän olemuksen ,,myös Pojan olemuksen ,,nyt kysyn mitä
        te kysyitte , voisitteko tehdä kysymyksiä uudelleen , ajatuksella ,, jos voitte
        tehkääpä se ja huomioikaa aikaisemmin sanomani , ilman nilviäisiä..

Teuta, voit olla rauhassa. Kukaan sinut tunteva ei voi sanoa sinun hyväksyvän ihmisoppia.

• Asiassa pysyen
        2+4# kirjoitti:

Teuta, voit olla rauhassa. Kukaan sinut tunteva ei voi sanoa sinun hyväksyvän ihmisoppia.

Pysytään nyt asiassa. Meillä oli puhe teun (Matti) vastauksesta eslesta nimimerkille.

Tässä hänen vastauksessaan on ristiriita, hän ei hyväksy ihmisoppia mutta sopivassa seurassa hän, vastoin kaikkia periaatteitaan, muuttuu yht'äkkiä varauksettomaksi perinne- es.lestaksi.

Nimimerkin "eslesta":n periaatteet ja usko ei ole likimainkaan samalainen kun teutalla, kyllä minäkin sen tiedän.

Mistä siis johtuu kaksilla rattailla ajaminen? Olen nähnyt sellaisiakin viestiketjuja, jossa hän eri nimimerkeillä esiintyen värkkää peräkanaa viestejä joissa hän riitelee itse itsensä kanssa. No ... se on uniikki kyky sekin, en sillä sano. Saan kai ihmetellä kuitenkin?

• teu.
        nyt teu ruotuun sit kirjoitti:

Otsikko, mainitsi kysymyksen , täällä on tähän mennessä jo ollut 8 kysymystä .
        Koska opitte laittamaan otsikon siten että se kertoisi totuuden .vai ette välitä .
        minä olen myös syntynyt satakunnassa , kuten Lalli tavallaan ymmärrätte sen
        heiton tässä kohtaa , muistattehan että lalli syntyi samoilla seutuvilla yläneeltä
        oli 25km säkylään ja sieltä n.20 km köyliöön ..

Kun serasin sukututkimusta on Äitini isä tai hänen isä syntynyt yläneellä , ja siitä
        muutama sukupolvi tääkse niitä on haudattu Yläneen kirkoon useita,esi isiä .
        ELOSSA olevista Vanhin tieto oli 1550 on Yrjö poika Lauri vihitty n. 35 vuotiaana , joten helposti menee 1400 luvun puolelle kun tuo yrjö on syntynyt . toisen lainen
        tietous 1830 5.12 oli Vihitty torpparin tytär , ja lampuoti , pappi oli kirjoittanut pa-
        pin kijaan "Morsiammella oli Morsiuspuku . Päivä on huonenna , ja vuosia 183 siitä
        eipä silti ei ollut pieni torppakaan , kun viljeltyä peltoa oli toistasataa hehtaaria .

• exhellari86
        teu. kirjoitti:

Koska opitte laittamaan otsikon siten että se kertoisi totuuden .vai ette välitä .
        heiton tässä kohtaa , muistattehan että lalli syntyi samoilla seutuvilla yläneeltä

Kun serasin sukututkimusta on Äitini isä tai hänen isä syntynyt yläneellä , ja siitä
        ELOSSA olevista Vanhin tieto oli 1550 on Yrjö poika Lauri vihitty n. 35 vuotiaana , joten helposti menee 1400 luvun puolelle kun tuo yrjö on syntynyt . toisen lainen
        tietous 1830 5.12 oli Vihitty torpparin tytär , ja lampuoti , pappi oli kirjoittanut pa-
        pin kijaan "Morsiammella oli Morsiuspuku . Päivä on huonenna , ja vuosia 183 siitä
        eipä silti ei ollut pieni torppakaan , kun viljeltyä peltoa oli toistasataa hehtaaria .

"ELOSSA olevista Vanhin tieto oli 1550 on Yrjö poika Lauri vihitty n. 35 vuotiaana , joten helposti menee 1400 luvun puolelle kun tuo yrjö on syntynyt . toisen lainen"

Hiukkasen käy kateeksi sukusi pitkäikäisyys.

Jos ELOSSA OLEVISTA - kuten sanot - vanhin tieto on vuodelta 1550, aletaan kohta jo lähetyä vanhatestamentillisia ikävuosia. Varmaan joku lehti tekisi mielellään jutun kun niitä tehdään jo satavuotiaistakin.

• Miksi oi miksi
        teu. kirjoitti:

Vain yksi kysymys on ollut ja se kuuluu, ...

... miksi sanot nimimerkillä Matti olevasi samaa mieltä nimimerkki eslestan kanssa siitä, että esikoislestadiolaisuudessa julisteaan evankeliumi puhtaana ilman (aiemmin yksilöityjä) ihmisoppeja?

• teu.
        exhellari86 kirjoitti:

"ELOSSA olevista Vanhin tieto oli 1550 on Yrjö poika Lauri vihitty n. 35 vuotiaana , joten helposti menee 1400 luvun puolelle kun tuo yrjö on syntynyt . toisen lainen"

Hiukkasen käy kateeksi sukusi pitkäikäisyys.

Jos ELOSSA OLEVISTA - kuten sanot - vanhin tieto on vuodelta 1550, aletaan kohta jo lähetyä vanhatestamentillisia ikävuosia. Varmaan joku lehti tekisi mielellään jutun kun niitä tehdään jo satavuotiaistakin.

Anteeks hellari , en tarkoittanut tuollaista eloa , tarkoitin että niitä joita ei ollut
        haudattu kiekon lattian alle , kyllä sinä kin sen ymmärsit , siinä nyt tuli ajatus
        kupla , mitä sinä muuta snoisit , vai tuossako kaikki .

• teu.
        Asiassa pysyen kirjoitti:

Pysytään nyt asiassa. Meillä oli puhe teun (Matti) vastauksesta eslesta nimimerkille.

Tässä hänen vastauksessaan on ristiriita, hän ei hyväksy ihmisoppia mutta sopivassa seurassa hän, vastoin kaikkia periaatteitaan, muuttuu yht'äkkiä varauksettomaksi perinne- es.lestaksi.

Nimimerkin "eslesta":n periaatteet ja usko ei ole likimainkaan samalainen kun teutalla, kyllä minäkin sen tiedän.

Mistä siis johtuu kaksilla rattailla ajaminen? Olen nähnyt sellaisiakin viestiketjuja, jossa hän eri nimimerkeillä esiintyen värkkää peräkanaa viestejä joissa hän riitelee itse itsensä kanssa. No ... se on uniikki kyky sekin, en sillä sano. Saan kai ihmetellä kuitenkin?

Saat ,saat ihmetellä , paras olisi kuitenkin jättää siihen ,jos ei ymmärrä .
        Niin silloin kysytään , jos minä riitelen itseni kanssa luuletko että juuri
        silloin olen vahva ,. Paavali sanoo ; Kun minä olen heikko , silloin minä
        olen vahva, Ymmärsitkö . jos niin hyvä ,jos et en voi auttaa.

• teu.
        Miksi oi miksi kirjoitti:

Vain yksi kysymys on ollut ja se kuuluu, ...

... miksi sanot nimimerkillä Matti olevasi samaa mieltä nimimerkki eslestan kanssa siitä, että esikoislestadiolaisuudessa julisteaan evankeliumi puhtaana ilman (aiemmin yksilöityjä) ihmisoppeja?

Haeppa se viesti , oletko lukenut jonkun eslst. jutun johon otin kantaa .
        Se tarkoittaa sitä vanhaa sefua , ei saa sotkea asioita , tähän asiaan
        en tee korjauksia , enkä muutoksia , jos sittä on puhe , se on puhuttu .

Silloin n.2 vuotta sitten on tullut lunta tupaan liikaakin hyvästi .

• kyl näin on!
        teu. kirjoitti:

Haeppa se viesti , oletko lukenut jonkun eslst. jutun johon otin kantaa .
        Se tarkoittaa sitä vanhaa sefua , ei saa sotkea asioita , tähän asiaan
        en tee korjauksia , enkä muutoksia , jos sittä on puhe , se on puhuttu .

Silloin n.2 vuotta sitten on tullut lunta tupaan liikaakin hyvästi .

Olen kolmeen kertaan sen vastauksesi (osan) eslestalle kopioinut, Pannaan neljäs kerta vielä . SE oli kirjoitettu nimimerkillä Matti. Kun ei avaudu niin ei. Nimimerkki eslesta ei ole sefu ikinä ollutkaan.

Kopio:

eslest, talle.

• teu.
        kyl näin on! kirjoitti:

Olen kolmeen kertaan sen vastauksesi (osan) eslestalle kopioinut, Pannaan neljäs kerta vielä . SE oli kirjoitettu nimimerkillä Matti. Kun ei avaudu niin ei. Nimimerkki eslesta ei ole sefu ikinä ollutkaan.

Kopio:

eslest, talle.

Kun revit jostakin ketjusta otteen , minä voin väittää että
        sinun väitteesi on huu haata , jollei tuosta ymmärrä mitä se tarkoitti
        anna sitten olla . ei siitä kummene , ihminen tuossa oli OM: sen
        seurakunta , esimerkisi (leeviläinen ) ja mitä tulee ristillisyys se
        on niille jotka ei osaa sano Kristillisyys (Kristus).
        Tuo seurakunta nimi oli huono , varmaan olen siinä tarkoittanut
        sitä seeakuntaa jossa omahyväisiä ,omavanhurskaita ,sekä
        niin Vanhoille on sanottu , että taivaan valtakunnan avaimet
        ovat annetut saarnaviralle erinomattain . Mutta jos saarnamies ei
        ole saanut Pyhää Henkeä , niin hänellä eivät ole muut kuin Kirkon
        avaimet , eikä hän niillä pääse itsekkään taivaaseen . Mutta ne saarnamiehet,
        jotka oven kautta on tulleet seurakuntaan ja ovat Pyhän Henken saaneet.
        Niillä ovat taivaan avaimet , ja ne seurakunnankanssa yhdistettyinä avaavat
        ja sulkevat. ..

• teu. kirjoitti:

Anteeks hellari , en tarkoittanut tuollaista eloa , tarkoitin että niitä joita ei ollut
        haudattu kiekon lattian alle , kyllä sinä kin sen ymmärsit , siinä nyt tuli ajatus
        kupla , mitä sinä muuta snoisit , vai tuossako kaikki .

"vai tuossako kaikki"

No ei ihan. Kiekon lattia, onko se jäähalli vai? Paikka missä pelataan kiekkoa?

• Tämä tästä
        teu. kirjoitti:

Kun revit jostakin ketjusta otteen , minä voin väittää että
        sinun väitteesi on huu haata , jollei tuosta ymmärrä mitä se tarkoitti
        anna sitten olla . ei siitä kummene , ihminen tuossa oli OM: sen
        seurakunta , esimerkisi (leeviläinen ) ja mitä tulee ristillisyys se
        on niille jotka ei osaa sano Kristillisyys (Kristus).
        Tuo seurakunta nimi oli huono , varmaan olen siinä tarkoittanut
        sitä seeakuntaa jossa omahyväisiä ,omavanhurskaita ,sekä
        niin Vanhoille on sanottu , että taivaan valtakunnan avaimet
        ovat annetut saarnaviralle erinomattain . Mutta jos saarnamies ei
        ole saanut Pyhää Henkeä , niin hänellä eivät ole muut kuin Kirkon
        avaimet , eikä hän niillä pääse itsekkään taivaaseen . Mutta ne saarnamiehet,
        jotka oven kautta on tulleet seurakuntaan ja ovat Pyhän Henken saaneet.
        Niillä ovat taivaan avaimet , ja ne seurakunnankanssa yhdistettyinä avaavat
        ja sulkevat. ..

Ei ole huuhaata. Jos on niin se on sitten sinun värkkäämääsi huuhaata.

Onhan se kaikkien tiedossa, että regressoidut yht'äkkiä perinnelestaksi,
        ei tämä mikään salaisuus ole. Regressio tarkoittaa taantumista menneeseen
        elämään, kuten esimerkiksi takaisin lapsuuteen ja nuoruuteen.

En sillä sano se on osa persoonallisuuttasi, mutta ihmettelen sitä ja siihen ihmettelyyn minulla on myös oikeus.

Onhan se tavatonta, että sama henkilö voi tehdä kymmeniä viestejä käsittävän viestiketjun jossa keskustelee itsensä kanssa eri nimimerkkejä käyttäen. Ja mikä on kaikista erikoisinta, saman henkilön eri persoonat kinaavatkin keskenään. Yleensä ihminen on yksi persoona ja aina samaa mieltä samoista asioista.

• teu.
        Tämä tästä kirjoitti:

Ei ole huuhaata. Jos on niin se on sitten sinun värkkäämääsi huuhaata.

Onhan se kaikkien tiedossa, että regressoidut yht'äkkiä perinnelestaksi,
        ei tämä mikään salaisuus ole. Regressio tarkoittaa taantumista menneeseen
        elämään, kuten esimerkiksi takaisin lapsuuteen ja nuoruuteen.

En sillä sano se on osa persoonallisuuttasi, mutta ihmettelen sitä ja siihen ihmettelyyn minulla on myös oikeus.

Onhan se tavatonta, että sama henkilö voi tehdä kymmeniä viestejä käsittävän viestiketjun jossa keskustelee itsensä kanssa eri nimimerkkejä käyttäen. Ja mikä on kaikista erikoisinta, saman henkilön eri persoonat kinaavatkin keskenään. Yleensä ihminen on yksi persoona ja aina samaa mieltä samoista asioista.

Onko se sinulle henkija elämä , etkai sinä kin ole tietynlainen .
        jos ei nyt suoraan sanoen tavatonta ,niin aika lailla nyhjäävä vaikutus
        eikö han olisi paree heittää hohtimet kaivoon ,ennenkuin suutut .

• Tästä jatketaan
        teu. kirjoitti:

Onko se sinulle henkija elämä , etkai sinä kin ole tietynlainen .
        jos ei nyt suoraan sanoen tavatonta ,niin aika lailla nyhjäävä vaikutus
        eikö han olisi paree heittää hohtimet kaivoon ,ennenkuin suutut .

Kyllä kyllä. Jokainen olemme omanlaisiamme. Eikä kukaan meistä ole arvostelun yläpuolella. Asiasta saa aina arvostella minua ja muita. Lapinmiehet tosin uskovat olevansa, kaiken arvostelun yläpuolella, mutta he ovat pahasti erehtyneet.

Tuo vastaus eslestalle sisälsi puolet täyttä asiaa. Vain se alkuosa oli pielessä. Loppuosa olikin oikein. Armo ei ole kaupatavaraa, se on Jumalan rakkaudenlahja meille syntisille.

• 15+2#
        Tästä jatketaan kirjoitti:

Kyllä kyllä. Jokainen olemme omanlaisiamme. Eikä kukaan meistä ole arvostelun yläpuolella. Asiasta saa aina arvostella minua ja muita. Lapinmiehet tosin uskovat olevansa, kaiken arvostelun yläpuolella, mutta he ovat pahasti erehtyneet.

Tuo vastaus eslestalle sisälsi puolet täyttä asiaa. Vain se alkuosa oli pielessä. Loppuosa olikin oikein. Armo ei ole kaupatavaraa, se on Jumalan rakkaudenlahja meille syntisille.

Ymmärsin sen kohdan niin, että Teu halusi kiinittää myös eslestan huomion, mutta vastaus oli nimimerkille Jeesus on tie. Kyllä minä Teun tunne sen verran hyvin, ettei hän käännä kelkkaa tuolla tavalla. Eiköhän tämä ole tässä.

• ^^muuttolintu^^
        exhellari86 kirjoitti:

"vai tuossako kaikki"

No ei ihan. Kiekon lattia, onko se jäähalli vai? Paikka missä pelataan kiekkoa?

exhellari

-))))

• teu.
        15+2# kirjoitti:

Ymmärsin sen kohdan niin, että Teu halusi kiinittää myös eslestan huomion, mutta vastaus oli nimimerkille Jeesus on tie. Kyllä minä Teun tunne sen verran hyvin, ettei hän käännä kelkkaa tuolla tavalla. Eiköhän tämä ole tässä.

Paljonkaan paremmin ei voi tuntea , sen minä myönnän niin se oli .
        "15 2#" oli oikesaa , kuten ennenkin .

se mitä tulee noihin kirjoituksiin , missä olen useamman kohdan kirjoittanut
        jostakin tai omaa teksti , Siinä on kyllä oma sanomansa ja sen ymmärtäisi
        jos ei liikaa paneudu kaavoihin , kuin eräs ,joka ei tule peräs. Mutta
        haluaa olla kuitenkin se joka määräisi tahdin ja vauhdin ..

Ne kaavat on niitä kirjoittamattomia sääntöjä , pitkin viestejä ja palstaa.
        Toiseksi , Mitään ei voi ymmärtää ellei pysty ajautuman viestittäjän
        ajatus maailmaan ,., kolmanneksi jos ei lue ei myös voi tutustua viestittäjään
        sanon tämän koska totuus voi olla toisenlainen , kun täällä joku antaa
        ymmärtää ..

Vielä tuosta suunnan määrämisestä , se on aina täällä ihmisten laitettava
        omaan arvoonsa , koska ns. vanhimmat myös tekevät suunta määrityksiä
        siksi olen ollut karheena monesti (lue tuo ns.nuorisoseura) Vanhimmat on
        jo taivaassa valittu , niihin ei enää lisäyksiä ruotsalaisista tarvita ,,siellä
        on 24, Vanhinta jotka on määritetty Toiselviisii . 12. on Israelin sukukuntien
        miehistä , yhden tiedän Benjaminin suvusta (Paavali) ja muut muista suvuista
        ja ne toiset 12. on muista lampaista . Ymmärrätkö/tekö. .

Jumala / Jeesus ,, Jeesus sanoi: Minun Isälläni on myös muita lampita, jotka
        ei ole tästä maasta , (Israelista ) Joita kaikkia ei Hänkään vielä tunne. Miksi?
        Siksi että Hän oli ihmistahdon alla, Koska Hänet oli Inkarnoitu , mutta kun Hän
        nousi kuolleista oli Hänellä eri tieto, Jumalan antama Ja kun Hän nousi 40 pv.
        jälkeen taivaaseen , Raamatun mukaan nousi tosijumalana .

Vallat oli annettu jo Mat.28.16-18 ...Matteus oli tullimies ja kirjoitti muistiinpanoilla
        siksi oli/on . Hänen kirjoituksen niin tarkat, se selviää vain lukemalla ei muuten..
        joten kirjoituksia joita vähätellään , ei muutkaan lue niin mielellään , siksi elkää
        menko asioiden edelle , jonkun kieliopillisen virheen takia niikuin eräs ..
        No joko olen teitä morkannut tarpeeksi . Pyydän anteeksi Ymmärtäjiltä ..

• Jeesus elää
        teu. kirjoitti:

Paljonkaan paremmin ei voi tuntea , sen minä myönnän niin se oli .
        "15 2#" oli oikesaa , kuten ennenkin .

se mitä tulee noihin kirjoituksiin , missä olen useamman kohdan kirjoittanut
        jostakin tai omaa teksti , Siinä on kyllä oma sanomansa ja sen ymmärtäisi
        jos ei liikaa paneudu kaavoihin , kuin eräs ,joka ei tule peräs. Mutta
        haluaa olla kuitenkin se joka määräisi tahdin ja vauhdin ..

Ne kaavat on niitä kirjoittamattomia sääntöjä , pitkin viestejä ja palstaa.
        Toiseksi , Mitään ei voi ymmärtää ellei pysty ajautuman viestittäjän
        ajatus maailmaan ,., kolmanneksi jos ei lue ei myös voi tutustua viestittäjään
        sanon tämän koska totuus voi olla toisenlainen , kun täällä joku antaa
        ymmärtää ..

Vielä tuosta suunnan määrämisestä , se on aina täällä ihmisten laitettava
        omaan arvoonsa , koska ns. vanhimmat myös tekevät suunta määrityksiä
        siksi olen ollut karheena monesti (lue tuo ns.nuorisoseura) Vanhimmat on
        jo taivaassa valittu , niihin ei enää lisäyksiä ruotsalaisista tarvita ,,siellä
        on 24, Vanhinta jotka on määritetty Toiselviisii . 12. on Israelin sukukuntien
        miehistä , yhden tiedän Benjaminin suvusta (Paavali) ja muut muista suvuista
        ja ne toiset 12. on muista lampaista . Ymmärrätkö/tekö. .

Jumala / Jeesus ,, Jeesus sanoi: Minun Isälläni on myös muita lampita, jotka
        ei ole tästä maasta , (Israelista ) Joita kaikkia ei Hänkään vielä tunne. Miksi?
        Siksi että Hän oli ihmistahdon alla, Koska Hänet oli Inkarnoitu , mutta kun Hän
        nousi kuolleista oli Hänellä eri tieto, Jumalan antama Ja kun Hän nousi 40 pv.
        jälkeen taivaaseen , Raamatun mukaan nousi tosijumalana .

Vallat oli annettu jo Mat.28.16-18 ...Matteus oli tullimies ja kirjoitti muistiinpanoilla
        siksi oli/on . Hänen kirjoituksen niin tarkat, se selviää vain lukemalla ei muuten..
        joten kirjoituksia joita vähätellään , ei muutkaan lue niin mielellään , siksi elkää
        menko asioiden edelle , jonkun kieliopillisen virheen takia niikuin eräs ..
        No joko olen teitä morkannut tarpeeksi . Pyydän anteeksi Ymmärtäjiltä ..

Tärkeintä on että Jumala- suhde on henkilökohtainen, elikkä Jeesus asuu elävänä sinun/minun sydämissämme.

• ei millään pahalla
        15+2# kirjoitti:

Vastaus nimimerkille 15 2# vistiin 5.12.2012 00:08

Puolet eli loppuosa teun vististä olikin täyttä asiaa, kiinnitin huomion siihen, että viestin alkuosa sisälsi äärimmäisen ristiriitaisen kaksoisviestin. Alkuosassa hän vakuutteli olevansa yhtä mieltä eslestan kanssa, vaikka teu ei todellakaan ole eslestamn kanssa samoilla linjoilla, kuten tiedämme. Juuri ne ongelmat ON esikoislestadiolaisuudessa aivan häiritsevässä määrin jotka viestin alkuosassa kiellettiin.

Kysymys on siitä että kiinnittäisi huomiotaan mainitsemaani seikkaan, kirjoittaessaan viestejä.

Ajan kanssa ja Word:ia hyväkseen käyttämällä hän saisi aikaan ymmärrettävämpää tekstiä. Uskon että ymmärretyksi tuleminen on hänelle itselleenkin merkittävä asia, samoin kun meille lukijoillekin.

• l,kbt
        Jeesus elää kirjoitti:

Tärkeintä on että Jumala- suhde on henkilökohtainen, elikkä Jeesus asuu elävänä sinun/minun sydämissämme.

omavanhurskaus ei pelasta!!!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
        Jeesus on tie
        1.7.2011 20:09
        Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
        Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
        Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
        Jumalalta!

• teu..

Olen aivan tarkaan samaa mieltä , tuosta "n,mkj.,f "nimimerkistä
      hänellä ei riitä ymmärrys näihin asioihin , joten eikai me hirveen
      pahasti tehdä , vaikka häntä kumutamme tuon tuostakin .

kyllä me voimme puhua kauniistikin , mutta kun hän on 5,5 vuotta
      meitä kironnut en näe siihen , siis kauniisti puhumiseen mitään
      järkevää syytä. Johan Jeesus sanoi : että kun olet kerran tai kadesti
      huomauttanut , et ole enään velvollinen edes huomauttamaan . .

• TEU.

Tuossa ylempänä oli kohta ,Joh.14:12. On ymmärrettävä kun se on kirjoitettu.
        mutta Joh.14:13-14. on selitetty . Jeesus kehoittaa Rukoilemaan Jumalaa ,
        Hänen nimessään , ( Joh. 16:23-24.). Tässä olevien sanojen mukaan me saamme
        Rukoilla myös JEESUSTA HÄNEN OMASSA NIMESSÄÄN . Hän on näet " Tosi
        JUmala " , yhtä Isän kanssa ,(1 Joh. 5:20. : Joh. 10:30.

Rukouksen edellytykset , ks. Jes.1:15-18. ; 59:1-2. ;Ps. 66.18:Room. 8:26-27.
        14:15,21. Rakkaus Jeesukseen /Jumalaan , Ja Hänen käskyjensä noudattaminen
        ks. Joh.8:31-32. ; 1 Joh. 5:3. JOH: 14:21. Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää ,
        hän on se , joka minua rakastaa , mutta joka minua Rakastaa, häntä Minun Isäni
        Rakastaa , ja Minä Rakastan häntä ja ilmoitan itesi Hänellä . sel. Se ,missä määrin uskova Rakastaa Jeeusta ja elää Hänen armonsa varassa , näkyy siitä, missä määrin hän kokosydämisesti ,NOUDATTAA HÄNEN OPETUKSIAAN JA KÄSKYJÄÄN
        KS. jOH. 134:14. ; 1 jOH, 2:4-5,;5:3. .

• Jeesus on Herra
        TEU. kirjoitti:

Tuossa ylempänä oli kohta ,Joh.14:12. On ymmärrettävä kun se on kirjoitettu.
        mutta Joh.14:13-14. on selitetty . Jeesus kehoittaa Rukoilemaan Jumalaa ,
        Hänen nimessään , ( Joh. 16:23-24.). Tässä olevien sanojen mukaan me saamme
        Rukoilla myös JEESUSTA HÄNEN OMASSA NIMESSÄÄN . Hän on näet " Tosi
        JUmala " , yhtä Isän kanssa ,(1 Joh. 5:20. : Joh. 10:30.

Rukouksen edellytykset , ks. Jes.1:15-18. ; 59:1-2. ;Ps. 66.18:Room. 8:26-27.
        14:15,21. Rakkaus Jeesukseen /Jumalaan , Ja Hänen käskyjensä noudattaminen
        ks. Joh.8:31-32. ; 1 Joh. 5:3. JOH: 14:21. Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää ,
        hän on se , joka minua rakastaa , mutta joka minua Rakastaa, häntä Minun Isäni
        Rakastaa , ja Minä Rakastan häntä ja ilmoitan itesi Hänellä . sel. Se ,missä määrin uskova Rakastaa Jeeusta ja elää Hänen armonsa varassa , näkyy siitä, missä määrin hän kokosydämisesti ,NOUDATTAA HÄNEN OPETUKSIAAN JA KÄSKYJÄÄN
        KS. jOH. 134:14. ; 1 jOH, 2:4-5,;5:3. .

Jehovantodistajat (areiolaiset) kieltävät Jeesuksen olevan Kristuksen, Jumalan pojan.
        Näin tehdessään he sulkevat itsensä ulkopuolelle palastuksen.

Joh. 5:25-32 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.

Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.

Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin,
        - ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen,
        - mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä.
        On toinen, joka todistaa minusta, ja minä tiedän, että se todistus,
        jonka hän minusta todistaa, on pätevä.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      39
      2701
    2. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      53
      2507
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      49
      2212
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      334
      1923
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      135
      1655
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1515
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1338
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1197
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      42
      1106
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1076
    Aihe