Vapaa kuvaus

Aloituksia

52

Kommenttia

2626

1. "Homoseksuaalisuudella on siis enemmän totuusarvoa. Tästä olenkin kirjoittanut: Homous on korkein totuus. Siinä ihminen on eniten oma itsensä. Kuuluu homouden hyveisiin."

Oletko oikeasti tuota mieltä? Minusta sen enempää homoudessa kuin heteroseksuaalisuudessakaan ei sinällään ole mitään erityistä totuus- tai valhearvoa. Tai sitten en vain ymmärtänyt väitettäsi.

”Ehkä jossain suhteessa vaivattomampia”

"Ihminen haluaa päästä mahdollisimman vähällä. Se on perimmäistä ihmisyyttä parhaimmillaan." Miksi ihmeessä maksimoida vainvannäkö pelkästään sen itsensä takia? Haluatko kävella Helsingistä Porvooseen vain siksi että se on vaivalloisempaa kuin autolla, junalla tai bussilla liikkuminen?

"Homosuhteet ovat mahdollisuus toteuttaa enemmän itseä."

Joillekin ehkä. Minulle ei koska parisuhde jossa elän riittää vallan mainiosti. Sovellatko vastaavaa myös heteroihin (vrt. "Heterosuhteet ovat mahdollisuus toteuttaa enemmän itseä.") vai koskeeko väitteesi pelkästään homoja?

"Minä olen täydellisen itsekäs ja rakkaudeton, minkälaisessa suhteessa arvioisit minulle menestystä?"

Heikonlaiset, ellet sitten ole psykopaatti. Toivottavasti et. Mutta oman tilansa tunteminen on ensi askel eheyteen.

"Totuus on, että itsekkyyteni ja rakkaudettomuuteni tulee esiin ihmisiä kohdatessa, jotta pääsisin vähällä, minun kannattaa eristäytyä. Kyse oli siis vain minusta. Sinulla menee huomattavasti paremmin."

Kertomasi perusteella näyttää sille, että asiani ovat todella hyvin sinuun verrattuna.

"Kyse oli siitä, että välttelet tuskaa ja vaivaa, haluat päästä mahdollisimman vähällä."

En hae tuskaa ja vaivaa sen itsensä takia koska en ole masokisti. Sillä täytyy olla joku tarkoitus - sillä pitäisi saavuttaa jotakin. Toisinaan tuska ja vaiva saattaa olla pienikin hinta päämäärään nähden.

"Niinhän sinä annoit ymmärtää: ”Miksi valita osa, jossa tyydyttävän parisuhteen löytäminen on paljon vaikeampaa ja usein tuskaisempaa?”"

Näyttää sille, että unohdit kontekstin. Rautalankaa: Jos OLISIN voinut valita suuntaukseni, miksi valita osa, jossa tyydyttävän parisuhteen löytäminen on paljon vaikeampaa ja usein tuskaisempaa? Jokohan selvisi vai löytyisikö vielä joku porsaanreikä, jonka avulla voit vielä ymmärtää väärin mitä yritän sanoa?
  2. "Minä olen valinnut olla kristitty. Olen myös varautunut ottamaan vastaan pilkkaa, väheksymistä ja vainoa. Entisenä ”kristittynä” tiedät varmasti mistä on kysymys."

Tiedän kyllä. Vaikka irtaannuin niistä piireistä melko nuorena, olen saanut maistaa sitäkin puolta. Peini ero on siinä, että ihminen voi valita, ollako kristitty vai ei, mutta homoseksuaalisuutta ei valita.

"Voi olla, että saman sukupuolisten suhteet ovat vaivattomampia, mutta miksi niin pitäisi ylipäätään olla?"

Ehkä jossain suhteessa vaivattomampia, mutta on niissä omat mutkansa, vaikeutensa ja kriisinsä, kuten muissakin parisuhteissa. Kysehän on vaikeasti ennakoitaqvasta muuttujasta nimeltään ihminen.

"Ihminen on sangen itsekäs ja rikkinäinen olento, joten mitään helppoa suhdetta tuskin on luvassa edes homoille."

Helppoa tuskin luvassa. Ja toiset ovat rikkinäisempiä ja itsekkäämpiä kuin jotkut muut. Jakolinja tuskin menee sukupuolisen suuntautumisen mukaan.

"Noin on, jos tarkoitus on aikaan saada sinulle mahdollisimman hyvä olo. Sanoisin, että pyrit pääsemään mahdollisimman helpolla: vaivattomuutta ja hyvää oloa ja ennen kaikkea tuskatonta elämää…?"

Ei pelkästään mutta muun muassa. En mitenkään erityisesti pyri maksimoimaan tuskaa ja vaivaa. Jos Helsingin ja Tampereen väli on jotain 175 kilometriä, miksi mennä matka Kuopion kautta? Mutta niistä vaikeuksista: kun sellaisia vaikeuksia mitä elämä ihan luonnostaan tarjoaa on riittämiin, miksi tehdä tai hakea niitä tahallaan?

"Exhellarin mukaan hän halusi päästä helpommalla." (Kommenttisi eräästä muusta vastauksesta.) Ymmärsitkö niin, että VALITSIN homouden päästäkseni helpommalla? Jos, mistä sellaisen käsityksen sait? Oikeampaa olisi sanoa, että lopetin otseni pakottamiseen heteronormatiiviseen muottiin, koska OLEN homo.

Ymmärrätkö eron?
  3. "Mitä reittiä eläimet kulkivat matkan Turkista Antarktikselle, kuinka kauan matka kesti, ja mitä eläimet käyttivät ravinnokseen matkan aikana?"

Baramiini, baramiini tietysti. Sitten tapahtui se Jyrin superevoluutio. Millainen mahtoi olla pingviinibaramiini?