Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
miikanaahum
profiilit
miikanaahum
miikanaahum
Vapaa kuvaus
Aloituksia
268
Kommenttia
1466
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei tietenkään saa tuhota maapalloa 1. Moos.1:28 sanotaan seuraavaa Ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut jakaikki maan päällä liikkuvat eläimet. Eli käsketään tehdä alamaisiksi luomakunta, mutta ei tuhota sitä.
Mutta jos niin ohraisesti käy, että sattuu tuhoamaan maapallon, niin jos Jumala antaa
armon, että rupeaa katumaan kolttosiaan, niin silloin pyytää Jumalalta armoa, että
tuhosin maapallon ja ottaa Jeesuksen vastaan Vapahtajakseen ja tekee asiasta
parannuksen, ettei enää maapalloa tuhoa, vaan tekee Jumalan tahdon, niin silloin
pääsee taivaaseen.
Huomaa, että taivaaseen ei livahda, eikä ole livahtanut ketään, vaan tie sinne
käy katumuksen ja parannuksen ja Jeesuksen vastaanottamisen omaksi Vapahtajakseen kautta. Tuo on sama tie olisitten pieni tai suuri syntinen.
Ja uskovaiseksi ei ryhdytä, vaan siihen kutsutaan; eli otatko Jeesuksen vastaan
omaksi Vapahtajaksi vai et? Ja Jumala kutsuu niin, että hän antaa määrätyn
määrään ihmisen eläessä etsikkoaikoja, jolloin hän kutsuu ihmistä yhteyteensä.
06.12.2012 14:01
Onneksi sinun laittamasi tekstit voi laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!
Ja nimenomaan pelastuu, joka uskoo Jeesukseen Raamatun opettamalla tavalla, sekä tietenkin uskoo Raamattuun Jumalan Sanana.
Enkä kuulu mihinkään lahkoon, yritäpäs löytää minun nimeni jonkin seurakunnan
jäsenluettelosta!
05.12.2012 16:35
Ei minulla olekaan hätää, uskon Jeesukseen ja hänen sanaansa Raamattuun, eli
olen pelastettu.
Mutta minua surettaa ne miljoonat, jotka ovat omaksuneet evo-opin ja ovat matkalla
ikuiseen helvettiin. Että jos saisin tekstieni avulla pelastettua edes muutaman, niin
ne ovat tehtävänsä tehneet.
Usko Jeesukseen ja Raamattuun kokonaan on jotain aivan erikoista, ja saa olla
taivaan kansalainen jo täällä maanpäällä, vaikka tässä ajassa joutuu kärsimään
enemmän tai vähemmän uskovanakin.
Evo.oppi alkaa ei mistään ja päättyy ei mihinkään, mutta opaskirjamme Raamattu
näyttää, että mistä homma alkoi ja myös mihin se päättyy, eli milloin tämän
maailman aika on tullut täyteen. Silloin loppuu uskovilta kaikkinainen kärsiminen.
04.12.2012 23:59
Raamattu ei ole mikään satukirja, ei ainakaan uskoville, sillä se ohjaa arvoja ja
asenteita, eikä Raamatussa ole mitään mikä ei olisi totta.
Vain täydellisen tietämätön tai/ja Jumalan vihaaja voi pitää Raamattua satukirjana.
Mikä muu kirja alkaa niin majesteettisesti ja totuudellisesti kuin Raamattu, kun se sanoo: Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Suosittelen satukirjalle tutustumista Raamattuun. Mikään muu kirja ei ole niin tarkka ja puolueeton kuin Raamattu kun se esim. kuvaa Israelin muinaishistoriaa.
Jos aviopuolisot tekisivät niinkuin Raamattu ohjaa, eli ottaisivat Jumalan mukaan
perhe-elämään saataisiin avioeroja pudotettua ronskisti; mutta tavallinen ihminen
on niin ylpeä ja tietämätön, ettei halua avata vanhaa kirjaa Raamattua ja etsiä
sieltä elämänohjeet. Avioerot ovat kuin syöpä, joka nakertaa yhetiskunnan perustaa.
02.12.2012 23:55
Kyllä Raamattu ja Raamatunhistoria kestää tieteellisen tarkastelun, mutta sen pitää
olla REHELLISTÄ JA VAILLA VÄÄRIÄ ennakko-odotuksia.
Kyllähän jos ollaan tarkoitushakuisia saa Raamatun lyötyä ristille, mutta moinen on
vahingollista ja vie harjoittajansa helvettiin, mikäli eivät ajoissa kadu tekojaan ja tee
niistä parannusta.
Ainoa oikea kriittisyys Raamattua kohtaan on tekstikriittisyys, eli seuraa kysymys, että
miten tarkka ja alkutekstin mukainen on käyttämämme raamatunkäännös?
Mutta luonnollisesti itse Raamatun sisältöä ei saa kritisoida, sillä se on meille
annettu tietty Jumalan ilmoitus ja hänen Henkensä innoittamana kirjoitettu.
02.12.2012 17:48
Oli tarkoitushakuinen teksti, siinä ei osoitettu lainkaan, mitä myönteistä ympärileikkauksesta seuraa. Esim. tulehdusherkkyys vähenee, vaikka siinä tekstissä
koetetaan muuta väittää.
Sitäpaitsi ei ympärileikkaus aiheuta niin paljoa komplikaatioita, mitä tekstissä annetaan ymmärtää.
Ja onhan ero Jumalan Sanalla ja lääketieteellä, Jos Jumala määrää jotain erinomaista, niin on julkeaa, että lääketiede lähtee väittämään toista; moinen ei
tule kuuloonkaan.
29.11.2012 22:14
Jumala antoi ammoin ympärileikkauksen liitonmerkiksi Israelille, ja ei voida osoittaa,
että mistään minkä Jumala määräsi, olisi negatiivisia seurauksia. Me elämme
Uuden Liiton aikaa, joka merkitsee, että esim. Vanhan Testamentin kovia määräyksiä
ei enää saa laittaa käytäntöön, mutta kuitenkin kunnioittaa niitä ja saavat olla varoitusmerkkejä, ettemme tekisi niitä mistä Jumala Vanhan Testamentin aikaan
määräsi kovat rangaistukset.
Nyt tuosta poikien ympärileikkauksesta, jonka Jumala määräsi, ei voida osoittaa
mitään haittavaikutuksia. Ja onhan elin hygieenisempi kun siinä ei ole nahkaa nahan
päällä, ei tule niin helposti tulehduksia, kun terskan bakteerikanta on erilainen ympärileikatulla kuin ympärileikkaamattomalla. Eli leikattu elin on myös hygieenisempi sukupuolielämässä kuin leikkaamaton.
Lisäksi ympärileikkaus antaa jonkun verran suojaa sukupuolitaudeilta; tälläista on
havaittu Afrikassa kun on verrattu maita, joissa leikkaus on yleinen ja missä ei ole
yleinen.
Naisten ympärileikkaus on sitten pahasta, eikä sillä voida osoittaa minkäänlaisia
hyötyjä. Se on ilmeisesti lähtenyt jostain Egyptin hovista, kun joku on ollut
mustasukkainen ja määrätä, että kuka on kenen kanssa sukupuoliyhteydessä.
Mutta naisten ympärileikkausta ei olekaan Jumala määrännyt.
29.11.2012 16:42
Nuorempana olinkin hellareiden kanssa ja tein heidän kanssaan hiukan Hengellistä
työtä, mutta en kokenut hellareita Hengelliseksi kodiksi, ja siihen loppuin vähäistä enemmän heidän kanssaan olo kun löysin alussa mainitun hengellisen kodin
meidän pienestä kotiseurakunnasta. ja olen kyllä olisinko pari vuotta kulkenut
vapaakirkon nuorten aikuisten ja opiskelijoiden raamattupiireissä.
Mutta se oli aika jona jumala minua varmaan kasvatti, kun olin vapaakirkon piirissä.
23.11.2012 23:32
Jeesuksen Isäkö ankara? Kyllä hän on ankara suomiessaan ihmisiä heidän pahoista
töistään, mutta rakastaa pahantekijääkin suurella rakkaudella ja odottaa pitkään ja
hartaasti, että tuo pahantekijäihminen kääntyisi hänen puoleensa ja samalla lakkaisi
jopa ajattelemasta pahaa.
Jeesushan puhuu meille vertauksella Raamatussa, että Isällä oli kaksi poikaa, ja toinen halusi saada etukäteen mitä hän tulisi perinnönjaolla saamaan. No Isä antoi
pojalleen hänen perintöosuutensa ja muutaman päivän kuluttua poika läksi kaukaiseen maahan ja tuhlasi omaisuutensa porttojen kanssa. Tällävälin Isä
istui sellaisessa paikassa alati mistä näki ohikulkevia tiellä ja odotti ja odotti poikaansa takaisin.
No sinne maahan minne poika oli karannut tuli nälänhätä ja perintökin oli kulutettu,
ja liittyi erääseen sen maan mieheen, joka lähetti hänet paimentamaan sikoja.
Ja tuo poika olisi tahtonut täyttää vatsansa palkohedelmillä mitä sioille syötti,
mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.
Poika meni sitten itseensä ja ajatteli, että hänen Isänsä talossa on kyllälti leipää
palvelijoillekin. Ja hän päätti mennä takaisin Isänsä tykö, että jos pääsisi hänen
palkkalaisekseen. No poika läksi isänsä tykö ja pojan ollessa vielä kaukana
isänsä huomasi hänet ja juoksi häntä vastaan ja tavattuaan poikansa suuteli häntä
hellästi.
Poika sanoi: Isä minä olen tehnyt syntiä, eli pahaa Taivasta vastaan, sinun edessäsi enkä ansaitse, että minua kutsutaan pojaksesi, tee minusta palkkalaisesi.
Isä sanoi: Tuokaa pian sormus pojan sormeen ja noutakaa syötetty vasikka ja valmistakaa se ruoaksi ja syökäämme ja juokaamme ja pitäkäämme iloa!
Toinen poika tuli kedolta töistä ja kuuli ja näki ilokarkeloinnin ja juhlinnan ja
sanoi, että niin ja niin monta vuotta olen sinua Isäni palvellut, etkä ole vohlaakaan
antanut, että olisin pitänyt iloa ystävieni kanssa.
Isä vastasi hänelle lempeästi, että kaikki omani on sinun, mutta pitihän nyt juhlia
kun poikani palasi takaisin ja nousi kuolleista takaisin elämään.
Kertomus ei ole sanasta sanaan kuin se Raamatussa on, mutta kaikilta oleellisilta
osiltaan yhtäpitävä mitä Raamattu kuvaa Jeesuksen suulla Taivaallista Isää.
20.11.2012 18:03
Ei meillä ole systemaattista opetusta siitä mitkä Vanhan Testamentin kirjoituksista
pitää ottaa täysin todesta, ja sitten, että mikä siellä on sellaista, jota ei sovi tehdä.
Minun kantani on, että otan mahdollisimman paljon VT:stä todesta, mutta tietenkin
Suomen lain rajoissa, ja meidän ei tarvitse puolustaa Uudessa Liitossa uskoa ja
vanhurskautta väkivoimalla, vaan Jumalan sanan voima sellaisenaan riittää
taisteluissa tämän maan.
Ja huomautan, että uskon kirjaimellisesti Vanhan Testamentin luomiskertomukseen,
sillä se on erittäin tärkeä fundamentti, ja jos ohitamme sen, saa samalla unohtaa
koko kristinuskon.
07.11.2012 22:40
Minusta tv orjuuttaa, kun pitää aina tiettynä aikana katsoa uutiset taijotain sarjaohjelmaa. Itse olen ratkaissut asian niin, että minulla on tv, mutta minulla ei
ole digipoksia, jotenen pääse enkä haluakaan päästä katsomaan tv ohjelmia.
Mutta sen sijaan minulla on laite, joka imee niin dvd:et kuin vhs kasetit ja tykkään aina
silloin tällöin katsoa elokuvia ja mielellään hyviä sellaisia telkkaristani.
Mutta ei kiitos roskaohjelmille, joita tv suoltaa!
07.11.2012 22:05
Kyllä se kuulkaa niin on, että Luoja on viisaudessaan asettanut määrättyihin eliöihin
vuorokausirytmin; on aivan turhaa tulla selittämään jostain sopeutumisesta, ja miten
eliöt olisivat voineet elää tuon sopeutumisjakson, jos vuorokausirytmi olisi ollut sitä ja tätä?
28.10.2012 18:59
Ensiksikin muslimit todellakin palvovat kuun jumalaa, joka on voimakkain jumala
arabien uskomuksissa.
Sitten koska islamissa on kyse epäjumalan palvelemisesta, niin eivät he tiedä mihin
kuoltuaan joutuvat.
Minun tietoni nojaavat ikuiseen kirjaan-Raamattuun, eikä se erehdy, koska Jumala
on antanut sen meille oppaaksi, siis siten johdattanut ihmisiä, että he ovat ensinnä kirjoittaneet Raamatun tekstit, ja sitten koonneet ne yhdeksi kirjaksi.
Raamattu on meillä tärkein todiste Jeesuksesta ja hän oikeastaan Raamatun
päähenkilö, sillä niin paljon tietoa hänestä Raamatussa on.
Otapa Raamattu ja lue evankeliumit, niin takaan miltei sataprosenttisesti,
että tulet siihen päätelmään, että Jeesus ei puhunut pätkääkään skeidaa.
Raamattu sitten kyllä todistaa itse itsestään, että se on tosi, kun vain hieman paneudut siihen ja rukoilet Raamatun Jumalalta ymmärrystäsen teksteihin.
Mutta jos välttämättä halua pitää oman pääsi, niin turmioon menet, enkä voisinua enempää auttaa.
27.10.2012 22:43
Tietysti jos atte ateisti haluaa pitää päänsä, käy se Jumalalle, vaikka hän on murheissaan tuollaisen kohtalosta, sillä Jumala on luonut ihmiselle vapaan tahdon,
ja kunnioittaa sitä, mitä ihminen haluaa tehdä; jos hän haluaa elää epäuskoisesti, niin
Jumala sallii sen hänelle, mutta tulee sitten langettamaan hänet ikuiseen tulihelvettiin,
rangaistukseksi koska hän katsoi ylen ristin Herran Jeesuksen.
27.10.2012 22:09
Se kuule oli Jumalan ihme, että minun päässä tapahtui muutos parempaan, tuollaista ei yksinkertaisesti voi tapahtua itsestään. ja jos muutos olisi tapahtunut itsestään, niin
ties mitä olisi tullut, olisin voinut tulla huonompaan kuntoon. Sitäpaitsi olen lukenut
sekuläärisestä lehdestä, että selittämättömät parantumiset ovat kaikkein yleisimpiä
kristittyjen keskuudessa.
Miten se voi olla väärin, kun ihmisen geneettistä perimää tutkimalla ollaan tultu
siihen tulokseen, että ihmisillä on ollut esi-isä ja esiäiti noin 6000 vuotta sitten?
Olen ollut Herran armosta uskossa yli 25 vuotta, ja vielä on intoa opettaa
muitakin tuntemaan Jeesus omana Vapahtajana. Jos minun takanani ei olisi ollut
elävää Jumalaa, niin koko uskonelämä olisi aikaa sitten lässähtänyt voimattomuuteen. Mutta nyt kun minulla on Jeesus omana Vapahtajana pärjään
vaikka sata vuotta uskossa häneen, kun vain omalta osaltani ahkeroin vähän, että uskonliekkini pysyisi palavana.
Vielä palaan tervehtymiseeni että jos se olisi ollut sattumaa, niin ties mitä olisi tullut.
Mutta nyt kun muutos tapahtui, tapahtui se juuri tietyllä tavalla, että tulin terveemmäksi, niin todennäköisyys että se olisi ollut sattumanvarainen muutos on
häviävän pieni.
Ja kyllä Jumalinen jumalattoman voittaa aina, kun vain on hiukankaan tolkuissaan.
27.10.2012 21:36
Omaa petiäpä te jotka ette tahdo uskoa Jumalaan ja varsinkin hänen poikaansa
Jeesukseen; ei käy todellakaan kateeksi mikä teitä lopulta odottaa.
Minä yksinkertaisesti tiedän, että mikä minua odottaa, kun matkani tässä maailmassa
on tullut päähänsä. Ja minä tiedän, että se on ihana Paratiisi, jossa ei ole kipua, ei päivää ei yötä, ja jossa ei ole minkään hyvän puutteessa.
Ja tuonne menevät Jumalan Pyhät, mutta ateistit päätyvät ikuiseen rangaistukseen
tulihelvettiin. Saatat ehkä puistella päätä, että ei ole totta, mutta Raamattuun
on kirjoitettu, että Jeesus sanoo pahoille, että menkää siihen ikuiseen tuleen, joka
on valmistettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen, kun taasen ne, jotka ovat
totelleet Jeesusta saavat mennä ikuiseen paratiisielämään.
Mutta pois se, että kadotukseen joutuisit; usko Herraan Jeesukseen, niin sinä
pelastut ja myös perhekuntasi. Eli siis pitää uskoa Jeesukseen Raamatun
opettamalla tavalla, ja se on se tie miten meidän pitää kulkea.
27.10.2012 20:45
No jos Jumalaa ei ole, niin millä selitätte, että koin v.2007 kesällä ihmeparantumisen,
minä en sinä päivänä tehnyt mitään erikoista, tunsin vain, että jotain tapahtui, ja
tuon parantumisen jälkeen olen ollut paljon tolkumpi ihminen, kuin juuri ennen tuota parantumista?
Sitten tiedekö muka Raamattua vastaan?
Kun tutkitaan rehellisesti, vailla ateistisia ennakko-oletuksia, niin maailmankaikkeudesta löytyy pilvin pimein todisteita, ikäänkuin Jumalan peukalonjälkiä. Tiedehän on ihmissukua tutkimalla päässyt siihen, että ihmiskunnalla
on ollut esiäiti ja esi-isä noin 6000 vuotta sitten, mikä sopii Raamattuun kuin nakutettu. Ja tiedämme heidän nimetkin, Aadam ja Eeva ne kun Raamatussa ilmoitettu.
Minä pidän tieteestä, mutta tieteen harjoittajilla tahtoo olla se vika, että he saavat
ennakko-odotuksien mukaisia tuloksia. Jos tiedemies on ateisti, niin hän löytää
helposti maailmankaikkeudesta hänen ennakko-odotuksiensa mukaan, mutta
jos on puolueeton, myös kristitty tiedemies voi olla puolueeton, niin kyllä
tulee dataa maailmankaikkeudesta, että takana täytyy olla jokin, jolla on älyä ja
voimaa-mitenkään muuten maailmankaikkeuden ihmeet eivät ole selitettävissä!
Yksi parhaita todisteita Jumalan olemassaolon puolesta olemme me itse-Jumala
loi meidät maan tomusta; sitten ympäröivä luomakunta ja maailmankaikkeus-
Jumalan käsialaa nekin ja tieteellisesti todistettavissa, kun vain on viisas tiedemies-
tai nainen, joka viitsii tutkia.
27.10.2012 19:34
Teksti jääköön muuten arvoonsa, mutta kun puhutaan ratkaisusta, niin sellaisen
tarvitsee sen tehdä joka haluaa tulla uskoon.
Niin se oli minunkin tehtävä uskonratkaisu, ja sanottava kyllä Jeesukselle, eli tahdoin
tulla uskoon kunhan minua olivähän ensin sanalla pehmitetty, en enää halunnut
mennä maailmantietä, vaan halusin mennä Jeesus-tietä.
26.10.2012 20:52
Kyllä Jumala on jättänyt maailmankaikkeuteen ikäänkuin peukalonjälkiä, ja josta olen
varma, että kun niitä löydetään niin voidaan rehellisesti kun päätellään, että tämä
maailmankaikkeus on Jumalan luoma, ja noin 6000 vuotta vanha.
Onhan sananparsikin, ettei tyhjästä mitään synny, ei ilman, että ketään ei olisi takana,
ja jos alkuräjähdysteoria olisi totta niin olisi löydetty piste, josta kaikki materia liikkuisi
poispäin, mutta tällaista pistettä ei ole löydetty.
Sitten esim atomien alkeishiukkasissa on juuri sellainen rakenne, että maailmankaikkeus on juuri tällainen kuin se on. Ei tarvitsisi hiukkasfysiikan olla
yhtään enempää sinne tai tänne, niin ei olisi materiaa tuntemassamme muodossa.
Sitten kun tieteessä on ateismi saanut paljon sijaa, niin esim. biologian opiskelijoita
täytyy "kouluttaa" ettei alueen yksityiskohdissa ole takana jokin jolla on järki, ja joka
on biologiaan laittanut yksityiskohtia juuri niin, että biologia tässä muodossa kun
sen tunnemme on mahdollinen.
Ja on yksinkertaisesti selviö, että kun maailmankaikkeudessa on järki, niin täytyy
olla sen takana jokin voima, jolla on hyvinkin järkeä, ja joka kutsuu kaikki tähdet
nimeltä.
Ja mistäkö Raamattu on peräisin?
Sen on Jumalan Pyhä Henki innoittanut erinäisiä Jumalan ihmisiä jopa arviolta yli
tuhannen vuoden ajan, että he ovat kirjoittaneet erinäiset tekstit, jotka Jumala
on sitten vaikuttanut ihmisiin, että he ovat juuri ne tärkeät tekstit koonneet
kirjaksi, jonka tunnemme Raamattuna.
Ja vielä sanoisin, että kaikki maailmankaikkeuden ikäänkuin Jumalan peukalon
jäljet, jotka löydetään vahvistavat oikein tulkittuna juuri sen mitä Raamatussa on
kirjoitettu.
25.10.2012 16:08
Sinähän vitsin murjajaisit, että Jumalasta ei muka ole todisteita!
Katsopa kirkkaalla ilmalla yöllä taivaalle, niin mitä näet? Aivan tähtiä enemmän kuin me voimme lukea.
Mistä ne tähdet ovat sitten taivaalle tulleet? Saatat höpistä jostain alkuräjähdyksestä,
mutta mitä sanoo Raamattu?
1. Mooseksen kirja 14. jae:
Ja Jumala sanoi: >>Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
15. ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle>>.Ja tapahtui niin.
Eli taivaalla sinulle on todiste mitä Jumala on tehnyt ja se kestää minkä tahansa
tieteellisen tarkastelun, jos se vain on rehellinen.
Ja mistä ihminen, eläinkunta ja kaikenmaailman kasvit ovat tulleet?
Aha! Aivan niin, ne ovat Jumalan luomistyön tulosta! Ja tämä myös kestää rehellisen
tieteellisen tarkastelun ilman virheellisiä ennakko-odotuksia.
Joten sietäisit hävetä, kun meillä on koko maailmankaikkeus Jumalan luomistyön
tuloksena ja sinä puhut mieltä vailla, että Jumalaa ei ole ja että hänestä ei muka ole todisteita!
25.10.2012 00:42
71 / 74