Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

6997

1. "Ateistin on tietysti vaikea hyväksyä ajatusta, jonka mukaan hän elää ITSEPETOKSEN vallassa, osittain tietämättömänä todellisista motiiveistaan ja pyrkimyksistään. Siksi ateistin on myös vaikea hyväksyä ajatusta, että hän torjuisi tiedon Jumalan olemassaolosta. Nämä tuntemukset ovat aitoja ja laajalle, tulee kuitenkin mahdolliseksi ymmärtää, miksi ateisteilla on taipumus torjua Jumala pois tietoisuudestaan. Ateistin voi olla vaikea itse tiedostaa tällaisen torjunnan olemassaoloa."

Taas yksi uskovainen joka kuvittelee tietävänsä mitä ja miten muut ihmiset ajattelevat.

Voin kertoa että et tiedä, vaan luulet tietäväsi.

Minulla ei ole mitään tarvetta kieltää yhtäkään jumalaa. Sinulla on, koska on todennäköisesti käsky päällä asian suhteen.
  2. "Usko on Jumalan tahdon tekemistä."

Tee itsellesi ja elämällesi mitä ikinä lystäät. Uskosi säännöt eivät koske muita.

"Ateistihan on vapaa tekemään mitä lystää."

Yleinen fundisuskovaisten esittämä harhaluulo.

Tekemisiini vaikuttaa ennen kaikkea oma moraalini, joka mukailee - sivistysvaltiossa kun asumme - melkoisen tarkasti Suomen lakia. Se mikä omasta mielestäni on väärin, on yleensä (ellei peräti aina) myös Suomen lakien mukaan väärin. Minä kun en osaa / tiedä Suomen jokaista lakipykälää alusta loppuun. Moraalini on sekä kasvatuksesta ja yhteiskunnalta saatujen tietojen ja arvojen että oman järjenkäyttöni tulosta.

Uskomusasiat eivät arvoihini vaikuta millään tavalla. Eivät nykyään myöskään Suomen lainsäädäntöön, mikä on ehdottomasti hyvä asia. Tieto ennen luuloa.

"Raamattu ei kiellä lihan syömistä, jos ihminen lopettaa lihan syönnin seuraukset on todella vakavat, kun alkaa B-12 vitamiin puutos vaivaamaan, se on ihmiselle kuoleman vaaraksi."

Kröhöm. Sianlihan syöntikielto on eri asia kuin kaiken lihansyönnin kieltäminen. Tarkkuutta nyt.

Muiltakin osin pointti ohitti sinut noin valovuodella. Et sinä ymmärrä naurettavuuttasi kun olet niin täynnä tuota "totuuttasi".

Sinulla on ihan yhtä vähän valtuuksia tuomita homoseksuaali seksuaalisuudestaan kuin muslimilla on tulla paheksumaan sitä että suomalaiset naiset eivät peitä hiuksiaan, tai että syömme sianlihaa.

Pidä hölmöt uskomuksesi omana tietonasi. Mutta minkä sinä poloinen voit kun kirja käskee jeesustelemaan ja oma järkesi ei riitä jarruksi.
  3. "Minulla on asiasta 25 vuoden työhistoria"

Olet siis jo 25 vuoden ajan pyrkinyt saamaan ihmiset luulemaan että heidän synnynnäinen ominaisuutensa on perkeleestä.

Leveilet, huijari, vielä suorituksellasi.

Olet malliesimerkki siitä miten luulevaisuus voi syrjäyttää järkevän ajattelun aikuisenkin ihmisen päästä.