Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

6997

1. "Ekolokerikot ovat asia joista et oikeasti tiedä yhtään mitään. Hassua mutta totta."

Ekologinen lokero (ecological niche) = eliön tapa käyttää ympäristöään hyväkseen.

Onko tuossa määritelmässä jokin kohta mitä et ymmärrä, parahin multinikki? Minulta löytyy rautalankaa, paksuakin.

"Eikä evoluutioteoriakaan kykene kertomaan mitään täsmällistä."

Evoluution ja evoluutioteorian määritelmä:

"Evoluutio on ilmiö, jossa sukupolvien myötä eliöpopulaation geenivarastossa tapahtuu muutoksia.[1] Ilmiön myötä populaatiossa esiintyvien alleelien toistumatiheys muuttuu. Tämän perusteella jälkeläiset eroavat kantamuodoistaan. Evoluutio perustuu muunteluun, muuntelun perinnöllisyyteen ja luonnonvalintaan.[2][3] Evoluutio luonnossa on ilmiö ja sen lakeja ja vaikutusmekanismeja pyrkii selittämään evoluutioteoria."
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluutio

Mikä edellisessä oli mielestäsi "epätieteellisestä" tai "epätarkkaa"? Mikä evoluutioteoriassa ei ole falsifioitavissa?
  2. "Minä olen vain käynyt itse tarkastamassa tilanteen kuten snorkykin. Ja kas kummaa, havaintomme oli yhtenevä."

Ja kas kummaa, kumpikin ovat myös tasan yhtä kujalla siitä mitä ekologinen lokero käsitteenä tarkoittaa.

Miten sattuikin.

Sinä säälittävä pelle alteregoinesi voisit sivistää itseäsi edes hitusen verran ekologisen lokeron osalta. Se ei todellakaan tarkoita koloa luonnossa, niin kuin sinä poloinen luulet.

Ekoginen lokero kuvaa sitä, millä tavalla eliö elää: miten pesii, mitä ravintoa syö, mihin vuorokaudenaikaan on aktiivinen, yms. Jos kahdella eliöillä on samankaltainen ekolokero, ne joutuvat kilpailemaan samoista resursseista: ravinnosta, pesäpaikoista jne.

Koralliriutat toimivat (nekin) evoluution todisteena: niillä on valtava lajikirjo, joka ei olisi mahdollista ilman erikoistumista ja muuntumista - ja siitä sivutuotteena seuraavaa lajiutumista. Erikoistumalla johonkin tiettyyn ravintoon tai elinympäristöön eliöt voivat löytää sellaista elintilaa jossa ei ole kilpailijoita - ja menestyvät.

Esimerkkinä vaikka vuokkokala. Kalalle on kehittynyt immuniteetti merivuokon polttiaislonkeroille, ja kalat voivat huoletta liikkua ja suojautua vuokkojen lonkeroiden sekaan. Siis sinne, minne muilla kaloilla ei ole mitään asiaa. Vuokko vastaavasti hyötyy kalasta niin että vuokkokala syö vuokkoa loisivia eliöitä. Kyse on symbioosista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuokkokala

"Harmi että luuseri-cityevokeilla ei ole juurikaan mahdollista sossurahoilla nähdä samoja asioita ja siksi he pysyvät elämästä täysin vieraantuneina."

Olen palkkatyöstä ansaitsemillani rahoilla käynyt tsekkaamassa Thaimaassa miten vuokkokalat elelevät ominaisessa elinympäristössään. Olen käynyt tsekkaamassa myös ne toisessa ketjussa viittaamasi pyramidit, samoin kuin Sharm el Sheikin sukellusmaastot.
  3. "En ole vihjaillut sinun olevan natsi, mutta lusiferismin parhaiden perinteiden mukaan valehtelet ja vääristelet. Kyllä sen voi todeta."

Olen ateisti, kuten tiedät. Suora lainaus tekstistäsi:

"Kumpikaan näistä (juutalaisista ja ateisteista) ei ole parempia taikka huonompia kuin natsit, vaan loppujen lopuksi he kaikki ovat täysin samaa leiriä."
    http://keskustelu.suomi24.fi/node/13042236/#comment-74620512

Vihjailet ateistien olevan "täysin samaa leiriä" natsien kanssa. Oliko nyt siis niin, ettet vihjailekaan? Ja taas kerran "unohdit" aivan sattumalta sen, että pidät minua niin selvänä natsina että olet jo ainakin kahteen kertaan vihjaillut minun kannattavan eugeniikkaa.

Lopeta tuo selkärangaton venkoilu ja ota edes hitunen vastuuta siitä mitä tekstiä ihmisten luettavaksi suollat.

"Usko Jeesukseen Kristukseen ja Pyhän Hengen lahja eivät ole mitään 'tapoja', vaikka niin hoet, hoet ja hoet kaikista sinulle tehdyistä korjauksista huolimatta."

Ajattelet ilmeisesti että irrationalisiin yksityiskohtiin jumittamalla unohtuu se mitä alunperin kysyttiin.

Toistan: Lopeta tuo säälittävä venkoilu ja ota vastuuta siitä mitä kirjoitat.

Oletko sitä mieltä että ihminen voi olla hyvä ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen, ja kun hänellä on "Pyhän Hengen lahja"?

Keksitkö vielä jonkin tekosyyn olla vastaamatta? Syytätkö minua vääristelystä, vaikka on kyse omasta väitteestäsi?

Vai olisiko nyt se paikka jossa vastaat suoraan sinulle esitettyyn suoraan kysymykseen?

"Kristityillä ei ole mitään venkoiltavaa sen suhteen mitä Raamattu kertoo Pyhän Hengen hedelmistä."

Otapa omasta neuvostasi vaari ja vastaa kysymykseeni, venkoilematta.
  4. "Ei Jeesus ole idoli"

Eipä tietenkään. Kenenpä esikuvaksi moinen höpöttäjä kelpaisikaan.

"enkä minä ole vihainen."

Etpä tietenkään. Väität ylitsevuotavaa hyväntahtoisuuttasi pursuten sekä juutalaisten että ateistien edustavan "luciferismia", elävän valheessa ja olevan samaa leiriä natsien kanssa.

"Mikä kirjoittamani on juutalaisvastaista?"

Ks. edellinen kohta ja edellisen viestini ensimmäinen lainaus.

"Älä ole naurettava. Kaiva vaikka se viesti esille ja totea oma huumorintajuttomuutesi / paha tahtosi, jonka turvin vääristelit viestini. Ihan oikeasti, noin ankara vääristely kääntyy ilman muuta itseäsi vastaan."

Voinpa minä sen viestin kaivellakin, niin nähdään mistä puusta sinut on veistetty. Ei se ollut ensimmäinen kerta kun vihjailit minun kannattavan rotuhygieniaa.

Muistan tapauksen varsin hyvin: Kirjoitin populaatiogenetiikasta (muistaakseni evoluution tutkimiseen / todistamiseen liittyen). Sinun vastauksesi oli: "Tarkoitit varmaan populaatioeugeniikka".

Ihan läpällä siis vihjailit, että evoluutiosta kirjoittavana ateistina kannatan rotuhygieniaa.

Juu, mutta huoli pois edesa. Ei huumorintajussani ole mitään vikaa: Pidän kaikkea kirjoittamaasi vitsinä. Pidän sinua myös epärehellisenä.

"Haluan ihmisten ymmärtävän, että totuus voi olla aivan toinen kuin se opittu. Haluan myös, että ihmiset löytävät totuuden ja elävät totuudessa."

Vastenmielisyyden maksimoimiseksi ei tarvitse tehdä muuta kuin väittää tietävänsä erehtymättömän totuuden.

Ei ole väliä kuinka nättiin pakettiin sinä tuon tarjoamasi "totuuden" yrität milloinkin kääriä. Paketin sisältö on joka tapauksessa lannoitetta, joka ei lähempää tarkastelua kestä.
  5. "Itse en tarjoa ratkaisuksi juutalaisten vainoa missään muodossaan, mutta haluan sekä juutalaisten että ateistien pääsevän kumpaisellekin ominaisista harhoistaan. Kumpikin näistä omalla tavallaan edustavat lusiferismia, vaikka - tietenkään - eivät sitä itse myönnä. Kumpikin näistä tahoista edistävät osaltaan tapahtumaketjua, joka johtaa katastrofiin. Kumpikaan näistä ei ole parempia taikka huonompia kuin natsit, vaan loppujen lopuksi he kaikki ovat täysin samaa leiriä."

Edesa, juttusi eivät ole muuttuneet nikinvaihdon myötä yhtään tervejärkisemmiksi. Päin vastoin.

Siinä kun eugeniikasta syyttämiseen riitti perusteeksi se että tiesit minun olevan ateisti joka hyväksyy evoluution, on yllättävää huomata kuinka juutalaisvastaista tekstiä kirjoitat (No, taisivat tappaa suuren idolisi, joten en ollenkaan ihmettele katkeruutta ja vihaa mitä selvästi koet, vaikka sitä yrität peitellä).

Minä ajattelen että uskonto ei määritä sitä kuinka hyvä tai paha ihminen on. Yleisellä tasollakin epäilen vahvasti että juutalaisilla olisi joku suuremman luokan koplaus käynnissä. On totta että he ovat mukana siellä sun täällä, merkittävissä asemissa ja vaikuttamassa isoihin asioihin. Kukapa ei haluaisi olla.

Mutta mitä sinä ajattelit asialle tehdä, muuta kuin mustamalaalata tiettyjä ihmisryhmiä? Jeesus pörräämään päähän, niin sitten ihmisestä tulee hyvä kuin taikaiskusta?

Onko todella niin että ihminen ei voi olla hyvä, ellei häntä helvetillä siihen pelotella?