Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bg-ope
profiilit
bg-ope
bg-ope
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
6997
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Edetessään+rappeutuminen+tuottaa+lisää+rappiota+ja+usein+johtaa+jopa+sukupuuttoon."
Mikähän+siinä+on+että+sinä,+aivan+kuten+monet+muutkin+kreationistit+valehtelette+tämän+tästä+geneettiseen+rappeutumiseen+kuolemisesta,+mutta+yhden+yhtä+käytännön+esimerkkiä+ette+ole+pyynnöistä+huolimatta+osanneet+antaa?+Siis+siitä+että+tuolla+mitä+väitätte,+olisi+mitään+tekemistä+havaitun+todellisuuden+kanssa?
Ettekö+ymmärrä+valehtelevanne,+vai+luuletteko+jollain+erinomaisen+kierolla+tavalla+että+Jeesus+rakastaa+uskonsa+puolesta+valehtelevia?
19.12.2017 17:31
"Miksi+sitten+ei+tulisi?+Jos+ajatustasi+jatkettaisiin+pidemmälle+evoluution+olisi+pitänyt+kehittää+lentokyky+paljon+useammille+jos+ei+jopa+enemmistölle+lajeista.+Sehän+on+erittäin+hyödyllinen+taito."
Evoluutio+on+kehittänyt+suurelle+osalle+lajeista+lentokyvyn.+Pelkästään+kovakuoriaislajeja+on+kymmeniä+tuhansia.+Hyönteisistä+(joita+taitaa+olla+useampi+miljoona+lajia,+monet+vielä+löytymättä)+suurin+osa+lentää+aikuisena.+Myös+linnuista+suurin+osa+on+lentokykyisiä.
19.12.2017 17:15
"Eikä+ole+tiedossa+että+homoudella+olisi+mitään+tarkoitusta."
On+tiedossa,+ja+tarkasti+selitetty+onkin.+M-Kar+tuossa+selvensi+sinulle+jo+asiaa.+Esim.+mehiläisistä,+ampiaisista+ja+muurahaisista+suurin+osa+on+lisääntymiskyvyttömiä+"homoja",+ja+niiden+tarkoitus+yhdyskunnan+menestymisen+kannalta+on+ensiarvoisen+tärkeä.+
Miten+on+mahdollista+ettet+tiedä+tätä?+
Ihmisellä+homoseksuaalisuuden+on+todettu+lisääntyvän+perheen+nuorimmilla+lapsilla,+varsinkin+jos+heillä+on+monta+isoveljeä.+Tuon+selvempää+viestiä+luonnolta+saa+hakea:+"lauma"+on+saanyt+riittävästi+lisääntymiskykyisiä+yksilöitä.+Loput+voivat+keskittyä+lauman+ja+sen+jälkeläisten+hyvinvoinnin+edistämiseen.
19.12.2017 16:56
Jaa,+vainu+piti+paikkansa.+Nolo_aukkohan+se+siellä+taas+repii+pelihousujaan,+ties+kuinka+monennen+kerran.+
Suomen+mielenterveystyön+apu+ei+ole+sinua+ilmeisesti+edelleenkään+tavoittanut,+tai+sitten+annettu+apu+/+lääkitys+on+ollut+riittämätöntä.+
Niin+tai+näin,+keskustelun+jatkaminen+psykoosin+partaalla+riehuvan+sekopään+kanssa+ei+ole+kenellekään+eduksi.+Vähiten+sinulle,+nolo.+Käyttäytymisesi+kielii+vaikeista+henkisistä+ongelmista.+Hanki+apua.+
Ilmainen+vinkki:+jos+tällä+palstalla+vierailu+johtaa+ennemmin+tai+myöhemmin+vääjäämättä+mielenterveytesi+horjumisesta+todistavaan+järjettömään+raivoamiseen,+suosittelen+että+pysyt+sellaisten+asioiden+parissa+jotka+eivät+aja+sinua+psykoosiin.+
+
Yritä+käsittää+se,+ettet+kykeke+peittämään+sairauttasi.+Sinut+tunnistetaan.+Silti+yrität+haastaa+kerta+toisensa+jälkeen+riitaa+(suorastaan+epätoivoisesti)+sellaisten+kirjoittajien+kanssa+jotka+tunnistavat+sinut.+Hullun+hommaa.+
En+tule+vastaamaan+sinulle,+vaikka+sairautesi+takia+et+voi+olla+vastaamatta+ja+skitsoilematta+viestiisi+tuttua+mielisairasta+vuodatusta.
13.12.2017 20:27
"Jokin+on+hyvää+ja+pahaa+yksilön+tasolla+ja+yhteisön+tasolla."
p.o.++Jokin+on+hyvää+tai+pahaa+yksilön+tasolla+ja/tai+yhteisön+tasolla.+
Tuostakin+kun+löytyy+jo+useampaa+variaatiota,+varsinkin+jos+otetaan+huomioon+muut+yhteisöt+ja+niiden+arvot.
13.12.2017 14:34
"Jaa...+Siis+sinähän+et+perustellut+mitään,+miksi+jokin+olisi+hyvää+tai+pahaa.+Miksi+edes+miljoonien+henkien+säästyminen+yhden+Hitlerin+kustannuksella+olisi+hyvä+asia,+moraalisesti+oikein,+vaikka+mainittuhan+se+tuolla+jo+on."
Jokin+on+hyvää+ja+pahaa+yksilön+tasolla+ja+yhteisön+tasolla.+Molemmat+vaikuttavat+toisiinsa,+yleisemmin+niin+että+yksilö+omaksuu+yhteisön+arvot+(ja+jos+ei+hyväksy,+yhteidön+sopimat+lait+ja+rangaistukset+tulevat+tarpeeseen).+Kun+fakta+on+kuitenkin+se+että+maailma+yhteisöineen+on+jatkuvassa+muutoksessa+ja+että+oikean+ja+väärän+raja+riippuu+myös+koktekstista+(vertaa+oikeudessa+"lieventävät+asianhaarat"),+lopputulemana+on+ettei+ole+olemassa+absoluuttista+hyvää+ja+pahaa,+vaikka+luulevaiset+muuta+inttävät.+On+vain+asioita+jotka+ovat+joko+hyviä+tai+pahoja,+tai+jotain+siltä+väliltä.+Aika,+paikka,+konteksti,+yksilön+ja+ympäröivän+yhteisön+mielipide,+arvot,+asenteet+(ja+niiden+perusteella+yhdessä+sovitut+säännöt+ja+lait)+kertovat+sitten+mihin+vaakakuppi+lopulta+kallistuu.+
Esimerkkinä+väkivalta:+useimmiten+väärin+ja+tuomittavaa,+mutta+onko+tilanteita+joissa+väkivallan+käyttö+on+oikein+ja+täysin+hyväksyttävää?+Mielestäni+on.+Useiden+maiden+lainsäädäntö+myös+sallii+tietyissä+tilanteissa+ja+tietyille+henkilöille+väkivallan+käytön.+
Niin+ja+onko+viattomien+siviilien+hengen+säästyminen+oikein?+Mielestäni+on.+Pentti+Linkolan+mielestä+ei.+Komsii,+komsaa.
13.12.2017 14:30
"Base-hyppäämättömyyttä+ei+voida+rinnastaa+ateismiin,+koska+sinä+et+kutsu+itseäsi+base-hyppäämättömyydelläsi,+mutta+sinä+kutsut+kuitenkin+itseäsi+ateistiksi.+Jos+ateismi+ei+olisi+uskonto,+et+kutsuisi+itseäsi+ateistiksi,+kuten+et+kutsu+itseäsi+base-hyppäämättömäksikään."
Minä+olen+sinua+vain+yhden+jumalan+enemmän+ateisti.+Sinä+olet+ateisti+kaikkien+miljoonien+muiden+paitsi+yhden+ihmisten+keksimän+jumalan+suhteen,+minä+kaikkien.+Voi+kun+ymmärtäisit+edes+sen+verran.
"Se,+miksi+ihminen+kutsuu+itseään+maailmankatsomuksensa+perusteella,+se+on+hänen+uskontonsa+ja+se+johon+hän+panee+suurimman+toivonsa,+se+on+hänen+jumalansa.+Kaikilla+ihmisillä+on+jumala+ja+uskonto+-+jos+ei+oikea+niin+väärä."
Kerrohan,+luulevainen,+kun+kerran+vaikutat+tietävän+niin+perkeleesti+kaikesta,+että+mihin+minä+laitan+suurimman+toivoni,+tai+että+mikä+se+minun+"jumalani"+oikein+on.+Vinkki:+se+ei+ole+tieto.+Se+ei+ole+ihmisyys.
13.12.2017 01:04
"Miksi+antaa+esimerkkejä,+kun+kerran+asiat+ovat+oikein+ajan,+paikan+ja+kontekstin+mukaan?"
Jotta+hitaampikin+ymmärtäisi+että+vääränä+pidetty+asia+voi+olla+toisessa+kontekstissa+oikein.
13.12.2017 00:48
"Jos+ateisti+sanoo,+että+Jumalaa+ei+ole+olemassa,+hän+esittää+absoluuttisen+väitteen."
Olenko+väittänyt+absoluuttisena+totuutena+ettei+jumalia+ole?+En+ole.+Kristinuskon+jumalan+/jumalkaksikon/kolmikon/mikävittulieonkaan+olemassaolo+pyöristyy+nollaan,+muille+annan+hieman+isomman+todennäköisyyden.+
Minulla+ei+ole+jumaluskoa.+Ei+olisi+myöskään+silloin+jos++jumalien+olemassaolo+jostain+kumman+syystä+varmistuisi+(jumalille+ei+ole+mitään+tarvetta+tässä+maailmankaikkeudessa).+Silloin+usko+loppuisi+muiltakin,+kun+jumalista+tiedettäisiin.+Tieto+korvaa+uskon.+
"Varmasti+kukaan+ihminen+ei+ole+kaikkitietävä."
Paitsi+tietysti+absoluuttisia+totuuksia+lateleva+uskovainen.+Kun+muka+"tiedetään"+Jumalasta,+historiasta,+maapallon+iästä,+eliöiden+alkuperästä+jne.+sen+perusteella+mitä+alkeellinen+legenda+näistä+asioista+arpoo.+Paskat+te+mitään+tiedä,+luulevaiset.+Houritte+vain.
13.12.2017 00:41
"Ateismi+ei+ole+uskon+puute,+vaan+tahdon+puute.+Ateismi+ei+tahdo+uskoa+Jumalaan,+koska+hän+ei+halua+alistua+Jumalan+auktoriteetin+alle."
Katsos,+syyntakeeton+kun+sylkee+tarpeeksi+monta+lausetta+tulemaan+niin+niistä+saattaa+joku+sattua+ihan+oikeaan.+Nuo+jo+vähän+sinnepäin.+
En+todellakaan+halua+alistua+Raamatussa+kuvaillun+sadistisen+narsistin+orjaksi+ja+vieläpä+ikuisesti,+ilman+minkään+sortin+valitusoikeutta.+Hyi+helvetti+mikä+kohtalo+tuollainen+olisi.+Onneksi+se+on+vain+ymmärtämättömien+hourintaa.+
Ei+järkevä+ihminen+ikuisuuden+perään+haikaile.+Järkevä+ihminen+ymmärtää+olemassaolonsa+rajallisuuden+ja+sen+miksi+rajallisuus+on+uuden+elämän+kannalta+välttämätöntä.
13.12.2017 00:26
"Jumala+on+antanut+ihmiselle+viisauden+tietää,+että+Hän+on+olemassa."
Kaikkivoimaton+mitättömyys+on+niin+kertakaikkisen+kykenemätön+tumpelo,+että+on+jättänyt+miljoonille+ihmisiltä+tuon+"viisauden"+pois,+tai+asettanut+sen+hourern+niin+vituralleen+että+joka+ikinen+uskova+uskoo+eri+tavalla.+Hyvin+nähtävissä+tälläkin+palstalla.+Tuo+jos+joku+on+omiaan+osoittamaan+että+jumalat+ovat+ihmisten+henkilökohtaista+ja+osin+jaettua+mielikuvitusta.+
Edelleen+puuttuu+objektiivinen+todiste+jumalista.+Olemattomasta+on+paha+mennä+todisteita+antamaan.
13.12.2017 00:13
"Harari+(taattu+ateisti)+kysyisi+tällä+kohtaa,+pidätkö+murhaa+vääränä+ja+pahana+asiana,+ja+jos+niin+millä+perusteella.+Tieteellistä+todistettahan+tuolle+asialle+ei+ole."
Murha,+aivan+kuten+kaikki+muutkin+asiat+ovat+oikein+tai+väärin+ajan,+paikan+ja+kontekstin+mukaan.+Olisiko+ollut+oikein+murhata+Hitler,+jotta+II+maailmansota+olisi+loppunut+nopeammin+Saksan+antautumiseen+ja+valtava+määrä+ihmishenkiä+olisi+säästynyt?+Olisi.+
Olisiko+oikein+murhata+kirjastonhoitaja,+joka+antoi+sinulle+euron+sakon+myöhästyneestä+kirjan+palautuksesta?++Ei+olisi.
12.12.2017 17:28
"Myönnän+tyhmyyteni.+Mutta+ihmisellä+on+aina+joku,+jonka+varaan+laskee+elämänsä.+Raamattu+kutsuu+väärää+perustaa+hiekaksi,+joka+ei+kuoleman+edessä+kestä.+Ateismi+perustuu+siihen+ismiin,+ettei+Jumalaa+ole+ja+näin+ollen+ihminen+lakkaa+olemasta+kuollessaan.+Sen+perustalle+hän+rakentaa+elämänarvonsa.+Mutta+ihminen+tarvitsee+aina+omat+palvonnan+kohteensa.+Jos+se+ei+ole+Jumala,+se+on+välttämättä+joku+muu.+Se+mikä+on+sydämessä+ensimmäisellä+sijalla,+on+oman+elämän+jumala."
Höpsis.+Rakennan+elämäni+mieluummin+todellisten+asioiden+varaan+kuin+mesopotamialaisten+alkeellisten+satujen+varaan.+Raamattu+ei+ole+kallio.+Se+on+alkeellinen,+naurettavan+ristiriitainen+ja+absurdi+legenda,+joka+herättää+paljon+enemmän+kysymyksiä+kuin+mitä+antaa+vastauksia.+Vastaustenkin+todenperäisyys+täysin+tyhjän+päällä.+
Niin+mitä+kysymyksiä+Raamattu+herättää?+No+esim.+sen+että+mitä+tarkoitusta+varten+Jumala+loi+kuolemattoman+ihmisen?+
Mikä+rooli+sinulla+on+Jumalasi+suunnitelmassa?+Mietipä+vähän.
12.12.2017 17:20
"Myönnän+tyhmyyteni."
Hienoa.+Sitä+alleviivaa+myös+käytyämäsi+nimimerkki.+
"Mutta+ihmisellä+on+aina+joku,+jonka+varaan+laskee+elämänsä."
Ja+tuo+joku+minun+tapauksessani+on+tarkalleen+mikä?+
"Raamattu+kutsuu+väärää+perustaa+hiekaksi,+joka+ei+kuoleman+edessä+kestä.+"
Idiotismi+sen+kun+jatkuu.+Raamatun+fantasia+kuolemattomuudessa+on+jyrkässä+ristiriidassa+sen+tosiasian+kanssa+että+jos+esim.+tämän+planeetan+eliöistä+osakaan+olisi+kuolemattomia+(ja+jatkaisivat+silti+lisääntymistään),+koko+planeetta+olisi+tuhon+oma+alle+vuosituhannessa.
Uskonto+on+sopiva+älyllinen+pakopaikka+niille+jotka+eivät+hyväksy+omaa+rajallisuuttaan.+Olet+hyvä+esimerkki+tästä.+
Katso+ympärillesi+ja+ymmärrä+että+ilman+kuolemaa+ei+ole+uutta+elämää.+
"Ateismi+perustuu+siihen+ismiin,+ettei+Jumalaa+ole+ja+näin+ollen+ihminen+lakkaa+olemasta+kuollessaan.+Sen+perustalle+hän+rakentaa+elämänarvonsa.+Mutta+ihminen+tarvitsee+aina+omat+palvonnan+kohteensa.+Jos+se+ei+ole+Jumala,+se+on+välttämättä+joku+muu.+Se+mikä+on+sydämessä+ensimmäisellä+sijalla,+on+oman+elämän+jumala."
Ollakseen+uskonto,+ateismissa+pitäisi+olla+joku+yliluonnollinen+entiteetti+jota+palvotaan.+Sellaista+ei+ateismissa+ole.+Se+ei+ole,+eikä+voi+olla+määritelmällisesti+uskonto.+Jos+edelleen+väität+että+on,+olet+alentuneesti+syyntakeellinen+idiootti.+
Se+että+sinulla,+vähänkään+monimutkaisempaan+ajatteluun+kykenemättömällä+poloisella,+pitää+välttämättä+olla+palvonnan+kohde,+ei+tarkoita+että+jokaisella+pitäisi+sellainen+olla.+Älä+yleistä+omaa+kykenemätyömyyttäsi+koskemaan+muita+ihmisiä.
12.12.2017 17:07
"Ateisteilla+ei+ole+jumalia+asian+klassisessa+merkityksessä.+Mutta+siinä+merkityksessä+on,+että+heilläkin+on+palvonnankohteita.+Ateismi+on+itsessään+ismi,+johon+ateistit+turvautuvat+ja+johon+u-s-k-o-v-a-t.+On+mahdotonta+tietää,+ettei+Jumalaa+ole.+Siksi+ateismi+on+uskonto.+"
Oletko+idiootti,+vai+näytteletkö+vain+lahjakkaasti+sellaista?
Sinulla+on+varmaan+useampikin+sellainen+asia+jota+et+harrasta.+Sanotaan+nyt+vaikka+base-hyppääminen+julkisista+rakennuksista.++Sinulla+ei+ole+tuota+harrastusta,+kuten+ei+ole+minullakaan.+Nyt+sinä+ajatusten+Tonava+kuitenkin+tulet+ja+väität+että+kun+tuota+harrastusta+ei+ole,+minä+"turvaudun"+tuohon+uskomukseen+ettei+minulla+ole+ko.++harrastuslistalla+tuota+asiaa.+Ja+että+minä+"palvon"+sitä+base-hyppäämättömyyttäni.+Ateismi+ei+ole+uskonto+sen+enempää+kuin+base-hyppäämättömyyskään.+Ateismi+tarkoittaa+jumaluskon+puutetta.+Siinä+ei+ole+mitään+kohdetta+mitä+palvoa.+
Ja+koska+sinä+et+tätä+simppeliä+asiaa+selvästikään+tiedä+tai+ymmärrä,+tarkoittaa+se+että+olet+aivan+erikoisen+tyhmä+ihminen.
"Mutta+onneksi+on+mahdollista+tietää,+että+Jumala+ON."
Jaa.+Tarkalleen+millä+tavalla+Jumala+on+olemassa+sinun+pääsi+ulkopuolella,+ja+miten+kykenet+sen+todistamaan+objektiivisesti?
11.12.2017 20:20
"Kyllä+nuo+tiedeuskoiset+jaksaa!+Mä+oon+epärehellinen+ja+kaikkea.+Ei+tää+mikään+ateistien+kotisivu+ole."
Ei+tosiaankaan.+Mutta+jos+väität+että+ateisti+ei+voi+saada+samanlaisia+"ratkaisuja"+kuin+sinä+uskovana,+odotan+että+annat+todisteita+väitteellesi.+
Mitkä+ovat+tarkalleen+ne+"ratkaisut",+joita+en+muka+voi+ateistina+saada?+
Jos+vielä+yrität+kiemurrella+tuon+esittämäsi+väitteen+ohi,+on+johtopäätös+se+että+sinä+puhuit+pehmeitä:+Minä+voin+ateistina+saada+ratkaisuja+elämän+kysymyksiin,+ja+todennäköisesti+ne+ovat+huomattavasti+parempia+ja+realistisempia+ratkaisuja+kuin+sinun+luulopohjalta+esittämäsi+"ratkaisut".
07.12.2017 20:55
"Moraalinaan+voi+päättää+pitää+vaikkapa+pelkästään+asuinvaltionsa+lakeja,+mutta+ne+sallivat+lähimmäisten+melko+töykeänkin+kohtelun."
Niin,+ja+voi+päättää+myös+toisin,+riippumatta+maailmankatsomuksesta.++
"Hararin+mielestä+humanismi+on+kuitenkin+enemmän+uskonto+(jumalanaan+ihmisyys)+kuin+tieteellinen+fakta,+koska+sen+perusteet+(vapaus,+veljeys+ja+tasa-arvo)+eivät+perustu+objektiivisiin+havaintoihin+tai+luonnonlakeihin,+vaan+jaettuun+kuvitelmaan."
Hararin+mielestä+melko+pitkä+listä+asioita+on+mielikuvitusta.+Valtio,+valuutat,+johtajat,+yms.++Yhteisiä+sopimuksia,+jaettuja+kuvitelmia.+
Minulle+riittää+se+että+ymmärrän+ettei+ole+absoluuttisia+totuuksia,+saäntöjä+eikä+lakeja.+Ne+muuttuvat+ajan+ja+paikan+mukaan.+Edes+kultainen+sääntö+ei+toimi+kaikissa+tilanteissa.++
Minä+en+nimittäin+haluaisi+että+masokisti+tekee+minulle+sen+minkä+haluaa+itselleen+tehtävän.
07.12.2017 20:49
"Sinä+uskot+ettei+jumalaa+ole,+ja+tieteen+käsityksiin+ja+tuloksiin.+Silti+sinäkin+saat+suurimman+osan+elämänohjeistasi+maailmankatsomuksestasi+ym.+et+tieteestä.+Kyllä+kai+se+nyt+pitäisi+myöntää,+tiede+ei+riitä."
Väärin.+Miten+helvetissä+sinä+voit+luulla+minulle+mielipiteitä,+tietämättä+miten+asia+oikeasti+on?+Ai+niin:+olet+luulevainen.+Silloin+tieto+on+toissijaista.+
Minun+moraalini+perustuu+hyvin+pitkälle+tieteen+tuomaan+tietoon,+ja+niiden+perusteella+toimivaan+yhteiskuntaan+ja+sen+arvoihin,+asenteisiin+ja+lakeihin.+Minulla+on+hyvin+vähän+nokan+koputtamista+sen+suhteen+mitä+Suomen+laki+sanoo,+ja+olen+erittäin+tyytyväinen+että+ko.+lait+perustuvat+tieteeseen+ja+TIETOON,+eivätkä+esim.+seemiläisiin+paimentolaisten+alkeellisiin+ja+tietämättömiin+luuloihin.
04.12.2017 20:13
"En+minä+tarkoittanut+että+sinun+pitäisi+nimenomaan+kristinuskoon+uskoa,+vaan+että+tiede+ei+anna+maailmankatsomusta+ja+moraalia+jne,+siihen+tarvitaan+nimenomaan+maailmankatsomus."
Höpsis.+Moraaliin+tarvitaan+ymmärrys+siitä+mikä+on+oikein+ja+mikä+väärin.+Siihen+ei+tarvita+maailmankatsomusta.+Voit+ymmärtää+jonkun++olevan+oikein+tai+väärin+riipumatta+siitä+millainen+käsitys+sinulla+on+maailman+tai+ihmisen+olemassaolon+syistä.+Maailmankatsomus+voi+vaikuttaa+moraaliin,+mutta+se+ei+ole+moraalin+ehdoton+vaatimus.
"Mutta+ne+ovat+maailmankatsomuksia,+kaikki+me+saamme+ymmärryksen+elämäämme+maailmankatsomuksen+pohjalta,+ei+tieteen+pohjalta"
Älä+puhu+kaikkien+puolesta,+koska+sinä+et+tiedä+miten+kaikki+ajattelevat.+Et+tiedä+edes+miten+minä+ajattelen.+Luulet+vain+tietäväsi.+
Minun+maailmankatsomukseni+perustuu+nimenomaan+tieteen+tuomaan+tietoon+ja+sen+mahdollistamaan+ymmärrykseen+itsestäni+ja+ympäröivästä+todellisuudesta.+
"Minä+uskon+Jumalaan,+ja+katson+sen+oikeaksi,+totuudeksi+ja+hyväksi.+Hyödylliseksi,+oikeaksi+ratkaisuksi,+varsinkin+jos+onnistuu+uskomaan+oikealla+tavalla"
Minä+en+usko.+Katson+että+Jumala+on+joko+sadistinen+narsisti+tai+mitättömyys,+joka+ei+tee+ikinä+mitään,+kun+ei+pysty+eikä+kykene.+Siis+jos+on+olemassa.+Todennäköinen+selitys+on+ettei+ko.+entiteettiä+ole+olemassa.+Silloin+säästytään+myös+Jumalan+kannalta+perin+kiusallisilta+kysymyksiltä.+
Mitään+hirveämpää+rangaistusta+en+voisi+ihmiselle+kuvitella+kuin+ikuisen+elämän+despoottia+mielistelemässä.+Onneksi+myös+ne+(ikuinen+elämä+ja+taivas)+ovat+uskovaisten+fantasiaa.+Sellaisten+fantasiaa,+jotka+eivät+kykene+hyväksymään+omaa+rajallisuuttaan.+Jos+sinä+Olli+sen+hyväksyisit,+olisit+sen+jo+kertonut.+Vaan+ei,+kuvittelet+ja+toivot,+uskolla+pöhöttyneellä+mielikuvituksellasi+että+elät+ikuisesti.+Ymmärtämättä+ilmeisesti+ollenkaan,+mitä+se+käytännössä+tarkoittaisi.+
Oletkohan+koskaan+tullut+ajatelleeksi+että+miksi+juuri+sinun+"sielusi",+kaikesta+olemassaolevasta+universumissa+pitäisi+olla+ikuisesti+olemassa?+Missä+se+sinun+ikuinen+sielusi+oli+ennen+syntymääsi?+Oletko+havainnut+todellisuudesta+jotain+muuta+kuin+itsesi+joka+on+olemassa+ikuisesti?+Kaikella+on+alkunsa+ja+loppunsa+(itse+universumillakin),+paitsi+tietysti+"oikein"+uskovalla+hömelillä.+
Ethän+sinä+itse+sitä+ole+ymmärtänyt,+mutta+teidän+uskovien+ajatukset+eivät+sovi+havaittuun+todellisuuteen+millään+tavalla.+Eivät+sitten+kertakaikkiaan+yhtään.+Ja+aivan+yhtä+huonosti+ne+sopivat+myös+siihen+fantasioituun+todellisuuteen,+jos+vain+loppuun+asti+osaa+asian+miettiä.+Uskovat+harvemmin+osaavat,+viitsivät+tai+uskaltava.+Pitää+vain+uskoa+kuin+pahainen+lahopää+että+asiat+jotenkin+lutviutuvat+parhain+päin,+ja+unohtaa+vähänkään+vaikeammat+kysymykset.+Kyllä+se+Jeeves+hoitaa,+kun+se+on+niin+saatanan+fiksu+ja+ihana.+
Ei.+Minusta+ei+ole+tuollaiseen+älylliseen+epärehellisyyteen.+Ei+vaan+pysty.
04.12.2017 20:03
"Eikö+tämä+ole+aivan+selvä+asia?+Jos+sinulla+olisi+vain+tieteellinen+tieto,+eikä+ollenkaan+mitään+moraalia+ja+maailmankatsomusta,+omaatuntoa,+vanhempien+ja+ystävien+neuvoja,.tunteita,+uskoa+ja+intuitiota+niin+ethän+sinä+pystyisi+elämässä+mitään+tekemään+ja+päättämään."
Minulla+ei+ole+uskoa+uskonvaraisiin+asioihin,+kuten+joulupukkiin,+maahisiin,+Vetehiseen,+Shivaan,+Jumalaan,+Odiniin,+Allahiin+eikä+muihinkaan+ihmisen+mielikuvituksen+luomiin+hahmoihin.+Minulla+on+silti+moraali,+maailmankatsomus,+omatunto,+vanhempien+ja+ystävien+neuvot,+tunteet+ja+intuitio.+Uskon+tilalla+on+luottamus.+Luottamus+siihen+että+jotkut+asiat+ovat+suuremmalla+todennäköisyydellä+totta+kuin+toiset.+Tässä+asiassa+minua+auttaa+ennen+kaikkea+tiede+ja+sen+tuoma+TIETO.+Eivät+tunteet,+eivät+vanhemmat,+ystävät,+sukulalaiset,+ei+omatunto,+ei+intuitito.+
Ovatko+eläimet+peräisin+koskaan+havaitsemattoman+partajeesuksen+koskaan+havaitsemattomista+taikatempuista+vai+havaintojen+tukemasta+luonnollisesta+kehittymisestä?+Minun+valintani+on+selvä,+ja+voin+tehdä+sen+puhtaalla+omatunnolla,+olematta+itselleni+epärehellinen.+
Voin+kyseenalaistaa+ihan+jokaisen+entiteetin+ja+heidän+väitetetyt+tekemisensä,+ihan+jo+siitä+syystä+että+minulta+ei+heru+arvostusta+entiteeteille+jotka+eivät+arvostelua+kestä.+Raamatun+jumala+on+Raamatun+mukaan+juuri+sellainen,+pikkusiueluinen+mitättömyys,+joka+joutuu+oikein+asiasta+tehden+kieltämään+arvostelunsa+ja+kaikenlaisen+kritiikin.++
Kysyn+siis+uudelleen:+mitä+sellaisia+"ratkaisuja"+minä+en+voi+ateistina+saada,+mitä+sinä+olet+mielestäsi+uskovana+saanut?+
Kerro.+Minä+voin+sitten+kertoa+sinulla+mikä+merkitys+elämällä+ja+kuolemalla+minun+mielestäni+on.+Asia+nimittäin+on+hyvin+todennäköisesti+niin,+että+vain+toinen+meistä+hyväksyy+oman+elämänsä+ja+olemassaolonsa+rajallisuuden,+ja+on+tämän+asian+kanssa+sinut.
02.12.2017 16:18
54 / 350