Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

6997

1. "Myönnän+tyhmyyteni."Hienoa.+Sitä+alleviivaa+myös+käytyämäsi+nimimerkki.+"Mutta+ihmisellä+on+aina+joku,+jonka+varaan+laskee+elämänsä."Ja+tuo+joku+minun+tapauksessani+on+tarkalleen+mikä?+"Raamattu+kutsuu+väärää+perustaa+hiekaksi,+joka+ei+kuoleman+edessä+kestä.+"Idiotismi+sen+kun+jatkuu.+Raamatun+fantasia+kuolemattomuudessa+on+jyrkässä+ristiriidassa+sen+tosiasian+kanssa+että+jos+esim.+tämän+planeetan+eliöistä+osakaan+olisi+kuolemattomia+(ja+jatkaisivat+silti+lisääntymistään),+koko+planeetta+olisi+tuhon+oma+alle+vuosituhannessa.Uskonto+on+sopiva+älyllinen+pakopaikka+niille+jotka+eivät+hyväksy+omaa+rajallisuuttaan.+Olet+hyvä+esimerkki+tästä.+Katso+ympärillesi+ja+ymmärrä+että+ilman+kuolemaa+ei+ole+uutta+elämää.+"Ateismi+perustuu+siihen+ismiin,+ettei+Jumalaa+ole+ja+näin+ollen+ihminen+lakkaa+olemasta+kuollessaan.+Sen+perustalle+hän+rakentaa+elämänarvonsa.+Mutta+ihminen+tarvitsee+aina+omat+palvonnan+kohteensa.+Jos+se+ei+ole+Jumala,+se+on+välttämättä+joku+muu.+Se+mikä+on+sydämessä+ensimmäisellä+sijalla,+on+oman+elämän+jumala."Ollakseen+uskonto,+ateismissa+pitäisi+olla+joku+yliluonnollinen+entiteetti+jota+palvotaan.+Sellaista+ei+ateismissa+ole.+Se+ei+ole,+eikä+voi+olla+määritelmällisesti+uskonto.+Jos+edelleen+väität+että+on,+olet+alentuneesti+syyntakeellinen+idiootti.+Se+että+sinulla,+vähänkään+monimutkaisempaan+ajatteluun+kykenemättömällä+poloisella,+pitää+välttämättä+olla+palvonnan+kohde,+ei+tarkoita+että+jokaisella+pitäisi+sellainen+olla.+Älä+yleistä+omaa+kykenemätyömyyttäsi+koskemaan+muita+ihmisiä.
  2. "En+minä+tarkoittanut+että+sinun+pitäisi+nimenomaan+kristinuskoon+uskoa,+vaan+että+tiede+ei+anna+maailmankatsomusta+ja+moraalia+jne,+siihen+tarvitaan+nimenomaan+maailmankatsomus."Höpsis.+Moraaliin+tarvitaan+ymmärrys+siitä+mikä+on+oikein+ja+mikä+väärin.+Siihen+ei+tarvita+maailmankatsomusta.+Voit+ymmärtää+jonkun++olevan+oikein+tai+väärin+riipumatta+siitä+millainen+käsitys+sinulla+on+maailman+tai+ihmisen+olemassaolon+syistä.+Maailmankatsomus+voi+vaikuttaa+moraaliin,+mutta+se+ei+ole+moraalin+ehdoton+vaatimus."Mutta+ne+ovat+maailmankatsomuksia,+kaikki+me+saamme+ymmärryksen+elämäämme+maailmankatsomuksen+pohjalta,+ei+tieteen+pohjalta"Älä+puhu+kaikkien+puolesta,+koska+sinä+et+tiedä+miten+kaikki+ajattelevat.+Et+tiedä+edes+miten+minä+ajattelen.+Luulet+vain+tietäväsi.+Minun+maailmankatsomukseni+perustuu+nimenomaan+tieteen+tuomaan+tietoon+ja+sen+mahdollistamaan+ymmärrykseen+itsestäni+ja+ympäröivästä+todellisuudesta.+"Minä+uskon+Jumalaan,+ja+katson+sen+oikeaksi,+totuudeksi+ja+hyväksi.+Hyödylliseksi,+oikeaksi+ratkaisuksi,+varsinkin+jos+onnistuu+uskomaan+oikealla+tavalla"Minä+en+usko.+Katson+että+Jumala+on+joko+sadistinen+narsisti+tai+mitättömyys,+joka+ei+tee+ikinä+mitään,+kun+ei+pysty+eikä+kykene.+Siis+jos+on+olemassa.+Todennäköinen+selitys+on+ettei+ko.+entiteettiä+ole+olemassa.+Silloin+säästytään+myös+Jumalan+kannalta+perin+kiusallisilta+kysymyksiltä.+Mitään+hirveämpää+rangaistusta+en+voisi+ihmiselle+kuvitella+kuin+ikuisen+elämän+despoottia+mielistelemässä.+Onneksi+myös+ne+(ikuinen+elämä+ja+taivas)+ovat+uskovaisten+fantasiaa.+Sellaisten+fantasiaa,+jotka+eivät+kykene+hyväksymään+omaa+rajallisuuttaan.+Jos+sinä+Olli+sen+hyväksyisit,+olisit+sen+jo+kertonut.+Vaan+ei,+kuvittelet+ja+toivot,+uskolla+pöhöttyneellä+mielikuvituksellasi+että+elät+ikuisesti.+Ymmärtämättä+ilmeisesti+ollenkaan,+mitä+se+käytännössä+tarkoittaisi.+Oletkohan+koskaan+tullut+ajatelleeksi+että+miksi+juuri+sinun+"sielusi",+kaikesta+olemassaolevasta+universumissa+pitäisi+olla+ikuisesti+olemassa?+Missä+se+sinun+ikuinen+sielusi+oli+ennen+syntymääsi?+Oletko+havainnut+todellisuudesta+jotain+muuta+kuin+itsesi+joka+on+olemassa+ikuisesti?+Kaikella+on+alkunsa+ja+loppunsa+(itse+universumillakin),+paitsi+tietysti+"oikein"+uskovalla+hömelillä.+Ethän+sinä+itse+sitä+ole+ymmärtänyt,+mutta+teidän+uskovien+ajatukset+eivät+sovi+havaittuun+todellisuuteen+millään+tavalla.+Eivät+sitten+kertakaikkiaan+yhtään.+Ja+aivan+yhtä+huonosti+ne+sopivat+myös+siihen+fantasioituun+todellisuuteen,+jos+vain+loppuun+asti+osaa+asian+miettiä.+Uskovat+harvemmin+osaavat,+viitsivät+tai+uskaltava.+Pitää+vain+uskoa+kuin+pahainen+lahopää+että+asiat+jotenkin+lutviutuvat+parhain+päin,+ja+unohtaa+vähänkään+vaikeammat+kysymykset.+Kyllä+se+Jeeves+hoitaa,+kun+se+on+niin+saatanan+fiksu+ja+ihana.+Ei.+Minusta+ei+ole+tuollaiseen+älylliseen+epärehellisyyteen.+Ei+vaan+pysty.
  3. "Eikö+tämä+ole+aivan+selvä+asia?+Jos+sinulla+olisi+vain+tieteellinen+tieto,+eikä+ollenkaan+mitään+moraalia+ja+maailmankatsomusta,+omaatuntoa,+vanhempien+ja+ystävien+neuvoja,.tunteita,+uskoa+ja+intuitiota+niin+ethän+sinä+pystyisi+elämässä+mitään+tekemään+ja+päättämään."Minulla+ei+ole+uskoa+uskonvaraisiin+asioihin,+kuten+joulupukkiin,+maahisiin,+Vetehiseen,+Shivaan,+Jumalaan,+Odiniin,+Allahiin+eikä+muihinkaan+ihmisen+mielikuvituksen+luomiin+hahmoihin.+Minulla+on+silti+moraali,+maailmankatsomus,+omatunto,+vanhempien+ja+ystävien+neuvot,+tunteet+ja+intuitio.+Uskon+tilalla+on+luottamus.+Luottamus+siihen+että+jotkut+asiat+ovat+suuremmalla+todennäköisyydellä+totta+kuin+toiset.+Tässä+asiassa+minua+auttaa+ennen+kaikkea+tiede+ja+sen+tuoma+TIETO.+Eivät+tunteet,+eivät+vanhemmat,+ystävät,+sukulalaiset,+ei+omatunto,+ei+intuitito.+Ovatko+eläimet+peräisin+koskaan+havaitsemattoman+partajeesuksen+koskaan+havaitsemattomista+taikatempuista+vai+havaintojen+tukemasta+luonnollisesta+kehittymisestä?+Minun+valintani+on+selvä,+ja+voin+tehdä+sen+puhtaalla+omatunnolla,+olematta+itselleni+epärehellinen.+Voin+kyseenalaistaa+ihan+jokaisen+entiteetin+ja+heidän+väitetetyt+tekemisensä,+ihan+jo+siitä+syystä+että+minulta+ei+heru+arvostusta+entiteeteille+jotka+eivät+arvostelua+kestä.+Raamatun+jumala+on+Raamatun+mukaan+juuri+sellainen,+pikkusiueluinen+mitättömyys,+joka+joutuu+oikein+asiasta+tehden+kieltämään+arvostelunsa+ja+kaikenlaisen+kritiikin.++Kysyn+siis+uudelleen:+mitä+sellaisia+"ratkaisuja"+minä+en+voi+ateistina+saada,+mitä+sinä+olet+mielestäsi+uskovana+saanut?+Kerro.+Minä+voin+sitten+kertoa+sinulla+mikä+merkitys+elämällä+ja+kuolemalla+minun+mielestäni+on.+Asia+nimittäin+on+hyvin+todennäköisesti+niin,+että+vain+toinen+meistä+hyväksyy+oman+elämänsä+ja+olemassaolonsa+rajallisuuden,+ja+on+tämän+asian+kanssa+sinut.