Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bg-ope
profiilit
bg-ope
bg-ope
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
6997
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Oppikirjojen+mukaan+evoluutio+on+luonnossa+tapahtuva+prosessi,+jossa+pienet+hyödylliset+satunnaiset+ja+perinnölliset+muutokset+yleistyvät+populaatiossa+luonnonvalinnan+karsiessa+haitalliset+muutokset.+Tästä+on+peräisin+mantra;+muuntelu,+perimä+ja+valinta."
Olisit+opiskellut+paremmin:+suurin+osa+sopeutumisesta+ei+johdu+satunnaisesta+muuntelusta+vaan+evoluution+lainalaisuuksista:+Esim.+suvullisesti+lisääntyvien+eliöiden+on+mahdotonta+tuottaa+jälkeläsiksi+klooneja,+joissa+ei+olisi+muuntelua.+Perintötekijöiden+rekombinaatio+on+huomattavasti+mutaatioita+voimakkaampi+muuntelua+ja+sitä+kautta+sopetumista+aiheuttava+mekanismi.+
"Tämän+yhtälön+tulisi+johtaa+evoluutioon,+eli+eliöiden+kehittymiseen.+"
Yleinen+kreationstinen+harha+biologisesta+evoluutiosta:+Todellisuudessa+evoluutio+on+ennen+kaikkea+sopeutumista+alati+muuttuviin+elinolosuhteisiin+ja+eliöiden+välisiin+suhteisiin.+Käytännössä+tämä+näkyy+siinä+että+eliöiden+perinnöllisissä+ominaisuuksissa+tapahtuu+ajan+myötä+muutoksia.+Asia,+jolle+harhaisimmatkaan+kreationistivalehtelijat+eivät+mahda+yhtään+mitään.
Mutta+kerrohan+Tomi+kun+noin+ahkerasti+valehtelet+että+eliömaailma+rappeutuu,+että+mikä+eliö+on+kuollut+informaation+rappeutumiseen+/+loppumiseen?+Kyllähän+maapallolta+pitäisi+löytyä+paljonkin+käytännön+esimerkkejä+sukupuuttoon+kuolleista+lajeista,+jos+rappeutuminen+olisi+totta.+
"Noin+10%+ihmisistä+elää+geneettisen+sairauden+kanssa."
Juu,+eli+90%+ihmisistä+ei+ole+minkään+sortin+geneettistä+sairautta.+Ei+siis+ihme+että+tänäänkin+meitä+on+tällä+planeetalla+enemmän+kuin+eilen.+Väkimäärä+kasvaa+ja+ihmiset+elävät+monin+paikoin+entistä+pidempään+(Paitsi+Yhdysvalloissa,+kreationismin+luvatussa+maassa.+Lienee+Jumalan+kieroa+huumoria.)+++
Ymmärrätkö+sinä+Tomi+muuten+mikä+ero+on+perinnöllisellä+sairaudella+ja+geneettisellä+sairaudella?+
"3.+Bakteerit+menettävät+myös+nopeasti+geneettistä+materiaalia+riippumatta+niiden+kyvystä+välittää+toisilleen+geenejä.+Geenihäviö+johtaa+parasiitteihin+tai+patogeenisiin+bakteereihin.+Bakteerin+symbioosikin+on+osoitus+biologisen+informaation+katoamisesta,+koska+eliön+on+turvauduttava+ravinnonhankinnassa+toiseen+eliöön.+Sama+ilmiö+on+havaittavissa+kaikkialla+luonnossa;+biologisen+informaation+katoaminen+johtaa+negatiivisiin+ilmiöihin+eliömaailmassa."
Juu,+varmaankin+juuri+tuon+takia+bakteereja+esiintyy+enää+niin+harvassa+paikassa+maapallolla+ja+ne+menestyvät+niin+kertakaikkisen+huonosti.+Olisivatko+peräti+häviämässä?+Mitäpä+tuumaat,+Tomi?+
Pidätkö+muuten+ihmisessä+eläviä+symbioottisia+bakteereja+negatiivisena+asinana?+Niitä+on+sinussakin+Tomi+enemmän+kuin+omia+solujasi,+ja+ne+pitävät+sinut+elossa.
20.07.2017 13:15
Tässä+yksi+räikeä+esimerkki+siitä+missä+"y.a-1"+ei+todellakaan+puhu+asiaa+(ote+tässä+ketjussa+olleesta+ya1:n+viestistä):
"poliittinen+"vihreä"+aate,+kommunismi+ja+ateismi+kulkevat+käsi+kädessä"
Sivulauseeseen+luikautetun+väitteen+mukaan+ateisti+kannattaa+automaattisesti+vihreää+liikettä+ja/tai++kommunismia.+Tuollaiseen+älylliseen+epärehellisyyteen+kykenee+vain+harva,+mutta+yllättävän+usein+väitteen+esittäjä+on+nimenomaan+ya1:n+kaltainen+disinformaatiossa+kylvetetty+kreationisti.+Kun+on+niin+paljon+kivempaa+ja+helpompaa+valehdella+mitä+ateistit+muka+ajattelevat,+kuin+selvittää+kysymällä+miten+asia+oikeasti+on.+
Ihan+yhtä+järkevää+ja+asiallista+olisi+väittää+(tietysti+kreationisteilta+kysymättä)+että+kaikki+kreationistit+ovat+automaattisesti+juutalaisia+vihaavia+natseja,+koska+Hitler+oli+jumaluskoinen+kreationisti.
20.07.2017 12:50
"Todellinen+uhka+demokratialle+on+tiede...Monissa+asioissa+tiede+on+jo+jyrännyt+kansanvaltaa+ja+jatkossa+uskon+tämän+kehityksen+kiihtyvän...Tieteestä+on+tietyllä+tapaa+tullut+monille+uusi+jumala+ja+totuus,+ja+tämä+maailmankuva+selvästi+kasvaa+räjähdysmäisesti.
Tiedemiehet+ovat+nykyajan+"profeettoja",+näkijöitä+jotka+kertovat+miten+asiat+ovat...Keskiverto+kansalainen+ei+ole+kykenevä+analysoimaan+tieteellisiä+tutkimuksia,+joten+he+jäävät+tiedeyhteisön+"armoille"."
Voi+hyvänen+aika.+Ei+kai+tässä+nyt+vain+ehdotella,+että+tavan+Pulliaisten+pitäisi+saada+määritellä+mikä+on+totta+ja+mikä+ei?++Päästä+muokkaamaan+tiedon+hankkimista+mieleisekseen,+tutkimusaloista+joista+heillä+ei+ole+pienintäkään+käsitystä?++Tuohan+tarkoittaisi+paluuta+keskiajalle,+jollon+tutkimuksesta+täysin+ulapalla+olleet+fundamentalistiset+uskonoppineet+päättivät+mitä+oli+sallittua+tutkia+ja+millä+tavalla,+ja+loput+oli+saatanasta+/+noituutta.+
Toivottavasti+ymmärsin+väärin.
20.07.2017 11:46
Miksikähän+Pekka+ei+mainitse+blogissaan+että+Trump+on+kolmatta+kertaa+naimisissa,+Ivanka+trump+on+Trumpin+kolmas+vaimo.+
Katsotaanpa+mitä+Raamattu+opettaa+avioliitosta:+
"Raamattu+sanoo:+"Eivät+he+enää+ole+kaksi,+vaan+yksi+liha.+Minkä+siis+Jumala+on+yhdistänyt,+sitä+älköön+ihminen+erottako.+"+(Matt.+19:6)"
http://www.luterilainen.com/fi/lue/artikkeleita/avioliiton-ja-avosuhteen-ero-raamatun-valossa
Noh,+ihminen+nimeltä+Trump+erotti,+ja+vieläpä+kahteen+kertaan.+Mutta+niin+kuin+tuollaisilla+"pikkuseikoilla"+olisi+jotain+merkitystä+Trumpia+ihannoiville+kreationisteille.
20.07.2017 11:26
"Silkkaa+kateutta.+Evolutkerot+eivät+pärjää+logiikassa+ja+ajattelussa"
Luulevainen+luulee,+ja+luulee+väärin.+Tomi+Aalto+tekee+naurettavilla+aivopieruillaan+arvokasta+työtä+ateistisemman,+humaanimman+ja+sekulaarimman+yhteiskunnan+hyväksi,+kiihkouskovaisuutta+vastaan+(olen+tämä+myös+hänelle+kertonut,+aivan+kuin+monelle+muullekin+uskovaiselle+pösilölle).+Siksi+hänen+ainoatakaan+idioottimaisuutta+ei+mielestäni+kannata+poistaa.+Toimii+yhtä+varmasti+kuin+Raamattu:+Ei+muuta+kuin+laajempaan+jakoon,+niin+ihmiset+näkevät+millaiseen+mielikuvitukselliseen+potaskaan+uskovaiset+hömelit+uskovat.+
"viisivuotiaatkin+nauraa+heille+ja+heidän+naurettaville+uskomuksilleen"
Kuten+mille?+Tarkennapa+niin+katsotaan+olisiko+sittenkin+niin+että+luulevaisella+on+evoluutiosta+aivan+päin+helvettiä+olevia+luuloja.+
"Jos+evohumputus+lopetettaisiin,+niin+samalla+menettäisivät+täällä+kirjoitteleva+bg-opet+ja+muut+rahan+takia+sielunsa+myyneet+suojatyöpaikkansa!"
Eipä+ole+minun+toimeentuloni+millään+tavalla+riippuvainen+tästä+pastasta+ja+evoluutiota,+vaikka+sitä+opetankin+biologian+opintojen+osana.+Olen+palstalla+viihetarkoituksessa.+Kreationistien+aivoitukisista+ja+logiikasta+saa+makeat+naurut+tämän+tästä,+ja+on+mukava+osoittaa+heidän+lapselliset+uskomuksensa+vääriksi.+++
"Että+vähät+siitä+millaista+vahinkoa+ja+tuhoa+evoluutiohuuhaa+saa+aikaan+yhteiskunnassa+ja+nuorisossa,+kunhan+vaan+muutama+narsistinen+evolutionisti+tienaa+ne+mansikat+ruisleipänsä+päälle+ja+pääsee+kukkoilemaan+nettipalstalla+(nimettömänä)+muka+uurenakin+tietäjänä!"
Tuolla+toisella+palstalla+toinen+luulevainen+houraili+että+moraali+on+jotenkin+kytköksissä+siihen+uskooko+ihminen+luomisoppiin+vai+ei.+Kirjoittamasi+perusteella+sinä+olet+yhtä+harhainen,+kuvitellessasi+että+evoluutioteorian+ymmärtäminen+vaikuttaisi+jollain+tavalla+ihmisen+moraaliin.+
Kerrottakoon+siksi+myös+sinulle+se+tosiasia+että+luomisoppiin+uskovien+määrä+on+jyrkässä+laskussa+Suomessa,+varsinkin+nuoremmissa+ikäryhmissä.+
Katsopa+mitä+mieltä+Suomalaiset+olivat+väittestä+"Jumala+on+luonut+kaiken"+viime+vuonna+tehdyssä+kyselyssä:+
https://yle.fi/uutiset/3-9263253
Tulos:+Suurin+osa+vastaajista+vastasi+väitteeseen+että+"En+usko+ollenkaan"+tai+"Pidän+epätodennäköisenä".+Hajoa+siihen.+
Samaan+aikaan+tapahtuu+tällaista+kehitystä:+
"Poliisille+ilmoitettujen+rikosten+määrä+jatkoi+laskuaan+vuoden+ensimmäisen+puoliskon+aikana.+Trendi+on+jo+pitkään+ollut+sama+–+poliisille+ilmoitetut+rikokset+ovat+laskeneet+jo+useamman+vuoden+ajan,+sanoo+poliisijohtaja+Timo+Saarinen+Poliisihallituksesta.
–+Jos+tämä+kehityssuunta+jatkuu,+silloin+yhteiskunta+menee+hyvään+suuntaan,+Saarinen+sanoo.
Saarinen+ei+usko,+että+hyvä+kehityssuunta+johtuisi+siitä,+että+ihmiset+eivät+enää+ilmoittaisi+rikoksista+poliisille.
–+Samanlainen+trendi+on+jatkunut+niin+monta+vuotta.+Se+ei+voi+olla+käyttäytymismuutos,+koska+se+on+ollut+systemaattisesti+jatkuva+ilmiö."
https://yle.fi/uutiset/3-9052066
Luomisoppiin+uskovien+(samoin+kuin+kirkkoon+kuuluvien)+määrä+vähenee+samalla+kuin+esim.+rikosten+määrä+laskee.+Johtopäätös:+moraali+ei+ole+sidoksissa+luomisoppiin,+ainakaan+niin+että+luomisoppiin+uskominen+jotenkin+kohentaisi+moraalia.+Tämän+huomaa+myös+siitä+että+vankiloissa+on+todella+vähän+ateisteja.
20.07.2017 11:11
"Näytät+pitävän+moraalisesti+tuomittavana+tupakanpolton,+nuorten+alkoholinkäytön,+väkivallan+ja+rikokset.+Mihin+perustat+näkemyksesi,+että+ne+ovat+moraalisesti+tuomittavia+asioita?+Enemmistön+mielipiteeseen?+Suomen+lakeihin+ja+asetuksiin?+Vai+mihin?"
Tietoon.+
"Mikä+tekee+sinusta+moraaliltasi+muita+korkeamman+tai+antaa+sinulle+oikeuden+tuomita+toisten+ihmisten+tekemisiä?"
Luotettava+tieto.+Joskaan+en+kuvittele+(toisin+kuin+sinä),+että+moraalini+olisi+jotenkin+erityisen+korkea+muihin+ihmisiin+nähden.+En+pidä+itseäni+kuitenkaan+erityisen+pahanakaan+ihmisenä.+Aikalailla+keskitien+tallaaja,+joka+pyrkii+hyvään+välillä+siinä+hyvin+onnistuen,+välillä+huonommin.++
"Sekö,+että+et+itse+harjoita+noita+tapoja?"+
Ei,+vaan+tieto.+
"Vai+harjoitatko?"
En+polta,+en+ole+enää+nuori+joka+voisi+käyttää+alkoholia,+en+tee+väkivaltarikoksia.+
"Jos+harjoitat+niitä+itse,+niin+miksi+tuomitset+muut+samalla+tavalla+toimivat?"
Koska+tieto+että+haitallisia,+varsinkin+suuremmissa+määrin.+
"Yritätkö+todistaa+väitteilläsi,+että+noiden+moraalisesti+tuomitsemiesi+asioiden+väheneminen+on+seurausta+ateismin+lisääntymisestä+tai+uskonnollisuuden+vähenemisestä?+Miksi+toit+esille+tuon+asian?+Mitä+yrität+sillä+todistaa?+Sanojesi+mukaan+todistat+sillä+juuri+sitä,+että+uskonnollisuuden+väheneminen+ja+ateismin+lisääntyminen+ovat+vaikuttaneet+vähentävästi+esittämiisi+moraalisesti+tuomitsemiisi+tapoihin.+Mitä+jos+ihan+ensin+todistaisit+nämä+väitteesi+kovilla+faktoilla?"
Sinä+olet+tässä+keskustelussa+väittänyt+mielestäni+useamman+kerran+että+luomisuskoisilla+on+"korkeampi+moraali"+kuin+naturalisteilla.+Korjaa+toki+jos+olen+väärässä.+
Tarkoitukseni+oli+huomauttaa,+että+vaikka+luomisusko+laskee+Suomessa+kuin+lehmän+häntä+(ja+varsinkin+nuorten+keskuudessa),+monet+alhaista+moraalia+("pahuutta")+indikoivat+asiat+vähenevät.+Moraali+ei+näyttäisi+siis+olevan+ainakaan+luomisuskoon+sidoksissa,+vaikka+sinä+yrität+niin+valehdella.+Todellisuus+on+taas+tarua+ihmeellisempää.+
"Tee+sen+jälkeen+tutkimus,+jossa+otetaan+selvää+kyseisten+moraalisesti+tuomitsemiesi+asioiden+ja+uskovaisuuden+välillä."
Ei+minun+tarvitse,+koska+ne+tutkimukset+on+tehty+jo:+luomisusko+vähenee,+ja+silti+monet+moraalisesti+positiiviset+asiat+tapahtuvat+Suomen+nuorison+kehityksessä.+
"Luuletko+tosissasi,+että+uskovaiset+polttavat+enemmän+tupakkaa,+juovat+enemmän+alkoholia,+harjoittavat+enemmän+väkivaltaa+ja+tekevät+enemmän+rikoksia+kuin+ateistit+tai+muut+ihmiset?"
En+luule.+Mutta+sinä+ilmeisesti+luulet+minun+luulevan+niin.+Luulit+taas+väärin.+
"Tajuatko+edes+sitä,+miten+naurettavalta+nuo+sinun+viestisi+sisältämät+väitteet+ja+vihjaukset+korrelaatiosta+kuulostavat?"
Osannet+antaa+luomisuskon+moraalia+parantavasta+"voimasta"+sitten+varmasti+jonkin+paremman+näytön.++
"Mitä+jos+tekisimme+muutaman+käytännön+kokeen?+Mennään+tupakkapaikoille+ja+kysytään+siellä+olevien+ihmisten+maailmankatsomusta+ja+uskoa."
Saatat+löytää+yllättävän+monta+lestadiolaista.+
"Kysytään+väkivaltarikoksista+tuomituilta+samaa+asiaa.+Kysytään+rikoksista+tuomituilta+samaa+asiaa.+Kuinka+suuri+prosentuaalinen+osuus+heistä+mahtaisi+täyttää+"uskovaisen"+määritelmän?Heitä+täytyy+olla+suuri+enemmistö+sen+perusteella,+mitä+kirjoitit+tuohon+viestiisi...+"
Ei+tarvitse+kysyä,+kun+asiasta+on+jo+tietoa:+
"Vankien+enemmistön+uskonnollisuus+on+hiljaista,+mutta+vahvaa.+Siihen+sisältyy+perinteistä+suomalaista+kristillisyyttä,+joka+on+aktiivitilassa.+Kaksi+kolmesta+vangista+käy+vankeustuomionsa+aikana+jumalanpalveluksessa,+ja+puolet+vangeista+käy+henkilökohtaisesti+tapaamassa+vankilapappia+tai+-diakonia.+Enemmistö+vangeista+rukoilee+joskus,+monet+usein.+Raamattua+ja+hengellistä+kirjallisuutta+luetaan+selvästi+muuta+väestöä+enemmän."
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/vankilassa-usko-nousee-pinta-1
Entäpä+esim.+Yhdysvalloissa:+
"Of+the+prisoners+willing+to+give+their+religious+affiliations+(and+that’s+an+important+caveat),+atheists+make+up+0.07%+of+the+prison+population."
http://www.patheos.com/blogs/friendlyatheist/2013/07/16/what-percentage-of-prisoners-are-atheists-its-a-lot-smaller-than-we-ever-imagined/
Niin+että+mitäpä+arvelet+vankien+enemmistön+maailmankuvan+olevan+Suomessa+tai+ulkomailla?+Luuletko+edelleen+että+suurin+osa+vangeista+on+"evolutionisteja"+tai+ateisteja?+
"Sinä+et+taida+ymmärtää+ollenkaan+sitä,+miksi+sinun+kaltaisellesi+ihmiselle+kirjoittaminen+on+kuin+tuuleen+puhumista?+Älä+ihmettele,+jos+yhtä+äkkiä+ilman+mitään+ilmoitusta+katoan+tältä+foorumilta+enkä+vastaile+teidän+typeriin+argumentteihinne.+Kaikella+on+rajansa:+niin+myös+minun+kärsivällisyydelläni+ja+käytössäni+olevalla+ajalla."
Sinun+"argumenttisi"+ovat+vääriksi+osoitettuja+luuloja+ja+disinformaatioon+perustuvaa+sontaa,+parahin+luulevainen.
20.07.2017 03:03
Korjaan+tätä+yhden+kirjamen+verran:+"Juuri+tämän+enempää+ei+voisi+olla+asialla+tekemistä+tieteellisen+totuuden+kanssa.+Tieteen+mukaan+biologinen+evoluutio+on+faktuaalinen+luonnonilmiö+ja+maailmankaikkeus+sai+alkunsa+alkuräjähdykseksi+kutsutusta+ilmiöstä.+Jos+muuta+väität,+valehtelet.+"
20.07.2017 02:31
"Millä+perusteella+väität+minun+olevan+vähä-älyinen+ja+kaikkea+muuta+loukkaavaa,+mitä+olet+esittänyt?+...totuus+on+se,+että+ainoa+perusteesi+minun+haukkumiselleni+on+se,+että+olen+"luomisuskoinen"."
Ei+ole.+Tuotakaan+et+tiennyt,+vaan+luulit,+ja+aivan+väärin.+Minä+pidän+sinua+vähä-älyisenä+koska+teet+luulonvaraisia+päätelmiä+ja+yleistyksiä+ihmisistä+joita+et+tunne.+Jos+tuollaiseen+luulonvaraisuuteen+sortuu+ateisti,+hindu+tai+muslimi,+pidän+häntä+ihan+samoilla+perusteilla+yksinkertaisena+luulevaisena.+Ymmärrätkö?+
"Jos+pitäisin+totena+naturalistiset+teoriat+ja+olisin+ateisti,+niin+kehuisit+sitä,+miten+älykäs+minä+olen.+"
En+kehuisi,+vaan+pitäisin+sinua+yksinkertaisena+yleistäjänä+jos+sortuisit+samanlaiseen+luulonvaraiseen+yleistämiseen+kuin+nyt+olet+sortunut.+Luulit+taas,+ja+luulit+väärin:+Minä+en+arvota+ihmsiä+uskon+mukaan.+Olen+törmännyt+keskustelupalstoilla+useaankin+ateistiin+joka+on+ollut+yhtä+typerä+ellei+typerämpikin+kuin+sinä.+Harvat+ovat+kylläkin+yhtä+härskejä+yleistäjiä,+ja+yhtä+luulonvaraisia+vääristelijöitä.+
"Jos+kääntyisin+ateistiksi,+niin+selittäisit+"uskonnollisen+kauteni"+tavalla+tai+toisella+harharetkeksi+ja+kehuisit+sitä,+miten+älykäs+minä+olen+koko+ajan+kuitenkin+ollut+–+ainoastaan+aivopesty+tms.+jonkin+aikaa."
En+kehuisi.+Ateismi+on+johtopäätös,+eikä+edes+kovin+vaikea+sellainen.+Itse+kykenin+/+uskaltauduin+siihen+noin+12-vuotiaana.+Ilman+helvetillä+pelottelua+olisin+päätynyt+samaan+ratianaaliseen+lopputulemaa+kenties+aikaisemminkin.+++
"Jos+olisit+tavannut+minut+lukiossa+ja+yliopistossa+ja+sen+jälkeen+työelämässä,+niin+olisit+kehunut+minua+älykkääksi,+koska+en+uskonut+luomiseen+enkä+Jumalaan+eikä+minua+sellaiset+asiat+kiinnostaneet+tuolloin."
En+olisi.+En+ole+kehunut+yhtään+tuntemaani+ateistia+älykkääksi+vain+heidän+ateisminsa+takia.+Sinä+luulet+taas+kerran+täysin+päin+persettä,+tietämätön+luulevainen.+
"Mutta+nyt+pidät+minua+idioottina+ja+älykääpiönä+pelkästään+sen+vuoksi,+että+olen+vaihtanut+maailmankatsomustani+ja+uskallan+kritisoida+uskoon+perustuvia+teorioitanne!+:-)"
En+pidä,+vaan+jo+mainitusta+syystä.+Olet+väärässä+luuloinesi.+
"Todisteet+osoittavat+sen,+että+esimerkiksi+biologiaa+opiskelleet+ovat+olleet+huonommin+menestyneitä+ja+vähemmän+älykkäitä+kuin+monet+muut+yliopistossa+opiskelleet."
Mitkä+todisteet?+
"Te+olette+siis+teitä+itseänne+mukaillen+"tyhmiä"+verrattuna+moniin+muihin+korkeasti+koulutettuihin+ihmisiin."
Niin+ketä+mukaillen?+
"Mutta+jos+pysytään+asiallisina,+niin+tuollainen+oman+ja+oman+ryhmän+älykkyyden+vertailu+toisiin+ihmisiin+ja+ihmisryhmiin+on+lapsellista+ja+tyhmää+kilpailua+siitä,+kuka+meistä+on+älykkäin+ikään+kuin+älykkyys+olisi+jokin+hyve+tai+korkean+moraalin+mittari+tai+onnellisuuden+tae.+,"
Ilmankos+sinä+olet+tehnyt+sitä+tässä+keskustelussa+palstametreittäin.+
"Ihminen+ei+voi+mitään+sille,+millaisena+syntyy+ja+mikä+kyky+tai+mahdollisuus+hänelle+on+suotu+asioiden+oppimiseen+ja+menestymiseen.+Tuollainen+vouhkaaminen+oman+ryhmän+älykkyydellä+toista+ryhmää+vastaan+vääristellyillä+perusteilla+ja+valheilla+osoittaa+sitä+alhaista+moraalia,+josta+olen+teitä+ihmisryhmänä+moittinut+ja+yhä+vielä+moitin."
On+siis+mielestäsi+"alhaista+moraalia"+todeta+että+joku+ihmisryhmä+saattaa+olla+älykkäämpi+kuin+joku+toinen+ihmisryhmä?+Tämä+selvä.+
"Yhtään+poikkeusta+ei+ole+eteeni+vielä+koskaan+tullut,+vaikkakin+harmaan+eri+sävyjä+on+ollut+aina+sysimustaan+asti,+kun+väri+kuvaa+moraalia+ja+valkoinen+on+korkeinta+moraalia+kuvaava+väri."
Eikä+ole+epäilystäkään+siitä+mitä+väriä+itse+kuvittelet+edustavasi,+ylimielinen+ja+tehopyhä+luulevainen.+Jatketaan+tästä+aiheesta.
20.07.2017 02:29
"Tieteellinen+evidenssi+ei+kelpaa+vastaukseksi,+koska+sitä+tulkitaan+omaa+maailmankatsomusta+tukevalla+tavalla."
Jos+tieteellinen+evidenssi+ei+kelpaa+todisteeksi+(mistään),+niin+mikä+sitten+kelpaa?+Ei-tieteellinen+evidenssi?+
Tajuatko+yhtään+kuinka+absurdilta+juttusi+ovat+näyttäneet+jo+hyvän+aikaa?
"Yhtä+älykkäät+ja+saman+koulutuksen+saaneet+ihmiset+tulkitsevat+samaa+todistusaineistoa+eri+tavalla."
Eivät+tulkitse,+jos+kyse+on+tieteestä.+Maailmankatsomus+ei+saa+vaikuttaa+siihen+miten+tuloksia+tulkitaan.+Jos+vaikuttaa,+kyse+ei+ole+enää+tieteestä+vaan+pseudotieteestä.+
"Miten+siis+tietää+totuus+näissä+asioissa?+Sitenkö,+että+pidetään+niitä+erehtyneinä,+jotka+perustelevat+näkemystään+uskonnollisilla+argumenteilla?"
Saattavat+he+olla+oikeassakin.+Ilman+näyttöä+oikeassa+olemisen+todennköisyys+on+vain+häviävän+pieni.+
"Kaikki+luomisuskoiset+eivät+perustele+väitteitään+uskonnollisilla+argumenteilla,+mutta+ateistit+sivuuttavat+heidän+kritiikkinsä+usein+siirtymällä+käsittelemään+uskonnollisia+argumentteja+ja+kyseenalaistamalla+heidän+uskontonsa.+Sillä+ei+ole+mitään+tekemistä+sen+asian+kanssa,+kun+osoitetaan+naturalististen+teorioiden+virheet+ja+heikkoudet."
Mitäpä+jos+sinäkin+keskittyisit+edes+hetkeksi+siihen,+ettei+kreationisteilla+edes+OLE+TEORIAA+jota+kritisoida.+Kerro+toki+jos+on,+niin+katsotaa+miten+hyvin+se+kestää+lähempää+tarkastelua.++
"Naturalistiset+teoriat+kaikkeuden+alkuperästä+ja+etenkin+evoluutioteoria+ja+"teoriat"+kemiallisesta+evoluutiosta+eivät+ole+vapaita+uskosta+vaan+perustuvat+hyvin+pitkälle+uskoon."
Älä+nyt+jumalauta+sotke+asioita.+Evoluutioteoriassa+ei+ole+mitään+uskonvaraista,+vaan+kaikki+perustuu+siihen+mitä+luonnosta+on+havaittu.+Jos+ei+perustuisi,+teoriaa+ei+opetettaisi+Suomen+kouluissa+totena.+
Ota+selvää+mitä+evoluutioteoria+väittää,+ja+tule+sitten+kertomaan+mikä+siinä+on+uskovaraista.+Olen+kyllästynyt+vatvomaan+sitä+mitä+sinä+ja+muut+luulevaiset+idiootit+LUULEVAT+evoluutioterian+väittävän.+
"Aukot+tiedossa+on+korvattu+mielikuvituksellisilla+tarinoilla,+viivojen+vetämisellä+ja+taiteilijoiden+piirrosten+esittämisellä+tieteellisenä+todisteena.+Parhaimmillaankin+nuo+aukkojen+paikalle+esitetyt+väitteet+ovat+pelkkiä+oletuksia,+arvailuja+ja+luuloja,+joiden+todennäköisyyttä+ei+voida+laskea,+koska+ne+väitteet+perustuvat+pelkkään+spekulaatioon+eri+vaihtoehtojen+välillä.+On+siis+ihan+turha+vedota+tieteelliseen+evidenssiin,+koska+tuollaiset+todisteet+eivät+sovellu+lainkaan+tieteelliseen+teoriaan,+mutta+ne+todisteet+ovat+juuri+se+ratkaisevin+osa+teorioita,+jotka+voisivat+edes+hypoteettisesti+todistaa+teoriat+tosiksi."
Blah,+blah.+Kuinka+monta+piirustusta+tarvitaan+siihen+että+todistetaan+että+perinnöllisyys,+muuntelu+ja+luonnonvalinta+ovat+todellisia+ilmiöitä?+Kas+kun+ne+johtavat+vääjäämättä+siihen+mitä+evoluutioteoria+ennustaa.+Tervetuloa+vain+kertomaan+mikä+em.+mekanismeista+on+"uskoa".
20.07.2017 01:58
""On+typerää+perustella+kantaansa+siten,+että+Suomessa+ei+saa+opettaa+yliopistossa+muuta+kuin+evoluutioteoriaa+ja+naturalistisia+teorioita+kaiken+alkuperästä."
Muitakin+teorioita+saa+esittää+totena+heti+kun+ne+ovat+tieteellinen+todennettuja.++Kreationismilla+ei+sellaista+todennusta+ole,+eikä+tällä+menolla+sellaista+tule+koskaan+olemaankaan,+ellei+kreationisteilla+itsellä+ole+mielenkiintoa+alkaa+kertoa+tieteellisen+tarkasti+(ja+falsifioitavasti)+miten+luoja+maailman+loi,+milloin+loi+ja+millä+mekanisemeilla+loi.+Katsotaan+sitten+onko+tuosta+"teoriasta"+evoluution+haastajaksi.+
"Mistä+lähtien+tällaiset+kiellot+ovat+olleet+todiste+siitä,+että+jokin+asia+on+totta?"
Enemmänkin+kyse+on+laadun+tarkkailusta:+jos+ei+olisi+vaatimusta+tieteellisestä+todentamisesta,+minäkin+voisin+vapaasti+valehdelle+oppilailleni+että+todellisuudessa+maailmankaikkeus+sai+alkunsa+sotkan+munasta.+Jos+oppilaat+eivät+uskoisi,+lukisin+heille+otteita+pyhästä+kirjasta+ja+kertoisin,+korjaan,+huuutaisin+että+se+"Jumalan+Sanaa!"
"Olet+taas+kehityksen+jarru,+kun+perustelet+näkemystäsi+asialla,+jolla+ei+ole+mitään+tekemistä+tieteellisen+totuuden+kanssa."
Juuri+tämän+enempää+ei+voisi+olla+asialla+tekemistä+tieteellisen+totuuden+kanssa.+Tieteen+mukaan+biologien+evoluutio+on+faktuaalinen+luonnonilmiö+ja+maailmankaikkeus+sai+alkunsa+alkuräjähdykseksi+kutsutusta+ilmiöstä.+Jos+muuta+väität,+valehtelet.+
Noita+teorioita+vastustavat+nykyään+lähinnä+kiihkoskovaiset+ihmiset,+joilla+on+henkilökohtainen,+uskon+luoma+motivaatio+hyökätä+nimenomaan+noita+teorioita+ja+niiden+tutkijoita+vastaan.+Harvemmin+nuo+ihmiset+hyökkäävät+esim.+sähköopin+teorioita+vastaan.+Ne+kun+eivät+uhkaa+heidän+uskomuksiaan.+Sinä+et+ole+tästä+poikkeus;+motivaatiosi+hyökätä+biologeja+vastaan+on+uskonnollinen.+SINÄ+olet+tässä+se+joka+haluaa+jarruttaa+tieteen+tekemistä.+++
+
"Se,+että+jotakin+asiaa+ei+saa+opettaa+oppilaitoksissa,+ei+ole+todiste+siitä,+että+se+ei+voisi+olla+totta.+Vain+typerys+väittää+sellaista."
Se+että+jotain+asiaa+ei+saa+opettaa+kouluissa+totuutena+voi+tarkoittaa+myös+sitä+että+tuo+opetettavaksi+kaavailtu+asia+on+uskonvaraista,+mihinkään+tosiseikkaan+perustumatonta+kuvitteellista+paskaa.+Kuten+vaikkapa+tarina+siitä+että+maailma+sai+alkunsa+sotkan+munasta.+
Et+kai+sinä+ajatusten+Tonava+ihan+oikeasti+ole+sitä+mieltä+että+kouluissa+pitäsi+saada+opettaa+kaikkea+sellaistakin+totena,+mitä+ei+ole+voitu+tieteellisesti+todentaa?+
"Historia+osoittaa,+että+tuollaisen+kiellon+esittäneet+henkilöt+ovat+olleet+monta+kertaa+väärässä."
Historia+osoittaa,+että+uskomukset+eivät+ole+KOSKAAN+voittaneeet+tietoa,+vaan+tieto+on+aina+syrjäyttänyt+uskomukset.+Olipa+kyse+maapallon+muodosta,+galakseista,+ukkosesta,+vuorovedestä,+yhteyttämisestä.+Jumalharhat+väistyvät.+
+
"Kuka+on+sitten+pätevä+kertomaan+totuuden+kaiken+alkuperästä,+jos+enemmistö+jostakin+ryhmästä+ei+ole+riittävä+todiste?+Richard+Dawkins?+Maailman+älykkäin+ihminen,+jos+joku+voitaisiin+todistaa+sellaiseksi?+Pitäisikö+muiden+vähemmän+älykkäiden+"pikku+idioottien"+pitää+totena+maailman+älykkäimmän+ihmisen+väitteitä?+Sellainen+olisi+verrattavissa+uskonnolliseen+Messiaan+tai+Jumalan+palvontaan.+Vain+yksi+tietää+totuuden,+joka+muiden+on+pakko+uskoa,+vaikka+eivät+sitä+totuutta+itse+yhtä+hyvin+voi+ymmärtää."
Höpsis.+Minä+voin+pyyhkiä+takapuoleni+Richard+Dawkinsin+kuvalla+ja+hänen+kirjoittamillaan+teksteillä.+Voitko+sinä+tehdä+saman+luojallesi+ja+hänen+"Sanalleen"?+Epäilen.+Siksi+on+naurettavaa+että+tuollainen+taivaallista+despoottia+palvova+luulevainen+idiootti+tulee+esitelmöimään+ateisteista+/+naturalisteista+/+evoluution+hyväksyjistä+aivan+kuin+muka+tietäisit+meistä+jotain.+Et+sinä+tiedä.+Sinä+luulet+tietäväsi.
20.07.2017 01:39
"Samaa+alaa+opiskelleiden+älykkyyttä+ei+arvioida+siten,+että+luomisuskoisia+pidetään+vähemmän+älykkäinä+ja+naturalisteja+älykkäämpinä."+
Et+edelleenkään+tunnu+ymmärtävän+syy-yhteys-seurausta:+älykkäämmät+ihmiset+tuppaavat+luopumaan+lapsellisista+ja+huonosti+perustelluista+uskomuksista.+SIksi+jumalukoisia+löytyy+vähänlaisesti+akaateemisesta+maailmasta,+kun+taas+kouluttamattomissa+heitä+on+suhteellisesti+enemmän.++
"Eri+ryhmien+älykkyyttä+ei+päätetä+sen+mukaan,+kumpaan+ryhmään+kuuluu+enemmän+jäseniä."+
Kuka+niin+muka+väittää+että+päätetään?+
"Molemmista+ryhmistä+tulee+ottaa+vertailuun+mukaan+yhtä+monta+jäsentä+ja+arviointikriteerien+pitää+olla+objektiiviset+ja+luotettavat+(lukiomenestys+yms.,+objektiiviset+testit).+Jos+asetetaan+arviointikriteeriksi+se,+että+luomisuskoiset+ovat+vähemmän+älykkäitä+kuin+ateistit,+niin+ei+voida+päätyä+mihinkään+muuhun+tulokseen.+Yksi+ainoa+kriteeri+ratkaisee+silloin+älykkyyden+ja+juuri+niin+monet+ateistit+näyttävät+luulevan+sen+tekevän.+Ei+ole+voitu+osoittaa,+että+luomisuskoiset+samaa+alaa+opiskelleet+olisivat+vähemmän+älykkäitä+kuin+ateistit."
Kuka+on+väittänyt+että+luomisuskoiset+akateemiset+ihmiset+olisivat+vähemmän+älykkäitä+kuin+ateistit?+Luomistaruihin+uskovia+löytyy+kouluttamattomista+enemmän+kuin+korkeasti+koulutetuista,+ja+siihen+on+syynsä.+Harmi+että+tuo+syy+on+sinun+kapasiteetillasi+liian+vaikeaa+ymmärtää.++
"Miten+voidaan+tietää+se,+mikä+on+totuus+kaiken+alkuperästä?"
Hankkimalla+siitä+luotettavaa+tietoa.+
"Saman+älykkyyden+ja+koulutuksen+omaavat+saman+alan+tiedemiehet+ovat+eriä+mieltä+keskenään+tästä+asiasta.+Molempiin+ryhmiin+kuuluvat+ovat+alansa+asiantuntijoita+ja+"huippuja"+riippumatta+siitä,+miten+ateistit+määrittelevät+asiantuntemuksen+ja+"huiput".+Päättääkö+totuuden+siis+lukumäärä:+enemmistö+on+oikeassa?+Ei+tietenkään,+mutta+ateistien+mielestä+juuri+se+kertoo+oikean+tulkinnan,+kumpia+on+tällä+hetkellä+enemmän+"asiantuntijoiden"+ja+korkeasti+koulutettujen+"tarkoin+valittujen"+henkilöiden+joukossa+(esimerkiksi+"yliopistojen+opettajat",+jotka+ovat+suurena+vähemmistönä+korkeasti+koulutettujen+joukossa+–+suurin+osa+jatkaa+uraansa+muualla+kuin+yliopiston+opettajana+valmistumisen+jälkeen)."
Ok,+eli+nyt+niitä+kadonneita+älykkäitä+luomisuskoisia+pitää+alkaa+etsimään+yliopistojen+ulkopuolelta?+Otapa+ja+etsi.+Faktaa+esiin.+
Nyt+kun+tilanne+on+se+että+suomalaiset+uskovat+keskimäärin+yhä+vähemmän+ja+vähemmän++luomiseen,+ajatteletko+että+löydät+paremmat+prosentit+korkeammin+koulutettujen+joukosta?++Vai+että+löydät+älykkäitä+luomisoppiin+uskovia?+Siellähän+on+keskimääräistä+vielä+vähemmän+luomisuskoisia+kuin+vähemmän+koulutetuissa,+ja+selityksenä+on+kyky+rationaaliseen+ja+analyyttiseen+ajatteluun.+Harva+korkeasti+koulutetuista+pitää+seemiläistaruja+edes+sinne+päin+todellisuudesta+kertovina.
20.07.2017 01:06
"Suurempi+lukumäärä+ei+kerro+sitä,+että+jokin+asia+olisi+totuus."
Paitsi+tietysti+silloin+kun+enemmistö+sellaisen+asian+kannalla+joka+on+tieteellisesti+todennettu,+faktuaalinen+asia.+
"Suurempi+lukumäärä+ei+kerro+sitä,+että+enemmistö+on+älykkäämpiä+kuin+muut."
Paitsi+tietysti+silloin+kun+enemmistö+on+oikeasti+älykkäämpi+kuin+muut.+
"Perustelet+jatkuvasti+näkemyksiäsi+enemmistön+mielipiteillä:+jos+enemmistö+"opettajista"+on+jotakin+mieltä,+niin+sen+täytyy+olla+totuus."
En,+vaan+totesin+että+sinun+arvostamiesi+oppiaineiden+opettajat+eivät+ole+kreationisteja,+vaan+voittopuolisesti+"evolutionisteja".+Biologisen+evoluution+todenperäisyyttä+perustelen+sillä+että+se+on+luonnosta+helposti+havaittavissa+oleva+luonnnonilmiö.+Luonnontie
"Kuinka+usein+tuo+oletus+onkaan+osoittautunut+vääräksi+historian+aikana!+Kaltaisesi+jarrut+estävät+tieteen+eteenpäin+menoa."
Kerro+toki+tarkemmin,+miten+minä+estä+tieteen+eteenpäin+menoa.+
Minä+voin+sen+jälkeen+kertoa+sinulle+tosiasioita+kreationisteista+joiden+ryhmittymät+tunnetaan+nimellä+Taliban,+Boko+Haram+ja+ISIS.+Verrataan+sitten,+kummat+jarruttavat+tieteen+tekemistä+ja+millä+tavoin+tarkalleen.
20.07.2017 00:47
""y.a-1+puhuu+asiaa."
Ei+puhu.+Suurimman+osan+kommenteistaan+hän+on+toistellut+omia+perusteettomia+mielipiteitään,+joille+hän+ei+ole+kyennyt+osoittamaan+muuta+pohjaa+kuin+omat+uskomuksensa.+Hänen+käsityksensä+puheena+olleesta+metatutkimuksesta+osoittaa+joko+totaalista+asiantuntemattomuutta+tai+tahallista+vääristelyä.+Mokia+mokien+jälkeenkin.+"
Juuri+näin.+Aivan+hirvittävää+luettavaa+on+ya:n+mutuilu,+missä+hän+pitkissä+viesteissä+kaivelee+esille+aina+entistä+kliseisemmän,+naurettavamman,+vääristelevämmän+ja+mustamaalaavamman+kreationistiluulon+ihmisryhmästä,+jota+hän+luulevaisena+pitää+vihollisenaan.+Klassinen+esimerkki+demonisoinnista,+josta+kiihkouskovaiset+ovat+tulleet+tutuiksi+maailman+sivu.+Onneksi+on+myös+fiksuja+uskovaisia+(ja+heitä+on+paljon),+jotka+eivät+näe+tarpeelliseksi+esittää+täysin+päin+persettä+olevia+mielipiteitä+ihmisistä+joita+he+eivät+tunne.
19.07.2017 12:33
Miten+tuo+harrastamasi+olkiukkoilu+peilaantuu+sen+tosiasian+kanssa,+että+väitöstutkimuksen+mukaan+suurin+osa+yliopistojen+opettajista+ei+ole+luomisuskoisia,+vaan+ymmärtävät+biologisen+evoluution+olevan+totta?+Tämä+koskee+siis+myös+noita+mainitsemiasi+"arvostetumpia"+aloja.+Ne+lukion+parhaimmat+menevät+opiskelemaan+laitoiksiin,+joiden+opettajista+valtaosa+onkin+evoluutiomyönteisiä.+Luulis+kreationistia+vituttavan.+
Pidä+myös+mielessä+se+tosiseikka,+ettei+Suomen+kouluissa+saa+opettaa+mitään+mitä+ei+ole+tieteellisesti+todennettu.+Siksi+esim.+kreationististen+harhojen+opettaminen+tosiasiana+Suomen+kouluissa+on+laitonta.+Taas+tosiasia+joka+jomottanee+sinunkin+harhaista+kupoliasi+ihan+takuulla.+Kolmas+tosiasia+luulevaisille+jomotusta+aiheuttamaan+lienee+se+että+Jumalharha+on+Suomessa+ehtoopuolella:+"kristinuskoiset"+ihmiset+menevät+kirkkoon+lähinnä+omiin+hautajaisiinsa.+Silti+monet+asiat+osoittavat+nyky-Suomessa+korkeamman+moraalin+suuntaan:+vähemmän+tupakanpolttoa,+nuorten+alkoholinkäyttöä+,+vähemmän+väkivaltaa+ja+rikoksia,+yms.+Mitä+ihmettä?+Miten+noin+voi+käydä,+vaikka+ei+ole+mielikuvitusystävä+korvaan+kuiskimassa+ja+jumalharhainen+enää+entiseen+malliin+helvetillä+pelottelemassa?+
"Minulle+ei+ole+esitetty+yhtään+todistetta+sen+puolesta,+että+lukiossa+parhaiten+menestyneet+olisivat+lähteneet+senkään+jälkeen+opiskelemaan+biologiaa."
Kukaan+ei+ole+myöskään+väittänyt+että+nimenomaan+lukion+parhaiten+menestyneet+lähtisivät+opiskelemaan+biologiaa+tai+maantietoa.+Olet+siis+koko+ajan+luonut+olkiukkoa,+jota+nyt+hakkaat+kuin+vähä-älyinen.+Ja+sellainenhan+sinä+kaikesta+päätellen+olet.+
Mitäpä+jos+tuon+mustamaalaamiseen+pyrkivän+paskanjauhamisen+ja+mutuilun+sijaan+kaivelisit+raakaa+faktaa+esille+siitä+että+biologian+ja+maantiedon+opiskelijat+ovat+jotenkin+tyhmempiä+kuin+vaikkapa+humanistisen+tiedekunnan+opiskelijat,+kasvatustieteiden+opiskelijat+tai+metsätieteiden+opiskelijat?+Sitähän+sinä+kuitenkin+tässä+yrität+tarkoitushakuisesti+uskosi+takia+väittää,+jotta+jollakin+uskovaislogiikalla+sitten+voisit+väittää+että+evoluutioteoriaa+käytännössä+tutkivat+ihmiset+ovat+"tyhmiä".++Vai+oliko+sinulla+nyt+joku+muu+motivaatio+hyökätä+nimenomaan+biologeja+vastaan,+eikä+esim.+metsätieteilijöitä+vastaan?+Ja+ei,+todistusvastuu+ei+ole+meillä,+jotka+kyseenalaistamme+nuo+sinun+tarkoitushakuiset+paskapuheesi,+vaan+sinun,+joka+noita+paskaväitteitä+esität.
19.07.2017 02:54
Juuri+noin.+Tieto+ja+ymmärrys+on+uskon+vihollinen+numero+yksi.+Siksi+uskonnot+/+uskovaiset+usein+käyvät+niin+hanakasti+tiedon+ja+sitä+hankkivien+/+jakavien+kimppuun.
19.07.2017 02:06
"Selvää+on,+että+luomisusko+ja+älykäs+suunnittelu+maailman+alkusyynä+tarjoaa+paljon+paremmat+perusteet+uskolle,+kuin+satunnaiset+persoonattomat+prosessit.+Kuitenkin+kysymys+on+loppujen+lopuksi+aina+uskosta."
Kyllä.+Siksi+tieto+on+kautta+aikain+ollut+uskon+ja+uskovaisten+pahin+vihollinen.+Sitä+vastaan+tässäkin+aloituksessa+yritettiin+hyökätä,+aseena+harhaiset+luulot+ja+ylimielisyyden+pöhöttämä+mieli.
18.07.2017 14:00
"Oletpa+varastanut+nikkini+tai+et,+niin+myös+sinun+käytöksesi+on+ollut+ala-arvoista+ja+moraalisesti+tuomittavaa,+niin+kuin+useimpien+evoluutiouskovien,+ateistien+ja+agnostikoiden.+"
Millä+tavalla+tarkalleen+agnoskepo+on+käyttäytynyt+"ala-arvoisesti+ja+moraalisesti+tuomittavasti"?+
Todisteet+esille,+tai+vahvistat+käsitystä+siitä+että+olet+täysin+vainoharhainen,+todellisuudesta+irtaantunut+luulevainen.+
Agnoskepo+ei+todellakaan+ole+varastanut+nikkiäsi.
18.07.2017 11:25
"En+ole+koskaan+sanonut,+että+minulla+ei+ole+yliopistokoulutusta+tai+tutkintoa+yliopistosta.+Olen+sanonut+vain+sen,+että+minä+en+ole+tiedemies.+Etkö+sinä+tiedä+edes+sitä,+että+kaikista+yliopistossa+opiskelleista+ei+tule+tiedemiehiä?"
Oletko+opiskellut+yliopistossa,+ja+jos+olet,+niin+missä+ja+mitä+ainetta?+Avointa+yliopistoa+ei+lasketa.++Minä+olen+opiskellut+Oulun,+Joensuun+ja+Helsingin+yliopistoissa.+Biologiaa+ja+maantiedettä.+Päässyt+kaikkiin+pääsykokeiden+ja+koulumenestykseni+ansiosta.+Mihin+sinä+luulevainen+pääsit+ja+opiskelemaan+mitä?+
"Älä+vaivaudu+sanomaan,+että+pätevyyteni+eri+riitä+luonnontieteellisten+väitteiden+ja+teorioiden+arvioimiseen."
On+aivan+oikein+vaivautua,+sinun+väitteesi+"tieteellisestä+todistamisesta"+kun+on+täyttä+paskaa.+Sinulla+ei+ole+pienintäkään+käryä+mitä+tieteellinen+todistaminen+tarkoittaa.+
"Ymmärrän+sen,+mikä+on+tiedettä+ja+mikä+mielikuvituksellisia+taruja.+"
Paksusti+veistelty+ihmiseltä,+joka+uskoo+että+maailman+lajeineen+on+käynyt+leipomassa+kasaan+joku+josta+ei+ole+mitää+havaitoja,+ei+itse+tekijästä+eikä+leipomistapahtumasta.+
"Viivojen+vetäminen+aukkojen+ylitse+ja+taiteilijoiden+piirrokset+ja+mielikuvitukselliset+tarut+fatkojen+esittämisen+paikalla+eivät+ole+tiedettä.+"
Idiootti.+Evoluutio+on+jatkuva+prosessi.+Ei+sen+toditamiseen+tarvita+mitään+piirroksia+ja+taruja.+Sen+kun+käy+toteamassa+evoluution+mekanismit+luonnosta:+perinnöllisyys,+muutelu,+luonnonvalinta.+Vääjäämättömänä+seurauksena+noista+on+että+eliöiden+perinnöllisissä+ominaisuuksissa+tapahtuu+ajan+myötä+muutoksia.+
Eikä+tuo+asia+muutu+sillä+että+sinä+tai+joku+muu+yksinkertainen+luulevainen+tulee+esittämään+mitä+evoluutio+tietämättömien+luulevaisten+mielestä+pitäisi+olla.+Tiedettä+ei+kiinnosta+mihin+sinä+uskot.+
"Heidän+koulutuksensa+ja+älynsä+riittävät+yksityiskohtaisempaan+tieteelliseen+kritiikkiin+kuin+minun+luonnontieteiden+alueella."
Eikä+silti+yksikään+heistä+ole+kyennyt+evoluutioteoriaa+kaatamaan+ja+osoittamaan+että+heidän+koskaan+havaitsemattomat+mielikuvituskaverinsa+pyörittäisivät+showta.+He+ovat+ihan+yhtä+tyhjää+täynnä+todistamattomine+uskomuksineen+kuin+sinäkin,+luulevainen.
18.07.2017 11:15
"...koska+valitettava+tosiasia+on+että+luomisuskoa+tunnustavat+siviistyneemmät+ihmiset,+myös+Suomessa."
po.+"koska+valitettava+tosiasia+on+että+luomisuskoa+tunnustavat+keskimäärin+sivistymättömämmät+ihmiset,+myös+Suomessa."
18.07.2017 11:00
"Totta+kai+teen+väitteitä+kokonaisesta+ihmisryhmästä,+koska+havainnot+todistavat+sen+ihmisryhmän+olevan+moraaliltaan+alhainen+ja+äykkyydeltään+heikompi+kuin+monet+muut+ihmisryhmät."
Noin.+Jos+ymmärtäisit+jotain+tieteestä+ja+tutkimisesta,+pitäisi+sinun+havaintosi+koskea+merkittävän+suurta+otosta+ko.+ryhmästä.+Alleviivaat+yksinkertaisuuttasi+väittämällä+että+olet+asemassa+jossa+voisit+muka+kertoilla+omien+kokemustesi+perusteella+jotain+koko+ryhmästä.+Korostat+sitä+että+olet+luulevainen+idiootti,+joten+tulee+mieleen+että+ehkä+et+ole+uskovainen+lainkaan+vaan+heitä+mustamaalaava+trolli?+Hard+to+tell.++
Katsos+tätä,+luulevainen:+"Evoluutiouskoisia"+on+Suomessa+enemmän+kuin+luomisuskoisia.
"Science-lehden+vuoden+2006+tutkimuksen+mukaan+suomalaista+65+prosenttia+pitää+evoluutioteoriaa+oikeana+ja+30+prosenttia+vääränä."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluutioteorian_vastustus
Evoluution+hyväksyvien+ihmisten+osuus+on+tuosta+vielä+reilussa+kymmenessä+vuodessa+kasvanut,+kiitos+luomisuskoisten+kansakoulunkäyneiden+luonnollisen+poistuman.+
Ja+sinä+järjen+jättiläinen+väität+"tietäväsi"+että+nuo+noin+70%+suomalaisista+ovat+"moraaliltaan+alhaisia+ja+äykkyydeltään+heikompia+kuin+monet+muut+ihmisryhmät."+Hyvä+vitsi.+
Et+ole+kyennet+tuota+todistamaan+ateistien+osalta,+etkä+kykene+sitä+todistamaan+myöskään+evoluution+hyväksyvien+osalta,+koska+valitettava+tosiasia+on+että+luomisuskoa+tunnustavat+siviistyneemmät+ihmiset,+myös+Suomessa.+Et+ole+myöskään+kyennyt+osoittamaan+sitä+että+biologian+opiskelijat+olisivat+älykkyydeltään+alemmalla+tasolla+kuin+muut+opiskelijat,+vaikka+niin+jatkuvasti+väität.+Sinä+olet+siis+tässä+se+vääristelijä.+Yksinkertainen+vääristelijä.+
"Nekin+ateistit+yms.,+jotka+ovat+älykkäitä,+eivät+käytä+järkeään+oikein+siitä+syystä,+että+ovat+antaneet+maailmankatsomuksensa+(naturalismi,+ateismi)+sokaista+mielensä."
Tehdäänpä+pieni+testi+tuon+"sokaisun"+suhteen:+Mistä+voit+tietää+että+on+vain+yksi+luoja?+Miksi+luojia+ei+voi+olla+useita?+
Todellisuudessa+sinä+olet+tässä+keskustelussa+se+joka+on+hitsannut+kantansa+yhteen+totuuteen,+eikä+kykene+sitä+muuttamaan.+Sinä+olet+se+joka+on+sokaissut+itsensä+fanaattisella+uskolla.+Nimenomaan+uskolla,+jonka+kohteita+ei+voi+mitenkään+todistaa.+Tuohon+sokeuteen+kuuluu+myös+se+ettet+tunnista+asemaasi.+
Minä+voin+hylätä+evoluution,+jos+tilalle+tulee+pätevämpi+selitys.+Miten+on+sinun+laitasi,+parahin+uskovainen?++Voitko+hyväksyä+sen+että+luojia+on+useita?+Voitko+hyväksyä+sen+että+luoja+ei+olekaan+se+ketä+sinä+henkilökohtaisesti+palvot?+Voitko+hyväksyä+sen+että+Jahwe+onkin+mielikuvituksen+tuote+ja+evoluutio+faktuaalinen+luonnonilmiö?+Epäilen.++
"Sitä+en+ole+kuitenkaan+koskaan+väittänyt,+että+ateisteilla+muilla+on+ihmisryhmänä+yleisesti+tapana+varastaa+toisten+nikkejä.+Sinä+luulit+minun+väittäneen+sellaista,+koska+älysi+ei+riitä+kirjoitetun+tekstin+ja+sen+selityksen+ymmärtämiseen+(et+ymmärrä+oikein+viittaussuhteita).+Tämä+nyt+on+jo+todistettu+moneen+kertaan,+mutta+sinulla+ei+yksinkertaisesti+järki+ja+moraali+riitä+tuollaisen+asian+ymmärtämiseen."
Idiootti.+Sinä+olet+jäänyt+kiinni+siitä+että+teet+johtopäätöksiä+kokonaisesta+ihmisryhmästä+esim.+netin+keskustelupalstan+kokemusten+perusteella.+Tuollaiseen+virheeseen+voi+sortua+vain+yksinkertainen,+luulonvarainen+idiootti.+
Sinä+luulevainen+idiootti+luulit+myös+että+minä+kyseenalaistin+sen+että+joku+varasti+nikkisi.+Sinä+luulevainen+idiootti+myös+kiirehdit+mainitsemaan+että+suhtautuisin+nikin+varastamiseen+muka+jotenkin+suopeasti.+Olet+eittämättä+luulonvarainen+idiootti,+mutta+tällä+palstalle+ei+liene+ketään+yhtä+luulonvaraista+idioottia+kuin+sinä,+joka+sinun+ja+muiden+palstan+luulevaisten+käytöksen+perusteella+päättelisi+millaisia+suomen+jumaluskoiset+keskimäärin+ovat.+Siinä+ero,+luulevainen.+Ero,+jota+sinä+olet+liian+yksinkertainen+ymmärtämään,+kenties+juuri+sen+takia+että+edustat+sitä+puolta+joka+todistettavasti+on+keskimäärin+typerämpää+kuin+ateistien+puoli.++
+
"Tämä+nyt+on+jo+todistettu+moneen+kertaan,+mutta+sinulla+ei+yksinkertaisesti+järki+ja+moraali+riitä+tuollaisen+asian+ymmärtämiseen."
Sinun+järkesi+ja+moraalisi+ei+riitä+ymmärtämään+sitä+että+saat+oikeutetusti+vastapalloon,+kun+tulet+mututuntumalta+esittämään+sontaväitteitä+kokonaisista+ihmisryhmistä.+Sen+huomaa+tuosta+säälittävästä+märinästä+ja+selittelystä,+mitä+vastareaktio+sai+sinussa+aikaan.+
Olet+pelle,+jonka+olemassaoloa+minä+ateistina+kiitän.+Mitä+enemmän+sinä+luuloistasi+kirjoitat,+sitä+syvemmällä+edustamasi+uskovaisuus+kyntää.
18.07.2017 10:57
59 / 350