Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "koskaan+ei+voi+puhua+vain+naisiin+kohdistuvasta+väkivallasta,+ehkä+ei+ollenkaan,+ettei+samaan+hengenvetoon+puhuttaisi+myös+miehiin+kohdistuvasta+väkivallasta"No+ensinnäkin+ny+toi+"mikämeissävikana"+ny++halusi+tuoda+keskusteluun+tuon+näkemyksensä,+että+myös+nuoret+miehet+joutuvat+kokemaan+seksuaalista+ahdistelua+erityisesti+viiskymppisten+naisten+taholta,+ettei+kai+tuotakaan+voi+sitten+voi+keskusteluissa+ihan+sivuuttaa,+kun+tällä+palstalla+ny+voi+puhua+mistä+tahansa,+jossain+toisaalla+sit+blokattaisiin+pois+aiheeseen+kulumattomana.+Sitten+toin+ny+esiin+noi+kaks+tapausta,+ihan+vaan+yleisesti+miten+kummalliseksi+tää+maailma+on+näidenkin+asioiden+suhteen+mennyt,+ikäänkuin+kaikki+olis+hyväksyttävää+ja+sallittua.+Tosiaankaan+toi+oppaan+julkaiseminen+ei+ny+nykylainsäädösten+mukaan+ole+rikollista.+Et+ilmeisesti+aksanut+lukeaihan+loppuun+asti.+Pointtihan+ny+näissä+jutuissa+onkin+juurkin+se+,+että+nykyään+kaikesta+sairastakin/epänormaalistakin/ei+hyväksyttävästä++pyritään+tekemään+normaalia,+kaikki+on+sallittua.Molemmat+esimerkit+ovat+poimittuja+iltapäivälehden++uutisvirrasta,+eikä+kyse+ole+mistään+aikuisviihdesivuista,+eikä+kyseessä+mikään+seksi+showkaan+vaan+ovat+ihan+elävästä+elämästä,+osa+nyky+todellisuutta.++Tosiaan+jonkun+tyypin+ny+tiedetään+kohtelevan+naisiaan+noin,+joka+ny+mun+mielestä+kullostaa+naisen+halventamiselta+ja+naisen+arvon+alentamiselta.+++En+tiedä,+oliko+vapaaehtoista+vaiko+ei,+mut+kertoo+omaa+karua+kieltään+naisen+asemasta+ja+kohtelusta.
  2. Niin+maailma+on+mennyt+sellaiseksi,+tosiaan+vanhemmat+naiset+matkustelevat+Gambiaan+ja+hankkivat+kumppaneikseen+nuoria+miehiä+ja+usein+myös+elättävät+heitä+ja+usein+myös+nuoret+miehet+itsekin+metsästävät+niitä+puumia.+Muistan+kun+aikoinaan+mullakin+oli+treffiprofiili+niin+erittäin+paljon+tosiaan+tuli+tarjouksia+nuorilta+miehiltä+ja+yllättävää+kyllä,+oon+tän+narsismipalstan+puitteissakin+saanut+seksitarjouksen+joltain+nuorelta+mieheltäkin+jos+ja+kun+hänen+linkittämäsä+kuva+oli+aito.+Mutta+joo,+tasa-arvon+nimissä+toki+ahdistelua+naisten+taholta+kokeneet+miehet+voisivat+hekin+lähteä+mukaan+tuohon+meetoo+kampanjaan,+josko+se+ny+kaikkinaisesti+vähentäisi+tuota+seksuaalista+häirintää.+Mietin+tuossa,+että+voisitko+sinä+olla+se+joka+toisi+meetoo+kampanjassa++esille+myös+tätä+puolta,+kun+oletan+että+olet+kokenut+tuota+seksuaalista+häirintää+viiskymppisten+naisten+taholta+kun+sen+verran+paatoksella+asiasta+puhut.+On+toki+varmaan+myös+ihmisiä,+jotka+saattavat+pitääkin+moisesta+kiinnikäymisestä,+kun+tää+maailma+tuntuu+olevan+nykyään+kovin+yliseksuaalisoitunut+ja+etsitään+jos+jonkinmoista+kun+ns.+tavallinen+seksi+ei+enää+sytytä.+Kaikkea+on+tarjolla,+eilen+luin,+että+on+tehty+jopa+opas+pedofiileille+ja+edellispäivänä+luin+et+joku+amerikkalainen?+julkku+piti+alastomia+naisia+talutushihnassa+ja+naiset+konttasivat+lattialla+ja+tekivät+seksuualisisa+tekoja.+Ettei+ny+kaukanaa+olla+varmaankaan+entisaikojen+Sodomasta+ja+Gomorrasta.+Mut+vielä+tuohon+metoohin,+niin+muistui+mieleen+tääkin+juttu,+ettei+ilm.+kaikki+miehetkään+ole+sinun+laillasi+ahdistuneita+vaan+jopa+päinvastoin.++Olen+jopa+kuullut+miesten+keskusteluista++voisivat+jopa+toivoa+jotain+tällaista.+Josta+mieleen+muistui+taannoin+lukemani+juttu,+jossa++tuontyyppistä+miesnäkökulmaa+siitä+miten+jotkut+miehet+suhtautuvat+naisten+ahdisteluihin.+http://www.sielunisilmin.fi/malelifestyle/esineellista-mut-miehen-nakokulmia-seksuaaliseen-ahdisteluun-ja-metoo-kampanjaan/
  3. "Aika+omituista+kommentointia+täällä,+mm.+nimim.+Yhteenlaskutoimitus."No+pikkusen+omituista+ny+sullakin,+kun+on+niin+nimimerkkiin+käyvää+edelleen.+Mutta+joo,+kysymys+oli,+että+kyynelehtiikö+narsisti+koskaan?+Johon+pyrin+vastaamaan+kommentoimalla,+että+tuskin+muiden+ihmisten+takia,+mutta+itsensä+vuoksi+ehkä+ja+varsisinkin+naispuoliset+saattavat+saattavat+käyttää+kyyneliä+hallitakseen/manipuloidakseen+toista.No+näköjään+sinä+ny+keskityit+aloituksessa+sitten+muihin+asioihin+ja+ohitit+varsinaisen+asian,+johon+aloittaja+haki+vastautksia.+Halusit+ottaa+omassa+kommentissasi+esiin+narsistipsykopaattien++taitavuuden++hurmaamisen+ja+huijaamisen+saralla.+Kerrot+esimerkkinä,+että+mediassa+noita+taitavia+huijaajia+ja+hurmaajia+löytyy+ja+sitten+esität+mielipiteenäsi+että+metoo+kampanja+on+mennyt+överiksi+ja+ihmisiä+tuomitaan+tutkimatta.+Kysynkin,+ett+mitenkä+noi+kaks+asiaa+liittyvät+toisiinsa.+Käsittääkseni+taitavan+manipuloijan/huijarin,+ei+tarvitse+itkettää,+kohdella+huonosti,+saati+väkisin+kähmiä+ketään+naisia.+Jonkin+verran+tuota+metoo+aihetta+on+tullut+seurattua+ja+lähtökohtaisesti+ajattelen+niin,+että+vaikka+miten+pyritään+siihen,+että+nainen+olisi+tasa+arvoinen+miehen+kanssa.+Niin+ollaan+vielä+kaukana+siitä.+Uskoisin,+et+lähes+joka+naisella+on+taustoissaan++jonkinlainen+meetoo+kokemusOnhan+se+käsittämätöntä,+että+jopa+tuntemattomia+naisia+saatetaan+kähmiä+tuosta+noin+vain,+käydään+ohimennen+tisseihin,+haaroihin+kiinni.+Saati,+että+joku+pomo+työpaikalla+katsoo+oikeudekseen+ahdistella+naisalaisaan+ja+uhkailla+potkuilla+jos+ei+oo+myötämielinen+tai+pidä+"turpansa+kiinni"Vieläkin+tää+maailma+on+miesten+ja+nainen+nähdään+useinkin+vaan+seksuaalisena+olentona,+muiden+naisten+silmissä+vaarallisena+viettelijänä+ja+mies+sitte+uhripolona.+Sitä+naisvihaa+on+nykyään+paljon,+niin+miehissä+kuin+naisissakin.+Noita+huijari+tarinoitakin+on+jonkin+verran+tullu+luettua+ja+oon+pannu+merkille+sellaistakin,+et+jos+nainen+on+huijannut+miestä+niin+sympatia+on+miehen+puolella,+ok,+tottakai+huijatun+puolella+ja+huijarille+toivotaan+kaikkea+pahaa.+Mutta+annas+olla+jos+huijari+on+ollutkin+mies,+niin+usein+käy+niin,+et+yleisen+mielipiteen+mukaan+nainen+sai+mitä+ansaitsi,+mitäs+oli+tyhmä+ja+"sen"+puutteessa,+naiselle+nauretaan+ja+häntä+pilkataan,++ei+sympatiaaTiedä+sitten+johtuuko+toi+suhtatumistapa++narsistisuuden+leviämisestä,+että+toteutuneeko+se+Vaknin+ennustus,+et+narsismista+tulee+2000+luvulla+mailmanlaajuinen+epimedia.+Jotenkin+ny+ainakin+siltä+vaikuttaa,+tosiaan+naisvihaa+on+paljon+ja+seksikin+on+korvannut+rakkauden.+"Narsistinen+persoonallisuushäiriö+(Narcissistic+Personality+Disorder,+NPD)+on+tuhoisa,+inhottava+ja+kiduttava+tauti,+joka+ei+vaikuta+pelkästään+narsistiin.+Se+saastuttaa+ja+muuttaa+ikuisiksi+ajoiksi+ihmisiä+jotka+ovat+päivittäisessä+kosketuksessa+narsistiin.+Toisin+sanoen:+se+on+tarttuva.+Väitän+että+narsismi+on+2000-luvun+mentaalinen+epidemia,+jota+vastaan+on+taisteltava+kaikin+keinoin"http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Johdanto.html
  4. "Ikävä+kyllä+tuoksi+väliaikaiseksi+tilaksi+riittää+joskus+pelkkä+yksin+eläminen+ihan+normaalein+kaipuutiloin..."Niimpä,+onhan+olemassa+sanonta,+että+viisaskin+menee+vipuun,+että+sellaista+sattuu.+Ne+nuo+itsetuntokysymykset+sellaisia,+että+nekin+vaihtelevat,+joskus+on+kohdillaan+ja+välillä+keikkuu+riippuen+asioista+ja+olosuhteista+ja+omista+tunteista,+miten+itsestään+ajattelee.Kyllähän+noissa+narsistisuhteissa+saa+alkuun+melkoisen+itsetunto+buustauksen+kun+ei+tajua+niitä+kehuja+valheiksi.+No+loppupeleissä+sekin+sitte+paljastuu,+mut+alkuun+joutuu+pähkäilemään,+et+ymmärtääkö+oikein+vaiko+onko+omas+pääs+vikaa.Mulla+sattuu+semmonen+herätys,+et+ku+kerran+kattelin+peilistä+itseäni+ku+oottelin+häntä+tulevaksi,+niin+näytin+kyllä+iloiselta+,+mut+sit+yhtäkkiä+vaan+ääni+päässä+sanoi,+et+mitä+helvettiä+sä+teet,+miksi+annat+kohdella+itseäsi+noin.+Totuus+tuli+esiin+ja+sen+jälkeen+ei+sit+ollu+paluuta.+Ettei+sit+itsetunto+taas+hetkeen+ollut+kovinkaan+kohdillaan,+veetutti+ja+hävetti,+tuli+soimattua+itseään,+mut+noustu+on+siitäkin,+kun+ymmärsi+et+myös+itselleen++voi+ja+saa+anteeksi+anteeksi+ja+saa+olla+itse+itselleen+armollinen.+Nykyään+tosiaan+tuosta+kaikesta+on+aikaa,+et+voi+sanoa+selvinneensä+vaik+näitä+asioita+yleisluontoisesti+silloin+tällöin+veivaakin+täällä
  5. Jaa+no,+käsittääkseni+siitä+kyllä+puhutaan,+koitas+googlettaa.+Aihetta+käsitellään+myös+näillä+mielenterveyspalstojen+puitteissakin.+Käsittääkseni+on+jatkuvastikin+esillä+ja+keskusteluketjut+ovat+hyvinkin+pitkiä,+vaikka+ei+ihan+täs+narsismipalstalla+niitä+juurikaan+ole+näkynyt+kuin+joskus+harvoin.+Siitä+vaan+käytetään+enempi+nimeä+Gang+Stalking,+että+löytyy+kyllä+tosiaan+keskustelua+niin+tästä+mielenterveysosiostakin+kuin+muiltakin+keskustelupalstoiltakin+ja+on+aiheesta+blogikirjoituksiakin.+En+ny+muista+mun+käsittääkseni+on+ainakin+jotain+tyyppejäkin+jotka+ovat+keskittyneet+nimenomaan+tuohon+aiheeseen.+Multakin+joskus+aikoinaan+kysytty+mielipidettä+siitä+ja+kävin+silloon+tutustumas,+mutta++oli+mun+mielestä+niin+kummallista+juttua+et+päätin+pysytellä+erossa+siitä+aiheesta.++Sen+verran+omaakin+kokemusta,+et+silloon+aikoinaan+ku+täällä+joku+yritti+esiintyä+täällä+minuna.+Josta+sit+älähdin,+niin+ko.+henkilö+loi+sitte+tuekseen+mukamas+jonkun+tutkijan+hahmon,+oliko+se+ny+Riitta+jotain?+en+enää+tarkalleen+muista.+Mut+tosiaan+tuo+tutkija++sitte+oli+kuulemma+just+tätä+aihetta+tutkinut+näiden+palstojen+perusteella+ja+oli+päätynyt+sit+tulokseen,+et+minä+nimenomaan+olen+netti/yhteisökiusaaja.+No+muuten+hän+ei+tutkimustaan+sit+sen+kummemmin+esitellyt+ja+tuskin+oli+mitään+tutkimusta+laajemmin+tehnytkään+ja+häipyikin+muutaman+kommentin+jälkeen,+kun+kerroin+et+olin+omassa+asiassani+ottanut+yhteyttä+niin+ylläpitoon+kuin+nettipoliisiinkin,+että+onko+missä+tapauksissa+mahdollista+selvittää+ko.+kirjoittajan+henkilöllisyys.Että+monemoista+toki+tuonkin+aiheen+tiimoilta+voi+tulla.
  6. No+tää+aloitus+ny+käsittelee+noita+lapsuuden+kokemuksia,+että+siitä+syystä+ny+vähän+sen+mukaan+tulee+kommentoitua.Mutta+kyllä+joo,+narsisti+saattaa+onnistua+murtamaan+ihan+normi+itsetunnollakin+varustetun+ihmisen+ns.+luomalla+sellaisen+epätodellisen+ilmapiirin+jossa+ihminen+alkaa+epäillä+jopa+itseään,+kun+mennään+äärilaidasta+toiseen.+Monissakin+tarinoissa+tuodaan+esiin,+miten+ihana+se+narsisti+parhaimillaan+voi+olla+ja+sitten+kuitenkin+toisessa+kohtaa+se+hirviö.+Vielä+kun+ulkopuolelle+näkyy+pelkästään+se+ihanuus,+niin+uhrikin+alkaa+uskomaan+ettei+kukaan+usko+häntä,+menetät+lapset+,+sinua+pidetään++hulluna+yms.+asioita+joita+narsisti+esittää+pahoinpitelyn+jälkeen.+Myös+häpeä+omasta+tilasta+on+tehokas+keino+sulkea+suunsa.+Ei+varmaan+ole+helppoa+kertoa,+että+on+vuosikausia+alistunut+ties+millaiseen+kohteluun,+kun+ny+kuitenkin+eletään+täällä+ns.+sivistyvaltiossa,+jossa+naisilakin+jonkinlaiset+oikeudet.+On+totta+ettei+hyväitsetuntoinen+ala+ovimatoksi+vuosikausiksi,+mutta+tosiaan+itsetuntokin+voidaan+murtaa+pitkässä+juoksussa.+Uskoisin+kyllä+että+ettei+kovin+hyvä+itsetuntoinen+jolla+on+asiat+hyvin+lähde+kovin+pitkäksi+aikaa+narsistin+kelkkaan,+kun+hänellä+on+jo+itsellään+kaikki+se+mitä+narsisti+lupailee.+Toisin+sanoen,+ne+kuuluisat+kehut+eivät+vaikuta+kun+ihminen+tietää+itse+oman+arvonsa+ja+rakastaa+itseään,+jolloin+hän+ei+anna+kohdella+itseään+huonosti.+Pääsääntöisesti+lukemani+perusteella+kyllä+itse+olen+sitä+mieltä,+että+narsisti+useinkin+tulee+elämään+silloin+kun+ihmisellä+itsellään+ei+ihan+kaikki+ole+okoo.+Hän+on+jonkinlaisen+tuen+tarpeessa/rakkautta+vailla.
  7. Kyllä+joo,+minäkin+olen+tuntenut+tämän+tyyppisen+naisihmisen+joka+nosti+poikalapset+jalustalle+ja+mitätöi,/sivuutti+/jätti+huomiotta+tyttölapset+ja+piti+yllä+jonkinlaista+kilpailuasetelmaa+muihin+naisiin+nähden+ja+arvio+naisia+siltä+pohjalta,+millaisen+miehen+nainen+oli+saanut.+Edelleen+suhtautuminen+muihin+aikusiin+naisiinkin+oli+kovin+nuivaa,+helposti+tuli+arvostelua+asiasta+jos+toisesta,+vaikka+oli+vasta+tavannut,+eikä+kunnolla+ees+ihmistä+tuntenut.+Jonkinlaisen+armon+tuntuivat+saavan+ne+naiset+joiden+koki+olevan+jotenkin+pulassa+tai+vaikeuksissa+tai+heillä+oli+ns.+"huono+mies,+mikä+toki+oli+naisen+syytä+sekin.+Mutta+jos+sattui,+että++heidän+elämänsä+koheni+niin+samaa+kohtelua+sitten+saivat+hekin.Tää+naissukupuolen+halveksunta+on+mun+mielestä+yks+merkittävä+seikka+arvioidessa+narsistisuutta+naisella,+kun+tuo+väite+"narsisti+vihaa+naisia"+pätee+kyllä+naisiinkin,+mitä+on+hyvin+vaikea+ymmärtää,+kun+kyse+on+kuitenkin+samaa+sukupuolta+olevista+ihmisistä,+mutta+tulee+kyllä+hyvinkin+esiin,+tosiaan+tyttölapsen+kohteluna+ja+suhtautumisessa+muihinkin+naisiin.+Tähän+Vakninin+tekstiin+liittyen"Narsisti+vihaa+naisia+katkerasti+ja+kiihkeästi.+Naistenvihaajana+hän+yhdistää+rakastettuna+olemisen+omistetuksi+tulemiseen,+valtaamiseen,+kahlehtimiseen,+muutetuksi+tulemiseen,+alentamiseen,+riistämiseen,+heikoksi+tekemiseen,+hukuttamiseen,+sulautetuksi+tulemiseen+ja+peitetyksi+joutumiseen.+Hänelle+rakkaus+on+vaarallista+takaa-ajoa."Olen+sitte+päätellyt+että+niin+miehillä+kuin+naisillakin+johtunee+ilmeisesti+tuosta+elämän+ensimmäisestä+rakkaus+suhteesta,+ja+siinä+pettymisestä.http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html