Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jahas,+tämmöstä+sit+taas+keksit+jatkoksi,+haluat+puhua+minusta,+vaikka+huomio+ny+pitäis+olla+tuossa+aloittajan+tilanteessa,+jonka+sinä+ny+ainakin+jätät+täysin++huomiotta.+
Mutta+joo,+luuletkos+ny+tehneesi+jonkin+suurenkin+paljastuksen.+Ensinnäkin+täällä+ei+kovin+paljon+oo+kävijöitä+ja+uskoisin+monenkin+"tietävän"+mun+tarinani,+niinkuin+näköjään+sinäkin.+
Sen+verran+ny+kuitenkin+korjaan+kun+sulla+tuossa+tuota+väärääkin+tietoa+on,+ettei+kyseessä+ollut+mikään+ukkomies+sanan+varsinaisessa+merkityksessä+vaan+sen+ns.+seurustelusuhteen+lisäksi+sillä+oli+muitakin+suhteita/tapaili+useampaa+naista+samanaikaisesti.+
Mitä+tulee+tuohon+läheisriippuuvuteen+ja+jonkin+sortin+narsistiiin,+millä+olen+tarkoittanut+ns.+ohunahkaista+narsistia.+Että+jos+vähänkin+enemmän+luet+tästä+aiheesta+niin+saat+tietoosi,+että+hyvinkin+monet+ns.+narsistin+uhrit+ovat+noita+läheisriippuvaisia+ja+ohutnahkaisia+narsisteja.+Ettei+se+sen+kummempaa+ole,+"vikaa"+on+sysissä+ja+sepissä,+kuka+meistä+niin+virheetön+on.+
Jotain+"vikaa"+sinussakin+on+kun+tosiaan+ny+kovasti+huomiot+minua,+vaikka+keskustelun+aihe+oli+jotain+muuta.++Toki+minäkin+sitten+vastavuoroisesti+huomion+sitte+sinua,+ettet+sinäkään+jää+täysin+huomiotta,+kun+ny+jostain+syystä+sitä+tunnut+minulta+hakevan.
Mutta+kuten+monesti+ennenkin+tapahtuu+näin,+et+aloittajan+asia+jää+täysin+huomiotta.+Näin+ny+kävi+täs+kohtaa+ny+ihan+sun+toimesta,+mikä+liekään+sitte+motiivisi+alkaa+puhumaan+minusta.+
Mut+koitas+ny+kuitenkin+itsekin+huomioida+välillä+jotain+muutakin,+kun+katolleen+ny+meni+tää+ketju+ihan+sun+toimesta+vai+oliko+se+tarkoituskin+kääntää+keskustelu+muuksi+kun+minä+ny+tulin+sen+pilaamaan.+Sekö+sua+kismittää
28.03.2018 20:59
"Anna+toisten+kirjoittaa,+älkää+koko+ajan+kyttäilkö+muita.+Miten+sä+olet+oikein+kannuksesi+ansainnut?+Mä+olen+pidemmän+aikaa+seurannut+sun+juttujas+ja+ainoa+jota+sä+osaat+tehdä+on+linkkien+kopioiminen+ja+liittäminen+tänne.+"
En+ole+koskaan+kieltänyt+ketään+tänne+kirjoittamasta,+koska+niinhän+minäkin+teen+ja+laitan+noita+linkkejä+usein+asiani+tueksi,+kun+en+ny+omasta+päästäni+ihan+kaikkea+keski,+eikä+ole+tarpeenkaan+kun+näitäkin+juttuja+on+jo+pohdiskeltu+itseäni+viisampien+parissa.+
Enkä+ees+kyttäile,+kunhan+kommentoin+itseäni+kiinnostaviin+aiheisiin+joista+koen+että+mulla+vois++olla+sanottavaa+aiheeseen+liittyen,+kun+itselläni+on+kokemusta+ns.+"risaisesta"++lapsuudesta
Mut+jostain+syystä+ny+vaan+nää+jutut+menee+siihen,+et+joku+alkaa+puhua+minusta,+kun+ei+aloittajalle/,+aiheeseen+liittyen+ole+mitään+sanottavaa,+kuten+tässäkin+näyttää+käyvän.
En+minä+mitään+aggressiota+sen+kummemmin+pura+,+vaan+on+tarkoitus+jakaa+tietoa+näistä+asioista.+Ihan+tavallinen+ihminen+minä+olen,+enkä+itse+ny+pidä+itseäni+minään+erikoisasiantuntijana,+kunhan+keskustelen+ja+pyrin+jakamaan+tietoa/vaihtoehtoisia+tapoja+suhtatua+asiaan.
Vielä+tuosta+agressiosta+sen+veran,+että+sulla+ny+tuntuu+palaneen+käämit+jostain+syystä+minun+suhteeni.+Mut+ehkä+pääset+yli+ja+löydät+jotain+sanottavaa+aloittajalle/+aiheeseenkin+liittyen.+Ei+ny+viitsis+sivuuttaa+aloittajaa+ja+hänen+ongelmiansa,+alkamalla+puhua+minusta.
28.03.2018 15:38
Joo,+tutulta+kuullostaa+munkin+mielestä+tää+aloitus,+et+pahoin+on+jumituttu+niihin+lapsuuden+olosuhteisiin,+siihen+äitiin,+ja+sitä+kautta+uhriduttu.
Sen+vuoksi+ny+laitoinkin+noita,+et+vois+suunnata+katseen+siihen+itseen+ja+omaan+elämään+varsinkin+jos+on+jo+sillä+iällä,+et+äidistä+periaatteessa+olis+jo+pitänyt+itsenäistyä+ja+opetella+kantaan+vastuuta+ja+tehdä+valintoja+sen+suuntaisesti,+et+asiat+olisivat+itsellä+paremmin.+
Ennenkin+jo+pohtinu,+et+voiko+sitä+vanhempaakin++loputtomiinkaan+syyttää,+enää+aikuisena+jos+itsellä+menee+huonosti.+Huonoista+oloistakin+on+ponnistettu+pitkälle.+
Eri+asia+sit+on+jos+on+vaik+mielenterveysongelmia+joiden+juuret+on+lapsuudessa,+mut+niiden+kanski+voi+oppia+elämään+ihan+hyvää/omanäköistään++elämää
28.03.2018 14:19
Niin,+toki+noin+jos+kyseessä+on+pienet+lapset,+mut+käsittääkseni+toi+aloittaja+on+jo+aikuisen+kirjoilla.+
Jos+kyseessä+on+teini+ikäinen+lapsi+,+niin+hänkin+voi+jo+itse+ottaa+yhteyttä+lastensuojeluun+ja+edustaa+itse+itseään+omassa+asiassaan.+Myös+opettaja+ja+koulukuraattorit+kykenevät+auttamaan,+kun+heillä+jo+virkansa+puolesta+on+velvollisuus+tehdä+ilmoitus+lapsen+kaltoinkohtelusta.+
Samalla+sitte+noita+asioita+käydään+lävitse,+et+saa+sitä+keskusteluapua+ja+mahdollisesti+terapiaa/psyk+hoitoa+jos+ongelmat+on+sen+laatuisia+ja+lapsi+sairastunut+psyykkisesti+ja+toki+vanhemmatkin+joutuvat+vastuuseen+jos+siellä+on+rikoksen+tunnusmerkit+täyttäviä++tapahtumia,+väkivaltaa+tai+insestiä,+huomattavaa+lasten+kaltoinkohtelua+tai+heitteillejättöä
Edelleen+toki+jos+jo+aikuinen+"lapsi"+katsoo+tarvitsevansa+suojelua+vanhempiensa+takia,+niin+lähestymiskielto+on+sit+niihin+tapauksiin+yks+keino+ja+myös+noi+samat+kuin+edellä,+vanhempi+on+väkivaltainen+aikuista+lastaan+kohtaan.
28.03.2018 09:48
"Pitää+malttaa+vain+odottaa+tätä+ihanaa+ikähetkeä,+jolloinsitten+saa+kuulla+tämän+parantavan+ja+korjaavan+litanian"
No+mielestäni+ny+ymmärrät+asian+pikkusen+väärin.+Ei+aikuisenakaan+tarvitse+kantaa+vastuuta+vanhempiensa+tekemisistä,+eikä+niistä+asioista+joita+lapsuudessa+on+tapahtunut.+
Mutta+aikuisina+olemme+sitten+itse+vastuussa+ITSESTÄMME+ja+OMASTA+elämästämme.+Eikä+tän+litanian+kuuleminen+mitään+auta+vaan+tarttis+tehdä+jotain,+että+se+oma+hyvinvointi+lisääntyy+ja+samalla+se+pahoinvointi+vähenee
Nää+on+niitä+valintakysymyksiä,+toki+kuluuhan+se+elämä+vanhempia+ajatellessa+ja+heitä+syytellessä+,+mutta+silloin+helposti+jää+ne+OMAT+mahdollisuudet+vaikuttaa+nykytilaan+ja+tulevaisuuteen+käyttämättä
Turhaan+minua+kiittelet,+ei+nää+mitään+mun+keksimää+juttua+ole,+ihan+yleistä+ja+hyvinkin+tunnettua+asiaa.+Laitan+vielä+lisääkin+luettavaa
https://www.adlibris.com/fi/kirja/ei-koskaan-liian-myohaista-saada-onnellinen-lapsuus-9789525174601
"Kirja+herättää+toivoa+ja+vakuuttaa+lukijan+siitä,+että+kenenkään+ei+tarvitse+olla+menneisyytensä+vanki"
28.03.2018 09:08
Niin,+niinkuin+tuokin+linkki+kuin+monet+muutkin+vievät+sitten+aina+uusille+ja+uusille+sivuille,+että+lukemista+riittäää+ja+sen+myötä+uutta+ajateltavaa.
Laitan+ny+vielä+tämänkin+tähän+jatkoksi,+jossa+puhutaan+vanhemilta+saadusta/heidän++jättämästään+henkisestä+perinnöstä,+mikä++ei+aina+ole+niin+mukava+asia,+vaan+siitä+pitäisi+pyrkiä+pääsemään+eroon+ja+alkaa+elää+sitä+omannäköistään+elämää.
https://hidastaelamaa.fi/2016/09/vanhempien-perinto/
28.03.2018 08:35
No+sattumalta+tuli+luettavaksi+tälläinen+,+josta+voisi+olla+apua+jatkoa+ajatellen,+kun+jos+oikein+ymmärsin+olet+kuitenkin+jo+päässyt+pois+narsistin+ikeen+alta,+jolloin+olet+vapaa+valitsemaan+toisenlaisen+elämän+ja+sitä+kautta+oma+hyvinvointisi+lisääntyy
2.+Selvitä+itsellesi,+mikä+tarve+uhrina+olemisen+alta+näyttäytyy
Uhrius+syntyy,+kun+koemme+elämässämme+tilanteita,+joihin+meillä+ei+ole+ollut+hallintaa,+olemme+jääneet+tilanteissa+voimattomiksi+ja+avuttomiksi.+Jos+tarpeitamme+ei+ole+nähty+lapsena,+alamme+luoda+uskomuksia+siitä,+ettemme+ole+tuen+tai+avun+arvoisia,+olemme+”kynnysmattoja”,+emme+voi+vaikuttaa+elämäämme,+vaikka+haluaisimmekin.+Nämä+lapsuudessa+syntyneet+uskomukset+hallitsevat+elämäämme+niin+kauan,+kunnes+tiedostamme+ne+ja+alamme+tehdä+sisäistä+työtä+vapautuaksemme+niistä.+Joskus+voi+tässä+vaiheessa+tarvita+terapeuttista+työskentelyä.
https://hidastaelamaa.fi/2016/11/vapaudu-uhrina-olemisesta-6-askelta/
27.03.2018 20:01
Lueskelin+tuos+taas+kaikenlaista+ja+vastaan+tuli+jotain+sellaistakin,+josta+tulit+mieleen.
En+tiedä+luetko+edes+näitä+mun+laittamiani+juttuja,+mut+tässä+ny+jotain,+jota+voisit+yrittää+makustella,+olisko+tämmösessä+mitään+ideaa.
5.+Lakkaa+ajattelemasta+ongelmiasi
Jos+ongelmasi+korjautuisivat+ajattelemalla,+ne+olisivat+jo+mennyttä.+Sen+sijaan,+että+kierrät+kehää+ajatuksinesi,+muuta+ongelmat+esittämällä+kysymyksiä.+Hyviä+kysymyksiä,+joilla+pääset+alkuun,+ovat+esimerkiksi+”Mikä+muu+on+mahdollista?”+ja+”Mitä+muuta+sellaista+voin+tehdä+tai+olla,+joka+muuttaa+tämän?”+tai+”Mitä+haluaisin+valita+nyt?”
https://hidastaelamaa.fi/2015/11/5-keinoa-lopettaa-ajatteleminen-ja-aloittaa-elaminen/
25.03.2018 17:04
No+ensinnäkään+en+ole+mitään+kieltänyt,+enkä+ylipäätään+ketään+kieltänyt+kirjoittamasta+tälle+palstalle.+Mutta+jos+toi+ihminen+haluaa+tuoda+esiin++tuota+omaa+asiaansa,+niin+tehköön+sen+omana+erillisenä+ihmisenään,+omana+tapauksenaan.+
Hän+yleensä+aina+liittää+sen+asiansa+jotenkin+minuun,+kuten+tässäkin.+Kommentit+tulee+puskista,+eikä+liity+mitenkään+siihen+asiaan+mistä+milloinkin+on+puhe.+
Tässäkin+ketjussa+kommentoin+noita+lapsiuhreihin+liittyviä+asioita,+sitä,+että+voiko+vanhempiaankaan+ikuisesti+syyttää+yms.+ja+hän+tuli+sitten+siihen+väliin+tuon+oman+asiansa+kanssa,+osoittaen+sen+minulle.+
Ettei+ny+mun+mielestä+välttämättä+tarvis+sitä+omaa+parisuhdetragediaansa++pelkästään+mulle+osoittaa,+vaan+ehkä+hänkin+voisi+saada+jopa+enemmänkin+kiinnostusta/keskustelua+aikaan+jos+tekisi+omasta+asiastaan+erillisen+aloituksen+jossa+sitten+puhuttaisiin+vain+hänen+tilanteestaan+jos+ei+ny+sitte+toi+poiu+sitäkin+alkais+täyttään+omilla+höpinöillään.+
Mitä+ny+tulee+sinuun,+kuka+lienetkin,+niin+ei+sullakaan+näytä+olevan+mitään+sanomista+tuolle+kärsivälle+ihmiselle,+pääpointtis+ny+näyttää+olevan+vaan+se+et+saat+näykkästä+mua.
23.03.2018 12:11
Näin+mäkin+vähän+luulen+ja+tuskin+kovin+syrjäisessä+kylässä+ees+R-kioskia+onkaan.+
Mut+noihin+R-kioiskeihin++liittyen+ei+myöskään+tunnuta+olevan+kovin+kuusalla+maailman+menosta+jos+luullaan,+et+jonkun+syrjäkylän+R-kioskin+myyjä+on+omistajan+tytär
"R-kioski+(viralliselta+toiminimeltään+R-kioski+Oy)+on+norjalaisen+Reitan+Conveniencen+omistama+valtakunnallinen,+kauppiasvetoinen+kioskiketju.+Ketjuun+kuuluu+Suomessa+noin+600+R-kioskia,+jotka+ovat+franchise-sopimuksen+piirissä"
https://fi.wikipedia.org/wiki/R-kioski
Näähän+just+ollu+paljonkin+tapeetilla,+kun+toi+Norjalainen+omistaja+vaatii+itselleen+niin+kovat+maksut,+et+noi+yrittäjät+ovat+joutuneet+vaikeuksiin,+velkaantuneet.+
Itsekin+tiedän,+tunnen+yhden+tapauksen+ettei+ny+ainakaan+ole+tarvis+noita+jotka+tuolla+R-kioskin+pitämisellä+yrittää+elantonsa+haalia+mitenkään+kadehtia,+siit+on+glamouri+kaukana.+
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201802012200713548_u0.shtml
Tää+ny+vaan+tämmönen+tietoisku+tästä+asiasta,+ku+nykyään+tää+narsismi+palsta+on+muuttunu+siten++voi+keskustella+ihan+mistä+tahansa,+et+on+muuttunu+semmoseksi+yleispalstaksi.+Et+ny+väliin+jotakin+muutakin+joskus+ku+pelkkää+poiua.
23.03.2018 11:54
"Tuo+kokemus+on+muuttanut+niin+minua+kuin+monia+lähimmäisiäni+peruuttamattomalla+tavalla,+valitettavasti+ei+aina+niin+hyvällä.+Näkyy+lasten+parisuhteissa+ja+sitoutumisessa+toiseen+ihmiseen,+ei+kyetä+luottamaan,+on+koettu+pettämistä+petetyn+roolissa.+Näkyy+vanhempieni+käytöksessä+ahdistuneisuutena+ja+jatkuvana+epäilyksenä.+Sukulaisten+käytöksessä+myös+ikävällä+tavalla+ja+molempien+puolien+sukulaisten."
Niin+palaan+vielä+tähän+hetkeksi,+kun+kävin+katsomassa+olitko+vielä+vastannut+jotain+ja+jäin+miettimään+tätä+kohtaa.+Tuli+mieleen+semmonen+termi+kuin+kollektiivinen+suru,+että+tuo+puolisosi+uskottomuus+on+sitten+vaikuttanut+hyvinkin++laajasti+teidän+perheyhteisöönne.++Jonka+vuoksi+kysynkin,+että+oletteko+te+käsitelleet+tuota+asiaa+yhtenä+joukkona+niin,+että+kaikki+ovat+saaneet+äänensä+kuuluville,+tuotua+oman+pahan+olonsa+esille+tapahtuneen+johdosta.
Minä+vaan+ajattelen+ny+tässä+semmosta,+että+ehkä+se+olisi+tarpeen+ja+mukana+voisi+olla+ihan+joku+ammatti+ihminenkin,+koska+ollaan+niin+traumatisoituneita,+että+se+vaikuttaa+muihinkin+sukulaisiin,+lasten+parisuhteisiin+ja+aiheuttaa+vanhuksillekkin+ahdistusta+vielä+vuosien+jälkeenkin.+
Tarkoitan+ny+vaan,+ettei+tää+trauma+sitten+kasva+sellaiseksi+ylissukupolvi+traumaksi,+että+vielä+lapsenlapsetkin+sitten+ns.+oppivat+ettei+kehenkään+voi+luottaa/kaikki+pettävät
Ja+tosiaan+edelleen+painotan+tuota+asiaa+ettei+minulla+ole+osaa+eikä+arpaa+sinulle+tapahtuneisiin+asioihin.+Tuossa+kun+viittasit+lapsiinkin,+niin+tosiaan+mun+tapauksessa+jo+lapset+asuivat+omillaan+ja+kummallakin+oli+jo+lapsenlapsiakin.
23.03.2018 09:41
"Olen+antanut+anteeksi+kaikille+osapuolille+eli+sille+höynäytettyjenkin+joukolle,+jolle+satuiltiin+satuja+ja+tarinoita+teemalla+vähän+varattu+ja+joka+kävi+kimppuuni,+koska+uskoi+kaikki+nuo+tarinat."
Luin+vastauksesi+ja+olen+täysin+varma,+ettei+minulla+ole+osaa+eikä+arpaa+sinun+tarinassasi.,+eikä+sinulla+minun+tarinassasi.+
Kyllä+joo,+itselläni+on+ollut+kyseenlainen+suhde,+mutt+edelleenkään+hän+ei+ollut+kenenkään+puoliso,eikä+asunut+yhdessä+kenenkään+naisen+kanssa.+
Olet+useinkin+lähestynyt+minua+täällä+tällä+aiheella,+kuten+nytkin,+mutta+et+nyt+kuitenkaan+voi+vastuuttaa+minua+sinun+puolisosi+pettämisestä,+saati+niiden+toisten+naisten+tekemisistä.+
Ymmärrän+kyllä+pettymyksesi+ja+kipusi+ja+vielä+jos+nuo+naiset+ovat+vainonneet+sinua,+mutta+kuten+edellisessä+jo+totesin,+voisit+päästää+irti+minun+tarinastani+josssa+sinulla+ei+ole+minkäänlaista+roolia.+
Koitas+ny+itsekin+järjellä+ajatella,+että+toimitkohan+ny+itsekään+kovin+viisaasti+jos+purat+pahaa+oloasi+itsellesi+täysin+tuntemattomaan+naiseen+jolla+ei+ole+osaa+eikä+arpaa+sinun+elämässsäsi+tapahtuneisiin+ikäviin+asioihin.
22.03.2018 22:20
"Yhteenlaskutoimituksen+viestiin+viitaten.+Sen+manipuloinnin+jatkumon+pysäyttäminen+vaan+voi+vaatia+sinnikyyttä+olla+yksinään+erimielinen+tuhannen+yhteenlaskutoimituksen+kanssa.+"
No+kuullostaapa+kummalta+toikin,+onks+musta+tullu+sulle+joku+pakkomielle+jos+koet+et+vastassas+on+tuhansia+yhteenlaskutoimituksia.+
Sulla+on+aina+noita+suuria+lukuja,+eiks+noi+tuhannet+ny+ollu+niitä+sun+nettiseuraajia.+
Mä+vaan+täällä+palstalla+joskus+ihan+yksittäisenä+ihmisenä+tälla+nimmarilla+kommentoin+sun+juttuas,+mut+en+mitenkään+erityisesti+sua+stalkkaa,+usein+skrollailen+suurimman+osan+kommenteistasi+lukematta,+kun+net+yleensä+on+sitä+samaa+ja+niitä+on+niin+paljon,+ei+viitsi/jaksa+kaikkiin+paneutua.+
Muutenkaan,+en+oo+huomannu+et+täällä+oltais+kauheen+erimielisiä+sun+kans,+ku+ei+täällä+ny+ees+paljon+muita+oo+ku+mä+ja+sä+ja+joskus+satunnaisesti+joku+muu,+et+mä+varmaan+on+useinkin+se+erimielinen,+mut+mun/mun++kirjoitusten+perusteella+ei+kannata+lähteä+leimaan+muita++ihmisiä.
22.03.2018 11:46
"Kun+kaksinaamaisuus+lopulta+paljastuu+ja+laitat+välisi+poikki,+hän+epätoivoisesti+vetoaa+hyväntekijän+rooliinsa.+Että+kaiken+sen+hyvän+jälkeen+mitä+olen+sinulle+tehnyt?+"
Niin,+itselläkin+kokemus+tuosta,+hän+muistutti+kopioineensa++mulle+muutaman+paperin+ja+tosiaan+sitte+toi+esiin,+etten+ilm.+osaa/ymmärrä++olla+kiitollinen+siitä+mitä+hän+on+hyväkseni+tehnyt.
Tuntuihan+se+silloin+hieman+kummalliselta+tuokin,+ilm.+olin+sitte+itsekäs+paska+kun+käytin+vaan+häntä+hyväkseni+kun+en+ymmärtänyt+olla+tarpeeksi+kiitollinen,+että+piti+muistuttaa+eron+hetkellä+tosiaan+mitä++hän+oli+hyväkseni+tehnyt.+Näin+jälkeenpäin+aateltuna+olis+toki+pitäny+ymmärtää+maksaa+niistä+kopioista,+mut+ei+sitä+silloin+ymmärtäny.+No+eiköhän+ne+paperit+ny+mun+tapauksessa+tullu+kuitenkin+maksetuksi+ns.+luonnossa,+etten+koe+jääneeni+kiitollisuudenvelkaan+häntä+kohtaan.+
Eikä+musta+ny+sit+jälkeenpäin+mitään+hyötyäkään+hänelle+ole,+kuten+hän+itsekin+ilmaisi.+Et+siltä+osin+tosiaan+se+mun+juttu+on+ollutta+mennyttä,+vaikka+joku+täällä+palstalla+sitä+"mun+suhdetta"+jostain+syystä+mukanaan+kantaa,+aina+silloin+tuo+esille.+Tiedä+sit+onko+joku+asianosainen+vaiko+joku+joka+jostain+syystä+luulee+olevansa+asianosainen.+
Vaiko+ihan+vaan+joku+joka+lämpimikseen+tykkää+hiertää+jotain+mun+vanhaa+suhdesoppaa+kun+ei+täällä+juurikaan+muita+kirjoittajia+ole+mun+ja+tuon+poiun+lisäksi,+eikä+uusia+suhdesotkuja+setvittäväksi+kun+ei+mullakaan+oo+enää+viime+aikoina+ollu+tarvetta+oma+aloitteisesti+palata+niinikään+noihin+menneisiin+suhdeasioihin.
22.03.2018 10:47
Jahas+tämmöstäkin+taas,+meinas+jäädä+huomiotta.+
Jälleen+kerran+vastaan+ettei+kyseessä+ollut+kenenkään+puoliso,+ko+tyyppi+ei+ollut+naimisissa,+eikä+ees+asunut+sen+naisen+kanssa+vaan+oli+omien+sanojensa+mukaan+"vähän+varattu",+edelleen+hän+kertomansa+mukaan+oli+pettänyt+tuota+naista+useiden+vuosien+ajan+ja+ko.+nainen+oli+tietoinen+niin++siitä+kuin+muista+hänen+"nettirakkauksistaan".+
Edelleen+minun+ja+hänen+lisäkseen+kuviossa+oli+vielä+samanaikaisesti++muitakin+naisia,+mikä+toki+itselleni+sitte+tuli+yllätyksenä.+Loppupeleissä+sitten+hän+sitten+jätti+tuon+naisen,+vaikka+kertoikin+olevansa+vielä+velvoitettu+huolehtimaan+entisensä+seksin+tarpeista++ja+alkoi+panostamaan+johonkin+uuteen+naiseen,+jolloin+minä+katsoin+viisaammaksi+poistua+kuviosta.+Nykyään++käsitääkseni+asuu+tuon+silloisen+kuvioon+tulleen+uuden+naisen+kanssa.
En+usko,+että+kukaan+noista+naisista+on+tietoinen+minusta,+ei+ainakaan+minun+toimestani.+Minkäänlaista+yhteyttä+ei+ole+ollut+noihin+naisiin,+eikä+mitään+erityistä+syytä+edes+mollata+heitä,+saati+että+olisin+jotenkin+kilvoitellut+heidän+kanssaan.+
Se+ny+vaan+oli+semmonen+tapailu+suhde,+josta+sen+kummempaa++ei+pitänyt+tullakkaan,+mutta+ikäväksi+se+muuttui+siinä+vaiheessa+kun+tajusin,+ettei+hän+mitenkään+arvostanut,+pitänyt+minua+edes+ihmisenäkään+ja+"se+kaikki"+oli+hänen+taholtaa+suunitelmallista+huijaamista.+
Hän++tosiaan+toi+itse+hyvin+selvästi+tietooni+nuo+asiat,+siinä+vaiheessa+kun+kerroin,+etten+ny+enää+halua+tavata+häntä.+Itse+hän+antoi++jonkinlaisen+vihjeenkin+sanoessaan,+"että+ku+mä+oon+mikä+oon,+niin+ei+mulla+ole+aikaa+eikä+kiinnostusta+ihmisiin+joista+ei+ole+mitään+hyötyä",+edelleen+hän+lähetti+vielä+tän+vitsin,+että+asia+tuli+hyvin+selväksi+,+että+tuli+uskottua+menninkäisiin+että++tosis+oppirahat+on+maksettu.+
https://kohokohta.com/huumori/vitsit-golf-menninkainen/
Tosiaan+toi+episodi+elämässäni+on+tapahtunut+ajanjaksolla+2008-+2011,+että+siittä+on+tosi+paljon+aikaa,+mutta+ilmisesti+se+nyt+sinulle+kuka+lienetkin+on+ollut+jostain+syystä+hyvin+merkityksellinen+asia,+kun+otat+sen+esiin+aina+määräajoin+tällä+palstalla.+
Jotenkin+ny+voisin+ajatella,+että+sinäkin+voisit+ny+yrittää+päästää+irti+tuota+mun+tarinasta,+kun+tosis+aikaa+on+kulunut+noinkin+paljon+ja+minkäänlaista+yhteydenpitoa+ko.+tyyppiinkään+mulla+ei+ole+ollut+.++Että+kumpikin+ollaan+tahoillamme+jatkettu+elämää.+Omalla+kohdallani+asia+on+sillain+jo+haalistunutkin,+ettei+enää+ees+mene+sillain+tunteisiin.++Mokattua+tuli+ja+pahasti,+mut+elämä+jatkuu.
Päästä+sinäkin+irti+tuosta+asiasta+,+se+on+ollutta+ja+mennyttä.
22.03.2018 09:44
"Tosi+asia+on+vain+niin,+että+vanhemmat+ovat+ratkaisevassa+asemassa+kun+elämän+valttikortteja+jaetaan."
Kyllä+joo+ja+muutama+muukin+tosiasia+teksistäs+löytyi,+että+jotkut+mallit+opitaan+jo+lapsena,+kun+niiden+avulla+yritetään+selvityä+ja+kuitenkin+lapseen+sitte+jää+se+toivo,+että+jospa+kuitenkin+joku+oikeasti+rakastaisi/välittäisi+minustakin.+
Toisaalta+sitte+ollaan+opittu+se+hoivaaminen,+monien+alkkisperheiden+lapset+saattavat+suurin+piirtein+pitää+huushollia+pystyssä+ja+hoitaa+pikkusisarustaan.+Uskoisin,+et+joissain+narsistipeheissäkin+jos+se+narsisti+on+äiti,+niin+uurastajan,+työmuurahaisen+rooli+varmaan+lankeaa+jonkun+lapsen+kontolle.
Mutta+joo,+tätä+kohtaa+mun+tekee+mieli+kritisoida
"Uhrilammas+on+jo+lapsuudessa+kuorittu+omasta+tahdosta+ja+on+siksi+manipuloivan+ihmisen+vietävissä.+Täysin+ja+loppumattomasti."
Ettei+näiden+asioiden+tarvitse+olla+mikään+loputon+jatkumo.+Toki+se+vaati+sitä+itsetutkiskelua+ja+omien+elämänmallien,+käytöstapojen+yms.+kyseenalaistamista.+Ihan+sitä+pohtimista,+että+mitkä+tekijät+minussa+itsessäni+altistavat+sellaiselle,+että+löydän+itseni+aina+samankaltaisesta+ikävästä+tilanteesta.
Noi+työpaikkajutut+on+sitte+asia+erikseen,+ei+ole+sillain+kokemusta+moisesta,+mutta+ajattelisin,+että+noihin+kiusaamisiin+pitäisi+kyllä+puuttua+het+alkuunsa.+Minun+on+henk.+koht.+vaikea+uskoa,+että+koko+työyhteisö+menisi+jonkun+narsistin+puolelle.+
Kun+onhan+se+narsisti+ny+käytökseltään+sellainen,+et+muutkin+tunnistaa+ettei+se+ny+mikään+mukava++ihminen+ole.+Ennemminkin+ehkä+muut+yrittävät+pysytellä+ulkopuolisina+ja+ns.+käyvät+vaan+töissä.+Jotenkaan+noi+ihmissuhde+draamat+ei+kuulu+työpaikoille,+et+vaik+ei+ny+jostakusta+niin+tykkäiskään+niin+kaikkien+kanssa+pitäis+ny+toimeen+tulla+ja+tehdä+niitä+töitä.+
Julkisuutenhan+näitä+on+myös+jonkun+verran+tullut,+että+toki+tottahan+nää+jutut+on+ja+monet+uhrit+ovat+joutuneet+pitkille+sairaslomille.+Mutta+ennen+ku+tilanne+menee+noin+pahaksi+niin+jonkunhan+se+kissa+pitäisi+pöydälle+nostaa+ensin,+niin+muutkin+sitte+uskaltautuvat+mukaan+kertomaan+omia+näkemyksiään.
Vielä+tuosta,+et+narsistin+uhri+olis+tuomittu+ikuiseen+köyhyyteen+ja+yksinäisyyteen,+niin+noi+sit+on+taas+semmosia+asioita,+joihin+voi+itse+vaikuttaa.+Monihan+hylkää+ystävänsä,+katkaisee+jopa+perhesuhteensa+sen+narsistin+takia,+mutta+uskoisin,+et+ystävät/+perhe+ottaa+läheisensä+kyllä+avosylin+vastaan.+Sitä+vaan+täytyy+uhrinkin+jollain+tapaa+nöyrtyä+ja+tunnustaa,+et+tuli+mokattua+ja+pahasti.+
Eri+asia+tietysti+sitte+on+jos+se+perhekin+on+narsistinen,+eikä+niitä+ystävyyssuhteitakaan+ole+kyennyt+solmimaan,+et+on+jo+ennen+narsistia+ollut+totaalisen+yksinäinen.,+niin+saatta+olla+entistä+vaikeampaa+solmia+ihmissuhteita+jos+ei+ole+aikaisempaakaan+kokemusta+ns.+hyvistä+ihmissuhteista
22.03.2018 08:42
Niin,+itse+ny+kuitenkin+toit+termin+ja+sitä+myöden+asian+esiin+ja+liitit+sen+narsistien+aikuisiin+lapsiin+tuolla+toisessa+ketjussa+jossa++kommentoit+että+"Narsistivanhemman+alaisuus+"infantilisoi".+
Ts.+sinä+voit+heittää+tuon+termin+kohdistaen+sen+narsistien+alaisuudessa+eläviin,+mutta+sinua+kohtaan+sama+asia+on+suuri+loukkaus.
21.03.2018 19:38
"No+ei+sinulla+kovin+loogista+tuo+päättely+nyt+ole,"
No+en+minä+mitään+päätellyt,+kuten+sanoin+tuosta+hihhistä+ny+vaan+tule+mieli/muistikuva+samankataisuuudesta,+ei+sen+kummempaa+päättelyä+sisältänyt
Mitä+nettiin+ja+vaikutelmiin+tulee,+niin+niiden+varassahan+täällä+ollaan.+Tuskin+monikaan+tietää/tuntee+kuka/millainen+ihminen+se+vastapuoli+todellisuudessa+on.
21.03.2018 14:41
Niin,+tää+on+tämmöstä+varsinkin+täällä+ei+aina+tiedä+mitä+ajattelis+ja+mihin+uskois.+
Tuos+kun+tämänkin+kommentin+luin+niin+tuli+taas+mielleyhtymä,+siitä+henkilöstä,+joka+aikoinaan+täällä+yritti+esiintyä+minuna.+
Hänen+silloisessa+kommentissaan+oli+kans+tuota+hihhittelyä+useampaankin+kertaan+ja+muistikuvani+mukaan+hänkin+kirjoitti+jossain+vaiheessa+alkavansa+filosofiksi.+
Tämäkin+ny+vaan+mun+pään+sisälöä,+mielikuva+jostain+samankaltaisuudesta,+eikä+mikään+totuus+sinällään.+Että+ota+ny+näistä+selvää+täällä+netissä,+kuka+millainenkin+sit+on+todellisuudessa.+
Tää+ny+vaan+tähän,+että+ymmärtäisit,+et+kaikki+mitä+ihminen+ajattelee,+ei+välttämättä+perustu+todellisuuteen.+Sinullekkin+ny+tuli+ajatusvääristymä+kun+ajattelit,+että+pidän+sinua+jotenkin+poikamaisena,+mitä+en+tee+vaan,+ajatus+siitä+on+omasi,+eikä+vastaa+todellisuutta.
21.03.2018 14:17
"Muut+ei+ole+vielä+koskaan+kokeneet+kirjoitustyyliäni+poikamaiseksi.+Ensimmäinen+kerta+kuin+kuulen.+Se+on+jotain+sinun+päässäsi.+"
Sana+infatiilinen+ei+tarkoita+poikamaisuutta.+
Sinä+ny+vaan+ny+yrität+vääntää+asiaa+joksikin+muuksi,+takerrut+ihan+epäolennaiseen+asiaan.++
Poju+nimitys+ny+juontuu+ihan+nimmarsistas,+ei+liity+mitenkään+sukupuoleesi+ja+vaikutelmani+sinusta+on+että+olet+lapsenomainen,+asia+jonka+toit+itsekin+esiin+tuolla+toisaalla,+liittyen+narsistin+alaisuudessa+eläviin.+
Se+on+vaan+tässä+kohtaa+minun+tunne,+tuntemus,+käsitys,+jonka+olen+sinusta+muodostanut+ihan+kirjoitustesi/tyylisi+perusteella,+eikä+sillä++aina+ole+mitään+tekemistä+todellisuuden+kanssa.
21.03.2018 14:04
69 / 223