Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "Minä+moderoisin+esim.+mielelläni+tietyn+urofiilin+kirjoitukset+juurikin+sen+minusta+hirveän+mieltymyksen+ja+mieliteon+vuoksi.+Muistaakseni+urofiili+on+kuitenkin+kehunut+näitä+nevesivuja...+että+lliekö+siellä+touhuamassa+urofiiliominaisuudessaan.+Täällä+palstalla+saan+sanoa,+mitä+hänestä+ajattelen,+ylhäätä+päin+valvotuissa+ja+ohjatuissa+ryhmissä+taas+en+saisi+sanoa,+että+pidän+heppua+urofiilinä"Niin,++empä+tiedä+mitä+tästäkin+kommentista+ajattelis.+Näyttää+kuitenkin+siltä+,+että+ko.+kirjoittajalle+tarve+tuoda+tuo+asia/tietämyksensä+esiin,+että+ollain+hänen+tuntemallaan+ihmisellä+,+joka+kirjoittaa+tääll+on+tuollainen+tapimus.+Edelleen+tämä+henkilö+kokee+myös+tärkeäksi++että+hän+saa+sanoa+jotakuta+kirjoittajaa+urofiiliksi.+Pakostakin+sitä+miettii+että+tunteeko+hän+oikeasti+kyseisen+kirjoittajan+vaiko+ihan+muutenko+vaan+hän+keksinyt,+että+ko.+kirjoittaja+on+urofiiliJos+tuo+jälkimmäinen+pitää+paikkansa,+että+on+keksinyt,+niin+ei+sekään+ny+kuullosta+ihan+fiksun+ihmisen+toiminnlta.+Eri+asia+sitten+toki+on+jos+joutunut+tuon+kirjoittajan+toimesta+tuollaisen+mieltymysen+kohteeksi+ja+sen+vuoksi+tramatisoitunut+varsinkin+jos+tuollaista+on+tapahtunut++vastoin+hänen+tahtoaan.+Niin+siltä+osin++joiltain+osin+saatan+ymmärtää,+että+on+tuollainen+tarve+tuoda+tuokin+asia+esiin.+Uskoisin,+että+myös+noilla+suljetummilla+palstoillakin+on+mahdollisuus+tuoda+tuokin++asia+esiin,+osana+omaa+kokemusta,+että+niin+on+käynyt+hänelle,+mutta+ehkei+ny+tosiaan+ihan+pelkästään+niin,+että+viittaa+vaan+johonkin+toiseen+kirjoittajaan+jota+ei+edes+tunne
  2. "En+todellakaan+ymmärrä+minun+mieleni+sisältöä+sinun+mielesi+sisällöksi"No+joku+ajatusvirhe+ny+sulla+tuossa+kuitenkin+tuli,+kun+lähdit+kysymään+minulta+tuollaista"Miksi+muuten+sinä+olet+kiinnostunut+siitä,+että+maksavatko+ihmiset+kirjoittelustaan+ja+että+heitä+valvoo+joku+ylempi."+Kun+en+ole+ilmaissut+mitään+tuohon+maksamiseen+viittaavaakaan,+saati+että+olisin+puhunut+joistain+ylempi/alempi+arvoisista+uhreista,+kuhan+nyt+kommenton,+että+"Niin+oisko+ihmiset+ny+sitte+enemmänkin+kallistunut+noiden+virallisempien+sivustojen+puoleen,+joita+paremmin+valvotaan.+Hyvä+niin+"Mistä+ny+tää+älämölö+näytti+syntyvän+Mutta+joo,+käsittääkseni+minkään+palstojen+valvojat+ei+ole++ny+ei+ole+sen+kummemmin+ylempi/alempi+arvoisia+ihmisinä+vaan+siellä+ihminen+joka+ny+on+joko+valittu+tai+palkattu+siihen+tehtävään,+valvomaan,+että+keskusteluissa+noudatetaan+palvelun+sääntöjä.Suomi+24:ssähän+tuollaista+valvontaa+ei+ole,+ettei+tätä+saittia+ny+suotta+kutsuta+myös+suoli+24:ksi,+niin+paljon+täällä+on+pahoinvointia+ja+sitä+kautta+vihaa+esim.+kanssakirjoittelijoita+kohtaan.Vielä+tämän+kertaiseen+kysymykseesi+liittyen+vastaan,+että+uskon+kyllä,+että+tuollaiset+hieman+valvotummat+saitit+pysyvät+enemmänkin+aiheessa,+eikä+siellä+aleta+puhumaan/vihjailemaan++muista+kirjoittajista+vaan+keskustelua+käydään+enemmänkin+niistä+asioista+jotka+hän+itse+tuo+esille.+Mihinkään+menestymiseen+en+osaa+tuota+asiaa+liittää,+mutta+olen+kyllä+sitä+mieltä,+että++tässä+maailmassa+niin+suuremmissa+kuin+pienemmissäkin+asioissa+tarvitaan+sääntöjä+ja+johtamista.+Ei+tää+maailma,+eikä+yhteiskunnat+yms.+toimi+jos+kaikki+saisivat+vaan+tehdä+oman+mielensä+mukaan+koska+mielipiteitä++on+yhtä++paljon+kuin+on+ihmisiäkin,+eikä+kaikkia+voi+ottaa+huomioon+ja+miellyttää.+Kaaoshan+sellaisesta+tulisiMitä+tulee+narsisteihin+ja+sääntöihin+ja+auktoriteetteihin+niin+narsistihan+vastustaa+sellaista+koska"Jokainen+auktoreteetti+on+uhka+käsitykselle+omasta+kaikkivoipaisuudesta+ja+vähentää+sitten+narsistin+omanarvontunnetta+ja+siksi+autoreteetit+on+kumottava."Edelleen++narsisti+kokee+,+että+"+Jos+hänen+kuultensa+kehutaan+jotain+ihmistä+(asiaa)+niin+hän+kokee,+että+hän+on+huono,+vaikka+keskustelu+ei+mitenkään+olisi+sivunnut+häntä,+jokaisen+toiselta+saama+kiitos+on+häneltä+pois"Lainaukset+on+Liisa+Keltikangas-+Järvisen+kirjasta+sosiaalisuus+ja+sosiaaliset+taidothttps://books.google.fi/books?id=WKdcAwAAQBAJ&pg=PT66&lpg=PT66&dq=narsisti+ja+auktoriteetit&source=bl&ots=gCbOc43ZpS&sig=-kkvnXcVTyrWg1g1Bck15csXiVQ&hl=fi&sa=X&ved=0ahUKEwjPhYj0sJjZAhXGlCwKHdA7AToQ6AEIODAC#v=onepage&q=narsisti+ja+auktoriteetit&f=false+Näytti+tulleen+pitkä+linkki,+en+tiedä+toimiiko+mutta+googlettelemalla+sanoilla+narsisti+ja+auktoriteetti+löytyy+lisääkin+tästä+aiheesta.
  3. Niin+jonkin+verran+tekee+mieli+palata+vielä+tähän+kieltämättä+hivenen+kummalliseenkin+episodiin,+jossa+ilm.+tuo+nimimerkillä+jotkut+kirjoittava+henkilö+"näki+ja+luki"+kommentistani+jotain+sellaista,+mitä+siinä+ei+ollutEttä+jonkin+verran+ny+jäi+kuitenkin+ihmetyttämäään+ja+mieli+aprikoi+syytä+moiseen.+Jonkun+verran+tuossa+jo+kommentoinkin+ja+heitinkin,+että+olisiko+kyse+jonkinlaisesta+sekoamisesta,+että+se+oma+mieli+luulee+sen+oman+pään+sisäisen+puheen/ajatusten++tulevan+itsensä+ulkopuolelta.Kävin+myös+kurkkaamass+noita+dissosaatio+juttujakin+,+kun+niistäkin++aikoinaan+on+täällä+aloituksia+tehty,+että+olisko+kyse+jostain+sellaisesta.Mielenkiinnolla+kyllä+odottelen+ja+toivon,+että+ko.+kyseinen+ihminen+itse+tarjoaisi+sen+selityksen,+miksi+hän+näki+tuossa+muutaman+sanan+kommentissani+jotain+sellaista+mitä+siinä+ei+todellisuudessa+ollut,+eikä+koko+ketjussa++ole+tommosta+shittiä+mistään+ylempi+/alempi+arvoisista+uhreista.+Vaan+oli+ihan+vaan+kyse+siitä,+että+joitakin+keskustelupalstoja+valvotaan+paremmin+kuin++tätä+palstaa,+eikä+se+valvojan+tarvi+olla+arvoltaan+ylempi+tai+alempi,+kunhan+ny+on+ihminen,+hoitaa+hommansa,+valvoo+ja+seuraa+keskustelujen+kulkua+ja+saattaa+ajoittain+huomauttaa+jotakuta+pysymään+sääntöjen+puitteissa.Itse+ainakin+mieluusti+oheistaisin+uhreja+menemään+noihin+valvotummille+palstoille+jos+ja+kun+on+kovasti+vaikeaa+itsellä+ja+kokee+tarvitsevansa+vertaistukea.+Uskoisin,+että++noilla+vähemmän+avoimilla+palstoilla++saa+paremmin+rauhan+puhua+omasta+tilanteestaan+ja+tukea+ja+apuja+siihen+miten+toimia+missäkin+tilanteessa
  4. "Ja+luottaa+niin+itseensä+kuin+toiseenkin,+vaikka+kaapissa+olisi+niitä+menneitä+mörköjä"+No+tuohon+tekee+mieli+vasta,+että+kaappini+olen+avannut,+ettei+mun+kaapissa+mitään+sen+kummempia+mörköjä+ole/sellaisia+asioita+joita+pitäisi+piilotella+tai+mistä+ei+voisi+kenellään+puhua.+Toki+se+menneisyys+ja+erityisesti+lapsuuden+kokemukset+ovat+muovanneet+minusta+tällaisen+ihmisen.+Säröjä+on+,+mutta+jonkun+sanonnan+mukaanhan+ehjimmät+meistä+on+tehty+sirpaleista.+Tiedä+sitten+onko+noin,+mutta+pidän+kuitenkin+itseäni+ihan+kelpo+ihmisenä+noista+säröistä+ja+omituisuuksistani++huolimatta.+Noihin+kriiseihin+liittyen+sitähän+toki+ei+tiedä+mitä+elämä+tuo+tullessaan,+mutta+ihan+luottavaisin+mielin+tässä+mennään+Irwinin+laulun+sanoja+laitakseni+"sisulla+loppuun+asti+ja+rinta+kaarella+maaliin"+Että+suotta+sitä+etukäteen+murehtimaan+ja+maalailemaan+piruja+seinälle+on+läksy+jonka+minäin+ikuinen+huolehtija+olen+yrittänyt+oppia+ottamaan+ohjenuorakseni.+Mitä+tulee+aikusiin+lapsiini+ja+lapsenlapsiin,+niin+nykyään+toki+liian+harvoin+tavataan+ja+liian+harvoin+pystyn+osallistumaan+lastenlasten+hoitamiseen,+kun+olen+vielä+työelämässä+ja+minulla+on+vuorotyö,+että+olen+usein+iltoja+töissä+ja+se+vapaaviikonloppukin+on+vaan+kerran+kuukaudessa.+Täällä+hetkellä+kun+lapsenlapsetkin+ovat+jo+koulussa+ja+elävät+sitä+normiviikko+rytmiä+niin+vielä+vähemmän+on+mahdollisuuksia+tavata.+Onneksi+heillä+on+kuitenkin+toinenkin+mummola,+josta+saavat+lapsenvahdin+menojensa+ajaksi+paremmin+kuin+minusta+ja+me+mummotkin+pidämme+yhteyttä.Edelleen+kummankin+aikuiset+lapset+ovat+hyväsyneet+meidän+suhteemme,+ettei+sillä+sarallakaan+mitä+ongelmia+ole+ilmennyt.+Kaikki+käyvät+meillä+mahdollisuuksien+mukaan+ja+toimeen+tullaan,+jonkin+verran+jopa+käydään+yhdessä+jossain+tapahtumissa+tai+ulkona+syömässä+yms.+ja+aikuiset+lapsetkin+ovat+tutustuneet+toisiinsa,+että+ovat+jonkin+verran+yhteyksissäkin,+kyselevät+kuulumisiakin.+Että+sellaista+normaalia+hyvinkin+tavallista+elämää+täällä+Tää+kaikki+"mainostaminen"+ny+vaan+siksi,+että+uskon+kyllä,+että+myös+narsisti+suhteesta+voi+toipua,+vasinkin+jos+lakkaa+elämästä+menneessä+ja+jatkuvasti+ajattelemasta+ja+kertaamasta++niitä+huonoja+kokemuksiaan.+Itselleenhän+siinä+vaan+hallaa+tekee.+Ymmärrän+kyllä,+että+aluksi+on+vaikeaa,+mutta+itsekukin+voi+miettiä,+onko+se+vielä+vuosienkin+jälkeen+järkevää.+Toki+huonompi+tilanne+on+narsistien+lapsilla,+kun+yleisesti+tiedetään+miten+suuri+vaikutus+sillä+lapsuudella+on+siihen+millainen+aikuinen+hänestä+kasvaa.
  5. Kyllä+joo,+alkuun++tapailtiin+enemmänkin+kaveripohjalta,+yhteisen+tekemisen+merkeissä,+käytiin+tanssimassa+ja+erilaisissa+tapahtumissa,+sitä+myöden+kun+aikataulut+sopi+yhteen.Syystä+että+niin+minä+kuin++hän+tulimme+toisen+elämään+tavallaan+liian+pian+edellisen+suhteen++jälkeen.++Ristiriitainen+suhde+hänelläkin+taustalla.+Että+usein+keskustelut+saattoivat+alkuaikoina++liittyä+noihin+juttuihin.Kummallakin+taustoissa+myös+pitkä+vuosikymmenien+avioliitto,+hänellä+avioerosta+joitain+vuosia,+minulla+ny+tosiaan+jo+reipaasti+yli+kymmenen+vuotta+jo+silloin+kun+tapasimme.+Ajan+kuluessa+sitten+tuo+uusi+tuttavus+eteni+ystävyydeksi++ja+rakkaudeksikin+jolloin+päätimme+ns.+laittaa+hynttyyt+yhteenkin.+Olihan+siinäkin+minulla+sopeutumista+kun+olin+jo++vuosikymmeniä++ollut+ns.+perheen+ainoa+aikuinen+ja+vastuunkantaja,+että+joutui+oikein+antamaan+toisellekkin+tilaa+olla+ja+varsinkin+tehdä+asioita+eri+tavalla+kuin+minä.+Narsistiksi+en+ole+nyk.+kumppaniani+epäillyt+koskaan.+Että+mun+henk.+koht++kokemus+siltä+saralta+ny+rajoittuu+tuohon+yhteen+tyyppiin,+mutta+toki+sen+myötä+olen+tiedostanut,+että+olen+sen+kaltaisen+ihmisen+vaikutuspiirissä+saattanut+olla+aiemminkin,+mutta+silloin+tavalliset+ihmiset+tuskin+olivat+kuulletkaan+narisisti+sanaa.+Mutta+nääkin+asiat+on+kovin+henk.+kohtaisia,+että+miten+kukakin+toipuu,+jotkut+ilmeisesti+ei+toivu+koskaan.+Riippunee+niin+monesta+tekijästä+ja+varmaan+siitäkin+miten+paljon+se+narsisti+on+pysytynyt+vaikuttamaan+siihen+uhriinsa.+Että+tosiaan+itse+pidän+itseäni+sillä+tavalla+toipuneena+ettei+ole++enää+tarvetta+sitä+varsinaista+henkilöä+ja+silloista+suhdetta+niinkään+ajatella,+vaan+ihan+tätä+aihetta+enimmäkseen+kokonaisuutena,+mitä+kaikkea+se+mahdollisesti+saattaa+pitää+sisällään.+Mutta+kieltämättä+jos+haluaa+ajatuksissa+siihen+henkilöön+palata+niin+tokihan+sitä+edelleenkin+muistaa,+että+senkaltaisia+ihmisiäkin+on+olemassa,+joille+se+toinen+ihminen+ei+merkitse+mitään.+Ilman+sitä+kokemusta+en+tietäisi.+Toisaalta+itselleni+on+ollut+myös+tärkeää+löytää+itsestäni+ne+syyt+miksi+minä+ns.+ajaduin+suhteesen+sen+kaltaisen+henkilön+kanssa.+Että+tuli+mokattua+ja+oppirahat+maksettua+kantapään+kautta,+mutta+kokemuksesta+on+toivuttu+sillä+tavalla,+että+on+kyennyt+jatkamaan+elämäänsä+ja+olemaan+kiitollinen+siitä+ettei+hän+onnistunut+kuitenkaan+täysin+minua+rikkomaan.+Kun+muistan,+että+hän+jo+hyvin+alkuvaiheessa+toi+esiin+tuonkin+seikan,+"kertoi+pelkäävänsä+että+menen+rikki+tässä+leikissä",+minkä+voi+näin+jälkikäteen+tulkita+niiksi+hienovaraisiksi+vihjauksiksi,+siitä+mitä+tuleman+pitää.
  6. "Mistä+kumpuaa+tuo+kilpailuasetelman+esiintuominen?+Turha+koittaa,+kyllä+tää+voittaa"No+käsitin,+et+tarkoitat+jotain+sellaista,+että+joku+henkilö+toisessa+suhteessa+saisi+narsistin+ns.+polvilleen,+esim.+kykenisi+"tekemään"+hänestä+normaalin.+Että+kun+äkkiseltään+siinä+taikinan+kohoamista+odotellessa+luin+niin+käsitin+väärin.Että+se+siitä.++Tarkoitit+sitten+ilmeisesti+kykyä+provosoida+jolloin+toinen+saattaa+käyttätyä+harkitsemattomasti,+mutta+mun+mielestä+silloinkin+vastuu+henkilöllä+omasta+käytöksestään+on+ihmisellä+itsellään.+Tuosta+tais+olla+juttua+jo+toiseskin+ketjussa,+ettei+vastuuta+omasta+käytöksestä/teoista+voi+kokonaan+siirtää+sen+toisen+kontolle.+Käsittääkseni+joskus+kyllä+esim.+tuomiohin+voi+saada+jonkin+verran+huojennusta+jos+se+toinen+on+käyttäytynyt+kovin+provsoivasti+ts.+on+aloittanut+kärhämän.Mitä+sitten+tulee+tuohon+kilpailuhenkisyyteen,+niin+en+usko+olevani+kovin+kilpailuhenkinen.+Piti+oikein+tarkistaa,+että+olenko+maininnut+jotain+sellaista,+enkä+äkkiseltään+sellaista+löytänyt,+että+itse+ny+toit+tuon+asian+esille+ja+käytit+jopa++minulle+tuttua+sanontaakin.,+että+palautan+ny+sen+kilpailu+asian+sinun+kontollsesi.Tuo+"turha+koittaa+xxx(=hänen+nimensä)+voittaa"+tosiaan+lukee+jossain+spostissakin,+jonka+se+tyyppi+on+muinoin+sitte+mulle+lähettänyt.+Että+joo,+ilmeisesti+olet+tietoinen+minun+suhteestani+enemmänkin,+ettet+ainakaan+mikään+uusi+kasvo+ole+täälläMuutenkaan,+en+osaa+sanoa+noista+muista+suhteista+kovin+paljon+mitään,+että+kuinka+moni+tarttuu+pulloon+tai+miten+se+narsisti+noita+suhteitaan+järkkäilee.++Tuttuja+ovat+kovastikin+nuo+alkoholin+käyttöön+liittyvät+vihjailut+näissä+kuvoissa.+Siitäkin+oli+jo+hiljattain+puhetta+jonkun+kirjoittajan+kohdalla+tällä+palstallakin.+Mutta+joo,++aiemmassa+jo+mainitsin,+että+käsittelin+asiaa+hieman+mutu+tuntumalla+kun+noita+narsistien+uhrien+tarinoita+ja+tietoa+narsisteista+on+tullu+hankittua.+Niistä+kyllä+käy+ilmi+että+noita+rinnakkais/päällekkäissuhteita+on+muillakin+kuin+sillä+minun+tuntemallani+tyypillä,+enkä+usko,+että+kaikki+olisivat+niistä+tietoisia,+että+kyllä+se+narsisti+varmasti+valehteleekin.Tiedä+sitten+josko+joku+narsisti+joskus+tulisi+kertomaan,+miten+se+useiden+suhteiden+junaileminen+onnistuu+ja+liitttyykö+niihin+tuollaista+kilpailua+ja+varallaoloa.+Vakninhan+käsittelee+asiaa+ns.+lähteiden+pohjalta,+on+niitä+ensisijaisia+ja+toissijaisia+lähteitä.+Koitas+lukaista+josko+vastauksia+kysymyksiisi+löytyisi+sieltähttp://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html
  7. No+itse++ajattelisin,+ettei+ko.+henkilö+ole+narsisti+jos+narsistin+piirteitä+ei+ole+henkilössä+esiintynyt+vuosikymmeniin.Muutenkin+ajattelisin,+ettei+kovin+lyhytaikaisessakaan+suhteessakaan+vielä+narsistia+tunnista,+kun+alkuunhan+ne+suhteet+menee+niin,+että+se+narsisti+on+hyvinkin+ystävällinen+ja+pyrkii+mielistelemään+kohdettaan+saadakseen+hänet+"pihteisinsä",+etä+eletään+siinä+ns.+alkuhuumassa.+Ylipäätäänkin+narsisti+on+hyvin+vaikea+tunnistaa+jos+ei+ole+mitään+tietoa+asiasta.+Useimmitenhan+se+tapahtuu+vasta+jälkeenpäin,+kun+on+lähtenyt+otamaan+selvää,+mitä+se+kaikki+outo+ja+kummallinen+saattaisi+pitää+sisällään.+Mutta+toki+on+niinkin,+että+kun+asia+ny+on+enemmän+tullut+ihmisten+tietoon,+esim.+lehdissä+niin+monikin+sitte+sen+leiman+helposti+heittää+ilman+sen+kummemmin+ajattelematta/ottamatta+selvää+sen+paremmin+mitä+ko.+asia+pitää+sisällään+ja+sopiiko+esim.+ne+diagnostiset+kriteerit+esim.+siihen+henkilöön.+Jostain+syystä+myös+tuosta+leimasta+sitten+loukkaantuu+verisesti+myös+usein+se+läheinen,+mikä+toki+on+ymmärrettävää+kun+rakasta+ihmistä+herjataan.+Täälläkin+on+noita+tarinoita+ollut+,+että+kun+se+"kakkosnainen"+on+nimittänyt+puolisoa+narsistiksi.+Hieman+toki+ihmetyttää+sekin,+että+asia+jää+vaivaamaan+vuosikausiksi+jos++omasta+mielestä+siinä+kumppanissa+ei+niitä+narsistin+piirteitä+ole+ilmennyt+koskaan.+Että+jonkinlaistako+epävarmuuttako?+siellä+taustalla+on+vai+miksi+asiaa+jää+pyörimään+ajatuksiin?+vaiko+onko+sitten+loukkaannuttu+sen+toisen+puolesta+niin+verisesti,+ettei+asiaa+mitenkään+pysty+unohtamaan+ja+jatkaa+elämäänsä.Mitä+tulee+lopussa+esittämääsi,+kysymykseesi+niin+ajattelisin,+kuitenkin,+että+aikuinen+ihminen++vastaa+omista+valinnoistaan/teoistaan/käytöksestään+ts.+jos+käyttäytyy+huonosti+toista+kohtaa+niin+kyllä+se+syy+löytyy+ihmisestä+itsestään.+Kun+kuitenkin+ihmisellä+on+mahdollisuus+valita+oma+seuransa.+Että+siltä+pohjalta+pidän+kysymystäsi+hieman+kummallisena+ja+kuullostaisi+tosi+oudolta+jos+joku+sanoisi,+että+syy+omaan+valintaani,+käytökseeni+yms.+olisi+pelkästään+siinä+toisessa.+Mielestäni+sellainen+kuullostaa+jopa+hieman+narsistiselta,+en+minä,+mutta+kun+se+toinen,+hän+on+vastuussa+siitä+miten+käyttädyin+,+mitä+tein+ja+sanoin.Toki+ihmistä+voi+provosoida+ja+on+ihmisiä+jotka+ovat+helpommin+provoisoitavissa+ja+vihan+vallassa+impulssikontrolli+saattaa+pettää+ja+sylkee+suutaan+mitä+sattuu+mitenkään+ajattelematta.++Monien+väkivallan+tekojen+taustallahan+on+jotain+tuollaista,+joku+katsoi/sanoi++pahasti,+se+nauroi+mulle+jne.+niin+alkaa+silmitön+väkivalta+ja+usein+saattaa+tulla+ruumiitakin.+No+kaiken+kaikkiaan+ny+kuitenkin+ajattelisin,+että+jos+se+oma+suhde+ko.+narsistiksi+nimettyyn+henkilöön+on+kunnossa+ja+kaikki+hyvin,+niin+miksi+vaivata+päätään+moisella+varsinkaan+jos+tilanne+ei+ole+enää+akuutti+ja+se+narsistiksi+nimettykin+on+kyennyt+jatkamaan+elmäänsä.+Keskustelu+sen+"narsistiksi+nimetyn"+kanssakin+voisi+auttaa,+jos+ja+kun+asia+kovin+vaivaa,+mitä+mieltä+nimetty+itse+on+ja+miten+päästä+yhdessä+asian+yli.+Edelleen+jos+asia+kovin+vaivaa,+niin+voisi+käydä+juttelemassa+jonkun+ammattiauttajankin++kanssa.+Toki+asialle+voi+oikeuttakin+hakea,+mutta+tiedä+sitten+onko+se+järkevää,+ainakaan++jos+asiasta+on+jo+pidempi+aika.+Toki+vahinkorvauksiakin+voi+saada+jos+pystyy+osoittamaan,+että+ko.+nimittely+on+sairastuttanut+ja+haitannut+esim.+työtä+ja+toimeentuloa.+Kaikenlaistahan+elämässä+eteen+tulee,+kliseinen+lause,+aika+parantaa+haavat+sopinee+tähänkin,+jos+ei+itse+liiaksi+juutu+siihen+menneisyyteen/siihen+yhteen+asiaan.+Täältä+sivusta+on+vaikea+kenenkään+haitta+astetta+ko.+ilmiön+suhteen+täysin+tietää,+miten+paljon+tuo+nimittely+on+omaan+elämään+vaikuttanut,+sen+vuoksi+jos+taakkaa+tuntuu+kohtuuttomalta+niin+kannattaa+hakea+apua.