Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaa+oot+ny+ihan+hakoteillä+,eiköhän+täs+kohtaa+ny+oo+keskipisteenä+toi+"tervevaanmenoa"+tyyppi
22.12.2017 12:18
Jatkokysymys,+vaikka+et+oo+kyllä+oihin+kysymyksiini+juurikaan+vastaillut,+mut+tekee+kuitenkin+mieli+kysyä.+
Mikä+sua+vaivaa+?
22.12.2017 11:57
Ei+siihen+ny+mitään+selvännäkijän+kykyjä+tarvi,+kyllä+ihan+normi+järki+sanoo+ettei+ny+ihan+terve+ihminen+esim.+kirjoittele+ja+kerro+sairastavansa+kaksisuuntaista+mielialahäiriötä+tai+tule+tämmösille+palstoille+kertomaan,+et+suunittelee+itsensä+tappamista+joulun+jälkeen.
Että+eiköhän+ne+jollain+tavalla+sairaita+ole+vaikka+huvikseenkin+noita+juttuja+laittelis.+Mut+oli+kuinka+oli,+ei+voi+varmasti+tietää++onko+kyseessä+feikki+vaiko+todellinen+tilanne.+
Et+mun+mielestä+toi+ajatus,+et+"mitä+sitte+vaik+oliskin+kakssuuntainen+"+kuvaa+jotain+sellaista+ettei+ny+ihan+ymmärrä,+et++ihan+oikea+ihminen+siellä+taustalla++kuitenkin+on+jolla+on+jonkinasteinen+mielenterveyshäiriö,+eikä++todellisuudessa+voi+hänen+tilannettaan/olosuhteitaan+tietää.+
Ei+se+et+itse+trollailee+tarkoita+et+kaikki+muutkin+tekee+niin.+En+ymmärrä+tuommosta+tahallista+ilkeilyä+tuntemattomia+ihmisiä+kohtaan.+Toki+asia+on+eri,+et+jos+itse+tekee+ko.+aloituksia+ja+sitte+ikäänkuin+vastailee+itselleen,+haukkuu+ja+pilkkaa+itseään,+mut+ei+sekään+ny+mitään+terveen++ihmisen+toimintaa+ole.
Tää+netti+on+joillekkin+semmonen+vaaran+paikka,+et+se+todellisuus+hämärtyy,+unohdetaan+et+siellä+kommenttien+takana+on+aina+kuitenkin+oikeita+ihmisiä.+Kaiketi+se+voi+olla+itsestä+hauskaa/huvittavaakin,+mut+vastapuolesta+ei+tiedä.++Naurattaako+sua,+tuntuuko+mahtavalta+,kun+tollekkin+sanoin,+et+painu+helvettiin,+tapa+ittes+yms.
Jotenkin+ajattelisin,+et+jos+toi+trollailu+on+pakonomaista+niin+sitäkin+vois+harrastaa+positiivisessa+mielessä,+kannustaen+ihmisiä+hakemaan+apua+,+luoden+toivoa,+et+kyl+sä+selviät+vaik+ny+on+vaikeeta
22.12.2017 11:24
"On+sinulla+kovat+luulot+itsestäsi,+että+tuolla+oikein+osoitit+olevasi+kaikkien+meidän+tänne+tarinoitamme+kirjoittelevien+tyhmien+yläpuolella,+siis+wau!"
No+näköjään+seuravaa+yritys+vääntää+nää+asiat+joksikin+sellaiseksi,+et+tuntisin+olevani+jotenkin+jonkun+yläpuolella,+kun+vaan+totesin,+että+ymmäräväni+miksi+toi+"väsynyt+äiti"+ny+suuttui+mulle.+
Mitä+tulee+tuohon+entisen+aviopuolisoni+nimitykseen+minusta,+niin+se+liittyy+juurikin+siihen,+etten+ny+häntäkään+haukkunut,+nimitellyt+vaan+yritin+ymmärtää+hänen+sairauttaan+ja+saada+hänetkin+ymmärtämään+ja+hakemaan+apua.+Näin+jälkeenpäin+ny+toki+voi+jossitella,+että+olisko+ilkeilemisellä/mitätöimisellä++saanut+paremman+tuloksen.
Mitä+tulee+tuohon+kaksisuuntaisen+esimerkkiini.+Niin+näköjään+ihmisillä+näiden+kirjoitusten+takana+ei+ole+sinulle+mitään+merkitystä+ts.+tuntemattomia/sairaitakin+ihmisiä+voi+ja+saa+loukata+mielin+määrin.
+Mutta+kerros+ny+miksi+teet+sellaista+ja+mitä+saat+tuollaisesta+?
21.12.2017 17:19
Niin+jatkan+vielä,+että+ymmärrän+kyllä+tuon+"väsyneen+äidin"+suuttumuksen,+kun+minä+ny+tavallaan+pilasin+hänen+tarinansa,+ny+enää+tuskin+kukaan+siihen+uskoo.
Mutta+en+ymmärrä+kun+aamusta+luin+jonku+kaksisuuntaisen+kyselevän++tietoa+muilta,+niin+vastasit+käskien++hänen+painua+helvetin+kuuseen+täältä.+
Samoin+kiinnitin+huomiota+kun+joku+masentunut+kertoi+suunittelevansa+itsemurhaa+joulun+jälkeen,+niin+kommentoit,+että+eikö+kantsis+tehdä+jo+ennen+joulua+kun+et+kuitenkaan+mitään+lahjoja+saa.
Kerros+miksi+heittelet+moisia+kommentteja+ihmisille+joita+et+tunne.+Onko+se+sinun+mielestäsi+normaalin+ihmisen+toimintaa
21.12.2017 16:01
En+ny+sen+kummemmin+vetäny+hernettä+nekkuun,+kunhan+kummeksuin+sun+toimintaa,+miksi+ilkeilet+tuntemattomille+ihmisille.+Aikas+karseita+on+osa+sun+kommenteista,+vaikka+mulle+ny+vastailet+tässä+suht+asiallisesti.
Mitä+tulee+tuohon+sukupuoli+kysymykseen,+ja+kunnianloukkaukseen+siihen+liittyen.+Niin+keksit+siitä+asiasta+omiasi+tai+et+ymmärtänyt+mitä+sanoin.+Yrität+ny+väksin+vääntää+siitä+jotain,+että+saisit+uhrautua,+jee+yhteenlaskutoimitus+ny+loukkasi+mun+kunniaa...
Asiaa+kommentoin+etten+mieti+kirjoittajien+sukupuolta+niinkään,+olkoon+ny+kumpaako+sukupuolta+tahansa.+Enemmän+on+merkitystä+sillä+miten+hän+toimii,+tässä+sinun+tapauksessasi++ny+miten+ko.+ihminen++kommentoi+muille+ihmisille.
21.12.2017 15:35
En+tiedä+normaalin+ihmisen+kriteereistä,+mut+mun+mielestä+ny+ko.+kirjoittajan+toiminta+ei+oo+ihan+normaalin+ihmisen+toimintaa.+Jotain+suuttumusta/vihaa/omaa+pahaa+oloa+siellä+on+taustalla+kun+täytyy+tuntemattomia+ihmisiä+herjata+syyttä+suotta.
21.12.2017 14:55
Jaa,+en+tiedä,+itse+oletin,+et+oli+kyse+sukupuolesta,+johon+kommentoin+etten+ny+sellaista+mieti+vaan+enemmänkin++ko.+henkilön+toimintaa/sielun+tilaa+liittyen+hänen+tapaansa+kommentoida
21.12.2017 14:50
No+en+tiedä,+ku+tuota+ikääkin+on+jo+tullu.+
Tosiaan+ny+jäin+noita+sun+hyvinkin+raflaavia+kommettejasi+miettimään+kun+näytit+kommentoineen+muuallakin,+että+mistä+moinen+saattaisi+johtua,+ku+ei+mun+mielestä+ny+tunnu+ihan+normaalin+ihmisen+toiminnalta.
Mut+koitetaan+pärjäillä,+niin+sinä+kuin+minäkin
21.12.2017 14:21
"Miksi+pohtia,+että+millainen+joku+näiden+kirjoitusten+takana+on,+onko+se+täti+vai+setä+ja+ennenkaikkea,+onko+sillä+munat,+oli+kumpi+hyvänsä?"
No+en+pohdi+semmosia,+samantekevää+onko+munat+vai+ei,+mutta+jäinpähän+vaan+miettimään,+onko+tuon+kyseisen+nimmarin+takana+olevalla+henkilöllä+itsellään+ny+kaikki+ns.+kunnossa+ts.+jotenkin+erityisen+vaikeaa+tällä+hetkellä.
21.12.2017 12:37
Niin+kiinnostuin+ny+hieman+sinustakin+"tervevaanmenoa",+kun+tuos+aamusella+tulin+tänne+ns.+pitkän+kautta+ja+vilkaisin+noita+muitakin+henkinenhyvinvointi/mielenterveys+aihealueen+otsikoita+ja+joitakin+aloituksiasi+vilkaisin+tarkemminkin,+joihinkin+näyt+sinäkin+kommentoineen+jos+ei+joku+ny+käytä+tuot+sinun+nimmariasi.
Katsoin+myös,+ettet+ole+vissiin+juurikaan+nukkunut,+kun+kommentointejasi+löytyy+aamuyöltäkin+ja+kuitenkin+jo+aamupäivästä+olet+jatkanut++ns.+"trollailuasi"
Nimimerkkiäsikin+hieman+mietin,+mitä+se+mahtaa+pitää+sisällään
21.12.2017 12:17
Niin+äiti+on+aina+äiti,+koska+hän+synnyttää+lapsensa+kun+taas+isän+tunnistamiseen+tarvitaan+joskus+verikokeitakin.+
Mutta+pelkkä+äityis/lapsen+synnyttäminen+ei+ole+mikään+tae+siitä,+että+kaikki+naiset/äidit+olisivat+ns.+hyviä/rakastaisivat+lapsiaan.+Tuohon+liittyen+olen+jo+aiemminkin+laittanut+kommentin+tähän+ketjuun+etteivät+suinkaan+kaikki+äidit+rakasta+lapsiaan.
Mutta+joo,+lyhyeen+kommenttiisi+liittyen,+tekee+mieli+kysyä,+onko+tuo+sinun+osasi/viittaatko+itseesi
Toisessa+ketjussa++jo+hieman+pohdinkin+sinunkin+motiivejasi,+tässäkö+selitys?
21.12.2017 11:43
Niin,+ko.+nimimerkki+kyllä+latelee+aikas+suoraa+ja+ilkeämielistäkin+tekstiä,+joilla+ehkä+sitten+pyrkii+provoisaamaan+kulloistakin+kirjoittajaa.+
Toki+hän+myös+suoraan+kertoi,+trollailevansa+tälläkin+palstalla,+että+siltä+pohjalta+noi+trollailut+voi+jättää+omaan+arvoonsa/sivuuttaa..+Kai+hänelläkin+on+toimintaansa+joku+syy/motiivi+ja+jollain+lailla+ehkä+kokee+saa+tyydytystäkin+toiminnastaan.+
Mutta+tosiaan+itseä+hieman+kummastutti,+kunnnei+toi+"väsynyt+äiti"+niihin+reagoinut,+vaikka+sieltä+aikas+paksuakin+väitettä+ko.+"äidistäkin"+tuli.
21.12.2017 10:04
Joo+tuo+nimitys+ei+ny+tullu+mieleen+ollenkaan.
+Mutta+niinkuin+ihmisiä+niin+myös+on+makuasia+millä+nimellä+kukakin+haluaa+itseään+kutsuttavan.+Joidenkin+mielestä+vanhuskin+on+arvokas+sana,+jolla+viitataan+siihen,+että+henkilö+on+saanut+elää+kunnoitettavan+pitkän+elämän.
21.12.2017 09:06
Niin+kuka+ny+provosoi+tai+provosoituu+mistäkin,+kertoo+sekin+jotain+ihmisestä.++Itse+ny+hieman+provoisoidun+tuosta+"äidin"+kertomuksesta,+kun+tiedetään,+että+tämän+palstan+aiheeseen+kuuluu+viha+naista+kohtaan.
Tuota+"äidin"+tarinaa++oli/on+hyvin+vaikea+uskoa,+jotenkin+päädyin+sitten+sellaiseen+ajatukseen,+että+joko+ko.+ihminen+on+joko+hyvin+sairas+tai+siinä+ny+joku+yritti+laittaa+naista/äitiä+niin+kummalliseen+valoon,+että+oksat+pois.+Jokuhan+siinä+jo+innostui,+että+kyseessä+olisi+ns.+ohunahkaisen+narsistin+kuvaus.
Mutta+joo,+joihinkin+juttuihin+tulee+täällä+tartuttua,+mikä+liittyy+myös+siihen+asiaan,+ettei+kenekään+pitäisi+heti+ensilukemalla+uskoa+aivan+kaikkea,+kun+tosiaan+tää+ny+ei+ole+mikään+narsistien+uhrien+vertaistukipalsta+vaan+pelkästään+keskustelupalsta,+jonne+kirjoittelevat+monenlaiset+ihmiset,+mahdollisesti+myös+enemmän+tai+vähemmän+narsistiset+ihmiset.
No+sitten+ko.+asiaa+siinä+pyörittelin+jonkin+verran,+keskittyen+enimmäkseen+kummastelemaan+ja+toin+esille,+että+osa+täällä+olevista+tarinoista+saattaa+olla+keksittyjä.++Sitten+tosiaan+kirjoittaja+provosoitui+ja+paljasti+todelliset+karvansa,+että+ennenkin+täällä+ollut,+tiedä+sitten+missä+roolissa.
Mutta+joo,+ihmettelyä+toki+aiheutti+sekin+kun+tuossa+ketjussa+nimimerkki+"tervemenoavaan"+provosoi+aloittajaa+huomattavasti+henk.+koht.+vihjasi+että+kirjoittaja++mies,+nimitteli+"suureksi+paskaksi"+ja+yritti+ilkeilemällä+pariinkin+otteeseen+saada+ko.+kirjoittajaa+vastaamaan/reagoimaan.+
Kuitenkaan+toi+"äiti"+ihminen,+ei+niistä+ollu+moksiskaan+vaan+hyökkäsi+henk.+koht+minua+sättimään,+jolloin+ny+tosiaan+tuli+paljastaneensa+itsensä.+Tiedä+ny+sitte+mistä+sekin+kertoo
Mutta+joo,+kuten+joku+jo+jossain+kohtaa+totesikin,+niin+trollit+ja+keksitytkin+tarinat+saattavat+tuoda+omalla+tavallaan+lisävalaistusta+siihen,+mitä+kaikkea+tää+aihe/narsismi+saattaa+pitää+sisällään
21.12.2017 08:56
No+kovasti+ny+tosiaan+pukkin+on+mielensä+pahoittanut,+mutta+tarkalleen+ottaen,+tässä+ei+ny+ole+ollut+puhetta+ulkonäöstä+,+vaan+käytetyt+sanat+olivat+vanhanoloinen,+mikä+viittaa+ikään+ja+raihinainen+kuntoon.
Vanhus+sanaa++ny+käytetään+kyllä+paljon,+kuvaamaan+tiettyä+ikäryhmää,+ihan+virallisestikin,+toki+sitäkin+on+kritisisoitu+ja+jonkin+verran+sitte+on+alettu+käyttää+sanaa+ikääntynyt,+että+kuka+tietää+kun+nuoremmat+sukupolvet+ikääntyvät,+niin+josko+he+sitten+vaativat+tuon+vanhus+sanan+käytön+lopettamista.+Nykyäänhän++jo+puhutaan+mm.+harmaista+panttereista+tarkoittaen+tietynikäistä+ryhmää+ihmisiä.
Mitä+tulee+sanaan+raihinainen,+niin+sekin+on+yleisesti+käytetty+sana,+vanhukset+käyttävät+sitä+itsekin,+kuvaamaan+kuntooan,+vaivojaan+ja+särkyjään.+Jopa+minäkin+käytän+sitä+itsestäsi+joskus,+kun+aamuisin+ylösnoustessa+on+sitä+kankeutta+ja+nivelet+naksuu.
Tämmösiä+ajatuksia+ny+tuli+tähän+kohtaan
20.12.2017 15:17
Joo+viisaampaa+on+keskittyä++enempi+kommenttien+asiasisältöön+kuin+lähteä+arvoimaan+ihmistä+jota+ei+edes+tunne.++
Tuosta+piikkikkyydestä,+niin+kyllähän+minäkin+olen+omalla+tavallani+piikikäs+kun+veivaan+noita+toisten+sanomisia++joka+sitten+saa+sen+toisen+osapuolen+hyökkäämään+minuun+henkilönä.+
Tavoitteena++pyrkiä+kyseenlaistamaan+minua+ihmisenä+väittäen+minun+olevan+milloin+mitäkin.+Mikä+sitten+johtaa+loppupeleissä+siihen,+että+vastapuoli+tulee++itse+tulee+paljastaneensa+itsensä,+millainen+ihminen+hän+pohjimmiltaan+on.
20.12.2017 11:59
"Ei+vielä+voi+toki+tietää+onko+ne+narskuja.+"
Kyllä+juurkin+näin.+
Pitäisi+ensin+tuntea+hyvin+tarinoiden+molemmat+osapuolet+ja+ottaa+huomioon+kokonaisuus,+kun+ihan+tavis+ihminenkin+ny+voi+joskus+suutuspäissään+käyttäytyä+asiattomasti+ja+narsistikin+kykenee+esittämään+jonkin+aikaa+hyvinkin+sydämellistä,+mukavaa+ihmistä.
20.12.2017 11:18
Niin,+minä+sen+kommentin+laitoin,+et+narsisti+voi+myös+esittää+uhria+ja+narsistit+myös+uhriutuvat+herkästi,+niinkun+tän+ketjun+aloituksestakin+jossa+joku+uskalsi+kuvata+narsistia+sanoilla+vanhanoloinen,+raihinainen.
Perustan+väitteeni+siihen,+että+tosiaan+osa+näistä+tarinoista+täällä+saattaa+olla+keksittyjä+ja+tosi+elämässäkin+narsistit+voivat++väittää+jotakuta+narsistisi+ja+pitää+itseään+uhrina.++Ihmisiä+tuntematta+voi+olla+hyvin+vaikea+tietää+kumpi+on+kumpi,+mutta+useinkin+se+sitte+mahdollisesti+tulee+kuitenkin+esiin+jollain+tavalla,+jos+kertomus+on+kovin+kummallinen+ja+tarinan+kertojassa+ilmenee+narsistille+tyypillisä+piirteitä.+Mitä+näihin+kirjoituksiin+täällä++tulee,+niin+trolleja+kyllä,+mutta+tutkimusten+mukaan+internet+trollit+ovat+usein+narsisteja.++
Edelleen+jos+ny+joku++jotenkin+uskaltaa+mainita+et+narsistissa+on+jotain+täydellisyydestä+poikkevaa,+niin+heti+lähetään+sille+linjalle,+että+ilkeät+ihmiset+haukkuvat+narsisteja+ts.+ovat+sitte+narsisteja+itse+ja+narsisti+tekee+itsestään+tavallaan+uhrin+ts.+luulee,+että+häntä+tarkoitetaan+vaikka+puhuttaisiin+vain+yleisluontoisesti+narsisteista.
Samalla+sitten+pyritään+moisen+kommentin+esittäjää+mustamaalaan,+kuten+tässäkin+ketjussa,+esim.+aloittajasta+mukamas+tiedetään,+et+hän+kulkee+kadulla+leimaten+tuntemattomia+ihmisiä+narsisteiksi+vaikka+ei+oo+ikänä+narsistia+nähnytkään.
20.12.2017 10:52
Tsih,+sinä+se+jaksat+yrittää+vääntää+tätäkin+asiaa+ihan+päälaelleen.+
Eiköhän+ne+ny+ollu+noi+sivulliset+jotka+mielensä+pahoittivat+kun+narsistin+yhteydessä+mainittiin+sanat+vanhanoloinen+ja+raihinainen.Ihan+on+kyselyäkin,+että+miksi+semmosta+pitää+mainita.
Mitä+minuun+tulee,+niin+ikää+on+kertynyt+ja+sen+myötä+kaikenlaista+kremppaa+ja+kolotusta+noiden+kulumien+vuoksi+,+kun+työhistoriaakin+on+takana+jo+yli+neljäkymmentä+vuotta+ja+vielä+jokunen+vuosi+on+matkaa+eläkeikään.++Mainitsemiltasi+sairauksiltaan+en+ole+välttynyt.+
Et+semmosta+se+on,+kun+ikää+tulee,+vanhenee+ja+tulee+raihinaiseksi,+itse+kukin,+enkä+minä+ole+sen+suhteen+mikään+poikkeus.
20.12.2017 08:58
80 / 223