Miksi narsisti väheksyy ja suorastaan inhoaa vanhuksia, sairaita, köyhiä ja muita joiden kohdalla asiat eivät ole täydellisesti? Olen usein sattunut paikalle tragikoomisiin tilanteeseen, jossa ikäisekseen vanhanoloinen ja raihnainen narsisti purkaa raivoisia tuntojaan vanhuksia kohtaan. Pelottaako narsistia oma tulevaisuutensa ja heikkoutensa vai mistä on kyse? Toisaalta narsisti ei voi
suvaita myöskään toisten vahvuutta ja itsenäisyyttä
.
Narsisti raivostuu toisten avuntarpeesta(kin)
76
1410
Vastaukset
Olet oikeassa, mullakin olis tarina jos toinenkin kerrottavaksi, mutta oon sen ikäinen ihminen, joka jostain on oppinut ettei kuolleista saisi puhua pahaa ja muutenkin noistakin asioista on jo monia vuosia aikaa, että antaa ny olla.
Mutta uskoisin, että kyse on jostain sellaisesta, että sitä vanhenemista ja heikkoutta ei pysty itsessään näkemään saati hyväksymään jolloin vaihtoehdoksi ehkä jää sitten muiden pilkkaaminen.- nvjfj
Kyse on defensseistä, joista narsistin kohdalla keskeisin on projisointi, eli hän siirtää muihin ihmisiin niitä ominaisuuksia, joita ei itsessään hyväksy.
- Tunneälytön
Onko tuttua kohdallasi myös? Et näytä hyväksyvän muita ihmisiä ja arvostelet heitä.
Asetut muiden yläpuolelle latelemalla agendaa wikipalstojen sivuilta. Oppinut et ole. Kouluttamaton homoko? - Ohhoh_tä
Tunneälytön kirjoitti:
Onko tuttua kohdallasi myös? Et näytä hyväksyvän muita ihmisiä ja arvostelet heitä.
Asetut muiden yläpuolelle latelemalla agendaa wikipalstojen sivuilta. Oppinut et ole. Kouluttamaton homoko?Ohhoh, tämä Tunneäl.. ei nyt taida tykätä mistään kommentoinnista.
Kyllä tuo on ihan keskeinen narsistin ominaisuus mistä nvjfj kirjoittaa. Mitä hemm-tin väliä, mistä sen on napannut. Oikeassa kohdassa joka tapauksessa. Olsitko halunnut itse kekata sen?
- jononhäntäpää
Voihan olla, että pahasti narsismin kynsissä kärsinyt ja väärintunnistettu, vaille apua jäänyt uhri kivuissaan ja lopullisen turhautumisen ja luovuttamisen kynnyksellä vähän pesee takaisin ihmisryhmille joiden ylenkatsomisen ja jopa pilkan kohteena hän on ollut auttajineen ja kannattajineen. Ihan kuin köyhyys, lihavuus, onnettomuus, maahanmuuttajastatus tms. nyt tekisi sellaisen edustajan jotenkin automaattisesti enkeliksi niin että he eivät varmasti tekisi tällaista tai ylipäänsä mitään pahaa varsinkaan pitkään kärsineille lapsiuhreille?!?! Siis syyllistyisi kiusaamiseen ja vähättelyyn.
Vain yksi mahdollinen näkökulma.Niin nimimerkkisi ny viittaa tuossa toisaalla käyttämääni kuvaukseen, erään lapsiuhrin käyttämästä ilmaisusta itseensä liittyen, mutta näkökulmaasi aloitukseen en ihan ymmärtänyt, mutta voihan mun luetun ymmärtämisessäkin olla toki vikaa
Kysyn ny että tarkoitatko, että narsistin lapsiuhri turhautuneena sitten syyllistyisi yleisesti vanhusten, sairaiden ja köyhien kiusaamiseen ja vähättelyyn, suorastaan inhoaisi heitä, jollaiseksi minä ny aloituksen ymmärsin? Vai tarkoitatko että syyllistyisi OMIEN vanhusten kiusaamiseen ja vähättelyyn? mikä sitten joiltain osin olisi toki ymmärrettävissäkin.
Viittauksesi köyhiin, lihaviin, onnettomuuteen, maahanmuuttajiin tms. että heidän noiden asioiden perusteella ajateltasiin olevan enkeleitä, jotka eivät tekisi pahaa kenellekkään, etteivät syyllistyisi narstin lapsiuhrien kiusaamiseen ja vähättelyyn, kuullosti myös hivenen kummalliselta.
Kuka niin luulee, eiköhän ihmiset ole sellaisia kuin ovat, ei sitä status tai yhteiskunnallien asema määrää , hyviä ja pahoja ihmisiä on kaikissa yhteiskuntaluokissa, eikä ulkonäökään vaikuta mun mielestä siihen kuka kiusaa ja ketä.
Yleisesti ottaen en ainakaan usko että itsekin heikossa asemassa olevat nimenomaan kiusaisivat. Narsistit toki on asia erikseen, kuten tuossa jo mainittiin projektoista, että siirretään toiseen niitä ominaisuuksia joita itsessään ei hyväksy
Mutta joo, tämmöstä tähän kohtaan, tarkentaisitko ajatustasi vähän, mitä oikein tarkoitit- ilsepottu
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Niin nimimerkkisi ny viittaa tuossa toisaalla käyttämääni kuvaukseen, erään lapsiuhrin käyttämästä ilmaisusta itseensä liittyen, mutta näkökulmaasi aloitukseen en ihan ymmärtänyt, mutta voihan mun luetun ymmärtämisessäkin olla toki vikaa
Kysyn ny että tarkoitatko, että narsistin lapsiuhri turhautuneena sitten syyllistyisi yleisesti vanhusten, sairaiden ja köyhien kiusaamiseen ja vähättelyyn, suorastaan inhoaisi heitä, jollaiseksi minä ny aloituksen ymmärsin? Vai tarkoitatko että syyllistyisi OMIEN vanhusten kiusaamiseen ja vähättelyyn? mikä sitten joiltain osin olisi toki ymmärrettävissäkin.
Viittauksesi köyhiin, lihaviin, onnettomuuteen, maahanmuuttajiin tms. että heidän noiden asioiden perusteella ajateltasiin olevan enkeleitä, jotka eivät tekisi pahaa kenellekkään, etteivät syyllistyisi narstin lapsiuhrien kiusaamiseen ja vähättelyyn, kuullosti myös hivenen kummalliselta.
Kuka niin luulee, eiköhän ihmiset ole sellaisia kuin ovat, ei sitä status tai yhteiskunnallien asema määrää , hyviä ja pahoja ihmisiä on kaikissa yhteiskuntaluokissa, eikä ulkonäökään vaikuta mun mielestä siihen kuka kiusaa ja ketä.
Yleisesti ottaen en ainakaan usko että itsekin heikossa asemassa olevat nimenomaan kiusaisivat. Narsistit toki on asia erikseen, kuten tuossa jo mainittiin projektoista, että siirretään toiseen niitä ominaisuuksia joita itsessään ei hyväksy
Mutta joo, tämmöstä tähän kohtaan, tarkentaisitko ajatustasi vähän, mitä oikein tarkoititJäätävää analyysia. Samoil linjoil oon.
ilsepottu kirjoitti:
Jäätävää analyysia. Samoil linjoil oon.
Niin joskus on tosi vaikea ymmärtää, mitä toinen kommentillaan tarkoittaa ja mieluusti sen sitten pilkkoo osiin, mutta ei siltikään ymmärrä.
Ikäänkuin asiat kääntyy pääalelleen. Aloituksessa kiusattuja olivat köyhät, sairaat, vanhukset tai muuten heikossa jamassa olevat, un taas tuossa kommentissa, ikäänkuin ne samat ihmisryhmätkin olisivatkin kiusaajia.
Vastaan vielä tässä samalla omasta puolestani tuolle alempana olevalle.
Monia narsisteja en henk. tunne tunne, mutta aloittajan aiheeseen liittyen kyllä sisällöltään samankaltaisia esimerkkejä kyllä löytyisi, mutta aloituksessa jo viittasinkin miksi en ny niitä kuitenkaan viitsi kertoa.- aivastuspöpöbakteeri
Niin joskus on tosi vaikea ymmärtää, mitä toinen kommentillaan tarkoittaa ja mieluusti sen sitten pilkkoo osiin, mutta ei siltikään ymmärrä.
Ikäänkuin asiat kääntyy pääalelleen. Aloituksessa kiusattuja olivat köyhät, sairaat, vanhukset tai muuten heikossa jamassa olevat, un taas tuossa kommentissa, ikäänkuin ne samat ihmisryhmätkin olisivatkin kiusaajia.
Vastaan vielä tässä samalla omasta puolestani tuolle alempana olevalle.
Monia narsisteja en henk. tunne tunne, mutta aloittajan aiheeseen liittyen kyllä sisällöltään samankaltaisia esimerkkejä kyllä löytyisi, mutta aloituksessa jo viittasinkin miksi en ny niitä kuitenkaan viitsi kertoa.Joo joskus virhetulkinta inhimillistä. Ei suuri ihme, jos joskus lukee mediaa väärin.
Toiset tarkempia, toiset ei.
Kyse ei oo älykkyyden puutteesta välttämättä vaan fokuksen heitosta.
Oon nähäny paljon sulta hyviä argumentteja.
Tuo yleinen keskustelu narsismista ei nyt tarkota sitä, että narsismikeskustelu ois lähteny lapasesta, kuten eräs henkilö meinaa niin.
Aihe kuin aihe, jos siitä saa juttua aikaiseksi, niin ihan ok homma.
Hyvää joulun odottelua sulle vaan! aivastuspöpöbakteeri kirjoitti:
Joo joskus virhetulkinta inhimillistä. Ei suuri ihme, jos joskus lukee mediaa väärin.
Toiset tarkempia, toiset ei.
Kyse ei oo älykkyyden puutteesta välttämättä vaan fokuksen heitosta.
Oon nähäny paljon sulta hyviä argumentteja.
Tuo yleinen keskustelu narsismista ei nyt tarkota sitä, että narsismikeskustelu ois lähteny lapasesta, kuten eräs henkilö meinaa niin.
Aihe kuin aihe, jos siitä saa juttua aikaiseksi, niin ihan ok homma.
Hyvää joulun odottelua sulle vaan!"Hyvää joulun odottelua sulle vaan!"
Juu kiitosta vaan. Noita virhetulkintoja tulee itsekullekkin varsinkin jos hätäiseen lukee ja vielä helpommin jos on kauhee kiire päästä vastaamaan/kuittaamaan.
Itse ny pidin juurkin tästä aloituksesta sen yleisluontoisuuden johdosta, kun noi pitkät, seikkaperäiset jutut on viime aikoina ollu niin kummallisia ettei tiedä mitä niistä ajattelis.
Eilen tänään on sit tullu notkuttua täällä enemmänkin, vaikka tähdellisempääkin tekemistä toki on näin joulun alla. Täytyy lohduttatua ajauksella etten oo ainoa.
Mukaviä päiviä vaan sullekkin- pottuuntunutsyystä
Niin nimimerkkisi ny viittaa tuossa toisaalla käyttämääni kuvaukseen, erään lapsiuhrin käyttämästä ilmaisusta itseensä liittyen, mutta näkökulmaasi aloitukseen en ihan ymmärtänyt, mutta voihan mun luetun ymmärtämisessäkin olla toki vikaa
Mutta joo, tämmöstä tähän kohtaan, tarkentaisitko ajatustasi vähän, mitä oikein tarkoititKoen lukeneeni (tulkinneeni) tälläkin palstalla aikamoista ylenkatsontaa monia nimenomaan lapsiuhrien kirjoittelemia kokemuksia ja näkemyksiä kohtaan. Lisäksi olen tavannut ns. vertaisryhmissä alentavaa suhtautumista toisentyyppisiltä aikuisuhria edustavilta henkilöiltä, kiusaamiselta (pahalta) tuntuvaa epäuskoisuutta, ohittamista,, Samoin kuin olen kokenut kiusaa eri sosiaaliluokasta (lapsena ja nuorena), varmasti nyttemminkin oletetun oman lapsuuden luokka-aseman takia. Edelleen tietyissä piireissä olen saanut jäätävää kohtelua osakseni kokemuksieni ja kysymyksieni uhatessa juuri naisuhri -normia samoin kuin kysyessäni resurssi- huomio- ja tietopohjan tarkoituksenmukaisuutta ja käsitteellistä vastavuutta tosiasioihin juuri lapsiin (ja miehiin huoltajina) kohdistuvien väkivaltatapausten käsittelyssä.
Joka kerta koettaessani puolustaa näkemyksiäni saan kimppuuni kulloisenkin piirin puolustusvoimat parhain päin selittelyineen ja tyhjäksi tekemisineen. Ei saa syyllistää! Se on vaan "moody", jo vanha ja heikko, lihava, jäänyt tsunamin alle, tippunut puusta pienenä, tikkari unohtui tiskille, tumma ihonväri, vaikea parisuhde
Ja tämäkin on moneen kertaan tuotu esiin. Mut kerta taas kiellon päälle. - JUHAVAIKEASTIHAHMOTETT
pottuuntunutsyystä kirjoitti:
Koen lukeneeni (tulkinneeni) tälläkin palstalla aikamoista ylenkatsontaa monia nimenomaan lapsiuhrien kirjoittelemia kokemuksia ja näkemyksiä kohtaan. Lisäksi olen tavannut ns. vertaisryhmissä alentavaa suhtautumista toisentyyppisiltä aikuisuhria edustavilta henkilöiltä, kiusaamiselta (pahalta) tuntuvaa epäuskoisuutta, ohittamista,, Samoin kuin olen kokenut kiusaa eri sosiaaliluokasta (lapsena ja nuorena), varmasti nyttemminkin oletetun oman lapsuuden luokka-aseman takia. Edelleen tietyissä piireissä olen saanut jäätävää kohtelua osakseni kokemuksieni ja kysymyksieni uhatessa juuri naisuhri -normia samoin kuin kysyessäni resurssi- huomio- ja tietopohjan tarkoituksenmukaisuutta ja käsitteellistä vastavuutta tosiasioihin juuri lapsiin (ja miehiin huoltajina) kohdistuvien väkivaltatapausten käsittelyssä.
Joka kerta koettaessani puolustaa näkemyksiäni saan kimppuuni kulloisenkin piirin puolustusvoimat parhain päin selittelyineen ja tyhjäksi tekemisineen. Ei saa syyllistää! Se on vaan "moody", jo vanha ja heikko, lihava, jäänyt tsunamin alle, tippunut puusta pienenä, tikkari unohtui tiskille, tumma ihonväri, vaikea parisuhde
Ja tämäkin on moneen kertaan tuotu esiin. Mut kerta taas kiellon päälle.Juuri näin.
Syyttely ja piikittely on kovaa.
"ottaisit ittees niskasta kii senki laiska pummi " "olet vain laiska, uskon että aspergerit ovat vain tunnekylmiä ja ilkeitä" "mene töihin, älä ole katkera, ole kuten muutkin" "olet uhriutunut"
Tuollaisia kommentteja oon saanu itse usein. Olen ns lapsiuhri, mua koko lapsuus kiusattu joka päivänä. Myös myöhemmin netissä kiusattu. Nykyään tosin en välitä niistä tippaakaan. - Viinikanviinirekka
pottuuntunutsyystä kirjoitti:
Koen lukeneeni (tulkinneeni) tälläkin palstalla aikamoista ylenkatsontaa monia nimenomaan lapsiuhrien kirjoittelemia kokemuksia ja näkemyksiä kohtaan. Lisäksi olen tavannut ns. vertaisryhmissä alentavaa suhtautumista toisentyyppisiltä aikuisuhria edustavilta henkilöiltä, kiusaamiselta (pahalta) tuntuvaa epäuskoisuutta, ohittamista,, Samoin kuin olen kokenut kiusaa eri sosiaaliluokasta (lapsena ja nuorena), varmasti nyttemminkin oletetun oman lapsuuden luokka-aseman takia. Edelleen tietyissä piireissä olen saanut jäätävää kohtelua osakseni kokemuksieni ja kysymyksieni uhatessa juuri naisuhri -normia samoin kuin kysyessäni resurssi- huomio- ja tietopohjan tarkoituksenmukaisuutta ja käsitteellistä vastavuutta tosiasioihin juuri lapsiin (ja miehiin huoltajina) kohdistuvien väkivaltatapausten käsittelyssä.
Ja tämäkin on moneen kertaan tuotu esiin. Mut kerta taas kiellon päälle.Juuri noista tollaisista kommenteista huomaa etenkin sen tunnekylmyyden, empatian puutteen.
- fsdfsdcsdc
Höpöhöpö juttua taas täällä...vai on kohdalle sattunut monia narsisteja. Miten niitä sulle sattuu aina kun tosille ei satu juuri lainkaan. Tämä on paskajuttua.
- fsdfsdlle
Kyllä narsisteja on jossain paljon; -ajattelin tuossa kirjoittaa, että
sattuu paljon kohdalle, mutta käytän toista ilmaisua.
On sukuja, joissa narsismi kulkee vanhempien jatkamana
usean sukupolven ajan.
Tiedän jo neljässä polvessa olevan narsismin.
Tuossa suvussa narsismia esiintyy hyvin monissa.
Tunnen sen historian joka alkaa narsistivanhemman hylkäämästä
lapsesta.
Nyt neljännessä polvessa on narsismia, joka on hyvin
likellä psykopatiaa. Osa näistä neljännen polven
narsisteista ovat hyytävän itsekeskeisiä ja tekevät
jopa omille lapsilleen, valtavan julmaa henkistä väkivaltaa.
Tämä palsta on parasta mitä olen tuon asian tiimoilta
löytänyt elämälleni. fsdfsdlle kirjoitti:
usean sukupolven ajan.
lapsesta.
löytänyt elämälleni."On sukuja, joissa narsismi kulkee vanhempien jatkamana
usean sukupolven ajan."
Niin, en tiedä/tunne moisia sukuja, mutta käsittääkseni tosiaan joistakuista narsistien lapsista saattaa itsestäkin tulla narsisti. Jossain kohtaa on tällä palstallakin mun mielestä selviä viitteitä sellaisesta.
Tarina alkoi kuvauksella omakohtaisesta narsistiäidin lapsiuhrina olemisesta, mutta keskustelun edetessä sitten sama kirjoittaja jo huutelikin kommenteissaan tällä palstalla olevista narsistiämmistä, jotka nimittelee syyttä suotta puolisoitaan narsisteiksi. Että hyvinkin tuntui olevan sitä narsistille tyypillistä naisvihaa näillä lapsiuhreillakin.
Mutta joo, tää ns. jatkumo tuntuu olevan asia jota nää narsistien lapset eivät jostain syystä osaa ottaa huomioon ollenkaan, että tosiaan heidän vanhempansakin on saattanut olla lapsiuhri , kokenut/kärsinyt samanlaisista asioista kuin he itsekin, mikä sitten on vaikuttanut siihen millainen aikuinen/vanhempi hänestä on tullut.- cvbnvc
"On sukuja, joissa narsismi kulkee vanhempien jatkamana
usean sukupolven ajan."
Niin, en tiedä/tunne moisia sukuja, mutta käsittääkseni tosiaan joistakuista narsistien lapsista saattaa itsestäkin tulla narsisti. Jossain kohtaa on tällä palstallakin mun mielestä selviä viitteitä sellaisesta.
Tarina alkoi kuvauksella omakohtaisesta narsistiäidin lapsiuhrina olemisesta, mutta keskustelun edetessä sitten sama kirjoittaja jo huutelikin kommenteissaan tällä palstalla olevista narsistiämmistä, jotka nimittelee syyttä suotta puolisoitaan narsisteiksi. Että hyvinkin tuntui olevan sitä narsistille tyypillistä naisvihaa näillä lapsiuhreillakin.
Mutta joo, tää ns. jatkumo tuntuu olevan asia jota nää narsistien lapset eivät jostain syystä osaa ottaa huomioon ollenkaan, että tosiaan heidän vanhempansakin on saattanut olla lapsiuhri , kokenut/kärsinyt samanlaisista asioista kuin he itsekin, mikä sitten on vaikuttanut siihen millainen aikuinen/vanhempi hänestä on tullut.Kyllä tuollainen suvussa kulkeva narsismi on olemassa. En tiedä. miksi haluat sulkea silmäsi sellaiselta. Niin narsismin kuin minkä tahansa kettuilun jatkuminen sukupolvesta toiseen on todella helppoa, jos on yhtään perillä perimän ja ympäristön vaikutuksesta yksilön käyttäytymiseen.
Esimerkiksi alkoholistin tytär, erityisesti perheen esikoinen joutuu tahtomattaan vanhemman rooliin huolehtimaan nuoremmista sisaruksistaan. Oma lapsuus tai vähintäänkin nuoruus jää kokematta sellaisena lujittavana tekijänä kuin se kuuluisi. Tunteet kylmettyy elämän raadollisuuden edessä ja mitä lyttäävämpää kohtelua vanhemmiltaan saa, sitä heiveröisempi on alusta omien tunteiden ja itsetunnon kehittymiselle. Kun ko. tyttären vuoro tulee perustaa oma koti ja sitä myöden perhe, voi hakeutua sellaisten puolisoehdokkaiden seuraan, joille sitten tulee vastaavia ongelmia kuin omille vanhemmille. Voi jossain johtaa sitten huomata jo lapset hankittuaan, että tarpoo samanlaisessa suossa kuin vanhempansa ja kenties yrittääkin selvityä niiden omasta lapsuuden perheestä saatujen oppien kanssa. Tietynlaiset piirteet voivat siten siirtyä myös seuraavaan polveen.
Miten edellinen liittyy narsismiin, niin siten, että esim. alkoholistiperheessä on mahdollista, että lapsi jää vaille sitä olennaista huomiota siellä parin vuoden iässä ja kokee turvattomuutta, jota ei pitäisi siis kokea. Yhtä hyvin tuossa varhaisessa kehityksen vaiheessa voi sattua perheelle jokin traaginen tapahtuma, joka vie kokonaan jäljelle jääneen vanhemman huomion, on aika selvää, että kun se lähivanhempaan liittyvä symbioosi rikkoutuu, niin sillä on seuraamuksia. Ongelmat voivat olla monen tekijän summia, aivan yhtä hyvin kuin yhden tarpeeksi kovan ja kriisiyttävän kokemuksen tulos.
Onhan sekin tiedettyä, että kun ihminen kokee jossakin elämän vaiheessaan tarpeeksi kovan kriisin, niin se voi nyrjäyttää niin sijoiltaan, että sen jälkeen esiin tulee esim. jokin sairaus, joko fyysinen tai psyykkinen. - fsdfsdlle
fsdfsdlle kirjoitti:
usean sukupolven ajan.
lapsesta.
löytänyt elämälleni.Jatkan tuosta suvusta vähän.
Itse ihastuneena maailman hurmaavimpaan ihmiseen ja
lopulta löydettyäni keskeltä tuota sukua.
Aivan yhteisen taipaleen alussa tuli muutos, joka
jäi pysyväksi.
Samoin ovat ne muutkin, jotka ovat tulleet sukuun.
Kaikkia heitä yhdistää, että he ovat käytökseltään fiksuja luotettavia ja
kunnollisia ihmisiä.
Tämän palstan löysin, koska eräs tuon suvun jäsen syytti toista
suvun ulkopuolista ihmistä tekemisistä jotka tiesin hänen itse tehneen.
Googlasin tuota toisen syyttämistä omista tekemisistä,
ja päädyin tälle palstalle.
- houhouhouhou
Tää on hyvä palsta kun narsisti vihaa sitä ja tätä, milloin mitäkin. Mutta täällä paljastuu yksi asia tämä porukka on täysin samanlaisia kuin kuvailemansa henkilöt. He myös näköjään myös vihaavat.
Jännä miten nämä kirjoitukset paljastavat paljon kirjoittajista. Millaisiahän nämä ihmiset oikeasti itse ovat jotka täällä parjaavat narsistisina pitämiään ihmisiä?
Kertokaa mistä ruuasta narsisti pitää ja mitä inhoaa niin helpottuu narsistien tunnistaminen :)
Voi jösses sentään, mitä WCpönttöpsykiatreja! - Terve.vaanmenoa
Joo. Olisi hauska tavata narsisti. Mikä on narsistin pituus, paksuus ja leveys? Käveleekö hän omituisesti? Muikisteleeko suutaan? Katseleeko ovelasti? Nauraa hihitteleekö itsekseen...
- apkirjoittaa
Narsistin käytöksestä hyvin oikeaan asuvasti.
Narsistilla on kaksi puolta: Hän joko on ylettömän hurmaava
tai raivoissaan.
Puutteellisesta tunne-elämästään johtuen hän yleensä
käyttää jompaa kumpaa puolta.
Kohdatessaan puutteellisen ihmisen narsisti ei löydä
mitään syytä olla hurmaava ja toinen käytösmalli on
olla raivoisa.
Jos kesken tuon raivoamisen soi puhelin ja soittaja
on narsistin hovin yläpäästä, ääni ja puhetapa muuttuu
sekunnin murto-osissa.
Tällaiseen käytökseen pystyy vain täydellinen narsisti.
Puhelun loputtua raivoaminen voi jatkua."Narsistin käytöksestä hyvin oikeaan asuvasti."
Kyllä joo, oikeaan Ap osut ja pitkästä aikaa jotain asiallista ja yleisluontoista kuvaustakin, ilman sen kummempaa yksittäisen henkilön osoittelemista- tunteenpurkauksia
"Narsistin käytöksestä hyvin oikeaan asuvasti."
Kyllä joo, oikeaan Ap osut ja pitkästä aikaa jotain asiallista ja yleisluontoista kuvaustakin, ilman sen kummempaa yksittäisen henkilön osoittelemistaOn se nyt kumma, kun ette pääse niistä narsisteistanne eroon, vaan jauhatte niistä jatkuvasti täällä. Vittumaisia ihmisiä on aina ollut ja tulee olemaan. Hoitakaa tykönänne ne narsistiongelmanne. Ei täällä palstalla kukaan voi TEITÄ auttaa.
- hilipatiheijaamöyh
tunteenpurkauksia kirjoitti:
On se nyt kumma, kun ette pääse niistä narsisteistanne eroon, vaan jauhatte niistä jatkuvasti täällä. Vittumaisia ihmisiä on aina ollut ja tulee olemaan. Hoitakaa tykönänne ne narsistiongelmanne. Ei täällä palstalla kukaan voi TEITÄ auttaa.
Aihe on mielenkiintoinen. Herättää paljon keskustelua.
- Pörrrrrrrrr
Täytyy kyllä nostaa hattua näille irjoittajille. He pystyvät jopa määrittelemään narsismin, mitä siihen kuuluu ja mitä ei. He ovat mestareita, kun tämänkin aivopierun aloittaja kävelee vastaan sinua kadulla, hän on tehnyt sinusta määritelmän oletko narsisti vai joku muu häiriöinen. hän tarkkailee muita ja pelkästään olemuksesta, liikkeista, sanoista hän pystyy antamaan diagnoosin johon pätevätkään alan ammattilaiset eivät aina kykene. Kun noita narsisteja vielä esiintyy usein kannattaisi mennä tutkituttamaan oma päänsä että mikä siellä luo noita narsisteja. Ei niitä nyt niin paljoa ole että useasti sattuisi vastaan tuleman, monesti ihmisten käyttäytyminen on tilannekohtaista ja senhetkinen, tunnetilainen tapahtuma, eikä siihen liity välttämättä narsismia.
Jos alkuperäinen kirjoittaja tekee mokan omassa työssään ja joku hänelle siitä sanoo takaan että narsismi leimasin heilahtaa.No pörr ny puhuu mun miälestä ihan omia luulojaan . Useinkin nää kuvaukset on tehty joko omien kokemusten perusteella tai jostain muualta luettujen narsismia käsittelevien juttujen pohjalta.
En usko kenenkään tekevän mitään diagnooseja kadulla vastaantulevista/itselleen tuntemattomista ihmisistä.
Jännä juttu mitenkä tämmönen yleisluontoinen aloitus narsisteille tyypillisestä käyttäytymisestä jossa ei leimata erityisesti ketään tiettyä ihmistä, puhutaan vaan yleisesti narsistista näyttää ny niin menevän tunteisin.
Joo, ei ymmärrä, miksi yleensä luette näitä, kun ilmeisesti ette usko edes narsisteja olevan olemassakaan, jolloin tää aihealue ei ny millään tavalla koske teitä, mutta joku kumma vietti sitten tänne teidätkin saa tulemaan.
No joo, mäkin ny taas vähä liikaa innostuin, tämmöstä tää on joskus- ontäätämmöst
No pörr ny puhuu mun miälestä ihan omia luulojaan . Useinkin nää kuvaukset on tehty joko omien kokemusten perusteella tai jostain muualta luettujen narsismia käsittelevien juttujen pohjalta.
En usko kenenkään tekevän mitään diagnooseja kadulla vastaantulevista/itselleen tuntemattomista ihmisistä.
Jännä juttu mitenkä tämmönen yleisluontoinen aloitus narsisteille tyypillisestä käyttäytymisestä jossa ei leimata erityisesti ketään tiettyä ihmistä, puhutaan vaan yleisesti narsistista näyttää ny niin menevän tunteisin.
Joo, ei ymmärrä, miksi yleensä luette näitä, kun ilmeisesti ette usko edes narsisteja olevan olemassakaan, jolloin tää aihealue ei ny millään tavalla koske teitä, mutta joku kumma vietti sitten tänne teidätkin saa tulemaan.
No joo, mäkin ny taas vähä liikaa innostuin, tämmöstä tää on joskusEtpä nyt näytä olevan toisia kummempi. Jännäähän se on kun yleisluontoinen keskustelu ärsyttää toisia ja toisia taas se leimaava kirjoitustyyli. Mikä vietti se nyt itsekullakin säädyllä on tulla tänne näitä kirjailemaan tai lukemaan, jännää on, että eriäviä mielipiteitä ei saisi olla. Siinä voi mennä herne tai kaksi, ehkäpä jopa meloni nenään poikittain. Tässä nyt voisikin pohtia, että millainen ihminen ei kestä kritiikkiä?
ontäätämmöst kirjoitti:
Etpä nyt näytä olevan toisia kummempi. Jännäähän se on kun yleisluontoinen keskustelu ärsyttää toisia ja toisia taas se leimaava kirjoitustyyli. Mikä vietti se nyt itsekullakin säädyllä on tulla tänne näitä kirjailemaan tai lukemaan, jännää on, että eriäviä mielipiteitä ei saisi olla. Siinä voi mennä herne tai kaksi, ehkäpä jopa meloni nenään poikittain. Tässä nyt voisikin pohtia, että millainen ihminen ei kestä kritiikkiä?
"jännää on, että eriäviä mielipiteitä ei saisi olla. "
Jaa kukas ne eriävät mielipiteet on kieltänyt, ilman niitähän ei ees keskustelua syntyisi. Tuo pörrihän ilmaisi oman mielipiteensä ja minä sitten oman eriävän mielipiteeni
Herneet ny voi kaivaa omasta nenästäs, kuhan ny kummeksuin, että mikä vietti tänne ajaa jos ei edes usko narsisteja olevan olemassa ja esitin eriävänä mielipiteenäni, etteä tuskin kukaan diagnosoi kadulla vastaantulevia tuntemattomia ihmisiä narsisteiksi.
Pohdintaasi liittyen autan vähän jos aihe ei ole tuttu, että on yleisesti tiedetty, että narsistit eivät kestä kritiikkiä. Mitä tulee vastineeseni pörrin kommenttin, niin itse en ny löytänyt mitään itseeni kohdistuvaa kritiikkiä tuosta pörrin kommentista, alkuun hän puhui monikossa mutta sitten hän kohdisti kritiikkinsä aloittajaan, joka taas on eri henkilö kuin minä.
Jatkossa sitten äimistelin sitä, et tuommonen yleisluontoinenkin aloitus ny tuntee kovin menevän tunteisiin ja näköjään sinä ny sitten päätit alkaa arvoimaan minua.
Mutta joo, edelleen tämmöstä tää on joskus. Huvittaa tämmösiinkin juttuihin osallistua kinaamaan.- akuankkayliopistoon
"jännää on, että eriäviä mielipiteitä ei saisi olla. "
Jaa kukas ne eriävät mielipiteet on kieltänyt, ilman niitähän ei ees keskustelua syntyisi. Tuo pörrihän ilmaisi oman mielipiteensä ja minä sitten oman eriävän mielipiteeni
Herneet ny voi kaivaa omasta nenästäs, kuhan ny kummeksuin, että mikä vietti tänne ajaa jos ei edes usko narsisteja olevan olemassa ja esitin eriävänä mielipiteenäni, etteä tuskin kukaan diagnosoi kadulla vastaantulevia tuntemattomia ihmisiä narsisteiksi.
Pohdintaasi liittyen autan vähän jos aihe ei ole tuttu, että on yleisesti tiedetty, että narsistit eivät kestä kritiikkiä. Mitä tulee vastineeseni pörrin kommenttin, niin itse en ny löytänyt mitään itseeni kohdistuvaa kritiikkiä tuosta pörrin kommentista, alkuun hän puhui monikossa mutta sitten hän kohdisti kritiikkinsä aloittajaan, joka taas on eri henkilö kuin minä.
Jatkossa sitten äimistelin sitä, et tuommonen yleisluontoinenkin aloitus ny tuntee kovin menevän tunteisiin ja näköjään sinä ny sitten päätit alkaa arvoimaan minua.
Mutta joo, edelleen tämmöstä tää on joskus. Huvittaa tämmösiinkin juttuihin osallistua kinaamaan.Minusta nää tyypit eivät oo kovin loogisia. On heillä oikeus mielipiteeseen toki, mutta logiikka puuttuu kokonaan.
Haiskahtaa myös tietty ilkeys joissaki kommentoijissa.
Parempi, ettei vastaa.
En yleensä vaivaudu vastaamaan mokomille LOL.
Varmasti vetävät raivarin siitäki, kun en piittaa niistä LOL.
Heh. - Pörrrrrrrrr
No pörr ny puhuu mun miälestä ihan omia luulojaan . Useinkin nää kuvaukset on tehty joko omien kokemusten perusteella tai jostain muualta luettujen narsismia käsittelevien juttujen pohjalta.
No joo, mäkin ny taas vähä liikaa innostuin, tämmöstä tää on joskusNiin juuri, ne on omien kokemusten pohjalta! ja kertomalla asian, miten jokainen sen kokee, ei
voi taata asioiden todenperäisyyttä. Tämä kirjoittelu on yksipuolista tuomitsemista. toivottavasti en tee mitää väärää ettei minua luulla tai nimitetä narsistiksi. Sen varmaankin voi välttää täällä ja muualla myöntelemällä ja antamalla aina kaikessa periksi? Niin se on kuten sanotte tai luulette, en halua saada narsistin leimaa väittämällä vastaan. Koska narsistit varmaan aina väittävät teille ja ovat vastahankaisia. Kuuluvat tiettyyn ryhmää, joka on teitä vastaan. Mistähän se johtuu?? Pörrrrrrrrr kirjoitti:
Niin juuri, ne on omien kokemusten pohjalta! ja kertomalla asian, miten jokainen sen kokee, ei
voi taata asioiden todenperäisyyttä. Tämä kirjoittelu on yksipuolista tuomitsemista. toivottavasti en tee mitää väärää ettei minua luulla tai nimitetä narsistiksi. Sen varmaankin voi välttää täällä ja muualla myöntelemällä ja antamalla aina kaikessa periksi? Niin se on kuten sanotte tai luulette, en halua saada narsistin leimaa väittämällä vastaan. Koska narsistit varmaan aina väittävät teille ja ovat vastahankaisia. Kuuluvat tiettyyn ryhmää, joka on teitä vastaan. Mistähän se johtuu??Niin jos ny olet sama pörri jonka kommentin väittämästä olin eri mieltä. Niin muutama kysymys sinulle, koska kommentoit aloittajaa tähän tapaan
"kun tämänkin aivopierun aloittaja kävelee vastaan sinua kadulla, hän on tehnyt sinusta määritelmän oletko narsisti vai joku muu häiriöinen. hän tarkkailee muita ja pelkästään olemuksesta, liikkeista, sanoista hän pystyy antamaan diagnoosin johon pätevätkään alan ammattilaiset eivät aina kykene."
Niin onko tuo oma kokemukseksi tuosta ketjun aloittajasta, olet kokenut että hän tekee noi kun tuossa kuvaat. Uskotko sinä oikeasti ko. aloittajan tekevän noin ? tunnetko, tiedätkö sinä hänet, onko hän kertonut asiasta sinulle? Vai minkä perusteella väität tuollaista tapahtuvan ko. henkilön toimesta? Vai onko tuo väittämäsi vaan oman mielesi tuotosta? Mitä haluat väittämälläsi todistaa? Teetkö sinä itse niin? ja sen oman kokemuksesi perusteella uskot muidenkin tekevän niin?
Edelleen mitä muuten aloitukseen tulee, hän otti esille narsisteille tyypillisen käyttäytymistavan, ilman sen kummempaa leimaamista, ihan täysin yleisluntoista keskustelua palstan aiheesen liittyen.yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Niin jos ny olet sama pörri jonka kommentin väittämästä olin eri mieltä. Niin muutama kysymys sinulle, koska kommentoit aloittajaa tähän tapaan
"kun tämänkin aivopierun aloittaja kävelee vastaan sinua kadulla, hän on tehnyt sinusta määritelmän oletko narsisti vai joku muu häiriöinen. hän tarkkailee muita ja pelkästään olemuksesta, liikkeista, sanoista hän pystyy antamaan diagnoosin johon pätevätkään alan ammattilaiset eivät aina kykene."
Niin onko tuo oma kokemukseksi tuosta ketjun aloittajasta, olet kokenut että hän tekee noi kun tuossa kuvaat. Uskotko sinä oikeasti ko. aloittajan tekevän noin ? tunnetko, tiedätkö sinä hänet, onko hän kertonut asiasta sinulle? Vai minkä perusteella väität tuollaista tapahtuvan ko. henkilön toimesta? Vai onko tuo väittämäsi vaan oman mielesi tuotosta? Mitä haluat väittämälläsi todistaa? Teetkö sinä itse niin? ja sen oman kokemuksesi perusteella uskot muidenkin tekevän niin?
Edelleen mitä muuten aloitukseen tulee, hän otti esille narsisteille tyypillisen käyttäytymistavan, ilman sen kummempaa leimaamista, ihan täysin yleisluntoista keskustelua palstan aiheesen liittyen.Vielä tuosta leimaamisesta, huomaatkos mitä ny itse teet, leimaat aloittajan joksikin kaheliksi joka kulkee kadulla tarkkailen ja leimaten vastaan tulevia ihmisiä narsisteiksi vaikka ei edes tunne heitä
- sevillanparturi
Narsistin tyypillinen tapa on purkaa raivonsa vanhuksia, vammaisia ja köyhiä kohtaan? Mainitaanko asia jossakin? Vähän taustatietoa jos kyseessä on fakta. En usko. Aloittaja yrittää leimata tietynlaisen käyttäytymisen omaavat kaikki narsisteiksi. Aloittaja ei ole narsistia nähnytkään...
- jepjeppiä
sevillanparturi kirjoitti:
Narsistin tyypillinen tapa on purkaa raivonsa vanhuksia, vammaisia ja köyhiä kohtaan? Mainitaanko asia jossakin? Vähän taustatietoa jos kyseessä on fakta. En usko. Aloittaja yrittää leimata tietynlaisen käyttäytymisen omaavat kaikki narsisteiksi. Aloittaja ei ole narsistia nähnytkään...
Musta tuntuu, että aika monet tänne kirjoittelijoista, eivät todellisuudessa ole edes narsistiin törmänneetkään, ovat vain niin uhriutuneet. Uhrin roolistakin voi saada sitä eräänlaista tyydytystä, väitän, että aivan samalla tapaa kuin narsisti lähteestään. Uhri voi kertoa aivan perättömiä asioita ja uhkia omalle klaanilleen, jotka alkavat sitten jahtaamaan jotakin syytöntä ihmistä. Mustamaalaus ja haukkuminen kantautuu kyllä lopulta sen syyttömänkin korviin, jolloin on enää turha peitellä takkiakääntämällä asioita. Musta tuntuu, että silloin on todellisuudessa se uhri törmännyt vain harvinaisen vittumaiseen kusipäähän tai mahdollisesti omalta osaltaan edesauttanut tilannetta, että on saanut roskiksen päähänsä. Todellinen narsistin uhri on niin pelokas, ettei avaudu kovin helposti asioistaan, koska ei sen narsistin hirmuvallan alla edes saa siihen mahdollisuutta.
Mutta keskustellaan vaan kaikesta, tästäkin. jepjeppiä kirjoitti:
Musta tuntuu, että aika monet tänne kirjoittelijoista, eivät todellisuudessa ole edes narsistiin törmänneetkään, ovat vain niin uhriutuneet. Uhrin roolistakin voi saada sitä eräänlaista tyydytystä, väitän, että aivan samalla tapaa kuin narsisti lähteestään. Uhri voi kertoa aivan perättömiä asioita ja uhkia omalle klaanilleen, jotka alkavat sitten jahtaamaan jotakin syytöntä ihmistä. Mustamaalaus ja haukkuminen kantautuu kyllä lopulta sen syyttömänkin korviin, jolloin on enää turha peitellä takkiakääntämällä asioita. Musta tuntuu, että silloin on todellisuudessa se uhri törmännyt vain harvinaisen vittumaiseen kusipäähän tai mahdollisesti omalta osaltaan edesauttanut tilannetta, että on saanut roskiksen päähänsä. Todellinen narsistin uhri on niin pelokas, ettei avaudu kovin helposti asioistaan, koska ei sen narsistin hirmuvallan alla edes saa siihen mahdollisuutta.
Mutta keskustellaan vaan kaikesta, tästäkin."Mutta keskustellaan vaan kaikesta, tästäkin."
No hieman jatkan vielän tätä keskustelua.
Kerrot tuossa noita omia tuntemuksiasi joita olet tehnyt tänne kirjoittelijoista ja sen perusteella sitten tehnyt omia arvoitasi siitä, että he eivät ole narsistia nähneetkään. Edelleen tuokin on vain sinun arviosi itsellesi tuntemattomista ihmisistä, että siltä osin ihan todellisuutta ei näiden palstakirjoitusten pohjalta ei tiedä.
Sitten sulla oli mainintaa tuosta jahtaamisesta, mustamaalaamisesta, perättömistä puheista yms. onneksi kuitenkin ilmaisit asiasi sanalla voi, että oli sellaista mutu tuntumaa sekin.
Mutta tuohon liittyen tuli mieleen että oletko tietoinen, että myös narsistit saattavat esiintyä uhrina. Asia jota täällä ei juuri hyväksytä ja monet uhrit loukkaantuvat siitä mahdollisuudesta, mikä ny mun mielestä outoa sekin.
Mitä muuten tulee sanaan uhrituminen, niin kyllä joo, jotkut saattavat jumittua siihen tilaan, vaikka menneistä olisi ja kauan aikaa ja uhriutuvat jatkuvasti milloin mistäkin ja aina syy löytyy muualta, eikä itse kykene vaikuttamaan mitenkään, asioita vaan tapahtuu, muut ihmiset ovat ilkeitä jne. Tätäkin linkkiä olen monesti tänne jakanut, joka selventää asiaa ja sanalla uhriutuminen löytää muutakin luettavaa.
https://www.city.fi/yhteiskunta/oman elamansa uhrit/4623
Mitä sitten tulee tuohon loppuusi
"Todellinen narsistin uhri on niin pelokas, ettei avaudu kovin helposti asioistaan, koska ei sen narsistin hirmuvallan alla edes saa siihen mahdollisuutta."
Niin olet tuossa osin oikeassa, siinä on taustalla kaksi tekijää, pelko ja häpeä, jotka sulkevat suun, estävät avun hakemisen. Mutta en pidä ajatuksestasi, että vain he olisivat todellisen narsistin uhreja jotka elävät hirmuvallan alla ja pitävät suunsa kiinni ts. ovat alistettuja ja sitä kautta saisivat sinun silmissäsi ns. oikean uhrin statuksen.
Narsistille kyllä tuo sopisi hyvin, kuin sekin, että uhrien kokemuksia ei kukaan uskoisi, niitä mitätöidään ja vähätellään, heitä leimataan mielenvikaisisi ja kyllä joo myös narsisteiksi. Että tosiaan joskus on hirmu vaikea tietää, kuka on mikäkin.
Mutta mun mutu tuntumani mukaan ny sinä ilm. olet sitä mieltä, ettei narsisteista saisi puhua, kun taas minun mielestäni on hyvä kun näistä asoista puhutaan. Toki paljon noita ylilyöntejäkin tulee ja narsisti sanasta on tullut ns. perus haukkumasana ilman että ees tiedetään mitä se pitää sisällään.
Loppuun vielä kysymys, oletko sinä nähnyt narsistin ?- Ai_sinä
jepjeppiä kirjoitti:
Mutta keskustellaan vaan kaikesta, tästäkin."harvinaisen vittumaiseen kusipäähän"
Ai sinä! Moi vaan taas.
Kyllä narsistin uhri avautuu tilanteestaan hyvinkin kerkeästi, jos on sen verran terve päästään että haluaa moisen kiusaamisen loppuvan edes joskus.
Ihan vain tiedoksi sinullekin. - varmanarsuoli
"Mutta keskustellaan vaan kaikesta, tästäkin."
Kerrot tuossa noita omia tuntemuksiasi joita olet tehnyt tänne kirjoittelijoista ja sen perusteella sitten tehnyt omia arvoitasi siitä, että he eivät ole narsistia nähneetkään. Edelleen tuokin on vain sinun arviosi itsellesi tuntemattomista ihmisistä, että siltä osin ihan todellisuutta ei näiden palstakirjoitusten pohjalta ei tiedä.
Sitten sulla oli mainintaa tuosta jahtaamisesta, mustamaalaamisesta, perättömistä puheista yms. onneksi kuitenkin ilmaisit asiasi sanalla voi, että oli sellaista mutu tuntumaa sekin.
Mutta tuohon liittyen tuli mieleen että oletko tietoinen, että myös narsistit saattavat esiintyä uhrina. Asia jota täällä ei juuri hyväksytä ja monet uhrit loukkaantuvat siitä mahdollisuudesta, mikä ny mun mielestä outoa sekin.
Mitä muuten tulee sanaan uhrituminen, niin kyllä joo, jotkut saattavat jumittua siihen tilaan, vaikka menneistä olisi ja kauan aikaa ja uhriutuvat jatkuvasti milloin mistäkin ja aina syy löytyy muualta, eikä itse kykene vaikuttamaan mitenkään, asioita vaan tapahtuu, muut ihmiset ovat ilkeitä jne. Tätäkin linkkiä olen monesti tänne jakanut, joka selventää asiaa ja sanalla uhriutuminen löytää muutakin luettavaa.
"Todellinen narsistin uhri on niin pelokas, ettei avaudu kovin helposti asioistaan, koska ei sen narsistin hirmuvallan alla edes saa siihen mahdollisuutta."
Niin olet tuossa osin oikeassa, siinä on taustalla kaksi tekijää, pelko ja häpeä, jotka sulkevat suun, estävät avun hakemisen. Mutta en pidä ajatuksestasi, että vain he olisivat todellisen narsistin uhreja jotka elävät hirmuvallan alla ja pitävät suunsa kiinni ts. ovat alistettuja ja sitä kautta saisivat sinun silmissäsi ns. oikean uhrin statuksen.
Narsistille kyllä tuo sopisi hyvin, kuin sekin, että uhrien kokemuksia ei kukaan uskoisi, niitä mitätöidään ja vähätellään, heitä leimataan mielenvikaisisi ja kyllä joo myös narsisteiksi. Että tosiaan joskus on hirmu vaikea tietää, kuka on mikäkin.
Mutta mun mutu tuntumani mukaan ny sinä ilm. olet sitä mieltä, ettei narsisteista saisi puhua, kun taas minun mielestäni on hyvä kun näistä asoista puhutaan. Toki paljon noita ylilyöntejäkin tulee ja narsisti sanasta on tullut ns. perus haukkumasana ilman että ees tiedetään mitä se pitää sisällään.
Loppuun vielä kysymys, oletko sinä nähnyt narsistin ?Mä näin narsistin ja se ajeli mun perässä limenvihreässä autossaan, kiihdytteli perään ja kohenteli peruukkiaan parempaan asentoon. Arvatenkin yritti osoittaa vain sen, että on voittanut minut pikkuleikissään.
- TIKARITEKARI
"Mutta keskustellaan vaan kaikesta, tästäkin."
Loppuun vielä kysymys, oletko sinä nähnyt narsistin ?Itse en näe uhreina narsisteja, sillä narsisti on sen verran vittupää, ettei haluis sortua uhrin asemaan, koska se ei sovi narskun imagoon asettua joksikin ns heikkopääksi.
Uhreja ovat uhrit, muttei tarvi tietenkään kiusattujen elää menneessä vaan tässä hetkessä. - TIKKUSUORAJUOKSIJA
TIKARITEKARI kirjoitti:
Itse en näe uhreina narsisteja, sillä narsisti on sen verran vittupää, ettei haluis sortua uhrin asemaan, koska se ei sovi narskun imagoon asettua joksikin ns heikkopääksi.
Uhreja ovat uhrit, muttei tarvi tietenkään kiusattujen elää menneessä vaan tässä hetkessä.#Eliu siis tarkoitan että mun mielestä narsisti ei esittäisi milloinnkaan uhria, koska sana uhri on ylpeälle ja mulkkuluonteiselle narsistille heikkouden osoitus ja narsku ei haluu koskaan esittää heikkoa, koska vihaa heikkoutta yli kaiken.
Sorry epäselvä viestini, ei oo eka kerta muute haha. TIKARITEKARI kirjoitti:
Itse en näe uhreina narsisteja, sillä narsisti on sen verran vittupää, ettei haluis sortua uhrin asemaan, koska se ei sovi narskun imagoon asettua joksikin ns heikkopääksi.
Uhreja ovat uhrit, muttei tarvi tietenkään kiusattujen elää menneessä vaan tässä hetkessä.Eiköhän ny tässäkin ketjussa ole leivottu narsistista uhri, kun joku ilkeä ihminen kehtasi kuvata jotakuta narsistia vanhanoloiseksi ja raihinaiseksi ja näköjään sivullisetkin mielensä pahoittivat
- voinkoauttaa
Eiköhän ny tässäkin ketjussa ole leivottu narsistista uhri, kun joku ilkeä ihminen kehtasi kuvata jotakuta narsistia vanhanoloiseksi ja raihinaiseksi ja näköjään sivullisetkin mielensä pahoittivat
Kuka on mielestäsi niin tehnyt eli leiponut narsistista uhrin? Pahoititko itse mielesi ehkä eniten kaikista, tuntuuko siltä juuri nyt?
voinkoauttaa kirjoitti:
Kuka on mielestäsi niin tehnyt eli leiponut narsistista uhrin? Pahoititko itse mielesi ehkä eniten kaikista, tuntuuko siltä juuri nyt?
No eiköhän tuosta kuvitteelisesta vanhanoloisesta ja raihinaisesta narsistista ole leivottu uhri ja mitä minuun tulee, niin jo päivällä annoin ymmärtää, että minua naurattaa
Kaikenlaista sitä tähän maailmaan mahtuu ja minäkin mukana tässä hölynpölyssä- Tulitpa
TIKKUSUORAJUOKSIJA kirjoitti:
#Eliu siis tarkoitan että mun mielestä narsisti ei esittäisi milloinnkaan uhria, koska sana uhri on ylpeälle ja mulkkuluonteiselle narsistille heikkouden osoitus ja narsku ei haluu koskaan esittää heikkoa, koska vihaa heikkoutta yli kaiken.
Sorry epäselvä viestini, ei oo eka kerta muute haha."mulkkuluonteiselle"
Tulitpa taas livauttelemaan... - JUHAVAIKEASTIHAHMOTETT
No eiköhän tuosta kuvitteelisesta vanhanoloisesta ja raihinaisesta narsistista ole leivottu uhri ja mitä minuun tulee, niin jo päivällä annoin ymmärtää, että minua naurattaa
Kaikenlaista sitä tähän maailmaan mahtuu ja minäkin mukana tässä hölynpölyssäTuo oma kommenttini oli irrallaan tosta sun mielipiteestäsi eli en vedonnu sun kommenttiis varsinaisesti vaan pohdin sitä, että voiko todellisuudessa oikeanlainen narsisti ikinä esittää uhria, kun jossaki näin semmosen kommentin että narsisti voi esittää myös uhria.
Tuo oli vain mun oma toteamus , joka oli irrallaan tästä keskustelusta. Se oli oma pohdintani.
Must tuntuu vuan, että paha narsisti ei haluyis esittää uhria, koska semmonen uhrin esitys on pahalle narsistille häpeällistä. - JUHAVAIKEASTIHAHMOTETT
Tulitpa kirjoitti:
"mulkkuluonteiselle"
Tulitpa taas livauttelemaan...Tuleekoha kaikki sama posti aina samalta henkilöltä, joka jatkuvasti naputtaa aina minulle kaikesta? Ootkoha oikeasti noin vihamielinen minua kohtaan? Onko sulla jokin katkeruus tai viha minua kohtaan? Voisitko tehdä asialle jotain? Antaisit vaan olla ja malttaisit mielesi etkä kommentoisi noita naputtavia kommenttejas. Vaikuttaa aika paskamaiselta toiminnalta tommone. Samantyylisellä nimimerkillä on tullu useita tilittäviä viestejä minulle.
Mahtaako tässä olla jokin isompi ongelma niinku?
Teetko kenties kärpäsestä härkäsen?
Onko mun olemassaolo niin suuri vääryys sitte?
Vaikuttaa aika pimeältä touhulta tommonen minun pommitus jatkuvilla viesteillä, milloin mistäki, välillä epäillään minua katkeraksi, välillä sanotaan että oon itsekäs ja anteeksiantamaton ja täysin katkera tapaus. Kuten tämä yhteenlaskutoimitus on sanonu usein, että teidän kommentit voi syödä ns elävältä, koska A) ette tunne minua b) ette tunne minua ja c) ette tunne minua ja d) ette ole psykiatreja - YRJÖNAKKISORMI
Tulitpa kirjoitti:
"mulkkuluonteiselle"
Tulitpa taas livauttelemaan...Oisin voinu kiteyttää ton viestini lyhyempään muotoon toki.
Mutta ihan kuin sulla ois joku ongelma mua kohtaan.
Onko näin??
Saatoin toki itsekin suurennella ongelmaa, jos tässä on edes mitään ongelmaa, mutta muistaakseni samantyylinen nimimerkki kuin mitä sinä käytät on heitelly mulle noita tilittäviä/naputtavia kommentteja.
Mun mielipide se, ettei kannata ketään vihata, etenkin jos ei tunne henkilökohtaisesti sitä tyyppiä kuten et sinä varmaankaan tunne minua. JUHAVAIKEASTIHAHMOTETT kirjoitti:
Tuo oma kommenttini oli irrallaan tosta sun mielipiteestäsi eli en vedonnu sun kommenttiis varsinaisesti vaan pohdin sitä, että voiko todellisuudessa oikeanlainen narsisti ikinä esittää uhria, kun jossaki näin semmosen kommentin että narsisti voi esittää myös uhria.
Tuo oli vain mun oma toteamus , joka oli irrallaan tästä keskustelusta. Se oli oma pohdintani.
Must tuntuu vuan, että paha narsisti ei haluyis esittää uhria, koska semmonen uhrin esitys on pahalle narsistille häpeällistä.Niin, minä sen kommentin laitoin, et narsisti voi myös esittää uhria ja narsistit myös uhriutuvat herkästi, niinkun tän ketjun aloituksestakin jossa joku uskalsi kuvata narsistia sanoilla vanhanoloinen, raihinainen.
Perustan väitteeni siihen, että tosiaan osa näistä tarinoista täällä saattaa olla keksittyjä ja tosi elämässäkin narsistit voivat väittää jotakuta narsistisi ja pitää itseään uhrina. Ihmisiä tuntematta voi olla hyvin vaikea tietää kumpi on kumpi, mutta useinkin se sitte mahdollisesti tulee kuitenkin esiin jollain tavalla, jos kertomus on kovin kummallinen ja tarinan kertojassa ilmenee narsistille tyypillisä piirteitä. Mitä näihin kirjoituksiin täällä tulee, niin trolleja kyllä, mutta tutkimusten mukaan internet trollit ovat usein narsisteja.
Edelleen jos ny joku jotenkin uskaltaa mainita et narsistissa on jotain täydellisyydestä poikkevaa, niin heti lähetään sille linjalle, että ilkeät ihmiset haukkuvat narsisteja ts. ovat sitte narsisteja itse ja narsisti tekee itsestään tavallaan uhrin ts. luulee, että häntä tarkoitetaan vaikka puhuttaisiin vain yleisluontoisesti narsisteista.
Samalla sitten pyritään moisen kommentin esittäjää mustamaalaan, kuten tässäkin ketjussa, esim. aloittajasta mukamas tiedetään, et hän kulkee kadulla leimaten tuntemattomia ihmisiä narsisteiksi vaikka ei oo ikänä narsistia nähnytkään.- VELLUOHIKIITÄJÄ
Niin, minä sen kommentin laitoin, et narsisti voi myös esittää uhria ja narsistit myös uhriutuvat herkästi, niinkun tän ketjun aloituksestakin jossa joku uskalsi kuvata narsistia sanoilla vanhanoloinen, raihinainen.
Perustan väitteeni siihen, että tosiaan osa näistä tarinoista täällä saattaa olla keksittyjä ja tosi elämässäkin narsistit voivat väittää jotakuta narsistisi ja pitää itseään uhrina. Ihmisiä tuntematta voi olla hyvin vaikea tietää kumpi on kumpi, mutta useinkin se sitte mahdollisesti tulee kuitenkin esiin jollain tavalla, jos kertomus on kovin kummallinen ja tarinan kertojassa ilmenee narsistille tyypillisä piirteitä. Mitä näihin kirjoituksiin täällä tulee, niin trolleja kyllä, mutta tutkimusten mukaan internet trollit ovat usein narsisteja.
Edelleen jos ny joku jotenkin uskaltaa mainita et narsistissa on jotain täydellisyydestä poikkevaa, niin heti lähetään sille linjalle, että ilkeät ihmiset haukkuvat narsisteja ts. ovat sitte narsisteja itse ja narsisti tekee itsestään tavallaan uhrin ts. luulee, että häntä tarkoitetaan vaikka puhuttaisiin vain yleisluontoisesti narsisteista.
Samalla sitten pyritään moisen kommentin esittäjää mustamaalaan, kuten tässäkin ketjussa, esim. aloittajasta mukamas tiedetään, et hän kulkee kadulla leimaten tuntemattomia ihmisiä narsisteiksi vaikka ei oo ikänä narsistia nähnytkään.Joo se piikikäs luonne tulee esille aika hyvin joistaki kommentoijista.
Totta.
Ei vielä voi toki tietää onko ne narskuja. Paha sanoa. VELLUOHIKIITÄJÄ kirjoitti:
Joo se piikikäs luonne tulee esille aika hyvin joistaki kommentoijista.
Totta.
Ei vielä voi toki tietää onko ne narskuja. Paha sanoa."Ei vielä voi toki tietää onko ne narskuja. "
Kyllä juurkin näin.
Pitäisi ensin tuntea hyvin tarinoiden molemmat osapuolet ja ottaa huomioon kokonaisuus, kun ihan tavis ihminenkin ny voi joskus suutuspäissään käyttäytyä asiattomasti ja narsistikin kykenee esittämään jonkin aikaa hyvinkin sydämellistä, mukavaa ihmistä.- SIPULIHELVETTI
"Ei vielä voi toki tietää onko ne narskuja. "
Kyllä juurkin näin.
Pitäisi ensin tuntea hyvin tarinoiden molemmat osapuolet ja ottaa huomioon kokonaisuus, kun ihan tavis ihminenkin ny voi joskus suutuspäissään käyttäytyä asiattomasti ja narsistikin kykenee esittämään jonkin aikaa hyvinkin sydämellistä, mukavaa ihmistä.Minusta yksi selkee narskun tuntomerkki on piikikkyys/ilkeys ja tunnekylmyys sekä omahyväisyys.
ETenki piikikkyys/ilkeys, painotan tota.
Minusta käytännössä kaikki henkisen väkivallan harjoittajat ovat enemmän tai vähemmän narskuja.
On myös ihmisiä, jotka on omahyväisiä, mutta jotka ei harjoita henkistä väkivaltaa, niin en lähtis heitä niputtamaan narsisteiksi eikä tosiaankaan se ole mun tehtävä diagnosoida ihmisiä netissä (hehe). SIPULIHELVETTI kirjoitti:
Minusta yksi selkee narskun tuntomerkki on piikikkyys/ilkeys ja tunnekylmyys sekä omahyväisyys.
ETenki piikikkyys/ilkeys, painotan tota.
Minusta käytännössä kaikki henkisen väkivallan harjoittajat ovat enemmän tai vähemmän narskuja.
On myös ihmisiä, jotka on omahyväisiä, mutta jotka ei harjoita henkistä väkivaltaa, niin en lähtis heitä niputtamaan narsisteiksi eikä tosiaankaan se ole mun tehtävä diagnosoida ihmisiä netissä (hehe).Joo viisaampaa on keskittyä enempi kommenttien asiasisältöön kuin lähteä arvoimaan ihmistä jota ei edes tunne.
Tuosta piikkikkyydestä, niin kyllähän minäkin olen omalla tavallani piikikäs kun veivaan noita toisten sanomisia joka sitten saa sen toisen osapuolen hyökkäämään minuun henkilönä.
Tavoitteena pyrkiä kyseenlaistamaan minua ihmisenä väittäen minun olevan milloin mitäkin. Mikä sitten johtaa loppupeleissä siihen, että vastapuoli tulee itse tulee paljastaneensa itsensä, millainen ihminen hän pohjimmiltaan on.- lissupalissu
Joo viisaampaa on keskittyä enempi kommenttien asiasisältöön kuin lähteä arvoimaan ihmistä jota ei edes tunne.
Tuosta piikkikkyydestä, niin kyllähän minäkin olen omalla tavallani piikikäs kun veivaan noita toisten sanomisia joka sitten saa sen toisen osapuolen hyökkäämään minuun henkilönä.
Tavoitteena pyrkiä kyseenlaistamaan minua ihmisenä väittäen minun olevan milloin mitäkin. Mikä sitten johtaa loppupeleissä siihen, että vastapuoli tulee itse tulee paljastaneensa itsensä, millainen ihminen hän pohjimmiltaan on.Eli provoisoit eräällä tavalla saadaksesi toisen pillastumaan ja sitten jälkikäteen illusioit siitä, kuinka vastapuoli nyt paljasti itsensä. Aijai...oot sie melkonen, otat ehkä liian paljon itseesi näitä kirjoituksia sinäkin.
- Min_en
Joo viisaampaa on keskittyä enempi kommenttien asiasisältöön kuin lähteä arvoimaan ihmistä jota ei edes tunne.
Tavoitteena pyrkiä kyseenlaistamaan minua ihmisenä väittäen minun olevan milloin mitäkin. Mikä sitten johtaa loppupeleissä siihen, että vastapuoli tulee itse tulee paljastaneensa itsensä, millainen ihminen hän pohjimmiltaan on.Min en koskaan ole sinua piikikkäänä pitänyt. Piikikäs ihminen ilmaisee asiansa lyhyesti (minun mielestäni). Ennemminkin sinussa on tiettyä suoruuden ja vihjailevuuden sekoitusta... Silloin tahdot sitä ominaisuuttasi käyttää.
lissupalissu kirjoitti:
Eli provoisoit eräällä tavalla saadaksesi toisen pillastumaan ja sitten jälkikäteen illusioit siitä, kuinka vastapuoli nyt paljasti itsensä. Aijai...oot sie melkonen, otat ehkä liian paljon itseesi näitä kirjoituksia sinäkin.
Niin kuka ny provosoi tai provosoituu mistäkin, kertoo sekin jotain ihmisestä. Itse ny hieman provoisoidun tuosta "äidin" kertomuksesta, kun tiedetään, että tämän palstan aiheeseen kuuluu viha naista kohtaan.
Tuota "äidin" tarinaa oli/on hyvin vaikea uskoa, jotenkin päädyin sitten sellaiseen ajatukseen, että joko ko. ihminen on joko hyvin sairas tai siinä ny joku yritti laittaa naista/äitiä niin kummalliseen valoon, että oksat pois. Jokuhan siinä jo innostui, että kyseessä olisi ns. ohunahkaisen narsistin kuvaus.
Mutta joo, joihinkin juttuihin tulee täällä tartuttua, mikä liittyy myös siihen asiaan, ettei kenekään pitäisi heti ensilukemalla uskoa aivan kaikkea, kun tosiaan tää ny ei ole mikään narsistien uhrien vertaistukipalsta vaan pelkästään keskustelupalsta, jonne kirjoittelevat monenlaiset ihmiset, mahdollisesti myös enemmän tai vähemmän narsistiset ihmiset.
No sitten ko. asiaa siinä pyörittelin jonkin verran, keskittyen enimmäkseen kummastelemaan ja toin esille, että osa täällä olevista tarinoista saattaa olla keksittyjä. Sitten tosiaan kirjoittaja provosoitui ja paljasti todelliset karvansa, että ennenkin täällä ollut, tiedä sitten missä roolissa.
Mutta joo, ihmettelyä toki aiheutti sekin kun tuossa ketjussa nimimerkki "tervemenoavaan" provosoi aloittajaa huomattavasti henk. koht. vihjasi että kirjoittaja mies, nimitteli "suureksi paskaksi" ja yritti ilkeilemällä pariinkin otteeseen saada ko. kirjoittajaa vastaamaan/reagoimaan.
Kuitenkaan toi "äiti" ihminen, ei niistä ollu moksiskaan vaan hyökkäsi henk. koht minua sättimään, jolloin ny tosiaan tuli paljastaneensa itsensä. Tiedä ny sitte mistä sekin kertoo
Mutta joo, kuten joku jo jossain kohtaa totesikin, niin trollit ja keksitytkin tarinat saattavat tuoda omalla tavallaan lisävalaistusta siihen, mitä kaikkea tää aihe/narsismi saattaa pitää sisällään
- Terve.vaan.tuloa
raivon.paikka.tuokin =Terve.vaanmenoa
Niin, ko. nimimerkki kyllä latelee aikas suoraa ja ilkeämielistäkin tekstiä, joilla ehkä sitten pyrkii provoisaamaan kulloistakin kirjoittajaa.
Toki hän myös suoraan kertoi, trollailevansa tälläkin palstalla, että siltä pohjalta noi trollailut voi jättää omaan arvoonsa/sivuuttaa.. Kai hänelläkin on toimintaansa joku syy/motiivi ja jollain lailla ehkä kokee saa tyydytystäkin toiminnastaan.
Mutta tosiaan itseä hieman kummastutti, kunnnei toi "väsynyt äiti" niihin reagoinut, vaikka sieltä aikas paksuakin väitettä ko. "äidistäkin" tuli.
- PelkoAjaa
Ei ole geeneissä, mutta voi olla kotona opittua tapaa toimia, koetaan silloin ainoaksi oikeaksi tavaksi toimia? Myöhemmin voi herätä ja kokea, että ei ole reilua toimia niin? Epävarma olotila, luottamuksen puute toisiin voi laukaista piirteitä? Häikäilemätön, säälimätön, raukka, itsekäs, ylimielinen, itseään korostava mm. kuvaavia piirteitä ikävillä narsisteilla. Saavat lisäenergiaa toisen nöyryyttämisellä.
- mimämimä
Tuskin kaikki ovat narsisteja , ja jokaisesta sitä piirrettä löytyy nyt ja vuosituhansien saatosskin sitä on ollut ja tulee aina olemaan .. todettava on myös, että harvoinhan sitä vajavaisuutensa ja "sairautensa" itsessään huomaa .. muista kylläkin. Totta on tämän ajan narsisti ongelma kaikkialla maailmassa, jokaisessa yhteiskuntaluokassa, ammattiin ja arvoasemaan katsomatta.... pitää pärjätä yksin , olla minä minä minä.. olla tyrkky ja näkyvä.. käyttää kyynärpäätaktiikkaa kaikessa.. hankkia hyväveliverkosto ja toimia vain ja ainoastaa omaksi eduksi ja häikäilemattä ja keinoja kaihtamatta huutaa ja meuhkata lähes jokaiselle, perheessäkin.,, muuttua kaikkialla enkelistä piruksi ja päinvastoin ja alle sekunnin..-koska muuten ei ihminen pärjää missään maailman kolkassa ,, ja se on tämän ajan trendi - tunteita eikä tunnepuolta hyväksytä saatikka sallita vaikka siitä toitotetaan.. ja narsismiin- siihen kasvetaan ja kasvatetaan .. opitaan ja sitä opetetaan kotona, päiväkodeissa,, kouluissa, pinostetaan työssä ja ihmissuhteissä ja sitä vaatii myös kaiken osaavat päättäjät ja koveneva yhteiskunta, ja se näyttää olevan ainoa pärjäämisen tapa - ja tahti on kovaa kiihtyvää sekä härskiä ja joka ei noihin suostu on luuseri - ja siksi tavallinen ihminen on kadonnut
- mitesnytnäin
"Miksi narsisti väheksyy ja suorastaan inhoaa vanhuksia, sairaita, köyhiä ja muita joiden kohdalla asiat eivät ole täydellisesti? "
Miten sattukaan että tuo lause sopii tietyn kykypuolueen edustajiin niin kuin nenä paahän. - Sivullinen_
ap: " ikäisekseen vanhanoloinen ja raihnainen narsisti" : Minkäs sille ihminen mahtaa jos on vanhanoloinen ja raihnainen? Onko se että on ikäisekseen vanhanoloinen ja raihnainen jonkinlainen puute ihmisellä, niin että se täytyy erityisesti mainita? Narsistihan ei siedä heikkoutta, eikös, ja vanhanoloinen ja raihnainen voidaan kai katsoa heikkoudeksi? Kukahan oikein on se narsisti?
- jookostakookosta
Eikös se vanha sanonta ,mene niin, että kun sormella, sillä yhdellä, osoittaa jotakin joksikin, niin ne kaikki muut sormet osoittaa itseä.
ap: " ikäisekseen vanhanoloinen ja raihnainen narsisti"
: Minkäs sille ihminen mahtaa jos on vanhanoloinen ja raihnainen? "
Mua ny vähän naurattaakin, kauheesti on ny mieltäpahoitettu kun joku on uskaltanut kuvata narsistia sanoilla vanhanoloinen ja raihinainen.
Ei se ny tosiaan mikään puute ole vaan ihan luonnolinenkin asia kun ihmiset ikääntyvät. Ovat vain pelkkiä sanoja joilla kuvataan kuvataan ihmistä, jolloin lukijakin saa jonkinlaisen kuvan, millaisesta ihmisestä on kyse.
En tiedä miten paljon olette tekemisissä käytte katsomassa vanhuksianne, mutta kyllä omaisetkin käyttävät noita sanoja, kuvaamaan ikääntyneensä kuntoa jollkkin toiselle ihmielle,ilman sen kummempaa tarkoitusta mollata/halventaa iäkästä läheistään.
Ihmiset ny vaan vanhenevat ja tulevat enemmän tai vähemmän raihinaisemmiksi, kuka enemmin kuka myöhemmin, siihen sitte vaikuttaa monetkin tekijät, esim. sairaudet ja elämäntapa .
Niin vielä tuohon kysymykseesi kukahan oikein onkaan se narsisti ?
Hänkö joka käyttää noita sanoja, vaiko hän joka mielensä pahoittaa noista sanoista.
Narsisti tosiaan ei siedä heikkoutta itsessään , että yleensä ne muut sitten on niitä vanhoja ja raihinaisia mutta ei hän ja useinkin tekee sen omintakaisesti selväksi toisille ihmisille, mikä ny oli aloittajan pointtikin aloituksessaan, mutta oli vissiin liian tunteisiin menevä aihe tämä.- Niin_nyt
Niin nyt kun ootte käsitelleet asiaa kuten normaalista ihmisestä ajateltaisiin jos inhoaisi vanhoja ja raihnaisia, niin minusta narsistin inhoaminen lähtee toisenlaisista tekijöistä.
Eli narsisti ei voi käyttää noita hyväkseen ja se harmittaa narsistia. Älkää luottako siihen, että narsisti ei esittäisi kosiotanssiaan kelle vain ketä voisi käyttää hyväkseen.
Minun narsisti-psykopaattini esittää roolinsa aina jos siitä on hänelle jotain hyötyä ja viihtyy kahvipöydässäkin vanhusten seurassa tarpeen sattuessa...
Narsisti on aina narsisti eikä narsistinkarvoistaan pääse ja siksi juuri yllättää. - Narsisti_
"Narsistihan ei siedä heikkoutta"
Narsisti sietää mitä tahansa kunhan hyötyy siitä. Ja juuri heikon kohdan kaivaa vahvastakin ihmisestä mihin sitten iskee kiinni.
Jos narsisti voisi jotain rakastaa, niin kyllä se olisi varmaan se heikkous mitä hän rakastaisi. Mutta narsisti ei rakasta mitään, kun ei kykene.
Eli narsistin kanssa ei voi puhua positiivisesta sietämisestä ja negatiivisesta sietämättömyydestä... narsisti ajattelee toisin, rationaalisesti ja järkevästi, yllättää uhrinsa tunteettomalla toiminnallaan, -hyväksikäyttää. - Joulu_pukki_
Mua ny vähän naurattaakin, kauheesti on ny mieltäpahoitettu kun joku on uskaltanut kuvata narsistia sanoilla vanhanoloinen ja raihinainen.
Ei se ny tosiaan mikään puute ole vaan ihan luonnolinenkin asia kun ihmiset ikääntyvät. Ovat vain pelkkiä sanoja joilla kuvataan kuvataan ihmistä, jolloin lukijakin saa jonkinlaisen kuvan, millaisesta ihmisestä on kyse.
En tiedä miten paljon olette tekemisissä käytte katsomassa vanhuksianne, mutta kyllä omaisetkin käyttävät noita sanoja, kuvaamaan ikääntyneensä kuntoa jollkkin toiselle ihmielle,ilman sen kummempaa tarkoitusta mollata/halventaa iäkästä läheistään.
Ihmiset ny vaan vanhenevat ja tulevat enemmän tai vähemmän raihinaisemmiksi, kuka enemmin kuka myöhemmin, siihen sitte vaikuttaa monetkin tekijät, esim. sairaudet ja elämäntapa .
Hänkö joka käyttää noita sanoja, vaiko hän joka mielensä pahoittaa noista sanoista.
Narsisti tosiaan ei siedä heikkoutta itsessään , että yleensä ne muut sitten on niitä vanhoja ja raihinaisia mutta ei hän ja useinkin tekee sen omintakaisesti selväksi toisille ihmisille, mikä ny oli aloittajan pointtikin aloituksessaan, mutta oli vissiin liian tunteisiin menevä aihe tämä."Mua ny vähän naurattaakin, kauheesti on ny mieltäpahoitettu kun joku on uskaltanut kuvata narsistia sanoilla vanhanoloinen ja raihinainen."
Niin pikkujuttuhan se on toisia haukkua...jos sitten lopetetaan tämä näiden oletettujen narsistien, joiden olemassaoloa ei muut todista kuin joulupukki ja tontut, haukkuminen. Voitaisiin välillä haukkua vaikka noita joulupukkia ja sen tonttuja.
Tiedän tämän tapauksen (alkuperäinen) ja se on täysin keksitty.
🍗Mutta hyvää joulua kaikille 🍗 - heggeq
Narsisti tosiaan ei siedä heikkoutta itsessään , että yleensä ne muut sitten on niitä vanhoja ja raihinaisia mutta ei hän ja useinkin tekee sen omintakaisesti selväksi toisille ihmisille, mikä ny oli aloittajan pointtikin aloituksessaan, mutta oli vissiin liian tunteisiin menevä aihe tämä.-Hän joka mielensä pahoittaa noista sanoista.-- Siis ei saa pahoittaa mieltään tarkoittaa samaa että ei saa suuttua. Ja nämä asiat myös narsistikin kieltää,...
- anlyysiäpukkaa
heggeq kirjoitti:
-Hän joka mielensä pahoittaa noista sanoista.-- Siis ei saa pahoittaa mieltään tarkoittaa samaa että ei saa suuttua. Ja nämä asiat myös narsistikin kieltää,...
Hei, mutta jos mielensäpahoittaja aistii ja analysoi olevansa itse juuri kuvatunlainen, mutta haluaa luoda illuusion olla jotakin muuta. Voiko olla?
Joulu_pukki_ kirjoitti:
"Mua ny vähän naurattaakin, kauheesti on ny mieltäpahoitettu kun joku on uskaltanut kuvata narsistia sanoilla vanhanoloinen ja raihinainen."
Niin pikkujuttuhan se on toisia haukkua...jos sitten lopetetaan tämä näiden oletettujen narsistien, joiden olemassaoloa ei muut todista kuin joulupukki ja tontut, haukkuminen. Voitaisiin välillä haukkua vaikka noita joulupukkia ja sen tonttuja.
Tiedän tämän tapauksen (alkuperäinen) ja se on täysin keksitty.
🍗Mutta hyvää joulua kaikille 🍗"Niin pikkujuttuhan se on toisia haukkua...jos sitten lopetetaan tämä näiden oletettujen narsistien, joiden olemassaoloa ei muut todista kuin joulupukki ja tontut, haukkuminen."
Jaa että pukkikin on sitä mieltä, ettei niistä oletetuistakaan narsisteista saisi käyttää sanoja, vanha ja raihinainen, vaikka tavallisia vanhuksia saatetaankin kuvata niin, eikä kukaan pidä asiaa minään haukkumisena, kun tosiasiahan se on että ihmiset tulevat vanhoiksi ja raihinaisiksi.
Vielä hullummaksi tää juttu menee, että jos joku jopa pahoittaa mielensä itselleen tuntemattoman jopa keksityn/sellaisen narsistin puolesta jota ei ole edes olemassakaan.
No oli miten oli, niin aloitus ny kuitenkin on asia sisällöltään totta, että sellaistakin on.
Itsekin olen kuullut moisesta ja esimerkkejäkin olisi, mutta kun ihmiset ovat edesmenneitä niin annetaan heille rauha.- semmontstaseonkin
"Niin pikkujuttuhan se on toisia haukkua...jos sitten lopetetaan tämä näiden oletettujen narsistien, joiden olemassaoloa ei muut todista kuin joulupukki ja tontut, haukkuminen."
Jaa että pukkikin on sitä mieltä, ettei niistä oletetuistakaan narsisteista saisi käyttää sanoja, vanha ja raihinainen, vaikka tavallisia vanhuksia saatetaankin kuvata niin, eikä kukaan pidä asiaa minään haukkumisena, kun tosiasiahan se on että ihmiset tulevat vanhoiksi ja raihinaisiksi.
Vielä hullummaksi tää juttu menee, että jos joku jopa pahoittaa mielensä itselleen tuntemattoman jopa keksityn/sellaisen narsistin puolesta jota ei ole edes olemassakaan.
No oli miten oli, niin aloitus ny kuitenkin on asia sisällöltään totta, että sellaistakin on.
Itsekin olen kuullut moisesta ja esimerkkejäkin olisi, mutta kun ihmiset ovat edesmenneitä niin annetaan heille rauha.Ahdistaako sinua jotenkin sellainen ajatus, ettet kestä omaa vanhentumistasi ja rupsahtamistasi, vai miksi nuo sanat ovat sinulle niin punainen vaate? Ihmiselossa kun on niin paljon muutakin haasteellisempaa kuin vanhenemista ja ulkonäköä, vaikka nyt terveyden menetys, työkyvyttömyys tai vaikka jotkut vaikeat sairaudet. Siihen nähden se vanheneminen ja raihnaisuus ei voi olla niin suuria asioita, että elämä niihin kaatuu, kun täällä kukaan ei voi olla ikuinen pikkutyttö tai teini.
semmontstaseonkin kirjoitti:
Ahdistaako sinua jotenkin sellainen ajatus, ettet kestä omaa vanhentumistasi ja rupsahtamistasi, vai miksi nuo sanat ovat sinulle niin punainen vaate? Ihmiselossa kun on niin paljon muutakin haasteellisempaa kuin vanhenemista ja ulkonäköä, vaikka nyt terveyden menetys, työkyvyttömyys tai vaikka jotkut vaikeat sairaudet. Siihen nähden se vanheneminen ja raihnaisuus ei voi olla niin suuria asioita, että elämä niihin kaatuu, kun täällä kukaan ei voi olla ikuinen pikkutyttö tai teini.
Tsih, sinä se jaksat yrittää vääntää tätäkin asiaa ihan päälaelleen.
Eiköhän ne ny ollu noi sivulliset jotka mielensä pahoittivat kun narsistin yhteydessä mainittiin sanat vanhanoloinen ja raihinainen.Ihan on kyselyäkin, että miksi semmosta pitää mainita.
Mitä minuun tulee, niin ikää on kertynyt ja sen myötä kaikenlaista kremppaa ja kolotusta noiden kulumien vuoksi , kun työhistoriaakin on takana jo yli neljäkymmentä vuotta ja vielä jokunen vuosi on matkaa eläkeikään. Mainitsemiltasi sairauksiltaan en ole välttynyt.
Et semmosta se on, kun ikää tulee, vanhenee ja tulee raihinaiseksi, itse kukin, enkä minä ole sen suhteen mikään poikkeus.- Joulu_pukki_
semmontstaseonkin kirjoitti:
Ahdistaako sinua jotenkin sellainen ajatus, ettet kestä omaa vanhentumistasi ja rupsahtamistasi, vai miksi nuo sanat ovat sinulle niin punainen vaate? Ihmiselossa kun on niin paljon muutakin haasteellisempaa kuin vanhenemista ja ulkonäköä, vaikka nyt terveyden menetys, työkyvyttömyys tai vaikka jotkut vaikeat sairaudet. Siihen nähden se vanheneminen ja raihnaisuus ei voi olla niin suuria asioita, että elämä niihin kaatuu, kun täällä kukaan ei voi olla ikuinen pikkutyttö tai teini.
On todella punainen vaate, koska kaikki tuollainen kommentointi koski se sitten vaikka kuinka olettamaanne narsistia, on KIUSAAMISTA. Tuollainen on oikein tämän suomalaisen yhteiskunnan syöpä. Tälläinen ulkonäön haukkuminen on RASISMIA! Tuollainen ulkonäkörasisimi on pahempi ongelma suomalaisessa yhteiskunnassa kuin Narsismi. Laittakaa naamanne näkyviin niin voidaan vähän arvostella millaiset siellä muiden ulkonäköä arvostelee.
Itse en koskaan ajattele ihmistä minkäänlaisena kriteerinä ulkonäkö. Ei tulisi mieleenkään. Koska tuollainen ihminen on RASISTI joka erottelee selvästi raihnaiset, vanhat, köyhät, vanhannäköiset eli asettelee heidät omiin lokeroihinsa. Tuollainen kirjoittelu on haukkumista ja sinä taidat olet yksi heistä jotka tälläistä ulkonäkörasismia harrastavat. Toivottavasti et sitä tee työssäsi...
Onko tämä palsta johon narsistit keskustelevat keskenään vai mikä? Teille ei lahjoja tänä jouluna. Joulu_pukki_ kirjoitti:
On todella punainen vaate, koska kaikki tuollainen kommentointi koski se sitten vaikka kuinka olettamaanne narsistia, on KIUSAAMISTA. Tuollainen on oikein tämän suomalaisen yhteiskunnan syöpä. Tälläinen ulkonäön haukkuminen on RASISMIA! Tuollainen ulkonäkörasisimi on pahempi ongelma suomalaisessa yhteiskunnassa kuin Narsismi. Laittakaa naamanne näkyviin niin voidaan vähän arvostella millaiset siellä muiden ulkonäköä arvostelee.
Itse en koskaan ajattele ihmistä minkäänlaisena kriteerinä ulkonäkö. Ei tulisi mieleenkään. Koska tuollainen ihminen on RASISTI joka erottelee selvästi raihnaiset, vanhat, köyhät, vanhannäköiset eli asettelee heidät omiin lokeroihinsa. Tuollainen kirjoittelu on haukkumista ja sinä taidat olet yksi heistä jotka tälläistä ulkonäkörasismia harrastavat. Toivottavasti et sitä tee työssäsi...
Onko tämä palsta johon narsistit keskustelevat keskenään vai mikä? Teille ei lahjoja tänä jouluna.No kovasti ny tosiaan pukkin on mielensä pahoittanut, mutta tarkalleen ottaen, tässä ei ny ole ollut puhetta ulkonäöstä , vaan käytetyt sanat olivat vanhanoloinen, mikä viittaa ikään ja raihinainen kuntoon.
Vanhus sanaa ny käytetään kyllä paljon, kuvaamaan tiettyä ikäryhmää, ihan virallisestikin, toki sitäkin on kritisisoitu ja jonkin verran sitte on alettu käyttää sanaa ikääntynyt, että kuka tietää kun nuoremmat sukupolvet ikääntyvät, niin josko he sitten vaativat tuon vanhus sanan käytön lopettamista. Nykyäänhän jo puhutaan mm. harmaista panttereista tarkoittaen tietynikäistä ryhmää ihmisiä.
Mitä tulee sanaan raihinainen, niin sekin on yleisesti käytetty sana, vanhukset käyttävät sitä itsekin, kuvaamaan kuntooan, vaivojaan ja särkyjään. Jopa minäkin käytän sitä itsestäsi joskus, kun aamuisin ylösnoustessa on sitä kankeutta ja nivelet naksuu.
Tämmösiä ajatuksia ny tuli tähän kohtaan- Joulu_pukki_
No kovasti ny tosiaan pukkin on mielensä pahoittanut, mutta tarkalleen ottaen, tässä ei ny ole ollut puhetta ulkonäöstä , vaan käytetyt sanat olivat vanhanoloinen, mikä viittaa ikään ja raihinainen kuntoon.
Vanhus sanaa ny käytetään kyllä paljon, kuvaamaan tiettyä ikäryhmää, ihan virallisestikin, toki sitäkin on kritisisoitu ja jonkin verran sitte on alettu käyttää sanaa ikääntynyt, että kuka tietää kun nuoremmat sukupolvet ikääntyvät, niin josko he sitten vaativat tuon vanhus sanan käytön lopettamista. Nykyäänhän jo puhutaan mm. harmaista panttereista tarkoittaen tietynikäistä ryhmää ihmisiä.
Mitä tulee sanaan raihinainen, niin sekin on yleisesti käytetty sana, vanhukset käyttävät sitä itsekin, kuvaamaan kuntooan, vaivojaan ja särkyjään. Jopa minäkin käytän sitä itsestäsi joskus, kun aamuisin ylösnoustessa on sitä kankeutta ja nivelet naksuu.
Tämmösiä ajatuksia ny tuli tähän kohtaanSuomessa on näköjään niin kova rasismi että he harrastavat sitä jopa itseään kohtaan..
- seniorit_
No kovasti ny tosiaan pukkin on mielensä pahoittanut, mutta tarkalleen ottaen, tässä ei ny ole ollut puhetta ulkonäöstä , vaan käytetyt sanat olivat vanhanoloinen, mikä viittaa ikään ja raihinainen kuntoon.
Tämmösiä ajatuksia ny tuli tähän kohtaanseniorit, seniorikansalaiset...
seniorit_ kirjoitti:
seniorit, seniorikansalaiset...
Joo tuo nimitys ei ny tullu mieleen ollenkaan.
Mutta niinkuin ihmisiä niin myös on makuasia millä nimellä kukakin haluaa itseään kutsuttavan. Joidenkin mielestä vanhuskin on arvokas sana, jolla viitataan siihen, että henkilö on saanut elää kunnoitettavan pitkän elämän.
- Inhoaisit
Inhoaisit sinäkin, jos sinun ainoa päämääräsi, toiveesi, halusi ja elämäntarkoituksesi olisi toisten ihmisten hyväksikäyttö ja sitten tulee kohdalle iso joukko ihmisiä, joita et pystyisi käytäämään hyväksesi mitenkään...
Se on silloin niin että turhanpäiväiset jaarittelut ovat väheksyttävä laji ja inho kohdistuu ylimääräisiin kappaleisiin, joiden kanssa kallis aika valuu haaskuun.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei91972Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1181186- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51983Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli238961Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63894Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253776- 81763
- 35699
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42663