Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+pystyy+ymmärtämään,+mut+kaikkien+kans+ei+vaan+se+henkilökemia+toimi,+ei+ns.+hoitosuhteissa+kuin+muissakaan+vuorovaikutustilanteissa.+
Yksityisellä+puolella+onkin+enemmän+valinnanvaraa,+voi+ns.+testata+useampaa,+kun+taas+julkisella+puolella+joutuu+ottaan+kenet+ny+sattuu+saamaan.
11.12.2017 16:01
No+olen+vaaka+ja+jonkin+verran+uskon+niihin+luonnekuvauksiin,+mut+en+mihkään+ennustuksiin.+Ihan+sillä+tavalla+en+ole+horoskoopeista+kiinnostunut+että+lähtisin+erityisesti+niistä+keskustelemaan.
Mutta+joo,+se+on+tärkeää,+että+löytyy+itselle+sopiva+psykologi,+et+kemiat+toimii.+Jos+ei+kemiat+toimi+nii+eihän+siittä+mitään+tuu.+Ihmisiä+nekin+silti+on+ja+niinku+itsekullakin+niilläkin+voi+olla+huono+päivä.
11.12.2017 15:37
No+oon+ihan+tavallinen+kohta+kuuskymppinen+naisihminen.+
Koulutukseltani+lähihoitaja+ja+suuntautunut+vanhustyöhön.+Elämää+on+tullut+nähtyä+kantilta+jos+toiselta,+et+ehkä+osin+siitäkin+syystä+kiinostusta+riittää+näihin+tämmösiinkin+asioihin.+Lukenut+olen+myös+paljon+ns.+psykologisia+kirjoja+ja+voisko+sanoa+että+olen+kiinnostunut+ihmisenä+olemisesta+ja+ihmisten+erilaisuudesta/monimuotoisuudesta.
Oma+ns.+narsistitarinani+on+aikoinaan+mut+tänne+tuonut,+mut+siitä+on+jo+niin+kauan+aikaa+ja+elämä+jatkunut+senkin+jälkeen,+ettei++sitä+juttua+oo+enää+tarve+vatvoa,+mut+käyn+vieläkin+täällä+palstalla+ja+otan+kantaa+sen+mukaan+jos+koen+että+mulla+olis+asiaan+jotain+sanottavaa.
11.12.2017 15:26
Niin+ymmärrän+kyllä+sinun+tarpeesi+kirjoittaa+ja+sillä+tavalla+ikäänkuin+saada++kontaktia+muihin+ihmisiin.+Vaikutat+kovin+avoimelta+ja+rehelliseltä+ja+et+ole+niinkään+fiksoitunut+yhteen+näkökulmaan+vaan+käsittelet+asioita+monelta+kantilta.
Kyllähän+tämmösillä+palstoilla+tulee+ihmisten+erilaisuus+ja+siihen+liittyvät+asiat+paremmin+tutuksi,+kun+ei+sitä+itekseen+ny+niin+tuu+sitä+tietoa+hankittua+jos+ei+ole+mitään+eritysitä+syytä.
Mun+mielestä+on+hyvä+asia+kun+nykyään+ollaan+avoimempia+ja+puhutaan+tämmösistä+asioista,+siinä+kun+mielenterveysongelmistakin.+Tieto/tietämys+vähentää++ennakkoluuloja+ja+syrjintää.
11.12.2017 14:49
"Siis+kompleksinen+posttraumaattinen+stressireaktio+on+se+mika+aiheutuu+narsistisesta+väärinkaytösta.+Niilla+on+suora+yhteys"
Kyllä+joo+varmaankin
"Kompleksinen+post-traumaattinen+stressihäiriö+(complex+post-traumatic+stress+disorder,+C-PTSD,+käytetään+myös+nimitystä+disorders+of+extreme+stress+not+otherwise+specified,+DESNOS)+kuvaa+oireyhtymää,+joka+on+tavallinen+pitkään+traumaattisissa+olosuhteissa+eläneillä+henkilöillä.+Sille+on+tyypillistä+joukko+oireita,+jotka+johtuvat+trauman+aiheuttamista+muutoksista+henkilön+minäkuvassa+ja+stressinsietokyvyssä."
Häiriön+pääongelmat+liittyvät+tunteiden+ja+impulssikontrollin+säätelyyn,+vaikeuksiin+ihmissuhteissa+sekä+traumamuistojen+aiheuttamiin+ongelmiin.+C-PTSD-potilaalla+on+tavallisesti+useita+psykiatrisia+diagnooseja,+näiden+joukossa+persoonallisuushäiriö+tai+vakava+dissosiaatiohäiriö.+Kompleksinen+traumanjälkeinen+stressihäiriö+ei+ole+virallinen+diagnoosi,+mutta+sitä+käytetään+traumojen+jälkivaikutusten+kuvaamiseen.
http://traumajadissosiaatio.fi/kompleksinen-ptsd/
Niin+ko.+asiasta+on+muistaakseni+ollu+jonkin+verran+puhetta+täällä+aiemminkin+narsismiin+liittyen++mutta+häiriön+taustalla+voi+olla+saattaa+monenlaisia+syitä/tapahtumia/kokemuksia
+Ensijaisesti+ei+nyt++narsistia+varsinaisesti+nimetä+ongelman+aiheuttajaksi,+mutta+narsistien+lapset+menevät+kyllä+tuon+alistettu+täyden+vallan+alle+kategoriaan+ja+taustalla+voi+olla+julmaakin++kaltoinkohtelua+ja+seksuaalista+hyväksikäyttöä+yms.+jotka+ovat+jatkuneet+pitkään
http://traumajadissosiaatio.fi/kompleksinen-ptsd/
11.12.2017 14:03
Niin+paljon+hyvää+tietoa+on+tästäkin+aiheesta+saatavilla,+mikä+sitten+lisää+ymmärrystä+täällä+netissäkin,+kun+pähkäilee+miksi+jollakin++on+hieman+oudot+jutut+
Meitä+ihmisiähän+on+moneen+lähtöön,+joillakin+on+noita+neurologian+piiriin+kuuluvia+oireita/ongelmia+ja+sitten+saattaa+olla+vielä+lisänä+mielenterveysongelmia,+esim.+masennusta+
Onhan+noihin+liittyen+ihan+oma+palstansakin,+mutta+jostain+syystä+ny+nää+autismin+kirjoon+liittyvät+oireet+ovat+useinkin+tulleet+aika+ajoin+keskusteluun+tällä+narsismipalstallakin.
Tässä+ny+tällä+kertaa+noiden+hassuilta+kuullostavien+nimimerkkien+vuoksi+ja+selitys+niihin+on+löytynyt.++Että+viis+nimmmareista,+asiasisältö+on+tärkeämpi.
11.12.2017 09:19
Niin+toivoit+ilm.+lähdettä/linkkiä+tähän+lauseeseeni+liittyen.
"No+mun+muistikuvani+mukaan+autimin+kirjon+häiriöt+on+mainittu+samanaikaishäiriönä,+johon+ryhmään+assitkin+kuuluvat"
No+lähde+tuohon+tietoon,+löytyy+kyllä+tuosta+Tourettea+käsittelevästä+linkistä,+
http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo12283.pdf,+
jonka+olet+jo+itse+aiemmin+laitettanut+tähän+keskusteluun.+
Mahdolliset+samanaikaishäiriöt++löytyy+taulukosta+2+
ja+tosiaan+autismikirjoon+luetaan+myös+Asperger
10.12.2017 17:44
Vielä+sulle+Juha+jos+satut+lukemaan+näitä+niin+kävin+kattoos+tuon+vinkkaamasi+UncleSamPatriot'n+kuvaa+ja+muistikuvani+mukaan+oon+nähny+sunkin+kuvas+täs+jossain+vuosien+saatossa+tällä+palstalla+olleena.+Sulla+tais+olla+jossain+kohtaa+rekattu+nimmari+ja+kuvakin+siinä.+
Muistaakseni+oli+semmonen+pyöreäposkinen,+hieman+lapsenkasvoinen,++tummahiuksinen++nuori+mies,+mut+"viastas"+huolimatta+oon+aina+löytäny+jotain+asiaakin+sun+teksteistäs,+et+ilmeisen+kiltti+ihminen+kuitenkin+olet.
09.12.2017 22:50
No+mun+muistikuvani+mukaan+autimin+kirjon+häiriöt+on+mainittu+samanaikaishäiriönä,+johon+ryhmään+assitkin+kuuluvat++ja+käsittääkseni+toi+Juha+jonka+"omituisista+otsikoista"ny+tää+aihe+lähti+on+itse+kertonut+olevnsa+asperger
Mitä+tulee+ny+tourettteen+niin+käsittääkseni+se+on+ihan+neurorologinen+ja+neurokemillinen+oireyhtymä,+ja+heillä+on+varmaan+muitakin+oireita+ettei+kyse+ny+ole+mistään+sellaisesta+että+lapsi+kokeilee+tietoisesti+miten+kiroilu+vaikuttaa+vanhempiin+ja+innostuisi+kiroilemaan+lisää.+Uskoisin+etteivät+noi+tourettet+tee+sitä+tahdon+alaisesti+vaikka+ns.+terveet+lapset+niin+tekevätkin.
09.12.2017 22:28
Niin,+tiedä+sitte,+otsikoiden+jälkeen+ny+kuitenkin+on+tullut+suht+asiallista+tekstiä.+
Tuskin+toi+rivouksien+huutelukaan+ihan+kokoaikaista+on+ja+kaiketi+hekin+pyrkivät+oireitaan++kontroilloimaan,+kuten+toi+iltasanomien+tyyppikin,+mutta+ei+kyennyt+kuitenkaan+tärkeässä+tilanteessa/+lapsensa+juhlassa.+
Siihen,+en+ny+osaa++ottaa+kantaa,+miten+noita+oirita+poishoidetaan.+Voisin+olettaa+että+osalla+net+on+pysyviä+ja+osalla+lieventyvät+aikuistuessa.+Muutenkaan+käsittääkseni+kaikilla+asseilla,+touretteillakaan+ole+tota+koprolaliaa.
09.12.2017 21:47
No+ihan+fiksulta+ja+asialliselta+pohjimmiltaan+vaikuttaa+toi+Juhakin+joskin+hieman+lapsenomaiselta,+mutta+se+kuulunee+"taudin"+kuvaan.
09.12.2017 21:01
"Rauhallisesti+minäkin+tuohon+olen+suhtautunut,+ensimmäinen+kerta+tänään+kun+ajattelin,+että+voisiko+hiukan+siivota+tuota+ja+jos+ei+voi,+niin+voisiko+hiukan+valaista+asiaa+enemmän,+miksi+meidän+on+luettava+noita+otsikoista."
Niin+luitko+ton+iltasanomien+linkin+jonka+kans+aiheesta+laitoin,+siinä+mun+mielestä+kaikki+oleellisen+"Pakkoliikkeet+ja+ääntelyt+–+ja+joissain+tapauksissa+rivouksien+ja+törkeiden+sanojen+huutelu+–+eivät+ole+tahdonalaisia+eivätkä+harkittuja.+"
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000001117753.html
Tosiaan+tuossa+ny+toki+puhutaan+puheesta,+mutta+nykyään+kun+tuo+"puhekin"+on+tavallaan+siirtnyt+nettiinkin,+ts.+kommunikoidaan,+jutellaan+kirjoittamalla,+että+ehkä+se+koprolalia+on+sitte+osa+sitäkin,+näin+ajattelen,+en+tiedä,+ihan+hassujahan+noi+nimmarit+ovat,+ei+niis+mitään+sen+kummempaa+logiikkaakkaan+ole.
09.12.2017 19:51
"Tiedoksi+että+näiltä+voi+myös+edellyttää+käyttäytymistä,+ainakin+yritystä+siihen,+ainakin+näin+julkisemmissa+tilanteissa.+"
Niin,+en+tiedä,+itse+olen+ymmärtänyt+että+toi+Torette+oireyhtmään+liittyvä+oire+koprolalia+ja+siihen+liittyvä+hävyyttömyyksien+huutelu+ja+kiroilu+olisi+ns.+pakonomaista,+ei+tahdonalaista++toimintaa,+jonka+vuoksi+ny+sitte+itse+suhtaudun+noihin+suht+tyynesti,+ettei+ko.+ihminen+pysty+sitä+puhettaan+tuosta+johtuen+hallitsemaan.+
https://fi.wikipedia.org/wiki/Koprolalia
09.12.2017 18:41
Niin,+en+tiedä+kunhan+ounastelin+mistä+saattaa+olla+kyse.
09.12.2017 17:23
Niin,+itselle+ny+tulee+mieleen+noista+"Juhan+rivouksista"+autismin+kirjoon+kuuluva+Touretten+oireyhtymä+ja+tarkemmin+sanottuna+koprolalia.
Ettei+välttämättä+ole+kyse+tahallisuudesta,+saati+mistään+kostosta
https://fi.wikipedia.org/wiki/Koprolalia
ja+mun+mielestä+on+ihan+hyvä,+että+jotkut+uskaltautuvat+jopa+julkisesti+kertomaan+asiasta,+joka+on+kuitenkin+on+suht+harvinainen.+On+hyvä+tietää+jos+sattuu+joskus+moiseen+törmäämään.
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000001117753.html
09.12.2017 16:52
No+muistaakseni+on+olemassa+sellainen+sääntö,+ettei+pelkkää+linkkiä+saa+laittaa.+
En+tiedä+sitten+jos+käyttää+lainattua+tekstiä,+niin+pitääkö+kuitenkin+olla+muuta/sitä+omaakin+tekstiä+ikäänkuin+johdannoksi+ja+lainaus+vähän+niinku+lisäys+sen+oman+pohdinnan++tueksi.
En+tiedä+onko+noin.+Tuos+katoin+että+lainaukset+ny+tullu+uudestaan,+niin++lopussa+on+sitä+omaa+tekstiä+sen+verran,+että+kerrotaan,+että+teksti+on+ko.+linkistä+lainattu.
Itsekin+ny+jäin+miettimään,+että+toki+olisi+mukavampi+lukea+tuon+laittajankin+kommennti,+miksi+nuo+kohdat+olivat+ikäänkuin+ne+kohdat+jotka+hän+halusi+tuoda+esille+tässä+kohtaa+tuosta+hivenen+pidemmästä+alkuperäisestä+teksistä.
Meidän+tavallisten+ihmistenhän+keskustelupalsta+on,+että+ehkei+sitte+pelkästään+muualta+lainattua+tekstiä+katsella+"hyvällä+silmällä".+
En+tiedä+mut+tämmöstä+tuli+mieleen,+tuohon+poistoon+liittyen.+Toki+sitä+ensimmäistä+poistettua+en+ole+edes+nähnyt,+että+oliko+siinä+vaan+nuo+lainaukset+vaiko+muutakin+asiaa.
09.12.2017 16:31
"Ma+kaytin+aina+ennen+tuota+myötatunto+ja+sympatia+sanaa...
Mutta+tiedatkö+mista+tiedat+onko+toimintasi+tai+apusi+sympaattista+?
Silloin+jos+siita+ei+tule+minkaanlaista+tunteellista+ristiriitaa+autettavan+kanssa."
Joo+näköjään+et+kyennyt+katsomaan+itseäsi+ikäänkuin+ulkopuolisen+silmin,+vaan+pitäydyit+tuossa+omassa+höpinässäsi+omasta+erikoisuudesssasi+joka+tarkoittanee+sitä,+että+olet+kaiken+ymmärryksen+ja+avun+tavoittamisessa+kun+ei+oppineinkaan+ihminen+tiennyt,+mikä+sua+vaivaa.
Mitä+tulee+tulee+tuohon+sympatiaan,+niin+olet+oikeassa,+siinä+ollaan+samaa+mieltä+ja+saatetaan+jopa+samaistua+toisen+tunteisiin,+että+jos+toinen+on+pudonnut+kaivoon+niin+sympaatikko+hyppää+perässä+ja+sitten+yhdessä+itketään+onnetonta+tilannetta,+siinä+kun+empaattinen+ihminen+hakee+köyden+ja+heittää+sen+kaivoon+ja+pudonnut+voi+sen+avulla+päästä+pois+kaivosta+niin+halutessaan.+
Mutta+joo+pari+sanaa+narsismistakin+tähän+apu+aiheeeseen+liittyen,+kuten+jo+totesinkin+niin+kohta+3.+narsisti+uskoo+olevansa+niin+ainutlaatuinen,+että+häntä+voivat+ymmärtää+vain+muut+huomattavat+henkilöt+tai+instituutiot;+
Edelleen+Vaknin+puhuu+asiasta+tähän+tapaan
"Narsisti+tulkitsee+minkä+tahansa+tarjotun+avun,+neuvon+tai+huolestuneen+kysymyksen+tahalliseksi+nöyryytykseksi,+mikä+osoittaa+sen,+että+narsisti+on+avun+tarpeessa+ja+näin+ollen+epätäydellinen+ja+vähemmän+kuin+kaikkivaltias.+Mikä+tahansa+yritys+laatia+suunnitelmia+on+narsistin+mielestä+pelottava+orjuuttamisen+teko.+Tässä+mielessä+narsisti+on+sekä+jakomielinen+että+vainoharhainen+ja+usein+elää+omassa+maailmassaan."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq58.html
Tosiaan+en+n+ole+henk.+koht+tasolla+ees+lähtenyt+sinua+auttamaan+vaan+olen+heittänyt+sen+köyden,+tarjonnut+tietoa+mistä+saisit+apua+esim.+liikkumisongelmiisi.+Itse+toki+saat+valita+jäätkö+sinne+kaivoon+vai+haluatko+ylös.+
Ongelma+taitaa+vaan+olla+siinä,+että+sieltäkään+ei+tarjolla+mitään+ekstraa+vaan+joutuisit+ihan+samalle+viivalle+muiden+vammaisten+kanssa,+kuuluisit+joukkoon.
03.12.2017 22:27
"Siinä+mielessä+aloittaja+voi+olla+oikeilla+jäljillä,+että+juuri+narsistit+ovat+pohjattoman+kateellisia+ja+kostavat+ätivihaansa+ja+kaikkea+muutakin+vihaansa+(jota+heillä+riittää)+kulloiseenkin+uhriinsa..."
Juu+tuos+ku+luekskelin+noita+viime+käyntini+jälkeen+tulleita+kommentteja+niin+huomattu+on+että+tuota+äiti/naisvihaa+näyttää+olevan+viimeaikaisissa+kommenteissa+näkyvillä.
Jotenkin+huvittajalta+kuullostaa+sekin+väite,+ettei+palstalla+saisi+aiheesta+äiti/nainen+narsistina+puhua+ollenkaan.+Esim.+tuo+poiuhan+täällä+ny+ollu+pitkään+puhumassa+äidistään.
03.12.2017 17:58
Niin+jossain+toisessa+kohtaa+olikin+jo+puhetta+perspektiivin+vaihtamisesta.+
Koikeiles+vaikka+tässä+tapauksessa+ajatella+niin,+että+sinä+olisit+minunlaiseni+suht+tavallinen+kaduntallaaja+ja+minä+olisin+sitte+sinunalaisesi,+joka+kertoilisi+täällä,+että+psykopaatti/narsisti+vanhemmat+ovat+vuosikymmeniä+kiusanneet+ja+manipuloineet+sairasta+lastaan,+joka+on+aliravittu,+ei+riittävästi+rahaa+edes+ruokaan,+kärsiii+pakkoliikkeistä,+halvauskohtauksista.++
Kyseessä+on+selvää+sairaan/avuttaman+ihmisen+heitteillejättöä+johon+liittyy+kiusaamista.+Ko.+henkilö+haluaisi+myös+mennä+esim.+taidenäyttelyihin+tms.+mutta+liikuntarajoitteestaa+johtuen+ei+sinne+pääse+yms.+
Sinäkö+sitten+tyynenä+vaan+lukisit+moista+ja+ajattelisit+että+voi,+voi+ja+mahdollisesti+sitten+vielä+ruokkisit+hänen+ajatustaan,+että+mikään/kukaan+ei+auta,+eikä+apua+saa+mistään.,+ei+kannata+yrittääkään.
Muistikuvani+mukaan+olet+kertonut+olevasi+hyvin+empaattinen,+jolta+pohjalta+sinun+pitäisi+ymmärtää+myös+toisen+hyväntahtoisuutta+/halua+keksiä+ratkaisuja,+että+ko.+henkilön+elinolosuhteet+edes+jonkin+verran+paranisivat+tuomalla+esiin+mahdollisuuksia+joilla+sitä+elämänlaatuaan+voisi+parantaa,+esim.+noiden+vammaspalveluiden+avulla+joihin+hänellä+ko.+sairaudestaa+johtuen+laillinen+oikeus.
Empatia,+sympatia+käsitteet+ovat+hieman+kinkkisiä+siinä+suhteessa,+että+monin+käsittää+samaistumisen+toisen+tilanteeseen+ja+tunteisiin+olevan+empatiaa+ja+että+se+sitten+riittää,+eikä+tarvi+edes+yrittää+tehdä+mitään+toisen+hyväksi.+Nykyään+on+enevissä+määrin+alettu+puhumaan+sellaisesta++myötunnosta++johon+liittyy+nimenomaan+toiminta.+Koska+ny+toellisuudessa+on+niin,+etteivät+viralliset+apu/hoitohenkilöt+ja+viranomaistahot/yhteiskunta+eivät+joka+huutoon+kykene+vastaamaan.+Tästä+on+nykyään+näkyviä+esimerkkejä+julkiuudessakin.+Avuntarvitsija+on+kertonut+tarpeistaan+ja+ihan+tavalliset+ihmiset+ovat+keränneet+rahaa+tai+tehneet+jotain+muuta+mikä+on+parantanut+sen+ihmisen+tilannetta.
Laitan+taas+linkin+joka+käsittelee+tätä+näkökulmaa+ja+esimerkissä+huomaa+eron.+Koska+mun+mielestä+pelkkä+tunnetason+empatia+ei+riitä+silloin+jos+ja+kun+ihmisellä+on+konkreettisia+ongelmia+kuten+sinulla
"Vie+empatia+pidemmälle
Et+siis+ehkä+olekaan+empaattinen,+mutta+ei+syytä+huoleen.
–+Oikeastaan+empatian+voi+unohtaa.+Tärkeämpää+on+opetella+myötätunnon+taitoja,+sanoo+Heikkilä.
Myötätuntoa+on+käsitelty+viime+vuosina+paljon+psykologian+kentällä.+Se+on+pidemmälle+vietyä+empatiaa.+Myötätunto+ei+ole+pelkästään+toisen+pahan+olon+havaitsemista,+vaan+siihen+yhdistyy+aina+toiminta.
–Myötätuntoon+liittyy+luonnollisena+osana+halu+auttaa+ja+helpottaa+toisen+kärsimystä.+Siksi+se+on+empatiaa+tärkeämpää+ja+mielekkäämpää,+Heikkilä+kuvaa.
Kun+ystävä+saa+potkut,+empaattinen+toteaa:+voi+voi,+kun+sinulta+meni+työpaikka.+Myötätuntoinen+sen+sijaan+alkaa+miettiä+ratkaisuja.+Löytäisitkö+uuden+työpaikan+minun+verkostojeni+avulla?+Voisinko+auttaa+cv:n+tekemisessä?"
https://anna.fi/hyvinvointi/itsetuntemus/tiedatko-empatia-sympatia-eroavat-toisistaan-nain-kehitat-myotatuntoasi
03.12.2017 17:47
Niin+se+voisi+olla+yksi+ratkaisu,+asiasi+tulisivat+viranomaisten+tietoon+ja+sitä+kautta+sinun+tilanteesikin+saatettaisiin+arvioida+ja+vanhempiesi+sinuun+kohdistuva+kiusaaminen+tulisi+myös+tarkasteluun.+Täällähän+noita+todisteita+on+pilvin+pimein
01.12.2017 19:00
83 / 223