Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "Tottakai+se+järki+pitää+pitää+mukana+niin+kuin+aiemmin+jo+sanoin,+mikä+siinäkin+on+niin+vaikeata+käsittää+että+auttaminen+ei+tarkoita+aina+sitä,+että+tehdään+mitä+toinen+haluaa+vaan+tehdään+se,+mikä+on+toiselle+oikeasti+parhaaksi+pitemmälläkin+tähtäimellä."Poimin+tämän+kohdan+ny+tuolta+ylempää,+jota+tekee+mieli+kommentoida+sen+verran,+että+useinkin+ihmiset+tuntuvat+sekoittavan+empatian+ja+sympatian,+että+jos+ei+ole+kaikessa+samaa+mieltä+autettavansa+kanssa/auta+/käyttädy+autettavan+haluamalla+tavalla/anna+autettettavalle+mitä+hän+haluaa,+niin++se+tulkitaan+helposti+epäempaattiseksi.Mitä+tulee+tuohon+narsistin+hoitoon+ja+sitä+kautta+parantamiseen,+niin+käsittääkseni+sellainen+on+mahdollista.+Harvemmin+kuitenkin+käytetään+sanaa+paraneminen+vaan+useimmiten++puhutaan+lieventämisestä.+https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_yleisesti/narsistin-hoito-pahkinankuoressa/Muistan+aikoinaan+kun+pidempään+vaihdoin+ajatuksia+täällä+jonkun+epävakaaksi+ilmoittautuneen+kanssa,+niin+tutustuin+aiheeseen+paremmin+kun+heidätkin+luetaan+ns.++narsisti+nimikkeen+alle+ja+heille+on+olemassa+jopa+käypähoito+suositus.Tässä+kohtaa+ny+tulikin+mieleen,+että+jos+vaikka+ns.+ammattihenkilö+kantaisikin+päävastuun+hoidosta,+niin+olisko+kuitenkin+jopa+toivottavaa,+että+myös+läheiset+otettaisiin+mukaan+ns.+hoitoprosessiin+etteivät+he+ns.+sabotoisi+virheellisillä+toiminta+tavoilla+ko.+henkilön+hoitoa.Sen+verran+mitä+olen+tutustunu+tuohon+pykopatian+hoitoon/paranemiseen,+niin+sen+suhteen+olisi+hieman+skeptisempi,+lukemani+perusteella+olen+ymmärtänyt+ettei+psykopatiaan+tunneta+hoitomuotoa+ja+yleiset+psykiatriset+hoitomuodot+ovat+vasta+aiheisia.+Toki+en+ihan+uusimpia+tuloksia+ole+aiheesta+lukenuthttp://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo96809.pdf
  2. Jaa,+en+tiedä+tuosta,+mutta+tuos+ku+vilkaisin+niin+wiki+tiedon+mukaan+jossain+vaiheessa+historiaa+on+kyllä+käytetty+termiä+"autistinen+psykopatia",+mutta+itse+en+ny+noita+autismin/aspergeri+ihmisiä+niputtaisi+psykopatian+alle,+siinä+mieleessä+mitä+ny+itse+käsitän+tarkoitettavan+psykopatialla,+jonka+käsitetään+olevan+enemmänkin+luonne/persoonallisuushäiriö+siinäkuin+narsistinen+ja+jonkakaltaisista+tälläkin+palstalla+puhutaanhttps://fi.wikipedia.org/wiki/Autismin_historiahttps://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia
  3. "Mun+pitas+vaan+paasta+kokonaan+tästa+veivailusta+jopa+täällä+netissä+:)"Huomenta+vaan+poiu,+kävin+lukemas+tuolta+ylempää+mitä+olit+vastannut+edelliseen+kommenttiini+jonka+jälkeen+kerroit+että+poistut+ja+aiot+siirtyä+muihin+asioihin,+ettet+enää+välttis+vastaile.No+jatkoit+sitte+kuitenkin+täällä+palstalla+näköjään+pitkälle+iltaan/puoleen+yöhön+mitä+tuossa+ketjua+alaspäin+skrollailin+ja++jo+het+aamusta+olet+täällä+huhuilemas+eilisiltaisen++keskustelukumppanisi+perään+josko+hän+kertoisi+vastauksen+tuohon+kysymykseesi+"minkä+maalainen+olisin+syvimmin+?"Hieman+ylempänähän+jo+toteatkin,+että+"Kaikki+menee+epaselvaksi,+sekin+minka+maalanen+ma+olen.+"+Tuotakin+voi+toki+miettiä+hivenen+siltäkin+pohjalta,+että+sinulla+taitaa+olla+hieman+identiteettikin+hukassa,+jos+pitää+toisilta+kysellä,+kuka,+mikä,+millainen+minä+olen.+Toki+tuollainen+toisilta+kyseleminen+voi+olla+ihan+ajanvietettäkin,+että+mitähän+se+toinen+ny+sitten+"keksii"+minusta+ja+osuuko+miten+oikeaan+arvailussaan.+Itsekin+kyllä+totesit+ettei+sellaisesta+mitään+apua+vaikka+toinen+pohtisi+sitä+viisi+tuntia,+mutta+jostain+syystä+ny+kuitenkin+haluaisit+hänen+pohtivan,+kun+heti+aamusta+kysymyksen+heitit+vai+oliko+tarkoituksesi+pohtia+sitä+ihan+itse.No+tää+on+tämmöstä,+toisaalta+valittelet+että+toisten+kommentit+aiheuttavat+sinussa+huonoa+oloa,+mutta+yhtäältä+tunnut+kuitenkin+niitä+janoavankin,+vaikka+välillä+sitten+vaivutkin+sinulle+tyypilliseen+monologiin+päästäksesi+tasapainoon.+Mutta+joo,+en+edelleenkään+ole+sinua+täältä+palstalta+pois+häätämässä,+mutta+henk.+koht+olen+sitä+mieltä+ettei+tää+paikka/eikä+aihekaan+tee+hyvää+sinun+henkiselle+hyvinvoinnillesi.+Tunnut+ottavan+monetkin+kommentit/asiat+hyvin+kirjaimellisesti+ja+joko+tai+tyyliin,+ikäänkuin++ei+voisi+olla+mitään++siltä+väliltä/hieman+sinnepäin.+Joitain+mainintojakin+sinulla+jossain+kohtaa+oli+liittyen+uusiin+harrastuksiin+ja+kiinnostuksen+kohteisiin,+joista+mainitsit+myös+taiteen.+Toivottavasti+pääset+uppoutumaan+enevissä+määrin/yhtä+intensiivisesti+niiden+pariin,+kuin+tämänkin+aiheen+jolloin+elämääsi+tulisi+enemmänkin+hyviä+asioita,+luovuutta+ja+kauneutta.+Tämmösiä+ajatuksia+ny+tuli+tähän+kohtaan
  4. "Mutta+mita+jos+ihmisen+ongelma+on+ettei+hanta+uskota+vaikka+han+puhuu+totta+eika+kellaan+ole+mitaan+loogista+perustetta+ettei+se+puhe+olisi+totta.+"No+otin+ny+kantaa/kommentoin+lähinnä+tuon+sinun+lauseesi+"Useimmat+selvastikin+lahtee+siita+etta+autettava+on+valehtelija."+tiimoilta,+minkä+mielipiteen+olet+ilmeisesti+muodostanut+oman+kokemuksesi+perusteella+yleiseksi+käytännöksi,+että+useimmat+lähtevät+siitä,+että+autettava,+ts.+asiakas+on+valehtelija,+mikä+olettamus+ei+minun+mielestäni+ole+totta.+Sinun+tilanteeseesi+liittyen+en+tiedä+minkä+syyn+perusteella+edes+olet+alunperin+lähtenyt+apua+hakemaan,+mutta+jos+ny+oikein+ymmärsin,+niin+siinä+sitten+tullut+tuollaista+ongelmaa,+että+olet+kokenut+ettei+sinun+asiaasi+uskota,+mistä+sitten+on+tullut+sinulle+ikäänkuin+uusi+ongelma?++jonka+sitten+olet+laajentanut+oman+kokemuksesi+perusteella+koskemaan+isompaakin+joukkoa.Täältä+sivusta+ny+tosiaan+on+hyvin+vaikea+tietää+mistä+syystä+sinuun+kohdistuu+tuollaista+uskottavuusongelmaa,+että+ajattelisin,+että+sinun+pitäisi+keskustella+niiden+ihmisten+kanssa,+joiden+välisessä+kanssakäymisessä+ko.+ongelmaa+on+jos+koet+asian+ongelmalliseksi.++Uskoisin+ainakin+ammattihenkilön+pystyvän+jollain+tavalla+perustelemaan+miksi+hän+epäilee+puheitasi.+Täältä+sivusta+ei+ny+tuohon+"miksi+sinuun+kohdistuu+tuollaista+ukosttavuusongelmaa"+voi+sen+kummemmin+sanoa+juuta+eikä+jaata,+kun+ei+ny+tosiaan+tunne++kumpaakaan+osapuolta+ja+tiedä+asioiden+todellista+laitaaMutta+edelleen+korostan+sitä,+ettei+sen+oman+kokemuksen/itseen+liittyvän+uskottavuusongelman+vuoksi+voi+tehdä+sellaista+päätelmää,+että+"Useimmat+selvastikin+lahtee+siita+etta+autettava+on+valehtelija."