Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Tottakai+se+järki+pitää+pitää+mukana+niin+kuin+aiemmin+jo+sanoin,+mikä+siinäkin+on+niin+vaikeata+käsittää+että+auttaminen+ei+tarkoita+aina+sitä,+että+tehdään+mitä+toinen+haluaa+vaan+tehdään+se,+mikä+on+toiselle+oikeasti+parhaaksi+pitemmälläkin+tähtäimellä."
Poimin+tämän+kohdan+ny+tuolta+ylempää,+jota+tekee+mieli+kommentoida+sen+verran,+että+useinkin+ihmiset+tuntuvat+sekoittavan+empatian+ja+sympatian,+että+jos+ei+ole+kaikessa+samaa+mieltä+autettavansa+kanssa/auta+/käyttädy+autettavan+haluamalla+tavalla/anna+autettettavalle+mitä+hän+haluaa,+niin++se+tulkitaan+helposti+epäempaattiseksi.
Mitä+tulee+tuohon+narsistin+hoitoon+ja+sitä+kautta+parantamiseen,+niin+käsittääkseni+sellainen+on+mahdollista.+Harvemmin+kuitenkin+käytetään+sanaa+paraneminen+vaan+useimmiten++puhutaan+lieventämisestä.
+https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_yleisesti/narsistin-hoito-pahkinankuoressa/
Muistan+aikoinaan+kun+pidempään+vaihdoin+ajatuksia+täällä+jonkun+epävakaaksi+ilmoittautuneen+kanssa,+niin+tutustuin+aiheeseen+paremmin+kun+heidätkin+luetaan+ns.++narsisti+nimikkeen+alle+ja+heille+on+olemassa+jopa+käypähoito+suositus.
Tässä+kohtaa+ny+tulikin+mieleen,+että+jos+vaikka+ns.+ammattihenkilö+kantaisikin+päävastuun+hoidosta,+niin+olisko+kuitenkin+jopa+toivottavaa,+että+myös+läheiset+otettaisiin+mukaan+ns.+hoitoprosessiin+etteivät+he+ns.+sabotoisi+virheellisillä+toiminta+tavoilla+ko.+henkilön+hoitoa.
Sen+verran+mitä+olen+tutustunu+tuohon+pykopatian+hoitoon/paranemiseen,+niin+sen+suhteen+olisi+hieman+skeptisempi,+lukemani+perusteella+olen+ymmärtänyt+ettei+psykopatiaan+tunneta+hoitomuotoa+ja+yleiset+psykiatriset+hoitomuodot+ovat+vasta+aiheisia.+Toki+en+ihan+uusimpia+tuloksia+ole+aiheesta+lukenut
http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo96809.pdf
05.06.2017 18:55
"Tyhmästä+päästä+kärsii+koko+ruumis."
Niin+tiedä+sitten+onko+kyse+tyhmyydestä+sinällään+vaan+jostain+tälläisestä+
"On+ihmisiä,+jotka+ovat+alttiimpia+uhriksi+joutumiselle+kuin+toiset.+Manipuloivat+ja+aggressiiviset+ihmiset+etsivät+systemaattisesti+käsiinsä+alistuvia,+epävarmoja+yksilöitä,+joita+käyttää+hyväksi+ja+kohdella+kaltoin."
Aloituksesi+on+sen+verran+niukka,+että+vaikea+tietää+sen+enempää,+mutta+seitsemän+vuotta+helvettiä+on+pitkä+aika,+mikä+saattaa+viitata+johonkin+tuollaiseen+tekijään+sinussa+itsessäsi.+
Kerrot+että+olet+päättänyt+viettää+loppu+elämäsi+yksin,+mutta+ei+sitä+tiedä+etukäteen+mitä+elämä+eteen+tuo,+että+päätöksestäsi+huolimatta+kannnattaa+tuotakin+asiaa+hetken+miettiä+ettei+ns.+"vahingossa"+ajaudu+uudelleen+vastaavanlaiseen+tilanteeseen.
https://mielenihmeet.fi/nain-estat-muita-ihmisia-pahoinpitelemasta-sinua/
04.06.2017 13:55
Lisään+vielä,+että+mahdollisesti+ko.+hormonia+saattaa+esiintyä+elämilläkin+kun+katsoo+millaisella+intentiseetillä+ne+hoitaa+poikasiaan+elämän+alkumetreillä.+
Elämillä+vaan+kehityskulku+tapahtuu+sillain+nopeammin,+että+he+luopuvat+poikasistaan+aiemmin+kuin+vanhemmat+lapsistaan.+Mikä+luopuminen,+ei+silti+ihmisillä+tarkoita+etteivätkö+vanhemmat+rakastaisi+lapsiaan,+mutta+kiintymys+sillain+laimenee,+että+ymmärretään+luonnon+kiertokulku,+että+päästetään+irti+ja+annetaan+lasten+mennä+omaan+elämäänsä+sitten+kun+he+kykenevät+itse+oman+elantonsa+hankkimaan
03.06.2017 12:44
No+rakastumisessa+kaiketi+noita+mielihyvähormoneja+erittyy+enemmänkin,+mutta+mielestäni+oksitosiini+ei+ole+ihan+pelkästään+mikään+parisuhteisiin/rakastumiseen+liittyvä+juttu+vaan+tosiaan+liittyy+enemmänkin+kykyyn+kiintyä+kuin+myös+ns.+itsensä+hemmotteluun+ja+sitä+kautta+omaan+hyvinvointiinkin+vaikka+sitä+parisuhdetta+ei+olisikaan+vaan+kiintymyksen+kohteena+olisi+joku+muu+ihminen+tai+vaikkapa+lemmikkieläin.++
Rakastuminen+ny+mun+mielestä+on+kuitenkin+lyhytaikaisempi+tunnetila,+eri+asia+kuin+rakastaminen+johon+sitten+oleellisena+liittyy+tuo+kiintyminen.+Vaikka+toki+siihen+kumppaniinsa+voi+rakastua++uudelleenkin+arkisemmankin+jakson+jälkeen+ja+taas+hetken+on+semmonen+"huuma"+jakso,+kunnes+taas+arki+astuu+vurostaan+esiin.
Kyllä+oksitosiinia++varmaan+erittyy+miehelläkin,+mutta+ehkä+vähemmässä+määrin.,+ehkä+tosiaan+naisella+enemmän,+koska+se+varmistaa+että+nainen/äiti+kiintyy+jälkeläisiinsä,+että+lapsi+ylipäätään+alkujaan+pysyy+elossa+hoivaa/ruokaa+saadessaan.+Uskoisin,+että+luonto+on+asian+järjestänyt+sillä+tavalla.
Tuos+aiemmin+kun+googlettelin+tuota+ed.+kommenttini+tiimoilta+niin+oli+siellä+jotain+juttua,+että+synteettinen+oksitosiini+saattaisi+lisätä+kiintymystä+siihen+omaan+puolisoon+ja+sitä+kautta+ehkäistä+tarvetta+ns.+pettämiseen.+Toisaalta+oli+jotain+juttua+siitä,+että+synteettisestä+oksitosiinista+olisi+apua+mm.+autistisille.+Että+monelaista+vaikutusta+sillä+on
03.06.2017 12:27
Näin+jossain:+"Oksitosiini+voi+jopa+lisätä+kateutta+ja+vahingoniloa+ja+vähentää+luottamusta+ja+yhteistyöhalua."
Jaa,+että+tämmöstä+keskustelua+oksitosiinista,+joka+kuuluneen+ns.+onnellisuushormonien+ryhmään+ja++nimitetään+myös+"rakkaushormoniksi"
Narsistithan+tunnetusti+vihaa+niin+naisia,+rakkautta+kuin+onnellisuuttakin,+mitkä+teemat+"aikamömmökin"+tuo+kommentissaan+esille
Mutta+joo,+itseäni+ny+kiinnosti+tuo+lainaus+kenen+näkemyksestä+se+on+peräisin,++mutta+lähde,+josta+ko.+lause+oli+lainattu+puuttui,+joten+piti+itse+googlettaa+ja+löytyihän+se+tuonkin+näkemyksen+esittäjä,+joka+ilm.+osaksi+muodostanut+oman+näkemyksensä+tiedetoimittaja+Ed+Yong:n+artikkeleden+pohjalta.
http://voima.fi/blog/arkisto-voima/ruususen-paha-uni-2/
http://www.hankalapotilas.net/2012/08/lally-rakkaushormoni-voi-olla-myos-pahis/
Tosiaan+tuostakin+aiheesta+oksitosiinista+on+näköjään+monenlaisia+mielipiteitä/näkemyksiä,+itse+ny+kuitenkin+kallistun+sille+kannalle,+että+enimmäkseen+ko.+hormoni+lisää+ihmisen+hyvinvointia+ja+keinotkin+millä+ko.+hormonin+saa+virtaamaan+ovat+meidän+kaikkien+ulottuvilla.
http://autuuttaaivoille.fi/oksitosiini-ihmeidentekija-ja-ihmissuhdeliima/
03.06.2017 10:44
Niin,+kovasti+ny+ajattelet+asiaa+vain+omalta+kannaltasi+tyyliin+"minuahan+ei+määräillä"
Mutta+mitä+jos+kokeilisit++tarkastella+tuota+asiaa+hivenen+sen+toisen+ihmisenkin+näkökulmasta+käsin,+joka+on+esittänyt+toiveensa,+että+pysyisit+aiheessa+ja+jos+koet+tarvetta+pitkiin+monologeihin,+joissa+aihekin+vaihtuu+toiseksi+kuin+aloituksessa+niin+kirjoittaisit+silloin++enempi+sitten+ns.+omiin+aloituksiisi,+joissa+ajatuksesi+saisivat+vapaasti+pulputa+ilman+keskeytyksiä
Tässä+ei+nyt+ole+kyse+siitä,+että+sinua+yrittettäisiin+ns.+häätää+pois+palstalta+tai+sen+kummemmin+kieltää+kirjoittamasta+omia+ajatuksiasi+vaan+periaatteessa+kyse+on+ihan+samasta+asiasta,+jonka+itsekin+olet+tuonut+myös+esiin,+ettet+välttämättä+pidä+siitä+ja+sinulle+tulee+huono+olo,+kun+toiset+sotkeentuu+sun+monologiisi,+että+myös+sinä+itse+omalla+tavallasi+yrität+ikäänkuin+"rajoittaa"toisten+kirjoittamista,+kun+uskoisin+monenkin+ajattelevan+ettei+viitsi+kommentoida+kun+ilmiselvästi+se+tuottaa+sinulle+kärsimystä.
Ei+tässä+ny+ole+kyse+sen+kummemmasta+kuin+kyvystä+asettua+sen+toisen+asemaan,+että+jos+täällä+ymmärretään+sinun+tarpeesi+ilmaista+itseäsi+rauhassa+sinulle+tyypillisellä+tavalla,+niin+sinäkin+voisit+vastavuoroisesti+yrittää+ymmärtää+niitä+toisten+kirjoittajien+toiveita+aiheen+ja+keskustelun+suhteen.
28.05.2017 15:46
"No+ei+mun+pakko+ole+monologia+kirjoittaa.+Moni+luulee+etta+on.+Mutta+olen+huomannut+etta+mun+on+aivan+helppo+lopettaa+se+ikuisesti+kuin+seinaan,+jos+katson+viisaimmaksi."
Niin+kiinnitin+vaan+tänne+tulessani+että+tuossa+toisessa+ketjussa+jonkun+kirjoittajan+piti+sanoa+sulle+aika+tiukasti,+ettei+halua+tuota+monologiasi+hänen+alottamaansa+ketjuun,+ennkuin+hiljenit+ja+siirryit+tähän+omaan+ketjuusi.+Edelleen+huomattavissa,+että+asiat+tuppaa+oleen+sulle+joko+tai,+näköjään+tän+kirjoittamisenkin+suhteen.
Mutta+joo,+mäkin+ny+katkaisen+tän+tämän+päiväisen+kirjoitusvimmani+ny+tähän+kohtaan+ja+siirrän+huomioni+muihin+asioihin,+että+illanjatkoja+sinnekkin.
27.05.2017 21:17
Niin+mietin+vaan,+että+onko+tuo+monologi+harkittua+ja+tietoista+vaiko+pakonomaista+toimintaa.+
Mitä+taas+tulee+empatiaan,+niin+välttämättä++ei+siinä+tarvitse+olla+kyse+mistään+erityisestä+asiasta+josta+toinen+avautuu+vaan+empatiaa/kykyä+asettua+toisen+asemaan++tarvitaan+myös+ihan+arkisissa/käytännönkin++asioissa,+otetaan+huomioon+toiset+ihmiset+ja+heidän+tarpeensa.
27.05.2017 20:52
Niin+sinulle+sitten+ehkä+on+turvallisempaa+ilmaista+itseäsi+kirjoittamalla+kuin+puhumalla,+mutta+tosiaan+silmiinpistävää+on+että+mieluusti+keskustelisit+vain+itsesi+kanssa.+Olet+monesti+tuonut+esiin,+että+muiden+kommentit+ovat+sinulle+vain+häiriöksi+ja+tekevät+sinule+huonon+olon.
Tässä+ny+vielä+kun+palaan+tuohon+omaan+kokemukseesni+sen+tyyppisestä+henkilöstä,+niin+hänenkin+monologinsa+tuntui+pahenevan/kiihtyvän+nimenomaan+stressaavissa+tilanteissa+ja+tosiaan+pieni+breikki/lepo+tuntui+auttavan.
27.05.2017 20:04
No+mun+täytyy+tunnustaa+etten+ole+ko.+kirjoittajaa+ns.+henkilönä+kovin+paljon+ajatellut+ja+hänen+pitkät+monologinsakin+olen+enimmäkseen+sivuuttanut,+mutta+tuos+joku+päivä+takaperin+kun+hän+suostui+kanssani++pienimuotoiseen+dialogiinkin+hetkeksi+niin+tuli+jonkinlainen+mielleyhtymä+ja+kävin+vähän+lukaisemaskin+aiheesta.
Tämmöstä+tää+on+oppia+ikä+kaikki,+vaikka+ei+ihan+tähän+aihepiiriin+kuulukkaan,+mutta++tosiaan+muistikuvani+mukaan+aspergeria+aiheena+on+joskus+aiemminkin+tälläkin+palstalla+käsitelty+jossain+yhteydessä.
Tuota+kommunikointia+mietin+vaan+ihan+siltä+pohjalta+että+voiko+tuohon+monoloogiin+mitenkään+vaikuttaa,+ettei+ko.+henkilö+kokisi+tarvetta+siihen+ja+ettei+se+tulisi+liialliseksi.+Tuohon+omaan+kokemukseeni+liittyen,+ko.+henkilö+usein+ohjattiin+lepäämään+jos+puhetta+alkoi+tulla+häiritsevän+paljon++niin+ettei+loppua+meinannut+tulla,+eikä+muut+asukkaat+saaneet+puheenvuoroa+ja+siitä+syystä+alkoivat+hermostumaan.
27.05.2017 19:34
Niin+muistan+lukeneeni+jostain,+ettei+psykoanalyysi+/psykodynaaminen+terapia+sopisi+autismin+kirjoon+kuuluville.+Toisaalta+oon+ymmärtäny+että+jotkut+enempi+ratkaisu/käytännönläheiset+terapiat+auttaisivat+arjen+sujumiseen+ja+häiriöiden+lieventymiseen.
Että+tuolta+pohjalta+ymmärtäisin,+että+asia+on+ns.+tiedossa+nykyään+ns.+ammattiauttajillakin
27.05.2017 19:06
Niin,+jokainen+ihminen+on+yksilöllinen+omine+piirteineen+ja+paljon+muutakin,++oli+hänellä+ny+mikä+tahansa+diagnosoitu+häiriö+tai+sairaus+ja+oirekuvastokin+vaihtelee+varmaankin+tilanteiden+mukaan
Mutta+toki+häiriön+nimeämiseen/diagnoosin+sitte+tarvitaan+kullekkin+häiriölle+ominaiset+piirteet+ja++kriteerit,+että+diagnoosi+voidaan+ylipäätään+tehdä,+oli+ny+kyse+aspergerista,++narsistisesta+persoonallisuushäiriöstä+tai+psykopatiasta
27.05.2017 18:42
Niin+olen+pannut+merkille+,+että+olet+tulkinnut+virheellisesti/kirjaimellisesti+joitain+kommenttejani++ja+mm.+tuon+taipumuksesi+monologiin,+joka+on+hyvin+tyypillistä++aspergereille.
"As-henkilön+saattaa+olla+vaikea+tulkita+toisten+kommunikaatiota.+Yleisiä+piirteitä+ovat+taipumus+ottaa+sanottu+kirjaimellisesti+ja+ei-sanallisen+kommunikaation+lukemisen+vaikeus.+Keskustelu+saattaa+muistuttaa+enemmän+monologia+kuin+dialogia.+"
http://www.autismisaatio.fi/fi/materiaalit-3/tietoa-autismikirjosta/aspergerin-oireyhtymae/
Mutta+joo,+itse+asiassa+"heräsin"+tuohon+asiaan+aikas+hiljattain+enkä++tiedä+mikä+olisi+ns.+oikea+tapa+esim.+kommunikoida+ko.+oireyhtymän+omaavan+henkilön+kanssa.+Yksi+hieman+pidempi+aikainen+kokemus+on+työn+kautta+vuosia+sitten+ja+kyseessä+oli+jo+vanhempi+ihminen,+jonka+kohdalla+on+jäänyt+erityisesti+mieleen+ne+kerrat+kun+tuntui+melkoiselta+lottovoitolta+kun++hän+joskus(harvoin)+katsoi+silmiin+ja+jopa+hymyili.
27.05.2017 18:10
Jaa,+en+tiedä+tuosta,+mutta+tuos+ku+vilkaisin+niin+wiki+tiedon+mukaan+jossain+vaiheessa+historiaa+on+kyllä+käytetty+termiä+"autistinen+psykopatia",+mutta+itse+en+ny+noita+autismin/aspergeri+ihmisiä+niputtaisi+psykopatian+alle,+siinä+mieleessä+mitä+ny+itse+käsitän+tarkoitettavan+psykopatialla,+jonka+käsitetään+olevan+enemmänkin+luonne/persoonallisuushäiriö+siinäkuin+narsistinen+ja+jonkakaltaisista+tälläkin+palstalla+puhutaan
https://fi.wikipedia.org/wiki/Autismin_historia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia
27.05.2017 17:41
"Viittaan+termiin+:+Neurodiversity.+Onko+se+Suomeksi+:+neurokirjo"
Ihan+sivusta+heitän+,+että+käsittääkseni+ko.+termi+liittyy+enemmänkin+Asprergeriin,+Adhd+ja+Tourette+ihmisiin.+Muistikuvani+mukaan+Aspergereistäkin+on+juttua+joskus+täällä+ollut.
27.05.2017 17:21
Jaa+no+ei+ny+kyse+mistään+sen+kummemmasta+kuhan+heitin,+kun+ihmettelin+että+miksi+"sivullinen"+ny+noin+veti+hernettä+nekkuun,+kun+se+"ohjeistukseksi"+tulkittukin+kohta,++ny+koski+ihan+samoja+asioita+mitä+toi+poiu+on+tuonut+itsekin+esiin+ja+muutenkin+se+"ohjeistus"+oli+tuolle+poiulle+tarkoitettu,+että+ihmetyttäähän+se+kun+sivullinen+siitä+ärhentyy+ikäänkuin+asia+häntä+koskisi.
24.05.2017 21:17
Vähä+mua+taas+naurattaakin,+mutta+joo,+ilmeisesti+vedit+hernettä+nekkuun+ilman+että+olisit+lukenut+ees+pikkusen+eteenpäin,+jossa+toin+esiin,+että+voihan+se+olla+ajanvietettäkin
Joka+sitten+tuntui+osuneen+oikeaan,+jos+luit+tuon+poiun+vastauksen,+missä+hän+tuo+esiin,+että+tuollainen+"minkämaalainen+hän+on",+pohdinta+tuo+hänelle+sosiaalista+hupia.
Mitä+tulee+kommenttini+loppuosaan,+niin+kai+sen+voi+jonkinlaiseksi+ohjeistukseksikin+sitte+tulkita,+mutta+en+ny+oikein+tiedä,+miksi+joku+"sivullinen"+jolle+se+ollut+ees+tarkoitettukaan+siittä+loukkaantuisi.+No+joo,+voihan+se+olla+niinkin,+että+olet+poiu,++mutta+nimmarit+vaan+vaihtui+välillä
24.05.2017 13:08
"Mun+pitas+vaan+paasta+kokonaan+tästa+veivailusta+jopa+täällä+netissä+:)"
Huomenta+vaan+poiu,+kävin+lukemas+tuolta+ylempää+mitä+olit+vastannut+edelliseen+kommenttiini+jonka+jälkeen+kerroit+että+poistut+ja+aiot+siirtyä+muihin+asioihin,+ettet+enää+välttis+vastaile.
No+jatkoit+sitte+kuitenkin+täällä+palstalla+näköjään+pitkälle+iltaan/puoleen+yöhön+mitä+tuossa+ketjua+alaspäin+skrollailin+ja++jo+het+aamusta+olet+täällä+huhuilemas+eilisiltaisen++keskustelukumppanisi+perään+josko+hän+kertoisi+vastauksen+tuohon+kysymykseesi+"minkä+maalainen+olisin+syvimmin+?"Hieman+ylempänähän+jo+toteatkin,+että+"Kaikki+menee+epaselvaksi,+sekin+minka+maalanen+ma+olen.+"+
Tuotakin+voi+toki+miettiä+hivenen+siltäkin+pohjalta,+että+sinulla+taitaa+olla+hieman+identiteettikin+hukassa,+jos+pitää+toisilta+kysellä,+kuka,+mikä,+millainen+minä+olen.+
Toki+tuollainen+toisilta+kyseleminen+voi+olla+ihan+ajanvietettäkin,+että+mitähän+se+toinen+ny+sitten+"keksii"+minusta+ja+osuuko+miten+oikeaan+arvailussaan.+Itsekin+kyllä+totesit+ettei+sellaisesta+mitään+apua+vaikka+toinen+pohtisi+sitä+viisi+tuntia,+mutta+jostain+syystä+ny+kuitenkin+haluaisit+hänen+pohtivan,+kun+heti+aamusta+kysymyksen+heitit+vai+oliko+tarkoituksesi+pohtia+sitä+ihan+itse.
No+tää+on+tämmöstä,+toisaalta+valittelet+että+toisten+kommentit+aiheuttavat+sinussa+huonoa+oloa,+mutta+yhtäältä+tunnut+kuitenkin+niitä+janoavankin,+vaikka+välillä+sitten+vaivutkin+sinulle+tyypilliseen+monologiin+päästäksesi+tasapainoon.+
Mutta+joo,+en+edelleenkään+ole+sinua+täältä+palstalta+pois+häätämässä,+mutta+henk.+koht+olen+sitä+mieltä+ettei+tää+paikka/eikä+aihekaan+tee+hyvää+sinun+henkiselle+hyvinvoinnillesi.+Tunnut+ottavan+monetkin+kommentit/asiat+hyvin+kirjaimellisesti+ja+joko+tai+tyyliin,+ikäänkuin++ei+voisi+olla+mitään++siltä+väliltä/hieman+sinnepäin.+
Joitain+mainintojakin+sinulla+jossain+kohtaa+oli+liittyen+uusiin+harrastuksiin+ja+kiinnostuksen+kohteisiin,+joista+mainitsit+myös+taiteen.+Toivottavasti+pääset+uppoutumaan+enevissä+määrin/yhtä+intensiivisesti+niiden+pariin,+kuin+tämänkin+aiheen+jolloin+elämääsi+tulisi+enemmänkin+hyviä+asioita,+luovuutta+ja+kauneutta.+
Tämmösiä+ajatuksia+ny+tuli+tähän+kohtaan
24.05.2017 09:38
"Mutta+mita+jos+ihmisen+ongelma+on+ettei+hanta+uskota+vaikka+han+puhuu+totta+eika+kellaan+ole+mitaan+loogista+perustetta+ettei+se+puhe+olisi+totta.+"
No+otin+ny+kantaa/kommentoin+lähinnä+tuon+sinun+lauseesi+"Useimmat+selvastikin+lahtee+siita+etta+autettava+on+valehtelija."+tiimoilta,+minkä+mielipiteen+olet+ilmeisesti+muodostanut+oman+kokemuksesi+perusteella+yleiseksi+käytännöksi,+että+useimmat+lähtevät+siitä,+että+autettava,+ts.+asiakas+on+valehtelija,+mikä+olettamus+ei+minun+mielestäni+ole+totta.+
Sinun+tilanteeseesi+liittyen+en+tiedä+minkä+syyn+perusteella+edes+olet+alunperin+lähtenyt+apua+hakemaan,+mutta+jos+ny+oikein+ymmärsin,+niin+siinä+sitten+tullut+tuollaista+ongelmaa,+että+olet+kokenut+ettei+sinun+asiaasi+uskota,+mistä+sitten+on+tullut+sinulle+ikäänkuin+uusi+ongelma?++jonka+sitten+olet+laajentanut+oman+kokemuksesi+perusteella+koskemaan+isompaakin+joukkoa.
Täältä+sivusta+ny+tosiaan+on+hyvin+vaikea+tietää+mistä+syystä+sinuun+kohdistuu+tuollaista+uskottavuusongelmaa,+että+ajattelisin,+että+sinun+pitäisi+keskustella+niiden+ihmisten+kanssa,+joiden+välisessä+kanssakäymisessä+ko.+ongelmaa+on+jos+koet+asian+ongelmalliseksi.++Uskoisin+ainakin+ammattihenkilön+pystyvän+jollain+tavalla+perustelemaan+miksi+hän+epäilee+puheitasi.+
Täältä+sivusta+ei+ny+tuohon+"miksi+sinuun+kohdistuu+tuollaista+ukosttavuusongelmaa"+voi+sen+kummemmin+sanoa+juuta+eikä+jaata,+kun+ei+ny+tosiaan+tunne++kumpaakaan+osapuolta+ja+tiedä+asioiden+todellista+laitaa
Mutta+edelleen+korostan+sitä,+ettei+sen+oman+kokemuksen/itseen+liittyvän+uskottavuusongelman+vuoksi+voi+tehdä+sellaista+päätelmää,+että+"Useimmat+selvastikin+lahtee+siita+etta+autettava+on+valehtelija."
23.05.2017 14:23
Niin+jonkinlaista+totuutta+voit+puhua+vain+omasta+kokemuksestasi,+uskon+kyllä+että+olet+kokenut+asioiden+olevan+tuolla+tolalla,+ettei+sinuun+uskota,+mutta+et+voi+sen+oman+kokemuksesi+perusteella+yleistää,+että+autettavia+pidettäisiin+yleisesti++jo+lähtökohtaisesti+valehtelijoina.+
Auttettavahan+apua+hakee+apua+itselleen,+omiin+ongelmiinsa/vaikeuksiinsa+liittyen,+mitä+ne+ny+sitte+kunkin+kohdalla+ovatkaan,+talousongelmia,+sairautta+masennusta,+pelkoa,+ahdistusta,+itsetunnon+puutetta+yms.+joten+en+hevin+usko+kenenkään+jo+lähtökohtaisesti+pitävän+avunhakijaa+valehtelijana,+poislukien+tuon+jo+mainitsemani,+että+tiedetään+asiakkaan+oirekuvaan+kuuluvan++valehtelu,+
Mutta+toki+asiakkaan+ongelmia+pyritään+kartoittamaan+,+niitä+syitä+ja+seurauksia,+joiden+perusteella+sitten+yhdessä+asiakkaan+kanssa+pyritään++löytämään+keinoja+siihen+että+asiakkaan+elämäntilanne+paranisi+ja+jos+mahdollista+ongelmat+poistuisivat.
23.05.2017 12:42
91 / 223