Olen vähitellen päästämässä irti tästä seitsämän vuoden helvetistä. Itsetuntoa ei enää ole ja tuskin ikinä enää tuleekaan. Loppu elämän aion viettää yksin. En jaksa kirjottaa tänne mitä kaikkea paskaa on satanut niskaan. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Joskus tulee piste i:n päälle
15
371
Vastaukset
- Minun_nars
Minun narsisti-spykopaattini voisi saada tuollaista aikaan. Anna tulla vaan. Kaikkea on kuultu, ei mitään uutta auringon alla.
Miten ihmeessä nyt kykenet irrottautumaan jos noin kauvan olet kestänyt?- Kuultu_on
Samaa virttä veisaat ain, levyä et vaihda lain :D
- No_virttä
Kuultu_on kirjoitti:
???
No virttä ei minulta ei tässä ole syntynyt.
Levyä olen sekä kääntänyt, vaihtanut ja tehnyt uutta.
Mikä kumma sinä sensijaan olet. - Ja_vielä
Kuultu_on kirjoitti:
Ja vielä jatkan
Mutta vain pienen matkan
Sillä aihe on tässäkin aloituksessa
Joten annetaan aloituksen pysyä aiheessa
Eikä muuteta sitä tässäkään vaiheessa
- ilmainenneuvo
Ihan oikeita ajtuksia sinulla. Joskus vain ihmissuhteessa tulee se mitta ns. täyteen. Oikeastaan hyvä, että edes toiselle osapuolelle tulee, niin loppuu se veivaaminen. En suosittele tänne kirjoittamista, usein voi käydä niin, että sitä paska osuu tullettimeen ja lentaa vaikka omille silmille. Kirjoita vaikka johonkin päiväkirjaan tms. vastaavaan ja kun saat se valmiiksi poltat syksyn tullen takassa.
- VaikeitaJuttuja
Jos haluat olla rauhassa narsistilta, hän syyttää sinua narsistiksi, joka haluaa elää omassa kuplassaan... Omassa erinomaisuudessaan ja tärkeydessään..
Varokaa tätä ja kaikkea mikä liittyy narsismin käsitteeseen, sillä se on sekava juttu ja synnyttää vain eripuraa ja vihaa. Ei kannata liikaa pyöritelllä näitä asioita mielessään.- tytär-1
No, minulla ei ollut narsistipuolisioa, mutta vanhemmat kylläkin. Ja ehkä suurin apu oli se, kun minua oli koko lapsuus syyllistetty, vaikka mistä.
Niin kirjallisuuden kautta opin kuitenkin ymmärtämään vihdoinkin sen tosiasian, että olen SYYTÖN vanhempieni käytökseen/elämään, vaikka he kuinka ovat minua syyllistäneen ja syyttäneet omasta epäonnistuneesta elämästään. Sen heidän elämän pieleenmeneminen, syrjähypyt, valehteleminen, kieroilu ja uskottomuus, ei ole mitenkään *syntipukiksi* joutuneen perheen kuopuksen syy. - Lapsen_
tytär-1 kirjoitti:
No, minulla ei ollut narsistipuolisioa, mutta vanhemmat kylläkin. Ja ehkä suurin apu oli se, kun minua oli koko lapsuus syyllistetty, vaikka mistä.
Niin kirjallisuuden kautta opin kuitenkin ymmärtämään vihdoinkin sen tosiasian, että olen SYYTÖN vanhempieni käytökseen/elämään, vaikka he kuinka ovat minua syyllistäneen ja syyttäneet omasta epäonnistuneesta elämästään. Sen heidän elämän pieleenmeneminen, syrjähypyt, valehteleminen, kieroilu ja uskottomuus, ei ole mitenkään *syntipukiksi* joutuneen perheen kuopuksen syy.Lapsen psyykeestä tiedetään että lapsi syyllistää itsensä ikäänkuin automaatisti esim. vanhempien avioerosta. Avioero tulisi hoitaa jotenkin niin, että lapsi siitä hyödyttyy vaikka jotain, niin että lapsi saisi sen avioeron hyvät puolet käyttöönsä. Ero pitäisi myydä lapselle. Sitten vasta se lapsi ei itseään syyllistä.
Mutta tytär-1 on ilmeisesti otettu oikein välineeksi vanhempien välisissä kiistoissa ja häntä suusanallisesti syytetty että on syyllinen...? Vaikka lapsi olisi muutenkin, ilman sanomattakin pitänyt itseään syyllisenä.
"Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis."
Niin tiedä sitten onko kyse tyhmyydestä sinällään vaan jostain tälläisestä
"On ihmisiä, jotka ovat alttiimpia uhriksi joutumiselle kuin toiset. Manipuloivat ja aggressiiviset ihmiset etsivät systemaattisesti käsiinsä alistuvia, epävarmoja yksilöitä, joita käyttää hyväksi ja kohdella kaltoin."
Aloituksesi on sen verran niukka, että vaikea tietää sen enempää, mutta seitsemän vuotta helvettiä on pitkä aika, mikä saattaa viitata johonkin tuollaiseen tekijään sinussa itsessäsi.
Kerrot että olet päättänyt viettää loppu elämäsi yksin, mutta ei sitä tiedä etukäteen mitä elämä eteen tuo, että päätöksestäsi huolimatta kannnattaa tuotakin asiaa hetken miettiä ettei ns. "vahingossa" ajaudu uudelleen vastaavanlaiseen tilanteeseen.
https://mielenihmeet.fi/nain-estat-muita-ihmisia-pahoinpitelemasta-sinua/- tytär-1
(l edl.)"Opi sanomaan ”ei”. Arvosta ja rakasta itseäsi, ja tiedä, että ansaitset tulla rakastetuksi omana itsenäsi. Sinussa ei ole mitään vikaa, eikä kenelläkään ole oikeutta alistaa, nöyryyttää tai satuttaa sinua. Itsevarmuus on paras ase hyökkääjiä vastaan. Hae apua, kun sitä tarvitset."
Narsistivanhempien kanssa menee juuri niin kauan hyvin, kun tätä ko EI -sanaa EI käytetä. Todellinen *sota* syttyy juuri siitä, kun tämä EI otetaan käyttöön. Minä tein sen noin 50 vuotiaana. Ja syttynyt sota, päättyi vasta vanhemman *arkulle*. Nimittäin se EI on kuin, avoin *sodanjulistus* narsistille. Siitä se vasta riemu repesi. Näin oli ainakin minun kohdalla.
Eikä todellakaan ole kysymys siitä, että en rakastaisi, tai arvostaisi itseäni ihmisenä.
Voi tietysti olla, että minun narsistivanhemmat olivat todella vaikeita tapauksia. tytär-1 kirjoitti:
(l edl.)"Opi sanomaan ”ei”. Arvosta ja rakasta itseäsi, ja tiedä, että ansaitset tulla rakastetuksi omana itsenäsi. Sinussa ei ole mitään vikaa, eikä kenelläkään ole oikeutta alistaa, nöyryyttää tai satuttaa sinua. Itsevarmuus on paras ase hyökkääjiä vastaan. Hae apua, kun sitä tarvitset."
Narsistivanhempien kanssa menee juuri niin kauan hyvin, kun tätä ko EI -sanaa EI käytetä. Todellinen *sota* syttyy juuri siitä, kun tämä EI otetaan käyttöön. Minä tein sen noin 50 vuotiaana. Ja syttynyt sota, päättyi vasta vanhemman *arkulle*. Nimittäin se EI on kuin, avoin *sodanjulistus* narsistille. Siitä se vasta riemu repesi. Näin oli ainakin minun kohdalla.
Eikä todellakaan ole kysymys siitä, että en rakastaisi, tai arvostaisi itseäni ihmisenä.
Voi tietysti olla, että minun narsistivanhemmat olivat todella vaikeita tapauksia.No minä ny kommentoin lähinnä tuota aloittajan tapausta ja siihen liittyvää seitsemän vuoden helvettiä, jonka myötä hän kertoi itse ettei itsetuntoa enää ole, mikä viittaa siihen että itsetunto on kadonnut alistamisen, nöyryytyksen ja satuttamisen myötä.
Sinun tilanteesi on nyt ohi ja itsetunto ja itsearvostuskin on kertomasi mukaan kohdillaan, että tavallaan tuo kommenttini linkkeineen ei nyt sinällään enää tässä kohtaa koskenut sinua.- kommunikoinninvaikeus
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
No minä ny kommentoin lähinnä tuota aloittajan tapausta ja siihen liittyvää seitsemän vuoden helvettiä, jonka myötä hän kertoi itse ettei itsetuntoa enää ole, mikä viittaa siihen että itsetunto on kadonnut alistamisen, nöyryytyksen ja satuttamisen myötä.
Sinun tilanteesi on nyt ohi ja itsetunto ja itsearvostuskin on kertomasi mukaan kohdillaan, että tavallaan tuo kommenttini linkkeineen ei nyt sinällään enää tässä kohtaa koskenut sinua.Ohhoh. Onpa sinulla kommentointisäännöt, että kun narsistitilanne on ohi niin täällä ei saa enää edes keskustella. Oletko tullut miettineeksi, että sellaisella ihmisellä, joka on oikeasti kokenut narsismin, voi olla vielä jälkikäteenkin paljon annettavaa heille, jotka samoissa vesissä uivat.
kommunikoinninvaikeus kirjoitti:
Ohhoh. Onpa sinulla kommentointisäännöt, että kun narsistitilanne on ohi niin täällä ei saa enää edes keskustella. Oletko tullut miettineeksi, että sellaisella ihmisellä, joka on oikeasti kokenut narsismin, voi olla vielä jälkikäteenkin paljon annettavaa heille, jotka samoissa vesissä uivat.
No ei mulla ole sen kummempia sääntöjä, kuhan ny vaan totesin, että tuo kohta/kommenttini ja linkki ei ny koskenut sinua sinällään vaan oli osoitettu enemmänkin tuon aloittajan kaltaisiin tilanteisiin/itsetuntoon liittyviin asioihin kun sinun tapauksessasi ny noita itsetuntoon liittyviä ongelmia ei ole ja muutenkin tilanteesi on erilainen, olet jo siitä narsististasi eroonkin päässyt, kun taas aloittaja oli vasta irtipäästämässä.
- tytär-1
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
No ei mulla ole sen kummempia sääntöjä, kuhan ny vaan totesin, että tuo kohta/kommenttini ja linkki ei ny koskenut sinua sinällään vaan oli osoitettu enemmänkin tuon aloittajan kaltaisiin tilanteisiin/itsetuntoon liittyviin asioihin kun sinun tapauksessasi ny noita itsetuntoon liittyviä ongelmia ei ole ja muutenkin tilanteesi on erilainen, olet jo siitä narsististasi eroonkin päässyt, kun taas aloittaja oli vasta irtipäästämässä.
Paras asia tässä maailmassa on hyvä selkokielinen asiatietokirja tästä aiheesta. Esimerkkinä vaikka Liisa Kelttikangas-Järvisen; Sosiaaliset taidot ja sosiaalisuus ilm. 2010. Sekä toiseksi tärkeintä on ymmärtävien ihmisten vertaistuki. Että jokaisen ei tarvitse erikseen *kirvestä kiveen lyödä*.
- exinferno
Vastaat itsellesi otsikossa.
Narsistille kaikki on pysyvää, sillä hänelle itse on kaikki ja hän ei muutu koska on omasta mielestään täydellinen.
Meillä muilla asiat voi ja pitää muuttua, olemme kehityskelpoisia.
Suunta on eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561478
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu651449Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611331Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle661207Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041141Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu2631035Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58967- 56959
Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56903KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin84894