Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aina käy niinkuin käy
Aloituksia
63
Kommenttia
2432
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Anteeksi kirjotusvirheeni
Tarkoitin Elämä on mieli, henki tai ajatus, keho on fysiikkaa
18.05.2015 22:34
Elämä asettaa ehtoja;hengitä....
Aivan niin silloin kun ajatellaan että keho ja elämä ovat sama asia.
On kuitenkin vahvoja kokemuksia jolloin on havaittu elämää eli tietoisuutta kehon ulkopuolella.
Elämä on mieli, henki tai ajatus, kehon fysiikkaa.
Mieli eli henki ei ole minun itseni tekemä
18.05.2015 11:23
Tuohon vapaaseen valintaan voisi ajatella niinkin että istut tiekarisi vieressä omasta vai ennalta määrätystä syystä. Tällä tavoin voi mennä taaksepäin kunnes löytää sen joka käski tehdä eikä antanut vaihtoehtoja. Kuka antoi kehon jolla tuntuu olevan erilaisia tarpeita. Jos se on sattuma, siloinhan kaikki muukin täytyy olla sattumaa, vai riittääkö että jokainen itse "sattumalta" märittelee omat sattumansa; ollaan taas alkulähteellä että olet sattumalta syntynyt.
Sattuma hommaan kuitenkin minulla tutuu olevan jonkinlainen vaikutus kun pystyn lopettamaan "sattumalta" milloin tahansa tämän lauseen, ikäänkuin minulla olisi valinnan mahdollisuus mihin tahansa?
Vai antoiko mielen antaja mahdollisuuden erilaisiin mielikuviin? Myös mielikuva kehosta. Se on uskomus siinä missä mikä tahansa.
Mieleni ei ole minun kehostani. Mielikuvieni mukaan valitsen niin sattumat kuin totuudet, opiskelu niiden erottamiseksi on vielä kesken Robotti en ole, olen Jumalani ajatus
18.05.2015 11:15
Lopullinen oivallus on että Jumala on kaiken alku. lopettaisimme toinen toistemme ja itse syyllistämisen, tappamisen ja riistämisen. Silloinhan olisimmekin taivaassa, Olisiko Jumala vastuussa tuontapaisesta ihmisestä?
mutta se ei liene mahdollista kun kaveri ei tahdo ymmärtää
16.05.2015 12:38
Tarkoitus on ainoa valinta
16.05.2015 12:31
Annan ajatuksesi anteeksi kun toistat että Jumalan pitäisi ilmentyä jollain kapineella Alkulähde ON, joka ilmenee että koen olevani elossa. Kuvittele että olet mielesi ulkopuolella silloinkin olet yhteydessä Jumalaasi koska koet!
Pitäisikö olla jokin mittari jolla mittaat kokemuksen että olet olemassa.
Miljoonia sivuja on kirjoitettu, paljonko on ollut sanomaa, sisältöä.
Hyvin yksinkertainen ajatus, maailma on peilikuva totuudesta. Minä en ole minun nimeni, ulkonäköni kehoni ajatukseni ammattini olen lisäksi hyvin paljon muuta. En ole uskontoni.
Jumalasta on minun mieleni jolla valitsen millaisen monoliitin milloinkin näen silmilläni. Tällaisen tällä kertaa.
16.05.2015 12:27
Opiskeluvaiheessa asioilla on se tarkoitus jonka opiskelija asialle antaa.
Kun elää todeksi että kaikki on jo Annettu opiskelu loppuu ja siirtyy elämänsä "sivusta katsojaksi" Lyhyesti sanottuna silloin on antanut anteeksi itselleen ajatuksensa maailmasta. Silloin elää maailmassa mutta ei maailmasta, päästää irti vaatimuksestansa millainen maailman pitäisi olla. Ei Jeesuskaan sanonut tulleensa korjaamaan maailma ei muuttamaan maailman lakeja hän opetti käsitystä uudesta valtakunnasta.
16.05.2015 12:09
Kaiken maailmassa olevan voi testata seuraavalla yksinkertaisella tavalla: ”Mikä tarkoitus sillä on?” Vastaus tekee siitä sen, mitä se merkitsee sinulle. Itsessään sillä ei ole mitään tarkoitusta, mutta sinä voit tehdä sen todelliseksi palvelemasi päämäärän mukaisesti. Täällä maan päällä sinä olet vain väline sen rinnalla. Jumala on sekä Välineet että Päämäärä. Taivaassa välineet ja päämäärä ovat yhtä ja yhtä Hänen kanssaan. Tällainen on todellisen luomisen tila, jota ei löydy ajasta vaan ikuisuudesta. Se ei ole selitettävissä kenellekään täällä olevalle. Ei myöskään ole olemassa mitään mahdollisuutta oppia, mitä nämä olosuhteet tarkoittavat. Vasta kun olet edennyt opitusta Annettuun, vasta kun valmistat uudelleen pyhän kodin luomuksillesi, se ymmärretään. T-24.VII.6 Ihmeiden Oppikurssi
Viktor E Frankl sanoi samasta asiasta. Ihmisen on löydettävä elämälleen tarkoitus.
Tarkoitus on ainoa valinta minkä voimme tehdä. Joka hetki valitsemme. Ajan eli kokemuksen myötä tulemme yhä tietoisemmiksi mitä olemme valinneet.
16.05.2015 11:58
Aloittaja on mainiosti vienyt ajatuksen nykyisin vallitsevan maailmankäsityksen ytimeen.
Vastauksena on oivallus että Jumaluus ei luonut kehoja.
Jumaluus eli Alkulähde on mieli eli henki. Jumaluus on antanut pojalleen saman Hengen mikä hänessä on.
15.05.2015 09:03
Maailman mielettömyys parhaiten näkyy tällä hetkellä.
On parannettava Suomen kilpailukykyä. Siis suomalaisten tehtävänä on osoittaa häviäjä. On oltava parempi kuin kukaan. Jonkun on oltava huonompi. Miten voittaja muuten erottuisi. Häviäjät hukkuvat Välimereen ja sotiin ja maanjäristyksiin ja suomalaisten on pelastettava häviäjät hukkumasta Välimereen sotiin, maajäristyksiin.
Eihän tämä ole lainkaan mieletöntä Vain OOOOMMMM osoittaa totuuteen. Ympäri käydään YHTEEN tullaan.
13.05.2015 12:31
//Tämä "jokin" valitsee joka hetki.//
Valinnalle ei ole vaihtoehtoja tarkoitan että valitsematta jättäminen on myös valinta.
Tarkoitus on ainoa valinta "David Hofmeister"
Kaikki on riippuvuussuhteessa toisiinsa koska Mieli on yhteinen. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Perhosen siivenisku Brasiliassa.....www.helsinki.fi/~enqvist/artikkeli.dir/poincare.html
Voin valita mikä on toimintani tarkoitus omassa mielessäni, eli millä mielellä touhuan tai passivoidun. Sen mielialan välitän maailmaan ja koska kaikki vaikuttaa kaikkeen saan vastaani eli saan kokemuksen siitä millaisen vaikutuksen lähetin "maailmaan"
Itämainen meditointi tiedostaa tämän kuvaamallaan ooommm äänteellä O
Eli ympäri käydään YHTEEN tullaan. Yksi voi olla numero, lukusana tai mentaalinen Ykseys ja jälleen jokaisen valinta vaikuttaa jokaiseen.
Vapausasteita On tosiaan vain kaksi tässä dualismissa, joko pelko kaikissa mahdollisissa epäilyksen ja syyllisyyden mahdollisissa muodoissa tai rakkaus jolloin synonyymeja ovat hyväksytä, luottamus mitä sanaa haluat käyttää.
Totuudessa on vain yksi. Vain yksi totuus on. O
13.05.2015 12:20
Kiitos marathustra ojennuksesta ilmeisesti putosin itse ensin??
Jos yritän tiivistää: Vain keho pystyy havaintoihin
Mieli ei tarvitse kehoa. Aivot ohjaa kehoa mielen tuottamien impulssien ohjauksesta. Mieli on tässä kaiken siis kaiken avainsana. Mieli on siellä katonrajassa yhteydessä kehoon jolloin tapauskohtaisesti jotkut pystyvät muistamaan tapahtumia ns aivokuolleen tilan ajalta.
10.05.2015 22:00
Yrjö Kallisen ajatus rakkaus on ykseyden riemua.
Mielestäni sopii IOK.n opetukseen että vain rakkaus on totta. Vain rakkaus Luo jakamalla itseään ja itsestään. Rakkaus ilo ja luottamus ovat synonyymeja.
Paljon tavoiteltu kilpailukyky tarkoittaa että joka hetki pystytään määrittelemään kuka häviää, kuka menettää, kuka tuhoutuu. Maailman talous nousee tai kaatuu sen mukana. Näinollen talous ei voi olla korkeimmalla tasolla totta koska se pelaa vain uskomusten varassa.
Ehdotan kysyttäväksi. - "mikä tarkoitus ( - ) sillä on?"
Jos kysyt tilipäivänä mikä tarkoitus rahalla on tai jos kysyt kuolinvuoteella olevalta mikä tarkoitus rahalla on huomannet (taso) eron
10.05.2015 21:47
Heitit oitis erinomaisen harjoituksen.
Syyllistän itseni kieltä taitamattomaksi ikään kuin kielitaitoisena paremmin ymmärtäisin. Pelko tarjoaa aina puutteen tunnetta Näin ego toimii.
Todellisuudessa teet pahaasi ja tarjoat rakkautta ja ykseyden kokemusta kaikesta sydämestäsi. Rakkaus hyväksyy että jokainen tekee parhaansa. Se ei kysele kielitaitoa eikä valikointia. Riittää että tuonkin voin katsoa ohikiitäväksi symboliksi. Ystäviä on.
10.05.2015 09:54
enkuliboltsille kiitos yhteisymmärryksestä joka on Jumaluuden korkein aste. Me teimme sen.
Minun ei tarvitse eikä pidä määritellä ymmärryksesi tasoa tai syvyyttä. Riittää että omassa mielessäni koen ykseyden.
Ilman tämän kirjoittelun olemassaoloa emme olisi tavoittaneet tätä
09.05.2015 14:53
Kun luovun näkemästä se tarkoittaa että siirryn elämäni sivustakatsojaksi. Lopetan asioiden - ihmisten- muotojen luokittelemisen, syyllistämisen, arvottamisen. Käytän muotoja hyväkseni nähdäkseni että tuonkin olen itse luonut ja luokitellut josta voin "päästää irti" Näinolen muodot ovat erittäin "hyvät" olemassa jotta voin huomata niiden merkityksettömyyden.
siis ei ole kyse elämästä luopumisesta on kysymys mielen muutoksesta näkemäni maailman muotojen suhteen.
09.05.2015 10:54
IOK- laisittain olen ymmärtänyt että ylinnä on rakkauden jakamisen ilo.
Tästä fyysisetä maailmasta käsin vajavaisilla sanoilla kuvaituna jakaminen tarkoittaisi jakajan ja vastaanottajan täydellistä sulautumista samaksi kokemukseksi jossa kumpikin saa ja kumpikin jakaa jolloin on vain Yksi
Kysymyksessä on mielen tila.
Täällä nyt näkyvässä maailmassa näemme asiat, muodot siten kuin haluamme nähdä ja annamme jokaiselle sen merkityksen jonka itse sille "olemassaololle" annamme. Mielestäni tämä sopii hyvin noihin ajatuksiin että jokin on jollekin elämän ja kuolema kysymys, toinen taas ei huomaa koko asiaa.
Peruskysymys on puhummeko käsin kosketeltavista vai ainoastaan mielen, mielikuvien asioita.
Jälleen korkeimmalla tasolla IOK. opettaa että mitään ei ole mielen ulkopuolella jolloin kaikki mitä on ja vain se voi olla sinulle/minulle olemassa.
Minusta tuo viimeinen - kaikki tai ei mitään - on järkeenkäypää. Siis mitenkään en voi käsitellä mitään mieleni ulkopuolella.
Mielessäni luon rakkaastani rakastavan mielikuvan, mielessäni petyn kun hän ei vastaa odotuksiani-- mielikuviani. IOK luon itse näkemäni maailman.
Kun luovun näkemästä maailma häviää. Kun jokainen näkee oman luomansa maailman se todistaa ettei se voi olla totuus koska totuus ei voi olla mikä tahansa mielivaltainen näky. Siksi Ihmeiden oppikurssi opettaa miten nähdään Yksi - mieli. Vai Yksi mieli voi olla olemassa---- korkeimmalla tasolla
Eikö niissä itäisissä opeissa ole symboli ooooommmm lienee tarkoittaa samaa, korjatkaa jos olen väärässä
09.05.2015 10:45
Tosiaankin jokainen tulee näin tietämään millainen on Israelin Jumala
Minun mielestäni on oltava toisenkinlainen tapa kokea jumaluus
09.05.2015 10:03
Mieli ei tarvitse optiikkaa. Kun "kaikki" on värähtelyä. Värähtely eli energia on vaikka ei olisikaan näköhavaintoa leikisti kokeile sähköjohtoa.
Ei ole osoitettu missä kohtaa valonsäde silmässä muuttuu ajatukseksi valosta. Ajatus valosta toimii ilman silmää eli valon energia on silmästä ja aivoista riippumatta. Kuten on sydänfilmin sähköimpulssit olemassa ilman tietoista käskyä tai koemusta. Sama toisinpäin. Voin kokea monenmoista aivan paikansapitävää vaikka en olekaan "paikalla"
messeri Sinulla on hyvä selitys kiitos siitä mutta ei se selitä miksi on kokemuksia ja näkö ja kuulo havaintoja vaikka keho ei ollut fyysisesti paikalla.
maalari näkee teoksen mielessään ja maalaa sen samoin muusikko säveltää mielessään kuulemansa, mies saa erektion mielensä voimalla vaikkei kohde ole "käsillä". Mikä on tämä mieli joka voi tehdä sitä sun tätä vaikka "ei olekaan paikalla?"
08.05.2015 17:12
Maailma on paras paikka anteeksiannon ja rakkauden oppimiseksi. Lue raamattua niin huomaat kuinka paljon on mahdollista antaa anteeksi sen kirjoittajille. Lähempänä on ystäväsi kuuntele häntä ja koe kuinka paljon on mahdollisuuksia rakkauteen ja anteeksiantoon.
Älä yritä muuttaa maailmaa muuta mielesi maailmasta, saat rauhan ja ilon.
Katselet maailmaa kuin elokuvaa, syyttäisitkö valkokangasta elokuvan juonen käänteistä.
08.05.2015 10:52
112 / 122