Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Heitit oitis erinomaisen harjoituksen.
Syyllistän itseni kieltä taitamattomaksi ikään kuin kielitaitoisena paremmin ymmärtäisin. Pelko tarjoaa aina puutteen tunnetta Näin ego toimii.
Todellisuudessa teet pahaasi ja tarjoat rakkautta ja ykseyden kokemusta kaikesta sydämestäsi. Rakkaus hyväksyy että jokainen tekee parhaansa. Se ei kysele kielitaitoa eikä valikointia. Riittää että tuonkin voin katsoa ohikiitäväksi symboliksi. Ystäviä on.
10.05.2015 09:54
enkuliboltsille kiitos yhteisymmärryksestä joka on Jumaluuden korkein aste. Me teimme sen.
Minun ei tarvitse eikä pidä määritellä ymmärryksesi tasoa tai syvyyttä. Riittää että omassa mielessäni koen ykseyden.
Ilman tämän kirjoittelun olemassaoloa emme olisi tavoittaneet tätä
09.05.2015 14:53
Kun luovun näkemästä se tarkoittaa että siirryn elämäni sivustakatsojaksi. Lopetan asioiden - ihmisten- muotojen luokittelemisen, syyllistämisen, arvottamisen. Käytän muotoja hyväkseni nähdäkseni että tuonkin olen itse luonut ja luokitellut josta voin "päästää irti" Näinolen muodot ovat erittäin "hyvät" olemassa jotta voin huomata niiden merkityksettömyyden.
siis ei ole kyse elämästä luopumisesta on kysymys mielen muutoksesta näkemäni maailman muotojen suhteen.
09.05.2015 10:54
IOK- laisittain olen ymmärtänyt että ylinnä on rakkauden jakamisen ilo.
Tästä fyysisetä maailmasta käsin vajavaisilla sanoilla kuvaituna jakaminen tarkoittaisi jakajan ja vastaanottajan täydellistä sulautumista samaksi kokemukseksi jossa kumpikin saa ja kumpikin jakaa jolloin on vain Yksi
Kysymyksessä on mielen tila.
Täällä nyt näkyvässä maailmassa näemme asiat, muodot siten kuin haluamme nähdä ja annamme jokaiselle sen merkityksen jonka itse sille "olemassaololle" annamme. Mielestäni tämä sopii hyvin noihin ajatuksiin että jokin on jollekin elämän ja kuolema kysymys, toinen taas ei huomaa koko asiaa.
Peruskysymys on puhummeko käsin kosketeltavista vai ainoastaan mielen, mielikuvien asioita.
Jälleen korkeimmalla tasolla IOK. opettaa että mitään ei ole mielen ulkopuolella jolloin kaikki mitä on ja vain se voi olla sinulle/minulle olemassa.
Minusta tuo viimeinen - kaikki tai ei mitään - on järkeenkäypää. Siis mitenkään en voi käsitellä mitään mieleni ulkopuolella.
Mielessäni luon rakkaastani rakastavan mielikuvan, mielessäni petyn kun hän ei vastaa odotuksiani-- mielikuviani. IOK luon itse näkemäni maailman.
Kun luovun näkemästä maailma häviää. Kun jokainen näkee oman luomansa maailman se todistaa ettei se voi olla totuus koska totuus ei voi olla mikä tahansa mielivaltainen näky. Siksi Ihmeiden oppikurssi opettaa miten nähdään Yksi - mieli. Vai Yksi mieli voi olla olemassa---- korkeimmalla tasolla
Eikö niissä itäisissä opeissa ole symboli ooooommmm lienee tarkoittaa samaa, korjatkaa jos olen väärässä
09.05.2015 10:45
Tosiaankin jokainen tulee näin tietämään millainen on Israelin Jumala
Minun mielestäni on oltava toisenkinlainen tapa kokea jumaluus
09.05.2015 10:03
Mieli ei tarvitse optiikkaa. Kun "kaikki" on värähtelyä. Värähtely eli energia on vaikka ei olisikaan näköhavaintoa leikisti kokeile sähköjohtoa.
Ei ole osoitettu missä kohtaa valonsäde silmässä muuttuu ajatukseksi valosta. Ajatus valosta toimii ilman silmää eli valon energia on silmästä ja aivoista riippumatta. Kuten on sydänfilmin sähköimpulssit olemassa ilman tietoista käskyä tai koemusta. Sama toisinpäin. Voin kokea monenmoista aivan paikansapitävää vaikka en olekaan "paikalla"
messeri Sinulla on hyvä selitys kiitos siitä mutta ei se selitä miksi on kokemuksia ja näkö ja kuulo havaintoja vaikka keho ei ollut fyysisesti paikalla.
maalari näkee teoksen mielessään ja maalaa sen samoin muusikko säveltää mielessään kuulemansa, mies saa erektion mielensä voimalla vaikkei kohde ole "käsillä". Mikä on tämä mieli joka voi tehdä sitä sun tätä vaikka "ei olekaan paikalla?"
08.05.2015 17:12
Maailma on paras paikka anteeksiannon ja rakkauden oppimiseksi. Lue raamattua niin huomaat kuinka paljon on mahdollista antaa anteeksi sen kirjoittajille. Lähempänä on ystäväsi kuuntele häntä ja koe kuinka paljon on mahdollisuuksia rakkauteen ja anteeksiantoon.
Älä yritä muuttaa maailmaa muuta mielesi maailmasta, saat rauhan ja ilon.
Katselet maailmaa kuin elokuvaa, syyttäisitkö valkokangasta elokuvan juonen käänteistä.
08.05.2015 10:52
En väitä vastaan mutta itse koen että mielensä voi valita. Mielentilani on oma valintani, siinä valinnassa koen saavani apua.
06.05.2015 10:31
On ihmisiä jotka haluavat katsoa kaveriaan "ylöspäin" He ovat unohtaneen käskyn rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Siis itsensä rakastaminen on ainut lähtökohta josta lähtökohdasta vasta voi rakastaa ketään. Jolloin lähimmäinen on juuri niin arvokas, ei enempää eikä vähempää kuin itse on. Se ei ole itsekkyyttä kuten ajattelija huomaa. Itsensä rakastaminen on samanarvoisuuden rakastamista.
itsensä madottaminen (minä mato kurja matkamies maan) On tympäisevää anelua - olkaa nyt minulle rakastavia kun minä olen näin huono.
Rakastatko puolisoa siksi kun hän esittää niinn niiin huonoa?? Tekee siis itsensä paremmaksi huonouden esittäjäksi kuin kukaan.
Jumala ei luonut ketään eriarvoiseksi. Jokainen eriarvoistava (itsensä mitätöivä) tekee Jumalan pilkkaa.
06.05.2015 10:25
Ennen maailmaa oli Mieli, täydellinen rauha ja ilo.
Nyt voimme kiistellä loputtomiin oliko ensi epäjärjestys jos ei ollut mitään tai ensin oli mieli joka salli harhautumisen (osana kaikkeutta) ollakseen täydellinen.
Hyväksyn ajatuksen että jossain vaiheessa kaikki näyttää kaaokselta.
Luovun kaaoksen ajatuksesta antamalla anteeksi itselleni harhautuneet ajatukseni ja luotan Kaikkeuden täydellisyyteen. Täydellisyys on ikuinen sisältäen mahdollisuuden tähän kuviteltuun epäjärjestykseen
06.05.2015 10:03
asdfjkh
5.5.2015 18:11 vastaukseksi sinulle:
Sitä juuri tarkoitan. (Kovin lyhyesti ilmaistuna ajatustani on vaikea seurata) mieli on yhteinen. Muinoin puhuttiin eetteristä, nykyisin puhutaan värähtelystä tai energiasta. Jos ajatellaan että mieleni on valikoiva ja pelokas etsien vain aikaisempiin muistikuviin viittaavia yhteyksiä ja näinollen joutuu "harhaan"
06.05.2015 09:53
Siinä harhassa juuri on se vitsi.
Kun usko yksilöllisyyteen on harhautunut luulemaan itsensä erilliseksi.
Kysymykseesi olisi ensin määriteltävä mitä tai mikä on uskontoa
Wikipedia:
"Uskonnon määritelmiä on lukuisia eikä niistä vallitse yksimielisyyttä. Uskontotieteilijä Ilkka Pyysiäisen mukaan uskonto on käsitteellistys, joka on tehty suuresta määrästä erilaisia uskomuksia, käyttäytymistaipumuksia ja kokemuksia."
Yhteinen uskonto on mahdottomuus mutta yhteinen kokemus on mahdollinen jopa pakollinen. Siispä kokemus ykseydestä avaa mahdollisuuden hyväksyä kokonaisuus ilman pelkoa jonkin menettämisestä ja jonkin hallitsemisesta johon useimmat uskonnot opettavat.
Opi hallitsemaan mielentilasi, taivas (rauha, ilo) ei ole paikka eikä aika se on mielen tila.
06.05.2015 09:42
Muistellaan Hölmöläisten talon rakennusta.
Arkkityypinä tässä unessa on itse = talo, koti, oma asunto.
Hölmöläiset rakensivat talon eli itsen. Unohtui ikkunat = itsekkyys ei hyväksy eikä tarvi muiden apua. Kuitenkaan itsekkyydessään eivät nähneet mitään. Vallitsi pimeys. Oli kuitenkin muistikuva valosta.
Kantoivat säkillä valoa. Ei onnistunut, ulkopuolinen keinottelemalla tuotu ei "valaise" Opettaja tulee kun oppilas on valmis. Maailman Matti tuli ja neuvoi tekemään ikkunat.
Johan rupesi onnistumaan. Kun itse avautuu alkaa nähdä. Innoissaan poistivat kaikki seinät. = Kun itsekkyys omatekemä kuori poistuu valo täyttää joka kolkan. Valaistuu.
Kehitelkää lisää maanläheisesti
03.05.2015 21:20
Meneekö aivan vitsin puolelle
...avauksia teillä Siis olette avanneet tien. Te
Olette avanneet mieleni tien jolloin minullakin on jälleen enemmän tietä? Avattuna
Eikö tämä ole sitä rakkauden laajentamista jota IOK kuvaa lopulliseksi ja ikuiseksi taivaan tilaksi. Ainakin kuvitelma siitä
03.05.2015 14:35
Eriomaisia avauksia teillä.
Tietyllä tavoin olen poluttomalla polulla lausuessani että kaikki on aina. Sen teen olevaksi itselleni mikä on... minulle. Vain se on mikä on - minulle. Aikamoista jankkaamista - huvittavaa lähinnä. Kiva rupatella kun tietä että kaveri ymmärtää.. !! omalla tavallaan. Ja se riittää.
Kyllä sieltä taolaisuudesta myös löytyy.
03.05.2015 14:19
Maailma on peilikuva todellisuudesta.
Einstein kuvasi pistettä josta lähdetään suoralla janalla poispäin saavutaan lopulta samaan pisteeseen. Avaruus kaareutuu. Itämiset ajattelijat kuvasivat sanalla ooooommm O eli ympyrä
Siis kaikki on aina on vain "ajan kysymys" millä kohdalla ympyrän kaarta olet tarkkailemassa.
En parhaalla tahdolla löydä erilisyyttä korkeimmilla tajuntani tasoilla
03.05.2015 11:15
Niin ja kaikki on jo kuljettu. Kaikki on aina. Joku sanoo - ikuisuus on aina eli nyt. Polku on myös oma aiemmin tekemäni oma ura....
Siitä varmaan on syntynyt oivallus - Luovu kaikesta? Hyppää pois urastasi, katsot vain sivusta, ole elämäsi ohikulkija
clunk.jälleen inspiroit jatkamaan sanaleikkejä jotka on niin totta ja hauskaa
03.05.2015 10:37
Juuri näin. Ikuinen laki joka aina toteuttaa itseään koska Jumala ON
Kiitos ja Jumalan siunausta
02.05.2015 10:59
Älä rajoita mieltäsi sanomalla että nämä rajoittavat.
Äsken 2.5. klo9.00 ylen aamutv.ssä Ile Kallio sanoin kuinka musiikki lavalla lähtee siitä että itsellä on oltava ilo. ilon itse koettava jolloin jengi lähtee mukaan ja syntyy ydinreaktio hurmio ekstaasi ykseys. Silloin on palattu juurille.
Käytän oppimiani sanontoja...
Ennen avaruutta oli ILO kun Jumala loi Pojan Soittamisen ilosta. Hän halusi soittaa kaverilleen. Hän loi kuulijan, Pojan, yleisön jolloin syntyi moninkertainen eli yhteinen ILO
Jokaisella on oikeus "säveltää" itse. Eli joku käyttää itämaisia termejä joku hiukkasfysiikan joku musiikin. Lopputuloksena on yhdessä koettu oivallus.
Jakamisen kokemus syntyy vain kaverille jakamisesta. Jakaessani huomaan että itselläni on jaettavaa, kaverin naamasta näen että hän on saanut jolloin itsekin saan. Siksi Jumala Loi pojan -ihmisen- ihmiskunnan jos sallitte raamatun sanaston tähän paikkaan. Minulle käy muutkin ykseyteen johdattavat ilmaisut.
Vain pirstaloituneen eheyttäminen voi luoda yhtymisen, ykseyden oivalluksen riemun. Kun selitykset hiukkasfysiikasta edistyvät huomataan idea ja asiayhteys "Aadam nukutettiin jotta näennäinen jako eli ensimmäinen erillisyys - Eeva - tuli kokemuksena mahdolliseksi". Valveutuneena - valaistuneena - erillisyys on mahdotonta
02.05.2015 10:54
Yksi pelko on että jotain puuttuu. Melko kaikenkattava eikö?
Rakkaus joka ei etsi syytä eikä motiivia on se vastakohta.
01.05.2015 16:23
112 / 121