Anteeksipyynnöstä

Anonyymi-ap

Uskotko anteeksipyynnön voimaan?
Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa?
Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän tai vastaanottajan kannalta?
Onko anteeksipyyntö pyyteetön, jos haluaa saavuttaa sillä muutakin kuin keventää pyydettävän oloa?

51

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Anteeksi pyyntö ei merkitse mitään jos se on epäselvästi esitetty, toisen käden kautta esimerkiksi.

• Anonyymi00003
        UUSI

Tarkoitat, että joku pyytää anteeksi jonkun toisen puolesta? En ihan saa kiinni tuosta. Milloin ja miten tuollainen tilanne voisi olla?

• Anonyymi00020
        UUSI

Toisen puolesta voi pahoitella, mutta on hyvä katsoa rehellisesti onko se oma pesä niin puhdas kuin olisi kiva ajatella olevan.

• Anonyymi00005
      UUSI

Tällä hetkellä valitettavasti minulle esitetty anteeksipyyntö ei riitä.
      Olen rikki ja mielenterveyteni pilattu tahallisesti moniksi vuosiksi
      Luotto ihmisiin mennyt.
      Toivottavasti projektin alulle laittaja tuntee piston sydämessään tai mikä kivimöhkäle sillä narskulla onkaan sydämen tilalla.

• Anonyymi00007
        UUSI

Kaiken aloitti Tn vuonna2023.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Mikä mahtoi olla syynä?

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kiintoisaa. Kerrotko hieman lisää backstooria köyhälle kansalle omaan jollotukseensa vastaileva nimikirjaimilla palstan pässejä pelaava palstasetä. Esim tuo innokas kyselijä muistilehtiö kädessä valmiina uskomaan fundamentalistisesti

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mikä mahtoi olla syynä?

Tiedätkö yhtään minkä tarinallisuuden perään edes kyselet trollaavalta äijältä vai onko tämä spedeily ikäänkuin tapa?🥱

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kiintoisaa. Kerrotko hieman lisää backstooria köyhälle kansalle omaan jollotukseensa vastaileva nimikirjaimilla palstan pässejä pelaava palstasetä. Esim tuo innokas kyselijä muistilehtiö kädessä valmiina uskomaan fundamentalistisesti

No minusta olisi varmaan pitänyt tulla rikostutkija, väärän ammatin valitsin aikoinani.

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

No minusta olisi varmaan pitänyt tulla rikostutkija, väärän ammatin valitsin aikoinani.

Itsekin epäilen että nk perusk-päisyyttä ja kylmiä hermoja piisais tarpeeksi, eli aavistuksen verran sosiopaattisia piirteitä, mutta ei liikaa. Tsoukki ei saa karehtua

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mikä mahtoi olla syynä?

Asianomaiset tietää tämän itse.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Itsekin epäilen että nk perusk-päisyyttä ja kylmiä hermoja piisais tarpeeksi, eli aavistuksen verran sosiopaattisia piirteitä, mutta ei liikaa. Tsoukki ei saa karehtua

Peru kumoa kirjoitus- laiton lallattelija kiviäkin kiinnostaa tämäkään isossa kuvassa mutta

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Mulla on ADHD ja oon aina ollut utelias ja välillä vähän liiankin. Semmoinen nainen mä olen. Utelen kunnes mieheltä menee hermot.

• Anonyymi00019
        UUSI

Jaa eli se sinun bussipysäkkitarinako on ihsn kyseessä palstaäijä? Pätevää tekstiä

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Mulla on ADHD ja oon aina ollut utelias ja välillä vähän liiankin. Semmoinen nainen mä olen. Utelen kunnes mieheltä menee hermot.

No sepä naisia dorkille esittävä keke kiintoisa lisätieto. Mutta kun kerran puheeksi tuli, niin tungettevia kysymyksiä esittävät on vähän sosiaalisesti lahjatonta porukkaa. Alapeukku töhölle yrityksellesi tuottaa ”ableismia”

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Jaa eli se sinun bussipysäkkitarinako on ihsn kyseessä palstaäijä? Pätevää tekstiä

Ei ole mun tarina se. Olen ihan eri henkilö.
        Miks te aina luulette ja sekoitatte ihmisiä toisiinsa. Ei ihme että irl:ssä mua tuijotetaan ja hyvä että ei sormella osoiteta.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Pakkoneuroosi tuo on.

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ei ole mun tarina se. Olen ihan eri henkilö.
        Miks te aina luulette ja sekoitatte ihmisiä toisiinsa. Ei ihme että irl:ssä mua tuijotetaan ja hyvä että ei sormella osoiteta.

Kuinka johdonmukaisena palstaäijä koet tarinointisi, jossa kiistät olevasi palstaäijä ja seuraavaksi kiinnität mokelluksen tällaiseen ”ei ihme että minua tuijotellaan irl”- potaskaan mikä ei ihan kiinnity edes tähän ns aiheeseen?- TT

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Pakkoneuroosi tuo on.

Mikä hiton pakkoneuroosi? Teen omaa tutkimusta tässä taustalla siksi kyselen.
        Äläpä anna diagnoosia ihmisestä jos et ole lääkäri.

• Anonyymi00038
        UUSI

Jaa ni ei mulla vaan eikä optiota sekaantua elämäänsä, että tämähän ei sovi minulle ollenkaan. Sellaista se on kun täysi-ikäiseksi kasvavat ei saa enää hääräillä eikä päteä yhhyy

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Kuinka johdonmukaisena palstaäijä koet tarinointisi, jossa kiistät olevasi palstaäijä ja seuraavaksi kiinnität mokelluksen tällaiseen ”ei ihme että minua tuijotellaan irl”- potaskaan mikä ei ihan kiinnity edes tähän ns aiheeseen?- TT

Se ei ole mikään palsta äijä joka tuon kirjoitti.
        Se olen minä nainen.
        Laitetaan vaikka nimikirjaimiksi MS.
        Jatkossa käytänkin sitä niin ei tarvitse johonkin palsta käiveröön aina sekoittaa.

• Anonyymi00013
      UUSI

Vastauksista päätellen päivätoimintaa ei järjestetä kesällä.

• Anonyymi00025
        UUSI

Minä olen ihan terveen kirjoilla, en oo ollut koskaan missään osastoilla hoidossa niinkuin varmaan monikin täältä langasta.

• Anonyymi00026
      UUSI

Ei siitä ole mitään hyötyä kun mikään ei muutu. Eikä ole minun asia kasvattaa aikuisia ihmisiä. Joten antaa olla nyt vaan. 🤚😊

• Anonyymi00034
        UUSI

Niin no sattuuhan se kyllä minä sen ymmärrän. Mutta en odota keneltäkään yhtään mitään. Niin se vaan on. En tuhlaa mun elämää ihmisiin jotka haluaa vain hyötyä tai satuttaa. Tai MATKIA

• Anonyymi00039
        UUSI

Mistä puhut ja vastasitko mielestäsi aloitukseen?

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Niin no sattuuhan se kyllä minä sen ymmärrän. Mutta en odota keneltäkään yhtään mitään. Niin se vaan on. En tuhlaa mun elämää ihmisiin jotka haluaa vain hyötyä tai satuttaa. Tai MATKIA

Jatkan vielä: mikä kumma se on kun jonkun ihmisen heittää elämästään SYYN TAKIA. Niin siiten ne vasta alkaakin vainota ja tuhota. Onko se joku alemmuskompleksi mitä ei kestetä. Omaa kåytöstä kannattaa toki siinä vaiheessa peilata. Ei tulis mieleenkään tunkea toisen elämään jos on jo kerran jätetty. Nuolkaa haavanne ja JÄTTÄKÄÄ SE IHMINEN RAUHAAN.
        ESTO = JÄTÄ MINUT RAUHAAN
        Voi sen tietenkin poliisillekkin laittaa mutta on niillä raukoilla kädet täynnä työtä teidän uhriutujien ja mamman mussukoiden kanssa. Tässä maassa on säännöt. Pelatkaa sen mukaan jos ette osaa antakaa edes muiden olla rauhassa. Ei kaikilla niin helppoa ole. Et tiedä sen toisen päivästä ja elämästä välttämättä yhtään mitään mitä se käy läpi.

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Mistä puhut ja vastasitko mielestäsi aloitukseen?

Olet varmaan huomannut jo palstaäijän kaavamaisuuden siinä mielessä, että vastaa juurikin mm tällä tavalla ei mihinkään liittyen esim tähän maaniseen kysymyspatteristoonsa vailla päätä tai häntää

• Anonyymi00044
        UUSI
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Olet varmaan huomannut jo palstaäijän kaavamaisuuden siinä mielessä, että vastaa juurikin mm tällä tavalla ei mihinkään liittyen esim tähän maaniseen kysymyspatteristoonsa vailla päätä tai häntää

Ja sinä olet niitä jotka saa avolta puhelimen päiväs aikaan kouraansa🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣vietä kiva päivä siinä 306:ssa

• Anonyymi00045
        UUSI
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Ja sinä olet niitä jotka saa avolta puhelimen päiväs aikaan kouraansa🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣vietä kiva päivä siinä 306:ssa

Joopa luulisi jo urpoimmankin ymmärtävän että palstaäijä, joka tähän kiiruhti kertoilemaan jotain on todellakin vähän teennäisen riemukas ja epäjohdonmukaisuutensa ainoa aito asia tuossa ns ihmisessä

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Jatkan vielä: mikä kumma se on kun jonkun ihmisen heittää elämästään SYYN TAKIA. Niin siiten ne vasta alkaakin vainota ja tuhota. Onko se joku alemmuskompleksi mitä ei kestetä. Omaa kåytöstä kannattaa toki siinä vaiheessa peilata. Ei tulis mieleenkään tunkea toisen elämään jos on jo kerran jätetty. Nuolkaa haavanne ja JÄTTÄKÄÄ SE IHMINEN RAUHAAN.
        ESTO = JÄTÄ MINUT RAUHAAN
        Voi sen tietenkin poliisillekkin laittaa mutta on niillä raukoilla kädet täynnä työtä teidän uhriutujien ja mamman mussukoiden kanssa. Tässä maassa on säännöt. Pelatkaa sen mukaan jos ette osaa antakaa edes muiden olla rauhassa. Ei kaikilla niin helppoa ole. Et tiedä sen toisen päivästä ja elämästä välttämättä yhtään mitään mitä se käy läpi.

” Voi sen tietenkin poliisillekkin laittaa mutta on niillä raukoilla kädet täynnä työtä teidän uhriutujien ja mamman mussukoiden kanssa.” Kiintoisaa, palstaäijä. Millaiseksi arvioit itse välisi kyseisen instituution kanssa?

• Anonyymi00054
        UUSI
        Anonyymi00046 kirjoitti:

” Voi sen tietenkin poliisillekkin laittaa mutta on niillä raukoilla kädet täynnä työtä teidän uhriutujien ja mamman mussukoiden kanssa.” Kiintoisaa, palstaäijä. Millaiseksi arvioit itse välisi kyseisen instituution kanssa?

Ei meillä ole hyvät välit ei ne halua mun kaa edes rupatella😒

• Anonyymi00040
      UUSI

Riippuu tilanteesta. Kyllähän se välillä toisi lohtua kun toinen myöntäisi toimineensa väärin ja satuttaneensa. Tavallaan silĺoin se toisen tuska on tullut nähnyksi vaikkei se tehtyä poistakaan.

• Anonyymi00042
        UUSI

Näin ajattelen itsekin.
        Missä tilanteessa, et itse kokisi omaa anteeksipyyntöä si tarpeelliseksi?

• Anonyymi00049
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Näin ajattelen itsekin.
        Missä tilanteessa, et itse kokisi omaa anteeksipyyntöä si tarpeelliseksi?

Tjaa a ehkä niissä tilanteissa joissa tuntuu että olen se joka pyytää anteeksi vaikka alunperin olin se jota ensin loukattiin. Lisäksi niissä jos en oikeastaan ole tehnyt mitäänbvaan toinen vaan kuvittelee asioita.

• Anonyymi00053
        UUSI
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Tjaa a ehkä niissä tilanteissa joissa tuntuu että olen se joka pyytää anteeksi vaikka alunperin olin se jota ensin loukattiin. Lisäksi niissä jos en oikeastaan ole tehnyt mitäänbvaan toinen vaan kuvittelee asioita.

Jäin miettimään tuota, että toinen kuvittelee. Joo voi olla näin, mutta eikö se yleensä juonna juurensa jostain toiminnasta tai käytöksestä, joten onko silloin oikeasti täysin "syytön"? Esimerkkinä, jos ei ole avoin ja selkeä voi toinen alkaa kuvittelemaan epävarmuuksissaan. Eikö silloin voi pahoitella ja yrittää olla selkeämpi?
        Tai perus murjottaminen/huono päivä voi toiselle näyttäytyä isonakin asiana ja merkkinä että jotain on pahasti pielessä, jos siitä ei puhu tai kerro. Eikä silloin ole itse aiheuttanut tilanteen ja voi pahoitella ja yrittää kommunikoida paremmin?

• Anonyymi00057
        UUSI
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Jäin miettimään tuota, että toinen kuvittelee. Joo voi olla näin, mutta eikö se yleensä juonna juurensa jostain toiminnasta tai käytöksestä, joten onko silloin oikeasti täysin "syytön"? Esimerkkinä, jos ei ole avoin ja selkeä voi toinen alkaa kuvittelemaan epävarmuuksissaan. Eikö silloin voi pahoitella ja yrittää olla selkeämpi?
        Tai perus murjottaminen/huono päivä voi toiselle näyttäytyä isonakin asiana ja merkkinä että jotain on pahasti pielessä, jos siitä ei puhu tai kerro. Eikä silloin ole itse aiheuttanut tilanteen ja voi pahoitella ja yrittää kommunikoida paremmin?

"Voi olla näin" eli mikään ei riitä? Riittääkö X suvulle mikään

• Anonyymi00058
        UUSI
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Ja nyt pitää "osata kommunikoidakkin paremmin" riittääkö se?

• Anonyymi00059
        UUSI
        Anonyymi00057 kirjoitti:

"Voi olla näin" eli mikään ei riitä? Riittääkö X suvulle mikään

Järkevä osuus näköjään loppui, joten no comments.

• Anonyymi00048
      UUSI

Kappas jälleen. Jokin ja varmaan todella päteväkin syy poistaa Piken kommentit. Samoin kävi eräälle aloitukselle, mikä poistettiin kokonaan näköjään, mihin laitoin kommentin.

Pike

• Anonyymi00051
      UUSI

Henkilökohtaisesti. Muuten se jää vitsiksi. Fakta.

• Anonyymi00055
        UUSI

No ei sentään ihan vitsiksi, mutta olet oikeassa, ettei se oikein vakuuta muuten.
        Ehkä kelpuuttaisin jossain tilanteessa perinteisen kirjeen, jos tilanne hyvin monimutkainen ja vaikea pukea sanoiksi.

• Anonyymi00052
      UUSI

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      167
      1414
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      1005
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      725
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      640
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      632
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      626
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      612
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      563
    Aihe