Uskotko anteeksipyynnön voimaan?
Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa?
Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän tai vastaanottajan kannalta?
Onko anteeksipyyntö pyyteetön, jos haluaa saavuttaa sillä muutakin kuin keventää pyydettävän oloa?
Anteeksipyynnöstä
167
1263
Vastaukset 167
- Anonyymi00001
Anteeksi pyyntö ei merkitse mitään jos se on epäselvästi esitetty, toisen käden kautta esimerkiksi.
- Anonyymi00003
Tarkoitat, että joku pyytää anteeksi jonkun toisen puolesta? En ihan saa kiinni tuosta. Milloin ja miten tuollainen tilanne voisi olla?
- Anonyymi00020
Toisen puolesta voi pahoitella, mutta on hyvä katsoa rehellisesti onko se oma pesä niin puhdas kuin olisi kiva ajatella olevan.
- Anonyymi00005
Tällä hetkellä valitettavasti minulle esitetty anteeksipyyntö ei riitä.
Olen rikki ja mielenterveyteni pilattu tahallisesti moniksi vuosiksi
Luotto ihmisiin mennyt.
Toivottavasti projektin alulle laittaja tuntee piston sydämessään tai mikä kivimöhkäle sillä narskulla onkaan sydämen tilalla.- Anonyymi00007
Kaiken aloitti Tn vuonna2023.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mikä mahtoi olla syynä?
- Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kiintoisaa. Kerrotko hieman lisää backstooria köyhälle kansalle omaan jollotukseensa vastaileva nimikirjaimilla palstan pässejä pelaava palstasetä. Esim tuo innokas kyselijä muistilehtiö kädessä valmiina uskomaan fundamentalistisesti
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mikä mahtoi olla syynä?
Tiedätkö yhtään minkä tarinallisuuden perään edes kyselet trollaavalta äijältä vai onko tämä spedeily ikäänkuin tapa?🥱
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kiintoisaa. Kerrotko hieman lisää backstooria köyhälle kansalle omaan jollotukseensa vastaileva nimikirjaimilla palstan pässejä pelaava palstasetä. Esim tuo innokas kyselijä muistilehtiö kädessä valmiina uskomaan fundamentalistisesti
No minusta olisi varmaan pitänyt tulla rikostutkija, väärän ammatin valitsin aikoinani.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
No minusta olisi varmaan pitänyt tulla rikostutkija, väärän ammatin valitsin aikoinani.
Itsekin epäilen että nk perusk-päisyyttä ja kylmiä hermoja piisais tarpeeksi, eli aavistuksen verran sosiopaattisia piirteitä, mutta ei liikaa. Tsoukki ei saa karehtua
- Anonyymi00015
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mikä mahtoi olla syynä?
Asianomaiset tietää tämän itse.
- Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
Itsekin epäilen että nk perusk-päisyyttä ja kylmiä hermoja piisais tarpeeksi, eli aavistuksen verran sosiopaattisia piirteitä, mutta ei liikaa. Tsoukki ei saa karehtua
Peru kumoa kirjoitus- laiton lallattelija kiviäkin kiinnostaa tämäkään isossa kuvassa mutta
- Anonyymi00018
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mulla on ADHD ja oon aina ollut utelias ja välillä vähän liiankin. Semmoinen nainen mä olen. Utelen kunnes mieheltä menee hermot.
- Anonyymi00019
Jaa eli se sinun bussipysäkkitarinako on ihsn kyseessä palstaäijä? Pätevää tekstiä
- Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mulla on ADHD ja oon aina ollut utelias ja välillä vähän liiankin. Semmoinen nainen mä olen. Utelen kunnes mieheltä menee hermot.
No sepä naisia dorkille esittävä keke kiintoisa lisätieto. Mutta kun kerran puheeksi tuli, niin tungettevia kysymyksiä esittävät on vähän sosiaalisesti lahjatonta porukkaa. Alapeukku töhölle yrityksellesi tuottaa ”ableismia”
- Anonyymi00022
Anonyymi00019 kirjoitti:
Jaa eli se sinun bussipysäkkitarinako on ihsn kyseessä palstaäijä? Pätevää tekstiä
Ei ole mun tarina se. Olen ihan eri henkilö.
Miks te aina luulette ja sekoitatte ihmisiä toisiinsa. Ei ihme että irl:ssä mua tuijotetaan ja hyvä että ei sormella osoiteta. - Anonyymi00023
Anonyymi00012 kirjoitti:
Pakkoneuroosi tuo on.
- Anonyymi00027
Anonyymi00022 kirjoitti:
Miks te aina luulette ja sekoitatte ihmisiä toisiinsa. Ei ihme että irl:ssä mua tuijotetaan ja hyvä että ei sormella osoiteta.Kuinka johdonmukaisena palstaäijä koet tarinointisi, jossa kiistät olevasi palstaäijä ja seuraavaksi kiinnität mokelluksen tällaiseen ”ei ihme että minua tuijotellaan irl”- potaskaan mikä ei ihan kiinnity edes tähän ns aiheeseen?- TT
- Anonyymi00031
Anonyymi00023 kirjoitti:
Pakkoneuroosi tuo on.
Mikä hiton pakkoneuroosi? Teen omaa tutkimusta tässä taustalla siksi kyselen.
Äläpä anna diagnoosia ihmisestä jos et ole lääkäri. - Anonyymi00038
Jaa ni ei mulla vaan eikä optiota sekaantua elämäänsä, että tämähän ei sovi minulle ollenkaan. Sellaista se on kun täysi-ikäiseksi kasvavat ei saa enää hääräillä eikä päteä yhhyy
- Anonyymi00046
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kuinka johdonmukaisena palstaäijä koet tarinointisi, jossa kiistät olevasi palstaäijä ja seuraavaksi kiinnität mokelluksen tällaiseen ”ei ihme että minua tuijotellaan irl”- potaskaan mikä ei ihan kiinnity edes tähän ns aiheeseen?- TT
Se ei ole mikään palsta äijä joka tuon kirjoitti.
Se olen minä nainen.
Laitetaan vaikka nimikirjaimiksi MS.
Jatkossa käytänkin sitä niin ei tarvitse johonkin palsta käiveröön aina sekoittaa. - Anonyymi00074
Anonyymi00022 kirjoitti:
Miks te aina luulette ja sekoitatte ihmisiä toisiinsa. Ei ihme että irl:ssä mua tuijotetaan ja hyvä että ei sormella osoiteta.Poikkeus olen minä. Minä näin ensin krl ja kaikki jatkui irl myös, tiedän osan tyypeistä jo. Yks heitti vei it tästä sakista koska hänelle tuli empatia tunteita.
- Anonyymi00075
Anonyymi00031 kirjoitti:
Mikä hiton pakkoneuroosi? Teen omaa tutkimusta tässä taustalla siksi kyselen.
Äläpä anna diagnoosia ihmisestä jos et ole lääkäri.Olen lääkäri.
- Anonyymi00080
Olen pahoillani. Anteeksi. Tein sulle niin väärin. Olen täysi kusipää ja huono ihminen. Löydät kyllä ihmisen tai ihmisiä, jotka ovat sinun luottamuksen arvoisia. On olemassa hyviäkin ihmisiä. Ei tällaisia narskuja kuin minä.
- Anonyymi00081
Anteeksi. Tehtyä ei enää tekemättömäksi saa. Olet kaunis, älykäs ja upea ihminen, löydät kyllä vielä sen oikean ihmisen, joka rakastaa sinua oikealla tavalla.
- Anonyymi00086
Sama täällä. Varsinkin yksi henkilö ja hänen haareminsa ja juoksupoikansa.
- Anonyymi00102
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kuka vttu on Tiina? En tunne KETÄÄN Tiinaa.
- Anonyymi00127
Miten voit tietää, että mielenterveytesi olisi pilattu moniksi vuosiksi ?
Jos päätät, että se on pilattu, niin kai se silloin on. Jos taas haluat päästä asian yli, teet jotain, että se on mahdollista.
Asiat voivat haitata mielenterveyttä joskus tapahtumien jälkeen, mutta ei se tarkoita, että niiden pitäisi haitata ikuisesti. - Anonyymi00128
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jos ikää ei ole liikaa, niin aina voi opiskella haluamaansa ammattiin, jos siltä tuntuu.
- Anonyymi00155
Sama juttu muĺia
- Anonyymi00013
Vastauksista päätellen päivätoimintaa ei järjestetä kesällä.
- Anonyymi00025
Minä olen ihan terveen kirjoilla, en oo ollut koskaan missään osastoilla hoidossa niinkuin varmaan monikin täältä langasta.
- Anonyymi00103
Anonyymi00025 kirjoitti:
Minä olen ihan terveen kirjoilla, en oo ollut koskaan missään osastoilla hoidossa niinkuin varmaan monikin täältä langasta.
Täällä ei ole mitään lankoja niin kuin teidän siellä Ylilaudalla.
- Anonyymi00026
Ei siitä ole mitään hyötyä kun mikään ei muutu. Eikä ole minun asia kasvattaa aikuisia ihmisiä. Joten antaa olla nyt vaan. 🤚😊
- Anonyymi00034
Niin no sattuuhan se kyllä minä sen ymmärrän. Mutta en odota keneltäkään yhtään mitään. Niin se vaan on. En tuhlaa mun elämää ihmisiin jotka haluaa vain hyötyä tai satuttaa. Tai MATKIA
- Anonyymi00039
Mistä puhut ja vastasitko mielestäsi aloitukseen?
- Anonyymi00041
Anonyymi00034 kirjoitti:
Niin no sattuuhan se kyllä minä sen ymmärrän. Mutta en odota keneltäkään yhtään mitään. Niin se vaan on. En tuhlaa mun elämää ihmisiin jotka haluaa vain hyötyä tai satuttaa. Tai MATKIA
Jatkan vielä: mikä kumma se on kun jonkun ihmisen heittää elämästään SYYN TAKIA. Niin siiten ne vasta alkaakin vainota ja tuhota. Onko se joku alemmuskompleksi mitä ei kestetä. Omaa kåytöstä kannattaa toki siinä vaiheessa peilata. Ei tulis mieleenkään tunkea toisen elämään jos on jo kerran jätetty. Nuolkaa haavanne ja JÄTTÄKÄÄ SE IHMINEN RAUHAAN.
ESTO = JÄTÄ MINUT RAUHAAN
Voi sen tietenkin poliisillekkin laittaa mutta on niillä raukoilla kädet täynnä työtä teidän uhriutujien ja mamman mussukoiden kanssa. Tässä maassa on säännöt. Pelatkaa sen mukaan jos ette osaa antakaa edes muiden olla rauhassa. Ei kaikilla niin helppoa ole. Et tiedä sen toisen päivästä ja elämästä välttämättä yhtään mitään mitä se käy läpi. - Anonyymi00043
Anonyymi00039 kirjoitti:
Mistä puhut ja vastasitko mielestäsi aloitukseen?
Olet varmaan huomannut jo palstaäijän kaavamaisuuden siinä mielessä, että vastaa juurikin mm tällä tavalla ei mihinkään liittyen esim tähän maaniseen kysymyspatteristoonsa vailla päätä tai häntää
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Olet varmaan huomannut jo palstaäijän kaavamaisuuden siinä mielessä, että vastaa juurikin mm tällä tavalla ei mihinkään liittyen esim tähän maaniseen kysymyspatteristoonsa vailla päätä tai häntää
Ja sinä olet niitä jotka saa avolta puhelimen päiväs aikaan kouraansa🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣vietä kiva päivä siinä 306:ssa
- Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Ja sinä olet niitä jotka saa avolta puhelimen päiväs aikaan kouraansa🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣vietä kiva päivä siinä 306:ssa
Joopa luulisi jo urpoimmankin ymmärtävän että palstaäijä, joka tähän kiiruhti kertoilemaan jotain on todellakin vähän teennäisen riemukas ja epäjohdonmukaisuutensa ainoa aito asia tuossa ns ihmisessä
- Anonyymi00046
Anonyymi00041 kirjoitti:
Jatkan vielä: mikä kumma se on kun jonkun ihmisen heittää elämästään SYYN TAKIA. Niin siiten ne vasta alkaakin vainota ja tuhota. Onko se joku alemmuskompleksi mitä ei kestetä. Omaa kåytöstä kannattaa toki siinä vaiheessa peilata. Ei tulis mieleenkään tunkea toisen elämään jos on jo kerran jätetty. Nuolkaa haavanne ja JÄTTÄKÄÄ SE IHMINEN RAUHAAN.
Voi sen tietenkin poliisillekkin laittaa mutta on niillä raukoilla kädet täynnä työtä teidän uhriutujien ja mamman mussukoiden kanssa. Tässä maassa on säännöt. Pelatkaa sen mukaan jos ette osaa antakaa edes muiden olla rauhassa. Ei kaikilla niin helppoa ole. Et tiedä sen toisen päivästä ja elämästä välttämättä yhtään mitään mitä se käy läpi.” Voi sen tietenkin poliisillekkin laittaa mutta on niillä raukoilla kädet täynnä työtä teidän uhriutujien ja mamman mussukoiden kanssa.” Kiintoisaa, palstaäijä. Millaiseksi arvioit itse välisi kyseisen instituution kanssa?
- Anonyymi00054
Anonyymi00046 kirjoitti:
” Voi sen tietenkin poliisillekkin laittaa mutta on niillä raukoilla kädet täynnä työtä teidän uhriutujien ja mamman mussukoiden kanssa.” Kiintoisaa, palstaäijä. Millaiseksi arvioit itse välisi kyseisen instituution kanssa?
Ei meillä ole hyvät välit ei ne halua mun kaa edes rupatella😒
- Anonyymi00060
Anonyymi00054 kirjoitti:
Ei meillä ole hyvät välit ei ne halua mun kaa edes rupatella😒
Mitä ihmettä onpa palstasetä kumma juttu? Vieläkö on muistissa se pieni kupru kun esiinnyit ”hyssärin” artikkelissa nelikymppinen mies maalitti viranomaisia laamanneja jne ja riita alkoi vainoamisesta saadusta tuomiosta, jonka jälkeen aloit lähestyä intensiivistesti sähköisesti uhkaillen ja välillä jopa jotain rupuista tonnia tarjoten. Meni hetki yhdistää ko tapaus siihen aikaan kun kirjoittelit pitkää litaniaa ”ylireakoinnista” ja välillä tämä sähköinen elementti esiintyi uhriutuvan ulinan seassa. Oikeudessa sanoit ”olin vähän omissa maailmoissani tuolloin” . Asia kunnossa. Mtpapereilla taisit päästä helpolla
- Anonyymi00063
Anonyymi00060 kirjoitti:
Mitä ihmettä onpa palstasetä kumma juttu? Vieläkö on muistissa se pieni kupru kun esiinnyit ”hyssärin” artikkelissa nelikymppinen mies maalitti viranomaisia laamanneja jne ja riita alkoi vainoamisesta saadusta tuomiosta, jonka jälkeen aloit lähestyä intensiivistesti sähköisesti uhkaillen ja välillä jopa jotain rupuista tonnia tarjoten. Meni hetki yhdistää ko tapaus siihen aikaan kun kirjoittelit pitkää litaniaa ”ylireakoinnista” ja välillä tämä sähköinen elementti esiintyi uhriutuvan ulinan seassa. Oikeudessa sanoit ”olin vähän omissa maailmoissani tuolloin” . Asia kunnossa. Mtpapereilla taisit päästä helpolla
En ole nähnyt enkä lue artikkeleita olen sen verran enemmän ala maailma ettei yleis sivistys riitä lukemiseen. Ennemmin olen rikollinen kuin kansan kynttelikkö
- Anonyymi00117
Anonyymi00063 kirjoitti:
En ole nähnyt enkä lue artikkeleita olen sen verran enemmän ala maailma ettei yleis sivistys riitä lukemiseen. Ennemmin olen rikollinen kuin kansan kynttelikkö
Kerrotko aloittajaäijä ihan viihteen vuoksi mitä kaikkea tiedät tästä ala_maailmasta? Tuskin maltan odottaa puhetta, mikä menee ehkä jollekin angoravillapuserolle läpi
- Anonyymi00118
Anonyymi00060 kirjoitti:
Ei muuten löydy sitä Hesarin juttua enää edes maksumuurin takaa.
- Anonyymi00120
Anonyymi00041 kirjoitti:
Voi sen tietenkin poliisillekkin laittaa mutta on niillä raukoilla kädet täynnä työtä teidän uhriutujien ja mamman mussukoiden kanssa. Tässä maassa on säännöt. Pelatkaa sen mukaan jos ette osaa antakaa edes muiden olla rauhassa. Ei kaikilla niin helppoa ole. Et tiedä sen toisen päivästä ja elämästä välttämättä yhtään mitään mitä se käy läpi.Niin säännöt mutta vali te ttAvasti kaikkia ne ei päde….. ViELÄ🫢😉
- Anonyymi00040
Riippuu tilanteesta. Kyllähän se välillä toisi lohtua kun toinen myöntäisi toimineensa väärin ja satuttaneensa. Tavallaan silĺoin se toisen tuska on tullut nähnyksi vaikkei se tehtyä poistakaan.
- Anonyymi00042
Näin ajattelen itsekin.
Missä tilanteessa, et itse kokisi omaa anteeksipyyntöä si tarpeelliseksi? - Anonyymi00049
Anonyymi00042 kirjoitti:
Näin ajattelen itsekin.
Missä tilanteessa, et itse kokisi omaa anteeksipyyntöä si tarpeelliseksi?Tjaa a ehkä niissä tilanteissa joissa tuntuu että olen se joka pyytää anteeksi vaikka alunperin olin se jota ensin loukattiin. Lisäksi niissä jos en oikeastaan ole tehnyt mitäänbvaan toinen vaan kuvittelee asioita.
- Anonyymi00053
Anonyymi00049 kirjoitti:
Tjaa a ehkä niissä tilanteissa joissa tuntuu että olen se joka pyytää anteeksi vaikka alunperin olin se jota ensin loukattiin. Lisäksi niissä jos en oikeastaan ole tehnyt mitäänbvaan toinen vaan kuvittelee asioita.
Jäin miettimään tuota, että toinen kuvittelee. Joo voi olla näin, mutta eikö se yleensä juonna juurensa jostain toiminnasta tai käytöksestä, joten onko silloin oikeasti täysin "syytön"? Esimerkkinä, jos ei ole avoin ja selkeä voi toinen alkaa kuvittelemaan epävarmuuksissaan. Eikö silloin voi pahoitella ja yrittää olla selkeämpi?
Tai perus murjottaminen/huono päivä voi toiselle näyttäytyä isonakin asiana ja merkkinä että jotain on pahasti pielessä, jos siitä ei puhu tai kerro. Eikä silloin ole itse aiheuttanut tilanteen ja voi pahoitella ja yrittää kommunikoida paremmin? - Anonyymi00057
Anonyymi00053 kirjoitti:
Jäin miettimään tuota, että toinen kuvittelee. Joo voi olla näin, mutta eikö se yleensä juonna juurensa jostain toiminnasta tai käytöksestä, joten onko silloin oikeasti täysin "syytön"? Esimerkkinä, jos ei ole avoin ja selkeä voi toinen alkaa kuvittelemaan epävarmuuksissaan. Eikö silloin voi pahoitella ja yrittää olla selkeämpi?
Tai perus murjottaminen/huono päivä voi toiselle näyttäytyä isonakin asiana ja merkkinä että jotain on pahasti pielessä, jos siitä ei puhu tai kerro. Eikä silloin ole itse aiheuttanut tilanteen ja voi pahoitella ja yrittää kommunikoida paremmin?"Voi olla näin" eli mikään ei riitä? Riittääkö X suvulle mikään
- Anonyymi00058
Anonyymi00053 kirjoitti:
Tai perus murjottaminen/huono päivä voi toiselle näyttäytyä isonakin asiana ja merkkinä että jotain on pahasti pielessä, jos siitä ei puhu tai kerro. Eikä silloin ole itse aiheuttanut tilanteen ja voi pahoitella ja yrittää kommunikoida paremmin?Ja nyt pitää "osata kommunikoidakkin paremmin" riittääkö se?
- Anonyymi00059
Anonyymi00057 kirjoitti:
"Voi olla näin" eli mikään ei riitä? Riittääkö X suvulle mikään
Järkevä osuus näköjään loppui, joten no comments.
- Anonyymi00061
Anonyymi00058 kirjoitti:
Ja nyt pitää "osata kommunikoidakkin paremmin" riittääkö se?
Eikö tuo ole ihan perustaitoja ihmisillä ja samaan sarjaan kuuluu, ettei toisen niskaan kipata omaa "pskakuormaa". Ei voi olla kovin vaikeaa sanoa, että nyt on vaan hemmetin huono päivä, että menee kyllä ohi tmv. Ja suosittelen ihan vaikka työyhteisöihin samaa toimintatapaa.
- Anonyymi00062
Anonyymi00059 kirjoitti:
Äly ei kestä siis pidempään keskuteluun? Noh! Se on ihan normaalia kun te nykyajan ihmiset ette osaa omilla aivoilla mitään ajatella. On vain se tekopenisälykone. Sen kauttaa opiskellaan ja saadaan suoritettua yliopistot. Kokeetkin tehdään sillä ei omilla aivoilla.
X suku on valmiiksi tyhmä
Fakta tieto ja se on tutkittukkin jo. - Anonyymi00064
Anonyymi00061 kirjoitti:
Eikö tuo ole ihan perustaitoja ihmisillä ja samaan sarjaan kuuluu, ettei toisen niskaan kipata omaa "pskakuormaa". Ei voi olla kovin vaikeaa sanoa, että nyt on vaan hemmetin huono päivä, että menee kyllä ohi tmv. Ja suosittelen ihan vaikka työyhteisöihin samaa toimintatapaa.
Sun pitää alkaa kuule kåytöskasvattajaksi. Niitä tarvitaan suomessa. Sitten kaikki on yhtä hienoja ja hyvviä kuin sinä olet aina.
- Anonyymi00065
Anonyymi00062 kirjoitti:
Äly ei kestä siis pidempään keskuteluun? Noh! Se on ihan normaalia kun te nykyajan ihmiset ette osaa omilla aivoilla mitään ajatella. On vain se tekopenisälykone. Sen kauttaa opiskellaan ja saadaan suoritettua yliopistot. Kokeetkin tehdään sillä ei omilla aivoilla.
Fakta tieto ja se on tutkittukkin jo.Tiesitkö olevasi naurettava 😁
- Anonyymi00066
Anonyymi00053 kirjoitti:
Tai perus murjottaminen/huono päivä voi toiselle näyttäytyä isonakin asiana ja merkkinä että jotain on pahasti pielessä, jos siitä ei puhu tai kerro. Eikä silloin ole itse aiheuttanut tilanteen ja voi pahoitella ja yrittää kommunikoida paremmin?Tuollaisen koen manipulointina kyllä vika silloin on siinä kuvittelijassa. Sortunut itsekin siihen. Silloin minä olen ollut se joka pyytänyt anteeksi.
- Anonyymi00067
Anonyymi00053 kirjoitti:
Tai perus murjottaminen/huono päivä voi toiselle näyttäytyä isonakin asiana ja merkkinä että jotain on pahasti pielessä, jos siitä ei puhu tai kerro. Eikä silloin ole itse aiheuttanut tilanteen ja voi pahoitella ja yrittää kommunikoida paremmin?Murjoittaminen ja toiseen pahan olon purkaminen on lapsillista. Ei aikuisessa suhteessa pitäisi noin toimia. Mieluummin sit sanoo suoraan et on huono päivä vtuttaa. Toki sitä voi anteeksi pyytää. Mut jos on toistuva kaava sit kannattaa miettiä et onko järkeä jäädä edes yhteen.
- Anonyymi00069
Anonyymi00059 kirjoitti:
En kirjoittanut noita sekavia kommentteja tuohon väliin. En edes ollut täällä.
- Anonyymi00071
Anonyymi00069 kirjoitti:
En kirjoittanut noita sekavia kommentteja tuohon väliin. En edes ollut täällä.
Joo, ymmärsin kyllä sitten.
- Anonyymi00073
Anonyymi00062 kirjoitti:
Fakta tieto ja se on tutkittukkin jo.X-sukupolvi on viisasta. Meillä on maalaisjärkeä. Osataan sitä myös käyttää.
Mistähän sä olet noita sun faktatietojas kaivellut?
Minä en edes käytä tekoälyä kuin kuvien luomiseen ja muokkaamiseen omaan käyttöön.
Itse kirjoittelen vastauksia kaiken maailman lankoihin. Hitosti tulee kirjoitus virheitä välillä.
MS - Anonyymi00082
Anonyymi00064 kirjoitti:
Sun pitää alkaa kuule kåytöskasvattajaksi. Niitä tarvitaan suomessa. Sitten kaikki on yhtä hienoja ja hyvviä kuin sinä olet aina.
Kolahti ko pahastikin. Ehkä sä toivut vielä.
Muksvaa päivää 😁
- Anonyymi00048
Kappas jälleen. Jokin ja varmaan todella päteväkin syy poistaa Piken kommentit. Samoin kävi eräälle aloitukselle, mikä poistettiin kokonaan näköjään, mihin laitoin kommentin.
Pike - Anonyymi00051
Henkilökohtaisesti. Muuten se jää vitsiksi. Fakta.
- Anonyymi00055
No ei sentään ihan vitsiksi, mutta olet oikeassa, ettei se oikein vakuuta muuten.
Ehkä kelpuuttaisin jossain tilanteessa perinteisen kirjeen, jos tilanne hyvin monimutkainen ja vaikea pukea sanoiksi.
- Anonyymi00052
Tekee kioeää rahojen ryöstö
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14208065/s-asuntorahasto#comment-143114013 - Anonyymi00068
Anteeksipyyntö ei kumoa teon vaikutuksia, joten sillä ei ole muuta tarkoitusta kuin lievittää pyytäjän omaa olotilaa ja poistaa vastuu.
Onhan se kiva tietää, että tekijä pystyy itsetutkiskeluun ja ymmärtää tekonsa vaikutukset. Eikä ole täysin epäempaattinen. Mutta se ei poista teon vaikutuksia. Parempi olisi olla pyytämättä anteeksi ja katua ja kärsiä koko loppuelämä siitä mitä teki.
Vielä pahempaa on pyytää anteeksi sen takia, että pyrkii hyötymään siitä jotenkin. Se ei ole vilpitöntä. Silloin ikään kuin tekee uuden moitittavan teon, jota pitäisi pyytää anteeksi.
Älä alun perinkään tee tekoja joita pitää myöhemmin pyytää anteeksi.- Anonyymi00070
Kuulostat osittain kylmäkiskoiselta ja epäempaattiselta. Väheksy "uhrin" asemaa ja olet tietävinäsi, miten hän kokee anteeksipyynnön! Jopa, kauheimpien tekojen uhrit ovat saaneet helpotusta ja kyvuäyn antaa anteeksi, kun sitä on heltä pyydetty. Anteeksiantamattomuus katkeroittaa ennen pitkää. Ymmärrys toisen tekoa tai motiiveista, tilanteita tms. Kohtaan, auttaa ihmistä käsittelemään asian ja saattamaan sen päätökseen.
Näet nyt asiat mielestäni vain yhdestä vinkkelistä ja jos oikein tarkkaan katsot kirjoitustasi, voit nähdä siinä juuri sen oman hyödyn tavoittelun... Hieman käänteisesti.
Siitä olen samaa mieltä, että parempi jättää ennemminkin teot tekemättä! - Anonyymi00072
Aamen!!!!
- Anonyymi00097
Anonyymi00070 kirjoitti:
Kuulostat osittain kylmäkiskoiselta ja epäempaattiselta. Väheksy "uhrin" asemaa ja olet tietävinäsi, miten hän kokee anteeksipyynnön! Jopa, kauheimpien tekojen uhrit ovat saaneet helpotusta ja kyvuäyn antaa anteeksi, kun sitä on heltä pyydetty. Anteeksiantamattomuus katkeroittaa ennen pitkää. Ymmärrys toisen tekoa tai motiiveista, tilanteita tms. Kohtaan, auttaa ihmistä käsittelemään asian ja saattamaan sen päätökseen.
Näet nyt asiat mielestäni vain yhdestä vinkkelistä ja jos oikein tarkkaan katsot kirjoitustasi, voit nähdä siinä juuri sen oman hyödyn tavoittelun... Hieman käänteisesti.
Siitä olen samaa mieltä, että parempi jättää ennemminkin teot tekemättä!Ei se välttämättä katkeroita. Tuolloin joutuu tekemään työt itse ilman toisen anteeksipyyntöä ja sovintoa. Terve ihminen toimii kuitenkin luontevasti ja ymmärtää jos on verisesti loukannut. Tuolloin homma hoidetaan yhteisesti.
Jos tyyppi on kpää ja julma, tyhjä sielu. Niin hyväksy se ettei se ikinä tulenpyytämään anteeksi. Se on raskastakin. Mutta jos odotat, voit kstkeroitua.. - Anonyymi00129
Vaikka pahaa tekoa pyytäisi anteeksi, ja saisikin anteeksi, voi tekoaan siltikin katua myös anteeksipyytämisen jälkeen.
- Anonyymi00076
Uskon. Se vaatii haavoittuvuutta, siksi se voi olla vaikeaa. Itse olen pyytänyt anteeksi ihmisiltä, joiden olisi pitänyt pyytää sitä minulta, silloin se on turhaa. Moni ei osaa pyytää anteeksi, myöntää virhettään ja ottaa opiksi. Pyydetään anteeksi vain muodon vuoksi kun asia on otettu puheeksi, mutta käytös ei muutu. Ei se silloin ole pyyteetöntä. Anteeksipyyntö ja -anto ovat tärkeitä asioita itselle. Se luo pohjaa sille, että asioista voidaan puhua ja kasvaa yhdessä.
- Anonyymi00083
Tykkään tästä kommentista ja olet selkeästi miettinyt asiaa ❤️
- Anonyymi00077
Pelkkä tyhjä sana. Sellaisessa ei ole mitään anteeksi annettavaa jonka voi antaa anteeksi. Ja anteeksiantamatonta ei voi perua ja antaa anteeksi.
Julkkiksen kannattaa vale pyytää julkisesti anteeksi niin tomppelit ovat tyytyväisiä.- Anonyymi00130
Anteeksipyyntö yleensä osoittaa edes jonkinlaista katumusta.
- Anonyymi00078
Anteeksianto on voima
- Anonyymi00115
”Kurrn minäkin annan anteeksi niille, jotka ovat minua vastaan rikkoneet” No en vtussa, mutta ideana kannatan kyl
- Anonyymi00079
Anteeksipyynnöllä, pyytäjä saa vain mielensä hyväksi ja luulee saavansa rikkeen anteeksi ja voi näin ollen jatkaa samaan malliin.
- Anonyymi00084
Onko sillä väliä jos saa anteeksi jos ei mikään ole kuitenkaan kuin ennen.
- Anonyymi00089
Eli oma itsesi on sinulle vain tärkeää, ei se miten hän voi ja pääsee asian käsittelemään?
- Anonyymi00098
Anonyymi00089 kirjoitti:
Eli oma itsesi on sinulle vain tärkeää, ei se miten hän voi ja pääsee asian käsittelemään?
En voi tietää miten on asiaa käsitellyt. Todennäköisesti itse olen mietinyt häntä enemmän ja huitelee ympäri kyliä ties kenen kanssa.
- Anonyymi00178
Mikään ei ole muutenkaan kuin ennen. Elämä on pelkkää muutosta; alkamista, loppumista, luopumista, iloa, surua, murhetta, tasamaata, ylä- ja alamäkeä ...
- Anonyymi00085
Anteeksipyyntö on aina tärkeää. Mikään tai kukaan ei voi muuta väittää
Saat rauhan ja hän saa rauhan.- Anonyymi00088
Juuri näin ❤️
- Anonyymi00107
Ei se noin ole! Jos joku on tarkoituksellisesti häirinnyt ja stalkannut todella kauan, siis jopa yli kymmenen vuoden ajan, sitä on mahdotonta hänelle koskaan antaa anteeksi! Kärsiköön vaikka kuinka paljon, saa sen takaisin itselleen minkä teki stalkatessaan toiselle!! Sellaista ihmistä en voi kunnioittaa koskaan! Tulen haukkumaan hänet lyttyyn!
- Anonyymi00109
Anonyymi00107 kirjoitti:
Ei se noin ole! Jos joku on tarkoituksellisesti häirinnyt ja stalkannut todella kauan, siis jopa yli kymmenen vuoden ajan, sitä on mahdotonta hänelle koskaan antaa anteeksi! Kärsiköön vaikka kuinka paljon, saa sen takaisin itselleen minkä teki stalkatessaan toiselle!! Sellaista ihmistä en voi kunnioittaa koskaan! Tulen haukkumaan hänet lyttyyn!
Onko joku tosiaan stalkannut sua yli kymmenen vuotta? No huh huh, melko sairasta touhua! 😱
- Anonyymi00087
Toiset pyytää anteeksi mm.hyötymistarkoituksessa. Ei sydämestään pyydä anteeksi. Sillä tavoitellaan jotain
esim. toisen murtamista.
Asioiden läpikäyminen on parasta anteeksipyyntöä.
Voi oikeassa kohtaa itsekin pyytää anteeksi omia mokiaan. Kaikkein raivistuttavinta on kun klimpissä pyydetään anteeksi kaikkia ja toinen jää kuin hmoilanen hämilleen. Ei saa kiinni mistään.
Miehen anteeksipyyntö voi olla hätäinen sen vuoksi kun on kiire saada asiat ennalleen ja päästä pöksyihin. Sekin on inhimillistä ja ymmärrettävää.
Mulle se ei toimi. - Anonyymi00090
Ei auta anteeksipyyntö lehtien palstoilla.SElvitä ja oikaise kaikki joihin olet levittänyt minusta valheita jotka ovat aiheuttaneet minun asiakassuhteisiin ja palvelun heikkenemiseen vähän joka sektorilla.YM.ym.ym...................................
- Anonyymi00091
Ei se saa tehtyä / tekemättömäksi . Tai sanottua unohdetuksi .
- Anonyymi00108
SE on tasan tarkkaan juuri noin! Se tulee olemaan mielessä jollain tavalla aina!
- Anonyymi00177
Ei tietenkään, mutta anteeksipyyntö ja / tai -anto pienentää ja vähentää tehdyn vaikutusta ja auttaa painamaan asiaa unhon suohon. Jos ei, niin korvain väliss' on ongelma.
- Anonyymi00092
Anteeksipyynnössä on voimaa. Se kannattaa aina.🩷
- Anonyymi00093
Uskon siihen sanana jolla osoitetaan hyväntahtoisuutta ja hyvää tarkoitusta, jos tungoksessa astuu kantapäillä tai meinaa törmätä ihmiseen. Tai vastaavaa. Sillä ja hymyllä voi kertoa, että on hyväntahtoinen. Tai jos vahingossa meinasi etuilla ennen kuin huomasi että jonon pää ei ollutkaan siinä missä luuli.
Muuten en osaa sanoa, kun en muista kenenkään pyytäneen minulta anteeksi oikein mitään.
Lukuunottamatta noita tilanteita.
Itse pyydän aika paljon anteeksi asioita joita muut ei. Kuten vaikka jos olen liian väsynyt enkä jaksakaan lähteä iltamenoon tai vastaavaa. Lapsiltani. Ihmisiltä, joilla on väliä.
Muut eivät pyydä vaan ilmoittavat vaan etteivät jaksa. Ehkä pyydän liikaa anteeksi. - Anonyymi00094
Anteeksipyyntö on anteeksipyyntö. Siihen ei voi linkittää mitään pyyteitä. Koska jos ajattelee asiaa on meillä kaikilla pyyntiä alvariinsa kaikesta elämänalojen asioista. Niinkuin joku syö ja joku tiskaa. Ei voi ajatella, että anteeksi pyytää kun syö ja toiselle jää tiski. Jos pyytää varsin anteeksi sitä, että ei tiskaa, niin se kuuluu protokollaan, jossa anteeksipyytäjä helpottaa itseasiassa sen tiskaajan oloa, koska anteeksi antaja vapauttaa sen syöjän tiskauksen vaateesta itse. Se ei ole turha anteeksipyyntö. Koskaan anteeksipyyntö ei ole turha. Anteeksi pyyntö ja anteeksi antaminen ovat äärimmäisen tärkeitä ihmisen hyvinvoinnin kannalta. Kun anteeksi on annettu, kyseinen asia pitää molempien sisimmässään unohtaa, ja käydä iloisin mielin eteenpäin. Jos on yrittänyt antaa anteeksi ja silti nähertää ja kalvaa inho ja viha asiasta voi puhua kolmannelle osapuolelle tai vaan itse koittaa todellakin antaa anteeksi. Anteeksipyynnön "Voima" on todella konkreettinen aivojen puhdistaja. Jos ei sitä osaa, se pitää opetella. Muuten voi tulla masennusta, pahaa mieltä, syöpiä ja sotia. Anteeksipyyntö on tärkeää!
- Anonyymi00095
Anteeksipyynnöllä manipuloidaan psykologiassa ihmisiä, joille on tehty pahaa, jos väitetään että traumasta selviäminen vaatii anteeksiannon.
Anteeksi voi pyytää vain ajattelemattomia virheitä tai vain ihmiseltä jolle on rakas tai joka on rakas ja joka tietää että toivot hänelle hyvää ja silti mokasit.- Anonyymi00100
Ei kaikki. Yleistät turhan vaarallisesti höpinääsi.
- Anonyymi00099
Anteeksipyyntö on niin tärkeä asia ihmiskunnalle, että siitäkin pitää oikeen keskustella niikui idiootit.
- Anonyymi00101
Onneksi sinulla oli paljon annettavaa meille kaikille!
- Anonyymi00104
Useimmat ihmiset eivät pyydä anteeksi koska on nöyryyttävää tunnustaa oma pahuutensa.
Ei sitten tarvitse odottaa mitään kanssakäymistä.- Anonyymi00111
Sehän on ollut selvää jo alusta lähtien, etten halua olla missään tekemisissä häirikön kanssa koskaan! Siksi ihmettelin, miksi ette poistaneet häirikköä pois projektista! Mikä oli vielä haitallisempaa oli se, ettei projektiin valittu yhdyshenkilöä jonka kanssa olisi voinut keskustella kaikesta ja silloin olisitte ymmärtäneet jo vuosia sitten, etten halua olla missään tekemisissä oman lapseni ikäisen henkilön kanssa koskaan! Projektin aloittajilta puuttui kokonaan kyky hallita tilannetta vanhemman naisen asemaan liittyen, koska hän on se henkilö, joka on joutunut kärsimään eniten ja toistuvasti! Hän vain pohti asioita omalta kantiltaan ja muut luulivat, että hän haluaisi auttaa häirikköä, mutta sitä hän ei ole koskaan halunnut! Hyi olkoon häirikkö!
- Anonyymi00114
Anonyymi00111 kirjoitti:
Sehän on ollut selvää jo alusta lähtien, etten halua olla missään tekemisissä häirikön kanssa koskaan! Siksi ihmettelin, miksi ette poistaneet häirikköä pois projektista! Mikä oli vielä haitallisempaa oli se, ettei projektiin valittu yhdyshenkilöä jonka kanssa olisi voinut keskustella kaikesta ja silloin olisitte ymmärtäneet jo vuosia sitten, etten halua olla missään tekemisissä oman lapseni ikäisen henkilön kanssa koskaan! Projektin aloittajilta puuttui kokonaan kyky hallita tilannetta vanhemman naisen asemaan liittyen, koska hän on se henkilö, joka on joutunut kärsimään eniten ja toistuvasti! Hän vain pohti asioita omalta kantiltaan ja muut luulivat, että hän haluaisi auttaa häirikköä, mutta sitä hän ei ole koskaan halunnut! Hyi olkoon häirikkö!
Onko sinun sisälläsi PALSTAÄIJÄ asustellut tämä ”uskottava” sivupersoona Marjatta-Aino-Karen kauankin aikaa? T naiselta
- Anonyymi00105
Anteeksipyytävälle anteeksianto voi merkitä enemmän kuin anteeksiantajalle.
Anteeksiantoon en oikein usko.
Riippuu teosta, loukkauksesta, miten kohde tämän ottaa.
Mielestäni on kyse sietämisestä. Mitä toisilta sietää. Miten toiset rikkovat minun rajani.
Aika voi parantaa.
Tekia voi pienentää mielessään, jos se ei ole henkeen, kroppaan kohostuvaa tai henkistä alistamista.
Kategorisoisin.
Pieni asia jää unholaan. Iso voi traumatisoida, olla uhka terveydelle. Katkaista hyvänkin ystävyyden pitkäksi aikaa, kokonaan.
Jos toistuu, uusinta potenssiin kaksi. Tekijä ei paranna tapojaan.
Vilma
Opetetaanko anteeksipyyntöä ja -antamista kodeissa? - Anonyymi00106
Vaikka stalkkeri pyytäisi minulta anteeksi kauan jatkunutta todella häiritsevää toimintaansa, en antaisi hänelle koskaan sitä anteeksi! Stalkkaaminen on sellaista toimintaa mikä ei ole koskaan hyväksyttävää. ei edes vähäisessä määrin, saati sitten vuosia jatkuessaan! Menin ihan hajalle siitä, etten voinut käydä edes kaupassa ilman esitystä!
- Anonyymi00110
Mitä ihmeen esitystä??
- Anonyymi00113
Anonyymi00110 kirjoitti:
Mitä ihmeen esitystä??
Sulle ei siis millään mene jakeluun, ettei tämän trollaavan äijän tenttaamisen kannata tuhlata kallisarvoista energiaa?
- Anonyymi00112
Älkää vaa koskaan kokeilko- olette varmasti liian hyviä semmoiseen. T naiselta
- Anonyymi00116
" ... keventä pyydettävän oloa? " Metka ilmaus, mutta eikö anteeksipyynnöllä koeteta keventää omaa olotilaa, siis anteeksipyytäjän.
- Anonyymi00121
Tää on mun mielestä uskomatonta miten monet ajattelee, että se anteeksipyyntö on sitä pyytäjän varten. Jotenkin niin kieroutunut ajatus.
Ehkä kotona ei tosiaan ole opetettu tuota taitoa tao ainakaan oikein. Vai lähteekö se siitä, ettei ole opetettu empatiaa. Eli onko vain opetettu, että nyt kun pyydät anteeksi, niin pääset pois tukalasta tilanteesta, eikä asiaa ole puhuttu ja selitetty sen kummemmin?
- Anonyymi00119
kerta ei oikeesti pidä pahana ni ei sit pyydä anteeksi
- Anonyymi00122
Annatko esimerkin? Eli, jos teet jotain mikä loukkaa toista, mutta omasta mielestäsi se oli pikku juttu, niin ei tarvitse pyytää anteeksi?
- Anonyymi00131
Anonyymi00122 kirjoitti:
Annatko esimerkin? Eli, jos teet jotain mikä loukkaa toista, mutta omasta mielestäsi se oli pikku juttu, niin ei tarvitse pyytää anteeksi?
Jos juttu on omasta mielestä pikkujuttu, mutta huomaa toisen loukkaantuneen, on ihan hyvä pyytää anteeksi. Se on toisen ihmisen huomioonottamista.
- Anonyymi00136
Anonyymi00131 kirjoitti:
Jos juttu on omasta mielestä pikkujuttu, mutta huomaa toisen loukkaantuneen, on ihan hyvä pyytää anteeksi. Se on toisen ihmisen huomioonottamista.
Miten usein on henkien taisto?
Vahvempi (henkisesti, kypsempi) voisi mennä puolitiehen vastaan.
Mutta.
Jos anteeksipyyntöä odottava on 'vahvempi', voi toinen käyttäytyä kuin ei mitään. - Anonyymi00140
Anonyymi00136 kirjoitti:
Miten usein on henkien taisto?
Vahvempi (henkisesti, kypsempi) voisi mennä puolitiehen vastaan.
Mutta.
Jos anteeksipyyntöä odottava on 'vahvempi', voi toinen käyttäytyä kuin ei mitään.Voit muuttaa vain itsesi. Tietää miten oma moraali menee ja toimia sen kanssa. Muilla on omansa mitä lie.
- Anonyymi00123
uskon mutta voivoi kestäiskö sivullisten päät
- Anonyymi00125
Mitä tarkoitat?
- Anonyymi00124
Uskon. Anteeksi pyyntö kannattaa, jos mahdollista/hyvä syy anteeksipyyntöön.. Anteeksianto taitaa olla ensiksi tärkeämpää....itselle /toiselle ...silloin on sujut myös Jumalan kanssa.
- Anonyymi00126
Anteeksipyyntöön liittyy katumus, siis se, että katuu sanojaan ja tekojaan.
Onko sen pyynnön jälkeen sujut mihinkään päin on eri asua.
- Anonyymi00132
On olemassa hyvä ( rakkaus, myötätunto, anteeksianto, nöyryys, kunnioitus ja arvostus muita kohtaan)
ja paha ( viha, katkeruus, kateus, ylimielisyys elämää ja muita kohtaan).
Kumpaa sinä ruokit?
Kaikilla ajatuksilla on voimansa, myös anteeksipyynnöllä.
Anteeksipyyntö on oman mielen käsittelyä. Annan anteeksi itselleni, että olen käyttäytynyt väärin ja pyydän anteeksi siltä jota olen kohdellut väärin. Sen tarkoitus on opettaa myös käyttäytymään toisia kohtaan arvostavasti, eikä ole vain pelkkää mielen ja sanan helinää.
Anteeksipyynnöllä ja annolla on valtava voima. Se puhdistaa katkeroituneita mieliä ja haavoja, mutta voi viedä aikansa eikä tapahdu hetkessä.
Muistaa myös kiittää.- Anonyymi00135
Hienosti ajateltu ja kirjoitettu ❤️
- Anonyymi00146
Anonyymi00135 kirjoitti:
Hienosti ajateltu ja kirjoitettu ❤️
Hienosti kommentoit itsellesi palstapsyko.
- Anonyymi00147
Anonyymi00146 kirjoitti:
Hienosti kommentoit itsellesi palstapsyko.
Ai sinäkin olet huomannut että aloittajaäijä kiittelee itseään kummallisesta proosasta vailla järjen hiventä? Tuskinpa olet yksäri, vaan tämä huomioaspekti on sinulle loukkaa koska pääsi ei oikein pelaa ja projisoit naispuilseen obsession kohteeseen tätä potaskaa
- Anonyymi00137
Ei anteeksi pyynnöllä ole mitään väliä,mikä on tapahtunut toiselle,kaikki varkaudet, kiusaaminen ym.ja lisää ollaan viemässä,vaikkei mitään enää ole,no vanhoja vaatteita,vaan nehän ei kelpaa.......
- Anonyymi00139
Anteeksi pyyntö on niin terve osa elämää, että se kun puuttuu henkilöltä, tiedät varmaksi että henkilö näännyttää ja syö sydäntään epäterveesti. Ja täten myös sinun. Kannattaa hakeutua pois niiden henkilöiden luota, joille anteeksipyyntö on suurin ongelma.
- Anonyymi00141
Tänään ketju hämmentää minua. Toivottavasti ei liity minuun. Olen pyytänyt kaivatultani anteeksi, että yritin lähentyä häntä, vaikka hän oli (poly)suhteessa ja rikoin näin hänen/heidän rajojaan. Pitäisikö minun pyytää uudestaan vielä anteeksi? Häneltä tai joltain muulta? Ei hänen ainakaan tarvitse pyytää minulta mitään anteeksi. Kaikki on minusta ok meidän välillä.
Naiselta- Anonyymi00142
Ihanaa, palstaäijä. Saisiko tähän surrealistiseen peräpäästöön lisää trendikkäitä sanoja tämän polysuhten lisäksi suoraan nuorisolaisten kuvastosta? T naiselta, nyt ois aika itse kunkin kerätä itsensä ja palata tähän todellisuuteen🥱
- Anonyymi00149
Ei tämä liity kehenkään, joten ei ainakaan sinuun.
ap
- Anonyymi00143
Anteeksi kaikki etukäteen kymmeneksi seuraavaksi vuodeksi 🙏
- Anonyymi00144
Tästä keskustelimme puolison kanssa kehityskeskustelut 10 v sitten ja pariterapia oli silmiä avaavaa, nyt kaikki hybin.
- Anonyymi00148
Mielestäni kannattaa hillitä itsensä, ennen kuin loukkaa toista, niin ei tarvitse sitten pyydellä anteeksi.
- Anonyymi00150
Tietysti se on näin ja tähän pyrin ja hyvin olen siinä onnistunut.
Valitettavasti kuitenkin ihmiset välillä loukkaavat toisiansa vahingossa ja tahallaan. Ja hyvin usein tahallinen loukkaaminen tapahtuu, kun oletetaan asioita, eikä kommunikoida ja oteta asioista selvää, joten kyllä malttia pitäisi löytyä. - Anonyymi00151
Oletko rampant rage machine ikinä miettiny kun tänne toitotat sekavia? Sivusta
- Anonyymi00152
Mitä keskenkasvuisempi nainen, sitä varmempaa on, ettei osaa pyytää anteeksi.
- Anonyymi00154
Sano enemminkin ihminen. Se pätee kaikkiin ihmisiin.
- Anonyymi00162
Anonyymi00154 kirjoitti:
Sano enemminkin ihminen. Se pätee kaikkiin ihmisiin.
Hän kuulunee siihen joukkoon, joka on sitä mieltä, että vain naisissa on vikoja ja mieähet ovat vailla vikoja, täysin viattomia. Kahdessa mielessä.
- Anonyymi00168
No sehän riippuu millä tavalla tämä koettu mielipaha ja nk tilanteen korjausehdotukset esitetään esim huutamalla ikäänkuin sanoja suuhun prseestä asti niin ei kyllä toimi
- Anonyymi00153
Uskotko anteeksipyynnön voimaan?
- Kyllä uskon
Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa?
Nöyrtyminen ja se, että toinen voi olla katkera.
Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän tai vastaanottajan kannalta?
- Ei koskaan ole turhaa. Anteeksianto on sitten vastaanottajan asia. En lähde arvuuttelemaan tilanteita, joissa snteeksianto olisi mahdotonta.
Onko anteeksipyyntö pyyteetön, jos haluaa saavuttaa sillä muutakin kuin keventää pyydettävän oloa?
- Ei, mutta mikä täsdä maailmassa niin täydellisen pyyteetöntä olisi. Eikö se ole hyvä jos kaikkien olo kevenee. - Anonyymi00156
Uskon, kun se tulee omasta pyyteettömästä oivalluksesta, siitä että ymmärtää tehneensä väärin tai osallisuutensa asiaan. Siitä että katuu, eikä tahdo toiselle enempää pahaa. Anteeksipyynnön pitää olla pyyteetön.🤷♀️
- Anonyymi00157
Se että toinen ei ehkä kykene anteeksiantamaan, on hänen oma asiansa,hänen oma kiirastulensa, mutta pyyteetön aito katumus on karmassa huomioitu, annettiin sitä anteeksi tai ei.🤷♀️
- Anonyymi00158
Anonyymi00157 kirjoitti:
Se että toinen ei ehkä kykene anteeksiantamaan, on hänen oma asiansa,hänen oma kiirastulensa, mutta pyyteetön aito katumus on karmassa huomioitu, annettiin sitä anteeksi tai ei.🤷♀️
Ego meissä ei ole pyytetön, ego meissä ei pysty anteeksipyytämään eikä anteeksiantamaan. 🤷♀️
- Anonyymi00159
Anonyymi00158 kirjoitti:
Ego meissä ei ole pyytetön, ego meissä ei pysty anteeksipyytämään eikä anteeksiantamaan. 🤷♀️
Myös anteeksi voi antaa, vaikkei pyydettäisikään. Ei se helppoa ole mutta loppupeleissä vapauttavaa. 🤷♀️
- Anonyymi00160
Anonyymi00159 kirjoitti:
Myös anteeksi voi antaa, vaikkei pyydettäisikään. Ei se helppoa ole mutta loppupeleissä vapauttavaa. 🤷♀️
Hyväksyä ei tarvii eikä saa, mutta anteeksianto itsessään vapauttaa. Miksi kantaa muiden itsen harteille lataamia taakkoja. Ymmärrys ja kyky nähdä toinenkin täällä oppimassa, omine vaikeine oppikouluineen. Itsekkin olemme ihan samoin oppineet. Anteeksiantaminen on armoa muita mutta myös omaa itseään kohtaan. 🤷♀️
- Anonyymi00161
Anonyymi00158 kirjoitti:
Puhu, kerro ja juttele ihan vain omastasi. Muista sulla ei ole tietoa eikä kokemusta.
- Anonyymi00163
Anonyymi00161 kirjoitti:
Puhu, kerro ja juttele ihan vain omastasi. Muista sulla ei ole tietoa eikä kokemusta.
Se on sama kaikilla 😉
Ego estää sitä normaalia toimintaa, silloin kun estää. - Anonyymi00167
Anonyymi00157 kirjoitti:
Jep jep esitä tämä viisaus palstaäijän ”emoji” vaikka oikeudenkäynnissä ja ota raamattu tsi muu kirja mukaan kuin yliviikari tai kivimäki. Kyllä kakarat, vien tämän skeeman teiltä kuin tutin kersan suusta
- Anonyymi00169
Anonyymi00160 kirjoitti:
Hyväksyä ei tarvii eikä saa, mutta anteeksianto itsessään vapauttaa. Miksi kantaa muiden itsen harteille lataamia taakkoja. Ymmärrys ja kyky nähdä toinenkin täällä oppimassa, omine vaikeine oppikouluineen. Itsekkin olemme ihan samoin oppineet. Anteeksiantaminen on armoa muita mutta myös omaa itseään kohtaan. 🤷♀️
Jos en minä anna anteeksi minulle tehtyjä asioita, niin sitten en vaan anna anteeksi.
Kyse ei ole kohdallani mistään egosta vaan
minun tunteistani, ei se minua mitenkään
vapauta, se anteeksi anto, silti ne teot seuraa minun muistissani ja sydämessäni mukana. - Anonyymi00180
Anonyymi00169 kirjoitti:
Jos en minä anna anteeksi minulle tehtyjä asioita, niin sitten en vaan anna anteeksi.
Kyse ei ole kohdallani mistään egosta vaan
minun tunteistani, ei se minua mitenkään
vapauta, se anteeksi anto, silti ne teot seuraa minun muistissani ja sydämessäni mukana.Ymmärsin itse tuon ego osuuden niin, että ihminen joka ei pyydä anteeksi, vaikka tietää että syytä olisi.
- Anonyymi00164
Mitä turhaa pyytää anteeksi, kun ei pysty kuitenkaan muuttamaan omaa käytöstä. On keksittävä, joku muu ratkaisukeino. Ristiriita sisällä voi repiä ihmisen kappaleiksi. Se, että jokin estää sinua käyttäytymästä niin kuin sydämessäsi haluaisit. Estää sinua saamasta sitä, mitä kaikkeineniten haluat. Luuletteko, että ihminen huvikseen tuottaa tuskaa myös itselleen päivästä päivään ja vuodesta toiseen? Haluaa olla ikuisesti yksin? Mikä on se sisäinen voima, joka estää minua olemasta se ihminen, joka minä oikeasti olen. Ei se ole ego. Ei ihmisen oma ego halua häntä satuttaa. Tässä on isommasta asiasta kysymys kuin pelkästä anteeksipyynnöstä. Ei silti huolta, ratkaisu jokaiseen ongelmaan löytyy aina.
- Anonyymi00166
Mikä sellainen este voi olla?
- Anonyymi00165
Olen myös anteeksipyynnön kannalla tosiaan,jos sen tekee tosimielellä tarvittaessa,mutta vaikea asia ehkä suurimmalle porukalle osaa taitaa nykyään olla ,kun voi "loukata " toista ,se on paljon helpompa? varsinkin kun lukee jskus näitä palstoja ,,kaunuusti sanottuna ihminen on muuttunut pahemmaksi sielultaan tunteettomammaksi kaiken puolin,,, ja se on toinen tosiasia ,että ei loukkaa otse sanoillaan ,eikä teoillaan niin ei ole tarvis pyydellä anteeksi, näin itse myös teen , toisen ällillehän emme voi mitään? jos hän ei ymmärä ,eikä tajua tosiasioita ,,näin se vaan on!
- Anonyymi00170
En usko anteeksi antoon isoissa asioissa.Pikku pila tai vahinko on se mihin anteeksi annetaan.
- Anonyymi00171
Anonyymi00170 kirjoitti:
En usko anteeksi antoon isoissa asioissa.Pikku pila tai vahinko on se mihin anteeksi annetaan.
Täydellistä on kun pahantekijästä lentää suolet pois ajaessaan vaikka ralliradalla kaiteeseen tai vieläkin parempi jos halvaantuu kaulasta alaspäin.,
- Anonyymi00172
Anonyymi00171 kirjoitti:
Täydellistä on kun pahantekijästä lentää suolet pois ajaessaan vaikka ralliradalla kaiteeseen tai vieläkin parempi jos halvaantuu kaulasta alaspäin.,
Juu,silloin saa anteeksi,EHKÄ.
- Anonyymi00173
Anonyymi00172 kirjoitti:
Juu,silloin saa anteeksi,EHKÄ.
Mitäpä jos itse tapoit pahantekijäsi entisessä elämässä, kenties kiduttamalla kidutit.. aika armoa saanut olet jos nyt karmassa helpommalla pääset.. armo tässä elämässä on kuin henkistä rahaa pankkiin laittaisi.. mutta toki saat sen tuntea konkreettisesti nahoissasikin. Kukaan ei estä, sinulla on vapaa tahto.🤷♀️
- Anonyymi00176
Anonyymi00171 kirjoitti:
Kehotan kommentoijaa hakemaan apua, oppia ja tukea henkisen kapasiteettinsa köyhyyteen, vaillinaisuuteen ja rumuuteen.
- Anonyymi00175
Riippuu aiheesta!
- Anonyymi00179
Kauan stalkanneelle henkilölle en voi koskaan antaa anteeksi! Hän teki elämästäni helvettiä yli kymmenen vuoden ajaksi!
- Anonyymi00181
Tämä kysymys ei ole pelkästään ihmiskysymys täysin ,joka ymmartää? Jos ihminen tosissaan pyytää anteeksi toiselta ja ymmärtää tehneensä väärin, niin on ikävää toisen kannalta,jos ei anna anteeksi,,tietenkin pyytäjän on muututtava ,et ei jatkossakaan tee väärin ,ym senkaltaista. Nämä asiat oN JOSKUS VAIKEA KÄSITÄÄ TÄSSÄ ELÄMÄSSÄ.KUN JOS VIHANTUNNE VAIN TÄYTTÄÄ PÄÄN,VAIKKA SEKIN ON YMMARRETTÄVÄÄ, MUTTA ? KUN JOSKUS IHMISEN ON ANNETAVA ANTEEKSI ,OMAN ITSENSÄ TAKIA ,ELÄMÄ EI OLE IKUISTA MEILLE KENELLEKÄÄN ???
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1571460Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1281160Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset216859- 64782
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus60685- 46655
- 51642
- 52572
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt187558En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä
Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o29552