Taviksen elämää

Anonyymi-ap

Olen tällainen tavis. Käyn töissä ja meillä on perhe. Lapsiakin on ja lapsenlapsiakin.

Olen omistanut polttiksia monien vuosikymmenien ajalla ja ne ovat olleet hyviä autoja.
Monia hyviä autoja.

Seuraavaksi kysymys. Miksi sähköautot ovat joilekin mahdoton asia hyväksyä?

Ei sellaista ole kenenkään pakko ostaa. Jos tykkä polttiksesta niin sitten jatkaa polttikella ajamista.

40

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Siksi ei voi hyväksyä koska lataus on edelleen kehitysvaiheessa ja kestää liian kauan. Ja muutenki ne ei kestä kovaa rasitusta. Yhelläki tyypillä sähköauto kärähti ku oli liikaa painoo perässä.

      • Anonyymi00005
        UUSI

        Kivaa kun jonkun paristokindeei polttaa koko kerrostalon ja asuntoasi


      • Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Kivaa kun jonkun paristokindeei polttaa koko kerrostalon ja asuntoasi

        Ei tarvis osta pientä paristokinderiin kun samalla rahalla se saa tilavan perheauto jossa kunnon takatilatkin


      • Anonyymi00021
        UUSI

        Missä tämä tapahtui?


    • Anonyymi00002

      "Siksi ei voi hyväksyä koska lataus on edelleen kehitysvaiheessa ja kestää liian kauan. "

      Kun auton laittaa illalla lataukseen niin sen akku on aamulla täynnä.
      Ja halvalla pörssisähköllä ajaminen maksaa vainalle kaksi euroa per sata kilsaa.

      Polttiksella ajaminen maksoi moninkertaisesti. Kokemusta on.

      • Anonyymi00004

        Dieselin saa aina 100 eurolla täyteen nii ei oo ees paha.


      • Anonyymi00008
        UUSI

        Edelleenkin pitää laskea kaikki kustannukset, ei vain sähköä tai bensaa. Jokainen joka laskee autoilun kuluiksi ainoastaan sähkön tai bensan on joko idiootti tai huijari. Ja sinä olet selkeästi pelkkä paskaa jauhava huijari.

        Ja todellisuudessa edelleenkin monille polttiksella ajaminen maksaa vähemmän kuin sähköautolla ajaminen kun huomioi kaikki kustannukset. Etenkin kun suurelle osalle bensakulut on alle 100 euroa kuukaudessa nykyiselläkin bensan hinnalla.

        Ja sinun "kokemuksestasi" ei kukaan piittaa paskaakaan. Ei huijarien "kokemuksesta" kukaan piittaa.


      • Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Edelleenkin pitää laskea kaikki kustannukset, ei vain sähköä tai bensaa. Jokainen joka laskee autoilun kuluiksi ainoastaan sähkön tai bensan on joko idiootti tai huijari. Ja sinä olet selkeästi pelkkä paskaa jauhava huijari.

        Ja todellisuudessa edelleenkin monille polttiksella ajaminen maksaa vähemmän kuin sähköautolla ajaminen kun huomioi kaikki kustannukset. Etenkin kun suurelle osalle bensakulut on alle 100 euroa kuukaudessa nykyiselläkin bensan hinnalla.

        Ja sinun "kokemuksestasi" ei kukaan piittaa paskaakaan. Ei huijarien "kokemuksesta" kukaan piittaa.

        Vertailun kannalta lopputuloksessa ei ole ihan hirveästi eroa esittääkö asiat niin että sähköauton käyttövoima maksaa 2 eur/100km ja polttiksen 12 eur/100km, ja vastaavasti sähköauton kokonaiskustannukset ovat 50 eur/100km ja polttiksen 60 eur/100km. Isoin ero kustannuksissa (kun verrataan samanikäisiä ja -kokoisia autoja keskenään) on kuitenkin se käyttövoima.

        Sinänsä on totta että keskimääräisellä vanhalla polttiksella ajaminen tulee kokonaisuuteena todennäköisesti edullisemmaksi kuin uudella sähköautolla ajo, mutta vertailumielessä noissa menee mansikat ja mustikat sekaisin. Ja kaikki eivät halua ajaa sillä yli 10-vuotiaalla käytetyllä autolla.


      • Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Vertailun kannalta lopputuloksessa ei ole ihan hirveästi eroa esittääkö asiat niin että sähköauton käyttövoima maksaa 2 eur/100km ja polttiksen 12 eur/100km, ja vastaavasti sähköauton kokonaiskustannukset ovat 50 eur/100km ja polttiksen 60 eur/100km. Isoin ero kustannuksissa (kun verrataan samanikäisiä ja -kokoisia autoja keskenään) on kuitenkin se käyttövoima.

        Sinänsä on totta että keskimääräisellä vanhalla polttiksella ajaminen tulee kokonaisuuteena todennäköisesti edullisemmaksi kuin uudella sähköautolla ajo, mutta vertailumielessä noissa menee mansikat ja mustikat sekaisin. Ja kaikki eivät halua ajaa sillä yli 10-vuotiaalla käytetyllä autolla.

        "Sinänsä on totta että keskimääräisellä vanhalla polttiksella ajaminen tulee kokonaisuuteena todennäköisesti edullisemmaksi kuin uudella sähköautolla ajo, mutta vertailumielessä noissa menee mansikat ja mustikat sekaisin. Ja kaikki eivät halua ajaa sillä yli 10-vuotiaalla käytetyllä autolla."

        Normaali keskivertosuomalainen ajaa noilla autoilla, joten vertailu menee juuri näin enemmistöllä autoilijoista. Enemmistö suomalaisista ajaa yli 10-vuotiaalla käytetyllä autolla vain vähemmistö ajaa alle 10 vuotta vanhalla autolla. Ja keskituloiset suomalaiset ei osta uusia autoja ollenkaan.

        Lisäksi uusi polttomoottoriauto maksaa edelleen huomattavasti vähemmän kuin vastaava uusi sähköauto. Varsinkin kun muistaa, että nuo miniakkuiset sähköautojen perusmallit ovat käyttökelvotonta romua.


      • Anonyymi00015
        UUSI

        Kuka on tämä " vainalle " , jolle ajaminen maksaa vain 2 € / 100 km ?


      • Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Dieselin saa aina 100 eurolla täyteen nii ei oo ees paha.

        Ei saa.


      • Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Edelleenkin pitää laskea kaikki kustannukset, ei vain sähköä tai bensaa. Jokainen joka laskee autoilun kuluiksi ainoastaan sähkön tai bensan on joko idiootti tai huijari. Ja sinä olet selkeästi pelkkä paskaa jauhava huijari.

        Ja todellisuudessa edelleenkin monille polttiksella ajaminen maksaa vähemmän kuin sähköautolla ajaminen kun huomioi kaikki kustannukset. Etenkin kun suurelle osalle bensakulut on alle 100 euroa kuukaudessa nykyiselläkin bensan hinnalla.

        Ja sinun "kokemuksestasi" ei kukaan piittaa paskaakaan. Ei huijarien "kokemuksesta" kukaan piittaa.

        Et ole vieläkään laittanut sen pakoputkiautosi kustannuksia esille, vaikka niitä on useasti pyydetty.
        Miksi et?


      • Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        "Sinänsä on totta että keskimääräisellä vanhalla polttiksella ajaminen tulee kokonaisuuteena todennäköisesti edullisemmaksi kuin uudella sähköautolla ajo, mutta vertailumielessä noissa menee mansikat ja mustikat sekaisin. Ja kaikki eivät halua ajaa sillä yli 10-vuotiaalla käytetyllä autolla."

        Normaali keskivertosuomalainen ajaa noilla autoilla, joten vertailu menee juuri näin enemmistöllä autoilijoista. Enemmistö suomalaisista ajaa yli 10-vuotiaalla käytetyllä autolla vain vähemmistö ajaa alle 10 vuotta vanhalla autolla. Ja keskituloiset suomalaiset ei osta uusia autoja ollenkaan.

        Lisäksi uusi polttomoottoriauto maksaa edelleen huomattavasti vähemmän kuin vastaava uusi sähköauto. Varsinkin kun muistaa, että nuo miniakkuiset sähköautojen perusmallit ovat käyttökelvotonta romua.

        "Normaali keskivertosuomalainen ajaa noilla autoilla, joten vertailu menee juuri näin enemmistöllä autoilijoista. Enemmistö suomalaisista ajaa yli 10-vuotiaalla käytetyllä autolla vain vähemmistö ajaa alle 10 vuotta vanhalla autolla. "

        Ja juuri siksi tuossa uusi sähköauto vs vanha polttis -vertailussa ei ole mitään ideaa, koska ne eivät tosielämässä ole realistisia vaihtoehtoja kenellekään. Aivan sama jos vertaisi uutta polttista ja käytettyä polttista, uuden kokonaiskustannukset ovat lähinnä arvonalenemasta johtuen korkeammat.

        "Lisäksi uusi polttomoottoriauto maksaa edelleen huomattavasti vähemmän kuin vastaava uusi sähköauto. "

        Tämä riippuu aivan autosta ja hintaluokasta. Ihan edullisimmissa autoissa polttis on halvempi, mutta jossain noin 50 k€:n hintaluokassa ominaisuuksiltaan vastaava sähköauto on samanhintainen tai jopa jo halvempi kuin polttomoottoriauto.


      • Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Et ole vieläkään laittanut sen pakoputkiautosi kustannuksia esille, vaikka niitä on useasti pyydetty.
        Miksi et?

        En rupea laittamaan oman autoni kustannuksia, koska se kertoo vain minun kustannukseni ja on tietona siksi arvotonta. En kerro millä autolla ajan, en kuinka paljon ajan enkä myöskään missä asun enkä mitään muutakaan yksityiskohtaa.

        Ja sinun pitää pinnallisena ihmisenä kertoa aina paskasta Teslastasi ja sinun kustannuksistasi, vaikka kukaan muu koko maailmassa ei asiasta piittaa ja tieto on arvotonta paskatietoa muille. Sinä vielä päälle kuvittelet typerästi, että muut on muka Teslastasi kateellisia. Voin sanoa varmuudella, että kukaan ihminen ei ole Teslastasi kateellinen.

        Ja vaikka en kustannuksiani laitakaan niin on helppoa päätellä jo pelkästään siitä, että käyttökelpoiset sähköautot vastaa pelkältä hankintahinnaltaan 20-30 vuoden bensakuluja, että koko höpinä valtavista säästöistä on pelkkää valetta.

        Etenkin kun vielä näitä sähköautoja ei edes voi huoltaa ja korjata itse tai se on ainakin erittäin vaikeaa toisin kuin vanhoissa polttiksissa. Jotkuthan eivät ikinä vie polttistaan huoltamolle tai korjattavaksi.


      • Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        En rupea laittamaan oman autoni kustannuksia, koska se kertoo vain minun kustannukseni ja on tietona siksi arvotonta. En kerro millä autolla ajan, en kuinka paljon ajan enkä myöskään missä asun enkä mitään muutakaan yksityiskohtaa.

        Ja sinun pitää pinnallisena ihmisenä kertoa aina paskasta Teslastasi ja sinun kustannuksistasi, vaikka kukaan muu koko maailmassa ei asiasta piittaa ja tieto on arvotonta paskatietoa muille. Sinä vielä päälle kuvittelet typerästi, että muut on muka Teslastasi kateellisia. Voin sanoa varmuudella, että kukaan ihminen ei ole Teslastasi kateellinen.

        Ja vaikka en kustannuksiani laitakaan niin on helppoa päätellä jo pelkästään siitä, että käyttökelpoiset sähköautot vastaa pelkältä hankintahinnaltaan 20-30 vuoden bensakuluja, että koko höpinä valtavista säästöistä on pelkkää valetta.

        Etenkin kun vielä näitä sähköautoja ei edes voi huoltaa ja korjata itse tai se on ainakin erittäin vaikeaa toisin kuin vanhoissa polttiksissa. Jotkuthan eivät ikinä vie polttistaan huoltamolle tai korjattavaksi.

        "Ja vaikka en kustannuksiani laitakaan niin on helppoa päätellä jo pelkästään siitä, että käyttökelpoiset sähköautot vastaa pelkältä hankintahinnaltaan 20-30 vuoden bensakuluja, että koko höpinä valtavista säästöistä on pelkkää valetta."

        Jotta verrataan käyttövoimien kustannuseroja, eikä autojen iästä johtuvia kustannuseroja, niin saako jostain sitten tuollaista sähköautoa vastaavan polttomoottoriauton ilmaiseksi?


      • Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        En rupea laittamaan oman autoni kustannuksia, koska se kertoo vain minun kustannukseni ja on tietona siksi arvotonta. En kerro millä autolla ajan, en kuinka paljon ajan enkä myöskään missä asun enkä mitään muutakaan yksityiskohtaa.

        Ja sinun pitää pinnallisena ihmisenä kertoa aina paskasta Teslastasi ja sinun kustannuksistasi, vaikka kukaan muu koko maailmassa ei asiasta piittaa ja tieto on arvotonta paskatietoa muille. Sinä vielä päälle kuvittelet typerästi, että muut on muka Teslastasi kateellisia. Voin sanoa varmuudella, että kukaan ihminen ei ole Teslastasi kateellinen.

        Ja vaikka en kustannuksiani laitakaan niin on helppoa päätellä jo pelkästään siitä, että käyttökelpoiset sähköautot vastaa pelkältä hankintahinnaltaan 20-30 vuoden bensakuluja, että koko höpinä valtavista säästöistä on pelkkää valetta.

        Etenkin kun vielä näitä sähköautoja ei edes voi huoltaa ja korjata itse tai se on ainakin erittäin vaikeaa toisin kuin vanhoissa polttiksissa. Jotkuthan eivät ikinä vie polttistaan huoltamolle tai korjattavaksi.

        Etpä tietenkään kerro, koska silloin valheesi tulisivat ilmi.

        Itse kerron autoni merkin, kustannukset, yms. niin jokainen pystyy tarkistamaan todenperäisyyden.

        Sähköauton voi huoltaa ja korjata itse, siinä missä pakoputkiautonkin.


    • Anonyymi00003

      Volvo on myös korjannut ohjelmiston lastentauteja etäpäivityksillä, ja auto tuntuu sen myötä nyt huomattavasti valmiimmalta kuin uutena. Edmundsin mukaan auto tuotiin markkinoille hieman keskeneräiseltä.
      EX30:n kohdalla nämä huomiot eivät kuitenkaan enää koske uusien autojen ostajia, sillä Volvo päätti lopettaa EX30:n myynnin Yhdysvalloissa vain kahden vuoden jälkeen.
      Hinnasta lähti oston jälkeen 5000 € pois

      • Anonyymi00007
        UUSI

        Eikös tuo ex30 ole vieläkin pienempi tiloineen kuin Tesla y
        Ainakin takatilat olemattomat

        Varsinainen oaristokinderi


      • Anonyymi00009
        UUSI

        Volvo ei ole erityisen suosittu USA:ssa muutenkaan. Lisäksi EX30 on turhan pieni auto jenkkimarkkinoille, missä suositaan paljon isompia autoja. Keskimääräinen auton koko on jenkeissä paljon suurempi kuin Euroopassa eikä siellä paljon ihan pieniä autoja näy.


    • Anonyymi00010
      UUSI

      Sähköauton muut kulut ovat samat kuin vastaavanikäisessä polttiksessa.
      Se iso ero tulee siitä että sähkö maksaa 2 euroa per 100 kilsaa kun bendatai diesel 12 euroa.

      20.000 kilsaa vuodessa ajavalle ero on 2.000. Ei mikään pikkuraha joka ainoa vuosi.

      • Anonyymi00013
        UUSI

        Pikkuraha verrattuna uuden auton muihin kuluihin. Pelkkä arvonalenema vuodessa on paljon enemmän kuin tuo. Tuokaan summa ei ole riittävä syy vaihtaa vanhaa polttista uuteen tai uudehkoon sähköautoon.


      • Anonyymi00016
        UUSI

        Nestejäähdytetyn sähkömoottorin vaihto maksaa 5 vuoden " säästöt " helposti .


      • Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Nestejäähdytetyn sähkömoottorin vaihto maksaa 5 vuoden " säästöt " helposti .

        Ja polttiskoneen vaihto on ilmaista? ÐSG, EGR, TSI, D-4D jne.

        Kaikki nuo ovat polttiskuskuskille erittäin kalliita keksintöjä. Nykydiesel on niin täynnä ylimääräistä päästöjenvähennytstekniikkaa että niiden korjauskustannukset ovat hyvin masdiivisella tasolla. Ja varmasti laukeavat.

        Sähkömoottori on monta kertaluokkaa yksinkertaisempu vekotin. Toimii maailman tappiin.


      • Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Pikkuraha verrattuna uuden auton muihin kuluihin. Pelkkä arvonalenema vuodessa on paljon enemmän kuin tuo. Tuokaan summa ei ole riittävä syy vaihtaa vanhaa polttista uuteen tai uudehkoon sähköautoon.

        "Tuokaan summa ei ole riittävä syy vaihtaa vanhaa polttista uuteen tai uudehkoon sähköautoon."

        Mitään vaihtoa kalliimpaan autoon ei säästöillä pysty perustelemaan. Mutta sitten kun se vanha auto on syystä tai toisesta menossa joka tapauksessa vaihtoon (suomalaiset kuitenkin keskimäärin vaihtavat autoa 3-4 vuoden välein) niin tilanne on aivan eri: valitsetko auton jonka käyttövoima maksaa 2 eur/100km vai 12 eur/100km.


    • Anonyymi00014
      UUSI

      Miksi samojen ihmisten pitää tehdä joka päivä useita postauksia sähköautojen erinomaisuudesta, edullisuudesta, kestävyydestä, myynnin kovasta kasvusta jne. Eivätkö nuo asiat olekaan ihan totta? Kenelläkään noista kirjoittajista ei taida olla edes omakohtaista kokemusta sähköautoista.

    • Anonyymi00017
      UUSI

      "Pikkuraha verrattuna uuden auton muihin kuluihin. "

      Autoja, myös sähköautoja voi ostaa käytettyinä. On idioottimaista että sähköauton ostaminen tarkoittaisi aina uuden auton ostamista.

      • Anonyymi00018
        UUSI

        Typo: On idioottimaista väittää että sähköauton ostaminen tarkoittaisi aina uuden auton ostamista.


      • Anonyymi00019
        UUSI

        Voi ostaa, mutta mistä saa kunnollisen halvan sähköauton?
        Asia kun on niin, että liikenteessä olevien henkilöautojen keski-ikä on noin 13,9–17,8 vuotta iästä ja alueesta riippuen. (Uudellamaalla keski-ikä on noin 10,7 vuotta, kun taas esimerkiksi Kainuussa lähes 16 vuotta).
        Keskimääräinen arvo: Koko autokannan mediaani- tai keskiarvo on iän myötä laskenut noin 3 600 euroon.


      • Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Typo: On idioottimaista väittää että sähköauton ostaminen tarkoittaisi aina uuden auton ostamista.

        Vaikka ostaisi käytetyn sähköauton niin niissäkin kohtuuhintaiset käyttökelpoiset sähköautot ovat käyttökelvottomia romuja miniakulla. Käytännössä vasta yli 20 000 euron käytetyt sähköautot ovat juuri ja juuri käytettäviä ja siinä hintaluokassa muut kulut ovat jo moninkertaiset verrattuna bensiiniin menevään rahaan.

        Jos on toimiva vanha polttomoottoriauto niin sitä ei kannata vaihtaa sähköautoon.


    • Anonyymi00025
      UUSI

      "Jos on toimiva vanha polttomoottoriauto niin sitä ei kannata vaihtaa sähköautoon."

      Taloudellisesti ajateltuna jokainen auton ostaminen on aina huonoa rahankäyttöä.
      Tämän asian pihvi on siinä että nykyään polttiksen ostaminen on tyhmintä rahahankäyttöä mitä ihminen voi tehdä. Ostaa sen uutena tai käytettynä niin polttis on aina se tsloudellisesti tyhmin ostos.

      • Anonyymi00030
        UUSI

        Käytettyjä hyviä polttiksia saa niin halvalla, että käytetyn polttiksen ostaminen kannattaa edelleen taloudellisesti.

        "Tämän asian pihvi on siinä että nykyään polttiksen ostaminen on tyhmintä rahahankäyttöä mitä ihminen voi tehdä. Ostaa sen uutena tai käytettynä niin polttis on aina se tsloudellisesti tyhmin ostos."

        Tämä on taas naurettavan typerää paskapuhetta. Niille jotka osaavat huoltaa itse autoaan sähköauto on kaikkein typerin hankinta. Monethan huoltavat ja korjaavat itse autonsa aina itse.


    • Anonyymi00026
      UUSI

      "Käytännössä vasta yli 20 000 euron käytetyt sähköautot ovat juuri ja juuri käytettäviä ja siinä hintaluokassa muut kulut ovat jo moninkertaiset verrattuna bensiiniin menevään rahaan."

      Jos ostaa 20.000 polttiksen niin se onkin se kaikkein tyhmin rahankäyttö.
      Kallis ostaa, kallis ajaa ja niiden arvo putoaa kivi.

      20.000 euroa on sinänsä hyvä raja siinä että sitä halvemmat autot ovat aika tympeitä monellakin tapaa. Olkoon käyttövoima mikä tahansa.

      • Anonyymi00031
        UUSI

        "Jos ostaa 20.000 polttiksen niin se onkin se kaikkein tyhmin rahankäyttö.
        Kallis ostaa, kallis ajaa ja niiden arvo putoaa kivi."

        Itse asiassa polttomoottoriautojen arvo pysyy paremmin kuin sähköautojen. Koko väite arvon putoamisesta kuin kivi on sähköautofanaatikon paskanjauhantaa. Lisäksi jos käyttää samaa autoa sellaiset kohtuulliset 10-15 vuotta niin tuolla ei ole paljon merkitystä. Omassa tuttavapiirissä on niitäkin, jotka on käyttänyt samaa autoa yli 20 vuotta.


      • Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        "Jos ostaa 20.000 polttiksen niin se onkin se kaikkein tyhmin rahankäyttö.
        Kallis ostaa, kallis ajaa ja niiden arvo putoaa kivi."

        Itse asiassa polttomoottoriautojen arvo pysyy paremmin kuin sähköautojen. Koko väite arvon putoamisesta kuin kivi on sähköautofanaatikon paskanjauhantaa. Lisäksi jos käyttää samaa autoa sellaiset kohtuulliset 10-15 vuotta niin tuolla ei ole paljon merkitystä. Omassa tuttavapiirissä on niitäkin, jotka on käyttänyt samaa autoa yli 20 vuotta.

        Sähköauto pitää arvonsa paremmin kuin polttomoottoriauto.
        Lähde: Netwheels.


    • Anonyymi00033
      UUSI

      "Monethan huoltavat ja korjaavat itse autonsa aina itse."

      Tuo koskee vain vain hyvin vanhoja autoja. Tuoreissa autoissa omahuollot pudottavat jällernmyynti-arvoa isolla kädellä.

      • Anonyymi00034
        UUSI

        Ja vähän vanhemmissakin osa hommista vaatii esim. sellaisia erikoistyökaluja että kertaluonteisena hommana on helpompi ja järkevämpi viedä pajalle.


    • Anonyymi00035
      UUSI

      "Omassa tuttavapiirissä on niitäkin, jotka on käyttänyt samaa autoa yli 20 vuotta."

      Kun ajan tällä sähköautolla 20 vuotta ja 20.000 km vudessa niin mun pankkitilillä on 40.000 euroa enennän rahaa verrattuna siihen että ajaisin saman matkan polttiksella..

    • Anonyymi00038
      UUSI

      Itse ajan luultavasti polttiksella vielä pitkään koska en halua velkaista autoa mutta en näe mitään estettä sille että ostaisin sähkärin jos mieli vaikka muuttuisi.

      Mennään alle kymppitonnin autolla ainakin toistaiseksi.

      • Anonyymi00039
        UUSI

        Ja onhan tuollainen sähkö vastaan polttis vääntö aivan turhaa paskaa. Kukaan ei hyödy siitä yhtään mitään.


      • Anonyymi00040
        UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Ja onhan tuollainen sähkö vastaan polttis vääntö aivan turhaa paskaa. Kukaan ei hyödy siitä yhtään mitään.

        Jokainen aikaansa seuraava tietää että sähköautoille on tulossa joku veroluontoinen käyttömaksu. Eihän nuo siipeilijät ole maksaneet tien käytöstä vielä yhtään mitään niinkuin muut autoilijat. Käsi syvällä veronmaksajien taskussa kuin pahimmilla sosialisteilla! Teitä kyllä käyttävät. Maksukyvystä tuskin on puutetta. Valtio on vielä antanut vanhan romuttamiseenkin sosiaaliapua. Järkyttävää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe