Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Varmuudella+myös+Pyhä+Henki+ja+Jeesus+ja+ketä+niitä+nyt+onkaan+ajattelevat+ja+toimivat+Rakkaudesta+lähtöisin.
Sinun+rakkautesi+minua+kohtaan+kannusti+minua+vastaamaan+:)+oikein+lempinimellä+pusi+pusi
Hassua+kuinka+tällainen+tavallinen+rupattelu+näyttää+kirjoitettuna+jopa+ylilyönnilltä.
Tällä+vain+ne+vastaavat+jotka+ovat+jysrkästi+eri+mieltä,+ja+sekin+on+katsojan+silmässä/mielessä
17.05.2018 20:52
On+hyvä+muistaa+että+silloin+he+olivat+nukutettuna+eikä+monikaan+ole+vielä+herännyt.
17.05.2018 20:38
Jumala+itse+sanoo,+että+ihminen+on+tullut+HEIDÄN+kaltaiseksi?+Selvästi+siellä+on+silloin+
useampi+Jumala!!!+
Aivan+selkeästi+voi+myös+päätellä+että+ihminen+on+tullut+Jumalan+tavoin+ajattelevien++kaltaisesti++ymmärtäväksi.
On+hyvin++järkeenkäypää+että+niitä+on+muitakin.
Enkun+kielessä+on+vain+mies+aina+vaikka+tarkoitetaan+ihmistä,+on+se+niin+kamalanväärin+tai+oikein?+keltä+kysyit
17.05.2018 20:29
Anteeksianto+itselle+tarkoittaa+minulle+että+olen+unohtanut+sen+pyhyyden+jonka+Jumala+minulle+antoi.+Taivasten+valtakunta+on+sisäisesti+teissä
Unohtaessani+kuvittelen+omaa+visauttani+suuremmaksi+kuin+Jumalaa+joka+on+Rakkaus.
Ei+ole+kolmea+mokausta+on+elämäntapa,+sitä+sopinee+katsoa+jatkuvasti.+Kaveri+-++elämäntoveri+kyyllä+kertoo+miten+olen+onnistunut+ja+Suomi24+:)
17.05.2018 18:33
Ryhmä+toimii+sitä+paremmin+kun+siinä+on+rakkautta+(yhteisöllisyytä)
sanoiko+Jeesus+jossain+milloin+ei+saisi+olla+rakastava,+ainakaan+silloin+kun+Hän+puhui+rakkaudesta.
Jos+sanoikin,+tulkoon+sitten+viskelemään+niitä+ensimmäisiä+kiviä.Oli+miten+oli+minun+tehtäväksen+jää+antaa+itselleni+anteeksi+mielikuvani+Jeesuksen+sanomisista.+Jätän+tämänkin+kysymyksen+Pyhän+Hengen+tutkitavakisi+eikä+Päätös+voi+olla+virhellinen+se+ei+osu+ohi.
Ei+ole+mitään+valintaa+milloin+en+antaisi+anteeksi+kenenkään+en+myöskään+omaa+valintaani,+aina+on+mahdollisuus+valita+uudelleen.++(anteeksianto+itselle)+Rakasta+itseäsi
Tässä+tarkoitan+itsellä+sitä+pyhyyttä+jonka+Jumala+loi+ja+joka+on+jokaisessa.
Minusta+sopeutuminen+on+sitä+että+hyväsy+sen+mikä+on+ja+jos+pystyy+tekemän+jotakin+niin+tehköön.+
Kiirastuli+on+loputon+mutku,+sitku,+eiku,+jos+sittenkin,+eikuu+sitten+koska+se++ja+koska+siitä,+ja+se+sitä....+Siinä+on+ihmisen+itsetekemä,+uskonto++Tälle+itselle+annan+nimen+ego.+se+on+se+joka+sanoi+Aatamille+"mene+piilon+ja+jos+joku+löytää+sano+eevan+tai+käärmen+syyksi.
sitä+piloleikkiä+tässä+itse+kukin.++
Älä+muuta+maailmaa+muuta+ajatuksesi+siitä,+maailmasi+muuttuu+:)
17.05.2018 18:17
prp.lle
++kone+tökkii+kun+o+pitkä+ketju
Ryhmä+ei+estä+yksilöllisyyttä,+se+on+yksilön+asia+että+käsittä+ryhmän+voiman.+
Ei+se+ole+ryhmässä+joka+ei+sitä+edistä+vaikka+kuinka+olisi+paikalla,+eri+oivallusten+esiin+tuominen+on+rikkaus,+ei+erimielisyys.+Se+on+ryhmädynamiikan+uskonto.
Missä+teitä+on+kaksi+tai+useampi+yhteisöllisyyden+-+rakkauden+-+minun++nimessäni.+siellä+olen+minä.
Minun+nimessäni+tarkoittaa+todellisen+yhteistyön++-+rakkauden+-+nimessä+ajateltu+ja+tehty,+uskonnoista+riippumatta
17.05.2018 17:37
Jäljelle+jää+tieto+"Valitse+oikein"+Kun+ainoa+valinta+on+Rakkaus.
Ainakin+itse+epäilen+mihin+tarvitsisin+molekyylibiologiaa,+ehkä+se+johtuu+tietämättömyydestäni.+On+lähdettävä+omenapuita+etsiskelemään+:)
16.05.2018 15:24
Väite+että+evoluution+"tähtäin"+olisi+ihminen.
Ihmisen+tähtäin+on+parhaimmillaan+sopeutuminen+(evolutioon)
Tietäminen+ja+usko+helposti+riitautetaan,+jos+kuitenkin+ajatellaan+että+Jumala+on+rakkaus+kuten+Raamatussa+(kaiken+muun+seassa)+yksi+lause+kertoo,+niin+silloinhan+täydellisesti+rakastava+sopeutuu+parhaiten,+siis+ei+etsi+omaansa,+ei+käytäydy+itsekkäästi+jne.+mieten+senyt+olikaan
15.05.2018 17:09
Keskustelu+tietämisestä+olisi+uuden+avauksen+arvoinen
Sitten+on+näiden+sanojen+monitulkintaisuus
Vahvimmat+selviävät
Vahvin+on+se+joka+sopeutuu+parhaiten+(torakka?)
+Väite+että+evoluution+"tähtäin"+olisi+ihminen.
+Ihmisen+tähtäin+on+parhaimmillaan+sopeutuminen+(evolutioon)
Väite+että+demokratia+olisi+kristinuskon+synnyttämä+oppi.+
Äänestyspäätöksiin+ei+kristinusko+minun+mielestäni+ohjaa
15.05.2018 14:02
"+ne+jotka+tietävät+vähiten,+luulevat+tietävänsä+asioista+paljon+enemmän.+Ja+ne+joilla+on+oikeasti+hyvät+tiedot,+aliarvioivat+omien+tietojensa+määrän."+
Tämä+totuus+taas+ketoo+yleisesti+ihmisen+taipumuksesta+tehdä+johtopäätöksiä.
Liittyy+aloitukseen+sikäli+että+Umpiheterox+kertoo+omat+käsityksensä+jotka+on+sinänsä+totta.+Siis+ne+ovat+hänen+johtopäätöksensä.
Onko+niillä+mitään+merkitystä+mihinkään+muuhun,+on+toki+onahan+moni+ottanut+kantaa+kiitettävästi,+ei+voi+väittää+etteikö+hän+tiedä.+Totuusarvo+on+taas+jotain+aivan+muuta,+eli+johtopäätökset+sisällöstä+jokinen+tekee+mielessään.
15.05.2018 09:23
Hyvä+niin,+ei+saivarella.
Kyllä+minä+ajattelen+että+pystyn+oppimaan,+sitä+pidän+evoluutiona+kyllä.
14.05.2018 18:50
Tiede+selittää+sen+mikä+tieteelle+on+mahdollista.
Ihmismieli+tekee+joka+hetki+uusia+keksintöjä+ja+jälleen+se+on+myös+tieteelliselle+selityksille+mahdollista.
Vaikuttaa+jankkaamiselta+mutta+epäilen+vahvasti+ettei+kaikkea+ole+vielä+keksity/+oivallettu
Varmaan+kehitellään+myös+uusia+uskontoja.
Olet+aika+rohkea+lausuessasi+että+kaikki+havainnot+voidaan+selittää.+No+tietenkin+niin,+mutta+jokaisella+on+omanlaisesa+selitys.
14.05.2018 14:54
Onhan+se+vaikeeta+kun+mielipiteet+hiertää.
Se+hiertää+myös+sillä+toisella+ainakin+yhtä+paljon+joka+on+peitettävä+jollain+"ylimielisyydellä"
Kumpaakaan+väheksymättä,+se+"pakana"+on+ehkä+rehellinen+itselleen,+minkäs+teet+kun+näet+vain+niitä+kästtämättömiä+syntejä+ja+evnkeljumia,+tai+muuta+vastaavaa,+sanoja+joihin+ei+saa+mitään+otetta+muuta+kuin+syyllisyys.
Olisiko+tässä+mitään+"Mikään+ei+ole+sattumaa"
14.05.2018 09:02
Jos+nyt+kysyttäisiin+tietyiltä+uskonnollisilta+ihmisiltä+miten+Neuvostoliiton+kävi+he+sanovat+ja+opettavat+että+Jumala+tuhosi+ja+tappoi+Neuvostoliiton+miljoona+armeijan+miltei+ilman+verenvuodatusta+sekä+naiset+ja+lapsen+sitten+Hän+antoi+sen+venäläisille.
Väittääkö+joku+etteikö+neukkulaa+tuhottu.+Nyt+siellä+on+Venäjän+kansa+ja+valtio+ainakin+jos+heiltä+itseltään+kysytään?
Vallanvaihdos+on+aina++selitetty+tällä+tavoin+ja+väkivalta+oikeutettu,+ei+siinä+Jumalalla+mitään+tekemistä+ole.+Tai+raamatun+väkivallalla,+kyllä+tämä+on+ihan+ikiomaa+ihmisten+rakastamaa+touhua.
On+vain+niin+leppoisaa+kun+voi+syyllistää+kaiken+paitsi+oman+näkökulmansa.
On+mahtava+taito+luoda+asiasta+mielikuva,+mielipide,+(+Raamatun+sisältö)+sitten+ankara+kina+ei+näin+voi+olla,+eli+tapella+omaa+mielikuvaa+vastaan+jossa+ei+alun+perinkään+ollut+mitään+mieltä
13.05.2018 14:51
Evolutuio+on+totta,+mutta+siihen+on+turha+sotkea+uskontoja.
Evoluutio+on+toistaiseksi+vain+yksi+selitystapa+joidenkin+ihmisten+tekemien+havaintojen+selittämiseksi.+Sellaisenaan+tietenkin+totta+heille.
Onko+havainnot+totta,+selitykset+kuitenkin+ovat+evoluution+kehityksen+armoilla+ja+todistavat+mielikuvien+evoluutiosta.
Maailmankuvat+eli+käsitykset+totuudesta+kehittyvät+nekin+kaikesta+huolimatta+ainakin+niiden+kohdalla+jotka+opiskelevat+sekä+heillä+jotka+kuvittelevat+pystyvänsä+kehittymään?
13.05.2018 10:59
Olisiko+mitään+ajatus+että+sielu+on+se+osa+tietoisuudesta+mikä+katsoo+menneisyyteen+ja
muistaa+kaiken+koetun,+niin+"hyvät"+kuin+"pahat".
Näin+tulisi+selitettyksi,+tietoiset+ja+tiedostamattomat+valinnat.+
Aloittaja+haluaa+kirjoittaa+Raamatun+udelleen,+ei+aivan+mitätön+homma+kuitenkaan.
Älä+muuta+maailmaa+(ramattuakaan)+muuta+ajatuksesi+siitä,+maailmasi+pelastuu+IOK
13.05.2018 10:44
Rakkaus+ei+suvaitse.+Rakkaus+antaa+erehdykset+anteeksi.+
Suvaitseminen+on+kannanotto,+mielipide.
Rakkaus+ei+esittele+mielipiteitä,+rakkaus+ei+ole+osapuoli.+Rakkaus+ei+ole+osa+eikä+puoli.+Rakkaus+ON.
12.05.2018 20:54
Ennen+syvällisempiä+päätelmiä+olisi+hyvä+täsmentää+mitä+sielulla+tarkoitetaan.
Evoluutiostakin+taitaa+olla+täsmällisempiä+yhteisiä+käsityksiä
12.05.2018 15:01
Mutta+sisältö+on+totta.
Aina+on+toisinajattelijoita+tapettu+ja+vieläkin...
Aina+on+ollut+niitä+jotka+tietävät+ja+aina+näyttää+olevan+niitä+jotka+kadehivat+tietoisia.+Saduissa+ja+tarinoissa+on+mAhdollista+kertoan+niistä.+Jeesuksen++sanomaksi+kerrotut+monetkin+jutut+on+oleet+jo+ammoin+muutamien+tiedossa,+niiden+kertaaminen+on+lopulta+hyödyllistä+kaikille.
Se+on+vallanhalun+yksi+muoto+kieltää+nimetyt+henkilöt+siinä+toivossa+että+myöskin+heidän+tarinansa+näin+vaiennetaan.+
Muinoin+kivenhakattujen+kuninkaiden+nimet+piti+hakata+pois+uusien+TODELLISTEN+hallitsijoiden+vallanhalun+vuoksi.
Nyt+on+vaikeampi+hakata+netistä+pois,+pitää+levittä+valheellisia+juttuja+peitteeksi.
12.05.2018 12:38
Rakkaus+ei+ole+nähtävissä+se+on+TUNNEtavissa+=+Jumala
En+tee+kehoani+nähtäväksi/nähtävyydeksi+tuon+rakkauteni+tunnettavaksi.
12.05.2018 09:49
60 / 121