Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun+ensin+luo+mielikuvan+ja+sitten+alkaa+pieksemään+sitä+riittää+elämäntehtävää.
"Rakkautesi"+on+pelkää+teeskenneltyä+sokerilla+sekoitettua+feikkaamista.+Kuvittelet+ehkä+olevasi+oikeinkin+onnistuinut+rakastaja+ja+maailmanhalaaja+mutta+et+sinä+ole.+Sinä+olet+vain+tavallinen+ihminen+niinkuin+me+kaikki+muutkin.+Voit+pudottaa+sokeriset+kuvitelmasi+keijukaiselämästä+ja+rakkauden+vaahtokylvyssä+piehtaroimisesta+sekä+maailman+pahuuden+"ymmärtämisestä".
Tällainen+on+ihminen,+kyllä+ihmettelemistä+riittää.+Siunausta+matkallesi.+Ilman+sinua+maailma+olisi+vajaa,+puutteellinen,+mikään+ei+ole+sattumaa.
Ilman+minun+esiintymistä+olisi+yllä+oleva+arvio+jäänyt+julkaisematta;+en+ole+aivan+turha+mitenkään.
03.05.2018 22:06
Kukaan+ei+ole+sanonut+eikä+väittänyt+että+"Raamattu+riittää+jokaiselle+joka+hetki+kaikkiin+kysymyksiin+ja+vastauksiin"+Raamattu+riittää+siihen+mitä+tulee+ymmärtää+uskonelämästä+ja+autuuteen+pääsemisestä
"Rakkautesi"+on+pelkää+teeskenneltyä+sokerilla+sekoitettua+feikkaamista.+Kuvittelet+ehkä+olevasi+oikeinkin+onnistuinut+rakastaja+ja+maailmanhalaaja+mutta+et+sinä+ole.+Sinä+olet+vain+tavallinen+ihminen+niinkuin+me+kaikki+muutkin.+Voit+pudottaa+sokeriset+kuvitelmasi+keijukaiselämästä+ja+rakkauden+vaahtokylvyssä+piehtaroimisesta+sekä+maailman+pahuuden+"ymmärtämisestä"
Luen+ylläolevasta+suurta+pelkoa+ja+katkeruutta+ja+rakkauden+pyyntöä.+
Minulle+ei+ole+erikseen+uskonelämää,+joka+askeleella+ja+joka+kohtaamisessa+ilmennän+mihin+uskon+kuten+tässäkin.
03.05.2018 17:24
Mihin+tarvitaan+Pyhän+Hengen+ääntä+jos+raamattu+riittää+jokaiselle+joka+hetki+kaikkiin+kysymyksiin+ja+vastauksiin.
Vahvaa+rakkauden+ääntä+on+pidettävä+tiukasti+mielessäni+lukiessani+yllä+olevia+uskontunnustuksia.+Aivan+yhtä+suurta+rakkautta+tarvitsen+lukiessani+Raamattua+ja+käsityksiä+siitä
Kun+muuta+ei+ole+kuin+Rakkaus+joka+on+Jumala
Rakkaus+on+vaikeudet+täytyy+keksiä..
Siis+miksi+on+Pyhä+Hengen+ääni
03.05.2018 15:42
Mielikuvasi+ei+millään+muotoa+ole+väärä.
Pitää+muistaa+että+se+on+sinun+mielikuvasi,+osoitus+sinun+halustasi+aloittaa+noin.+Se+taas+mistä+se+johtuu+on+tietyssä+määrin+ainoastaan+sinun+asiasi.+Nyt+en+syytä+kunhan+totean.+Jokainen+tietenkin+kysellee+sitä+mikä+kiinnostaa,+omien+ajatustensa+innoittamana.+
Amerikkalaisuus+on+äänestänyt+viimeisen+presidentin+valtaan+myös+"+me+ensin+"++sloganin+vuoksi.+Lukija+mielessään+asettaa+tuonkin+ajatuksen+oman+empatiansa+yhteyteen.++
Yleistäminen+tässäkin+toimii+enempi+itseään+vastaan.
ihminen+katso+itseäsi,+kumpaa+näet+aloituksessa+sitä+vai+sitä+toista,+tuossahan+jo+monet+vastasivat+kokemuksensa+mukaisesti
03.05.2018 11:56
Miksi+nainen+rakastuu+renttuun?
Siksi+koska+uskoo+hoivavietillään+korjaavansa+kumppaninsa+virheet.
Tämä+on+tällainen+nykyaikaisen+psykologian+oppi.
Haluatko+itse+että+sinut+nähdään+korjauksen+tarpeessa+olevana.+Sitähän+sinä+pyydät+kun+sanot+kokevasi+raskautta.+Jospa+joku+ottaisi+pois+se+vaivan,+se+on+"raskauden+sisältö"
Rakkaus+on+ratkaisu,+hyväksy+hänet+selaisena+kuin+hän+on,+silloin+näet+myös+itsesi+sellaisena+kuin+olet.
Ehkä+hänen+käsityksensä+elämästä+on+armeliaampi,+onko+se+silloin+väärin,+jospa+juuri+se+on+Jumalan+tahto+ja+siksi+toi+teidät+toisillenne.
Rakkaus+on+päätös+se+on+tahdon+ilmaisu
03.05.2018 09:17
Wikipedia:
Seuraavassa+luettelossa+on+käsitelty+kreikan+kielen+sanoja,+jotka+Raamatussa+on+käännetty+synniksi.+
Kreikan+kielen+sana+”anomia”+tarkoittaa+lain+rikkomista.
”Ofeilima”+merkitsee+velkaa+laiminlyömisestä,+väärämielisyydestä,+sopimuksen+rikkomisesta+tms.
”Agnoema”+tarkoittaa+liukastumista,+kompastumista,+vahingossa+tehtyä+pahaa+yms.
”Parakon”+tarkoittaa+tottelemattomuutta,+mutta+viittaa+myös+väärin+kuulemiseen.
”Parabasis”+viitaa+lain+rikkomiseen+kiertämällä+oikea.
Sanalla+”asebeia”+sitten+tarkoitetaan+aktiivista+toimintaa+Jumalaa+vastaan.
Agricola+kuittasi+koko+litanian+sanalla+synti
Ei+tätä+unohtaa+tarvitse,+pikemminkin+muistaa,+vain+pelottelijat+käyttävät+sanaa+synti+ja+oikein+pelokkaat++-+perisynti
02.05.2018 15:15
Ei+ole+olemassa+erikseen+uskovaisia+on+ihmisiä.+Mies+on+ihminen+samoin+nainen+ja+kaikki+siltä+väliltä.+Joka+muuta+väittää+USKOO+erillisyteen+(syntiin+Agricola)+jokainen+uskoo.
02.05.2018 14:49
armoajaetaan
1.5.2018+20:48++kyselet+anteeksianon+ideasta
Olen+täysin+erimieltä+siitä+mitä+luterilaisilla+kinkereillä+50-+luvulla+ja+rippikoulussa+60-+luvulla+anteeksiannosta+opetettiin.+Samalla+tässä+on+vastausta+myös+rukouksen+merkityksestä+minun+kohdallani.
Jos+ajatellaan+ylimmältä+tasolta,+Luoja+antoi+jokaiselle+täydellisesti+kaikkea+yhtä+paljon,+silloin+mitään+todellista+puutetta+eikä+näinollen+lisättävää+ja++pyydettävää+voi+olla.+Silloin+kellään+ei+ole+mitään+annettava+kun+jokaisella+se+jo+on.
Kuitenkin+teen+virheitä+osun+ohi+maalin,+luulen+olevani+erossa,+erillinen,++ertyinen+(Agricolan+sanoin+teen+syntiä)+En+ole+ertyinen+koska+Jumala+loi+vai+yhdenlaisen+Ihmisen+Aatamin+joka+sitten+monisti+itsensä+(lisääntyi)
En+ole+erillinen,+erityinen+mutta+olen+erehtynyt.
Tämän+ehehdyksen+kanssa+hiljennyn+Jumalani+kädessä+ja+tiedostaessani+erehdykseni+(syntini+Agricola)+luovun+kuvitelmastani+olla+erillinen+erityinen,+erossa+Luojastani.+Jätän+ratkaisun+Hänelle.
+Jokainen+joka+on+todella+antanut+anteeksi+tietää+sen+vaputtavan+ilon+ja+rauhan++mikä+siitä+irti+päästämisestä+seuraa.
En+muistele+pahalla+erehdyksiäni+koska+tiedän+että+en+ole+erilinen+erityinen+eikä+mitään+todellista+voi+minulta+puuttua+joten+rukoukseni+on+aina+kiitollisuus+Luojaani+kohtaan.+
Kun+tapahtuu+vaikeita+asioita+tiedän+että+mikään+ei+tapahdu+sattumalta+eikä+salaa,+tiedän+että+olen+tehnyt+parhaani+kuten+jokainen+ja+se+riittää.+
Erityisyden+(synnin+Agricola)+eli+itsekkyyden+vakavin+sairaus+on+että+Jumala+vaatisi+jotain+käsittämätöntä,+erityis+tutkintoja+erityis+opintoja+loppututkintoja.....+Ihmeellistä+ainoaa+oikeaa+tapaa+rukoilla+ja+pyytää+kun+mitää+todellista+ei+puutu
02.05.2018 14:37
Tästä+olen+kanssasi+aivan+samaa+mieltä.+Tekemisen+Jumala+on+jättänyt++ihmiselle.+Seurauksista+näkyy+mitä+olemME+tehneet+ja+tekemässä.
Siksipä+juuri+opettelen+anteeksiantoa,+koska+tekemiseni+on+mitä+on...aivan+riippuen+siitä+kuka+mittaa.
Rakkaus+ei+mittaa,+se+olisi+tekemistä,+(jälkiviisaus)+se+jakaa+Rakkautta.
Rakkaus+ei+esitä+mielipiteitä,+sillä+ei+ole+puolta,+silloinhan+se+olisi+kuten+ihminen+mieliPUOLI.
01.05.2018 15:18
Upeeta+on+tuo++++--emme--+++eli+kaikkien+puolesta+tietäminen.+
On+ihmisiä+jotka+tietävät+toisen+ihmisen+ajatukset.
Jopa+Jumalan+toiminta+tiedetään.
+"Emme+tule+koskaan+saamaan+mitään+todistusta+siitä.+että+Jumala+vastaisi+rukouksiin"++Ihailen+uskoasi,+miltei+kadehdin.+Sinnittelen+edelleen+samoilla+jäljillä+epäuskossani,+rukoillen
01.05.2018 10:00
Kysymys+johon+täällä+ei+koskaan+saa+vastausta..
Mikä+olisi+se+oikea+todistus,
30.04.2018 22:34
Aloitukseen+lyhyesti
1-5+Sinä+näet+maailman+tuollaisena.+Jumala+haluaa+että+sinunkin+kaltainen+ajattelija+tutkii+omia+ajatuksiaan+näidenkin++24+sivujen+"valossa"
30.04.2018 19:53
Älä+sekoita+ihmistä+Jumalaan
Ei+myöskään+hihhulia+Jumalaan
Selkeyttäsikö+se+ajatteluasi,+rukoustasi?
Toki+valinta+on+sinun,+Jumala+kyllä+antaa+sinulle+kaikki+vaihtoehdot.
30.04.2018 19:46
Kuten+sanoin+et+ole+ainoa...
Peukkuja
30.04.2018 19:39
Ainaki+rukoukseesi+on+vastattu+monen+kirjoittajan+voimin.
Toisaalta+sinulla+on+oltava+käsitys+Jumalasta+ja+vastauksista+jotta+pystyt+sanomaan+että+nämä+ei+ole+riittäviä+tai+selkeitä+vastauksia+eikä+Jumalan+tahdon+mukaisa,+pian+jopa+kadehdin+varmuuttasi+Jumala+käsityksestäsi
Juuri+sitä+tarkoittaa+Jumalan+salliminen+että+sinun+ei+tarvitse+lopettaa+vasaväitettä.+Monikohan+ihminen+siihen+lopulta+pystyy.
Hyväksyn+kokemuksesi+että+et+saa+oikeita+vastauksia,+et+ole+ainoa...
30.04.2018 19:31
Pelko+on+yleisesti+maailman+hallitsevin+voima,+tämähän+olisi+paratiisi+ellei+pelkoa+olisi.
"Ja+ne+"melkoiset+vaikutukset"+ovat+sitä,+että+Jeesuksen+sanomiksi+uskovien+merkeiksi+kerrottuja+asioita+ei+nykyuskovissa+ole.+Samat+ovat+kuin+ateisteilla."+
Nyt+en+ihan+pääse+kiinni+mitä+haluat+ilmaista
30.04.2018 18:56
sen+tietää+se+joka+kokee+ihmeen.
Minkä+useammalle+sen+kertoo+sen+enemän+saa+myös+irvistelyä,+on+vaarallista+esittää+jotain+tietoa,+sitä+juuri+Aatami+etsi+ja+kantaa+seuraukset.
+Tekikö+Jesus+jotain?+Kertojat+kuitenkin+kokivat+jotain.+Oliko+sellaista+kaveria+koskaan+missään....+vaikutukset+ovat+kuitenkin+melkoiset,+ellet+usko+aloita+tämäkin+sivu+alusta
30.04.2018 18:37
Todentotta.
Raamattuun+perustuvat+ovat+mielestäni+mielenkintoisia+juuri+siksi+että+ensi+lehdillä+osoitetaan+minhin+tietämisen+pakko,+himo,+vaatimus+johtaa.+
Tiedon+puusta+syönti+...+eikö+tämä+ole+jokaiselle+tuttu+tai+mene+ja+tutustu+tiedonjanossasi+jokainen.+
Nyt+ihmetellään+ja+kinataan+kuka+TIETÄÄ+oikein.+Siis+Kristillinen+ihmiskunnan+osa+edelleen+vääntää+saman+kysymyksen+äärellä+(+minun++kuten+Aatamin+on+syötävä+tiedon+puusta+jospa+jumalalla+onkin+jotain+salaista+TIETOA+takataskussa...)
Sitten+syyllistetään+ensin+itseäni+ja+sen+jälkeen+kaikkea+mikä+liikkuu+koska+tietämien+kuvitellaan+ratkaisuksi,+
Ei+niin,+vaan+lopetan+Tietämisen+ja+elän+paratiisissa+NYT.+Tiedän+kaiken+sen+mitä+minun+nyt+pitää+tietää+ja+se+riittää.
Kuten+Bary+Long+luennoi+Minä+tiedän+Totuuden.+Rakkaus+on+totuus
30.04.2018 09:39
Eikö+meillä+ole+Pyhän+Hengen+ääni+joka+auttaa+ja+kertoo+joka+tilanteessa.
29.04.2018 15:36
En+ole+ottamassa+pois+sinulta+sinun+polkuasi.+Siunausta+matkallesi.+Aivan+ilmeisesti+vannomme+saman+päämärän+nimeen.
Olenko+jankuttaja+kun+sanon+että+ensin+on+oltava+ajatus,+valinta+ja++päätös,+sitten+seuraa+teko.+Siksi+en+koe+tekoa+syyllisenä+tai+vapauttajana.+Teko+ainoastaan+paljastaa+minut+eli+ajatukseni+ja+pyrkimykseni.
Itse+annan+merkityksen+toiminnalleni,+palautteesta+saan+käsityksen+miten+toimeni+on+ymmärretty.
+""Seuraavaksi+Jeesus+tulee+heittelemään+ne+teidän+meikkipöytänne+kumoon.""
Luojani,+Totuuteni,+Jumalani+näkee+ajatukseni+joten+teko+ainoastaan+sinetöi+ne.++
Joka+hetki+minä+muodossa+ettei+lukijan+tarvitse+syyllistyä+että+hänestä+puhutaan.+Puhun+käsityksestäni+ihmisen+toiminnasta+
Sukulaisistaan+ei+päse+eroon
Olen+Luojani+lapsi
29.04.2018 10:27
63 / 121