Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

832

1. ja tietysti:
    Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje)
    Don Omar - Danza Kuduro
  2. On on, jollakin on - tosin vastaus tulee pienellä viiveellä, joten mahtaako se sinua enää kiinnostaa.
    Minulla on HP CM1015MFP (skanneri,värilaser,kopiokone).
    Ostin sen 2007 tai 2008, kun sattui olemaan jossain liikkeessä hurjalla tarjouksella.

Katselin silloin mustesuihkuja, mutta niiden värisäiliöt tuntuivat niin kovin pikkuruisilta, että ajattelin niihin kuluvan pienen omaisuuden, joten päädyin laaseriin. (kuten ensimmäisen tulostimeni kohdalla joskus 1994-1995 - silloin olin naapurista kuullut, että aina kun tarvitsivat tulostaa jotain, niin mustesuihkun päät olivat kuivuneet).

No, aikamoinen pönttöhän tämä on, mutta ihan mahtava laite kerrassaan. Hiukkaakaan en ole katunut. Värikasetit on hiton kalliita, keskimäärin 90-100 euroa. Mustan kasetin olen vaihtanut kaksi kertaa. Muun väriset (3 kpl) vain kerran, tosin näyttää siltä että ensi vuonna ne pitää ehkä vaihtaa. Paneelissa on aika selkeä näyttö, josta näkyy suurinpiirtein kunkin värikasetin sisällön määrä. Se lakkaa tulostamasta jos mikä tahansa väri loppuu - muistaakseni - mutta herjaa kyllä hyvissä ajoin kuinka monta kopiota vielä on tulostettavissa.
    Katselin jo valmiiksi, että Verkkokaupasta niitä vielä löytyy. Onhan se aikamoinen investointi, mutta mielestäni kannattaa.

Olen tulostanut A4ää normaali 80 -paperille, 90-paperi on joissain tilanteissa parempaa, valokuvapaperille (matta ja kiiltävä) sekä tarra-arkeille. Kuvat ja tekstit on ihan tosi laadukkaita.
    Tosin en ihan kamalan paljon tulostele - siksi kai värit riittää näinkin kauan.
    Mutta malli on vanha, eikä ehkä ole vertailukelpoinen uusiin laitteisiin.
    Kunhan nyt kirjoittelin. terv tattis
  3. Jaa-a, minä olen aina ajatellut että formaldehydi vuosien aikana haihtuu kalusteista (lastulevystä) olemattomiin ja että suurin haitta on silloin kun ne ovat uusia haisevia. No ei se ihan niin taida ollakaan.

Tikkurilan sivuilla joku on kysellyt maalien turvallisuudesta ja saanut vastaukseksi: "Vanhasta lastulevystä haihtuu formaldehydia levyn koko käyttöiän ajan. Jos levy on kostea, haihtuminen on vielä runsaampaa. Perusteellisesti kostunut lastulevy on aina syytä vaihtaa uuteen. Lastulevypinnan käsittelyyn suosittelemme..."

Toki uusien sisustuslevyjen sanotaan olevan turvallisempia, mutta mistä sitä tietää, mitä niistä taas ilmenee muutaman vuoden kuluttua.