Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

42

  1. Heippa!

    En jaksa lukea koko ketjua läpi, enkä sitä, mitä itse olen kirjoittanut.

    Mutta kun aiheen ympärillä vellovassa keskustelussa, kun ei ihan hirveästi toivoa jaeta, katson tarpeelliseksi ilmoittaa, että ihan oikeasti olen parantunut.

    En jaksa myöskään kommentoida asiaa kovin laajasti, sillä haluan keskittyä enemmän elämääni siltä osin, mitä se on nyt sukeltamatta syvemmälle elämäni synkimpään kauteen.

    Se mikä minua auttoi eniten, oli keskittyä elämään tavalla, minkä koki oikeaksi. Tavallaan se oli helppoa, sillä mielihyvä hedonistisista houkutuksista oli riisuttu tyystin pois. Niin kauan, kun ihminen suunnittelee tulevaa, sillä on toivoa. Otin aikaa itselleni paljon ja sitä tarvitsinkin.

    Keskeisin asia oli luopua liiasta foorumeiden selaamisesta ja parannuskeinojen etsimisestä ja antaa keholle ja mielelle toipua tapahtuneesta. Kun aika oli tehnyt tehtävänsä, tunteet voimistuivat ja KYLLÄ lopulta seksuaaliset halut palasivat. Muutos oli hidasta, mutta koen elämäni olevan nyt parempaa kuin koskaan ja tuo oli tarpeellinen kiirastuli käytäväksi, jotta pääsin tähän hetkeen.

    Asenne vaikuttaa paljon, mutta aika vielä enemmän. Älkääpä menettäkö toivoa. :)
  2. Heippa+ihmiset!En+ole+hirveästi+jaksanut+tänne+kirjoitella,+joten+pahoittelut+siitä,+koska+koen+välillä,+että+minun+täytyisi+niin+tehdä.+Toinen+syy,+miksi+en+kirjoittele+tai+lueskele+tätä+tekstirypästä+niin+tiuhaan+on+se,+että+yritän+elellä+ja+olla+miettimättä+sitä,+mitä+elämälleni+on+tapahtunut.+Valitettavasti+niihin+seikkoihin+törmään+päivittäin+joka+tapauksessa+aina+jotakin+kautta.Kommentoin+tuonne+väliin+jo+äskön+vähän,+joten+en+viitsi+tähän+hirveästi+toistaa+itseäni.+Kuitenkin+sanottakoon+vielä,+että+foorumi+olisi+oikein+hieno+juttu.+Asiaa+voisi+organiseerata+eteenpäin+jotenkin+niin,+että+anonymiteetti+ihmisillä+säilyy.Koen,+että+seksuaalisuuteni+on+muutamalla+desimaalilla+määrittelemättömällä+seksuaallisuuden+mittayksiköllä+mitattuna+kasvanut.+Vaikka+monet+täällä+kirjoittaneista+ovat+kokeneet+vääryyttä+ja+muutosta+seksuaallisella+tasolla,+pitää+muistaa,+ettei+olemassa+vain+yhtä+oikeaa+seksuaallisuutta.+Nyt+siis+en+puhu+mistään+seksuaallisista+suuntautumisista+vaan+siitä,+että+ei+ole+olemassa+määrää,+minkä+verran+seksiä+pitäisi+harrastaa+tai+minkä+verran+pitäisi+asiaa+ajatella.+Tottakai+muutoksia+on+tapahtunut+ja+ne+ovat+valitettavia,+mutta+pointtini+on+se,+että+toivottavasti+kukaan+ei+tunne+syyllisyyttä+siitä,+mikä+oma+seksuaallisuuden+tila+tällä+hetkellä+on.+Jos+keskustelu+näistä+asioista+olisi+avoimempaa,+voisivat+ihmiset+kokeilla+paljon+paineettomammin,+mitkä+jutut+tällä+hetkellä+toimii+ja+mitkä+ei.+Seksihän+ei+ole+pelkästään+fyysistä+himoa+vaan+siinä+on+kyse+mm.+myös+läheisyydestä.+Joskus+on+ihan+hienoa+päästä+vaan+niin+lähelle+toista+ihmistä+kuin+on+mahdollista.+Se+on+vaan+paljon+hankalempaa,+jos+asian+joutuu+ottamaan+tilanteen+jo+koittaessa+esille.Valitettavasti+aivoni+ovat+hieman+rullalla+tähän+kellon+aikaan,+enkä+saa+kirjoitettua+niin+hyvin+ajatuksiani,+kuin+tahtoisin.+Lopuksi+haluan+tässä+vielä+kirjoittaa+siitä,+että+toivon+kunnioitusta+ja+arvokasta+kohtelua+tähän+ketjuun+kokemuksistaan+kirjoittavia+ihmisiä+kohtaan.++Samaa+toivon+myös+siinä+tapauksessa,+jos+joku+uskoutuu+näistä+asioista+kasvotusten.+Olkaa+tukena,+älkääkä+huudelko+toisten+asioita+eteenpäin.
  3. Kiitokset+onnitteluista!+Toisaalta+aika+surullista,+että+monilla+on+negatiivisia+kokemuksia+näistä+lääkkeistä.+Se+tosin+on+erittäin+positiivista,+että+asioista+on+saatu+keskustelua+aikaiseksi,+jopa+ihan+asiallistakin.Olen+paljon+miettinyt,+että+tulisin+ihan+oman+nimeni+ja+naamani+kanssa+siitä+kaapista+ulos,+johon+olen+kätkenyt+itseni+näiden+ongelmieni+kera.+Se+vaan+tuntuisi+tärkeältä,+mutta+myös+vähän+liian+pelottavalta.+Toisaalta+tuntuu+itsekkäältä+oman+pelon+vuoksi+olla+tuomatta+esiin+kokemuksia,+millä+voi+olla+vaikutusta+niin+monen+ihmisen+elämään.Kirjoitat+tosi+samaistuttavasti+tunteettomuudesta.+Tai+tunteettomuus+on+väärä+termi,+mutta+kuitenkin+tiedät+mitä+tarkoitan.+Omalta+kohdallani+mielihyvättömyys+ja+suppeampi+tunteiden+kokeminen+on+vienyt+elämää+siihen+suuntaan,+että+pyrkii+elämään+mahdollisimman+"oikein".++Tarkoitan+tuolla+ilmaisulla+sitä,+että+kun+tunteet+eivät+enää+sanele+niin+paljon+toimiani,+elän+entistä+enemmän+tavalla,+jossa+ajattelen+luonnon+ja+yhteisön+etua+ensisijaisesti.+Yritän+vissiin+herättää+ihmisiä+ajattelemaan+vähemmän+itsekkäästi+ja+olla+itsekkin+vähemmän+taakaksi+tälle+pallolle.Sille+foorumille+on+tosiaan+tilausta.+Olisi+hienoa+saada+jotain+keskustellullista+vertaistukea+tai+jotain+toimintaa,+missä+jokainen+voisi+olla+ongelmistaan+huolimatta+mukana.+Osaan+kuvitella+tapahtuman,+missä+olisi+joukko+ihmisiä,+jotka+reagoisivat+kaikkeen+siistiin+lähinnä+latteasti!+:D+Sekin+olisi+välillä+ihan+hienoa,+että+voisi+hyvällä+omalla+tunnolla+katsella+vaikka+jotain+revontulia+ilman,+että+niitä+tarviisi+hehkuttaa+sen+enempää,+kuin+tällä+hetkellä+on+kapasiteettia+tuntea.Loppujen+lopuksi+kaikkein+tärkeintä+taitaa+olla+se,+että+tekee+niitä+asioita,+mistä+on+joskus+tykännyt,+ilman+että+ottaa+asioista+niin+suunnatonta+painetta,+ettei+asiat+sykäytä+samalla+tavalla+kuin+ennen.
  4. En jaksa lukea nyt, mutta myöhemmin luen. Kiitoksia! :) Olen itsekkin lukenut vastaavista tapauksista. Joillakin mennyt kaksi vuotta joillakin jopa kahdeksan. Jonkin verran toki on niitä tapauksia, jotka eivät ole kymmenessäkään vuodessa parantuneet, mutta itse en jaksa uskoa siihen kohdallani. Mitäpä se ylipäätään auttaisi ajatella niin?

    Liikun nyt niin perkeleesti, että se saa minut parantaa ja positiivinen ajattelu. Sen olen tässä oppinut, vaikka välillä tuntuikin tosi toivottomalta. Loppujen lopuksi enemmän on surettanut kuitenkin tunne-elämän kuoleminen. Toisaalta osa siitä on herännyt jo henkiin. Mimmit eivät välttämättä näytä vielä minulle seksikkäiltä, mutta kauniilta ja söpöiltä. Kehitystä sekin! :) Vielä kun musiikki ja taide alkaisi kiinnostamaan, olisin tosi iloinen!