Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tropelli
profiilit
tropelli
tropelli
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
41
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Heippa+ihmiset!
En+ole+hirveästi+jaksanut+tänne+kirjoitella,+joten+pahoittelut+siitä,+koska+koen+välillä,+että+minun+täytyisi+niin+tehdä.+Toinen+syy,+miksi+en+kirjoittele+tai+lueskele+tätä+tekstirypästä+niin+tiuhaan+on+se,+että+yritän+elellä+ja+olla+miettimättä+sitä,+mitä+elämälleni+on+tapahtunut.+Valitettavasti+niihin+seikkoihin+törmään+päivittäin+joka+tapauksessa+aina+jotakin+kautta.
Kommentoin+tuonne+väliin+jo+äskön+vähän,+joten+en+viitsi+tähän+hirveästi+toistaa+itseäni.+Kuitenkin+sanottakoon+vielä,+että+foorumi+olisi+oikein+hieno+juttu.+Asiaa+voisi+organiseerata+eteenpäin+jotenkin+niin,+että+anonymiteetti+ihmisillä+säilyy.
Koen,+että+seksuaalisuuteni+on+muutamalla+desimaalilla+määrittelemättömällä+seksuaallisuuden+mittayksiköllä+mitattuna+kasvanut.+Vaikka+monet+täällä+kirjoittaneista+ovat+kokeneet+vääryyttä+ja+muutosta+seksuaallisella+tasolla,+pitää+muistaa,+ettei+olemassa+vain+yhtä+oikeaa+seksuaallisuutta.+Nyt+siis+en+puhu+mistään+seksuaallisista+suuntautumisista+vaan+siitä,+että+ei+ole+olemassa+määrää,+minkä+verran+seksiä+pitäisi+harrastaa+tai+minkä+verran+pitäisi+asiaa+ajatella.+Tottakai+muutoksia+on+tapahtunut+ja+ne+ovat+valitettavia,+mutta+pointtini+on+se,+että+toivottavasti+kukaan+ei+tunne+syyllisyyttä+siitä,+mikä+oma+seksuaallisuuden+tila+tällä+hetkellä+on.+Jos+keskustelu+näistä+asioista+olisi+avoimempaa,+voisivat+ihmiset+kokeilla+paljon+paineettomammin,+mitkä+jutut+tällä+hetkellä+toimii+ja+mitkä+ei.+Seksihän+ei+ole+pelkästään+fyysistä+himoa+vaan+siinä+on+kyse+mm.+myös+läheisyydestä.+Joskus+on+ihan+hienoa+päästä+vaan+niin+lähelle+toista+ihmistä+kuin+on+mahdollista.+Se+on+vaan+paljon+hankalempaa,+jos+asian+joutuu+ottamaan+tilanteen+jo+koittaessa+esille.
Valitettavasti+aivoni+ovat+hieman+rullalla+tähän+kellon+aikaan,+enkä+saa+kirjoitettua+niin+hyvin+ajatuksiani,+kuin+tahtoisin.+
Lopuksi+haluan+tässä+vielä+kirjoittaa+siitä,+että+toivon+kunnioitusta+ja+arvokasta+kohtelua+tähän+ketjuun+kokemuksistaan+kirjoittavia+ihmisiä+kohtaan.++Samaa+toivon+myös+siinä+tapauksessa,+jos+joku+uskoutuu+näistä+asioista+kasvotusten.+Olkaa+tukena,+älkääkä+huudelko+toisten+asioita+eteenpäin.
27.11.2017 00:18
Kiitokset+onnitteluista!+Toisaalta+aika+surullista,+että+monilla+on+negatiivisia+kokemuksia+näistä+lääkkeistä.+Se+tosin+on+erittäin+positiivista,+että+asioista+on+saatu+keskustelua+aikaiseksi,+jopa+ihan+asiallistakin.
Olen+paljon+miettinyt,+että+tulisin+ihan+oman+nimeni+ja+naamani+kanssa+siitä+kaapista+ulos,+johon+olen+kätkenyt+itseni+näiden+ongelmieni+kera.+Se+vaan+tuntuisi+tärkeältä,+mutta+myös+vähän+liian+pelottavalta.+Toisaalta+tuntuu+itsekkäältä+oman+pelon+vuoksi+olla+tuomatta+esiin+kokemuksia,+millä+voi+olla+vaikutusta+niin+monen+ihmisen+elämään.
Kirjoitat+tosi+samaistuttavasti+tunteettomuudesta.+Tai+tunteettomuus+on+väärä+termi,+mutta+kuitenkin+tiedät+mitä+tarkoitan.+Omalta+kohdallani+mielihyvättömyys+ja+suppeampi+tunteiden+kokeminen+on+vienyt+elämää+siihen+suuntaan,+että+pyrkii+elämään+mahdollisimman+"oikein".++Tarkoitan+tuolla+ilmaisulla+sitä,+että+kun+tunteet+eivät+enää+sanele+niin+paljon+toimiani,+elän+entistä+enemmän+tavalla,+jossa+ajattelen+luonnon+ja+yhteisön+etua+ensisijaisesti.+Yritän+vissiin+herättää+ihmisiä+ajattelemaan+vähemmän+itsekkäästi+ja+olla+itsekkin+vähemmän+taakaksi+tälle+pallolle.
Sille+foorumille+on+tosiaan+tilausta.+Olisi+hienoa+saada+jotain+keskustellullista+vertaistukea+tai+jotain+toimintaa,+missä+jokainen+voisi+olla+ongelmistaan+huolimatta+mukana.+Osaan+kuvitella+tapahtuman,+missä+olisi+joukko+ihmisiä,+jotka+reagoisivat+kaikkeen+siistiin+lähinnä+latteasti!+:D+Sekin+olisi+välillä+ihan+hienoa,+että+voisi+hyvällä+omalla+tunnolla+katsella+vaikka+jotain+revontulia+ilman,+että+niitä+tarviisi+hehkuttaa+sen+enempää,+kuin+tällä+hetkellä+on+kapasiteettia+tuntea.
Loppujen+lopuksi+kaikkein+tärkeintä+taitaa+olla+se,+että+tekee+niitä+asioita,+mistä+on+joskus+tykännyt,+ilman+että+ottaa+asioista+niin+suunnatonta+painetta,+ettei+asiat+sykäytä+samalla+tavalla+kuin+ennen.
26.11.2017 23:46
Ketipinor+on+aika+kauheaa+myrkkyä+myöskin.+Omakohtaisten+kokemusten+perusteella+voin+sanoa,+että+nuo+seksuaaliset+haitat+istuvat+mielialalääkkeiden+piiriin.+Toki+eri+sukupuolen+edustajana+en+voi+väittää,+että+kaikki+mainitsemasi+ongelmat+olisivat+henkilökohtaisten+kokemusten+kautta+tuttuja,+mutta+ne+seikat,+joista+ei+ole+itsellä+kokemusta,+täydentyy+lukemani+perusteella+siihen+olettamukseen,+että+kyseessä+todellakin+ovat+ssri/snri+lääkkeiden+aiheuttamia+ongelmia.+Toki+nuo+neuroleptitkin+vaikuttaa+varmasti+seksuaalisuuteen+ja+tunne-elämään.
15.09.2017 15:09
Pahinta+tyhjyyden+tunnetta+ja+kyvyttömyyttä+mielihyvään+ovat+aiheuttaneet+juurikin+SSRI-lääkkeet.+Jos+lopettamisen+jälkeen+huomaat+ongelmia+noilla+osa-alueilla,+en+suosita+lääkkeen+jatkamista.
15.09.2017 15:02
http://survivingantidepressants.org/
Tuolla+on+tullut+höpöteltyä.+Liity+ihmeessä+sinäkin!+:)
29.06.2017 23:33
Todella+ikävä+kuulla,+että+olet+joutunut+kokemaan+vastaavaa!+Voin+lohduttaa,+että+pieniä+valonpilkahduksia+on+jo+näkynyt+ja+asioiden+kanssa+on+oppinut+jollain+tapaa+elämään,+vaikkei+tämä+hirveän+hääviä+ole.
19.06.2017 02:39
Tässä+tätä+aloittamaani+keskustelua+lukiessani+tuli+mieleen,+olisiko+ihmisillä+kiinnostusta+perustaa+suomenkielistä+foorumia,+jotka+käsittelee+PSSD:tä+ja+muita+psyykelääkkeiden+haittoja?+Englanninkielisiä+foorumeita+löytyy+ja+niitä+itsekkin+käytän,+mutta+myös+omalla+äidinkielellä+olisi+hyvä+voida+käydä+näitä+asioita+läpi+ja+tehdä+näkyvyyttä+tälle+asialle.
19.06.2017 02:37
Empä+ole+minä+tätä+kirjoittanut!
21.02.2017 19:31
Tilanteeni ei ole korjaantunut seksuaalisuuden tai ylipäätään asioista nauttimisen osalta.
07.03.2016 17:40
Jeps, tutun kuuloista ja tuohon kuvioon jää koukkuun. Tuttua!
Ikävä kyllä homma kun jatkuu tarpeeksi pitkälle, et halua enää ollenkaan ja ei seiso kunnolla. Sitten harmittelit, että mikä meni vikaan.
12.07.2015 21:32
Olen ollut nyt seitsemän kuukautta ilman ssri-lääkitystä. Söin Sertralinia kuusi vuotta, mihin mahtuu yksi puolen vuoden tauko. Lääke aiheutti sen, että seksuaalisuuteni katosi, mikä avasi silmäni lopettamisen suhteen ja tein päätöksen. Nyt seitsemän kuukautta myöhemmin seksuaalisuus on yhä tiessään. Pystyn harrastamaan seksiä, mutta se ei aiheuta tunnereaktioita. Tunteet ovat myös ongelmallisia. Tarkemmin sanottuna tunteettomuus, mikä on ilmennyt lääkkeen lopetetettuani, joskin jotain merkkejä siitä oli huomattavissa jo lääkettä syödessäni. Nyt lopettamisen myötä olen kadottanut kyvyn itkeä tai ylipäätään tuntea mitään ääritunteita. Muutenkin tunteet ovat hyvin supistuneita ja ainoat fiilikset, mitä jäljellä on, ovat toivottomuuden tunne ja ahdistus siitä, että palaudunko enää siksi ihmiseksi, mikä olin, vai elänkö tässä zombie-moodissa lopun ikääni. Myöskään musiikki ja taide ei enää säväytä minua. Kasa levyjä, muutama kitara ja basso ovat muistona siitä, mikä oli joskus tärkeintä elämässä minulle.
15.06.2015 19:43
Lin-3, olet kirjoittanut tosi tutun kuuloista tavaraa, koita vaan kestää! Omassa tilanteessani ei ole järkyttäviä muutoksia tapahtunut. Ystävien seura on tosin jo alkanut maistua enemmän. Muutenkin mieliala on ollut hieman parempi. Johtuisiko siitä, että on tässä puolen vuoden vieroitusprosessin aikana tottunut jo hieman siihen, että on tilanne niin sanotusti päällä ja siihen kuuluu, mitä kuuluu.
Musiikki ei oikein kuulosta miltään, se harmittaa yhä, vaikkakin pientä muutosta silläkin saralla on tapahtunut. Seksiä olen harrastanut jokusen kerran ja sekin tuntuu jo hieman paremmalta. Olen ottanut nyt Anksilonia, mistä olen puhunut edellä. Voxraa en ole aloittanut, vaikka lääkäri sitä minulle määräsikin. Tuntuu liian häijylle myrkylle, kun ottaa huomioon, että samoja oireita on aiheuttanut ihmisille, mitä SSRI-lääkkeetkin.
Olen pyrkinyt liikkumaan paljon ja olen Detox-kuurilla. Ajatuksena on pitää mieltä virkeänä ja kuluttaa rasvaa, jos kudoksessa sattuisi olemaan lääkeaineita. Detoxilla pyrin taas puhdistamaan maksaa, jos sinne olisi varastoitunut lääkeaineita.
01.06.2015 23:29
Ongelmahan juuri tuossa tunteiden pintaan päästämisessä on se, ettei tällä hetkellä juuri ole tunteita. Toivon kuitenkin, että aikanaan nekin palaavat.
25.05.2015 17:22
En katso tarpeelliseksi nostaa hanskoja naulaan siltikään. Uskon, että tila voi kohentua tai jopa parantua, se vaan ottaa aikansa. Ehkä myös lääketiede kehittyy tai löytyy tapa aiheutetun vahingon hoitamiseen. En usko, että negatiivisuudesta kohdallani on hyötyä.
Olen lukenut tapauksista, missä seksuaalisuus on palannut ja seksistä on pystytty nauttimaan vaivan jälkeen. Joku määrittää sen, että on oppinut elämään vaivan kanssa, kun taas itse luokittelisin sen parantumiseksi. Tilanne on nyt tämä, mutta mielummin uskon, että se muuttuu. Mitä muuta voisin muka tehdä? :)
25.05.2015 17:19
En jaksa lukea nyt, mutta myöhemmin luen. Kiitoksia! :) Olen itsekkin lukenut vastaavista tapauksista. Joillakin mennyt kaksi vuotta joillakin jopa kahdeksan. Jonkin verran toki on niitä tapauksia, jotka eivät ole kymmenessäkään vuodessa parantuneet, mutta itse en jaksa uskoa siihen kohdallani. Mitäpä se ylipäätään auttaisi ajatella niin?
Liikun nyt niin perkeleesti, että se saa minut parantaa ja positiivinen ajattelu. Sen olen tässä oppinut, vaikka välillä tuntuikin tosi toivottomalta. Loppujen lopuksi enemmän on surettanut kuitenkin tunne-elämän kuoleminen. Toisaalta osa siitä on herännyt jo henkiin. Mimmit eivät välttämättä näytä vielä minulle seksikkäiltä, mutta kauniilta ja söpöiltä. Kehitystä sekin! :) Vielä kun musiikki ja taide alkaisi kiinnostamaan, olisin tosi iloinen!
21.05.2015 11:04
Se jäi vielä lisäämättä, että onko itselläsi kokemusta asiasta, vai mistä olet saannut tiedon, ettei vaivasta voi parantua?
20.05.2015 17:42
Suomenkieliseen aineistosta en ole minäkään juuri löytänyt parantumistapauksia PSSD:hen liittyen, mutta taas englanninkielellä olen eri foorumeilla törmännyt ihmisiin, joilla tilanne on palannut entiselleen. Se voi ottaa toki aikaa.
20.05.2015 17:40
Hoi! Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne taas. Omassa tilassani ei ole erikoisempaa muutosta tapahtunut. Mieliala on hieman kohonnut, mutta muuten ollaan aika samoissa kuopissa. Tunteet ovat aika kateissa ja seksuaalisuuskin vielä kateissa melko pahasti, vaikkakin ajoittain väläyttelee snadisti olemassa olostaan. Ei mitenkään kovin konkreettisesti.
Olen käynyt yhä akupunktiossa. Paras saavutus sillä saralla on ollut lähinnä osittainen tunteiden hetkellinen palaaminen. Kävin myös psykiatrilla, jolle juttelin tilanteestani. Kirjoitti minulle reseptin Voxraa ja Anksilonia. Lääkkeet ovat siis tässäkin ketjussa mainitut Bupropioni ja Buspironi. Katsotaan uskallanko aloittaa ne.
Onko jokin löytänyt tähän pulmaan ratkaisua tai onko tapauksia ilmennyt lisää. Antaa keskustelun jatkua! :)
19.05.2015 20:18
Kiitos keskustelusta! En itsekkään yömyöhällä jaksa katsoa Pylvään linkkaamaa materiaalia, mutta katson läpi jossain välissä ilman muuta!
PSSD oireissa ei ole tapahtunut helpotusta. Nyt tulee käytyä salilla kaksi kertaa viikossa ja pelattua jalkapalloa. Liikkuminen paikasta toiseen tapahtuu fillarilla. Katsotaan, nopettausiko liikunta toipumista. Mäkikuisma ekstrakti on uusin "troppi", mitä olen kokeillut. Joillain ihmisillä vissiin toiminut seksuaalisen kyvyn palauttajana, mitä olen eri englanninkielisiä foorumeita lukenut.
Vieroitusoireista sen verran, että vatsa vaivaa välillä aika rajusti, vaikka syön terveellisesti. Myös nälän tunne on olematon. Myös virtsaamisen tarve on vähentynyt radikaalisti, mistäköhän johtuu? Akupunktio auttaa vatsa ja virtsaus asioihin joksikin aikaa, mutta PSSD-oireet on ja pysyvät ainakin toistaiseksi.
10.04.2015 00:34
Mitäköhän sitten?
10.04.2015 00:24
1 / 3