Vapaa kuvaus

Aloituksia

555

Kommenttia

9053

1. uskova-ihminen!
    Tällä palstalla keskustellaan pääasiassa siitä, onko Jumala olemassa vai ei ja onko Jumala kaiken Luoja vai onko kaikki syntynyt ja kehittynyt ilman Jumalaa evoluution tai muiden luonnonlakien kautta. Tältä pohjalta puhun nöyryydestä ja ylpeydestä.
    Kommentteja aloitukseesi:
    Nöyryys
    1. Olinpa kuinka vajavainen tahansa, niin Jumala on sanassaan antanut itsestään riittävästi tietoa itsestään, että Hän on olemassa ja kaiken Luoja
    2. Kyllä meillä on aivan absoluuttisen varma tieto siitä, että Jumala on olemassa ja että Hän on kaiken Luoja. Siksi on nöyryyttä uskoa siihen.
    3. Kun on kysymys Jumalan olemassaolosta ja että Hän on kaiken Luoja, olen täysin varma. Jumala on minulle sen varmuuden antanut jo aikoja sitten. Siksi minun ei enää tarvitse näissä asioissa uudelleen pyytää "johdatusta oikealle tielle."
    4. Tavallaan olet oikeassa, mutta Jumala on antanut meille lähetyskäskyn ja siksi tehtävämme on kertoa evankeliumista, Jumalasta ja Jeesuksesta mahdollisimman monelle, vaikka he eivät tulisikaan vakuuttuneeksi siitä, mitä puhun. Se on mielestäni nöyryyttä.
    5. Ymmärrän että on muita näkemyksiä, mutta juuri siksi heille pitääkin julistaa Raamatun totuuksia. "saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia,,,," (2.Tim.4:2-3) Nöyryyttä on tässäkin asiassa totella Jumalaa.

Ylpeys
    1. Siltä osin kuin kysymys on Jumalan olemassaolosta ja että Hän on kaiken Luoja, ei ole ylpeyttä uskoa siihen, koska se on täysin selvästi Jumalan omassa sanassa, ilman tulkinnallisia erimielisyyksiä.
    2. Kysymys Jumalan olemassaolosta ja luomisesta on niin täysin selvä asia, ilman mitään tulkintojakin, että siihen uskominen ja sen julistaminen ei ole ylpeyttä.
    3. Jokainen, joka kieltää Jumalan olemassaolon ja Hänen luomistyönsä, on niin selkeästi harhassa, että ei ole ylpeyttä kertoa siitä myös asianomaiselle.
    4. Minä ole täysin vakuuttunut Jumalan olemassaolosta ja Jumala on pannut sisimpääni ja uskon, että myös jokaisen uskovan sisimpään halun yrittää saada myös muut vakuuttuneeksi Jumalan olemassaolosta. En voi, enkä edes halua vastustaa tätä Jumalan antamaa kutsumusta. Siksi ei ole ylpeyttä yrittää saada muutkin uskomaan Jumalaan.
    5. Kun teen sitä tehtävää, mihin Jumala on minut kutsunut, niin se ei ole ylpeyttä. Ylpeyttä on kieltäytyä siitä.
  2. "Ateistiveljesi ovat sekä oikeassa että väärässä. Jumalten olemassaoloa ei voi todistaa oikeaksi sen paremmin kuin vääräksikään."

Kysymys ei ollut siitä, voidaanko Jumalan olemassaolo todistaa tieteellisesti vai ei!
    Kysymys oli siitä, ovatko ateistit oikeassa vai väärässä sanoessaan, että Jumalaa ei ole olemassa? Kai sinä, joka väität olevasi Jumala, voit vastata siihen vai eikö Jumala itse tiedä, onko Hän olemassa vai ei?
    Tarvitseeko Jumala tieteellisen todisteen, tietääkseen, onko Hän itse olemassa vai ei?
    Miksi pelkäät vastata kysymykseeni? Onko se liian kiusallinen?