Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4572

1. Lainaan+vielä+tarkemmin,+jos+et+ymmärrä+vähemmästä:"Oletko+koskaan+kuullut+sellaisesta+asiasta+kuin+vastuu+omista+valinnoistaan+ja+teoistaan?+Miksi+yhteiskunnan+pitäisi+maksaa+yksilöiden+valinnoista+johtuvat+maksut?+Jos+esim.+ajan+liian+kovaa,+ei+yhteiskunta+sakkoja+maksa,+vaikka+kyseessä+onkin+oma+valintani."Miksi+vastustat+maksutonta+ehkäisyä,+kun+juuri+se+vähentää+abortteja?+Osallistutko+mielummin+aborttien+rahoitukseen+vai+ehkäisyn+rahoitukseen?+Siitähän+tässä+on+kyse.++Miksi+mielestäsi+yhteiskunnan+pitää+maksaa+lapsista+aiheutuvia+kuluja+vanhemmille,+vaikka+he+ovat+itse+valinnoillaan+saattaneet+lapset+maailmaan?
  2. "Ainoa+oikeasti+toimiva+ja+tehokas+keinohan+olisi+se+(lain+kunnon+tiukennus),+mistä+sinä+sakkeinesi+et+tykkää,+etkä+voi+sen+tehoa+myöntää."Ainoana+oikeanahan+se+on+toiminut,+jos+halutaan+väkisin+lisätä+abortteja.++Ei+ole+maata+missä+abortit+on+saatu+poisettua+kieltämällä+tai+kymmenien+vuosien+vankeudellakaan+uhkaamalla,+ei+yhtäkään.++Luuletko+sinä+edelleen,+että+ihmiset+lopettaa+seksin+harrastamisen+ja+loppuuko+vahingot+tai+lisääntyykö+synnytyshalukkuus+pakottamalla?++Höpö+höpö.++Vaikka+itse+olet+valinnut+jonkun++marttyyrin+roolin,+niin+kukaan+ei+välitä+hölynpölyä+sinun+marttyyrinkruunustasi,+kunhan+itse+tuot+sitä+esille+koko+ajan.++Kyllä+niin+on+läpinäkyvää+tämä+ilmaiseen+ehkäisyyn+liittyvä+keskustelu+kaikkialla.+On+ihan+järkevää+ymmärrystä+sen+suhteen,+että+viimeinkin+järkeviä+toimenpiteitä+mutta+on+tietty+osa+niitä,+jotka+pitää+sitäkin+epäoikeudenmukaisena+eikä+haluaisi+että+ihmiset+harrastaa+seksiä.+Se+on+ikuisen+katkeruuden+aihe.++Aina+tämä+sama+teema.+Ja+on+niitä+jotka+vaan+haluaa+rangaista+naista+siitä+ja+vahingosta,+eikä+kukaan+lotkauta+korviaan+sille+ettei+se+hedelmöitys+yksin+onnistu.++Eikä+haluta+kustantaa+ehkäisyä,+ei+haluta+kustantaa+aborttia,+eikä+haluta+kustantaa+vahinkolapsiaakaan+että+kukaan+tekee+yhtään+mitään+mitä+ei+itse+harrasta,+vaikka+abortit+vähenee+kun+ei+varattoman+nuoren+tarvi+jäädä+ilman.+Seksi+kuuluu+elämään+ja+nuoruuteen+varsinkin.++Että+paljastavaa+on.
  3. Kannattaa+lukea+poliittista+historiaa,+esim.+eduskunnan+istuntopäiväkirjoja+lukemalla.+Mutta+kun+tuo+älyllinen+laiskuus+ja+passiivisuus+tuppaa+olemaan+niin+yleistä+abortinvastustajien+keskuudessa,+ettei+jakseta+ottaa+selvää+kun+on+niin+kiire+parjata+ja+halventaa+naisia.Suomalaiset+saivat+yleisen+ja+yhtäläisen+äänioikeudenkin+ja+vaalikelpoisuuden+naisten+(sekä+säätyjen+että+säätyjen+ulkopuolisten)+sekä+työväenluokan+naisten+näytellessä+kaikkein+suurinta+osaa+tässä+taistelussa.+:)++Tämän+voi+käydä+lukemassa+ihan+eduskunnan+sivuilta,+jos+ei+ole+sattunut+normaali+peruskoulua+käymään.www.eduskunta.fi/FI/tietoaeduskunnasta/kirjasto/aineistot/yhteiskunta/historia/naisten-aanioikeus-110-vuotta/Sivut/default.aspxAviottomien+äitien+elämä+oli+helvettiä,+kun+mitään+sosiaaliturvaa+ei+ollut.++Miehet+pani+naiset+paksuiksi+(raiskaaminen+avioliitossa+sallittu,+eikä+dna-testejä+ollut+että+nämä+olisi+saatu+vastuuseen)++ja+häipyi+paikalta+ja+näissä+oloissa+niitä+lapsenmurhiakin+tehtailtiin+ennen+kuin+opittiin+tekemään+sikiönlähdetyksiä.++Mitenkäs+yksinäinen+äiti+olisi+voinut+töihin+mennä,+eikä+elättäjää+ilmestynyt.++Miina+Sillanpää+oli+ensimmäisiä,+jotka+alkoi+vaatimaan+jotain+turvaa+yksinäisille+äideille,+kunnollisia+työoloja+ja+inhimillistä+kohtelua.+Naurattaa+ihan+hervottomasti,+että+joku+arvostelee+ilmaista+ehkäisyä+mutta+ihan+hyvällä+omallatunnolla+nostaa+työmarkkinatukea+ja+syö+itse+työtätekevän+kansanosan+laskuun.++Miksei+muuten+saisi+olla+ilmaista+ehkäisyä?+++Sillähän+estetään+abortteja!++Eikö+olekin+jännää,+mistä+taas+kuitenkin+on+loppujen+lopuksi+kysymys:+seksistä,+ja+sen+kontrolloimisesta,+kun+ehkäisyä+ei+saisi+käyttää+juurikin+niiden+aborttien+ehkäisemiseen.+Ihan+tajutonta.