Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tieteilijä
profiilit
tieteilijä
tieteilijä
Vapaa kuvaus
Aloituksia
245
Kommenttia
4554
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Tai+sitten+on+oltava+pahasti+vajaamielinen,+eihän+kukaan+tolkun+ihminen+uhois+kakaramaisesti+kostavansa+lapselle+jos+ei+saakaan+toteuttaa+sairasta+murhanhimoaan."
Kommentti+kertoo+enemmänkin+sinusta,+kuin+kenestäkään+muusta.++Olen+monesti+ihmetellyt,+mistä+saat+oikein+tungettua+murhahimoa+ja+kostoa+pelkkään+inhimilliseen+vahinkoon,+josta+joku+yrittää+vain+selvitä+normaaliin+elämään.
13.03.2018 14:50
"Anteeks+ku+musta+ei+oo+kuulunu+vähään+aikaa..+järkytyin+vähän+ku+olin+siis+laskenu+raskausviikot+väärin+ja+olinki+jo+viikolla+14+vaikka+luulin+että+oon+rv+11+ja+sit+mun+piti+hakea+jotain+erikoislupaa+aborttiin+ja+nyt+oottelen+sitä+lupaa+ja+jos+ne+myöntää+sen+nii+teen+abortin."
Niin+epäselvä+kuukautisanamneesi+on+yksi+syy+miksi+lupahakemuksia+pitää+sitten+laittaa+Valviraan.++Sen+pitäisi+tulla+kiireellisenä+kyllä.++Oletko+saanut+kenestäkään+puhekaveria+tai+tukea+muuten?+Kyllähän+sinä+sen+abortin+ilman+muuta+saat,+ettei+tarvi+mitään+kamoja+alkaa+vetämään,+olet+noin+nuorikin.
13.03.2018 14:46
"En+arvannutkaan,+että+kohotat+analyysisi+tällaisiin+sfääreihin+ja+isket+syntisiä+jo+Jumalan+sanalla."
Se+en+ollut+minä,+joka+manasi+Jumalan+rangaistusta+syntisten+abortintekijöiden+päälle.+Minä+vain+kopioin+tämän+viestin+tänne:
"Jokainen+abortin+tekevä+nainen+on+syyllinen+murhaan+Jumalan+edessä+ja+tulee+saamaan+siitä+rangaistuksen+viimeisellä+tuomiolla".+KK
6.+maaliskuuta+kello+18:31
Tämä+ei+suinkaan+ole+minun+keksimää.
13.03.2018 11:22
Ihan+sellainen+kansalaisaloite+on+tehtykin,+aborttikieltoaloite+nimittäin.+Oikea+rökälekannatus+sille+tuli+eli+20+kpl.+Siitä+vain+uutta+pukkaamaan+niin+saadaan+palstalle++puheenaihetta.+:)
13.03.2018 11:14
No+tuleehan+täällä+sivuttua+kaikkea+muutakin,+joka+liitty+etäisesti+aborttiinkin.++Tosin+juuri+nuo+poliittiset+ihannevaltiosysteemijutut+kuuluu+kyllä+minunkin+mielestäni+muualle,+politiikkaan+esimerkiksi,+politiikka+kun+niissä+oli+se+keskeinen+juttu.
Mitä+tulee+aloitukseen,+taisin+sillon+ennen+aloituksen+poistoa+vastata,+että+onhan+toki+aborttikieltoaloite+tehtykin,+ja+sille+tuli+oikea+rökälekannatus,+peräti+20+kpl.+Että+siitä+vaan+uutta+pukkaamaan,+niin+saadaan+taas+tännekin+jotain+puheenaihetta.+:)
13.03.2018 11:11
"En+minä+tiedä+aiheuttaako+se+kirroosia,+joidenkin+lähteiden+mukaan+sitten+kai+aiheuttaa."
:))+Kun+ei+siellä+Oikeus+elämään.orgissa+niitä+lähteitä+nimen+omaan+ollut.++Varmaan+olisi+aika+kiinnostava+mutta+tähän+saakka+todistamaton+eli+perätön+tieto+=+valehtelua,+kakkapuhetta.
13.03.2018 10:44
Kommentoin+vielä+ihan+tuohon+perusargumenttiisi,+että+yhteiskuntarakenne+on+syypää+abortteihin.++Sinun+perusväittämäsi+on,+että+yhteiskuntarakenne+"pakottaa"+naiset+aborttiin.+Et+tuo+esille,+mitkä+on+ne+tekijät,+jotka+pakottaa+naiset+siihen.+Sekoilet+väliin+mitä+sattuu+väitteessäsi,+kun+sinun+pitää+joka+käänteessä+etsiä+jotain+halventavaa+muka-fiksua,+etkä+keskity+asiaan.++Kun+sieltä+solvausten+ja+nälvimisen+keskeltä+hakee+sitä+argumenttiasi,+niin+sinusta+kyse+ei+siis+ole+ollenkaan+naisen+omasta+valinnasta+tai+oikeudesta.+Näin+aloituksessasi+tuot+esille.+Siis+tällä+kertaa.+
Jos+nyt+verrataan+Suomea+vaikka+Puolaan,+missä+abortin+tekeminen+on+tehty+vaikeaksi+ja+rakenne+vaikeuttaa+abortin+saamista.++Kuitenkaan+rakenne+ei+tarjoa+sen+enempää+tukimuotoja+tai+apua+raskaana+olevalle+naiselle+kuin+Suomessa.++Miten+se+vaikuttaa+yksilön+aborttivalintoihin?++Ei+mitenkään,+koska+abortin+tarve+ei+ole+poistunut+vaikka+yhteiskuntarakenne+pakottaa+naisen+valitsemaan+raskauden+eikä+anna+sitä+valinnan+mahdollisuutta.+Oikeuttahan+hänellä+aborttiin+ei+ole,+joten+hän+käyttää+omankädenoikeutta,+menee+Saksaan+tai+teettää+laittoman+abortin.+
Suomessa+on+asiat+toisin,+ja+naisilla+enemmän+valinnanmahdollisuuksia+tehdä+elämästään+sellainen+kuin+haluaa,+eikä+täysin+rakenteen+reunaehdoilla+niin+että+tarvisi+synnyttää+ei-toivottuja+lapsia+tai+lähteä+hakemaan+laitonta+aborttia+mistään.+
Rakenne+sanelee+kehykset,+mutta+elämä+on+mitä+on+niissä+rakenteissa,+arkea,+huolta+ja+jokaisella+erilaiset+resurssit,+eikä+ne+aina+ole+niitä+taloudellisia,+koska+ihmiset+varoistaan+riippumatta+niitä+abortteja+tekee.+Voi+tulla+sairautta,+ihmissuhdevaikeuksia,+mielenhäiriöitä,+onnettomuuksia.++Rakenteista++ja+olosuhteista+riippumatta+ihmisyyteen+kuuluu+se,+että++halutaan+seksiä+ja+läheisyyttä,+ja+ehkäisystä+se,+miten+niitä+ei-toivottuja+raskauksia+alkaa.++Niin+tässä+kohtaa+sinä+haluaisit+viedä+naisilta+sen+ehkäisyoikeudenkin+esittämällä,+että+e-pilleri+vapauttaa+naiset+oikeudettomasti+nauttimaan+seksistä+äitiyden+kirojen+sijaan.
13.03.2018 10:38
Kohtuuttomaksi+rasitukseksi+katsotaan+esim.++että+raskaus+ja+lapsi+häiritsee+koiraharrastusta.++Jos+tämä+menee+läpi+Valviralla,+niin+eipä+sitä+kauheasti+tarvitse+valehdella,+kun+jopa+ykkösvastustaja+Päivi+Räsänenkin+on+todennut,+että+aina+se+lapsi+rasittaa.
13.03.2018 08:36
"Sosiolookien+juttuihin+voi+yrittää+vastata,+mutta+sanattomaksi+jää+kun+"tieteilijä"+siirtyy+teologiaan+ja+vieläpä+ottaa+Jumalan+avuksensa+;)"
Niin+no+se+kertoo+jotain+asiasta,+kun+jäät+sanattomaksi.+
"Jokainen+abortin+tekevä+nainen+on+syyllinen+murhaan+Jumalan+edessä+ja+tulee+saamaan+siitä+rangaistuksen+viimeisellä+tuomiolla.+"
6.+maaliskuuta+kello+18:31+
Tietenkin+vastaan+argumenttiisi+teologialla,+koska+itse+olet+esittänyt+teologisen+argumentin+abortista.++Sinä+kuitenkin+vastasit+omaan+argumenttiini+argumenttivirheellä+ad+hominem.++Miten+siis+tämä+mätsää+sen+kanssa,+että++Jumala+antaa+kaikki+synnit+anteeksi?++Miksi+katsot+että+sinulla+on+omaa+Jumalaasi+korkeampi+valta+tuomita?++Onko+tämä+joku+oma+lahkosi,+koska+kristinuskon+sanoma+on+aivan+toisenlainen+kuin+oma+teologinen+näkemyksesi.+Eli+odotatko,+että+sinä+toki+saat+kaikki+synnit+anteeksi?
12.03.2018 19:31
"Entä+miten+selität+sen+että+monessa+uskonnollisessa+maassa+on+lepsu+laki+(vielä+lepsumpi+kun+esim.+täällä)?"
Kerro+nyt+missä+maassa,+minulle+ei+ainakaan+tule+yhtään+mieleen.
12.03.2018 18:36
"todistustaakka+on+väitteen+esittäjällä."
___
Eli+tässä+tapauksessa+sulla.+
Ei+vaan+se+on+sen+väitteen+esittäjällä,+joka+väittää+että+abortin+seurauksena+tulee+maksakirroosi.++Minä+en+suinkaan+sellaista+menisi+väittämään+ilman+mitään+väitettä+tukevaa+aineistoa.
12.03.2018 18:33
Onpa+kypsää+ja+asiallista+argumentointia.+:)++No+kyllä+minä+sen+tiesin,+ettet+pysty+parempaankaan.
12.03.2018 18:24
"Miks+siis+mun+pitäs+alkaa+todistella+jotain+mitä+en+oo+edes+väittäny?+Uskon+että+npiden+sivujen+laatijat+on+kuitenkin+vähän+lajemmin+perehtyny+seurauksiin+kun+kaiken+ikävän+kieltävät+suosijafanaatikot."
Jos+olet+sitä+mieltä,+että+abortti+aiheuttaa+maksakirroosia,+niin+tuo+tähän+niitä+todisteita.++Kuten+sanoin,+OE.org+ei+niitä+tuo+myöskään+joten+ne+on+täysin+keksittyjä.+Uskot+kuitenkin,+että+joku+uskonnollinen+lahko+(OE.org)+on+pätevämpi+kuin+joku+lääketieteen+sivusto?+Ilman+mitään+tutkimuslähteitä?++Niihin+minä+ainakin+nojaan.++Todistustaakka+on+tietenkin+sivustolla,+ja+sitten+sinulla,+jos+käytät+käänteistä+todistustaakkaa+omana+argumenttinasi.++Eli+koska+et+tuo+todisteita+maksakirroosista+abortin+seurauksena,+voimme+pitää+asiaa+valehteluna.?
Kenenkään+tehtävä+ei+ole+todistaa+mitään+kirroosia+olemattomaksi+vaan+joka+siitä+alkaa+puhumaan,+tuo+lähteet+ja+todisteetkin.
Ja+Duodecimia,+suomalaisia+lääkäreitä+ja+vertaisarvoinnin+tekijöitä++olet+väittänyt+feminatsien+aivopesemiksi+niin+monta+kertaa,+että+sinun+itsesikin+pitäisi+muistaa+tämä.
12.03.2018 15:41
"Nimenomaan+potilaan+vastuulla+on+kertoa+rehellisesti+elämänoloistaan+ja+muista+olosuhteista,+ja+viranomaiset+sitten+päättää+täyttyykö+huomattavan+rasituksen+tekijät+vaiko+ei.+Muutenhan+kyse+ois+täysvapaasta+laista+jos+potilas+sais+päättää+siitäkin+itse."
Ilmeisesti+Suomi+ei+olekaan+sitten+niin+hyvä+paikka+äideille+koska+lääkärit+on+myöntäneet+abortin+juuri+sosiaalisilla+syillä?+:)++Eli+rasitusta+on+niin+paljon,+että+se+riittää+aborttiin+10+000+kertaa+vuodessa?++Entä+miten+lääkäreiden+oma+toteamus+siitä,+että+käytännössä+abortti+on+aivan+vapaa,+ja+hakemus+pelkkä+muodollisuus+ja+käytännössä+nainen+päättää+abortista?+Näin+kertoi+itse+Päivi+Räsänen.
Mutta+taidetaan+olla+samaa+mieltä+siitä,+että+naiset+ei+taida+ihan+kaikille+lääkäreille,+ainakaan+aborttikielteisille,+olla+täysin+rehellisiä,+tai+ainakin+hieman+rumistellaan+niiitä+vaikeuksia,+jos+aborttia+ei+muuten+saa.++Abortti+on+vaan+niin+tärkeä+asia+joskus,+että+nainen+tekee+mitä+tahansa+saadakseen+keskeytettyä+raskauden.
12.03.2018 15:34
Otetaanko+taas+nämä+epäjohdonmukaiset+argumenttisi+tarkasteluun?
1.+"Aborttiin+vaikuttavat+monet+yhteiskunnalliset+olosuhteet,+jopa+rakenteelliset+pakot."Abortti+voidaan+myöntää+”jos+lapsi+olisi+kohtuuton+rasitus”.+Lain+mukaan+sosiaaliviranomaisten+tulisi+tarkistaa+hakijan+kertomuksen+oikeellisuus.+Tässä+on+kyse+nimenomaan+sosiaalisesta+tilanteesta,+joka+”rasittaa”+naista+–+ei+naisen+valinnasta.
-+Niin+taas+tämä,+että+naisella+on+rakenteellinen+pakko+ja+tilanne+rasittaa+naista+niin,+että+on+pakko+tehdä+abortti,+mutta+joutuu+sitten+pakon+edessä+tekemästään+päätöksesta+vastuuseen+Jumalalle,+eikä+tämä+armahda+abortin+tehnyttä?++Jos+tilanne+rasittaa+naista,+niin+miksi+nainen+joutuu+vastuuseen+henkilökohtaisesti,+eikä+rakenne?
2.+"Ovatko+köyhyys,+rikkaus,+terveys,+sairaus,+menestys,+syrjäytyminen+jne+”valintoja”?+Kehitysmaan+lukutaidoton+ja+vaille+koulutusta+jäänyt+varaton+lapsi+ei+voi+”valita”+rikkautta,+hyvinvointia,+terveyttä,+luovaa+työpaikkaa+jne.+vaikka+haluaisi,+koska+sellaisia+edellytyksiä+ei+ole"
-+Kuka+rakenteeseen+on+siis+syypää,+ja+miten+korjaisit+asian?++Kukaanhan+ei+voi+valita+synnyinolosuhteitaan,+joten+pitäisikö+meidän+syyttää+Jumalaa+siitä+että+arvonta+tai+korttipelin+jako+meni+kohdallamme+pieleen,+eikä+synnyttykään+miljonäärin+lapseksi?++Eikö+Jumala+ole+sitten+tässä+kaikessa+kaikkvoipaisuudessaan+myös+nähnyt+kurjuuden,+mutta+ei+a)+tee+mitään+kurjuuden+poistamiseksi+b)+vielä+rankaisee+naista+siitä,+että+on+ensin+heittänyt+naisen+elämään+kurjuudessa+ja+kun+nainen+yrittää+estää+lisäkurjuuden+c)+hän+näkee+tulevan+kurjuuden+ja+abortin+ennakolta,+joten+asiassa+ei+ole+mitään+ongelmaa.++
3.+Olet+tässä+asiassa+kyllä+jo+eteen+päin,+kun+olet+tajunnut,+että+köyhyys+ja+varattomuus+ei+ole+kellekään+lapselle+mikään+hyvä+kasvualusta+kehitysmaissa+tai+missään+koska+mahdollisuudet+puuttuvat+täysin,+mutta+silti+haluat,+että+köyhiä+syntyy+ja+pidät+ehkäisyä+vääränä+siksi,+koska+se+vapauttaa+naisen+nauttimaan+seksistä,+eikä+"äitiyden+kiroista",+omia+sanojasi+lainaten.+Samoin+tietenkin+vastustat+aborttia,+joka+olisi+sekin+vielä+viimeinen+keino+estää+perhettä+tai+naista+kurjistumasta+lisää.++Haluat+että+lapsia+syntyy+kurjuuteen+ja+samalla+valitat+kuitenkin++siitä+kurjuudesta,+ja+arvostelet+aborttioikeuden+puolustajia+siitä,+että+he+haluavat+"harventaa+rupusakkia"+(=+oma+nimityksesi+sosiaalisesti+huono-osaisille).++
4.+Muuten+jankkaat+taas+kerran+tuota,+että+sosiaaliviranomaisen+tulisi+tarkistaa+rasitus+(mene+ihmeessä+vaatimaan+sosiaaliviranomaisilta+tämän+lainkohdan+täyttämistä,+ei+abortteja+tällä+forumilla++myönnetä!),+vaikka+rasitusta+on+muunkinlaista+kuin+vain+taloudellista+ahdinkoa.++Jokainen+sen+oman+rasituksensa+asiantuntija+on.++Miksi+ihmeessä+jokin+asia+pitäisi+kierrättää+sosiaaliviranomaisilla,+jos+jonkun+henk.+koht+tilanne+on+esim.+se,+että+suhde+on+vahingollinen?++Mitä+lisäarvoa+sosiaaliviranomainen+tähän+tuo,+kun+nainen+toteaa+sen+halutessaan+jo+lääkärille?+Tai+miten+sosiaaliviranomainen+voisi+todentaa+sen,+että+joku+ei+seurustele+eikä+suunnittele+parisuhdetta?+Miten+todentaa,+että+raskaus+alkoi+kännissä,+eikä+muista+mitään+asiasta?+Mitä+se+auttaa+asiaa,+kun+sen+abortin+saa+kerran+ihan+sillä,+että+kokee,+ettei+resurssit+riitä+raskauteen+ja+synnyttämiseen+saati+kasvattamiseen.
12.03.2018 15:28
Ensinnäkin.++Sivuutan+kaiken+epäasiallisen+nimittelyroskan+kirjoituksestasi,+ja+keskityn+siihen,+miten+täysin+ristiriitainen+tuo+päättely+abortin+kohdalla+on+abortinvastustajilla+yleensä+ja+varsinkin+sinun+kohdallasi.+
1.+Pidät+aborttia+rakenteesta+johtuvana,+et+siis+naisen+omana+valintana.+
-+Miksi+ihmeessä++sitten+syytät+naista+mukavuusabortista+ja+kerrot+omalla+facebook-seinälläsi,+että+Jumalakaan+ei+anna+anteeksi+aborttia?+Miten+rakenne+syyllistyy+syntiin,+mutta+toimijaa+rangaistaan?+Eikö+sinun+pitäisi+esittää,+miten+muuttaisit+rakennetta+niin,+ettei+aborttia+tarvitsisi+tehdä?+On+täysin+epäjohdonmukaista+myös,++että++nimität+aborttia+mukavuusabortiksi,+jos+kerran+vain+rakenne+on+syypää+aborttiin.+Rakenteella+ei+voi+olla+mukavuuden-,+tai+muitakaan+tunteita,+haluja+tai+pelkoja.
2.+Jumala+ei+mielestäsi+anna+aborttia+anteeksi,+vaan+rankaisee+vaikka+synnillä+ja+synnillä+ei+ole+kristinuskon+oppien+mukaan+eroa.+
-+Tämä+on+tosi+pahassa+ristiriidassa+kristinuskon+keskeisimmän+opetusten+kanssa++ja+asetut+Jumalaa+suuremmaksi+auktoriteetiksi.+Tämä+on+melkoista++mitätöintiä+myös+Itu-Projektin+työtä+kohtaan,+vai+uskotko+että+siellä+sälytetään+ryhmäläisten+päälle+Jumalan+rangaistusta+noin+niinkuin+tukena+ja+hoitomuotona?++Otin+heti+ensimmäiseltä+asiaa+käsittevältä+sivulta+Raamatun+kohdat,+jotka+kumoavat+tämän:+++"Uskon+kautta+Kristukseen+kaikki+synnit+on+annettu+anteeksi+(Joh.+3:16;+Room.+8:1;+Kol.+1:14).+
Mainittakoon,+että+itse+en+ole+uskova,+joten+nuo+sinun+tulikivenkatkuinen++kostoraivosi+ja+muu+nimittely+ja+herjaaminen+ei+kosketa+minua+millään+tasolla+saati+että+mitään+armoa+tarvitsisin+tai+pyytelisin.+:)++Kunhan+argumentoin+omilla+argumenteillasi+niitä+itseään++vastaan,+kun+sinä+et+tätä+epäjohdonmukaisuutta+näytä+tajuavan.
3.++Sitä+vaan+mietin,+että+oletatko+uskovana+itse+sitä+mieltä,+että+sinulle+annetaan+kaikki+anteeksi,+vaikkei+sinun+tarvitse+antaa+anteeksi+kellekään+mitään,+vaan+ihan+jakelet+viimeisiä+tuomioita+ihan+Jumalan+ohi??+
+"+Anteeksiantamisesta+kieltäytyminen+osoittaa+henkilön+olevan+kaunaisen,+katkeran+ja+vihaisen.+Mitkään+näistä+eivät+ole+oikean+kristityn+tuntomerkkejä."++(GotQuestions.org)
12.03.2018 14:36
Tarkennan,+että+abortiksi+sanotaan+myös+raskauden++k+e+s+k+e+y+t+y+m+i+s+t+ä.++Abortus+arte+provocatus+on+tahallisen,+aiheutetun+raskauden+keskeytyksen+virallinen+nimi.++Jos+nyt+saa+viilata+pilkkua?+:)
Mutta+tämä+on+tärkeää+siinä+mielessä,+että+lääketieteessä+käytetään+tosiaan+abortti+termiä+kaikista+raskauden+keskeytymisistä.++Tämä+on+johtanut+tai+on+tahallaan+johdettu+ihmisiä+harhaan+abortinvastaisissa+manifesteissa+rinnastamalla+abortus+provocatus+ja+inhibitus+tai++spontaneus.+Näin+siis+raskauden+keskeytykseen+on+saatu+liitettyä+komplikaatioita+ja+riskejä,+joita+on+myös+keskenmenotapauksissa,+jotka+ei+siis+ole+moraalipohdinnan+ja+-paheksunnan+kohteena.
11.03.2018 12:36
"Kyllä+kerroin.+Sanoin+suoraan+että+haluan+meidän+pitävän+tämän+lapsen.
Mutta+ei+suostunutsiihen,+oli+jo+kait+samantien+päättänyt+tehdä+abortin+kun+se+raskaus+selvisi+hänelle.
Ilmoitti+mulle+tosiaan+olevansa+raskaana+ja+samaan+hengenvetoon+sanoi+menevänsä+aborttiin.+Oli+jo+varannut+ajankin.+Ei+siinä+auttanut+sitten+mikään,+vaikka+tosiaan+sanoin+selvästi+ja+suoraan,+että+haluan+sen+lapsen.
Ja+silti+haukut+tuli+jälkeen+päin."
Jos+tyttöystäväsi+piti+sinua+niin+epäluotettavana,+ettei+uskaltanut+lähteä+tekemään+lapsia+kanssasi?++Ehkä+et+ollut+hänen+mielestään+sopiva+isäksi,+vaikka+omasta++mielestäsi+oletkin?+Äiti+lapsen+joutuu+aina+hoitamaan+ja+äidin+syliin+aina+lapsi+annetaan,+kun+lapsi+alkaa+itkeä.+:)
11.03.2018 12:26
Lisään+vielä+tuosta+logiikkapuolesta,++mikä+kiireessä+unohtui.+KKK+käyttää+abortin+ja+aborttiin+painostamisen++vertauksena+rosvousta,+missä+uhrilta+katkaistaan+käsi.+Onko+siis+uhri+syyllinen+vai+syytön,+vai+kenen+niskaan+syyt+pitäisi+vierittää?
1.+On+rosvon+syytä,+että+hän+katkaisee+uhriltaan+käden+
2.+On+uhrin+syy,+että+hän+on+antanut+katkaista+itseltään+käden.+
Kuka+tässä+oikein+on+se+syyllinen+ja+miksi?++
On+siis+kolmaskin+vaihtoehto+eli
3.++Uhri+leikkaa+itseltään+omasta+halustaan+käden+irti,+mutta+se+on+kuitenkin+jonkun+tuntemattoman+rosvon+syy+ihan+kollektiivisesti,++ja+joka+ei+ole+ollut+edes+paikallla.++(eli+nainen+hakeutuu+aborttiin+ihan+kellekään+kertomatta,+mutta+jokin+tuntemattomassa+aika-avaruudessa+oleileva+entiteetti+on+syyllinen.
Koska+vertaukset+jonkin+verran+ontuu+abortti+vs.+käden+leikkaaminen+niin+katsotaan+mitä+mieltä+henkilö+on+ollut+asiasta+ihan+suoraan+ilman+mitään+rosvo-analogioita:
"Jokainen+abortin+tekevä+nainen+on+syyllinen+murhaan+Jumalan+edessä+ja+tulee+saamaan+siitä+rangaistuksen+viimeisellä+tuomiolla".+KK
6.+maaliskuuta+kello+18:31
Tämä+tekee+siis+kaataa+koko+edellisen+argumentoinnin+siitä,+että+aborttiin+olisi+muita+syyllisiä+kuin+nainen+itse.++Tämmöinen+argumentointi+häröilee+tosi+pahasti+jatkossakin:+Kun+mietitään+asiaa+kristillisyydestä+käsin,++jonka+perinteeseen+kuuluu,+että+abortti+on+synti+syntien+joukossa+jonka+voi+saada+anteeksi+kuten+muutkin+synnit.++Anteeksianto+ja+armo+kuuluu+kristinuskoon,+näin+olen+oppinut.++Vaikka+Jumala+armahtaa,+niin+KK+asettuu+Jumalaksi+Jumalan+yläpuolelle,+ja+kertoo,+että+hädässä+ollut+nainen+ei+ole+ansainnut+muuta+kuin+rangaistuksia.++Pahin+murhamies-latekin+on+kristittyjen+mukaan+saanut+anteeksi+murhansa,+mutta+aborttiin+päätynyt+ei.++:)++Tämä+on++mielestäni+aika+pahasti+vastoin+esim.+Itu-Projektin+työskentelyperiaatteita+tehden+tyhjäksi+koko+asian.
11.03.2018 12:18
Minä+taas+luulen,+että+moni++nainen+uskaltaisi+hankkia+lapsia,+jos+vain+voisi+luottaa+miehen+sitoutumiseen,+läsnäoloon+ja+tukeen+ja+että+tämä+hoitaa+isän+velvollisuudet.+++Moni+nainen+hankkii+abortin+juuri+sen+takia,+koska+siittäjä+ei+ole+kiinnostunut++perheen+perustamisesta,+vaikka+itse+olisikin.++Mies+voi+pestä+kätensä+koko+asiasta+tai+vaatia+naista+tekemään+abortin.++Ymmärrän+tämän+kyllä+miehenkin+näkökulmasta.++Ollaan+haluttu+seksiä,+ei+olla+mihinkään+perheen+perustamiseen+valmiita.+Seksin+jälkeen+voi+olla+järkytys,+kun+nainen+ilmoittaa+että+on+raskaana,+eikä+itsellä+ole+mitään+halua+alkaa+isäksi+tai+sitoutua+mihinkään.+Varsinkaan+nuorena+tällaista+ei+tule+vaatiakaan.
Se+miehen+tuki+ja+turva+puuttuu+monelta.+Jos+ei+ole+muutkaan++sosiaaliset+turvaverkot+kunnossa,+niin+aborttiin+päätyy+hyvin+todennäköisesti.++Suurin+tuska+on+niillä,+joilla+ei+ole+turvaverkkoja,+mutta+vakaumus+estää+abortin.++Hätä+on+suuri.+++Heille+on+hyvä,+että+on+näitä+kolmannen+sektorin+tukisysteemejä.
11.03.2018 11:55
184 / 228