Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4572

1. Sinun+pitää+nyt++vaan+laittaa+kansalaisaloitepalveluun+aloite,+missä+vaadit+kuolemanrangaistusta+sekä+tappamisesta+että+raskauden+keskeytyksestä+-+kun+kerran+katsot+että++laissa+on+nyt+jotain+epäoikeudenmukaista.++Tee+kuitenkin+kaksi+aloitetta,+sillä+oikeusministeriö+katsoo+tappamisen+olevan+eri+asia+kuin+raskauden+keskeytys.Olisi+mielenkiintoista+nähdä+kuinka+moni+on+samalla+aaltopituudella+sinun+kanssasi.
  2. 1)+Kuka+mihinkään+äitiyteen+on+pakottamassa?+Siitä+kieltäytyminen+ei+kuitenkaan+ole+pätevä+syy+lapsen+tappamiseen.+Mutta+ainahan+se+adoptiovaihtoehto+suosijasakilta+kummasti+"unohtuu".Aivan+totta,+nykyään+ei+ketään+pakoteta+synnyttämään+lasta+=+äitiyteen.+Jokainen+synnyttänyt+on+äiti.+Ja+tosiaan,+samaa+sanoo+lakikin,+että+äitiydestä+kieltäytyminen+ei+oikeuta+tappamaan+ketään.+Abortti+on+toki+ihan+siellä+laissa+naisten+käytettävissä.2)++"Sinun+matikalla+48+on+yhtä+kuin+50,+ja+useita+lapsia+sama+kuin+yksi.+Ennenhän+olet+väittänyt+höpöjä+tuostakin."Niin+no,+sinähän+olet+tupannut+pyöristämään+omalla+laillasi+näitä+lukuja.+Esim.+kun+puhuttiin+hedelmällisyysikäisistä+naisista+niin+sinä+pyöristit+muutaman+kymmenen+tuhatta+naista+olemattomiin.+:)+Samoin+sinun+matikalla+99%+läpimenneistä+Valvira-hakemuksista+on+vähemmän+kuin+1%.++Onko+sinusta+myöskin+51%+kuinka+suuri+osa+aborteista,+joita+tehdään+perheenäideille?+Lehtijutuissa+ja+THL:n+tilastossa+sekin+pyöristetään+viiteenkymmeneen.3)++"Jos+kaveri+hautoo+syntyneidenkin+lastensa+murhaamista,+suosijasakin+logiikalla+tuetaan+siinäkin.+Tosi+kaveri+sen+sijaan+yrittää+neuvoa+välttämään+elämän+pilaavia+virheitä."Jos+kaveri+hautoo+lastensa+murhaamista,+niin+hankkisin+itse+apua+hänelle,+koska+hän+on+silloin+menettänyt+jotenkin+hallintansa+elämään+tai+mielenterveytensä.+Mutta+jos+kaverini+päättää+hankkia+lapsia+tai+päätyy+aborttiin,+olen+tukenaan.+En+tiedä+sitten+mitä+muut.4)+"+Kyllä+niitä+voi+syödä+terveyssyistäkin,+esim.+endometrioosi.+Tämänkin+olisit+tiennyt,+jos+olisit+itse+nainen."Juu+totta,+pillereitä+voidaan+määrätä+monesta+syystä,+mutta+se+sinun+olisi+pitänyt+nimen+omaan+ottaa+huomioon+kun+esittelit+niitä+naurettavia+laskelmia,+missä+esitit+pillerien+käyttövarmuutta,+ja+minä+taisin+sinulle+juuri+kertoakin,+että+pillereitä+syödään+monesta+eri+syystä,+ei+suinkaan+vain+ehkäisyyn+kuten+sinä+silloin+uskottelit.5)+Raskaus+on+sitä+vaarallisempi+mitä+pidemmälle+se+etenee+ja+abortilla+voidaan+pelastaa+naisen+henki.++Synnytysmasennus,+psykoosi+ja+synnytyskuolemat+ei+uhkaa+abortin+tehnyttä.++Synnyttäneellä+naisella+on+aina+huonompi+asema+työmarkkinoilla+ja+varsinkin+yksinhuoltajuus+on+suorastaan+sosiaalinen+taloudellinen+itsemurha.+keskustelu.suomi24.fi/t/12123444/onko-abortti-vaarallinen"Äitiysterveys+on+kohentunut+viime+vuosien+varrella+merkittävästi,+mutta+yhä+satoja+naisia+kuolee+päivittäin+synnytykseen+tai+synnytykseen+liittyviin+komplikaatioihin.Nuorten+riski+kuolla+synnytykseen+tai+synnytykseen+liittyviin+komplikaatioihin+on+erityisen+suuri.+Tämä+johtuu+siitä,+että+tyttöjen+keho+ei+ole+valmis+raskauden+vaatimiin+fyysisiin+ponnistuksiin.+Synnytykseen+sisältyy+riski,+että+tyttö+sairastuu+ja+vammautuu+pysyvästi."www.vaestoliitto.fi/kansainvalisyys/tietoa-seksuaalioikeuksista/aitien_terveydesta/
  3. "Abortti+ei+ole+mitään+terveydenhoitoa.+(...)++Itse+kun+olen+nainen,+tuntuu+surulliselta+että+osa+naisista+on+niin+itsekkäitä+että+eivät+ole+valmiita+suunnittelemattoman+raskauden+tullessa+joustamaan+omasta+mukavuudestaan+väliaikaisesti+lapsen+hyväksi.+Miksei+lasta+voi+kantaa+ja+antaa+adoptioon+jos+ei+itse+halua+olla+äiti?Mitä+se+sitten+on,+kun+kerran+hyvinvointi-+ja+terveydenhoitojärjestelmä+sen+mahdollistaa+ja+suorittaa.+Abortti+tehdään+myös+henkeä+ja+terveyttä+uhkaavissa+tilanteissa,+ja+onhan+ei-toivottu+raskaus++juuri+sosiaalista+hyvinvointia+vaarantava.+Ja+pitää+muistaa,+että+raskaus+on+AINA+riski,+ja+synnytyksessa+kuolee+Suomessakin+ihmisiä+edelleen.+Jos+abortti+tuntuu+paremmalta+vaihtoehdolta+terveyden+ja+työkyvyn+ja+elämän++ennallaan+pysymisen+vuoksi+niin+sehän+on+jokaisen+oman+arvomaailman+mukainen+ratkaisu,+ei+näitä+valintoja+tehdä+sivustakatsojien+mielenpahoituksen+ohjaamina.+Raskaus++on+asia,+jota+ei+hoideta+vasemmalla+kädellä,+jonka+joka+ainut+äiti+tietää+-+muut+vaan+luulee+kaikkea.+Synnytyskin+invalidisoi+viikoiksi+ja+aiheuttaa+työkyvyttömyyden.+On+ihan+järkisyyt,+mitkä+sanelee+ja+kyllähän+se+nykyabortin+helppous+ja+turvallisuus+on+yksi+tekijä.+Ei+juuri+lääkäreitä+enää+tarvita+koko+hommaan.Ihmiset+on+itsekkäitä,+ja+mukavuusadoptio+on+ihan+itekästä+sekin.++Itsekästä+on+haluta+lapsia,+tai+olla+haluamatta.++Samoin+syöminen,+juominen,+seksinharrastaminen+ja+nukkuminen+jos+alkaa+pohtia.+Ihmisyyteen+kuuluu+itsekkyys+eikä+se+ole+naisten+yksityisominaisuus.+Jotenkin+vain+kummasti+jotkut+kääkät+pitää+yllä+tuollaista+velvollisuusmyyttiä,+että+naisten+pitäisi+aina+uhrautua+eikä+ajatella+koskaan+itseään.+Herran+Jumala,+aborttilaki+on+ollut+tämmöinen+jo+50+vuotta+ja+tuntuu+että+jotkut+ei+ole+siitä+näemmä+olleet+edes+tietoisia?+Onko+tämä+ollut+sinullekin+yllätys???
  4. "Se+että+eugeniikkaa+on+harrastettu+kauan+,tarkoittaa+juuri+sitä+että+siitä+olisi+jo+aika+päästä.Minusta+naisten+tulisi+arvostaa+itseään+ja+lapsiaan+niin+paljon+että+tuo+barbaarinen+toiminta+lopetettaisiin."Minä+itse+olen+taipuvainen+ajattelemaan+niin,+että+juuri+naisten+itsearvostuksen+takia+abortti+onkin+se+viimeinen+hätäkeino+suojella+omaa+elämää+ja+niitä+asioita+omassa+elämässään,+mitä+pitää+tärkeinä+ja+mitä+arvostaa.++Jos+joku+haluaa+synnyttää+vammaisia+lapsia+niin+sehän+on+sekin+äidin+oikeus.+Harvempi+vaan+jaksaa+sitten+ottaa+vastaan+sitä+mitä+eteen+tulee+ja+lapset+jää+enemmän+tai+vähemmän+yhteiskunnan+hoidettavaksi.++Mikään+yhteiskunta+ei+kestä+sitä,+että+tulee+huollettavia+enemmän+kuin+huoltajia.+Vrt.+esimerkki+alkuperäiskansoista,+jotka+hoitaa+vammaiset+ja+vanhukset+pois+muonavahvuudesta+jos+nämä+ovat+rasite.+Vanhukset+pukattiin+ennen+ainakin+jäälautalle+tai+vuorenrinteeltä+alas.+Vammaiset+vauvat+surmattiin+heti+syntymän+jälkeen.+Vain+elinkelpoiset+jäivät+jatkamaan+sukua.
  5. "Tieteilijä+esitti+toisessa+ketjussa+ylläolevan+hassun+väitteen,+joka+ansaitsee+kyllä+erillisen+ketjun.Kyseessähän+on+TAAS+KERRAN+miehiin+kohdistuva+herjaava+valeuutinen,+jolla+tieteilijä+haluaa+vain+muokata+negatiivista+mielikuvaa+miehistä.+Väitän,+että+yksikään+mies+tai+nainen+ei+todellakaan+väitä,+paitsi+tieteilijä,+että+nainen+voisi+tietää+heti+hedelmöityksen+jälkeen+naisen+olevan+raskaana.+Väitteeni+perustuu+ihan+biologiseen+faktaan,+siihen+että+hedelmöityksen+jälkeen+tsygootti+vaeltaa+jonkin+aikaa+ennen+kiinnittymistään+naisen+elimistössä+eikä+näin+ollen+voikaan+antaa+mitään+signaalia+olemassaolostaan+eli+nainen+ei+voi+tietää+tai+tuntea+olevansa+raskaana+eikä+mieskään+siten+voi+tietää+eikä+voi+kuvitellakaan+naisen+jotain+olematonta+äitiysmoodia.Mies+ei+voi+syöttää+tuollaista+mielikuvaa,+kun+sellaista+mielikuvaa+ei+löydy+mistään+muualta+kuin+ko+kirjoittajan+vilkkaasta+feministimielikuvitusmaailmasta.+Ei+löydy,+vaikka+kuinka+kuuklettaisi.Jos+täällä+on+isiä,+kertokaapa+kokemuksesta,+oliko+teillä+sellainen+"erheellinen+kuvitelma",+että+,+että+naisesi+heti+hedelmöityksen+jälkeen+ymmärsi+odottavansa+lasta+ja+hänelle+napsahti+kuin+automaatista+päälle+joku+äitiysmoodi.+Vai+oletteko+täysin+eri+mieltä+tieteilijän+kanssa?+Naisetkin+voivat+vastata+koemuksestaan,+tietenkin."Miksi+vaatii+tai+"ansaitsee"+uuden+ketjun+vain+kun+vastaa+kommenttiin+tai+esittää+jotain+keskusteluun?++Minä+jo+kysyin+naisilta+sitä,+milloin+he+on+tiedostaneet+tai+tunteneet+kehossaan+tai+mielessään+olevansa+raskaana+tai+äitejä.++Mies+tuskin+sitä+tunnetta+ikinä+voi+jakaa.++Mies+on+aina+toisen+käden+ja+muiden+välittämän+tiedon+varassa,+eikä+hänen+tarvitse+vaarantaa+terveyttään+raskauden+tai+synnytyksen+vuoksi.