Vapaa kuvaus

Aloituksia

23

Kommenttia

3139

1. No+eipä+tule+ihan+heti+mieleen,+paras+kommentti+on+kun+pitää+suunsa+kiinni.
  2. Jossa+nyt+on+onnistuttu+erinomaisesti+viilaamalla+tuo+vanha+kansakoulu+peruskouluksi+ja+sitä+jo+ennen+tapahtuvaksi,+ohjatuksi+varhaiskasvatukseksi.Tänään+juuri+sai+lehdestä+lukea+kuinka+liikuntaesteidet+jätettiin+kerrostaloon+ilman+sähköä+puoleksitoista+viikoksi,+eikä+kenelläkään+ns.+viranomaisella+ollut+mitää+halua+tartta+asiaan+ja+korjata+tilannetta+pikavauhtia.Tämän+kehityksen+varsinaine+alkusysäys+lähti+liikkeelle+kun+saatiin+lupa+siirtyä+markkinatalouteen+ja+sitä+kautta+tapahtuvaan+ikärasismiin,+jolloin+katsottiin,+että+50+vuotta+on+ikäräja+jolloin+ei+tarvitse+enää+työmarkkinoille+vaivautua.+Tällä+ehkäistiin++tehokkaasti+ammattitaidon+ja+"tiedonsiirron"+jakaminen+tuleville+työtä+tekeville+sukupolville,+saatiin+kuitenkin+osakemarkkinat+nousuun+palkkakustannuksissa+tulleella+säästöllä+ja+samalla+bjurströmit+ja+enäkosket+palkattiin+pitämään+luentoja+siitä,+ettei++kukaan+muu+ole+täällä+tärkeä+vain+minä,+minä+itse.Hienosti+on+mennyt+läpi,+kenenkään+ei+tarvitse+vaivautua+ottamaan+vastuuta+mistään,+kenenkään+ei+tarvitse+tehdä+mitään+eikä+politiikan+sormellaan+osoittamalle+joukolle+erityisesti+ainakaan+tarvitse+korvaansa+lotkauttaa,+tukehtukoot+sähköttömiin+kämppiinsä,+sehän+on+osingoista+pois,+jos+näihin+aikaa+ja+vaivaa+hukattaisi.Puhumattakaan+yleensä+vanhusten+markkinatalouden+huomaan+annetusta+kotihoidosta,+onko+kukaan+kuullut+kenekään+joutuneen+koskaan+vastuuseen,+siis+oikeaan+vastuuseen,+laiminlyönneistä+ja+heitteillejätöistä?Näin+suomessa+pidetään+kaikista+huolta,+kuten+juhlapuheissa+muistetaan+tolkuttaa,+mutta+tuo+viesti+on+suunnattu+toisiin+maanosiin,+suomalaisista+huolenpito+loppuu+syntymävuoden+mukaan.Helsiki+kehuu+ns.+hyvinvointikeskustaan,+jonne+ei+epähuomiossa+muistetu+järjestää+edes+rötgenlaitteita,+uskomatonta+soopaa.+Täyttä+taulapäiden+osaamattomuutta+tuo,+mutta+taitaa+helsingissäkin+ainoa+oikea+hyvonvointikeskus+sijaita+diakonissalaitoksella,+jossa+on+laitteet+pelit+ja+vehkeet+paperittomien+hyvään+palveluun+ja+huolenpitoon.
  3. Älä,+ihanko+oikeasti,++minkä+alan+tohtorin+tutkinto+tuon+oivaltamiseen+tarvitaan?